- Categoria: Seguretat
- Vist: 900
- Més de 2000 agents vetlaran per la seguretat dels assistents en la celebració del festival de l'1 al 6 d'agost a Burriana
- Els accessos i aparcament de la platja de l'Arenal romandran oberts fins al diumenge previ a la realització del festival
L'Ajuntament de Burriana, representat pel seu alcalde, Jorge Monferrer, la Policia Local i l'organització del festival Arenal Sound han dut a terme una reunió de coordinació per a ultimar els detalls tècnics, de logística i de seguretat per a la pròxima edició del festival Arenal Sound, que se celebrarà de l'1 al 6 d'agost a Burriana.
Durant la trobada, van discutir aspectes fonamentals per a garantir la correcta realització de l'Arenal Sound 2023. Es van abordar temes com la infraestructura necessària per a albergar als assistents, la distribució d'espais i escenaris, les zones d'aparcament, així com el desplegament de serveis d'emergència i seguretat.
Com a novetat en aquesta edició, l'Ajuntament de Burriana ha decidit mantindre oberts els accessos i aparcament de la platja de l'Arenal per a ús i gaudi fins al diumenge previ a la realització del festival. L'objectiu d'aquesta mesura és facilitar durant més temps als residents locals i visitants un espai adequat per a estacionar els seus vehicles i minimitzar les molèsties prèviament al desenvolupament de l'esdeveniment.
L'Ajuntament de Burriana ha manifestat el seu compromís absolut amb la seguretat i el benestar de tots els assistents a l'Arenal Sound 2023. En aquest sentit, l'alcalde de Burriana, ha declarat que “s'estan adoptant totes les mesures necessàries per a assegurar que el festival es desenvolupe de manera segura i responsable”.
A més, ha establit un complet dispositiu de seguretat per a garantir el benestar de tots els assistents al festival. Més de 2000 agents, entre policies locals, nacionals, serveis d'emergència i personal de seguretat privada, seran presents durant els dies de l'esdeveniment per a vetlar per la seguretat dels participants i garantir un entorn segur i controlat.
La prioritat de l'Ajuntament és oferir un festival Arenal Sound 2023 segur i reeixit. S'han implementat estrictes protocols de seguretat i es realitzaran inspeccions regulars per a assegurar el compliment de totes les mesures establides. A més, es fomentarà una estreta col·laboració entre els diferents cossos de seguretat i el personal del festival per a una resposta ràpida i eficaç davant qualsevol situació que poguera sorgir.
L'Arenal Sound és un esdeveniment de gran rellevància a nivell nacional i internacional, que atrau a milers d'assistents cada any. El primer edil valora “enormement l'oportunitat d'acollir aquest festival i es compromet a brindar un entorn segur i acollidor per a tots els participants”.
S'insta els ciutadans a seguir les comunicacions oficials i les instruccions proporcionades per l'Ajuntament de Burriana i l'organització del festival per a obtindre informació actualitzada sobre l'Arenal Sound 2023.
- Categoria: Seguretat
- Vist: 878
- Raquel Estallo Blanco estarà al capdavant de la Guàrdia Civil a Borriana en substitució del seu predecessor, Javier García Josa
L'alcaldessa de Borriana i regidora de Seguretat, Maria Josep Safont, ha rebut a l'Ajuntament la nova tinenta de la caserna de la Guàrdia Civil a Borriana, Raquel Estallo Blanco, que substitueix en el càrrec el seu predecessor, Javier García Josa.
En la primera presa de contacte que ha tingut lloc en les dependències de l'Ajuntament, la nova tinenta que ha pres el comandament de Borriana aquest mes de setembre, ha estat acompanyada pel seu superior, el capità de la Guàrdia Civil Eloy Acedo Sánchez.
Safont en la trobada li ha donat la benvinguda i li ha desitjat “molta sort en la seua nova comesa”, alhora que li ha traslladat la seua intenció de “mantindre la coordinació existent entre el consistori, la Policia Local i la Guàrdia Civil”, i de “continuar treballant de manera conjunta per a garantir la seguretat ciutadana en tot el municipi”.
