• Els centres escolars de Borriana tindran els dies 16 i 17 de març i el 31 d'octubre com a no lectius, a més dels dies 8 de setembre, festivitat de la Misericòrdia, i 3 de febrer, Sant Blai

  • El curs acadèmic 2022-2023 a la Comunitat Valenciana començarà el 12 de setembre i finalitzarà el 21 de juny de 2023 per a la majoria d'etapes educatives

 

El Consell Escolar Municipal de Borriana ha aprovat els tres dies no lectius de caràcter local, de lliure disposició municipal, que formaran part del calendari escolar de tots els centres educatius de la ciutat durant el pròxim curs acadèmic 2022-2023.

En la reunió presidida pel regidor d'Educació, J. Ramon Monferrer, s'ha acordat establir com a dies no lectius per al municipi de Borriana durant el pròxim curs els dies habituals previs a la festivitat de Sant Josep, dijous 16 i divendres 17 de març, i el dilluns 31 d'octubre, a més de les festes locals: el dia 8 de setembre, festivitat de la Misericòrdia, i el 3 de febrer, Sant Blai.

Igualment, seran dies festius a la Comunitat Valenciana el pròxim curs 2022-2023, el dimecres 12 d'octubre, Festa Nacional d'Espanya; el dimarts 1 de novembre, festa de Tots Sants; el dimarts 6 de desembre, Dia de la Constitució, i el dijous 8 de desembre, Dia de la Immaculada Concepció. També serà festiu en el tercer trimestre del curs, el dilluns 1 de maig, Dia Internacional dels Treballadors.

Calendari escolar 2022-2023

El calendari escolar de la Comunitat Valenciana publicat en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), comú per a tot el territori en l'àmbit autonòmic, contempla l'inici del curs escolar en funció de les etapes educatives.

D’aquesta manera, el curs escolar començarà per a la majoria d'etapes el dilluns 12 de setembre i finalitzarà el 21 de juny. Per primera vegada, les classes d'Infantil, Primària, ESO, Batxillerat, Formació Professional Bàsica, cicles de grau mitjà i cicles de grau superior començaran i acabaran, en general, al mateix temps.

Excepcionalment, l'alumnat que curse programes formatius de qualificació bàsica iniciarà les activitats escolars el 14 de setembre de 2022. En formació de persones adultes, el curs començarà el 19 de setembre de 2022.

En ensenyaments Artístics de Música i Dansa, elementals i professionals, ensenyaments professionals d'Arts Plàstiques i Disseny i ensenyaments Esportius de règim especial, començaran el 21 de setembre de 2022. Per als ensenyaments d'idiomes, les activitats començaran el 26 de setembre de 2022.

Vacances

Quant a les vacances escolars a la Comunitat Valenciana, s'han establert els períodes de vacances de Nadal, que abastaran del 23 de desembre al 6 de gener, i de Setmana Santa, que seran del 6 al 17 d'abril de 2023, això és, des de Dijous Sant fins al dilluns de Sant Vicent, tots dos inclusivament.

Així les coses, com que el 6 de gener de 2023 és divendres, els escolars tindran el cap de setmana del 7 i 8 de gener com a festiu, abans de reprendre les classes el 9 de gener, i per Pasqua, a més, Borriana recupera com a no lectiu el dilluns de Sant Vicent, que l'any passat va ser lectiu.

Universitat Jaume I

Cal recordar que la Universitat Jaume I de Castelló ja va acordar en el consell de govern de finals de gener, que el curs universitari començara el dilluns 12 de setembre, i les classes conclouran el 19 de maig, per a començar els exàmens a partir del 22 de maig.

Es dona la circumstància que la mateixa setmana d'inici del curs se celebra la festa de la Universitat el divendres 16 de setembre, sense activitat docent. També serà festa universitària el 24 de febrer, divendres, alhora que la comunitat de l'UJI gaudirà del pont de Tots Sants (1 de novembre, dimarts), en assenyalar el dilluns 31 d'octubre com a dia sense activitat docent. Tampoc hi haurà activitat docent la setmana de les festes de la Magdalena de Castelló (que enguany se celebraran entre l'11 i el 19 de març).

Per contra, com ja és habitual a l'UJI, el dilluns de Sant Vicent, 17 d'abril, serà lectiu per als universitaris.

