La IV edición del Mediterráneo Pop Up Market se consolida como el gran escaparate de verano del comercio local de Borrianaa

 

Aquest cap de setmana l'Antic Càmping de l'Arenal reunirà al voltant de 25 de comerços locals que oferiran els seus productes i serveis en la IV edició del Mediterrània Pop Up Market de Borriana que es consolida com el gran aparador d'estiu del comerç local de la ciutat.

La regidora de Comerç, Sara Molina, ha convidat tant els veïns i veïnes de Borriana com els dels municipis i ciutats pròximes a visitar el mercadet durant el cap de setmana i descobrir les “infinites i diverses” opcions del comerç local de la ciutat.

Al Mediterrània Pop Up Market de Borriana s'acosten els productes més diversos als visitants i, a més a més, es pot gaudir d'una programació complementària tan variada i atractiva com la que tindrà lloc aquest cap de setmana.

Segons ha indicat la regidora de Comerç, l'organització del Mediterrània Pop Up Market és una “bona ocasió per a seguir fent créixer el teixit comercial local i demostrar que a Borriana tenim tots els productes que la ciutadania necessita en el seu dia a dia”.

Cosmètica, roba, complements, bijuteria, joies, calçat, llibres, articles de papereria, regals, refrescos, pastissos, dolços, i també actuacions, tallers , desfilades, demostracions gratuïtes, mostres de productes i diverses activitats infantils, es donaran cita en l’esdeveniment del comerç

En aquesta quarta edició es comptarà amb dues actuacions musicals, tant la nit del divendres amb el grup 'Helios', com la nit del dissabte amb el grup 'Dealer'.

Dins de la programació específica, també cal destacar les activitats per a xiquets i xiquetes com el taller de molinets de vent, el castell tobogan aquàtic i piscina amb boles aquàtiques, o el taller de manualitats de ventalls xinesos, pai-pai. A més hi haurà demostracions gratuïtes de diverses activitats en el 'Hall Escape' de temàtica pirata i realitat virtual.

La inauguració oficial de la IV edició del Mediterrània Pop Up Market de Borriana serà demà divendres 12 de juliol a les 19 hores en l'antic càmping de l'Arenal. Dissabte i diumenge obrirà des de les 11 del matí fins a les 23 hores.

Tota l'activitat es tancarà el diumenge a partir de les 21 hores amb el sorteig de regals que els diferents establiments participants en el Mediterrània Pop Up Maket han donat.

El Mediterrània Pop Up Market està organitzat per la Federació de Comerç de Borriana amb la col·laboració de l'Ajuntament de Borriana, la Diputació de Castelló, la Caixa Rural i TAULA Supermercats Burriana.

cursos promoció econòmica

Dins de la línia de formació oferida per la regidoria d'ocupació i dins de l'objectiu de regenerar el Centre de Formació Municipal situat en el Camí Xamusa, la setmana vinent donaran inici dos nous cursos de formació per a l'ocupació. Així el primer d'ells és el curs de «col·locació de rajola amb revestiment ceràmic» que tindrà lloc també en el Centre de Formació i que donarà formació a deu persones resultants del procés de selecció dut a terme tant per Labora com per l'Agència de Desenvolupament Local en col·laboració amb el Consorci Gestor del Pacte d'ocupació dels Municipis Ceràmics i la seua àrea d'influència. Cal destacar que aquesta formació sorgeix de la necessitat provincial expressada per l'entitat Proalso, associació professional d'àmbit nacional de enrajoladors i soldadors, de personal qualificat per a ocupar els llocs de treball de les empreses associades. Així l'entitat en col·laboració amb el Consorci ha aconseguit dissenyar una formació eminentment pràctica que compta amb 15 dies de pràctiques no laborals en empreses associades a l'entitat. Així com assenyalava Romero «s'ofereix una formació tan dirigida a l'ocupabilitat que són les pròpies empreses els qui l'han demandada i dissenyat per necessitar a personal amb aquests coneixements de manera imperiosa». Cal assenyalar que aquest curs ja va tindre lloc fa uns mesos a Onda amb un èxit notori finalitzant amb una ocupabilitat molt alta entre l'alumnat. A més s'ha buscat llançar-ho en la temporada adequada perquè finalitzen a temps de poder donar resposta a les ocupacions que sorgeixen de cara a l'estiu en el sector.

