L'Ajuntament de Borriana iniciarà la setmana vinent les obres previstes en el centre històric de la localitat. Uns treballs que tenen per objectiu recondicionar i millorar els serveis de proveïment i clavegueram del municipi i que s'emmarquen dins del Pla de Renovació previst per a 2017.


Dins del pla, cada any es redacta un projecte constructiu en el qual es defineixen i programen les obres a realitzar al llarg de cada exercici. En aquest cas, el projecte corresponent al present any contemplava actuacions en 6 zones i, fins avui, ja s'han realitzat els treballs previstos en els trams compresos entre el carrer Encarnació i el carrer Menéndez i Pelayo, a l'entorn de plaça de les Monges, en l'Avinguda Jaime Chicharro i en l'entorn del carrer General Prim. Actualment, només queden per executar-se les obres en diversos carrers del casc històric, que són les que arrancaran la setmana vinent, i en un tram de l'Avinguda Mediterrània, on els treballs començaran a meitat d'octubre.
Quant a aquests dos projectes, les millores que s'executaran tant en l'avinguda com en el casc històric serviran per a complementar les tasques de condicionament realitzades en anys anteriors i, a la vegada, permetran avançar en la renovació de les xarxes existents en la zona. Precisament, aquests treballs s'han programat per a després de l'estiu amb la finalitat de minimitzar les possibles molèsties als usuaris.


El regidor de Serveis i Via Pública de Borriana, Vicente Aparisi, ha ressaltat la “importància” que té per a la ciutat “disposar d'un Pla de Renovació, que està permetent millorar notablement unes infraestructures que resulten fonamentals per a la població”. En eixe sentit, també ha comentat que, a causa de la seua magnitud, “unes obres d'aquest tipus, sempre impliquen certes incomoditats”, per la qual cosa ha demanat “disculpes per les molèsties que es puguen generar”.


L'Ajuntament de Borriana ja ha començat a treballar en el projecte d'obres de renovació que s'executarà durant la pròxima anualitat, un pla que també permetrà continuar amb la renovació dels serveis en l'Avinguda Mediterrània i en el centre històric. Amb aquestes actuacions, quedaran renovats totalment els serveis d'aquestes zones. 

 

 

 

El regidor d'Agricultura de l'Ajuntament de Borriana, Santiago Zorío, s'ha reunit amb representants del sector agrícola de la Plana Baixa per a coordinar el viatge que la setmana vinent els portarà fins a la capital de Bèlgica per a “reclamar una sèrie de drets per als agricultors de cítrics que estan veient com el mercat i les condicions estan canviant de forma molt ràpida en els últims anys, i com els canvis de legislació i regulació de mercats sempre tenen com a principal perjudicat a la figura de l'agricultor”. Així ho ha explicat després de la reunió mantinguda en l'Ajuntament de Nules amb l'alcalde del municipi, David García, el regidor César Estanyol, els representants de la Unió i de FEPAC-ASAJA, Joanma Mesado i Doménech Nácher i de la Federació de Cooperatives, Juan Vicent Moros, al costat del representant del Sindicat de Regs. Tots ells viatjaran dilluns que ve dia 4 de setembre fins a la ciutat de Brussel·les per a reclamar davant la Comissió Europea tot un seguit de mesures i propostes a adoptar para “que s'establisquen contingents d'importació regressiva, és a dir, que les quantitats d'importació s'establisquen entre juny i setembre i a partir d'octubre vagen descendint progressivament per a no pertorbar el mercat comunitari”. A més, Zorío ha explicat que “volem aportar solucions concretes i no grans idees sense futur, així que també sol·licitarem que s'establisca un únic port d'entrada de cítrics procedents de Sud-àfrica a la Unió Europea, i preferiblement en el port de València, perquè a més, s'implanten en aquest mateix port inspectors fitosanitaris especialitzats en plagues i malalties de quarantena com el citrus black espot o taca negra dels cítrics”. Encara que durant el seu viatge a Brussel·les els representants de la Plana Baixa mantindran reunions i trobades en els quals es tractaran molts altres aspectes de el “canviant mercat de l'agricultura valenciana que fins i tot ha desembocat en un projecte de Llei d'estructures agràries proposat per la Generalitat, al que també afegirem la petició ferma de comptar en un futur amb una Denominació d'Origen per als Clemenules, ja que fins i tot la Universitat Politècnica de València i la Universitat Jaume I així ho han avalat”, Zorío ha volgut “resumir i deixar clar quin és el principal objectiu, que es basa en la protecció de les produccions i de les exportacions dels nostres cítrics, ja que els últims acords mercantils a nivell internacional no són gens beneficiosos per als productors de la nostra terra”. 

