El Ayuntamiento sortea los primeros 200 euros de la campaña 'Es el teu torn'

La regidora de Comerç, Sara Molina, i representants de la Federació de Comerç de Borriana, han realitzat el primer sorteig de la campanya promocional de l'Ajuntament de Borriana ‘És el teu torn’ que s'ha celebrat avui a la Casa de Cultura. El premi de 200 euros ha recaigut en una persona que va realitzar la seua compra en el comerç Maria Angeles Moda, i haurà de gastar-lo dijous que ve de 17h a 20h en, almenys, tres establiments de roba, calçat, complements, perruqueries, estètica… amb un consum mínim de 40 euros i un màxim de 100 euros per local.

El Ayuntamiento realizará el lunes el primer sorteo de la campaña promocional 'Es el teu torn'

-  L'Ajuntament repartirà un total de 50 premis de 200 euros, en sortejos setmanals, entre les persones que compren en comerços adherits, amb l'objectiu de promoure el comerç local

 L'Ajuntament de Borriana realitzarà el proper dilluns, 15 de juny, el primer sorteig de la campanya promocional "És el teu Torn". La iniciativa, que s’està desenvolupant des del 8 de juny, repartirà un total de 50 premis de 200 euros entre les persones que compren en comerços adherits, en sortejos setmanals, amb l'objectiu de promoure el comerç local.

El primer sorteig es realitzarà aquest dilluns a les 13.30h, en un acte públic, a l'espai central de la Casa de la Cultura la Mercè, davant una mesa formada per la regidora de Comerç, Sara Molina, o un altre representant municipal que la substituïsca, un representant de la Federació de Comerç de Borriana i una persona funcionària de l'Ajuntament, que actuarà com a secretària.

Els sortejos seguiran al llarg de tota la setmana, en el mateix lloc i a la mateixa hora, i els premis han gastar-se el dijous de la setmana següent a la realització del sorteig en què la butlleta haja estat premiada, en horari de 17h a 20h en, almenys, tres establiments diferents amb un consum mínim de 40 euros i un màxim de 100 euros per local. Els premis estaran subjectes a la corresponent retenció en concepte d'IRPF.

Per a participar en el sorteig s'hauran de fer compres per un import mínim de 10 euros en qualsevol dels comerços de la ciutat de Borriana adherits a aquesta campanya promocional i dipositar la butlleta facilitada pels comerços a les urnes corresponents ubicades a la Tinença d'Alcaldia de la zona marítima (Av. Mediterrània), a l'Ajuntament (Pl. Major) i al Mercat Municipal (C/ la Tanda).

La campanya promocional s'han establert per dies i tipologia de comerços:

- Dilluns els premis s’hauran de gastar en establiments de roba, calçat, complements, perruqueries, estètica.

- Dimarts podran usar-se en qualsevol establiment de Borriana.

- Dimecres els premis s’hauran de gastar en comerços de mobles, electrodomèstics, informàtica, llibreria, equipament de la llar.

- Dijous podran gastar-se en establiments hostalers, bars, restaurants, pastisseries i botigues d'alimentació.

- Divendres es podran gastar en qualsevol establiment de la ciutat.

El mercado esterior d elos martes abrirá al completo el día 16 en la Avenida Londres
  • Dimarts que ve, 16 de juny, reobrirà el mercat exterior amb tèxtil, alimentació, plantes i altres productes en l’àmplia avinguda de Londres i el carrer d’Atenes


 L'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, ha anunciat que el mercat exterior ambulant dels dimarts al complet arrancarà en el municipi dimarts que ve, 16 de juny, amb prop de 170 parades, en la nova ubicació provisional d'avinguda Londres, amb productes de tèxtil i altres productes, i en el carrer Atenes amb alimentació i plantes, coincidint amb l'entrada en la fase 3 de la desescalada.

Cal recordar que el mercat exterior del dimarts va reiniciar la seua activitat el dimarts 12 de maig en el solar de l'antiga fàbrica de la Joia Export, després d’haver estat suspès dos mesos per la crisi sanitària, amb aproximadament 50 parades de productes alimentaris i de primera necessitat. Aquest solar va ser cedit pels actuals propietaris, Eliseo Pla Ramírez SL, i s'ha celebrat el mercat durant d'un mes, fins dimarts passat 9 de juny.

