El Saló de Plenaris Municipal ha acollit l'acte de lliurament dels premis sortejats la passada setmana dins de la campanya comercial “Borriana T'enamora”. Un total de dotze sopars romàntics en diferents restaurants de la ciutat i un viatge a París han estat els suculents premis d'aquest any, i en l'acte de lliurament els i les afortunades han volgut “donar les gràcies per oferir la possibilitat d'entrar en sorteigs d'aquest nivell en realitzar les compres en comerços locals”. Per la seua banda la regidora de Comerç, Maria Romero i les representants de la Federació han manifestat “la seva satisfacció en vore que cada any són més els veïns i veïnes de Borriana que dispositen les seues butlletes de participació, ja que això significa que se segueixen fidelitzant la clientela i que el Comerç local ofereix totes les possibilitats i productes que puga necessitar la ciutadania”. 

 

LISTADO GANADORES SORTEO:

 

-Rosa Ana Gomez, ganadora del sorteo de un viaje. Boleto sellado en Dinamics Zapateria:

 

-M.Jose Hernández Fernández, cena en Restaurante Pizzería Roma, boleto sellado en Barbara Molina Peluquería.

-Raquel Carda, cena en Restaurante Casa Pepe, boleto sellado en Bar Europa.

-Digna Nebot, cena en Restaurante El Morro, boleto sellado en Bar Europa.

-Ana Gavara, cena en Restaurante Circulo Frutero, boleto sellado en Merceria M.Carmen.

-Rosa Borillo, cena en Pizzeria Restaurante Pinocchio, boleto sellado en Birdy Kids moda infantil.

-Alicia García, cena en Restaurante Savarin, boleto sellado en Forn Carrer Major.

-Flora Gallego, cena en Restaurante Club Nautic Burriana, boleto sellado en Paco Palau.

-Agnes Martinez, cena en Pizzeria Don Pepe, boleto sellado en La Placeta.

-Manuel Sánchez Martí, cena en El Templat, boleto sellado en Esports Helios.

-Jesús Pérez López, cena en Restaurante El Arenal, boleto sellado en Garbo Moda.

-M.Jose Valcárcel, cena en Restaurante Rita & Pepa, boleto sellado en RG Peluqueros.

-Gloria Granell, cena en Restaurante L'Ora, boleto sellado en Binari fotografos.

Al voltant de dos-cents llocs tornen a oferir els seus productes en una el primer diumenge de celebració després de l'adaptació del Mercat a la normativa i amb totes les mesures de seguretat i mediambientals implementades

 

El Mercat de la Mar de Borriana ha tornat a celebrar-se al costat de la Platja de l'Arenal amb un èxit de participació que fins i tot ha superat les expectatives dels organitzadors, ja que milers de persones han passat i comprat en la seua reestrena després de la municipalització del servei. Després de molts mesos de feina dels treballadors municipals encarregats d'adaptar el funcionament del Mercat de la Mar a la legalitat, tant pel que fa a llocs, espais i mesures correctores sobre l'afecció a l'entorn, els representants municipals s'han mostrat “molt satisfets de vore com el treball conjunt de regidories com la de Comerç, la de Medi Ambient o la de Via Pública ha tingut un resultat com el qual avui podem comprovar tots”, tal com explicava l'alcaldessa Maria Josep Safont. Al costat d'ella, una més que nodrida representació municipal ha volgut estar avui presents en la reestrena del Mercat de la Mar, que en aquest primer dia ha comptat amb ambientació especial durant el matí amb l'actuació d'una batucada i la participació de diversos representants de l'empresa encarregada de la campanya de sensibilització sobre els i les compradores perquè les conductes dins del Mercat no afecten a l'entorn en el qual es desenvolupa.

Ja durant el primer diumenge de celebració del Mercat de la Mar, s'han repartit més de mil borses reutilitzables amb el lema “Per un Mercat + Net” que els usuaris no han dubtat a recollir i començar a utilitzar per carregar les seves compres. Tal com explicaven les dues persones encarregades d'informar sobre les bones pràctiques en el Mercat de la Mar “s'han repartit borses especials per a cadascun dels llocs perquè dipositen allí els seus residus, i a més els mateixos representants municipals han repartit les borses blaves per als compradors explicant-los que la seva utilització ha de ser a consciència i intentar sempre portar-les damunt quan es vaja a comprar al Mercat”.

A més, segons s'ha pogut comprovar a la finalització del Mercat de la Mar, la tanca perimetral que s'ha instal·lat per evitar el vol de borses i el seu dipòsit a la mateixa platja de l'Arenal, ha funcionat a la perfecció, al que també ha ajudat la climatologia que avui ha oferit un matí de sol i vent inexistent a la platja de Borriana.

