Permet l'extracció d'un cabal d'aigua tractada de 500 litres cada hora i de fins a 4.000 m³ a l'any

La instal·lació de la font facilita al veïnat l'accés a aigua potable i filtrada


 L'Ajuntament de Borriana obri la font i el pou d'aigua potable en les Alqueries de Santa Bàrbara després de finalitzar els treballs de perforació i construcció per a l'execució de la captació d'aigües subterrànies i planta potabilitzadora”, segons ha fet públic el regidor de la zona marítima i Serveis Públics, Vicent Aparisi.

El regidor ha visitat la font acompanyat dels tècnics de l’empresa Facsa per a comprovar-ne el funcionament i els treballs promoguts per l'Ajuntament per al proveïment i ús de l'aigua extreta, les obres de la qual van ser adjudicades a Facsa amb un pressupost de 124.459 euros.

L'edil ha recordat que la Confederació Hidrogràfica del Xúquer va autoritzar la concessió de l'aigua potable sol·licitada per l'Ajuntament de Borriana per a la instal·lació d'un pou al pati de les antigues escoles de Santa Bàrbara. Aquesta concessió, publicada en el Butlletí Oficial de la Província, és per un termini de 25 anys i finalitzarà al juny de 2045.

El pou per a l'aprofitament d'aigües subterrànies, proveïment i extracció d'aigua potable, és capaç de subministrar 500 litres cada hora d’aigua tractada i un volum de fins a 4.000 m³ a l'any. A més, el govern municipal ha instal·lat una planta d'osmosi i una font al pati de les antigues escoles de Santa Bàrbara.

Una infraestructura, ha assegurat Aparisi, que serveix per a “satisfer les necessitats de proveïment d'aigua potable tant de les instal·lacions de les antigues escoles de Santa Bàrbara com dels veïns i les veïnes de la zona que vulguen arreplegar aigua apta per al consum humà”.

En aquest sentit, el regidor ha manifestat que la instal·lació del nou assortidor facilita al veïnat l’accés a l'aigua potable i filtrada. En el tractament, l’aigua se sotmet en la planta d’osmosi inversa, en primer lloc, a un tractament de filtració amb arena i antracita, posteriorment passa per un tractament de filtració per un cartutx de 5 micres i per un tractament d’osmosi inversa a través membranes. D’aquesta manera, el veïnat de Santa Bàrbara podrà omplir botelles i garrafes d’aigua potable.

Per aquesta raó, Aparisi ha mostrat la seua satisfacció, perquè suposa, “per fi, que es faça realitat aquesta antiga reivindicació dels veïns i les veïnes de Santa Bàrbara, i satisfà una demanda de l'equip de govern actual que es remunta a 2015”.

Per a Aparisi, “aquest és només un pas més en aquesta aposta del govern municipal de dotar de més serveis aquesta zona del terme municipal, però hem de recordar que és una solució temporal, perquè òbviament el camí ha de ser el de la regularització i la dotació de serveis als habitatges”, ha aclarit.

No obstant això, ha afegit, “és una actuació molt important, ja que han sigut executades a petició dels mateixos veïns. Considere que hem fet un pas important, però continuarem treballant per a seguir millorant els serveis als veïns de Santa Bàrbara”, ha conclòs.

Licitación de las obras de construcción de la pasarela fija del Clot en Burriana
  • Amb un pressupost base de licitació de 470.127 euros, la licitació ha estat publicada en les plataformes públiques de contractació i, ara, hi haurà un termini de 20 dies naturals per a presentar les ofertes

  • El projecte situa la nova passarel·la desplaçada cap a l'interior del riu Anna, modificant així la ubicació cap a la servitud de protecció de la costa i, per consegüent, íntegrament fora del Domini Públic Marítimoterrestre


L'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, ha signat el Decret d'Alcaldia per a licitar el projecte d'execució de la construcció de la passarel·la fixa de formigó del Clot, amb accés restringit a vehicles rodats en la desembocadura del riu Anna, que donarà accés a la zona dels Terrasses, i serà cofinançada pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional (Feder) en el marc de l'estratègia Edusi del Programa de Desenvolupament Sostenible.

