Reunión técnica  sobre proyectos del Puerto de Burriana 2022
  • El nou ambulatori de la zona marítima, l'impuls del projecte Port Ciutat, la remodelació de l'espai de l'antic varador per a ús dels equips locals de Caiac Polo, entre altres assumptes tractats


L'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, el regidor de la Zona Marítima, Vicent Aparisi, el de Cultura, Vicent Granel, i el d'Ordenació del Territori, Bruno Arnandis, s'han reunit amb representants tècnics de la Direcció General de Ports de la Generalitat Valenciana per a avançar en els projectes pendents i les demandes prioritàries de la zona del Port del municipi quant a infraestructures públiques portuàries, administració de costes, i gestió i explotació de ports de competència autonòmica.

Entre els assumptes tractats, l'alcaldessa i els regidors han destacat la posada en marxa del nou ambulatori en la zona marítima. Per a la qual cosa, han manifestat, s'estan barallant possibles ubicacions, perquè les instal·lacions reunisquen les condicions que sanitat exigeix.

Aquest és “un dels temes pendents més importants d'interès municipal”, ha valorat Safont, i s'ha acordat emplaçar a una pròxima reunió tècnica a quatre bandes en què participaran representants de la Conselleria de Sanitat, de Ports de la Generalitat, de la Confraria de Pescadors i de l'Ajuntament.

Així mateix, en la reunió han abordat la necessitat d'avançar en els projectes reflectits en els pressupostos de la Generalitat Valenciana, com la redacció del projecte Port Ciutat, la redacció de l'estudi de millora dels dics d'abric, l'execució de les obres de reforma i adequació dels dics de contenció del Moll de Llevant, el trasllat de les casetes de pertrets per a pescadors i la instal·lació d'un espai cobert per a estendre les xarxes, i el projecte de reordenació d'accessos i aparcament al port.

A més, en la trobada, també s'ha tractat sobre la conveniència de mamprendre obres de remodelació de l'espai de l'antic varador per a poder fer ús d'aquest espai com a instal·lació perquè els equips locals de caiac polo puguen realitzar-ne allí l’activitat.

La reparació no està valorada econòmicament, han precisat els representants municipals, però seria per a Borriana una actuació rellevant, tant de l'espai en terra com en la mar, i donar un aire més modern a tota la façana del port amb aquesta zona esportiva i una altra imatge als espais portuaris”.

En aquest tema d'infraestructures esportives, és necessari que els diferents departaments de la Generalitat (Ports, Esports i Cultura) “es prenguen seriosament aquesta iniciativa del govern municipal de Borriana i la valoren en els seus pressupostos”, han assegurat tant l'alcaldessa com els regidors.

Paral·lelament, en una altra línia de projectes pendents, s'ha revisat la situació de la sol·licitud de l'Ajuntament d'autorització per a la remodelació per part del consistori del poliesportiu obert i de la zona de jocs i aparells de l'avinguda Mediterrània en terreny de domini públic portuari, que en aquests moments està informada favorablement i pendent de la resolució i conveni.

En la reunió, finalment, s'ha posat damunt de la taula la necessitat de signar un conveni per a l'eficiència energètica de la il·luminació de les faroles que limiten el port amb l’avinguda de la Mediterrània, avui en dia encara sense conveni signat després de més de deu anys des de la seua instal·lació.

Nuevo circuito de calistenia y un parque infantil para la zona marítima
  • Amb un pressupost que s'eleva a més de 58.000 euros cofinançat pels fons Feder en el marc de l'estratègia Edusi

  • Les dos àrees s'estan instal·lant al parc del carrer Benicàssim de la zona marítima


La zona marítima de Borriana comptarà pròximament amb un altre parc que albergarà un nou circuit de cal·listènia per a la pràctica esportiva i una àrea de jocs infantils, al parc del carrer Benicàssim. L'Ajuntament està acabant la instal·lació i muntatge del segon circuit de cal·listènia a la ciutat, que a més comptarà amb una nova zona de parc infantil, segons ha anunciat el regidor de Serveis Públics, Zona Marítima i Esports, Vicent Aparisi.

Les dos actuacions, amb un pressupost que s'eleva a més de 58.000 euros, estan cofinançades al 50 per cent pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional (Feder) en el marc del Programa Operatiu de Creixement Sostenible, a través de l'estratègia Edusi.