- Categoria: Seguretat
- Vist: 1220
- Aproximadament preveu 365 serveis que suposen una mitjana de 36 efectius diaris
- L'alcaldessa destaca que garantiran la seguretat en tots i cadascun dels actes de les celebracions patronals”
El dispositiu de seguretat preparat per a les festes de la Misericòrdia d'enguany comprendrà aproximadament 365 serveis de vuit hores i mitja entre els dies 2 i 11 de setembre, amb una mitjana de 36 efectius diaris que, segons ha destacat l'alcaldessa, Maria Josep Safont, “garantiran la seguretat en tots i cadascun dels actes de les celebracions patronals”.
Així ho ha manifestat després de presidir, al costat de la subdelegada del Govern a Castelló, Soledad Ten Bachero, la Junta de Seguretat prèvia a les festes patronals de la Mare de Déu de la Misericòrdia en la qual s'han acordat els dispositius de trànsit i seguretat establits per a les festes d'enguany.
En la reunió han participat també les regidores de Festes, Lluïsa Monferrer, i d'Igualtat, Maria Romero, i comandaments de la Guàrdia Civil, de Policia Local de Borriana, i de la Unitat del Cos Nacional de Policia adscrita a la Comunitat Valenciana.
Sobre aquest tema, l'alcaldessa i regidora de Seguretat ha assegurat que des d'aquest divendres amb l'entrada de Penyes i l'Esclafit, i fins al coet final del castell de focs artificials del diumenge dia 11 de setembre, la Policia Local “coordinarà els diferents serveis de seguretat amb totes i cadascuna de les forces i cossos de seguretat que també se sumen al dispositiu de prevenció, com són la Policia de la Generalitat, la Guàrdia Civil o el servei de voluntaris de Protecció Civil”.
Per part seua, el cap de la Policia Local del municipi, Francisco Javier Catalán, s'ha referit al dispositiu especial que es realitzarà per als actes taurins, i especialment per al dissabte dia 10 a la vesprada “tenint en compte l'expectació generada pel bou Zahonero de Miura, en què es preveu una gran afluència de públic per l'exhibició i en el qual s'ampliaran els efectius perquè es realitze “de la forma més segura possible”.
També establirà dispositius especials per a la processó en honor de la Patrona, la festa de les Paelles, la Batalla de Flores i el Castell de Focs Artificials. Al mateix temps, els actes principals i espais festers que comptaran amb dispositiu i presència de la Policia són el Casal del Vi i la Tapa, els recintes de Festes, i els diferents festejos taurins.
Igualment, ha subratllat la quantitat d'actes organitzats per penyes en casals i en la via pública, al costat d'aquests locals, que figuren en el programa oficial de festes i en aquest sentit ha indicat que la Policia disposa del llistat amb les penyes i casals autoritzats i vetlarà pel compliment de les normes.
Safont s'ha referit al ban municipal de les Festes en què s'han establit els horaris per a la desconnectar la música, per al tancament i desallotjament tant de casals de penyes com dels recintes de festes en què se celebraran actes durant la nit.
També ha informat que, durant els dies de celebració de les festes, la parada de taxis es trasllada al carrer la Carrera i que s'han previst com a pàrquings de referència les zones de l'Av. 16 de juliol, Av. Cardenal Tarancon i Novenes de Calatrava.
Respecte a l'assistència sanitària, el punt mèdic principal que comptarà amb UCI mòbil se situarà al carrer Major i estarà assistit per metge i ATS, a més al carrer Barranquet hi haurà una ambulància i es distribuiran lliteres en llocs degudament senyalitzats.
Al mateix s'ha fet referència a la campanya impulsada per la Unitat d'Igualtat amb la col·laboració de la Regidoria de Festes, que sota el lema #FestesResponsables, té com a objectiu de la prevenció d'agressions sexistes, i de manera coordinada, accions LGTBI, de defensa del medi ambient, oci saludable i prevenció d'abús de substàncies nocives, així com de respecte al veïnat.
En aquesta línia, en la Junta de Seguretat s'ha fixat també el protocol i les pautes d'actuació davant les agressions sexuals, que inclou a més els casos de sospita de submissió química per objecte punxant.
