Els carrers i places de Borriana que durant les últimes deu jornades han vist celebrar-se desenes i desenes d'actes i iniciatives englobades dins de la programació especial de les festes de la Misericòrdia, presentaven ja durant el matí del dilluns l'aspecte habitual de neteja i tornada a la normalitat total, després del treball realitzat durant les últimes hores pels diferents serveis municipals. Tal com està establit en els contractes municipals tant amb l'empresa concessionària Fobesa, com amb l'encarregada dels serveis de clavegueram i proveïment d'aigües, Facsa, ambdues van complir amb els treballs especials que es van acordar tant per a les hores posteriors a les celebracions de les Falles, com en aquest cas també a la finalització de les Festes en honor a la Mare de Déu de la Misericòrdia. Però a més, també el servei municipal de Via Pública va treballar des del moment de la finalització de la Batalla de Flors i el Castell de Focs artificials en la col·locació de tot el mobiliari urbà retirat en el seu moment per al normal desenvolupament de cada acte que se celebra en els carrers de Borriana. També ha finalitzat amb la retirada dels últims elements de seguretat instal·lats en el recinte taurí, perquè al migdia de la jornada del dilluns, pràcticament no quedara cap mostra de les celebracions patronals dels últims deu dies.
Tal com explicava el regidor de Via Pública, Vicent Aparisi, “ja a la finalització de la Batalla de Flors vam poder comprovar com els serveis de neteja s'afanyaven per a acabar amb la retirada dels milers de quilos de confeti durant la nit, treballs tant a nivell de neteja com de col·locació del mobiliari urbà, que han continuat durant el matí del dilluns perquè al migdia els carrers i places tornaren a lluir com en el dia a dia quotidià de la ciutat”.
Quant als treballs que la totalitat d'operaris de Via Pública ha dut a terme durant les últimes 24 hores, ja es pot comprovar en els carrers i places de Borriana, “com s'ha tornat a col·locar tot el mobiliari urbà que ha de retirar-se durant les festes, com són els bancs o la senyalització viària, perquè ja durant el matí del dilluns tot estiguera situat en el seu lloc original”, com explicava Aparisi. També s'han retirat les últimes mesures de seguretat a nivell municipal, com les barreres o barrots que servien per a tancar algunes dependències com el casal de la Comissió de Festes.

Els edils de Poblats Marítims, Vicent Aparisi, i de Participació Ciutadana, Maribel Martínez, al costat de diversos representants municipals, s'han reunit amb la AAVV del Grau de Borriana per a analitzar ja a la fi d'estiu, “les principals reivindicacions i possibles millores a dur a terme en aquest districte marítim, en el qual existeixen àmbits i camps sobre els quals treballar tan diferents com el paratge natural del Clot, la mateixa platja o la via pública”, tal com explicava Aparisi després de la trobada que ha tingut lloc en la mateixa seu de la AAVV.
Els representants municipals presents en la reunió han explicat posteriorment que “algunes de les principals preocupacions a nivell del Clot de la Mare de Deú, és l'aparició d'una possible plaga en algun dels exemplars presents en el paratge, sobre el que ja hem informat que el departament de Medi Ambient havia realitzat els estudis i, en breu, iniciarà tractaments específics per a solucionar la situació”. A més, també es va parlar sobre les característiques de la zona de platja del Grau, sobre la qual el mateix Aparisi explicava que “ja hem traslladat en diverses ocasions als veïns i veïnes que precisament disposar d'una platja de pedres d'uns 150 metres, al costat del més d'1,5 km de platja d'arena, és precisament una diferència a preservar, per la qual cosa entenem que el millor és mantenir-la tal com està, sempre tenint en comptre que realitzem tots els treballs necessaris sobre eixe llit de pedres per tal que la platja siga totalment accesible”. Finalment, també es van traslladar algunes indicacions sobre com actuar a l'hora de denunciar les possibles infraccions que alguns motociclistes duen a terme en la Via Pública, realitzant un avís a Policia Local que serà qui puga actuar sobre aquest tipus d'actes incívics en la zona del Grau.