  • Dins de les nombroses activitats programades durant tot el mes


Borriana (25.07.22).- Un total de 240 xiquets i xiquetes entre 4 i 16 anys que participen en l’Escola d’Estiu han irromput aquest matí en la plaça Major i de manera sorprenent i sense avís previ, com s'ha de fer amb la interpretació d'un “flashmob”, s'han situat davant de la porta del consistori i han realitzat una artística coreografia de la coneguda cançó de la Fúmiga ‘Mediterrània’.

Durant les primeres setmanes de l'Escola municipal d'Estiu els prop de 250 alumnes han anat assajant la interpretació de la coreografia al pati del CEIP Novenes de Calatrava, on es desenvolupa enguany la XXXVI edició de l’escola d’estiu.

Dins de les diferents activitats que durant tot el mes estan duent a terme els i les participants de l'Escola d'Estiu en diferents instal·lacions i espais del municipi, la interpretació del flasmob és una de les que “els xiquets i xiquetes esperaven amb més ganes pels assajos i per a poder realitzar-lo al cor de la ciutat i mostrar-lo a familiars, amics i veïns”, ha explicat una de les monitores encarregades del projecte.

A pesar que pot ser complicat desplaçar i realitzar diverses activitats fora de les instal·lacions amb molts xiquets i xiquetes, l'organització i preparació, segons ha manifestat l'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, és “extraordinària”. L'Escola d'Estiu, ha assegurat, n’és “un exemple per la implicació dels professionals que la desenvolupen, i per la gran oferta de places i la magnífica acollida, que la converteixen en el projecte més rellevant per a les famílies de Borriana en aquesta època de l'any”.

Aquest estiu el centre social municipal Antonio Pastor ha preparat en l'escola municipal d'estiu, en què participen 380 xiquets i xiquetes, entre 3 i 16 anys, fins a 15 tallers diferents, com els d'educació mediambiental, d'informació i conscienciació sobre el mosquit tigre, o d'educació viària.

També s’han fet nombroses activitats lúdiques i manuals, excursions, classes d'anglès, tallers de música, competicions esportives, eixides a la piscina, al barri antic, jocs, xarrades, o classes de repàs. A més, com cada any, també s'organitzarà amb la col·laboració de la Conselleria d'Educació un campament centrat en activitats esportives, que serà del 31 de juliol al 7 agost i està destinat a xiquets i xiquetes majors de 8 anys.

 

 

L'Ajuntament obri el vial que dona un nou accés al col·legi després de 19 anys de reivindicació de la comunitat educativa

Per seguretat i per a visibilitzar l'entrada al centre, CEIP Josep Iturbi, a través d’un vial que facilitarà diverses entrades directes al centre


 L'Ajuntament de Borriana ha obert aquest matí el carrer que dona accés al CEIP Josep Iturbi, després de cinc mesos de treball a ple rendiment per a finalitzar les obres de competència municipal d'adequació del nou vial, adjudicades a Becsa per un import de 338.035 euros.

Amb això, el govern municipal compleix amb la reivindicació de la comunitat educativa per a dignificar i visibilitzar l'entrada al centre, amb un vial que dona accés directe a les instal·lacions, i amplia el nombre d'entrades i facilitarà l'accés diferenciat al centre per a Infantil i Primària.

L'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, i el regidor d'Educació, J Ramon Monferrer, han volgut estar presents al costat de la comunitat educativa del centre, en aquest moment “transcendental i fonamental”, després de 19 anys de “justa reivindicació del centre per a dignificar i visibilitzar l'entrada al col·legi i que, finalment, avui ha vist la llum”, ha assegurat.

Cal recordar que després de la inauguració de la reforma del centre, fa 20 anys, les obres d'urbanització del carrer d'accés al CEIP Josep Iturbi es van quedar sense executar, “una anomalia urbanística que l'Ajuntament havia d'haver realitzat fa vint anys, abans de la construcció del nou edifici del col·legi, per seguretat i per a assegurar els accessos a tots els patis i racons del col·legi, i que mai es va dur a terme”, ha manifestat Safont.

Fins ara, la comunitat educativa del col·legi Josep Iturbi accedia al recinte a través d'un solar municipal. Finalment, l'actual govern municipal, ha destacat Monferrer, “li ha donat l'impuls necessari per a executar el nou accés”, i ha assenyalat que aquesta actuació s'ha finançat “íntegrament amb romanent de tresoreria per a despeses generals de la liquidació del pressupost municipal”.

