La Caixa Rural ha acollit la presentació en la qual ja s'ha avançat que el nombre de sessions i els establiments participants creixerà respecte a la ja exitosa iniciativa estrenada el passat any

 

 

La regidora de Comerç de l'Ajuntament de Borriana, Maria Romero, ha presentat avui al costat de la coordinadora i especialista en comunicació i màrqueting, Mar*Arambul, la segona edició de la iniciativa “Desdejunis al Comerç”, que pretén “seguir donant més recursos i noves eines als nostres comerciants per a modernitzar tant la seua capacitat de venda, la seua imatge o la distribució exterior dels seus productes”, com ha explicat inicialment Romero.

Tan sols fent una ullada al cartell informatiu de la segona edició, i tal com ha destacat Romero “ja es pot veure com enguany hem volgut respondre a les peticions i demandes dels i les comerciants participants del passat any, i per això hem passat de les sis sessions del passat any a un total de deu en aquesta segona edició”. Així, els “Desdejunis al Comerç” se celebraran a Borriana amb periodicitat mensual a partir d'aquest mateix mes de març, i tal com ha volgut informar Romero “es traslladen a cada últim dimecres del mes, ja que vam veure que el passat any la celebració del Mercat ambulant dels dimarts podia tenir una afecció negativa en la participació, per això s'ha decidit traslladar al tercer dia de la setmana”. A excepció del mes de desembre per a no coincidir amb el calendari i les celebracions nadalenques, serà cada últim dimecres de mes quan un dels deu establiments aculla els “Desdejunis al Comerç”. Romero ha volgut explicar que “en aquest segon any, hem volgut apostar per que els i les ponents tinguen un clar perfil emprenedor, perquè així la formació específica que es done en cada sessió siga molt més directa i els i les participants puguen comprovar com la implicació de l'emprenedor és clau per a l'èxit”. A més, Romero ha indicat que “després de veure quins eren els temes i ítems que més interessaven als i les comerciants, vam decidir establir junt a Mar Arambul el calendari de sessions i així respondre a les seues demandes”. Ha sigut l'especialista en màrqueting i comunicació qui ha explicat que “el passat any ja vam testejar i preguntar per una futura programació dels “Desdejunis al Comerç” i amb un total de deu sessions hem volgut respondre a les demandes o peticions temàtiques que ens van fer arribar”. A més, Arambul ha volgut “d'una banda agrair la col·laboració dels establiments participants i de la Federació de Comerç de Borriana, a més d'animar a participar a qualsevol persona interessada a complir amb els objectius de la iniciativa, com són millorar i consolidar el comerç en la nostra ciutat”. 

Així, la primera sessió arribarà el pròxim dia 28 de març en la mateixa Caixa Rural on s'ha presentat la iniciativa amb la Xarxes Socials i la mateixa Arambul com a protagonistes. I cada mes aquests seran els locals i establiments que acolliran les sessions: Tròpic, Rte. Arenal, Bómbora, A bordo, + Qué Cafè, Club Nàutic, Bar Europa, La Brasa i Cercle Fruiter.

Manuel Sánchez, Irene Bernet i Nuria Ibáñez, acompanyats per amics i familiars i la Regidora de Comerç, Maria Romero, recorren el centre comercial de la ciutat per a fer les seues compres amb el premi

 

 

Els principals carrers comercials de la ciutat de Borriana han rebut una visita molt especial amb la presència de les tres persones agraciades en el Sorteig de Nadal del Comerç de Borriana organitzat de forma conjunta per la Regidoria i la Federació de Comerç. Acompanyats per la màxima representant a nivell municipal del Comerç, la regidora Maria Romero, s'han citat a les cinc de la vesprada en la Plaça Major de Borriana per a iniciar les tres hores de temps amb les quals explicaven per a realitzar el màxim nombre de compres fins a arribar als 1.000 euros que corresponien a cadascun dels tres afortunats en el sorteig celebrat aquesta mateixa setmana en el Saló de Plens Municipal.