En la roda de premsa que ha tingut lloc en l'Ajuntament de Borriana, el regidor delegat del festival Arenal Sound, Vicent Aparisi ha presentat una detallada anàlisi sobre el servei municipal de neteja que s'ha dut a terme durant aquesta passada novena edició. Tal com ha apuntat Aparisi “inicialment m'agradaria destacar el treball previ de negociació que es va fer amb l'empresa organitzadora del festival i la mateixa concessionària municipal del servei de neteja sobre les diferents zones de neteja, doncs veient els resultats, el primer hauria de ser felicitar i agrair a totes les parts des de la mateixa regidoría de Via Pública i el propi Ajuntament”. Tal com s'ha detallat, “han sigut 78 les tones de residus que s'han arreplegat durant el festival”, la qual cosa es deriva també de l'augment dels recursos humans i dotacions destinades exclusivament a aquestes labors. A més, com el propi Aparisi afegia “mirant al detall cadascuna de les jornades veiem que tots els dies s'ha treballat de forma continuada per a mantenir tant les zones pròximes al festival com els carrers i places en condicions òptimes, al que cal sumar que aquest mateix dilluns i dimarts hem continuat treballant en aquestes labors donat que hem cregut oportú realitzar noves neteges”. Com ha conclòs el regidor després de vore aquesta mateixa setmana els resultats i analitzant les dades de recollida “creiem que ha sigut un dels millors anys quant als serveis de neteja engegat per al festival, gràcies al treball conjunt i coordinat entre la mateixa empresa de l'Arenal Sound, els serveis municipals de Via Pública, FOBESA i la mateixa regidoria”.

Nova campanya de neteja viària. Aparisi ha aprofitat la roda de premsa per a presentar la nova campanya de neteja que des de la regidoria també s'ha coordinat amb l'empresa concessionària, que consisteix i està basada en la realització de baldejos mecànics, i que veurà la llum aquesta setmana vinent a Borriana. Juntament amb la concessionària s'ha acordat realitzar diferents treballs de reforç en les zones de Borriana que, després de la realització d'un estudi previ, més ho necessiten. Així doncs, Vicent Aparisi explicava que “es treballará diàriament a zones com el Pla, el Carrer Major o els Jardins del Pla, que són els punts més transitats i per tant que més fem o residus poden arribar a acumular; cada dilluns serà el torn per al Raval, el Carrer Sant Vicent i la zona del Camí d’Onda; cada dimarts la zona de Novenes a Calatrava, mentre els dimecres correspondran a zones com a L’Escorredor, la Plaça de la Generalitat o l'Av. dels Corts Valencianes; per a cada dijous quedarà el barri de la Bosca i els divendres a tota la zona compresa entre les avingudes del Transport, Pere IV, Av. de Nules i el Carrer Ample.”
Finalment, el regidor de Via Pública que s'ha encarregat de l'organització i coordinació de la neteja durant l'Arenal Sound ha volgut recordar que “la neteja dels nostres carrers i places, així com la imatge general de la ciutat és un dels objectius primordials de la nostra regidoria, encara que per més que intentem augmentar les campanyes, redoblar esforços o intensificar els treballs durant períodes especials, sempre dependrem directament del civisme dels i les borrianenques, ja que sabem perfectament que la gran majoria realitzen els dipòsits de residus en els llocs que corresponen, però és una llàstima que eixa xicoteta minoria que realitza abocaments o abandona estris o mobiliari en qualsevol lloc, acabe costant molts diners a les arques públiques de Borriana. Així que seguim reforçant els treballs de neteja però ens agradaria que això vinguera acompanyat del civisme que sempre ha mostrat la gran majoria veïns i veïnes de Borriana i que esperem que es generalitze al conjunt de la ciutadania”.