Així, el consistori va invertir prèviament més de 80.000 euros per a expropiar una parcel·la privada de 2.645 metres quadrats i, d'aquesta forma, urbanitzar la zona i dotar d'un accés en condicions al centre des del camí de lEcce Homo i l'avinguda Jaume I. L'Ajuntament s'ha vist obligat a expropiar aquests terrenys, ja que l'accés al col·legi estava condicionat al desenvolupament de la Unitat d'Execució C3, els tràmits d'urbanització de la qual estan en punt mort des de fa molts anys.

Amb l'obra, que bàsicament ha consistit en treballs d'urbanització, clavegueram, asfalt i realitzar voreres, segons el regidor d'Educació, “també es legalitzarà la situació del centre, ja que la Conselleria d'Educació, des de la seua construcció fa 19 anys, encara no ha signat la recepció de l'obra per incompliment de l'Ajuntament de la urbanització dels accessos, pels problemes de seguretat en cas d'emergències que això suposava”.

Tres premis de 500 euros a la Millor Trajectòria Educativa i sis beques per a cursar estudis d'anglès al Regne Unit

 

 L'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, i el regidor d'Educació, J. Ramon Monferrer, han participat avui en l'acte de lliurament dels Premis a la Millor Trajectòria Educativa de la Fundació Cañada Blanch i de les beques Cañada Blanch que anualment es lliuren a 9 estudiants de Borriana, com a mostra de la preocupació per la cultura i l'educació del seu fundador, el borrianenc Vicente Cañada Blanch, el seu compromís amb la ciutat i la seua implicació i suport al progrés intel·lectual i acadèmic.

La directora de la Fundació Cañada Blanch, Paula López, i un dels seus patrons, Antonio Lleó, han lliurat els tres premis a la millor trajectòria acadèmica d'enguany a Salah Nasseredine Saghraoui de l'IES Jaume I, a Aitana Piñón Gómez del col·legi Salesians i a Pablo Olivares de Llago de l'IES Llombai, dotat amb 500 euros cadascun, amb la finalitat de contribuir al finançament econòmic dels seus estudis, els quals han rebut a més el seu diploma i la felicitació tant de la Fundació com dels representants municipals presents.

En el mateix acte, s'han lliurat també les sis beques a estudiants del municipi a proposta dels centres educatius de Batxillerat de la ciutat, tenint en compte els seus expedients acadèmics. En aquesta edició han correspost a Carmen Melchor i Alexia Andrea Ponta de l'IES Jaume I, Sofia Almarcha Saura i Adrián Cabedo Rodríguez del col·legi Salesians i per a Carla Safont Pérez i Basma Mamouni Menghouchi de l'IES Llombai.

Després de dos anys en què les beques que lliura la Fundació per a cursar estudis d'anglès al Regne Unit van ser substituïdes per ajudes econòmiques per la pandèmia, enguany s'han tornat a lliurar les beques tenint en compte l'expedient acadèmic de cadascun dels estudiants, les candidatures dels quals van ser presentades pels mateixos centres, a més del coneixement previ de la llengua anglesa per a poder formar part de l'experiència de millorar el seu nivell durant el mes vinent de juliol.

Els sis joves que han aconseguit la beca podran gaudir durant un mes de la programació especial que la Fundació Cañada Blanch prepara en aquest projecte d'immersió lingüística i que els portarà, entre altres experiències, a conèixer el funcionament de l'Institut espanyol Vicente Cañada Blanch de Londres, i a realitzar una visita a l'ambaixada d'Espanya i ser rebuts personalment per l'ambaixador, entre d’altres.

En la seua intervenció l'alcaldessa ha rememorat la figura de Vicente Cañada Blanch, “reconegut com el primer espanyol importador de taronges al Regne Unit, però a més d'aqueixa activitat comercial, també va fer un treball social per a ajudar a molta gent, especialment als fills i filles d'immigrants espanyols a Anglaterra que van haver de fugir d'Espanya com a exiliats de la Guerra Civil, en l'àmbit de l'educació a l'estranger”.

Per això, ha manifestat, “avui és molt d'agrair que la Fundació que porta el seu nom continue fent efectiva aqueixa col·laboració directa en l'educació, la cultura i la formació dels i les joves que avui sou ací”.