Segons va explicar en la presentació del mateix Mercat de la Mar, la regidora de Comerç, Inma Carda, “hem volgut estudiar i analitzar cadascun de les desenes de punts sobre l'organització del nou Mercat, i després de l'adaptació a la legalitat d'un total de 220 llocs, les mesures preventives mediambientals i la dotació de tots els serveis necessaris per a la seva celebració, avui ha de ser un dia per estar contentes amb el resultat obtingut”. Ha funcionat a la perfecció el control i prevenció per part del Grup Operatiu de Resposta de la Policia Local, s'han generat menys residus i els generats s'han dipositat en els contenidors habilitats, i després de la primera edició del municipalitzat Mercat de la Mar, sembla que ha arribat per quedar-se durant molt de temps.

Avui ha tornat el Mercat de la Mar de Borriana que fins i tot els veïns i veïnes de la ciutat havien demanat dins de les campanyes de participació ciutadana com una de les infraestructures més necessàries i demandades, i tal com es podia llegir en el cartell de benvinguda del Mercat que se celebrarà cada diumenge es fa amb la premissa de “Cuidar la Mar, cuidar a la ciutadania i així s'estarà cuidant al Mercat”. 

La alcaldesa de Borriana, Maria Josep Safont y los concejales de Comercio, Inma Carda, de Turismo Santi Zorío,y el teniente de alcalde Vicent Granel, visitan el stand y participan en el “showcooking” de la nueva marca del producto burrianense

 

Los “Coents de Borriana” son desde este mismo fin de semana, un producto artesanal mucho más conocido para el mundo de la hosteleria, el comercio y la elaboración artesanal de embutidos, gracias a su paso por la Gastrónoma 2016 que tiene lugar durante esta semana en la Fira de València. Los siete carnicerías que elaboran “coents” en Borriana y que se han unido bajo la marca “Coents de Borriana” reconocida recientemente con el distintivio de producto de calidad CV, no han querido dejar pasar la oportunidad de estar presentes en el encuentro celebrado en la Fira de València ya desde el momento en que recibieron el reconocimiento del Consell, y durante varias jornadas han mostrado las peculiaridades de un producto que se ha presentado en Gastrónoma “con un éxito que ni tan sólo nostros esperábamos, ya que la aceptación por parte tanto de particulares como de empresas ligadas al sector ha sido muy positivo y esperamos que sirva para comenzar a hacer llegar el “coent” a muchos más lugares y platos en los que hoy día es protagonista” tal y como ha explicado el portavoz de la marca, Vicent Vilar. 

En el “showcooking” celebrado durante la mañana, los siete establecimientos unidos bajo la marca “Coents de Borriana” que son  las carnicerías Carmen, Manoli, Teresa, la Boutique de la Carne, Cal Picú, Cati y La Cabanenca han pasado por el lugar habilitado en la Fira de València para mostrar públicamente el producto borrianense junto al  profesor de derecho público, politólogo, escritor y amante de los “coents”, Vicent Franch, quien se ha encargado de hacer llegar a las decenas de personas presentes las curiosidades, historia y bondades del embutido. A continuación se ha podido comprobar el amplio abanico de recetas en el que el “coent” puede llegar a ser protagonista con el “showcooking” organizado por la marca. 

Tras el acto, la alcaldesa de Borriana, Maria Josep Safont, ha querido destacar “la importancia de que los productores de “coents” de nuestra ciudad se hayan unido bajo una misma marca y de esta forma podamos comprobar como en poco tiempo la difusión y conocimiento del producto ha crecido mucho más que hasta ahora”. Por su parte, la concejala de Comercio, Inma Carda, se ha mostrado “muy satisfecha de ver como la gente ha respondido a la participación de los “coents” en Gastrónoma 2016, y como esperamos que a partir de ahora la comercialización del producto mejore más allá de nuestra propia ciudad”. Por último, el concejal de Turismo, Santi Zorío, ha manifestado que “después de trabajar para obtener la denominación CV para el “coent”, en poco tiempo ya vemos como puede convertirse en el mejor embajador de nuestra ciudad, y ayude de forma transversal en aspectos como la promoción turística de la ciudad o la dinamización comercial y económica borrianense”

Durant la propera setmana  es convocarà a les parts per tancar, entre altres punts, la campanya promocional de Nadal