Amb l'obertura dimarts que ve del mercat exterior al complet es reprén en el municipi l'activitat de venda ambulant en tota la seua plenitud que s'aglutinarà en la nova ubicació en la zona de Novenes, de forma provisional, fins que les autoritats sanitàries permeten el retorn definitiu a la seua ubicació tradicional.

Segons ha indicat Maria Josep Safont, la nova ubicació permetrà complir amb la separació dels establiments i controlar la distància social, que són les directrius que fixa el Consell per a l'obertura d'aquests mercats durant l'estat d'alarma.

L’alcaldessa de Borriana, després d'agrair a l'empresa Eliseo Pla Ramírez SL la seua disposició i les facilitats en la cessió del solar durant el mes passat, ha mostrat el seu desig que la nova ubicació, “també temporal”, i l'obertura al complet del mercat del dimarts “siga del gust dels veïns i les veïnes”, al mateix temps que els ha demanat “adaptar-se” a la situació, i ha expressat la seua esperança que el mercat del dimarts “ràpidament puga tornar al seu lloc habitual”.

En aquest sentit, ha fet una crida a “la prudència a l'hora de realitzar les seues compres” i ha apel·lat al “civisme i a la responsabilitat”, perquè l'èxit d'aquest tipus d'obertures cap a la nova normalitat “depén del comportament de les persones”.

A més, ha assenyalat que l'àmplia superfície del recinte en la zona de Novenes de Calatrava en què s'instal·larà el mercat permetrà també complir les mesures de seguretat quant a les distàncies i separació que haurà d'haver-hi entre els llocs de venda i també evitarà les aglomeracions a l’interior de la ciutat”.

Així mateix, ha reiterat que des de l'Ajuntament s'han pres totes les mesures indicades per la Generalitat, raó per la qual “la protecció i la seguretat estan garantides, i ha assegurat que la Policia Local “continuarà controlant que l'activitat comercial discórrega amb les garanties necessàries”.

L'horari del mercat serà de 5.30h a 7.30h per a l’accés al recinte per a la descàrrega i instal·lació de venedors, de 7.30h a 8h per al muntatge del dispositiu, de 8h a 13h per als consumidors, de 13h a 15h per a l’arreplegada i càrrega dels venedors, i a partir de les 15h per a la neteja i desinfecció de la zona.

 

El Ayuntamiento impulsa una campaña promocional de comercio local bajo el lema 'Es el teu torn'

L'Ajuntament de Borriana ha donat a conéixer la campanya promocional ‘És el teu torn’, que es desenvoluparà entre el 8 de juny i el 21 d'agost d'enguany. En la qual es repartiran fins a un total de 50 premis de 200 euros, en sortejos setmanals, entre les persones que compren en comerços adherits, amb l'objectiu d'incentivar i promoure el comerç local, ja que constitueix un important motor econòmic per a la localitat.

En aquesta campanya, segons han explicat l'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, i la regidora de Comerç, Sara Molina, s'ha comptat amb tots els establiments de la ciutat, que en sumen més de 500, i es preveuen la participació de tots ells.

Maria Josep Safont ha animat la ciutadania de Borriana a realitzar les seues compres als comerços locals, que han reobert les seues portes després del tancament produït per la pandèmia de la Covid-19, per a “oferir-nos la seua qualitat, experiència i proximitat” i necessiten “el suport dels veïns i les veïnes per a continuar amb la seua activitat i mantindre viva la ciutat”

Per a Sara Molina, el comerç local “dona vida a Borriana i aporta molts llocs de treball fonamentals per a la recuperació socioeconòmica de la nostra ciutat.” I per això, ha assenyalat, des del Consistori hem impulsat mesures de suport amb la finalitat de “dinamitzar l'economia local i impulsar la creació d'ocupació”.