L'alcaldessa ha confirmat que la licitació de l'obra ha estat publicada en les plataformes públiques de contractació, en el perfil del contractant, amb els plecs de les clàusules administratives i tècniques que han de regir el contracte, i a partir d’ara hi haurà 20 dies naturals per a presentar les ofertes, amb un termini d'execució previst per a les obres de 8 mesos.

Amb un pressupost base de licitació de 470.127 euros, que incorpora els corresponents estudis de gestió de residus, geotècnic i bàsic de seguretat i salut, el projecte situa la nova passarel·la desplaçada cap a l'interior del riu Anna, modificant així la seua ubicació cap a la servitud de protecció de la costa i, per consegüent, íntegrament, fora del Domini Públic Marítimoterrestre.

Maria Josep Safont ha destacat que, com les obres es realitzaran en el Paratge Natural Municipal, “en tot moment s'hauran d'extremar les precaucions per a minimitzar l'impacte produït en l'entorn”. Referent a això, ha precisat que la nova ubicació de la passarel·la únicament suposarà la pèrdua de l'espècie vegetal Arundo Donax, la retirada de la qual es recomana per a la millora de la resta de vegetació del paratge natural del Clot.

Aquesta actuació, a més, ha precisat, es complementarà amb altres actuacions de retirada d'aquesta mateixa espècie vegetal en altres superfícies del Clot pròximes a aquesta, que ajudarà a la restauració i millora de la qualitat de la vegetació del paratge del Clot.

L'alcaldessa ha assenyalat que l'estructura passarel·la estarà preparada per a suportar el pas de vehicles, serà “d'ús per als vianants i d'accés a vehicles d'emergència com a ambulància, protecció civil, bombers, etc”.

Segons es desprèn del projecte de construcció, la solució projectada és una passarel·la realitzada amb marcs de formigó prefabricats que s'instal·laran sobre una llosa de formigó i la servitud de trànsit ocuparà l'ample de 6,20 metres. L'estructura es projectarà per a una vida útil de 50 anys. A més, la passarel·la serà rebaixable i suportarà les càrregues d'arrossegament produïdes per l'avinguda de projecte de període de retorn de 500 anys, és a dir, un calat de l'avinguda de 500 anys.

Comportes

El projecte contempla la construcció d'una passarel·la fixa de formigó que connectarà els dos costats del llit i que, probablement, per a facilitar l'eixida de l'aigua cap a la mar, comptarà amb una comporta de regulació del nivell d'aigües del Clot tipus tallant d'obertura manual, i la resta de comportes abatibles de canal o sobreeixidor compensades estàticament per al seu funcionament a partir de l'empenta que provoque el flux d'aigua quan abaste una certa altura associada a cabals a causa de crescudes per pluges intenses.

El termini d'execució previst per a les obres és de 8 mesos, i s'haurà de complir el termini parcial de tindre instal·lats els calaixos prefabricats, als 2,5 mesos. Aquests terminis es comptabilitzaran a partir de l'endemà de la data de la signatura de l'acta de replanteig.

Safont ha fet referència al “llarg procediment i extensa tramitació que ha suposat dur a terme aquesta iniciativa i els envits de la burocràcia”, que ha alentit la materialització d'un projecte que des de l'executiu local es considera “prioritari”, ja que han sigut “quasi 21 els mesos transcorreguts per a obtindre tots els permisos, tant de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, com de la Conselleria, del Ministeri, etc”.

Ara, després de l'estudi geotècnic i la redacció i aprovació del projecte d'execució i la licitació de la construcció, per part de l'Ajuntament, “és qüestió de pocs mesos que la passarel·la fixa siga ja una realitat”. També ha recordat que mentre duren les obres de construcció de la passarel·la fixa es podrà utilitzar l'actual de terra que es va reparar recentment perquè els dos marges del Clot estiguen comunicats.

proyecto de ejecución de la construcción de la pasarela del Clot
  • En la propera Junta de Govern Local prevista per a aquesta setmana, s'aprovaran els plecs per a licitar l'obres

  • Ja s'ha reparat la passarel·la de terra que es mantindrà mentre es construeix la passarel·la fixa per a mantindre comunicats els marges del Clot


La Junta de Govern Local de Borriana ha aprovat el projecte d'execució de la construcció de la passarel·la fixa de formigó del Clot, a la desembocadura del riu Anna, que donarà accés a la zona de les Terrasses. Amb un pressupost base de licitació de 470.127 euros que incorpora els corresponents estudis de gestió de residus, geotècnic i bàsic de seguretat i salut, segons ha anunciat l'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont.

