- En un acte a la sala de plens presidit per l'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, i el regidor d'Educació, J. Ramon Monferrer, i amb la presència de l'alumnat premiat acompanyat de representants de cada centre i familiars


L'Ajuntament reconeix públicament els 19 joves de Borriana que han sigut guardonats amb els premis extraordinaris al rendiment acadèmic d'Educació Primària i d'Educació Secundària Obligatòria (ESO) corresponents al curs 2021-2022, concedits per la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.

L'acte, que ha tingut lloc a la sala de plens, presidit per l'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, i el regidor d'Educació, J. Ramon Monferrer, ha comptat amb la presència de l'alumnat premiat acompanyat d'alguns representants de cada centre i un nombre limitat de familiars.

Safont i Monferrer han donat l'enhorabona als 15 alumnes de Primària i als 4 de Secundària i els han felicitat en nom de tot el consistori i de la ciutat, i han posat en valor que tots han destacat “pel seu esforç des d’una edat primerenca” i per això mereixen un “reconeixement de la seua ciutat”.

Tots i totes mereixen aquest reconeixement públic per aquest èxit acadèmic, molt important en uns moments molt difícils, que comporta també una responsabilitat per a mantindre aquests resultats en el futur”, ha afirmat l'alcaldessa que ha manifestat dirigint-se a l'alumnat guardonat que són una “nova generació amb molt de futur”, perquè “teniu talent, heu demostrat que sabeu aprofitar-lo i treballar molt bé per a obtindre aquests resultats”.

Safont també ha fet extensiva la felicitació a les famílies, perquè encara que l'esforç d'estudiar és individual “sense un ambient propici és difícil aconseguir resultats com aquests”, així com als centres d'ensenyament, especialment a l'equip docent que han tingut al llarg d'aquests anys “i que són també una part important d'aquest èxit”.

Maria Josep Safont els ha animat a continuar treballant en aquesta mateixa línia en l'ESO i en el Batxillerat, “i que puguem tornar a rebre-vos pels premis extraordinaris de Secundària i també de Batxillerat”, al mateix temps que els ha desitjat una fructífera i reeixida vida acadèmica i educativa, arreplegant els fruits de la seua tenacitat i treball”.

Els 15 alumnes de Primària de Borriana que han obtingut el Premi Extraordinari al Rendiment Acadèmic han sigut Izan Corral Corbalán i Ainhoa Garayalde Aymerich, del CEIP Josep Iturbi; Elena Rodríguez Plaiasu, del CEIP Cardenal Tarancón; Daniel González Ferrer, Marc Gabriel Martínez Lecca i Vega Román Salazar, del CEIP Novenes de Calatrava; María Oliver Iserte e Irene Fernández Castellanosdel CEIP Pare Vilallonga; Olaia Dauden Oyanguren i Sienna Egea Pitarch, del CEIP Penyagolosa; Irene Bernard Hernández i Marina Bernard Hernández, del col·legi Illes Columbretes, i Natxo Domingo Manzana, Marcos Ingelmo García i Nerea Mozas Crespo del col·legi Vila Fàtima.

Tots ells han rebut a més del reconeixement públic de l’Ajuntament, un diploma a l'excel·lència en el rendiment acadèmic expedit per la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport. A més, l'obtenció del premi extraordinari d'Educació Primària es farà constar en l'historial acadèmic i en l'expedient acadèmic per mitjà d'una diligència específica, que emplenarà el centre docent en què l'alumne o alumna haja finalitzat l'etapa.

Les alumnes d'Educació Secundària Obligatòria de Borriana que han obtingut el Premi Extraordinari al Rendiment Acadèmic són Anna Martí Rochera, Martina Micó Cabrera i Claudia Monsonís Andrés, del col·legi Vila Fàtima, i Paula Fernández Cana, de l'IES Llombai. Les quatre, a més del reconeixement del consistori, obtenen l'exempció de taxes per a serveis acadèmics en el primer curs d'estudis superiors en un centre públic i la distinció que els serà anotada en el seu expedient i en el seu historial acadèmic. També podran optar, prèvia inscripció i sempre que complisquen els requisits, al premi nacional.