D'altra banda, dilluns que ve 1 d'abril donarà començament la formació que dins del Pla PICE (programa Integral de qualificació i ocupació) realitza la cambra de comerç. Se de un programa individualitzat i integral d'acompanyament per a joves l'objectiu últim dels quals és la seua inserció en el mercat de treball o l'autoocupació però que consta de diversos eixos entre els quals està la formació, l'assessorament i la millora de les habilitats laborals. Així, la formació, que va destinada a la població inscrita en Garantia Juvenil, per la qual s'ha optat de tot el catàleg que s'ofereix és el curs de «Auxiliars de comerç i activitats de logística i magatzem». Es realitzarà per el matí en un horari de 09-14h, amb l'objectiu de dotar d'eines pràctiques i teòriques a l'alumnat en la matèria específica i també en qüestions troncals com la informàtica, les habilitats d'ocupabilitat i idiomes. A més el grup de joves obtindrà el carnet de carretó elevador així com el de manipulador d'aliments, tots dos molt demandats en el mercat laboral.
Resulta destacable també que els i les joves que participen en aquests cursos entren en una borsa d'ocupació gestionada per la Cambra de Comerç que ofereix subvencions molt interessants a les empreses que contracten persones del programa. En paraules de la regidor de l'àrea Maria Romero «no es tracta únicament d'oferir formació, que també, sinó que a més busquem acostar als joves al món empresarial oferint no solament habilitats i capacitats molt demandades per les empreses sinó també amb la incorporació als serveis de la Cambra de Comerç que ofereixen una alta ocupabilitat». Aquest tipus de formacions finançades per la Cambra són el resultat del conveni signat el mes de gener passat entre l'entitat i l'Ajuntament de Borriana per a establir en la localitat una Antena Cameral la qual ofereix els seus serveis en la Cambra Agrària de Borriana cada dimarts i dimecres entre les 08h i les 14h. Aquelles persones que vulguen interessar-se pel curs, poden cridar a l'Antena Cameral al telèfon 617308162 o bé dirigir-se a l'Agència de Desenvolupament Local.

Des de l'àrea de promoció econòmica es mostraven molt satisfets amb el funcionament del Centre de Formació que ha passat a ser un espai dinàmic i de trobada de persones que es formen en diferents programes que van succeint-se i que van donant resposta a les necessitats de la població.

 

 

 

premi nacional al xicotet comerç

El Ministeri d'Indústria entregava aquesta mateixa setmana els noms de les diferents empreses i entitats premiades dins els Premis Nacionals de Comerç Interior 2018, entre els quals es trobava la reconeguda empresa borrianenca La Cabanenca Market, que destacava amb la recepció del Premi Nacional al Xicotet Comerç, dotat amb un total de 5.000 euros. I després de l'acte de lliurament dels premis celebrat a Madrid, l'Ajuntament de Borriana ha volgut sumar-se a les felicitacions públiques a la Cabanenca amb la recepció que ha tingut lloc aquesta vesprada en el Saló de Plens Municipal, a la qual han assistit nombrosos familiars i amistats, a més dels i les treballadores actuals de l'empresa, que han escoltat amb emoció com l'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, començava explicant que “és un orgull per a tota la ciutat veure com a gent com Vicent i Bàrbara i el conjunt dels seus treballadors han treballat des de baix per a arribar a cotes tan altes com la recepció d'aquest Premi Nacional, perquè sent gent jove porten ja una gran trajectòria a la seua esquena, al qual cal sumar tota aqueixa tradició familiar de sis generacions portant el nom de Borriana bé lluny,” Safont ha afegit que “a més, sou el millor exemple per als i les noves emprenedores, que veient el vostre treball tenen un espill en el qual mirar-se també ací a la nostra ciutat”. Per part seua, la regidora de Comerç i Promoció Econòmica, Maria Romero, ha volgut destacar que “és una doble il·lusió poder fer-vos aquest reconeixement, ja que d'una banda heu sigut capaços d'unir aspectes com els de la intergeneracionalitat, tan evident i ben portada en La Cabanenca, i la capacitat d'adaptació als nous temps, ja que pocs hagueren pensat en 1853 que hui estaríem reconeixent un Premi Nacional al Comerç”. A més, Romero afegia que “sou a més dues persones compromeses amb l'evolució del vostre negoci diversificant a través de venda online, a domicili i servei d'àpats, però també amb el comerç i la ciutat, ja que vau ser impulsors de la marca Coents de Borriana, i també us heu implicat en el desenvolupament del Mercat de Borriana, així que us volem agrair tot aqueix treball que també porta el nom de Borriana bé lluny”. Finalment, han sigut els mateixos Vicent Bou i Bàrbara Felip els qui han volgut “ agrair un premi que reconeix el treball dels xicotets comerços, no solament el nostre, ja que creiem que el comerç és un dels grans motors econòmics”. A més, també han assenyalat que “s'està premiant a sis generacions de carnissers i al treball artesanal que sempre ens ha distingit, i a aqueixa adaptació als canvis en el món del comerç que sempre hem realitzat”. La mateixa Felip ha “agraït a l'Ajuntament per aquesta recepció i reconeixement, i sobretot als nostres familiars, la confiança necessària que sempre han tingut els nostres treballadors en nosaltres, i als clients perquè sempre han tornat a la Cabanenca”. Amb un vídeo final en el qual la tradició i l'evolució de la Cabanenca es donaven la mà amb l'aparició de les diferents generacions i persones que han gestionat l'empresa nascuda en 1853, es tancava un emotiu acte al qual ha seguit , en el propi Mercat de Borriana on està situada una de les dues botigues de la Cabanenca, amb un berenar en la qual, com no, els Coents han sigut els protagonistes.