Sortejos setmanals

Els sortejos de la campanya seran públics i se celebraran setmanalment cada dilluns, dimarts, dimecres, dijous i divendres a les 13.30h a partir del 15 de juny i fins al 21 d'agost, en l'espai central de la Casa de la Cultura la Mercè, davant una mesa formada per la regidora de Comerç o un altre representant municipal que la substituïsca, un representant de la Federació de Comerç de Borriana i una persona funcionària de l'Ajuntament, que actuarà com a secretària.

Els premis hauran de gastar-se el dijous de la setmana següent a la realització del sorteig en què el bitllet haja sigut premiat, en horari de 17h a 20h en, almenys, tres establiments diferents amb un consum mínim de 40 euros i un màxim de 100 euros per local. Els premis estaran subjectes a la corresponent retenció en concepte d'IRPF.

La iniciativa, amb un cost de 10.000 euros, està finançada per l'Ajuntament i en l'elaboració de les bases han treballat conjuntament la Regidoria de Comerç i la Federació de Comerç de Borriana, que també coincideix a considerar aquesta acció com a “molt viable” i una “adequada forma de comunicació, animació i dinamització del comerç local”.

Premis per tipus d'establiments

Els premis de la campanya promocional s'han establit per dies i tipologia de comerços. Així, els bitllets extrets el dilluns hauran de ser gastats en establiments de roba, calçat, complements, perruqueries, estètica, mentre que els extrets el dimarts podran ser usats en qualsevol establiment de Borriana.

Els bitllets extrets el dimecres hauran de ser gastats en comerços de mobles, electrodomèstics, informàtica, llibreria, equipament de llar..., i els extrets el dijous en establiments hostalers, bars, restaurants, pastisseries i botigues d'alimentació. Finalment, els bitllets extrets el divendres podran ser gastats en qualsevol establiment de la ciutat.

Manera de participar

Per a participar en el sorteig s'hauran de fer compres per un import mínim de 10 euros en qualsevol dels comerços de la ciutat de Borriana adherits a aquesta campanya promocional i depositar el bitllet facilitat pels comerços en les urnes corresponents situades a la Tinença d'Alcaldia de la zona marítima (Av. de la Mediterrània), a l'Ajuntament (Pl. Major) i al Mercat Municipal (C/ la Tanda).

Els establiments lliuraran un bitllet a la persona compradora que haurà d'emplenar amb les seues dades personals. El bitllet es depositarà en les urnes habilitades a aquest efecte, entre els dies 8 de juny i 20 d'agost.

Per a fer efectiu el dret al premi, les persones agraciades hauran d'identificar-se amb el seu DNI davant el secretari de la mesa del sorteig, abans de les 13h del dia anterior al de la realització de les compres. Cas que alguna persona no ho fera, es contactarà telefònicament amb les reserves en l'ordre en què van ser extrets els bitllets. Excepcionalment, si per raons fonamentades no poguera efectuar-se la despesa del premi el dia indicat, es fixaran altres dies per a la realització de les compres.

El Consistori repartirà dilluns, dimarts i dimecres d'aquesta setmana vinent, entre tots els comerços, els bitllets que després facilitaran als clients. Els establiments, als que per qualsevol circumstància no els arriben els bitllets de participació, podran arreplegar-los dijous i divendres de la setmana que ve a l'Ajuntament.

Primer día de mercado del martes en el estado de alarma por el Covid19

Amb una afluència normal de persones, sense incidències i respectant les normes sanitàries preventives, s'ha celebrat, per primera vegada des que es decretara l'estat d'alarma, el mercat del dimarts a Borriana. Amb al voltant de 50 parades només de productes alimentaris i de primera necessitat i de forma provisional en el solar de l'antiga fàbrica de la Joia Export, coneguda popularment com la Pelaora.

Fins a la nova instal·lació s'han desplaçat l'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, i la regidora de Mercats, Sara Molina, per tal de comprovar l’activitat del mercat i, tot tenint en compte les visites, han valorat “positivament” tant “el bon acolliment de la ubicació temporal”, com “el civisme, la responsabilitat i el respecte per les normes sanitàries que han mostrat les persones venedores i també les compradores”.