Per a finalitzar, l'alcaldessa ha fet una crida a la “bona convivència” i ha apel·lat al “civisme i respecte” perquè combinats amb l'oci i l'entreteniment “siguen la tònica diària i s'ocasionen les mínimes molèsties”.
“El nostre objectiu –ha assegurat– sempre és anar millorant i augmentant la seguretat a través de la prevenció en les festes patronals i, alhora, que siguen igual d'atractives i divertides per a tots i totes”, ha puntualitzat Safont, i ha agraït a totes les forces i cossos de seguretat i emergències, així com als voluntaris, la seua "bona" labor, perquè "estem en les millors mans".
- Categoria: Seguretat
- Vist: 1081
-
- El Pla s'activarà de manera preventiva el dia 2 d'agost a les 7h amb la declaració de la fase de preemergència i es constituirà el Lloc de Comandament Preventiu (PMP), per a “previndre i coordinar les possibles emergències que puguen donar-se en el transcurs del festival
L'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, ha presidit aquest matí la reunió tècnica de coordinació per a acabar de perfilar el Pla d'Emergència municipal per al festival Arenal Sound 2022, entre els dies 2 i 8 d'agost, previ a la signatura i perquè realitzen les aportacions que haja de realitzar cadascun dels organismes implicats en cas que hi haguera una emergència.
A la reunió han assistit representants d'Emergències de la Generalitat Valenciana, del Consorci Provincial de Bombers, Policia Local, Guàrdia Civil, Policia de la Generalitat, Protecció Civil, Salvament Marítim, responsables de l'Àrea de Salut de la Plana, del Servei d'Emergències Sanitàries de la Generalitat (SES), del Servei de Salvament i Socorrisme en platges de l'Ajuntament de Borriana i de l'organització del festival.
També han participat el primer tinent d'alcalde i regidor de la Zona Marítima i Serveis Públics, Vicent Aparisi, la regidora de Sanitat, Lolín Carbonell, i el director Territorial de Justícia i Interior, Miguel Ángel Guillén.
Segons ha explicat l'alcaldessa, després de la tramitació de l'autorització per a la celebració del festival i tenint en compte que l'aforament supera amb escreix les 10.000 persones, “és necessària la realització amb caràcter previ, d'un Pla d'esdeveniments especials per part de l'Ajuntament, un dispositiu preventiu integrat pels membres dels serveis d'urgències, emergències i seguretat”.
Així, el Pla s'activarà de manera preventiva el dia 2 d'agost a les 7 hores, amb la declaració de la fase de preemergència i es constituirà el Lloc de Comandament Preventiu (PMP), per a “previndre i coordinar les possibles emergències que puguen donar-se en el transcurs del festival en què està prevista una gran afluència de persones”, ha indicat.
Segons ha assegurat l'alcaldessa, qualsevol emergència que puga donar-se en el transcurs de l'Arenal Sound “requerirà l'actuació coordinada de tots els recursos operatius col·laboradors en matèria de protecció civil, bombers, recursos sanitaris, voluntaris, forces i cossos de seguretat, entre d’altres.”
Aquest pla, ha aclarit Safont, conté el dispositiu d'autoprotecció que realitza l'organitzador de l'esdeveniment i el dispositiu preventiu de suport extern que organitza l'Ajuntament, així com els esquemes de coordinació, direcció i activació dels diferents plans aplicables en funció del tipus d'emergència que puga donar-se i les competències de la gestió.
L'objectiu principal, ha manifestat, és “aconseguir reduir al mínim les conseqüències desfavorables, tant humanes com materials, que pogueren derivar-se d'una emergència en el transcurs del festival Arenal Sound, a causa de la gran afluència de públic prevista, aproximadament 60.000 persones diàries”.
Es tracta de planificar i organitzar els recursos humans i materials necessaris per a la prevenció i actuació contra els riscos que puga provocar una situació d'emergència. Per a la qual cosa s'establirà, amb caràcter preventiu, un Lloc de Comandament Preventiu (PMP) que actuarà com a òrgan de coordinació dels dispositius preventius d'urgència i emergència previstos en el Pla, per a garantir una actuació coordinada entre el Pla d'Autoprotecció i els diferents Plans de Protecció Civil.