La màxima responsable de l'àrea de Comerç de Borriana, Inma Carda ha volgut aclarir que “després del conflicte obert per la Federació del Comerç i tenint en compte que molts comerços, a títol personal, s'han posat en contacte amb nosaltres per postular-se en contra de les reivindicacions plantejades per la Federació”, pretén “tancar aquest capítol mantenint una reunió amb els representants del comerç la setmana vinent per parlar sobre aspectes concernents a la campanya de nadal que tenim pendent i que, davant el desacord, havíem ajornat”.
Com és habitual des de l'arribada al consistori de Carda, la forma de treballar amb el comerç ha estat mantenir reunions periòdiques per anar planificant les diferents campanyes o esdeveniments del comerç. Fruit d'aquestes trobades ha estat possible la creació de la Federació del Comerç que aglutina a prop de 350 comerços i l'aprovació del Consell Local del Comerç que tindrà la seva primera reunió a l'octubre. Des de les primeres reunions, la regidora ha defensat una marca comercial que identifiqui a un comerç proper, amb gran varietat de productes i de qualitat. Tal com ha assenyalat carda “el comerç de proximitat o local és un motor econòmic que necessita del suport institucional per això una de les visites que rebem a principi d'any va ser la del Director General de Comerç i Consum, Natxo Costa, qui va explicar l'ànim del govern autonòmic de no liberalitzar l'horari comercial en pro del comerç local, així com potenciar les fires i productes artesans.
Seguint aquesta línia, Carda sempre ha defensat potenciar el comerç local amb els recursos que es tenen, d'una banda recursos autonòmics com és l'Ordre d'ajudes destinades al Comerç que es va publicar la setmana passada i que ha estat comunicada al comerç i s'ha ofert al tècnic AEDL de l'Ajuntament per assessorar, informar i orientar, així com de Diputació on no hi ha ajudes per al comerç i per això l'edil va mantenir una reunió amb el diputat popular de Promoció Econòmica a l'abril per expressar el seu malestar per la falta de suport de la Diputació al sector. A nivell municipal, el pressupost per a Comerç de 2016 ascendeix a 37.000€, dels quals 10.300€ són per a Promoció Comercial i es va procedir a decretar una subvenció per la Fira de Sant Antoni de 6.032€ i dos Convenis, un per a l'Associació dels Coents de Borriana de 3.900€ i un altre per la Federació del Comerç de Borriana de 16.750€ signats a principi de juliol i que en principi serviria perquè la Federació gestionés aquests diners en la dinamització del comerç en dos esdeveniments principalment, Pop Up Market a l'estiu i Campanya de Nadal. Comparativament, en 2015 el pressupost va ser de 31.338€ i el de 2014 de 27.225€.
Independentment a les dotacions econòmiques, des del principi de la legislatura, Carda ha apostat per les xarxes socials per promocionar el comerç, i des d'agost de 2015 ha posat a la disposició del comerç el Web, facebook i twitter de Promoció Econòmica, apostant per arribar a un públic digital que pugui interactuar amb el comerç local.
Respecte a la polèmica del Mercat de la Mar, Carda ressalta que si es pretén crear una marca de Comerç Local de qualitat cal diferenciar-se de la venda ambulant: ”són dos sectors econòmics diferents amb un públic objectiu diferent. No obstant això, el període de presentació de sol·licituds va ser públic i es van presentar comerços locals que han estat assignats amb una parada, si bé per a això havien d'estar al corrent en impostos relatius a la venda ambulant”. L'altra opció que va plantejar fora de termini la Federació del Comerç és poder disposar d'un espai de 12m per a ús privatiu no obstant això, el consistori entén que és interessant un espai per a associacions i federacions però no amb caràcter exclusiu a una.
La regidora espera que aquestes discrepàncies sorgides puguen “solucionar-se per poder continuar treballant pel Comerç Local com hem vingut fent des que vam entrar a formar part de l'equip de govern municipal”.

D'entre la multitud d'actes que durant el primer cap de setmana de les Festes de la Misericòrdia han tingut lloc a Borriana, la gastronomia n'ha estat una de les protagonistes amb la celebració de la Fira del Coent. Per segon any consecutivu, els principals comerciants que treballen amb aquest producte tan representatiu de la ciutat de Borriana, s'han citat a la plaça de la Mercè per oferir les diferents varietats del famós “coent” borrianenc. Cal Picú, Carnisseria Cati, La Cabanenca, Carnisseria Carme, Carnisseria Teresa, La Boutique de la Carn, Carnisseria Manoli i van poder mostrar la passió i la dedicació que posen en l'elaboració del tradicional embotit de Borriana. L'alcaldessa Maria Josep Safont acompanyada de diferents regidors de l'Ajuntament i de les Reines Falleres, Laura Conde i Marina Monferrer no s'ho van voler perdre i van provar les elaboracions de tots els comerços participants. Per segon anys consecutiu, la plaça de la Mercè gairebé es va quedar menuda per rebre als centenars de veïns i visitants que segueixen mostrant la seua devoció pel “coent” de Borriana.