Aparisi ha explicat que una vegada finalitzades les dos àrees, la infantil i l'esportiva, el consistori completarà l'actuació de millora de la zona del parc amb la intervenció en el condicionament i treballs de regeneració dels espais de jardins i en la il·luminació.

Per al responsable municipal de Serveis Públics, “continuem treballant” amb l'objectiu “d’actualitzar els equipaments en diferents barris i fer una ciutat més moderna i igualitària'', i per a “posar a disposició de les famílies nous espais i continuar amb la millora i renovació de diferents zones de la ciutat, amb materials moderns i més còmodes i segurs perquè les famílies puguen gaudir amb totes les garanties”.

Unes intervencions que, al seu judici, comporten beneficis en les diferents zones, com “la millora de la qualitat de vida dels veïns del barri, l'adequació dels parcs infantils a la normativa actual i la millora general en els barris on s'està invertint amb fons europeus”.

Nova zona infantil

Amb una inversió específica d'una mica més de 23.200 euros, el consistori està ultimant la instal·lació sobre una superfície aproximada de 120m² d'una nova zona infantil de jocs amb paviment amortidor absorbidor d'impactes.

Les noves instal·lacions disposen d'un conjunt complex amb grimpa, format per dos torres amb plataformes i amb cobertes de dos vessants fabricat en fusta laminada de pi. Les torres estan unides per un pont d'equilibri penjant de cordes. L'accés a una de les torres es realitza amb una escala inclinada, i disposa d’una barra de bombers de descens. En l'altra torre hi ha un tobogan de lliscament. En la part inferior d'aquesta segona torre se situa una zona de joc protegida amb panells en la qual hi ha instal·lada una taula i un banc de joc. El conjunt porta adossada una xarxa de grimpa.

A més, s'han instal·lat dos balancins de molls, un d'ells bàsic individual i l'altre inclusiu de dos places, segons la normativa vigent, d'estructura d'acer galvanitzat, panells d'HPDE, seient i respatler de contraxapat fenòlic antilliscant. Igualment comptarà amb un balancí doble d'estructura d'acer galvanitzat i fusta laminada de pi.

Nou circuit de Cal·listènia

Amb una inversió específica de 24.884 euros per al mobiliari urbà dels mòduls de cal·listènia i per al condicionament de la superfície, s'instal·la a Borriana el segon circuit de cal·listènia en una superfície habilitada d'aproximadament 190m² al parc del carrer Benicàssim.

Amb el nou parc, ha manifestat l'edil, “continuem ampliant l'oferta d'espais públics i oberts per a la pràctica de diversos tipus d'activitats esportives a Borriana”, a més, “fomentem hàbits de vida saludables d'acord amb les finalitats de l'àrea esportiva del consistori”.

Aquesta iniciativa, ha apuntat el regidor d'Esports, respon a “la demanda de la ciutadania, canalitzada per diferents vies, i s'emmarca en el pla estratègic desenvolupat per aquest departament”. Les noves instal·lacions permeten que totes les persones que practiquen la cal·listènia o vulguen iniciar-se en aquesta modalitat “puguen fer-ho, sense horaris ni restriccions, sempre complint amb les mesures sanitàries en vigor”.

Estructures de cal·listènia

La nova instal·lació comptarà amb un equipament compost de diferents estructures. Entre les quals destaca una unitat de complex homologat amb barres de dominada i bancs d'abdominals per a exterior, almenys amb 3 barres transversals a diferent altura i un banc d'abdominals horitzontal o inclinat, i una unitat de taula d'exercici per a exterior que consisteix en una peça metàl·lica composta per 2 barres i 3, 4 o 5 semianelles de diferent altura.

També disposa d'una unitat de barres paral·leles dobles homologades per a exterior, consistent en 3 barres paral·leles; una altra unitat de barres de flexions triple francesa per a exterior, que consta de 4 pals i 3 barres transversals col·locades en altures diferents i, finalment, una unitat de complex homologat per a exterior amb almenys 4 dels components següents: pals verticals, barres transversals, barra serp, barra hummer pull-up, paret sueca i anelles.