Punts violeta
Finalment, l'alcaldessa ha destacat que en el festival es comptarà amb 3 punts violeta informatius sobre violència de gènere i discriminació, en els quals a més serà possible denunciar l'assetjament i la violència física contra les dones. i que es distribuiran tant en recinte de concerts com en les àrees de descans
Aquests punts informatius estaran atesos per un equip de persones especialitzat que vetlarà pel compliment de les normes de convivència i seguretat especialment en supòsits de violència de gènere, atenent i assessorant les víctimes d'abusos sexuals o qualsevol altre tipus de violència de gènere que puguen haver patit.
- Categoria: Seguretat
- Vist: 1059
-
- Avui s'ha celebrat a l'Ajuntament de Borriana la Junta de Seguretat Local davant la celebració de l'Arenal Sound
Prop de 2.000 efectius de les forces i cossos de seguretat i d'emergències participaran enguany en el dispositiu de seguretat del festival Arenal Sound 2022. El més multitudinari dels que es realitzen cada any a Espanya i que se celebrarà a Borriana del 2 al 8 d'agost.
Aquest dimarts s'ha celebrat a l'Ajuntament de Borriana la Junta de Seguretat Local davant la imminent celebració de l'Arenal Sound, amb l'assistència de la subdelegada del Govern, Soledad Ten, de l'alcaldessa de la ciutat, Maria Josep Safont; la directora territorial de Presidència de la Generalitat Valenciana a Castelló, Eva Redondo, a més de representants de l'organització del festival, de comandaments de la Guàrdia Civil, de Policia Local de Borriana, de Policia de la Generalitat Valenciana, de la Unitat de Seguretat privada, del Cos Nacional de Policia, i del Consorci Provincial de Bombers
Després de la Junta, l'alcaldessa i regidora de Seguretat, Maria Josep Safont, acompanyada de la subdelegada del Govern, Soledad Ten, han donat a conèixer alguns dels detalls que marcaran el dispositiu de seguretat i emergències, així com algunes millores que l'empresa ha introduït enguany, com són la millor perimetració i identificació de les zones de descans dels sounders, l'ampliació dels corredors de seguretat entre el recinte de concerts i l'àrea de descans A. A més a més, els sounders que arriben amb autobusos de l'organització s'acreditaran en la zona del polígon del Caràmit, per la qual cosa es minimitzarà l'impacte de cues en la zona del festival.
Aquestes millores se sumen a les realitzades altres anys amb l'increment de personal de serveis i millores en les postes sanitàries i hospitals de campanya, entre d’altres.
Per a l'alcaldessa “conviure amb les grans concentracions del festival comporta molèsties i situacions incòmodes per als nostres veïns i veïnes, però és una situació excepcional que aporta també molts beneficis i satisfaccions”. Així, ha assegurat, la nostra màxima prioritat és “minimitzar en tot el possible les molèsties i les incomoditats durant els sis dies del festival”.
Quant al dispositiu, Safont ha valorat que en seran prop de 2.000 els efectius per a vetlar per la seguretat i les emergències, tots ells pertanyents a diferents especialitats i destinats a garantir la seguretat de les persones, unes xifres similars respecte a l'última edició de 2019.
Així mateix, Safont ha volgut posar en valor l'esforç de la Policia Local i el seu comissari, Francisco Javier Catalán, "que vetlaran per la seguretat viària i, el trànsit i la mobilitat durant tot el festival i col·laboraran en matèria de seguretat amb la resta de forces i cossos de seguretat”.
Per a la qual cosa, com en anys anteriors s'incrementaran els serveis i les hores i es comptarà amb la col·laboració d'altres policies locals de la Comunitat Valeciana per a reforçar l'operatiu, així com persones voluntàries de l'agrupació de Protecció Civil.
El dispositiu de trànsit serà similar al d'anys anteriors i s'ha anunciat que, des de les 18 hores del dijous 4 d'agost, el trànsit en l'avinguda de la Mediterrània tindrà un sol sentit, direcció Grau-Port, que a partir de les 23 hores aproximadament es tancarà al trànsit.