En aqueixa mateixa línia, Maria Josep Safont ha volgut reconèixer a la Fundació “la implicació i el compromís” que ha demostrat des de la seua creació amb el món de l'educació i el coneixement a la ciutat de Borriana, que al judici seu es reflecteix, un any més, malgrat les circumstàncies, en la decisió de “continuar donant suport al creixement intel·lectual i educatiu de la joventut de la ciutat de manera efectiva, amb aquesta col·laboració directa en l'educació, la cultura i la formació de la joventut”.

Per part seua, el regidor d'Educació, J. Ramon Monferrer, ha destacat que “un any més la Fundació mostra el seu compromís directe amb la nostra ciutat, la seua implicació a l'hora de continuar premiant estudiants que desitgen millorar el seu nivell d'idiomes, així que no em queda més que agrair un any més la seua col·laboració i desitjar als i les estudiants que les gaudisquen i aprofiten”.

També ha destacat el “fonamental” paper dels centres educatius, del professorat i de les famílies en la formació i en els fites aconseguides tant acadèmiques com vitals dels estudiants i la seua “important” contribució a aconseguir aquests reconeixements docents.

Des de la Fundació han destacat la seua intenció de “continuar donar suport a la trajectòria acadèmica dels i les joves de Borriana premiant estudiants que desitgen millorar el seu nivell educatiu de cara al futur”, i han mostrat el seu interès de “continuar mantenint una estreta relació i col·laboració amb la ciutat natal de don Vicente Cañada Blanch”.

Conferència

Enguany, la jove borrianenca Ana Fernández Bravo, brillant i prestigiosa científica de la Universitat Rovira i Virgili, ha sigut l'encarregada de transmetre uns consells a l'alumnat premiat, en els quals ha destacat la importància i les oportunitats que tenen per davant, així com el reconeixement que suposa per a la nostra ciutat comptar amb noves incorporacions d'excel·lència d'estudiants en tots els camps de l'estudi i la investigació. A més, els ha encoratjat gràcies al seu coneixement i la seua experiència personal i els ha transmès les claus i la il·lusió necessàries per a afrontar un futur educatiu i professional amb “interès, perseverança i tenacitat”.

Proyecto ODS CEIP Iturbi, Cruz Roja y Ayuntamiento de Burriana
  • - En la sala de plens han presentat al govern municipal les seues propostes de canvi de l'entorn i han plantejat qüestions relatives als ODS a la ciutat

L'alumnat de 6è de Primària del CEIP Josep Iturbi i Creu Roja Borriana s'han convertit en detectius dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) en el municipi, i han presentat a una representació del govern municipal les seues propostes de canvi en l'entorn i han plantejat qüestions relatives als ODS a la ciutat.

En la sala de plens de l'Ajuntament, l'alumnat ha comptat com a interlocutors, per a atendre i respondre les seues demandes, amb el regidor de Sostenibilitat Mediambiental, Bruno Arnandis, el d'Educació, J. Ramon Monferrer, el de Cultura, Vicent Granel, i l’edila d'Hisenda, Cristina Rius.

Els responsables municipals els han contestat a seues demandes, s'hi han compromès i els han explicat que precisament el consistori compta amb un Pla Rector municipal de compromís amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de l'Agenda 2030, amb el qual el govern municipal està alineant els projectes i programes de les diferents àrees del consistori per a la consecució de l'estratègia de l'Agenda Borriana ODS 2030.

Aquesta activitat del centre educatiu s'emmarca en el projecte que du a terme Creu Roja Borriana amb l'alumnat del CEIP Josep Iturbi ‘CIUTAT 11 - Detectius dels ODS’, amb l'objectiu de generar una educació de la ciutadania en la infància que exercisca accions de diplomàcia humanitària amb els responsables polítics locals per al compliment de l'Agenda 2030 de Desenvolupament Sostenible.

Aquest projecte està dirigit a centres educatius de Primària de tota la Comunitat Valenciana, i en concret als grups de 5è i 6è de Primària, per a contribuir al compliment dels ODS promoguts per Nacions Unides en l’Agenda 2030, i en especial a l'ODS 11 que persegueix que les ciutats siguen més inclusives, segures, resilients i sostenibles.

D’aquesta manera, l'alumnat ha estat treballant a l'aula aquest procés de "detectius dels ODS" a través del qual han observat en el seu entorn pròxim, s'han platejat qüestions i han tingut la possibilitat de presentar-les a l'Ajuntament.