Reunión en València de la alcaldesa de Borriana y el concejal delegado de la zona marítima con la directora general de Puertos, Aeropuertos y Costas
  • L'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, i el regidor delegat de la zona marítima i Serveis Públics, Vicent Aparisi, s'han reunit a València amb la directora general de Ports, Aeroports i Costes, Maria Luisa Martínez
  • En la reunió s'ha avançat sobre els projectes pendents i els que seran abordats en els pròxims exercicis

La Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat invertirà més de 4,4 milions d'euros en el port de Borriana en els pròxims tres anys. Així ho ha confirmat l'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, després de la reunió de treball mantinguda a València amb la directora general de Ports, Aeroports i Costes, Maria Luisa Martínez, a la qual ha assistit també el regidor delegat de la zona marítima i Serveis Públics, Vicent Aparisi.

En la reunió s'ha avançat sobre els projectes pendents i els que seran abordats en els pròxims exercicis. L'alcaldessa ha mostrat la seua satisfacció per la inclusió en el projecte de pressupostos de la Generalitat Valenciana d'alguna de les demandes prioritàries del municipi sobre la remodelació integral del port, quant a infraestructures públiques portuàries, administració de costes, i gestió i explotació de ports de competència autonòmica.

Les inversions per al port de Borriana que apareixen plasmades en el projecte dels comptes autonòmics per a 2022 inclouen, segons Safont, algunes de les demandes qualificades pel municipi com a “prioritàries i reivindicades des de fa molt de temps”.

Així, per a l'any que ve està reflectida una inversió de 25.000 euros per a la redacció de l'estudi de millora dels dics d'abric, i 2,2 milions d'euros per a l'execució de les obres de reforma i adequació dels dics de contenció del Moll de Llevant, i 800.000 euros més per al següent exercici 2023 per a la finalització.

Aparisi ha posat en valor aquesta actuació que servirà, “per fi, per a donar-li una solució, ja que es troba en un estat de degradació lamentable, amb deficiències acumulades de fa més de 20 anys”.

Tant l'equip de govern municipal com els usuaris del port, ha assegurat el regidor, “mantenim des de fa anys la reivindicació que el Moll de Llevant necessita la redacció del projecte i la inversió precisa per a la reparació i manteniment del dic de contenció d'arena, que corregisca les deficiències i repare els danys registrats en aquesta infraestructura”.

El regidor ha destacat també que el pressupost de la Generalitat contempla un apartat de 960.000 euros per al trasllat de les casetes de proveïments per a pescadors i la instal·lació d'un espai cobert, un magatzem per a estendre les xarxes que “permetrà que els mariners no estiguen al sol i que es millore la imatge de la zona”. Projecte que començarà a executar-se en 2022 amb una inversió per part de la Generalitat de 300.000 euros i continuarà en 2023 amb 660.980 euros pressupostats.

Igualment, els comptes autonòmics per al pròxim exercici inclouen el projecte de reordenació d'accessos i aparcament en el port amb un cost total estimat de 460.000 euros, per a realitzar en tres anualitats, en 2022 10.000 euros per al projecte i la licitació i, per a l'execució de les obres en dos anualitats, 100.000 euros en 2023 i 350.000 euros en 2024.

Vicent Aparisi ha recordat que la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat enguany ha invertit 824.601 euros en obres d'emergència per a reparar els danys causats pels últims temporals en el port de Borriana, amb un nou dragatge. Amb un volum aproximat de 82.000m³, el dragatge va abastar una àrea total de 102.295m² per a millorar els calats de la bocana, canal d'accés al port i part exterior de la dàrsena. Així mateix, es va reintegrar el material extret a la dinàmica sedimentària, per a l’ús en la recuperació i manteniment de platges.

Cessió d'edifici i parc infantil

Entre altres temes tractats en la reunió d’interès municipal, també han abordat la situació de la sol·licitud de l'Ajuntament d'autorització per a la remodelació del parc infantil de l'avinguda Mediterrània en terreny de domini públic portuari, que en aquests moment està informada favorablement i pendent de la resolució que serà remesa en breu.

Permisos listos para las obras de la pasarela fija del Clot
  • El consistori rep el permís definitiu per a mamprendre l'execució de la passarel·la fixa, que connectarà els dos marges del riu i que evitarà haver de reparar-la cada vegada que queda inutilitzada per fortes pluges o temporals marítims

El govern municipal de Borriana ha rebut la resolució amb l'autorització de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHX), així com l'autorització de Costes, per a les obres de construcció de la passarel·la del Clot en la desembocadura del riu Anna, que dóna accés a la zona de les Terrasses, segons ha anunciat l'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont.