Finalment, l'alcaldessa ha indicat que aquest any, igual que en 2019, durant el festival la venda ambulant habitual en parades no s'autoritzarà en el passeig, per a facilitar-ne la mobilitat i la seguretat.
Així mateix, ha fet una crida a la “bona convivència” i ha agraït a totes les forces i cossos de seguretat i emergències, així com als voluntaris, la seua "bona" labor, perquè "estem en les millors mans", i ha convidat els veïns i veïnes de Borriana a gaudir i "demostrar que som una ciutat acollidora".
- Categoria: Seguretat
- Vist: 1040
- Bravo anuncia que l'Administració autonòmica ha facilitat 20 aeronaus als Ajuntaments per a reforçar la vigilància en les zones de bany
- Durant la passada campanya, els drons de l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències van salvar sis vides en accions directes de rescat
La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, ha presentat a Borriana, amb l'alcaldessa de la ciutat, Maria Josep Safont, les noves aeronaus no tripulades que ha desplegat aquest estiu la Generalitat Valenciana per a reforçar les labors de vigilància i prevenció a les platges de la Comunitat Valenciana. Bravo ha destacat que per a aquesta campanya estival la Generalitat ha duplicat el nombre de drons de socorrisme i salvament dels quals disposa. D'aquesta manera, l'Administració autonòmica ha facilitat als ajuntaments un total de 20 dispositius en les zones de bany.
La titular d'Interior ha subratllat que aquesta campanya “tracta de multiplicar esforços amb els serveis d'emergències, de socorrisme i els ajuntaments per a reduir una xifra de víctimes inassumible”. Bravo ha assenyalat que fins al mes de juny s'han registrat 24 ofegaments en la Comunitat Valenciana, unes xifres que, en la majoria dels casos, podrien haver-se evitat”.
“Les aeronaus no tripulades s'han convertit en una eina summament útil que permet la detecció ràpida de persones que estan en perill sobre la mar. Durant la passada campanya, els drons de l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències van salvar 6 vides en accions directes de rescat, gràcies als 851 vols que es van dur a terme sobre un total de 2.137 quilòmetres de costa. El salvament d'aqueixes sis persones justifica plenament tots els nostres esforços”, ha manifestat la consellera.
Xifres per províncies
Aquest estiu la Generalitat ha destinat aquest servei a sis municipis de la província de Castelló. Concretament, els drons ja actuen sobre les platges de Borriana, on s'ha realitzat una demostració, a més de Vinaròs, Peníscola, Moncofa, Alcalà de Xivert i Oropesa.
A València s'han desplegat sis unitats que operen en les localitats de Cullera, Gandia, La Pobla de Farnals, Miramar, Piles, Alboraia. A la província d'Alacant, vuit localitats compten amb aeronaus no tripulades. Concretament, Altea, Benidorm, Dénia, Oriola, Santa Pola, Xàbia, Guardamar del Segura i El Campello.
Gràcies a aquests nous recursos -ha afegit Bravo- “millorem la nostra capacitat de resposta enfront de possibles ofegaments perquè detectarem amb major celeritat a les persones en perill”. De fet-ha concretat- “les aeronaus poden enlairar de la seua base en només 5 segons i arribar a una velocitat de 85 quilòmetres per hora al lloc on s'està detectant l'emergència”.
La responsable d'Interior ha afegit que “aquests dispositius venen acompanyats d'un salvavides que, en cas necessari, pot lliurar-se de forma adreçada als banyistes en situacions de risc. A més, els drons es coordinen diàriament amb els serveis de Socorrisme i Salvament dels Ajuntaments per a fer tasques de suport a la vigilància en les zones de bany”.
Estratègia Platges Segures
La responsable d'Interior ha remarcat que l'objectiu de la campanya és salvar vides, per a això la sensibilització és tan important com els equips tècnics i humans que participen en aquesta campanya. “A través de la conscienciació promovem en la nostra societat una cultura basada en la prevenció. En aquesta línia, el projecte Platges Segures abasta una estratègia global: la informació sobre les bones pràctiques i també els mitjans humans i materials perquè, com diu el nostre eslògan, No et desbarates l'estiu. Volem tornar a veure't. Una campanya en la qual volem implicar la ciutadania en la prevenció i lluita contra els ofegaments”.