De fet, segons ha precisat Sara Molina, les dos inspeccions realitzades aquest matí per la Conselleria de Sanitat per a comprovar el compliment de les normes, han conclòs que “compleix amb escreix” ja que es tracta ”d’una de les instal·lacions per a aquest tipus d'activitat de les més segures” i, a més, ha superat tots els controls “amb nota”.

S'ha reprès així avui en el municipi l'activitat de venda ambulant en la nova ubicació de forma provisional, fins que les autoritats sanitàries permeten el retorn a la seua ubicació tradicional, per a poder proveir la ciutadania de productes frescos i de proximitat, amb les condicions de seguretat i higiene marcades per la Conselleria de Sanitat i Salut Pública.

El solar, cedit pels actuals propietaris, Eliseo Pla Ramírez SL, permet complir amb la separació dels establiments i controlar la distància social, que són les directrius que fixa el Consell per a l'obertura d'aquests mercats durant l'estat d'alarma.

Nuevo reparto de mascarillas entre el comercio local

L'Ajuntament de Borriana contínua el repartiment de màsqueres entre la població i aquest matí ha repartit una nova remesa de 2.500 màscares i material sanitari de prevenció entre els diferents comerços del municipi, segons ha confirmat la regidora de Comerç, Sara Molina.

En el repartiment han participat diversos regidors i regidores del consistori i també joves voluntaris de dos associacions juvenils de Borriana, concretament de l'Agrupament Escolta Borriana i de Porta Oberta.

Aquest repartiment se suma als que ja s’han realitzat des de l'Ajuntament en les últimes setmanes entre diversos col·lectius i també a la distribució d'unes altres 5.500 màsqueres infantils prevista per a aquesta mateixa setmana entre escolars del municipi.

A més, en els pròxims dies es repartirà la nova remesa de 25.000 masqueretes homologades tipus FFP2, adquirides pel consistori a través de la Diputació

Campaña de promoción del comercio local #estaremosabiertos

La regidora de comerç, Sara Molina, ha anunciat el llançament de la campanya de conscienciació #estaremoberts, tal com ja va avançar dilluns passat, impulsada pel consistori i la Federació de Comerç de Borriana, amb la finalitat de sensibilitzar la ciutadania dels avantatges i beneficis “d’apostar per comprar a Borriana i adquirir en el comerç local qualsevol producte que necessitem”.

Segons ha explicat la regidora de Comerç, la campanya de conscienciació és una de les iniciatives emmarcades en el pla municipal de mesures per a ajudar a potenciar el comerç local una vegada s'inicie el desconfinament, i com a conseqüència de “l’incessant treball previ realitzat conjuntament amb la Federació de Comerç per a aconseguir accions eficaces davant de la crisi sanitària, social i econòmica provocada per la pandèmia Covid19”.

Aquesta campanya, ha indicat, “anirà evolucionant i tindrà continuïtat per a sensibilitzar els ciutadans sobre la necessitat de confiar en el comerç local”. En la campanya es destaca el concepte que tornaran a obrir, #estaremoberts, i es posa l'accent en les circumstàncies per les quals els comerços han estat tancats, “ho han fet pel nostre bé, per vetlar per la salut dels nostres veïns i veïnes, i és el moment que la ciutadania els corresponga".

Per això, ha especificat Molina, la campanya consisteix en diverses imatges de comerços de diferents sectors acompanyades per un text en el qual es transmet que el comerç “ha tancat pels seus clients i interpel·la al fet que ara és la clientela la que ha de fer alguna cosa, i pot fer molt, pel comerç local, el comerç de proximitat”.

Aquestes iconografies i els relats constitueixen una primera fase de la campanya i la responsable de l'àrea ha sol·licitat “la major difusió perquè arribe per mitjans digitals a tota la ciutadania”.

 

Medidas para impulsar el comercio local por la crisis del COVID-19

La regidora de Comerç, Consum i Mercat, i Turisme, Sara Molina, ha anunciat mesures i campanyes per a activar i ajudar el comerç local de Borriana, entre les quals ha assenyalat la promoció de la venda a domicili, l'impuls d'una plataforma comercial, Borriana es mou, per a ajudar a potenciar el comerç local una vegada s’inicie el desconfinament i una campanya de conscienciació sobre la necessitat de confiar en el comerç local.