Cadascuna de les tres persones agraciades amb els 1.000 euros en compres en els establiments de la ciutat havien tingut temps de fer una xicoteta llista i fins i tot consultar prèviament alguns dels productes que han adquirit. Així, han començat amb la roba i els complements o les colònies per a més tard adquirir algun que un altre electrodomèstic, i fins i tot complements com a ulleres. Amb el pas dels minuts, a poc a poc s'han anat acostant fins als 1.000 euros de compres, i encara que alguns dels productes adquirits hauran de ser arreplegats en dies posteriors a causa de la seua grandària, les tres persones afortunades s'han mostrat «molt contentes i agraïdes per aquest premi que fa molt més suportables les despeses d'aquesta època de l'any». La mateixa Romero ha volgut explicar que «el Sorteig de Nadal del Comerç de Borriana serveix tant per a la fidelització dels clients en la nostra ciutat, com per a aportar l'alegria que un premi d'aquestes característiques dóna a les persones agraciades, així que cal agrair tot el treball previ dels departaments de Comerç, Hisenda, i fins i tot Via Pública, a més de la Federació de Comerç pel treball realitzat perquè el Sorteig fóra possible». 

El Saló de Plens de l'Ajuntament de Borriana ha acollit aquest matí el tradicional sorteig que cada any ofereix la regidoria de Comerç i la Federació de Comerç de Borriana a través del qual se sortegen tres mil euros a gastar en els diferents establiments i comerços afiliats a la mateixa Federació. Des de les onze del matí, aquelles persones que volien seguir en directe el sorteig celebrat en el consistori, han anat accedint al Saló de Plens. Entre totes elles fins a tres xiquetes que han sigut les encarregades de ser les “mans innocents” que acabarien per definir a les tres persones agraciades en el sorteig. Així, amb la formació d'una gran muntanya de paperetes que durant les últimes dues setmanes s'han arreplegat en les diferents urnes habilitades per a tal fi, ha començat un sorteig que, a través de via telefònica ha sigut comunicat a les tres persones agraciades. Amb la incertesa de l'espera de la resposta de la persona afortunada, han acabat sent Manuel Sánchez que havia realitzat la seua compra i arreplegat la papereta en la carnisseria Hermanos Roig Barberà, Irene Bernet que ho havia fet en la tenda de roba infantil 3Petits, i Nuria Ibáñez, que havia adquirit articles i els seus corresponents bitllets per al sorteig en Inforcopy. En tot el procés del sorteig dels 3.000 euros han volgut estar presents la regidora d'Hisenda, Cristina Rius, el president de la Federació de Comerç, Carlos Capella, i la mateixa regidora de Comerç, Maria Romero, qui ha volgut “agrair el treball realitzat per a la consecució d'aquest sorteig, ja que en totes les labors prèvies han treballat les persones del taller T'Avalem i la plantilla de Via Pública en el repartiment i recollida d'urnes, els i les funcionàries de Promoció Econòmica que s'encarregaven de la gestió, així com l'àrea econòmica per seguir fent possible any rere any el sorteig. I finalment també l'important paper que en la difusió i organització del sorteig han realitzat tant la mateixa Federació de Comerç com la Associació d'Hostaleria de Borriana”.
Segons ha assenyalat la mateixa Romero, “es van distribuir un total de 80.000 paperetes per al sorteig que es lliuraven per cada deu euros de compra, i vista la participació estem molt satisfetes de veure com les urnes de la Piscina Municipal, La Bosca, la Tinença de Alcaldia del Port, el Mercat Municipal i el mateix Ajuntament estaven completament a vessar abans de l'inici del sorteig”. Malgrat que les tres persones afortunades tenien temps fins a les 14:30 hores per a fer oficial el premi acudint al consistori, al migdia les tres havien confirmat ser els agraciats que podran gaudir dels 1.000 euros que hauran de gastar en els locals i establiments de Borriana divendres que ve dia 29 entre les 17:00 i les 20:00 hores, comprant en un mínim de 5 establiments i per una quantitat mínima de 50 euros.