Pròximament, amb tota seguretat en la Junta de Govern Local prevista per a aquesta setmana, s'aprovaran els plecs per a licitar les obres, que seran cofinançades pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional (Feder) en el marc de l'estratègia Edusi del Programa de Desenvolupament Sostenible.

Cal recordar que el govern municipal va rebre a finals de l’any passat la resolució del projecte de construcció amb l'autorització de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHX), així com l'autorització de Costes per a l'obres, i també el dictamen favorable per unanimitat de la Junta de Protecció del Paratge Natural Municipal del Clot de la Mare de Déu.

Ara, després de l'estudi geotècnic i la redacció i aprovació del projecte d'execució de la construcció per part de l'Ajuntament, “és qüestió de pocs mesos” l'inici i la realització de les obres, ha precisat l'alcaldessa. Igualment, ha confirmat que ja s'ha tornat a reparar la passarel·la de terra que va desaparèixer amb la crescuda del riu Anna per les pluges del passat mes de març, i ha assegurat que mentre duren les obres de construcció de la passarel·la fixa es podrà utilitzar i els dos marges del Clot estaran comunicats.

Actualment, l'única manera de travessar el Clot a l'altura de la desembocadura és una passarel·la de terra compactada que compleix la seua funció quan el nivell de l'aigua és baix, però amb les crescudes per fortes pluges, amb els temporals marítims i amb l'augment del cabal per l'aigua registrada en localitats de l'interior, acaba destrossada. Aquesta problemàtica afecta de ple als residents de les Terrasses que es queden pràcticament aïllats fins que el consistori repara novament l'accés.

Comportes

El projecte contempla la construcció d'una passarel·la fixa de formigó que connectarà els dos costats del llit i que, probablement i per a facilitar l'eixida de l'aigua cap a la mar, comptarà amb una comporta de regulació del nivell de l'aigua del Clot tipus tallant d'obertura manual, i la resta de comportes abatibles de tipus basculant de canal o sobreeixidor compensades estàticament per al seu funcionament a partir de la força d’empenta que provoque el flux d'aigua quan assolisca una determinada altura associada a cabals a causa de crescudes per pluges intenses. L'estructura estarà preparada per a suportar tant el pas de vehicles de vigilància i salvament com de vianants.

Safont ha fet referència al “llarg procediment i l’extensa tramitació que ha suposat dur a terme aquesta iniciativa i els envits de la burocràcia” que ha alentit la materialització d'un projecte que des de l'executiu local es considera “prioritari”, ja que han sigut “quasi 21 mesos transcorreguts per a obtindre tots els permisos, tant de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, com de la Conselleria, del Ministeri, etc”.

Renovación de imbornales en el barrio del Carmen de Burriana
  • Amb la substitució dels embornals actuals als carrers Tramuntana, Gregal, Ponent, Garbí i Consolat de Mar, s’inicien les obres de Renovació i Millora de les Infraestructures de 2022 a Borriana


L'Ajuntament de Borriana i Facsa comencen les obres corresponents al Projecte de Renovació i Millora de les Infraestructures del Servei de 2022, amb la substitució dels embornals pluvials del barri del Carme al Port de Borriana, segons ha explicat el regidor de Serveis Públics i Zona Marítima, Vicent Aparisi.

Concretament, Facsa està mamprenent la renovació dels embornals que hi ha als carrers Tramuntana, Gregal, Ponent, Garbí i Consolat de Mar que causaven males olors en aquesta zona, que consisteixen en orificis practicats en els rastells connectats a una arqueta en la vorera que comunica amb la xarxa de clavegueram municipal.