 

Premis extraordinaris al rendiment acadèmic/ BORRIANA

Educació Primària 2021-2022

 

CEIP Josep Iturbi

- Izan Corral Corbalán

- Ainhoa Garayalde Aymerich

 

CEIP Cardenal Tarancón

- Elena Rodríguez Plaiasu

 

CEIP Novenes de Calatrava

- Daniel González Ferrer

- Marc Gabriel Martínez Lecca

- Vega Román Salazar

 

CEIP Pare Vilallonga

- María Oliver Iserte

- Irene Fernández Castellanos

 

CEIP Penyagolosa

- Olaia Dauden Oyanguren

- Sienna Egea Pitarch

 

Col·legi Illes Columbretes

- Irene Bernard Hernández

- Marina Bernard Hernández

 

Col·legi Vila Fátima

- Natxo Domingo Manzana

- Marcos Ingelmo García

- Nerea Mozas Crespo

 

Educació Secundària Obligatòria 2021-2022

Col·legi Vila Fátima

- Anna Martí Rochera

- Martina Micó Cabrera

-Claudia Monsonís Andrés

 

IES Llombai

- Paula Fernández Cana

  • L'alumnat elabora articles de Nadal per a recaptar fons per a activitats del centre


El passat dia 3 de desembre es va celebrar el Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat. Per aquest motiu, l’alumnat del CEE Pla d’Hortolans, amb el professorat, han volgut celebrar aquest matí l’efemèride i donar visibilitat al centre amb l'organització d'un mercat ambulant nadalenc al carrer la Tanda de Borriana.

Per a l'ocasió, l'alumnat ha elaborat productes de Nadal com ara jardineres de vímet o centres de taula per a la venda. També, com cada any, s'ha oferit el calendari protagonitzat pels mateixos alumnes, en aquesta ocasió acompanyats pel mag Yunque. Tota la recaptació d'aquests articles es destinarà a activitats per a l'alumnat del centre.

A més de la venda d’articles, també s'han mostrat diferents activitats i jocs que realitzen els alumnes en el dia a dia, relacionats amb els diferents tipus de comunicació, el benestar emocional o les relacions interpersonals.

Han assistit a l'esdeveniment, l'alcaldessa Maria Josep Safont i una representació del govern municipal. Safont s'ha interessat per les diverses activitats que s'han estant realitzant” tan necessàries per a l'eliminació de barreres i uns grans passos per a la total inclusió de totes les persones”.

Durant la realització de les activitats de visibilització del centre i celebració del Dia de les persones amb discapacitat, com a acte central, s'ha procedit a la lectura d'un manifest en favor de les persones amb diversitat funcional i la implicació que sol·liciten per part de tota la societat.

- 20 xiquets i xiquetes de segon de Primària realitzen una visita a la casa consistorial, on han sigut rebuts per l'alcaldessa que els ha explicat les funcions de la institució


Alumnat de segon de Primària del CEIP Francesc Roca i Alcaide ha visitat l'Ajuntament on ha sigut rebut per l'alcaldessa, Maria Josep Safont, acompanyada de la regidora de Comerç, Sara Molina, i han pogut conèixer les instal·lacions i les diferents dependències de l'edifici consistorial.

Els xiquets i les xiquetes, que estan fent un treball sobre l'Ajuntament, han sigut rebuts en la sala de plens municipal, on han pogut preguntar tots els dubtes sobre el funcionament de la casa consistorial i on Maria Josep Safont els ha contat les activitats que s’hi realitzen habitualment.

L'alcaldessa ha destacat que és una bona iniciativa perquè els més xicotets “s'acosten a les institucions democràtiques i s'interessen per l'administració local, ja que ells i elles seran els que en el futur hauran de participar en l'activitat democràtica”.

erán los que en el futuro deberán participar en la actividad democrática”.

- El servei d'Atenció al Desenvolupament Infantil reprèn l'activitat “Juguem en família” dirigida a xiquetes i xiquets de 0 a 3 anys i les seues famílies

- Dissabte que ve 26 de novembre al Centre Municipal de les Arts Martí de Viciana

- L’ADI alerta de la cada volta més freqüent exposició a les pantalles des de la infància i proposa recuperar la interacció positiva amb els més menuts


L'Ajuntament de Borriana, a través del servei d'Atenció al Desenvolupament Infantil (ADI) i el Jardí Artístic, ha organitzat per a dissabte que ve 26 de novembre l'activitat “Juguem en família” dirigida a xiquetes i xiquets de 0 a 3 anys i a les famílies, que tindrà lloc al Centre Municipal de les Arts Martí de Viciana.

A través d'aquesta activitat es pretén oferir recursos per a facilitar a les famílies la interacció positiva amb els més menuts a través del joc, evitant oferir-los pantalles en una edat tan primerenca, i amb el propòsit que aquests jocs es traslladen a casa, on es poden dur a terme d'una forma relaxada, i on es pot compartir amb els xicotets moments de gaudi, tranquil·litat, alegria i aprenentatge.