L'alcaldessa ha mostrat la seua satisfacció perquè el permís de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer i de Costes, posen fi al “llarg procés de tramitació” de les autoritzacions necessàries per a executar el projecte de construcció d'una passarel·la fixa de formigó que servisca per a connectar els dos marges del riu, i que evitarà “haver de reparar-la sempre queda inutilitzada per episodis de fortes pluges o temporals marítims, cada volta més freqüents”.

Hem posat totes les facilitats i el tot el que es necessita de part nostra per a agilitar el màxim possible els permisos”, ha assegurat l'alcaldessa i ha defensat que des de l'executiu municipal “continuarem treballant amb totes les conselleries i entitats implicades per a facilitar-los en tot moment la documentació que ens requerisquen en els projectes que falten per materialitzar”.

Amb l'execució del pont fix, ha insistit Safont, se solucionarà definitivament aquest problema”, i ha recordat que encara que l'Ajuntament de Borriana des de ja fa temps té tot preparat per a escometre la infraestructura, aquesta ha patit “els envits de la burocràcia” que ha alentit la materialització d'un projecte que considera “prioritari”.

Actualment, l'única manera de creuar el Clot a l'altura de la desembocadura és una passarel·la de terra compactada que compleix la seua funció quan el nivell de l'aigua és baix, però amb les crescudes per fortes pluges, amb els temporals marítims i amb l'augment del cabal per l'aigua registrada en localitats de l'interior, riu amunt, acaba destrossada. Aquesta problemàtica afecta de ple els residents de les Terrasses que es queden pràcticament aïllats fins que el consistori repara novament l'accés.

Per part seua, el responsable de la zona marítima i Serveis Públics, Vicent Aparisi, ha precisat que l'inici de les obres “és qüestió de pocs mesos, després de l'estudi geotècnic i la redacció del projecte”, i es contempla la construcció d'una passarel·la fixa de formigó amb un cost estimat de més de 300.000 euros que connectarà els dos marges del riu, amb comportes mòbils per a facilitar l'eixida de l'aigua cap a la mar. L'estructura estarà preparada per a suportar tant el pas de vehicles de vigilància i salvament com de vianants.

Altres actuacions

Així mateix, ha recordat que, recentment, l'Ajuntament ha finalitzat les obres d'implantació de la xarxa de drenatge per a la millora contra les inundacions en la plaça dels Mariners i encara que aquestes actuacions “reduiran sensiblement la inundabilitat de la zona per fortes pluges”, per si mateixes “no solucionaran el problema”, ja que van aparellades a altres treballs en altres zones.

Per això, ha assegurat, precisament, l'equip de govern té planejats diversos projectes encaminats a minimitzar els efectes de les inundacions que pateix la ciutat en cada episodi de fortes pluges, i ha citat el pla de construcció “d’un col·lector en l'avinguda Tarancon i Jaume I, a fi de reduir les crescudes que també pateix el nucli urbà, especialment la plaça de la Generalitat i l’Escorredor, que serà mamprés en breu

Actualment, l'Ajuntament està a l'espera de l'autorització de la sol·licitud de concessió administrativa d'ocupació de domini públic maritimoterrestre per a la construcció d'un sistema de drenatge d'aigües pluvials amb la instal·lació de dos caragols d'Arquimedes en la zona de la Serratella, amb la finalitat d'evitar inundacions en els habitatges per l'evacuació de les aigües pluvials a la mar en períodes de fortes pluges.

Amb els dos caragols d'Arquimedes, s'augmentarà considerablement la velocitat d'evacuació a la mar de les aigües pluvials, en una zona amb una capa freàtica molt pròxima a la superfície que necessita un drenatge ràpid i, d'aquesta manera, s'evitaran els efectes de les inundacions amb què han de bregar els veïns i les veïnes d'aquesta zona del litoral borrianenc.

Inicio de obras del pozo de agua en Santa Bárbara
  • El pou permetrà l'extracció d'un cabal d'aigua de fins a 4.000 m3 a l'any


 Avui han començat els treballs de perforació per a la construcció del futur pou d'aigua potable a les Alqueries de Santa Bàrbara, segons ha fet públic el regidor de la zona marítima i Serveis Públics, Vicent Aparisi, que ha mostrat la seua satisfacció perquè suposa “un pas decisiu per a l'execució de la captació d'aigües subterrànies i planta potabilitzadora” i perquè, “per fi, es faça realitat aquesta antiga demanda”.