Com que no tenen sifó, els actuals dispositius de desguàs per on es buida l'aigua de pluja de la calçada en aquest barri “poden ocasionar problemes d'olors i, com tampoc disposen de tamís, possibilitaven a més l'entrada al sistema de clavegueram de sòlids de grans dimensions que poden derivar en obstruccions en els col·lectors”, ha indicat Aparisi.

La intervenció duta a terme consisteix en la renovació i la instal·lació d'embornals sifónicos d'H-200 equipats amb reixeta de fundició dúctil de 35x50 cm en substitució dels actuals, i es completarà amb l'anul·lació de les arquetes existents en les voreres.

La renovació dels embornals per a la recollida i l’evacuació d'aigües pluvials permetrà reduir les males olors sobretot a l'estiu quan arrepleguen menys aigua, i augmentar la capacitat de recollida d'aigua pluvial en reduir possibles obstruccions.

Així mateix, Aparisi ha volgut agrair la col·laboració i comprensió dels veïns del barri “davant les possibles molèsties que tota obra té”, i ha remarcat la intenció de govern municipal i de Facsa de “minimitzar les incomoditats que puguen suposar aquests treballs”.

Xarxa de drenatge

Cal recordar que, a finals de l’any passat, l'Ajuntament i Facsa van realitzar les obres d'implantació de la xarxa de drenatge per a la millora contra inundacions a la plaça dels Mariners.

Una més de les actuacions mampreses pel consistori en la zona marítima per a tractar de mitigar aquesta problemàtica provocada per les fortes pluges”, ha assegurat Aparisi, que ha recordat que es tractava d'una millora del sistema de drenatge en aquesta àrea amb el reforç de la xarxa que ha d'evacuar les pluges, i encara que no es tractava d'una actuació d’una gran despesa econòmica, “sí que és molt important perquè serveix per a alleujar la càrrega que ha de suportar la xarxa en aquesta zona i poder evacuar les aigües el més ràpid possible per a evitar que s'estanque”.

Els treballs en aquell moment es van centrar en l'entorn de la plaça dels Mariners amb la instal·lació de nous embornals i pous de registre en els quals s'havien detectat fallades hídriques i la redirecció de diversos embornals al col·lector situat a l'avinguda de la Mediterrània, enfront de l'Escola de la Mar, per a tractar d'accelerar el procés de desguàs durant els primers instants de pluges torrencials.

Concretament, l'actuació es va realitzar a la plaça dels Mariners en la confluència amb els carrers Illes Columbretes i Rosa dels Vents i va consistir en la reconducció d'un total de 4 embornals que estan en el punt baix de la zona i la col·locació d'una una reixeta transversal cap a un col·lector de diàmetre 630 mm d'aigües pluvials que descarrega en el peine.

A més, es va modificar al carrer Illes Columbretes un tram d'una antiga séquia de dimensions 1000x800 que estava a contrapendent. Paral·lelament, es va executar una connexió com a alleugeridor que funcionarà únicament en episodis de pluja intensa, des d'un pou de registre situat a la plaça dels Mariners cap al col·lector de diàmetre 630 mm.

Al carrer Juan Sebastián Elkano, confluència amb el carrer Illes Columbretes i el carrer l’Alguer, es van connectar els embornals que hi havia en aquesta zona al col·lector de diàmetre 500 mm d'aigües pluvials, col·lector que també descàrrega en el peine. També al carrer Illes Columbretes es van substituir alguns embornals que tenien poca capacitat, per embornals tipus bústia que tenen una capacitat de desguàs molt major.

Reunión en Madrid febrero 2022 para reivindicar los proyectos contra la regresión de la costa en Burriana
  • Maria Josep Safont transmetrà novament aquest dilluns al Ministeri les necessitats de la ciutat, qualificades en l'Estratègia com a prioritàries


L'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, es reunirà dilluns que ve 21 de febrer a Madrid amb la Direcció General de Sostenibilitat de la Costa i del Mar del Ministeri de Foment per a “exigir novament que es mamprenguen ja els projectes promesos i previstos en una dels quatre Estratègies en la qual detalla els actuacions necessàries per a protegir i solucionar el problema d'erosió que pateix el nostre litoral.