La campanya de promoció “Pessics de Mar” que duen a terme de forma conjunta la Generalitat Valenciana, el Ministeri d'Agricultura i Pesca i el Fons Europeu Marítim i de Pesca ha arribat a Borriana de la mà de les regidories de Pesca i Comerç i de la col·laboració de la Confraria de Pescadors i l'Associació de Mercaders. Per això, durant el matí els representants municipals de Pesca, Vicent Aparisi, i de Comerç, Maria Romero, s'han desplaçat fins als voltants del Mercat Municipal on s'ha dut a terme el treball de promoció i informació per a totes les persones que desitjaven conèixer més de prop el producte pesquer procedent de les llotges valencianes, entre les quals la de Borriana ocupa un important lloc. Així, tal com ha explicat la regidora de Comerç, Maria Romero, “es tracta d'informar i donar a conèixer més, si cap, la varietat de productes procedents del mar que podem trobar en els nostres comerços gràcies al treball que es realitza en les llotges valencianes, per això a més dels objectes de regal com davantals o bosses, també s'ha oferit una completa guia de les diferents espècies comestibles procedents del mar”. Per la seua banda, el regidor de Pesca, Vicent Aparisi, ha volgut recordar que “ja vam voler estar presents en la promoció de la campanya realitzada fa pocs dies a Castelló, i ara, amb la importància i el treball que estem dedicant en els últims mesos a la millora de les condicions de treball dels nostres pescadors i pescadores, creiem que era el moment perfecte perquè la campanya “Pessics de Mar” acoste encara més i millore la venda i distribució de peix i marisc”. Tal com es recorda en la informació distribuïda a través de la campanya, “la pesca dóna treball a la Comunitat Valenciana a unes 3.000 persones solament de forma directa”, per la qual cosa tots dos representants municipals han coincidit en assenyalar que “és molt d'agrair la col·laboració i el treball conjunt de les institucions i també de diferents sectors comercials de la nostra ciutat per a seguir recuperant i situant en el lloc que li pertany, la riquesa de productes de la nostra llotja, i així aconseguir que tant la visió social de la ciutadania com el consum continue millorant en els pròxims anys tant a Borriana com en el conjunt de terres valencianes”.

 

La regidoria de Comerç de l'Ajuntament de Borriana ha presentat al costat de diversos membres de la Federació de Comerç de la ciutat, una nova edició de la Fira de Nadal del Comerç que se situarà el cap de setmana vinent en El Pla per a “acostar al cor de la ciutat, i per tant fer més accessibles les possibles compres, una Fira que comptarà amb una programació especial per als xiquets i xiquetes de Borriana i així combinar la promoció comercial amb l'entreteniment durant tot el cap de setmana”, tal com ha explicat la regidora de l'àrea, Maria Romero. La màxima representant de l'àrea comercial municipal ha explicat que “seguim amb el nostre objectiu de dinamitzar al màxim la part comercial de la nostra ciutat especialment durant aquestes dates, i després de la celebració per primera vegada el passat any de la Fira de Nadal, hem volgut sumar-li alguna que una altra novetat perquè torne a ser un èxit tant de participació com de vendes per als establiments participants, que enguany aconseguiran quasi les quaranta casetes en El Pla”.
Ha sigut la representant de la Federació de Comerç de Borriana, Loles Ros, qui ha explicat que “la Fira començarà el divendres a les sis de la vesprada amb l'acte d'inauguració en el qual participaran l'Associació de Gegants i Cabuts de la ciutat amb una cercavila inaugural que anirà de la Plaça de la Mercè fins al Pla, i en la qual també estarà present la música que en aquest cas aportaran els Bombos i Tambors de la Santa Faz de Borriana, en el que esperem que siga un espectacle cridaner i que anime a la participació veïnal,per tancar definitivament la Fira el diumenge a les vuit de la vesprada”. Seguidament, ha sigut el President de la Federació de Comerç de Borriana. Carlos Capella, qui ha volgut explicar que “la segona edició d'aquesta Fira de Nadal del *Comerç ha sigut possible gràcies a l'esforç de l'equip de treball conformat especialment per a organitzar i dissenyar la Fira, així que cal agrair la labor prèvia que al costat de la Regidoria han realitzat durant les últimes setmanes”. La mateixa regidora de Comerç, Maria Romero, ha detallat que “durant tot el cap de setmana els i les assistents a la Fira podran combinar les seues compres amb per exemple, les activitats infantils que es desenvoluparan en el mateix Pla, a més de diferents tallers i una xocolatada». A més Romero ha assenyalat que “hem treballat per a coordinar al màxim les activitats i programació d'aquests tres dies perquè la Fira siga un èxit, per això hem volgut que l'encesa de la il·luminació especial que cada any s'instal·la tant en El Pla com en els carrers del conjunt de la ciutat, es duga a terme a partir de les sis i mitja de la vesprada del divendres, perquè el gran arbre que envoltaran les quasi quaranta tendes i establiments, il·lumine durant tot el cap de setmana els passejos i les compres pel Pla”. 