Així mateix, Bravo ha recordat a la població els consells bàsics per a reduir les xifres d'ofegaments en les zones de bany de la Comunitat. “És imprescindible que es respecten les banderes, banyar-se només en plenes facultats físiques, evitar el consum d'alcohol, no endinsar-se en la mar sense socorrista i mantenir una especial vigilància amb els menors”, ha postil·lat.
- Categoria: Seguretat
- Vist: 1427
-
Les imatges captades podran ser utilitzades, amb el requeriment previ de l'autoritat competent, per a una investigació judicial o policial
-
Una iniciativa emmarcada dins de l'estratègia de Desenvolupament Urbà Sostenible (Edusi), finançada al 50 per cent pels fons europeus FEDER
L'Ajuntament de Borriana, per acord de la Junta de Govern Local, ha instal·lat en les principals vies de la ciutat un sistema de càmeres amb reconeixement de matrícula, amb alimentació aïllada i connexió autònoma a xarxa, per a la gestió del trànsit i la seguretat viària. Una iniciativa emmarcada dins de l'estratègia de Desenvolupament Urbà Sostenible (Edusi), finançada al 50 per cent pels fons europeus FEDER.
L'alcaldessa de Borriana i responsable de Seguretat Ciutadana, Maria Josep Safont, acompanyada de la regidora de Tecnologies de la Informació i Modernització de l'Administració, Maria Romero, han visitat les dependències de la Prefectura de la Policia Local, on han comprovat el funcionament del sistema de videovigilància, ja en marxa, des de la sala de comunicacions.
La finalitat del procediment instal·lat, segons ha explicat l'alcaldessa, rau en la “vigilància del flux d'entrada i eixida de vehicles a la població i en zones concretes de la ciutat a fi de dur a terme un control del trànsit”, una activitat que servirà de base per a “prendre decisions en futures actuacions de regulació del trànsit en zones urbanes”.
Per a la qual cosa, el consistori ha instal·lat càmeres tipus ‘domo’ d'alta resolució i d'última generació, al costat de quatre càmeres amb reconeixement de matrícula, que permetran “una millor gestió del trànsit i adoptar les mesures de disciplina viària que corresponguen”, ha assegurat el comissari cap de la Policia Local, Francisco Javier Catalán.
Accions emmarcades, ha assegurat, en les competències que tenen els ajuntaments en matèria de trànsit i mobilitat, reconeguda en la Llei reguladora de les bases del règim local.
En concret en són quatre, les ubicacions de la localitat en què s'han instal·lat, encara que està previst que s'amplie el sistema a altres vies de la ciutat. A la plaça de la Fira, al costat de l'avinguda Setze de Juliol; al camí d’Onda, a l'altura del carrer Manuel Cubedo Giner; a la carretera de Nules, a l'altura de l'avinguda del Transport, i a l'avinguda Jaime Chicharro, en l’encreuament amb l’avinguda Jaume I.
Català ha volgut destacar que, atenent la legislació vigent, “les imatges captades podran ser utilitzades, amb el requeriment previ de l'autoritat competent, per a una investigació judicial o policial”.
Així mateix, ha explicat que la instal·lació i ús d'aquestes càmeres de vídeo es realitzen “cenyint-se al que disposa en la Llei orgànica 4/1997 per la qual es regula la utilització de càmeres de vídeo per les forces i cossos de seguretat en llocs públics i la normativa de desenvolupament. Policia Local serà l’encarregada de l’ús i de la gestió del sistema, sobre la base de les competències que li atribueix la legislació en matèria de trànsit i seguretat viària”.
En relació a la custòdia i conservació dels enregistraments realitzats pel sistema de videovigilància, correspondrà a la Policia Local, que garantirà la preservació de la disponibilitat, confidencialitat i integritat dels enregistraments o registres obtinguts.