Segons han explicat les professionals de l’ADI, Lina Puig i Ana Vicent, es tracta de “llançar un crit d'atenció sobre la importància de recuperar temps de joc amb els nostres fills, de recuperar mirades, de recuperar moments de tranquil·litat, d'assossec, de contes, de gaudi compartit”.

En aquesta activitat, han explicat, adults i xiquets “gaudiran de diferents propostes i recursos lúdics, i de compartir junts joc i aprenentatge”. Així, durant tot el matí se’ls oferiran tres tallers en què els xiquets i xiquetes realitzaran activitats de psicomotricitat, joc simbòlic, comunicació i activitats sensorials: el racó ‘Juguem a ser...’, el racó ‘Experimentem amb les mans’, i el racó ‘En moviment’.

Des de l’ADI, veuen amb preocupació l’exposició cada volta més freqüent des de molt menuts a les pantalles, i és molt habitual la imatge d'un xiquet xicotet en un carro amb un mòbil o un altre dispositiu, “considerem que no cal afanyar-se a oferir-los pantalles i que cal tindre’n moltíssima precaució en l’ús”.

En aquesta línia, han alertat que s'està associant aquesta pràctica freqüent a “un major nombre de xiquets amb dificultats d'inatenció, impulsivitat, adquisició tardana de vocabulari, etc.”. A més, les pantalles són altament addictives perquè introdueixen l’infant en un cercle de recompensa ràpida.

Amb aquests dispositius, els menuts “no poden descobrir, no poden desenvolupar degudament les funcions executives i aprenen amb més dificultat, ja que l'aprenentatge en la primera infància es produeix fonamentalment a través de la interacció amb humans, no amb les pantalles”, han precisat Puig i Vicent.

Les inscripcions es poden realitzar cridant a lADI (964 033208) de dilluns a divendres de 9 a 14 hores, o bé al CMA (964 033230), de dilluns a divendres de 15.30 a 19 hores.

Més informació sobre desenvolupament infantil en: <https://adi.burriana.es/>

Maria Josep Safont participa en la SAME 2022 del colegio Salesiano
  • - Enguany amb el lema Alça la veu pel professorat


L'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, al costat de diversos representants municipals, ha participat aquest matí en l'activitat que posa fi enguany a la Setmana d'Acció Mundial per l'Educació (SAME), en el col·legi Salesià Sant Joan Baptista de Borriana, que des de fa anys porta avant amb la participació de tots i totes les alumnes dels diferents cicles i cursos que s'imparteixen en la institució educativa.

Es tracta d'un gest solidari en què han participat tota la comunitat educativa: l'alumnat del centre, l'equip docent i el PAS; per a posar fi a una setmana de sensibilització sobre la importància de l'Educació amb el lema Alça la veu pel professorat.

Tots s'han reunit al pati del col·legi per a participar en l'acte final en què diverses alumnes han fet una crida per a “millorar l'educació i la situació del personal docent, i demandar que els fons de cooperació s'ajusten a les necessitats educatives actuals”.

La campanya d'enguany aborda la importància de l'educació com a dret fonamental de totes la persones a tot el món, i té com a objectiu visibilitzar el paper fonamental del professorat, educadors i tot el personal de suport com a garants del dret a l'educació. I també reclamar un finançament d’acord a les necessitats educatives actuals, tot tenint en compte les pèrdues educatives provocades per la pandèmia.

Donat que la pandèmia ha posat de manifest el valor insubstituïble de la professió docent en la societat, però també les difícils condicions de treball que pateixen. Els i les docents, amb una àmplia majoria de dones, han estat en primera línia per a garantir la continuïtat de l'aprenentatge quan les escoles estaven tancades i per a proporcionar suport socioemocional als seus alumnes, especialment a l’estudiantat més vulnerable.

L'alcaldessa ha dirigit unes paraules a tota la comunitat educativa del centre en què ha agraït “el lema i el treball que heu realitzat tots i totes durant la setmana, i mostrar a Borriana i al món la necessitat de continuar fent costat al professorat i visibilitzar la sobrecàrrega de treball, l'estrès acumulat, l'estat psicològic o la falta de suport als docents que són algunes de les causes que poden produir major desmotivació”.