Servirà per disposar d'un lloc en el qual centralitzar i dipositar els llibres i volums que s'ofereixen als veïns i veïnes de la zona a través de BiblioPort

 

El regidor de Poblats Marítims de Borriana, Vicent Aparisi, ha visitat la nova instal·lació sol·licitada en el seu moment per l'Associació de Veïns del Port per a poder albergar i gestionar de manera més òptima el servei de Biblioteca Ambulant que des de fa anys funciona en aquest districte. Tal com ha explicat el regidor, “es tracta d'una petició que se'ns va fer arribar des de l'associació de veïns del Port, que ofereixen un servei tan interessant i positiu per al conjunt de la població de la zona marítima com és la biblioteca ambulant, que no podíem deixar més temps sense habilitar un punt com aquest per a centralitzar el treball i la gestió”. A més, la mateixa instal·lació pot servir per a altres labors pròpies de l'associació veïnal com a xicotetes reunions o punt de trobada, així que com ha assenyalat Aparisi, “esperem que la dotació siga d'utilitat per a l'associació i que complisca amb les expectatives que tenien respecte a aquest servei de “BiblioPort”. La nova instal·lació ha quedat situada al costat de l'avinguda Mediterrània, en la zona de la platja de l'Arenal i a pocs metres de la gran majoria d'instal·lacions i dotacions municipals del districte del Port.

Durant la visita a la nova instal·lació, Aparisi ha mostrat el nou punt de centralització dels llibres i volums de la biblioteca ambulant amb la representant de la AAVV del Port, Silvia Ruiz, qui s'ha mostrat satisfeta amb la nova dotació. Després que fa uns mesos es rebera la petició de la nova instal·lació i que l'oposició municipal criticara la situació del servei, Aparisi ha volgut puntualitzar que “una vegada més, ens trobem amb unes crítiques a les quals responem amb fets, ja que quan ens han fet saber que feia falta una nova dotació hem treballat per a aconseguir-la, i no com en governs anteriors els membres dels quals critiquen ara la falta d'algunes infraestructures municipals que ells no van solucionar en molts anys al capdavant del govern local”. 

 

 

El transport estarà disponible a l'inici del curs universitari, el pròxim 11 de setembre

 

Els ajuntaments de Borriana i Almassora oferiran a partir de l'11 de setembre el servei de transport fins a l'Universitat Jaume I de manera conjunta. Amb aquesta mesura, tots dos consistoris aspiren a incrementar la freqüència de pas i a reduir la despesa en aquesta partida.

 

Inicialment, el transport serà gratuït per a l'alumnat, que haurà de dirigir-se a les administracions municipals a fi d'obtenir una targeta que li permetrà utilitzar el servei. L'autobús funcionarà en període de proves fins al 22 desembre, tal com arreplega el contracte signat per les alcaldesses de tots dos municipis, Merche Galí i María José Safont, amb l'empresa que prestarà el servei. Per a aqueixa data, tant Borriana com Almassora comptaran amb els estudis pertinents per realitzar un servei adequat a les necessitats. Els preus que s'aplicaran a partir de l'any nou seran "molt econòmics", i inclouran abonaments mensuals i trimestrals.

 

Durant aquest primer trimestre, els dos municipis sufragaran al 50% les despeses del transport estudiantil. En aquest període, Borriana i Almassora també quantificaran "els usuaris que tenim en cada municipi", en paraules del regidor, Vicent Granel, de manera que cada administració contribuïsca en funció dels viatgers que utilitzen el servei. "A partir de 2018, i vist l’estudi realitzat dels mesos de servei, es realitzarà un contracte acord amb les necessitats dels estudiants de Borriana.. 