Els serveis municipals de neteja i adequació de la via pública de Borriana han continuat durant tota la jornada del dilluns i la del dimarts amb les diferents campanyes per a la recuperació immediata dels diferents punts adjacents a la celebració del festival Arenal Sound. Així, si ja dilluns la zona de la platja de l'Arenal, del passeig marítim, i de diversos dels carrers i vies tant d'accés al mateix festival com a les zones de descans van ser netejades des de primera hora del matí, també des de primera hora del matí del dimarts s'han realitzat tant revisions inicials sobre l'estat com a posteriors neteges per a acabar d'adequar cadascuna de les zones. Segons ha explicat el regidor de Via Pública i delegat del festival, Vicent Aparisi, “el treball del dilluns ja va ser especialment satisfactori en els punts més propers tant al festival com a les zones de descans, però hem preferit reforçar les revisions i tornar a realitzar neteges tant manuals com amb el suport de maquinària tant en la mateixa platja, com en el passeig marítim i en alguns dels carrers, avingudes o zones limítrofes amb les àrees de descans”. Però a més, durant la jornada del dimarts també s'ha dut a terme una nova campanya de neteja en carrers i voreres de la zona marítima “a força de baldejos amb tractament tant d'aigua a pressió com utilitzant alguns productes especials de neteja com a desinfectants o desodorants, perquè les restes o marques que hagen pogut quedar especialment en voreres o llocs de pas de vianants, també queden perfectament condicionades poques hores després de la finalització del festival”, com ha explicat el mateix Aparisi. Finalment, el mateix regidor delegat del festival ha lamentat que “tan sols unes hores després l'oposició municipal no sàpiga valorar l'esforç realitzat a nivell municipal per a augmentar les dotacions en neteja i, a través de tot el treball previ coordinat amb la direcció del festival, fer que les labors de neteja siguen molt menys costoses per a les arques municipals, la qual cosa no vol dir que s'hagen destinat menys recursos materials i econòmics, sinó que s'han gestionat i negociat molt millor que en anteriors edicions”. De fet, la mateixa organització del festival també ha iniciat les labors de neteja i condicionament de les diferents zones de descans, que com ha explicat Aparisi “ja van ser acordades prèviament a la celebració del festival, així com aquests treballs de neteja que realitza directament el consistori en la via pública i que s'allargaran amb els tractaments de baldeig i el repàs i revisió de la recollida de residus durant tota aquesta setmana”.

Els diferents serveis de neteja que l'Ajuntament de Borriana ha contractat de forma especial durant les jornades de celebració del festival Arenal Sound, han continuat avui dilluns amb els treballs de retirada de residus en les diferents zones en les quals havia quedat establit que es realitzaria el servei per part municipal. Així, a meitat matí, la platja de l'Arenal ja havia sigut revisada pels representants municipals després que els serveis de neteja hagueren retirat de forma manual tot el dipositat en l'arena i es disposaren les borses amb els residus en el passeig marítim per a la seua posterior retirada amb vehicles de recollida. Precisament la zona del passeig marítim ha sigut, tal com comentava el regidor delegat del festival, Vicent Aparisi, “un dels llocs amb major acumulació de residus, encara que com hem pogut comprovar en la primera de les visites i revisions del matí, s'han accelerat els treballs al màxim per a intentar, i aconseguir que durant el matí quedara totalment net”.
A més, els mateixos serveis de neteja contractats pel consistori, també s'han encarregat de realitzar treballs en diferents zones i carrers adjacents a les zones de descans i del propi festival. Així, durant tot el matí s'ha pogut veure als operaris i operàries treballar en la zona del Port, la mateixa Avinguda Mediterránia o la d'accés a la zona portuària, on també al migdia la zona havia quedat totalment neta i revisada. Tal com ha comentat el regidor Vicent Aparisi, el de Medi Ambient, Bruno Aparisi, i la mateixa alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, també presents en les revisions realitzades durant la jornada “estem molt contents amb el funcionament dels serveis de neteja contractats de per via municipal, ja que tant durant les sis jornades de celebració de concerts en el recinte de l'Arenal Sound, com en aquesta jornada final del dilluns, els treballs s'han dut a terme amb total puntualitat i efectivitat, per això també ens agradaria agrair la predisposició a accelerar i intensificar les labors per part de l'empresa contractada, tal com ha succeït en aquesta jornada del dilluns, la qual cosa ha permès que la valoració sobre la neteja durant el festival siga tremendament positiva”.

