II Jornadas Educativas municipales ‘Borriana Inclou Emocions’
  • - L'auditori Juan Varea i el CMA Martí de Viciana acullen aquesta vesprada i demà dissabte la trobada formativa

  • - Organitzades per l'Ajuntament de Borriana a través de la Regidoria d'Educació


L'auditori Juan Varea de Borriana i el Centre Municipal de les Arts Rafel Martí de Viciana acullen aquesta vesprada i demà dissabte les II Jornades Educatives municipals “Borriana Inclou Emocions”, organitzades per l'Ajuntament de Borriana a través de la Regidoria d'Educació amb la col·laboració del Centre de Formació del Professorat, Cefire, de Castelló.

Les jornades començaran aquesta vesprada a les 16.30h fins a les 21h i continuaran demà dissabte 6 de maig de 9h a 14.30h, amb el cartell de complet, ja que s'han cobert les 200 places previstes per a l'àmbit educatiu i hi ha mig centenar de persones inscrites de l'àmbit familiar.

Aquesta segona trobada, l'objectiu de la qual se centra a divulgar experiències que acosten l'escola i la família, compta amb ponents de gran prestigi i està dirigida al professorat d'infantil, primària i secundària, i també a les famílies i a estudiants futurs docents.

En aquesta edició s'engloben sota el títol “Borriana Inclou Emocions”, i aborden “el repte d'educar les emocions i la pràctica de l'educació emocional amb propostes educatives basades en el coneixement de les pròpies emocions i el reconeixement i el respecte en els altres”, segons ha explicat el regidor d'Educació, J. Ramon Monferrer.

Es tracta d'una proposta formativa “de qualitat i transcendental”, amb la finalitat “d’ajudar a desenvolupar una major competència emocional en els docents en l'àmbit escolar que repercutisca també en l'àmbit familiar, teixir vincles entre la comunitat educativa i afavorir un aprenentatge significatiu i personalitzat, i oferir recursos, propostes i bones pràctiques d'intervenció a l'aula”.

A més de fomentar l'intercanvi d'experiències en matèria d'educació emocional entre el professorat i oferir recursos i propostes d'intervenció a l'aula, ha indicat Monferrer, “es dota el professorat de ferramentes pràctiques per a la inclusió i, alhora, es divulguen experiències que acosten l'escola i la família, i es teixixen vincles entre la comunitat educativa, ha manifestat.

En les jornades es tractaran propostes per a potenciar l'educació emocional com a mitjà per a la resolució de conflictes, l'autoconeixement i regulació, la millora de les relacions interpersonals i es posarà sobre la taula la importància de l'educació emocional dins i fora de l'aula. Així mateix, es proposaran bones pràctiques educatives en l'entorn pròxim.

En aquest sentit, ha valorat, “és molt satisfactori tractar aquestes qüestions tan importants per al procés educatiu, tant parental com a nivell de centres escolars, per a contribuir a crear una nova societat i adonar-nos que l'educació té un altre sentit i va més enllà del model d'ensenyament tradicional enciclopèdic”.