Aparisi ha visitat, juntament amb a la cap del departament de captacions i qualitat de l’aigua de Facsa, Belén Sánchez-Rubio i el cap de Projectes i Obres de Facsa, Iñaki Elorza, l'inici dels treballs promoguts per l'Ajuntament per al proveïment i ús de l'aigua extreta. Les obres han sigut adjudicades a Facsa amb un pressupost de 124.459 euros i amb un termini d'execució al voltant de tres mesos.

El regidor ha recordat que la Confederació Hidrogràfica del Xúquer va autoritzar la concessió d'aigua potable sol·licitada per l'Ajuntament de Borriana per a la instal·lació d'un pou al pati de les antigues escoles de Santa Bàrbara.

La concessió, publicada en el Butlletí Oficial de la Província, es va atorgar el 6 de juny de 2020 per un termini de 25 anys, i finalitzarà el 5 de juny de 2045, cosa que, per a Aparisi, “satisfà una demanda de l'equip de govern actual que es remunta a 2015, en resposta a una de les antigues reivindicacions de l'associació de veïns de Santa Bàrbara”.

El pou per a l'aprofitament d'aigües subterrànies, proveïment i extracció d'aigua potable, tindrà un volum fins a 4.000 m3 a l'any. Una infraestructura, ha assegurat Aparisi, que servirà per a “satisfer les necessitats d'aigua potable tant de les instal·lacions de les antigues escoles de Santa Bàrbara com dels veïns i les veïnes de la zona que vulguen arreplegar aigua apta per al consum humà”.

En aqueix sentit, el regidor ha garantit que s'instal·larà una font per a facilitar-ne l’ús. També ha assenyalat que, en previsió, l'equip municipal de govern va reservar 140.000 euros a través d’una modificació de crèdit procedent de romanents de tresoreria de 2020, que es dedicaran precisament a la instal·lació d'aquest pou d'aigua, una planta d'osmosi i una font al pati de les antigues escoles de Santa Bàrbara.

Reunión sobre la marjalería septiembre 2021
  • Ajuntament i Generalitat exposen a l'associació de veïns de la Serratella l'avanç del Pla Especial de la Marjaleria i les possibilitats per a la regularització dels habitatges a través de la minimització d'impacte ambiental

El director general d'Urbanisme de la Generalitat Valenciana, Vicente Garcia Nebot, acompanyat pels regidors de l'Ajuntament de Borriana d'Urbanisme, Bruno Arnandis, de la Zona Marítima, Vicent Aparisi, i el tercer tinent d'alcalde, Vicent Granel, s'han reunit novament amb l'associació de veïns de la Serratella de Borriana per a explicar l'avanç del Pla de la Marjaleria i exposar les possibilitats per a la regularització dels habitatges a través de la minimització d'impacte ambiental.

Segons han destacat Aparisi i Arnandis, es tracta d’“encarar el procés de regularització dels habitatges amb les persones afectades a través d'un pla de minimització individualitzat”, i han assegurat sobre aquest tema que es tracta d'un nou avanç, “s'està progressant i ja està més a prop”.

En el transcurs de la reunió s'han plantejat propostes “efectives i realistes” que poden servir per a reordenar la zona, i possibiliten la regularització de les construccions i la suspensió dels procediments sancionadors.

També s'ha tractat l'actuació arreplegada en l'actual normativa, atesos els canvis de la Llei d'Ordenació del Territori, Paisatge i Urbanisme (LOTUP), a pesar que el sòl estiga classificat com a no urbanitzable, i s'ha indicat que el procés d'urbanització especial pot desenvolupar-se en fases.

Igualment, se'ls ha informat de la via alternativa de regularització d'habitatges en el Pla Especial de la Marjaleria, a través d’un pla individualitzat que seria més ràpid d'aconseguir però el procés del qual hauria de ser assumit íntegrament per cada cada persona afectada, quant a redacció, permisos, etc.

Així mateix, els representants de l’associació han exposat les seues inquietuds i han pogut resoldre els seus dubtes sobre aquest tema per a després traslladar i assessorar els seus associats sobre l’assumpte.