visita CEAM y escaparates

El ja tradicional i multitudinari Concurs d'Aparadors de les Falles ja coneix als seus nous guanyadors, després que aquesta mateixa vesprada la regidora de Promoció Econòmica i Comerç, Maria Romero, la de Festes, Lluïsa Monferrer i l'alcaldessa, Maria Josep Safont han sigut acompanyades per les Reina Falleres de 2019, Mar Zamora i Anne Alós, per a fer de forma personal i individualitzada el lliurament als establiments guanyadors. La vesprada s'ha convertit en una acolorida cercavila en el qual han participat les Corts d'Honor infantil i major, les Dames de la Ciutat, els representants de diferents Falles i la Colla de Dolçainers i Tabaleters de Borriana que ha anat marcant el pas des de l'eixida de la comitiva del CEAM, on anteriorment s'havia celebrat el berenar i la visita de les representants de les festes josefines
El primer dels establiments als quals s'ha entregat la banderola acreditativa del Primer Premi en categoria d'Aparadors xicotets, ha sigut Garbo Moda, la propietària de la qual ha rebut el premi de mans de la Reina Fallera Infantil, Anne Alós.
A continuació, la comitiva s'ha dirigit fins a l'Avinguda València, on està situat el segon dels guanyadors de la categoria d'aparadors xicotets. Joieria Sole ha rebut el seu premi per l'aparador especial elaborat enguany per a les Falles.
En la categoria d'Aparadors Grans, el segon dels premis li ho ha portat l'establiment situat en l'Av. Menéndez Pelayo, Lámparas Torres, qui ha aconseguit fer-se amb eixe guardó com a millor segon aparador gran de les Falles de 2019. I finalment, ha sigut la Floristeria Pètals qui s'ha portat el màxim guardó en la categoria d'Aparadors grans, revalidant així un premi que ja va aconseguir en edicions anteriors i convertint-se en un dels aparadors més visitats durant les últimes Falles.. Tal com ha assenyalat la regidor de Promoció Econòmica, Maria Romero, “estem novament molt satisfetes amb el resultat del concurs, especialment amb la participació que a través de les xarxes socials ha tingut el públic en general, ja que part de la decisió es prenia a través d'unes votacions populars que han han tornat a ser massives a les xarxes, atès que aquest any no calia entrar a un esdeveniment per votar, el que ha facilitat molt el vot a través dels m'agrada a les fotografies. Esperem que els establiments i comerços de Borriana continuen participant en aquest tipus d'iniciatives que també ajuden el desenvolupament econòmic de la nostra ciutat i a seguir fidelitzant al públic”.
A més, Romero ha volgut recordar-se de “tots i cadascun dels participants, que han aconseguit elevar el ja gran nivell de cada any, i com a exemple, l'empat que s'ha produït en el tercer lloc dels aparadors xicotets amb Tropic i Inforcopy, o els bonics aparadors presentats per Dolç Món o el Quiosko de Ximo i Yolanda. Igual que en la categoria de grans, on AmedidaArreglem ha aconseguit el tercer lloc i Pitven el quart lloc”.