En la seua intervenció Maria Josep Safont ha volgut reiterar el seu suport i solidaritat amb el personal docent, educadors i tot el personal de suport, i ha reivindicat el seu “paper vital per a fer realitat el dret de la persona a una educació de qualitat, equitativa, inclusiva i transformadora.”

el Ayuntamiento de Alfafar interesado en el ADI de Burriana
  • - Representants de l'Ajuntament d'Alfafar visiten la capital de la Plana Baixa per a conèixer l'experiència pionera a fi de crear enguany un servei similar


L'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, el regidor d'Educació, J. Ramon Monferrer, i les professionals del servei d'Atenció al Desenvolupament Infantil (ADI), Lina Puig i Ana Vicent, han rebut la regidora delegada d'Educació i Infància d'Alfafar, Raquel Vidal, acompanyada de tres professionals, interessades a conèixer de primera mà l'experiència del servei pioner de Borriana, per a poder crear un servei similar subvencionat per la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives

En la reunió se'ls han explicat les característiques i peculiaritats, metodologia d'intervenció i organització municipal del projecte, que és una iniciativa municipal original, pionera i singular en la seua especialitat en els municipis de la Comunitat Valenciana. Es tracta d'un servei psicopedagògic municipal d'atenció primerenca.

Durant aquest any la iniciativa s'estendrà a aproximadament 15 localitats amb la creació de serveis similars, seguint l'exemple i el patró de Borriana, que compta amb les professionals Lina Puig i Ana Vicent, les dos amb una dilatada i qualificada experiència professional.

L'ADI és un servei d'atenció primària de caràcter comunitari, a través del qual es pretén proporcionar recursos que ajuden a generar entorns favorables al desenvolupament de xiquetes i xiquets de fins a tres anys d'edat, amb tot el que això comporta en relació a la prevenció de posteriors dificultats, així com atendre de manera individualitzada a les famílies dels xiquets i xiquetes de 0 a 3 anys que ho sol·liciten, bé perquè la família necessita el servei, bé perquè és derivat des de Sanitat, Educació o Serveis Socials.

Les professionals de Borriana, Lina Puig i Ana Vicent, a partir de la setmana que ve participaran en els cursos de formació dirigits als nous equips i municipis interessats en el projecte de les províncies d'Alacant i València.

Concretament, dimecres que ve 26 d'octubre es desplaçaran a Alacant per a impartir sessions de formació als nous ADI i professionals de municipis interessats a crear aquest servei a la província, i el 21 de Novembre es desplaçaran a València amb la mateixa finalitat.

Per a més informació sobre activitats, funcions del servei o per a sol·licitar atenció individualitzada es pot obtenir informació en la pàgina web de l'Ajuntament <www.adi.burriana.es>

- Representants de l'Ajuntament de Gandia s'han desplaçat fins a Borriana per a conèixer l'experiència de l'ADI a fi de crear enguany un servei similar

- L'ADI de Borriana va complir el mes de setembre passat 18 anys, i serveix de model a altres municipis


Professionals de Gandia, acompanyats d'una representant de la corporació, s'han desplaçat fins al consistori de Borriana per a conèixer de primera mà l'experiència de l'ADI, i poder crear un servei similar subvencionat per la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives.

En la trobada han participat la regidora delegada d'Infància de Gandia, Liduvina Gil, i personal tècnic d’aquell Ajuntament, Vicente Roig i Eva Mauri, que s'han reunit amb l'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, el regidor d'Educació, J. Ramon Monferrer, i les professionals del servei, Lina Puig i Ana Vicent, els quals els han explicat les característiques i peculiaritats, metodologia d'intervenció i organització municipal del projecte.

L'ADI de Borriana, que va celebrar el mes de setembre passat els 18 anys de funcionament, és una iniciativa municipal original, pionera i singular en la seua especialitat en els municipis de la Comunitat Valenciana. Es tracta d'un servei psicopedagògic municipal d'atenció primerenca.

L'ADI és un servei d'atenció primària de caràcter comunitari, a través del qual es pretén ajudar a generar entorns favorables al desenvolupament de xiquetes i xiquets de fins a tres anys d'edat, amb tot el que això comporta en relació a la prevenció de posteriors dificultats, així com atendre de manera individualitzada les famílies dels xiquets i xiquetes de 0 a 3 anys que ho sol·liciten (abans de l’escolarització).

Cada vegada en són més, els municipis que s'interessen pel servei que presta el consistori borrianenc, i ha sigut el model que ha servit a la Generalitat Valenciana per a estendre, a partir d'aquest any 2022, aquesta experiència com a proposta de programes a realitzar en els municipis de la Comunitat Valenciana.

Durant aquest any, la iniciativa ja s'ha estès a 6 localitats amb la creació de serveis similars seguint l'exemple i el patró de Borriana, que compta amb les professionals Lina Puig i Ana Vicent, les dos amb una dilatada i qualificada experiència professional.

Pròximament participaran en els cursos de formació dirigits als nous equips i municipis interessats en el projecte, de les províncies d'Alacant i València. Concretament el pròxim 26 d'octubre les professionals de Borriana es desplaçaran a Alacant i el 21 de Novembre començaran la formació als nous ADI i professionals de municipis interessats a crear aquest servei a la província de València.