En la trobada, també s'han posat en valor les actuacions realitzades en la Marjaleria des de l'Ajuntament de Borriana en els últims cinc anys, prioritzant les actuacions antiinundacions i l'adequació de camins, o de regeneració de la costa per part del Govern a instàncies del consistori.

Cal recordar que el Pla Especial de la Marjaleria de Borriana afectarà la legalització de més de 400 habitatges i edificacions que s'assenten sobre sòl no urbanitzable. Es tracta d'antigues alqueries de camp que amb el pas dels anys els propietaris van anar ampliant fins a convertir-se en habitatges construïts al marge de la llei, que ara necessiten una regularització que permeta que les edificacions compten amb les condicions mínimes d'habitabilitat.

PLayas preparadas para la Pascua 2021
  • Durant les derreres setmanes l'Ajuntament ha intensificat les tasques especials de neteja i condicionament de la costa amb motiu del període festiu de Setmana Santa i Pasqua
  • El consistori ha posat en funcionament també el servei de socorrisme a les platges durant aquestes festes

 L'Ajuntament ja té netes i condicionades les platges i la zona marítima de Borriana per a l'ús i gaudi de veïns, veïnes i visitants de proximitat, que tradicionalment acudeixen al litoral de la Plana Baixa durant les vacances i jornades festives de Pasqua.

Al marge de les habituals tasques de neteja dels arenals, durant les derreres setmanes el consistori ha intensificat els treballs d'adequació de l'arena, a més d'instal•lar part de les passarel•les i del mobiliari necessari per a iniciar la temporada, i posar en marxa el servei de socorrisme per a aquestes dates.

El regidor de Serveis Públics, Vicent Aparisi, ha volgut comprovar de primera mà el resultat dels treballs realitzats a les platges de l'Arenal, la Malva-rosa o el Grau, i ha explicat que la finalitat d'aquest dispositiu és “que les platges de la nostra ciutat estiguen en un estat de neteja i accessibilitat òptims perquè els ciutadans i visitants que acudisquen aquests dies de vacances en puguen gaudir”, alhora que ha subratllat la importància de la col•laboració ciutadana per al manteniment de les condicions de neteja de l'entorn.

Segons ha explicat Aparisi “operaris i treballadors del servei de Via Pública Municipal han realitzat una nova campanya de neteja i condicionament de les platges de Borriana i les zones del voltant que ha durat més de dos setmanes, i al costat dels equips de neteja mecànica i condicionament de l'arena, hi ha hagut un reforç dels equips ordinaris de recollida de Residus Sòlids Urbans (RSU), del servei de neteja manual, el servei de neteja i buidatge de papereres i els equips de neteja amb aigua a pressió mixta al Passeig Marítim”.

Així, amb la utilització de la maquinària pesant s'han retirat els residus de temporals marítims, pedres i algues que s'havien depositat a les platges. A més s'han fet les tasques de col•locació de part dels elements del mobiliari que cada any es tornen a situar a les platges de l'Arenal, el Grau o la Malva-rosa, s'han revisat i col•locat les papereres amb què compta cadascuna de les tres platges, a més d'instal•lar part de les passarel•les que permeten un accés molt més còmode a cadascuna de les zones d'arena de l'Arenal o la Malva-rosa, després de la retirada com a mesura de precaució davant els temporals de l'hivern.

També, perquè la campanya de neteja i adequació siga més completa, ha assenyalat el responsable de l'àrea, s'ha pintat el mur que separa la platja del passeig perquè hi havia alguns desperfectes en la pintura, amb la finalitat que arribades les jornades de Pasqua, “els i les borrianenques disposen d'una zona marítima i una platja en condicions, neta i que ja es prepara per a la temporada estival”.

Paral•lelament, perquè estiga tot llest, l'Ajuntament va posar en marxa el passat cap de setmana un dispositiu especial de seguretat, i entre altres qüestions, mitjançant drons i patrulles mòbils la Policia Local vetlarà en les platges i en la zona marítima pel compliment de les mesures de seguretat sanitària, i realitzarà controls aleatoris de vehicles i persones ateses les restriccions de mobilitat imposades per les autoritats sanitàries davant el virus.