La millora de l'acord que a l'Ajuntament de Borriana i la direcció de l'Arenal Sound van consensuar durant les setmanes prèvies a la celebració del festival ha fet que durant les tres primeres jornades de la novena edició les diferents zones d'afecció presenten durant cada matí un aspecte molt millor que en alguna de les edicions passades, la qual cosa en paraules del regidor delegat, Vicent Aparisi “és tan sols una primera valoració dels primers dies de festival, però de moment, podem confirmar que les labors de neteja en platges i carrers propers al festival està sent més que òptima”
Amb l'arribada dels primers
sounders a Borriana, dimarts passat dia 31 de juliol a les 7:00 del matí, ja es va poder veure el notable treball d'empleats i empleades que treballen aquests dies en la recollida de fem i els diferents residus que no es dipositen en els llocs habilitats. Els i les diferents operàries que cada matí realitzen els seus torns de neteja s'encarreguen, sobretot, de mantenir netes les zones de la platja i el passeig, de manera que tant banyistes habituals, com els mateixos assistents al festival puguen gaudir d'aquests dies com correspon.
A més, com ja va ocórrer el passat any, ambdues parts han tornat a reforçar els treballs en tot el perímetre de les diferents zones de descans situades en la Malvarrosa, així com en la zona compresa entre l'avinguda del Port i Novenes de Calatrava, la més propera al casc urbà. Amb aquest reforç es pretén que, un any més, l'afecció per residus siga la mínima possible. D'aquesta manera i com apunta Vicent Aparisi “volem que els veïns i veïnes vegen minimitzades les molèsties al voltant dels seus habitatges”, i a més ha recalcat, que “aquests treballs es realitzaran cada matí fins que finalitze el festival, perquè la zona marítima i voltants queden el més netes possible”. Tant el representant municipal com a fonts de l'organització del festival han apuntat que “tant a nivell de seguretat com de neteja, dos dels àmbits en els quals col·laboren ambdues parts de forma completament coordinada, hem volgut estar molt damunt de les labors preventives i de les de recollida de residus, i vistos els resultats, continuarem realitzant revisions i analitzant quins es poden, fins i tot, millorar durant les tres jornades restants de festival”.

Els treballs començaran aquest mateix dimecres amb actuacions en els carrers Mitja Galta i Vicent Andrés Estellés

 

 

L'Ajuntament de Borriana inicia aquesta setmana les obres previstes en el Projecte de Renovació i Millora de les Infraestructures del Servei d'Aigua Potable i Clavegueram de l'any 2018, i que com ha explicat el regidor de Serveis, Vicent Aparisi, “es duen a terme en cada exercici, i que s'intenten aprofitar tant per a optimitzar el servei de clavegueram i aigua potable com per a millorar diferents aspectes de la via pública com poden ser les voreres i fermes dels carrers, com per exemple ja es va fer el passat any en diferents carrers de la zona del Camí d'Onda”.

L'empresa concessionària del servei serà l'encarregada d'executar aquestes obres, i està previst que els primers treballs es duguen a terme en el carrer Mitja Galta i en el carrer Vicent Andrés Estellés.