sorteo viajes

El Saló de Plens Municipal ha acollit aquest matí el sorteig que organitzen de forma conjunta la regidoria de Comerç de l'Ajuntament de Borriana i la Federació de Comerç de Borriana, els representants de la qual han volgut estar presents en el moment d'informar a cadascuna de les 6 persones afortunades. I és que són un total de 5 les estades romàntiques per a dues persones que s'entregaven durant el sorteig, a més del premi gros d'un viatge a París per a dues persones. Després que una mà innocent d'un xiquet present a la sala, han sigut el president de la Federació, Carlos Capella, i la regidora de Comerç, Maria Romero, qui un a un han anat informant les persones afortunades que durant l'última setmana havien depositat els bitllets de participació en les urnes habilitades en llocs com el mateix Ajuntament o el Mercat Municipal. El sorteig “Borriana T'enamora” consisteix a emplenar un bitllet per cada deu euros de compra en algun dels establiments federats de la ciutat, i vistes les urnes plenes a vessar en les quals es depositaven els bitllets, l'èxit de convocatòria ha tornat a ser la nota dominant. Després de traure a l'atzar els noms de les sis persones premiades, la regidora Maria Romero s'ha encarregat d'informar directament cada afortunat amb una estada en els diferents pobles i hotels de punts com Benicàssim, Rubielos de Mora, Xalans, Montanejos o el Maestrazgo, que s'han volgut sumar a la campanya de fidelització de clients que acaba amb aquest sorteig de la jornada posterior al dia dels enamorats. Així, la guanyadora del premi més important del sorteig consistent en un viatge i estada a París ha sigut Vicenta Piquer Pertegás. Pel que respecta a les estada romàntiques , i que són novetat enguany en substitució dels sopars romàntics, les persones afortunades han sigut Roser Blasco Garí que la gaudirà a Rubielos de Mora; Ana Saborit Blasco que ho farà a Jalance; Verónica Arroyo Hidalgo ho podrà gaudir a Benicàssim, així com Gema Gómez Valls ho farà a Montanejos i Isabel Xiva Pérez en la zona del Maestrazgo, en uns premis que s'entregaran de forma oficial el proper dijous en el mateix Ajuntament.

cambra de comerç castelló

L'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, i la regidora d'Ocupació i Promoció Econòmica de Borriana, Maria Romero, s'han citat hui amb els representants de la Cambra de Comerç de Castelló, entre els que es trobava Leopoldo Monfort Reverter, Vicepresident primer de la Cambra de Comerç de Castelló, per a la signatura del conveni anual que permetrà la implementació a Borriana de la coneguda com a Antena Cameral. Segons s'explica en el propi conveni i tal com han acabat de concretar durant la reunió i la signatura celebrada en el propi consistori, “l'Antena Cameral suposa un gran recolzament per a l'assessorament que des de les institucions públiques es dóna tant al col·lectiu de persones desocupades, com a empreses i també establiments comercials, ja que suposa una completa ajuda a l'hora tant de realitzar tràmits com d'estar informat sobre ofertes laborals o subvencions a les quals poden acollir-se tots aquests grups de persones”.
Així, el conveni compta amb un pressupost total de 24.000 euros, que començaran a fer-se efectius des de la setmana vinent quan durant el dimarts i el dimecres comence a estar operativa l'Antena Cameral. Tal com detallava Romero, “gràcies a aquest conveni, la Cambra de Comerç de Castelló aportarà a Borriana diferents projectes i iniciatives a nivell d'ocupació i formació, com per exemple, les fins a quatre sessions formatives que tindran lloc en cadascun dels trimestres de 2019, però sobretot, l'activació d'una Antena Cameral que entenem que és un dels millors recursos que funciona de manera més òptima i directa a l'hora d'assessorar laboral i empresarialment a la ciutadania”. Dins dels diferents serveis que cada dimarts i dimecres atendrà l'Antena Cameral, destaquen la creació d'una Borsa de Treball per a persones desocupades, l'assessorament en plans d'empresa, importació i exportació i subvencions o tràmits tant per a empreses com per a emprenedors, i finalment el suport en la promoció i creixement del teixit comercial de Borriana. Segons destacaven tant l'alcaldessa de Borriana com la pròpia regidora de l'àrea, “creiem que el conveni de hui és un dels més importants a nivell ocupacional a la nostra ciutat, ja que de la col·laboració entre Ajuntament i Cambra de Comerç tenim constància que funciona i que pot optimitzar al màxim l'assessorament que des de les institucions públiques oferim al conjunt de la ciutadania en matèria laboral i empresarial”.