 

Borriana i Almassora ultimen els detalls per a la creació de les targetes de transport i dels formularis que l'estudiantant haurà d'emplenar per a obtenir-les. Està previst que l'alumnat puga sol·licitar la targeta a principis de setembre, un tràmit per al qual hauran de presentar la documentació que acredite que estan matriculats en algun dels estudis que ofereix la universitat.

 

Després de quasi dos anys de tràmits, "l'autobús per als estudiants de l'UJI de Borriana i Almassora serà per fi una realitat a partir d'aquest curs 2017-18". El regidor, Vicent Granel, ha explicat que “perseguíem aquest servei els últims anys, i ara podrem iniciar-lo i saber la necessitat dels nostres estudiants a la universitat. Per la seua part, l’alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, ha assegurat que “era necessari fer alguna cosa amb els trajectes que han de fer tants estudiants des de la nostra ciutat a la UJI". L’equip de govern espera que "que la mancança d'aquest tipus de transport, oblidat durant anys i anys pels anteriors governs, quede soterrada amb la posada en marxa del servei d'autobús des de Borriana i Almassora i fins a la universitat".

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Malgrat que a inicis de setmana ja s'havien realitzat les labors, les pluges de l'última jornada van arrossegar fins a la platja residus que ja han sigut retirats pels serveis especials de neteja

 

La regidoria de Via Pública i Poblats Marítims de l'Ajuntament de Borriana, ha reaccionat amb celeritat i eficiència davant l'aparició en la platja de l'Arenal de residus procedents de la zona de descans habilitada en la Malva-rosa per als “sounders”. Així ho ha explicat el seu màxim responsable, Vicent Aparisi, que ha detallat que “les pluges de la jornada del dimecres han arrossegat fins a la zona de l'Arenal part dels residus de la zona de descans de la Malva-rosa, davant el que hem reaccionat el més ràpid possible, i en tan sols un parell d'hores han sigut retirats per complet de l'arena”.
Segons han explicat els serveis de neteja contractats de forma especial per a aquests últims treballs, “les bosses o residus havien quedat encallades en séquies i vies d'aigua, per la qual cosa la pluja les ha arrossegat fins a la platja, la qual cosa ha obligat a tornar a retirar-los quan ja en la jornada del dilluns i el dimarts s'havia deixat la platja de l'Arenal completament neta”. El mateix Aparisi ha volgut destacar que “una vegada més, hem respost amb tota la celeritat possible, com ja va succeir en la tercera jornada del festival, on vam reforçar el nombre d'operaris de neteja per a la zona del passeig al costat de la platja. En aquesta ocasió, encara ha hagut major urgència, i quan se'ns va informar de la presència de residus en l'arena, vam disposar l'operatiu necessari perquè en menys de dues hores quedara novament buida de residus, en aquest cas, bosses i restes plàstiques que havíem d'evitar que arribaren al mar”. Precisament sobre la finalització de les tasques de neteja després del festival, Aparisi ha recordat que “tant els carrers propers a les zones de descans, com el conjunt de la platja de l'Arenal i la zona de l'Avinguda Mediterrània ja estan completament netes, i ara volem que en les pròximes setmanes es puga accedir als permisos necessaris per a realitzar una batuda mediambiental, que és com es coneix al procés de treballar amb embarcacions en la neteja del fons marí més pròxim a la costa, així que esperem poder realitzar-la durant les properes setmanes”.

La alcaldesa, Maria Josep Safont, agradece a “todas las partes implicadas en el control y servicios durante la celebración del festival, a los vecinos y vecinas de Borriana por su actitud y a los sounders por su comportamiento”

 

 