Concretament, en el carrer Mitja Galta es realitzaran treballs de renovació de la xarxa de clavegueram, la qual es troba molt deteriorada a causa de la seua antiguitat, i s'asfaltarà la calçada. Així mateix, en la Calle Vicente Andrés Estellés, es renovarà tant la xarxa de proveïment d'aigua potable com la xarxa de clavegueram, i es repavimentarà tot el carrer.

El regidor de Serveis de l'Ajuntament de Borriana, Vicente Aparisi, ha ressaltat “aquests treballs són fonamentals per a garantir el correcte funcionament de les xarxes de serveis municipals durant els pròxims anys. El que anem a intentar és minimitzar les molèsties als veïns i veïnes, per la qual cosa les obres començaran en el Carrer Mitja Galta aprofitant les vacances escolars, perquè així l'afecció siga el més lleu possible”. 

Els serveis especials tant de l'empresa adjudicatària de la neteja de la ciutat, Fobesa, com dels operaris de Via Pública fan que a primera hora del matí no quede rastre de la Cremà

 

 

Un any més, Borriana ha viscut durant l'última setmana una intensa setmana de Falles que es culminava durant la nit i la matinada del dilluns al dimarts amb la Cremà dels monuments fallers en els carrers i places de la ciutat. I també com l'Ajuntament vol que es convertisca en tradició, amb prou faenes, unes hores després que les últimes falles foren víctimes del foc, la ciutat ha despertat de nou enmig d'una normalitat total quant a neteja de la Via Pública i retirada de les diferents infraestructures de seguretat i prevenció instal·lades durant l'última jornada de les celebracions. Tal com ha assenyalat l'edil de Via Pública i Serveis de l'Ajuntament de Borriana, Vicent Aparisi, “un any més, el servei especial especificat dins del contracte municipal amb l'empresa adjudicatària de la neteja, Fobesa, s'ha complit a la perfecció, i hem pogut comprovar com les restes i efectes de la Cremà del dilluns a la nit han sigut eliminats i netejats per complet ja durant la matinada, per la qual cosa la ciutat ha tornat a la normalitat absoluta pràcticament unes hores més tard que cremara l'última falla en la ciutat”.

A més, el mateix Aparisi ha volgut agrair “el treball que tant durant la jornada d'avui com al llarg de l'última setmana han realitzat els serveis de Via Pública, ja que també han aconseguit, que al migdia, la gran majoria de tanques i instal·lacions especials col·locades per l'Ajuntament per a la nit de la Cremà estiguen retirades per complet”. Així, tant la Plaça Major, com el Pla, la plaça de la Mercè, el Raval, el Camí d'Onda o el barri de Sant Blai amaneixien avui amb els carrers nets i sense que semblara que unes quatre o cinc hores abans haguera tingut lloc la Cremà. De fet, Aparisi ha comentat que “durant tota la jornada continuaran aquests treballs especials estipulats perquè Borriana tinga l'aspecte que a tots ens agrades com més prompte millor, i tan sols en la Plaça Major resta el tapís de l'Ofrena que, com és habitual romandrà fins demà al costat de l'escenari en el qual els i les falleres van dipositar els seus rams de flors durant el matí de dilluns”. Finalment, Aparisi ha volgut “agrair el treball que els diferents serveis de neteja i condicionament han realitzat durant les Falles i en aquesta jornada posterior, encara que en ocasions hagen tingut treball extra a l'hora de sufocar, solucionar o netejar algunes actituds incíviques que ens agradaria que desaparegueren per complet de la nostra ciutat, ja que l'única cosa que fan és augmentar la despesa a nivell municipal i multiplicar el treball i els serveis d'emergència que s'han hagut de prestar durant les Falles. Malgrat això, estem satisfets amb la gestió posterior a la Cremà a nivell de neteja i condicionament i seguim confiant que els actes vandàlics puntuals que hem tingut seguisquen reduint-se com ha succeït durant els últims anys de celebracions falleres”.