La sala de comunicacions de la Policia Local de Borriana s'ha establert com a centre de gestió i control del sistema, per a la qual cosa s'han hagut de realitzar adaptacions en els sistemes de visionat i monitoratge de la sala, amb la instal·lació d’un nou videowall que ha suposat una inversió de 13.741,11 euros (IVA inclòs), així com l’actualització del programari per a la seua gestió, la inversió total del qual ha ascendit a 11.934,84 euros (IVA inclòs).
Igualment, s'han adoptat les mesures tendents a garantir la preservació de la disponibilitat, confidencialitat i integritat dels enregistraments o registres obtinguts, així com l'òrgan encarregat de la seua custòdia i de la resolució de les sol·licituds d'accés i cancel·lació a través d'un procediment específic de protecció de dades, tal com exigeix la legislació vigent.
Cal recordar que la sala de comunicacions està connectada amb el 112-Comunitat Valenciana a través del sistema CoordComG5 i que també gestiona els avisos que rep la Policia Local, així com el control de la gestió de les càmeres de videovigilància d'edificis públics municipals.
El subministrament, muntatge d'equips, accessoris i integració d'elements de camp existents, així com els treballs necessaris per a conformar les instal·lacions de càmeres de control de trànsit a Borriana va ser adjudicat a la mercantil Viriato Seguretat SL per un import de 37.683,34 euros IVA inclòs.
- Categoria: Seguretat
- Vist: 1227
-
L'alcaldessa i la regidora de Falles han fet un balanç “positiu” de les falles de la “recuperació”
-
Pel que fa a la seguretat s'ha registrat un repunt d'intervencions operatives policials respecte a 2021, entre altres coses per la incidència del temporal, però inferior a les últimes falles d'abans de la pandèmia en 2019
L'alcaldessa de Borriana i regidora de Seguretat, Maria Josep Safont, i la regidora de Falles i presidenta de la Junta Local Fallera, Sara Molina, han fet un balanç “molt positiu” d'aquestes Falles 2022, perquè a pesar dels persistents i intermitents episodis de pluja, que no han deslluït l'activitat, “hi ha hagut una gran participació i s'han pogut celebrar quasi la totalitat dels actes previstos, encara que alguns han hagut de canviar l’horari, però amb la certesa que les comissions i el món faller han quedat molt satisfets”.
Després de la dura suspensió de 2020 per l'arribada de la pandèmia, i la celebració de 2021 fora del seu mes habitual i amb nombroses adaptacions i limitacions, segons han valorat Safont i Molina, “hi havia moltes ganes de poder gaudir d'unes falles que s'han viscut amb normalitat, encara que en alguns moments amb paraigües i impermeables i mascaretes en els actes de major aglomeració”.
Referent a actes organitzats com ara mascletaes, Nit del Foc, Ofrena i cremà, Safont i Molina han coincidit que creuen que s'ha demostrat que tant des de l'Ajuntament, com la Junta Local Fallera i la Federació de Falles, “hem sigut capaces d'organitzar i fins i tot gestionar canvis d'actes multitudinaris amb desenes de centenars de fallers”.
“Totes les comissions falleres han sabut estar a l'altura de les circumstàncies, han entès la responsabilitat que tenien en el compliment de totes les normes i de les propostes preventives”, han assegurat l'alcaldessa i la regidora.
Enguany, han manifestat, les falles s'han viscut amb “passió alegria i entusiasme, encara que passades per aigua i s'hi ha hagut d'anar adaptant els horaris en funció del temps, però s'han gaudit i s'ha notat les ganes i la il·lusió de tornar a gaudir les festes amb tota la seua activitat, energia i normalitat”.
En aquest sentit, han indicat que “la participació ha sigut del 100% de les comissions, com en qualsevol any normal, i s'han realitzat tots els actes, excepte una mascletà, que es realitzarà en una altra ocasió”. Per la qual cosa consideren que han sigut unes festes “de la recuperació i molt especials” en l’aspecte simbòlic i en el cultural, al mateix temps que han destacat la seua tranquil·litat en matèria de seguretat, ja que no s'han produït grans disturbis de la convivència.