Pese a que el festival Arenal Sound no cerrará sus puertas hasta el final de los conciertos de la madrugada del domingo, Dirección, Ayuntamiento de Borriana y la Agencia Valenciana de Turismo han realizado una valoración “tremendamente positiva de la evolución del festival” celebrada durante la última semana en la capital de La Plana Baixa. Ha sido la alcaldesa de Borriana, Maria Josep Safont, quien ha tomado la palabra inicialmente para destacar “es una satisfacción comprobar como año tras año la evolución del festival Arenal Sound y toda la gestión que de él se deriva mejora de forma sustancial, y si a ello le sumamos que como en cada edición Borriana se ha mostrado como una ciudad acogedora con un evento de estas grandes características, la valoración es más que positiva”. Safont ha continuado explicando que “tanto a nivel de movilidad como de seguridad la mejora ha sido sustancial, ya que, por ejemplo, la nueva avenida del Port ha servido para canalizar y mejorar el acceso a pie o en bicicleta a la zona del festival, mientras que a nivel de seguridad han solucionado de forma excelente las situaciones que se producen en un festival como este”. Así, Safont ha concluido que “por todo ello hay que agradecer a los vecinos y vecinas de Borriana por acoger y entender las molestias que se derivan de un festival que también han podido disfrutar: a los y las sounders por su comportamiento, en general, educado y respetuoso; a la Policía Adscrita de la Generalitat, a la Guardia Civil, al Consorcio Provincial de Bomberos y Protección Civil, a la Agencia Valenciana de Seguridad y a la de Turismo, al personal Sanitario, a los voluntarios de Protección Civil y a los trabajadores de servicios como el de Vía Pública y especialmente a la Policía Local por la gestión realizada durante toda esta semana”. Por su parte, el representante de la Agencia Valenciana de Turismo, Daniel Arnal, ha querido “agradecer de toda la gente, cuerpos de seguridad y empresa organizadora por el trabajo realizado que ha hecho que no tengamos prácticamente incidencias destacables durante todo el festival, y que a nivel turístico estemos consiguiendo traer hasta Borriana un turismo potencial que en un futuro se convertirá en los visitantes asiduos a nuestra tierra”. 

Y por último, el director del festival, David Sánchez, se ha mostrado “muy satisfecho, primero, por la gran coordinación que ha habido entre las fuerzas de seguridad a la hora de controlar y gestionar el festival, ya que en eventos en los que a veces multiplicamos la población de la ciudad en la que se celebra el festival, hace falta una gestión como la que se ha llevado a cabo”. Además, también ha querido agradecer “a los y las sounders que una vez más han confiado en nosotros, llegando hasta de 30 países distintos y llegando a las cifras de asistencia que desde hace cinco años repetimos en el Arenal Sound”. Y por último, Sánchez ha remarcado “la movilidad ha sido uno de los puntos destacados ya que cerca de 15.000 personas han llegado al festival gracias a los servicios de autobús, lo que ha mejorado y facilitado el acceso a la zona del puerto”. Y también a nivel técnico ha destacado que “la distribución de las medidas acústicas ha hecho posible que siempre hayamos estado por debajo de los decibelios marcados por ley”. Sánchez ha querido señalar también la buena sintonía “con el Ayuntamiento de Borriana con el que ya acordamos los servicios prestados durante el festival, y que han sido notorios y visibles por parte de todos, lo que nos ha llevado a colaboraciones para la realización de actividades culturales y deportivas con las que colaboraremos asiduamente”. 

 

La totalitat dels grups polítics recolzen una declaració institucional a la qual ja s'han adherit 600 entitats valencianes entre les quals es compten més de 300 ajuntaments

 

 

El Ple Ordinari de l'Ajuntament de Borriana corresponent al mes d'agost i que s'ha avançat a aquest dijous ha tornat a evidenciar «la discriminació que el govern central segueix exercint sobre el conjunt del territori valencià en matèria de finançament, per la qual cosa hem decidit sumar-nos a les exigències d'un sistema molt més igualitari i just i que acabe amb el dèficit que venim patint quant a prestació de serveis públics en la nostra terra», tal com ha explicat el regidor Vicent Granel que ha sigut qui ha exposat els motius pels quals es duu a terme la reclamació. Tal com es detalla en el document aprovat per unanimitat, el manifest demanda «una reforma immediata del sistema de finançament autonòmic, amb efectes a 1 de gener de 2014”, i a més, “el reconeixement del dèficit de finançament acumulat” i la “execució per part de l'Estat d'unes inversions en infraestructura equiparables al pes poblacional de la Comunitat”.