 

 

 

El Ayuntamiento reivindica más inversiones para el Puerto de Burriana
  • El consistori recorda que està pendent la redacció i execució del Moll de Llevant, alhora que agraeix l'anunci del dragatge del canal d'accés al port


L'Ajuntament de Borriana ha tornat a traslladar a la Generalitat Valenciana les demandes prioritàries del municipi sobre la remodelació integral del port, quant a infraestructures públiques portuàries, administració de costes, i gestió i explotació de ports de competència autonòmica, segons ha manifestat el regidor delegat de Poblats Marítims i Serveis Públics, Vicent Aparisi, que ha qualificat les demandes de “treballs reivindicats des de fa molt de temps”.

Entre les reivindicacions, Aparisi ha destacat com a prioritàries per a enguany que la Generalitat contemple “la redacció dels plecs per a la reforma i adequació del Moll de Llevant i la seua execució encara pendent, per a donar solució com més prompte millor, ja que es troba en un estat de degradació lamentable, amb deficiències acumulades de més de 20 anys”.

Unes obres que a més, ha precisat el regidor, podran servir també per a “resoldre el problema de calat endèmic de la via del port que origina a les embarcacions des de la seua construcció entre 1924 i la immediata postguerra, prolongant l'escullera de llevant entre 150 i 200 metres”.

L'equip de govern municipal i els usuaris del port, ha assegurat l’edil, mantenen des de fa anys la reivindicació que el Moll de Llevant requereix la redacció del projecte i la inversió precisa per a la reparació i manteniment del dic de contenció d'arena, que corregisca les deficiències i repare els danys registrats en aquesta infraestructura”.

També s'ha referit a la petició realitzada des de l'Ajuntament a la Generalitat de construir enguany una nova tira de casetes de pertrets per a pescadors i d'instal·lar un espai cobert, un magatzem per a estendre les xarxes que permetrà que els mariners no estiguen al sol i que es millore la imatge de la zona”.

Dragatge

D'altra banda, Vicent Aparisi ha recordat que dins de la necessària remodelació integral del port de Borriana, la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat ha anunciat que té previst invertir 824.601 euros en obres d'emergència per a reparar els danys causats pels últims temporals en el Port de Borriana, amb un nou dragatge .

En aquest sentit, ha mostrat la seua satisfacció perquè “es realitzaran obres d'emergència davant la falta de calat del canal d'accés al port, per a resoldre un problema endèmic de la bocana des de la seua construcció entre 1924 i la immediata postguerra”.

Es proposa el dragatge del port amb un volum aproximat de 82.000 m3. L'àrea de dragatge abasta una àrea total de 102.295 m² i el seu objectiu és millorar els calats de la bocana, canal d'accés al port i part exterior de la dàrsena. Així mateix, es planteja reintegrar el material a la dinàmica sedimentària, ja siga per a l’ús en la recuperació o manteniment de platges, o ja siga transvasant el sediment retingut a una zona hidrodinàmicament activa mitjançant aportació en zona de poca profunditat.

Igualment, Aparisi ha manifestat el seu agraïment perquè la Conselleria de Política Territorial va anunciar a finals de l’any passat que habilitarà un espai d'integració en el recinte del port de Borriana, unes noves dependències, dissenyades fonamentalment per a l'ús de les tripulacions de vaixells que realitzen treballs humanitaris, i suposaran una inversió de 100.000 euros.

L'adequació del nou espai tindrà un termini d'execució al voltant de tres mesos i consistirà en la instal·lació de cuina, lavabos, dutxes i un canviador per a bebès per a facilitar la neteja personal i de roba. Sobre aquest tema Aparisi ha valorat aquesta infraestructura com a "imprescindible per a tota la comunitat portuària de Borriana".

A més, el responsable municipal ha recordat que aquest exercici 2021, està prevista la licitació del plec per a la redacció del projecte d'obra Port-Ciutat, una iniciativa que pretén millorar tant les dotacions de la zona portuària com el contacte, les comunicacions i accessibilitat de la zona amb el conjunt del terme municipal i el nucli urbà.

Una actuació que plasmarà els diferents treballs i accions a desenvolupar en la zona portuària que serviran per a “augmentar, millorar i fer molt més profitosa la relació del nostre port amb la resta de la ciutat, i posar en valor la instal·lació portuària, un emplaçament clau tant per al desenvolupament de la ciutat com per a l'aprofitament com a zona d'oci, de pràctica esportiva o de visita i trobada”.