Safont ha mostrat la seua esperança d'obtindre dilluns en la reunió a Madrid “una mica més que promeses i bones intencions”, i que per fi es progresse “de debò” en els projectes previstos “tan necessaris” per al litoral del municipi.

En la trobada tornarà a exigir que es complisquen els compromisos i “s'avance en ferm en els actuacions previstes, tan urgents com necessàries, de regeneració i protecció de la costa de Borriana”, i urgirà a “planificar-les i executar-les en el menor temps possible, de manera que es frene la regressió costanera i es minimitzen els efectes dels temporals dotant-les del pressupost necessari”.

Concretament, en la reunió, Safont instarà Costes a adoptar “les mesures oportunes perquè es duguen a terme les actuacions previstes en l’Estratègia d'actuació del tram de costa comprès entre el Port de Castelló i el Port de Sagunt (Castelló Sud), i que, segons ha assegurat, “apareixen especificades en successius escrits remesos a la Direcció General, l'últim d'11 d'octubre”.

En la cita prevista per a dilluns a Madrid participen també diversos regidors i personal tècnic municipal, en la qual l'alcaldessa tornarà a pressionar el Ministeri perquè s'atorguen les concessions sol·licitades per l'Ajuntament des de fa temps i encara sense resposta, ja que “tan sols persegueixen la legalització de situacions anteriors a la Llei de costes de 1988 o la millora de la costa del municipi, i que apareixen igualment especificades en els escrits remesos els darrers mesos”.

Igualment, exposarà la urgència “d’efectuar –mentre no s'executen les obres de protecció i regeneració necessàries– les actuacions que siguen convenients per a mantindre en perfecte estat d'ús i conservació les nostres platges amb els obres de manteniment, conservació i reparació que es requerisca perquè cada temporada es mantinga la major excel·lència possible del nostre litoral”.

Així mateix, l'alcaldessa reiterarà la sol·licitud enviada el passat 7 de gener del 2022 al Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic d’obrir un nou termini d'Informació pública del projecte de reial decret pel qual es modifica el Reglament General de Costes, “de manera que puguem estudiar detingudament la nova redacció i efectuar observacions per a una millor protecció del nostre litoral i també dels nostres veïns i veïnes”. Sobre aquest tema ha valorat, “necessitem la protecció de la costa i no limitacions als drets dels ocupants”.

En referència a les actuacions realitzades pel Servei Provincial de Costes de Castelló a Borriana, Safont ha assegurat que Borriana “no es mostra contrària al fet que s'extraga la seua arena per a millorar la costa d'altres municipis”, però ha puntualitzat, “sí que considera que si durant aquest procés es danyen els camins del nostre municipi, almenys Costes hauria de reparar-los o assumir-ne la despesa”.

L'alcaldessa ha tornat a lamentar que a pesar de “les demandes, reunions i requeriments que realitzem des del govern municipal per a solucionar els problemes del nostre litoral, la situació no ha aconseguit els resultats previstos”.

En aquests moments, ha assegurat Maria Josep Safont, “quan l'acció dels temporals ha anat augmentant en agressivitat i disminuint en periodicitat produint destrosses importants que han anat pal·liant-se amb actuacions d'urgència, sens dubte insuficients, la situació s'ha convertit en inajornable i requereix una resposta que oferisca una seguretat en la realització de les actuacions immediates”.

És per això que, ha manifestat, “reiterem totes les obres pendents del Ministeri al nostre municipi. Concretament, es tracta de la construcció de quatre espigons, la protecció de les goles, el reforç de diversos murs en la costa nord i fins i tot la creació d'una platja a la Serratella. Dels quals, segons ha manifestat Safont, hi ha dos espigons qualificats com a “prioritaris” en l'estratègia d'actuació de Costes i que l'equip de govern municipal considera “urgents”. Un en forma de L al costat de la desembocadura del riu que proporcionaria la protecció que necessiten les Terrasses i el Port.

L'altre, un espigó al camí de les Tancades, a l'abric del Port, que protegiria la zona de la Serratella i crearia una nova platja d'arena en la zona. A aquests dos espigons, caldria sumar uns altres dos espigons exempts previstos en la zona de la Serratella, ha aclarit.