Sara Molina ha destacat el continu treball realitzat al costat de la Federació de comerç i el seu president, Emilio Dávila, per a buscar i analitzar mesures davant la crisi sanitària, social i econòmica provocades per la pandèmia de la Covid19, "ara no és el moment de treballar a soles, és el moment d'escoltar al sector i vull agrair el treball i les hores invertides pel seu representant, Emilio Dávila".

Sobre aquest tema, ha assegurat que "són molts els comerços que s'han posat en contacte amb nosaltres per a aportar idees i vivències, les quals hem escoltat i estudiat per a posar en marxa un pla perquè el nostre comerç torne amb més força i puga pal·liar tot el mal que els està fent la Covid19".

Segons ha explicat la responsable municipal de l'àrea, estan treballant en dos grans blocs o situacions, d'una banda, en l'ajuda en el període de tancament que està afectant a la gran majoria de comerços i, d'altra banda, en la dinamització del comerç "amb les condicions que ens trobarem en la reobertura general del comerç".

Així mateix, Sara Molina ha assenyalat que des del Consistori s'està estudiant la viabilitat administrativa d'altres mesures, concretament d'ajudes econòmiques directes i indirectes i, també, conjuntament amb la Federació de Comerç es treballa en la formació per a comerços i en la protecció.

Per a la regidora, és essencial "mantindre la calma i ser conscients que després del desconfinament tindrem una situació nova amb la qual conviurem un temps considerable, i és ací on cal invertir tots els recursos per a fer fort el nostre comerç. "Per això, ha manifestat que tant la Federació com l'Ajuntament "estem treballant sobretot a preparar al comerç per al que vindrà".

Per part seua, Emilio Dávila ha al·legat que la Federació de Comerç de Borriana està "dia a dia, sense exagerar, en contacte amb l'Ajuntament treballant en les diferents mesures" i ha afegit que des de la Federació, "també entenem que és un moment que pot ser una oportunitat, ja que mai ens hem trobat en una situació amb unes necessitats tan comunes per a tot comerciant independentment de sectors o on estiguen situats".

Plataforma per al comerç

Respecte a l'impuls de la plataforma comercial Borriana es mou, Molina ha precisat que es tracta d'una iniciativa en què s'està treballant perquè estiga en marxa al més prompte possible i que ajudarà a potenciar el comerç local una camí comence el desconfinament. També ha afirmat que "des de la Federació de Comerç s'estan recopilant totes les dades de cada comerç per a bolcar-les a aquesta plataforma que promocionarem perquè qualsevol habitant de Borriana puga posar-se en contacte amb els comerços de forma senzilla”. És una ferramenta, ha afegit, que “anirà creixent i adequant-se a les necessitats i que posarem en marxa al més prompte possible."

Promocionar venda a domicili

Sobre la promoció de la venda a domicili, la regidora ha recordat que encara que al principi, i pensant en la gent major, es va anunciar una varietat de comerços que portaven a casa productes de primera necessitat, "ara i després de 5 setmanes de confinament aquestes necessitats han augmentat i per això hem elaborat un ampli llistat de comerços que realitzen venda a domicili a totes les persones que ho desitgen".

Campanya de conscienciació

Quant a la campanya de conscienciació sobre la necessitat de confiar en el comerç local, ha ressenyat que incidirà en la confiança perquè "els nostres comerços han estat tancats i ho han fet pel nostre bé, per vetlar per la salut dels nostres ciutadans" i en el concepte que tornaran a obrir com exposa el  hastag #estaremoberts "i és el moment que el ciutadà faça molt per ells".

Finalment, Emilio Dávila ha volgut deixar clar que "estem treballant no solament per als comerços federats, ja que la pandèmia no respecta a ningú, així que és el moment d'obrir les portes i acollir a tots els comerços de Borriana, tant en la Federació com en el consistori".

Al seu torn, Sara Molina ha posat de manifest la seua disposició a col·laborar i ajudar el comerç local, i s'ha mostrat conscient de les dificultats "sé que ens queden mesos difícils, però estic del costat del comerç, ara és el moment de sumar, i qualsevol suggeriment i idea serà benvinguda i estudiada".