D'altra banda, la sessió plenària també ha servit per a l'aprovació de la sol·licitud d'adhesió a la plataforma GEISER/ORVE, per la qual “Borriana vol seguir estant a l'avantguarda de la interoperabilitat entre diferents institucions públiques, per això l'adhesió a la plataforma servirà perquè qualsevol tipus de registre de documentació oficial puga ser redirigit de forma immediata a l'administració pública a qui vaja dirigit, ja siga municipal, provincial, autonòmica o estatal, amb el que guanyarem tant en efectivitat com en rapidesa a l'hora de fer arribar els registres a la institució pertinent”, tal com ha explicat l'edil Javier Gual, que a més ha afegit que “l'obligatorietat i el termini màxim per a adherir-nos es tanca el 2 d'octubre de 2018, per la qual cosa creiem que avançar-se més d'un any en la seua implantació i coordinació amb totes les administracions que disposen del SIR, és un reflex de la voluntat d'aquest equip de govern d'avançar, adaptar-nos als nous temps i millorar la gestió”.

A més, la celebració del Ple Ordinari també ha servit per a l'aprovació de la modificació de crèdit en els Pressupostos de l'Organisme Autònom Centre Municipal dels Arts Rafel Martí de Viciana, i del Compte General de l'Exercici 2016, sobre el que la regidora d'Hisenda, Cristina Rius, ha volgut destacar que “es tracta de traslladar la informació a la Sindicatura de Comptes, per la qual cosa no acabem d'entendre que no recolzen el punt, encara que en realitat sabem que serà el reflex d'un control rigorós i continu de la hisenda local i creiem que els resultats de 2016 que es mostren a través dels indicadors del Compte General, així ho demostren”. 

Policia Local, Protecció Civil, Policia Autonòmica i Nacional, Bombers, serveis mèdics, Socorrisme, organització i les regidories implicades tanquen tots els detalls al voltant de la seguretat en la celebració del festival

 

L'Ajuntament de Borriana ha acollit la reunió de coordinació dels diferents cossos i forces de seguretat, sanitaris i d'atenció a les emergències en què s'ha repassat exhaustivament el Pla d'Emergència que servirà per cobrir i solucionar qualsevol imprevist o situació perillosa que es puga donar durant els sis dies de celebració de l'Arenal Sound.

La reunió del Pla d'Emergències s'ha celebrat una setmana abans que en l'edició anterior per major previsió i coordinar a la perfecció els detalls del mateix. La reunió ha estat presidida per l'alcaldessa, Maria Josep Safont, l'edil de Via Pública, Vicent Aparisi, i el de Sanitat, Manel Navarro, al costat de representants del Consorci de Bombers, Conselleria de Sanitat, Generalitat, Salvament Marítim, Policia Autonòmica, Policia Local, Protecció Civil, el servei de socorrisme de la platja, i representants de l'empresa organitzadora del festival.

Tal com ha recordat l'alcaldessa de l'Ajuntament de Borriana, Maria Josep Safont, "la seguretat i el Pla d'Emergència per als dies de celebració de l'Arenal Sound és de competència municipal, per això hem treballat a consciència per aconseguir el millor projecte de seguretat i emergència possible ". Així, Safont ha manifestat que "és d'agrair el treball realitzat a l'hora de plasmar en un Pla d'Emergència en el qual tots estem d'acord, la previsió de la feina que puga sorgir durant els dies del festival. La reunió i els acords assolits demostren que s'ha fet amb temps i a l'altura que demanden les circumstàncies".

Així, en la redacció del pla s'engloben aspectes com el Pla d'Autoprotecció realitzat per l'organització de l'esdeveniment, el dispositiu preventiu de suport extern de l'Ajuntament, la previsió d'activació d'altres plans de protecció civil de caràcter municipal, la coordinació amb els Dispositius preventius amb el consistori de Vila-real i la proposta d'activació del Pla Territorial d'Emergència de la Comunitat si la situació ho requereix.

En finalitzar la reunió, la gran majoria d'actors implicats en la seguretat i emergències de la nova edició del festival, coincidien a assenyalar que "la coordinació i el treball previ han estat reeixits, amb el que ja tots coneixem la nostra tasca i el paper que haurem de tenir durant els dies de celebració de l'esdeveniment".