Reunión técnica  sobre proyectos del Puerto de Burriana 2022
  • El nou ambulatori de la zona marítima, l'impuls del projecte Port Ciutat, la remodelació de l'espai de l'antic varador per a ús dels equips locals de Caiac Polo, entre altres assumptes tractats


L'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, el regidor de la Zona Marítima, Vicent Aparisi, el de Cultura, Vicent Granel, i el d'Ordenació del Territori, Bruno Arnandis, s'han reunit amb representants tècnics de la Direcció General de Ports de la Generalitat Valenciana per a avançar en els projectes pendents i les demandes prioritàries de la zona del Port del municipi quant a infraestructures públiques portuàries, administració de costes, i gestió i explotació de ports de competència autonòmica.

Entre els assumptes tractats, l'alcaldessa i els regidors han destacat la posada en marxa del nou ambulatori en la zona marítima. Per a la qual cosa, han manifestat, s'estan barallant possibles ubicacions, perquè les instal·lacions reunisquen les condicions que sanitat exigeix.

Aquest és “un dels temes pendents més importants d'interès municipal”, ha valorat Safont, i s'ha acordat emplaçar a una pròxima reunió tècnica a quatre bandes en què participaran representants de la Conselleria de Sanitat, de Ports de la Generalitat, de la Confraria de Pescadors i de l'Ajuntament.

Així mateix, en la reunió han abordat la necessitat d'avançar en els projectes reflectits en els pressupostos de la Generalitat Valenciana, com la redacció del projecte Port Ciutat, la redacció de l'estudi de millora dels dics d'abric, l'execució de les obres de reforma i adequació dels dics de contenció del Moll de Llevant, el trasllat de les casetes de pertrets per a pescadors i la instal·lació d'un espai cobert per a estendre les xarxes, i el projecte de reordenació d'accessos i aparcament al port.

A més, en la trobada, també s'ha tractat sobre la conveniència de mamprendre obres de remodelació de l'espai de l'antic varador per a poder fer ús d'aquest espai com a instal·lació perquè els equips locals de caiac polo puguen realitzar-ne allí l’activitat.

La reparació no està valorada econòmicament, han precisat els representants municipals, però seria per a Borriana una actuació rellevant, tant de l'espai en terra com en la mar, i donar un aire més modern a tota la façana del port amb aquesta zona esportiva i una altra imatge als espais portuaris”.

En aquest tema d'infraestructures esportives, és necessari que els diferents departaments de la Generalitat (Ports, Esports i Cultura) “es prenguen seriosament aquesta iniciativa del govern municipal de Borriana i la valoren en els seus pressupostos”, han assegurat tant l'alcaldessa com els regidors.

Paral·lelament, en una altra línia de projectes pendents, s'ha revisat la situació de la sol·licitud de l'Ajuntament d'autorització per a la remodelació per part del consistori del poliesportiu obert i de la zona de jocs i aparells de l'avinguda Mediterrània en terreny de domini públic portuari, que en aquests moments està informada favorablement i pendent de la resolució i conveni.

En la reunió, finalment, s'ha posat damunt de la taula la necessitat de signar un conveni per a l'eficiència energètica de la il·luminació de les faroles que limiten el port amb l’avinguda de la Mediterrània, avui en dia encara sense conveni signat després de més de deu anys des de la seua instal·lació.

Nuevo circuito de calistenia y un parque infantil para la zona marítima
  • Amb un pressupost que s'eleva a més de 58.000 euros cofinançat pels fons Feder en el marc de l'estratègia Edusi

  • Les dos àrees s'estan instal·lant al parc del carrer Benicàssim de la zona marítima


La zona marítima de Borriana comptarà pròximament amb un altre parc que albergarà un nou circuit de cal·listènia per a la pràctica esportiva i una àrea de jocs infantils, al parc del carrer Benicàssim. L'Ajuntament està acabant la instal·lació i muntatge del segon circuit de cal·listènia a la ciutat, que a més comptarà amb una nova zona de parc infantil, segons ha anunciat el regidor de Serveis Públics, Zona Marítima i Esports, Vicent Aparisi.