sorteo compras

Tres dones van ser les agraciades divendres passat amb un dels vals de compra de 1.000 euros en el sorteig que la regidoria de comerç organitza anualment entre els clients dels establiments de la ciutat.
Aquesta mateixa vesprada, a les 17:00h al costat de les portes de l'Ajuntament, s'han donat cita per a recollir els seus vals i iniciar les compres acompanyades tant pel AEDL del departament com per la regidora de Comerç María Romero.
Les afortunades han sigut Eva Vicen Torán, Dorina Rácean i M.ª José Moreno que des del primer moment de l'inici de les compres semblaven tindre molt clar aquells objectes que volien adquirir. Des de les 17:00h a les 20:00h han tingut de temps per a fer-se amb allò que volien i fins i tot ultimar alguns regals aprofitant l'època nadalenca en la qual estem, gastant en tres hores els xecs per valor de 1.000 euros que els han tocat a cadascuna. Per part seua, la regidora de Comerç, María Romeo apunta que “ es tracta d'una iniciativa per a fomentar el comerç local, bona mostra del seu èxit és l'alta participació que té any rere any dels clients del municipi, i el que es pretén és que veïns i veïnes coneguen tots els productes i serveis dels quals disposem a Borriana, el valor principal dels quals és el tracte especialitzat que reben”, a més a volgut afegir “també és una nova forma de donar suport als comerciants i venedors de la ciutat posat que l'ingrés total del sorteig recau exclusivament a les seues botigues”.

 

Sorteig de Nadal

El Saló de Plens de l'Ajuntament de Borriana ha acollit aquest matí el tradicional sorteig que cada any ofereix la regidoria de Comerç de l'Ajuntament Borriana a través del qual se sortegen tres mil euros a gastar en els diferents establiments i comerços de la ciutat. Des de les nou del matí, aquelles persones que volien seguir en directe el sorteig celebrat en el consistori, han anat accedint al Saló de Plens. Aquesta vegada, han sigut la regidora de Comerç, María Romero, juntament amb Raquel Ninot, secretària de la Federació de comerç de Borriana les encarregades de ser les “mans innocents” que acabarien per definir a les tres persones agraciades amb el sorteig. Així, amb la formació d'una gran muntanya de paperetes que durant les últimes dues setmanes s'han recollit en les diferents urnes habilitades per a tal fi, ha començat un sorteig que, a través de via telefònica ha sigut comunicat a les tres persones agraciades. Amb la incertesa de l'espera de la resposta de la persona afortunada, han acabat sent Eva Vicent Torán que havia realitzat la seua compra i recollit la papereta en Gil Esteve, C.B., mentre que Dorina Rácean ho havia fet en el restaurant Mestral, i, finalment, M.ª José Bru Horta que ha adquirit el seu bitllet en el gimnàs Fittest Woman. En tot el procés del sorteig dels 3.000 euros ha volgut estar present la regidora de Comerç, Maria Romero, qui ha volgut “agrair el treball realitzat per a la consecució d'aquest sorteig, ja que en totes les labors prèvies han treballat les persones del taller T' Avalem i la plantilla de Via Pública en el repartiment i recollida d'urnes, els i les funcionàries de Promoció Econòmica que s'encarregaven de la gestió, així com l'àrea econòmica per continuar fent possible any rere any el sorteig”
Segons ha assenyalat la mateixa Romer, “es van distribuir un total de 50.000 paperetes per al sorteig que s'entregaven per cada deu euros de compra, i vista la participació estem molt satisfetes de veure com les urnes de la la Tinença de Alcaldia del Port, el Mercat Municipal i el mateix Ajuntament estaven completament a vessar abans de l'inici del sorteig”. Les tres afortunades tenen temps fins al dia 26 de desembre abans de les 13:00h, per a fer oficial el premi acudint al consistori. Un xec per valor de 1.000€ que hauran de gastar en els locals i establiments de Borriana dijous que ve dia 27 entre les 17.00 i les 20.00 hores, comprant en un mínim de 5 establiments i per una quantitat mínima de 50 euros.