Una iniciativa que du a terme la Creu Roja amb l'alumnat de 6è de Primària del CEIP Josep Iturbi de Borriana, que compta amb el finançament de la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica de la Generalitat Valenciana.

A través d’aquest projecte, Creu Roja Borriana pretén incidir en el coneixement teòric i pràctic sobre els ODS en els xiquets i xiquetes perquè, per si mateixos i des de les seues necessitats i punts de vista, puguen generar canvis en el seu entorn local més immediat. Canvis que revertisquen en l'avanç cap a una societat amb menor desigualtat i pobresa, en què es protegisca el planeta i es garantisca la pau i la prosperitat per a totes les persones.

Realitzat durant un curs escolar, 2021-2022, el projecte aporta materials didàctics teòrics i pràctics perquè l'alumnat, acompanyat del professorat i d’agents de sensibilització de Creu Roja, puga diagnosticar si el seu municipi és o no una Ciutat 11, és a dir, si es troba pròxim o no al compliment de les metes marcades en l'ODS 11.

A partir d'aquest diagnòstic inicial, s'assessora l'alumnat perquè per si mateix puga plantejar demandes que arriben més enllà de l'àmbit escolar, perseguint compromisos de les autoritats competents. Creu Roja actua com a enllaç, per a motivar la implicació de les Regidories de l'Ajuntament que faciliten la presentació de propostes i se’n comprometen amb alguna.

Avui 24 de maig, festa gran de la comunitat educativa salesiana


L'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, i el regidor d'Educació, J. Ramon Monferrer, han assistit aquest matí als actes organitzats pel col·legi Salesià en honor a Maria Auxiliadora, avui 24 de maig, dia de la festa gran de maig la comunitat educativa salesiana, després de dos anys sense poder celebrar-se presencialment per la pandèmia.

En el marc de la celebració i després de l'Eucaristia celebrada al pati del col·legi, l'alcaldessa juntament amb el director del col·legi, José Burdeus, han entregat al mateix pati els premis Don Bosco que reconeixen l'alumnat destacat per les seues actituds de bona convivència i de respecte, triats pels mateixos estudiants de Primària i dels cicles d'ESO i Batxillerat, que són els encarregats de seleccionar entre els seus companys i companyes els guardonats.

Enguany en la festa escolar de Maria Auxiliadora, Carmen Moral de tercer cicle de Primària, Lucas Martos de primer cicle de l'ESO, Rodrigo Vicente de segon cicle de l'ESO i Mar Carabantes de Batxillerat han rebut de mans de Maria Josep Safont uns xicotets bustos de Sant Joan Bosco i un diploma acreditatiu.

L'alcaldessa ha volgut agrair la tasca “tant social com educativa que durant tants anys ha realitzat i continuen realitzant el conjunt de docents i equip directiu del col·legi” i, per això, ha manifestat que “no volia perdre'm la celebració una vegada més d'aquest dia de Maria Auxiliadora”.

Abans de fer efectiva l’entrega dels reconeixements, Safont ha destacat que els premis Don Bosco “són realment especials, ja que lluny de fomentar la competitivitat o ser un reconeixement només a nivell acadèmic, té en compte l'opinió de cada alumne i alumna del centre, per les seues aptituds socials, de convivència i respecte, uns valors molt importants a tindre en compte durant tota la vida”.

Escolares del CEIP Pare Vilallonga visitan el Ayuntamiento de Burriana
  • Prop de 25 xiquets i xiquetes de segon de Primària realitzen una visita a la casa consistorial, on han estat rebuts per l'alcaldessa que els ha explicat les funcions de la institució


Alumnat de segon de Primària del CEIP Pare Vilallonga han visitat l'Ajuntament on han estat rebuts per l'alcaldessa, Maria Josep Safont, juntament amb el regidor d'Educació, J Ramon Monferrer, i la regidora d’Igualtat, Maria Romero, i han pogut conèixer les instal·lacions i les diferents dependències de l'edifici consistorial.

Els xiquets i xiquetes han estat rebuts a la sala de plens, on han pogut preguntar tots els dubtes sobre el funcionament de la casa consistorial i on Maria Josep Safont els ha explicat les activitats que es realitzen habitualment. Prèviament han visitat diverses dependències de l’edifici municipal acompanyats per Maria Romero.