Les dos actuacions, amb un pressupost que s'eleva a més de 58.000 euros, estan cofinançades al 50 per cent pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional (Feder) en el marc del Programa Operatiu de Creixement Sostenible, a través de l'estratègia Edusi.

Aparisi ha explicat que una vegada finalitzades les dos àrees, la infantil i l'esportiva, el consistori completarà l'actuació de millora de la zona del parc amb la intervenció en el condicionament i treballs de regeneració dels espais de jardins i en la il·luminació.

Per al responsable municipal de Serveis Públics, “continuem treballant” amb l'objectiu “d’actualitzar els equipaments en diferents barris i fer una ciutat més moderna i igualitària'', i per a “posar a disposició de les famílies nous espais i continuar amb la millora i renovació de diferents zones de la ciutat, amb materials moderns i més còmodes i segurs perquè les famílies puguen gaudir amb totes les garanties”.

Unes intervencions que, al seu judici, comporten beneficis en les diferents zones, com “la millora de la qualitat de vida dels veïns del barri, l'adequació dels parcs infantils a la normativa actual i la millora general en els barris on s'està invertint amb fons europeus”.

Nova zona infantil

Amb una inversió específica d'una mica més de 23.200 euros, el consistori està ultimant la instal·lació sobre una superfície aproximada de 120m² d'una nova zona infantil de jocs amb paviment amortidor absorbidor d'impactes.

Les noves instal·lacions disposen d'un conjunt complex amb grimpa, format per dos torres amb plataformes i amb cobertes de dos vessants fabricat en fusta laminada de pi. Les torres estan unides per un pont d'equilibri penjant de cordes. L'accés a una de les torres es realitza amb una escala inclinada, i disposa d’una barra de bombers de descens. En l'altra torre hi ha un tobogan de lliscament. En la part inferior d'aquesta segona torre se situa una zona de joc protegida amb panells en la qual hi ha instal·lada una taula i un banc de joc. El conjunt porta adossada una xarxa de grimpa.

A més, s'han instal·lat dos balancins de molls, un d'ells bàsic individual i l'altre inclusiu de dos places, segons la normativa vigent, d'estructura d'acer galvanitzat, panells d'HPDE, seient i respatler de contraxapat fenòlic antilliscant. Igualment comptarà amb un balancí doble d'estructura d'acer galvanitzat i fusta laminada de pi.

Nou circuit de Cal·listènia

Amb una inversió específica de 24.884 euros per al mobiliari urbà dels mòduls de cal·listènia i per al condicionament de la superfície, s'instal·la a Borriana el segon circuit de cal·listènia en una superfície habilitada d'aproximadament 190m² al parc del carrer Benicàssim.

Amb el nou parc, ha manifestat l'edil, “continuem ampliant l'oferta d'espais públics i oberts per a la pràctica de diversos tipus d'activitats esportives a Borriana”, a més, “fomentem hàbits de vida saludables d'acord amb les finalitats de l'àrea esportiva del consistori”.

Aquesta iniciativa, ha apuntat el regidor d'Esports, respon a “la demanda de la ciutadania, canalitzada per diferents vies, i s'emmarca en el pla estratègic desenvolupat per aquest departament”. Les noves instal·lacions permeten que totes les persones que practiquen la cal·listènia o vulguen iniciar-se en aquesta modalitat “puguen fer-ho, sense horaris ni restriccions, sempre complint amb les mesures sanitàries en vigor”.

Estructures de cal·listènia

La nova instal·lació comptarà amb un equipament compost de diferents estructures. Entre les quals destaca una unitat de complex homologat amb barres de dominada i bancs d'abdominals per a exterior, almenys amb 3 barres transversals a diferent altura i un banc d'abdominals horitzontal o inclinat, i una unitat de taula d'exercici per a exterior que consisteix en una peça metàl·lica composta per 2 barres i 3, 4 o 5 semianelles de diferent altura.

També disposa d'una unitat de barres paral·leles dobles homologades per a exterior, consistent en 3 barres paral·leles; una altra unitat de barres de flexions triple francesa per a exterior, que consta de 4 pals i 3 barres transversals col·locades en altures diferents i, finalment, una unitat de complex homologat per a exterior amb almenys 4 dels components següents: pals verticals, barres transversals, barra serp, barra hummer pull-up, paret sueca i anelles.