Seguretat
En aquest sentit, Safont ha explicat que de l'informe estadístic de la Policia Local, de les seues actuacions durant els 5 dies de festes, del 15 al 19 de març, destaca un repunt en les intervencions operatives, entre altres coses per la qüestió del temporal. I en general registra un repunt en tots els indicadors respecte a les Falles celebrades al mes d'octubre de l'any passat però millors que els de les últimes Falles "normals", és a dir, les de l'any 2019, les dades de les quals també hi figuren.
Així, s'han rebut un total de 574 trucades telefòniques a la sala de comunicacions, un 19,4% més que en les anteriors falles, les de 2019, la qual cosa representa un increment de l’11,2% respecte a les celebrades a l'octubre de 2021, en què es van rebre un total de 516 trucades telefòniques. Mentre que l'any 2019 es van rebre 432 trucades, això és un 32,9% menys que en aquesta edició.
De les 574 trucades rebudes en 2022, un total de 161 han requerit intervenció policial, això és, un 71,9% de les trucades (413) han sigut de tipus informatiu. En 2021 el nombre d'intervencions com a conseqüència de requeriments ciutadans en van ser 109, per la qual cosa hi ha hagut un increment d'intervencions a requeriment de la ciutadania del 47,7%, i l'any 2019 el nombre total d'intervencions va ser de 134.
Molèsties de casals
Durant les festes d'enguany, no s'ha clausurat cap casal faller, ja que han complit totes les comissions amb els requeriments efectuats per la Policia Local.
No obstant això, es van registrar un total de 18 avisos relacionats amb molèsties procedents de casals fallers que han requerit intervenció policial, per les 8 intervencions realitzades sobre aquest tema durant les festes de 2021, un augment en nombres globals de 10 avisos. No obstant això, respecte a les últimes falles abans de la pandèmia, això és en 2019, s'ha produït un descens del 43,75% de les intervencions per molèsties (32 intervencions en 2019, per 18 en 2022).
Pel que fa al nombre de denúncies a casals fallers, se n'ha denunciat un per incomplir l'horari de tancament autoritzat, un per incompliment d'ordenances municipals i un altre per infracció a la Llei 4/2015 sobre Protecció de la Seguretat Ciutadana, en comparació a les 3 de l'any 2021.
Accidents de circulació
S'han registrat, durant aquests 5 dies de festes, tres accidents de trànsit en vies de competència municipal, els mateixos que en l'edició de Falles de 2021 celebrades a l'octubre i un menys que en 2019. Dels 3 accidents, un d'ells ha requerit la instrucció d'Atestat policial, per tractar-se d'accident amb un vianant ferit lleu, i en els altres dos no ha sigut necessària tal instrucció en tractar-se d'accidents sense ferits.
Denúncies trànsit
Quant a infraccions de trànsit, durant les festes s'han formulat un total de 29 butlletins de denúncia per infraccions en matèria de trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat viària. D'aquestes, dos ho han sigut per conduir superant la taxa administrativa d'alcoholèmia, sense arribar a constituir delicte contra la seguretat viària i una altra denúncia per conduir sense assegurança reglamentària. S'ha denunciat per alcoholèmia positiva a la conductora d'un patinet elèctric.
L'any 2021 el nombre total de butlletins de denúncia formulats en van ser 14, la qual cosa suposa un augment de butlletins per infraccions de trànsit que representa el 107,1%. En relació a les Falles de 2019, les últimes de la normalitat, hi ha hagut un descens quant als butlletins de denúncia de trànsit del 36,9%, perquè en aquell any es van denunciar 46 vehicles enfront dels 29 d'enguany 2022.
Altres
El servei de grua municipal ha realitzat un total de 116 intervencions, per 89 de 2021. No obstant això, en relació a la celebració de les Falles de 2019, les últimes celebrades abans de la pandèmia, hi ha hagut un descens del 17,1% quant a intervencions totals del servei de grua.
Respecte a atestats, se n'ha instruït un, igual que en 2021 i en 2019, per motius d'accident amb ferits. Quant al nombre d'intervencions relacionades amb assistències sanitàries a persones se n'han produït 6, per 5 en 2021, la qual cosa representa un augment del 20%, i un descens del 71,4% (21 assistències en 2019 per 6 enguany), respecte a les realitzades en 2019.
Pàgina 1 de 7