La visita a la seu del govern municipal l'han realitzada 23 xiquetes i xiquets de segon de Primària, que han mostrat el seu interés per qüestions com el reciclatge o les gestions que es realitzen en cada departament. En aquesta ocasió, els escolars també han pogut conéixer alguns esportistes d’elit i preguntar-los dubtes sobre la seua activitat, ja que han coincidit amb una representació d’atletes del club Playas de Castellón que es trobava de visita a l’Ajuntament.

L'alcaldessa ha destacat que és una bona iniciativa perquè els més xicotets “coneguen les institucions democràtiques i sàpien com funciona l'administració local, ja que ells i elles seran els ciutadans que en el futur hauran de participar activament en la societat democràtica”.

I Jornadas 'Borriana Inclou'
  • L'Auditori Juan Varea es converteix des d'ahir en la seu de l'Educació Inclusiva on s’analitzen les claus de la inclusió a les aules

  • Organitzades per l'Ajuntament de Borriana a través de la Regidoria d'Educació


Més de 200 persones, docents i famílies, participen des d'ahir de vesprada a Borriana en les I Jornades Educatives municipals que sota el títol “Borriana inclou. Un ventall de possibilitats” se celebren a l'auditori Juan Varea, organitzades per l'Ajuntament de Borriana a través de la Regidoria d'Educació amb la col·laboració del Centre de Formació i Recursos del Professorat, Cefire, de Castelló.

Aquestes primeres Jornades inaugurades ahir a la vesprada per l'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, i la Cap de Servei Territorial d’Educació, Maria Josep Palmer, compten amb ponents de reconegut prestigi i està dirigit al professorat d'infantil, primària i secundària i als departaments d'Orientació, i també a les famílies i a estudiants futurs docents.

En l'obertura, l'alcaldessa va destacar la importància, “dins d'un model escolar i social que camina cap a una societat més justa, democràtica i equitativa, de pensar en una formació contínua per als professionals de l'àmbit socioeducatiu, que siga capaç de revitalitzar la seua pròpia pràctica, basada en la reflexió compartida i contrastada amb evidències d'èxit”.

Raó per la qual, Safont en la seua intervenció va mostrar el seu convenciment que aquestes Jornades “permeten incrementar el coneixement pràctic a través de l'intercanvi de visions i maneres de fer i enriquir compartint i dialogant sobre la base de les experiències d'altres professionals, contribuint a l'avanç d'una societat inclusiva a través de la promoció del desenvolupament professional”.

Per part seua, la Cap de Servei Territorial d’Educació, va explicar que en aquestes jornades “s’analitzen algunes de les claus per a oferir al professorat de totes les àrees i de les diferents etapes educatives, així com als i les especialistes de suport a la inclusió, coneixements, estratègies i ferramentes que faciliten el treball amb tot l'alumnat, per a fer efectiva la inclusió educativa”.

En aquest sentit, en l'obertura va subratllar el valor de l'orientació en “els processos de construcció de l'educació inclusiva i la importància de generar entorns educatius inclusius que donen resposta a la diversitat de l'alumnat i oferisquen oportunitats de creixement personal a totes les persones”.

Entre els continguts de les I Jornades Educatives municipals destaquen les propostes sobre eines pràctiques per a la inclusió i la pràctica de l'educació inclusiva. Així, s'aborden propostes alternatives, metodologies inclusives i innovadores en el procés d'ensenyament aprenentatge, el treball en equip del professorat, el vincle entre la comunitat educativa i l'educació inclusiva a l'aula.

El primer dia de les jornades es va centrar en diverses experiències de centres amb els seus projectes educatius inclusius. Però, a més, es van tractar també aspectes relacionats amb la innovació i les bones pràctiques educatives des de la neurociència, la inclusió des de la perspectiva institucional, la inclusió en el centre ordinari, l'atenció inclusiva en la primera infància i en les diferents etapes educatives, les eixides professionals per a l'alumnat amb necessitats especials després de secundària, adaptació del material a l'alumnat amb necessitats educatives especials, entre altres assumptes.

Per part seua, el regidor d’Educació, J. Ramon Monferrer, ha manifestat que amb aquesta primera iniciativa formativa es tracta de “dotar el professorat de ferramentes pràctiques per a la inclusió, divulgar experiències que acosten a l'escola i a la família, teixir vincles entre la comunitat educativa i afavorir un aprenentatge significatiu i personalitzat, i oferir recursos, propostes i bones pràctiques d'intervencions a l'aula”.