 

Microvídeos

Dins de les activitats programes per l'ADI per als pròxims mesos, cal destacar el llançament entre els pròxims dies 7 i 10 d'octubre d'un nou microvídeo «Estratègies per a contar contes».

Aquesta iniciativa s'emmarca en la ferramenta comunicativa que el servei va crear fa 10 mesos, com a canal informatiu per a reforçar el treball que realitza l'ADI, a través de continguts audiovisuals que proporciona periòdicament amb microvídeos educatius per a facilitar recursos, afavorir la reflexió i orientar sobre temes relacionats amb el desenvolupament infantil.

La situació actual i al creixent impacte de la transmissió de la comunicació i la informació a través de xarxes socials, són el germen que va motivar a les professionals a crear un canal ràpid, senzill i directe. Per a això l'ADI elabora i proporciona periòdicament microvídeos educatius per a facilitar recursos que ajuden a reflexionar i a orienten sobre temes relacionats amb el desenvolupament infantil.

Aquest contingut audiovisual, amb una duració cadascun al voltant de 5 o 6 minuts, s'emet de manera periòdica i es pot accedir a través de la web de l'Ajuntament de Borriana <www.adi.burriana.es>. A més, es compta amb la col·laboració de diferents especialistes en desenvolupament infantil i atenció primerenca.

 

Pròximes activitats

En la Fira del llibre de Borriana, que se celebrarà aquest mes d'octubre, l'ADI participarà convidant a les famílies, des del seu estand, a les activitats programades i difonent el servei, amb la finalitat que hi puguen accedir aquelles famílies que el necessiten.

A més, el 23 de novembre, Ana Vicent i Lina Puig oferiran, dins del cicle de xarrades periòdiques dirigides a futurs pares i mares, una xarrada en què es reflexionarà sobre 'El desenvolupament emocional en la primera Infància'. Aquesta xarrada tindrà lloc al Centre de Salut 1.

El 26 de novembre es durà a terme una nova edició presencial de l'activitat Juguem en Família el principal objectiu de la qual és oferir a les famílies estratègies de joc alternatives a les pantalles, ja que és preocupant l'increment de l'exposició a pantalles dels xiquets i xiquetes des d’una edat primerenca.

Per a més informació sobre activitats, funcions del servei o per a sol·licitar atenció individualitzada, es pot obtindre informació en la pàgina web de l'Ajuntament <www.adi.burriana.es>.

- L'alcaldessa, Maria Josep Safont, i el regidor d'Educació, J. Ramon Monferrer, els han donat la benvinguda a la sala de plens del consistori


L'alcaldessa, Maria Josep Safont, i el regidor d'Educació, J. Ramon Monferrer, han rebut a la sala de plens de l'Ajuntament de Borriana l’alumnat i el professorat de l'escola Victoria School Praga, que visiten la localitat a través d'un programa Erasmus+ K121 d'intercanvi amb l'IES Jaume I, l'objectiu principal del qual és motivar l'alumnat en l'àmbit acadèmic.

En el projecte han participat 21 alumnes de l'IES Jaume I que han estat prèviament una setmana convivint amb famílies txeques, i ara és el torn de l'alumnat txec, que està convivint a Borriana i visitant la ciutat acompanyats per l’alumnat i el professorat.

L'objectiu del projecte educatiu se centra principalment a fomentar la competència lingüística i cultural en anglès i fomentar la ciutadania europea, alhora que es beneficien de l’experiència que suposa conèixer i viure en un país estranger i els reptes d'adaptar-se i aprendre de les noves situacions, cooperant i formant part de l'equip Erasmus.

Durant la setmana d'estada a Borriana, els 21 xiquets i xiquetes txecs d'edats compreses entre els 12 i 14 anys estan realitzant diverses activitats en el municipi. Entre les quals, les de tipus esportiu, nàutiques a l'Escola de la Mar, i les mediambientals, en el Clot de la Mare de Déu amb ruta guiada en anglès per a conèixer la fauna i la flora de l'espai protegit, amb Itinerantur i l’Ajuntament.

També han comptat amb una visita guiada històrica i modernista en anglès per diferents punts de Borriana realitzada per l'Ajuntament, una altra visita guiada a les instal·lacions del Jaume I realitzada per alumnat i professorat de l’Erasmus de l'IES Jaume I en anglès, i als tallers dels Cicles d’Artista Faller i de Fusta, on han tingut l'oportunitat d'utilitzar alguns dels materials.