Reunión en València de la alcaldesa de Borriana y el concejal delegado de la zona marítima con la directora general de Puertos, Aeropuertos y Costas
  • L'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, i el regidor delegat de la zona marítima i Serveis Públics, Vicent Aparisi, s'han reunit a València amb la directora general de Ports, Aeroports i Costes, Maria Luisa Martínez
  • En la reunió s'ha avançat sobre els projectes pendents i els que seran abordats en els pròxims exercicis

La Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat invertirà més de 4,4 milions d'euros en el port de Borriana en els pròxims tres anys. Així ho ha confirmat l'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, després de la reunió de treball mantinguda a València amb la directora general de Ports, Aeroports i Costes, Maria Luisa Martínez, a la qual ha assistit també el regidor delegat de la zona marítima i Serveis Públics, Vicent Aparisi.

En la reunió s'ha avançat sobre els projectes pendents i els que seran abordats en els pròxims exercicis. L'alcaldessa ha mostrat la seua satisfacció per la inclusió en el projecte de pressupostos de la Generalitat Valenciana d'alguna de les demandes prioritàries del municipi sobre la remodelació integral del port, quant a infraestructures públiques portuàries, administració de costes, i gestió i explotació de ports de competència autonòmica.

Les inversions per al port de Borriana que apareixen plasmades en el projecte dels comptes autonòmics per a 2022 inclouen, segons Safont, algunes de les demandes qualificades pel municipi com a “prioritàries i reivindicades des de fa molt de temps”.

Així, per a l'any que ve està reflectida una inversió de 25.000 euros per a la redacció de l'estudi de millora dels dics d'abric, i 2,2 milions d'euros per a l'execució de les obres de reforma i adequació dels dics de contenció del Moll de Llevant, i 800.000 euros més per al següent exercici 2023 per a la finalització.

Aparisi ha posat en valor aquesta actuació que servirà, “per fi, per a donar-li una solució, ja que es troba en un estat de degradació lamentable, amb deficiències acumulades de fa més de 20 anys”.

Tant l'equip de govern municipal com els usuaris del port, ha assegurat el regidor, “mantenim des de fa anys la reivindicació que el Moll de Llevant necessita la redacció del projecte i la inversió precisa per a la reparació i manteniment del dic de contenció d'arena, que corregisca les deficiències i repare els danys registrats en aquesta infraestructura”.

El regidor ha destacat també que el pressupost de la Generalitat contempla un apartat de 960.000 euros per al trasllat de les casetes de proveïments per a pescadors i la instal·lació d'un espai cobert, un magatzem per a estendre les xarxes que “permetrà que els mariners no estiguen al sol i que es millore la imatge de la zona”. Projecte que començarà a executar-se en 2022 amb una inversió per part de la Generalitat de 300.000 euros i continuarà en 2023 amb 660.980 euros pressupostats.

Igualment, els comptes autonòmics per al pròxim exercici inclouen el projecte de reordenació d'accessos i aparcament en el port amb un cost total estimat de 460.000 euros, per a realitzar en tres anualitats, en 2022 10.000 euros per al projecte i la licitació i, per a l'execució de les obres en dos anualitats, 100.000 euros en 2023 i 350.000 euros en 2024.

Vicent Aparisi ha recordat que la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat enguany ha invertit 824.601 euros en obres d'emergència per a reparar els danys causats pels últims temporals en el port de Borriana, amb un nou dragatge. Amb un volum aproximat de 82.000m³, el dragatge va abastar una àrea total de 102.295m² per a millorar els calats de la bocana, canal d'accés al port i part exterior de la dàrsena. Així mateix, es va reintegrar el material extret a la dinàmica sedimentària, per a l’ús en la recuperació i manteniment de platges.

Cessió d'edifici i parc infantil

Entre altres temes tractats en la reunió d’interès municipal, també han abordat la situació de la sol·licitud de l'Ajuntament d'autorització per a la remodelació del parc infantil de l'avinguda Mediterrània en terreny de domini públic portuari, que en aquests moment està informada favorablement i pendent de la resolució que serà remesa en breu.