 

La regidoria de Comerç de l'Ajuntament de Borriana i la Federació de Comerç han anunciat la celebració d'una nova Fira del Ecce Homo del Comerç que se sumisca a l'oferta que tradicionalment s'instal·la en el mateix camí del Ecce Homo, però en aquest cas en la zona del carrer Almesies i amb els establiments de la ciutat com a protagonistes. Així es compleix amb una de les sol·licituds realitzades per la Federació de Comerç de la ciutat en el conveni signat anualment amb el consistori, i que portarà a un total de 18 comerços de la ciutat a acostar els seus productes als veïns i veïnes de Borriana durant tota la jornada, ja que la venda s'iniciarà a les deu del matí i no acabarà fins a les vuit de la vesprada. Tal com ha explicat la mateixa regidora de l'àrea, Maria Romero, “dins del calendari comercial i tradicional de Borriana, la celebració del Ecce Homo suposa un dia molt especial per a la ciutadania, per això l'objectiu d'aquesta nova Fira és doble, ja que d'una banda seguim donant el protagonisme i participació al comerç local, i alhora, es busca omplir d'activitats la zona propera al Camí del Ecce Homo i així reforçar i continuar amb les nostres tradicions locals”. I és que a més dels divuit establiments que s'han sumat a la celebració de la *Fira, la regidoria ha volgut també oferir tot un seguit de jocs en el carrer perquè els xiquets i xiquetes que viuen de forma especial el dia del*Ecce Homo a Borriana puguen gaudir de tallers i activitats especialment pensades i dissenyades per a ells a través de Monitors.es.


Així, tal com ha conclòs Romero, “el treball conjunt entre regidoria i Federació de Comerç segueix donant els seus fruits i ens està servint per a dinamitzar de forma contundent l'activitat comercial en la nostra ciutat, acostant els productes a la ciutadania a través d'iniciatives com aquesta mateixa Fira, el Mediterrània Pop Up Market que portem dos anys celebrant a l'estiu i tota la programació que fa que les tendes i establiments de la ciutat traguen els seus productes al carrer i açò els supose un major èxit comercial”. 

Va ser la passada setmana a Terol quan els quasi 17 anys que el borrianenc César Martí porta al capdavant de la Floristeria Lola de la ciutat, es van veure recompensats quan es va anunciar que s'acabava de convertir en el Millor Artesà Florista de 2017. Avui, l'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, i la regidor de Comerç de la ciutat, Maria Romero, han volgut “rebre en el consistori i donar l'enhorabona a un borrianenc com César per mostrar que el treball diari que, també en el seu cas, duu a terme en la nostra ciutat, té la seua recompensa en forma de trofeu i èxit a nivell nacional”. Així, després de ser rebut en el despatx d'alcaldia i dialogar amb ambdues sobre l'experiència viscuda en terres aragoneses i ser la primera vegada que es presentava al certamen, César Martí ha rebut la litografia que li ha lliurat la mateixa alcaldessa en la qual la silueta de Borriana “esperem que servisca perquè, com ha fet César en el seu pas i triomf del MFA 2017, seguisca portant el nom de la nostra ciutat allà per on viatge i deixe ben alt un llistó que serà difícil de superar”. 

 

El Mercat de la Mar de Borriana ha iniciat aquest diumenge la seua segona temporada en la zona de la platja de l'Arenal des de la seua municipalització, que va permetre una regulació necessària quant a la gestió del propi mercat, com una substancial millora en l'afecció que la seua celebració suposava per a l'entorn en el qual se celebra. La reobertura del Mercat ha volgut tornar a tenir en compte els objectius que ja es van complir el passat any, en el qual la gestió dels residus va ser una de les principals característiques, per açò les 1.000 borses reutilitzables que s'han repartit, s'han combinat amb una campanya informativa sobre el treball de l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor on es pot rebre qualsevol tipus d'assessorament o dubte respecte al consum, i que en ocasions no coneixen molts dels usuaris i usuàries d'infraestructures com el Mercat de la Mar. A més, s'ha realitzat una campanya publicitària sobre la tornada del Mercat i segons s'ha indicat des de la regidoria de Mercats i Promoció Econòmica en les pròximes setmanes se seguirà publicitant aquesta segona temporada. 


La mateixa regidora de l'àrea, Maria Romero, ha volgut estar present en aquesta reobertura del Mercat de la Mar en la nova temporada, i tal com ha explicat “tan sols fent una ullada general al Mercat de la Mar, ja es pot comprovar com la redistribució de les parades i la zonificació segons el producte que es posa a la venda, facilita tant el pas dels usuaris o usuàries com una optimització del temps a l'hora de realitzar les compres”. A més, Romero ha volgut recordar que “per segon any consecutiu i durant els primers diumenges en els quals es duu a terme el Mercat de la Mar, hem repartit centenars de bosses reutilitzables perquè aquelles persones que solen repetir quasi cada cap de setmana la seua visita, les reutilitzen i reduïm considerablement el nombre de residus plàstics derivats del Mercat de la Mar, tal com també es fa amb els i les venedores als quals se'ls proporcionen envasos per a dipositar els residus segons la seua composició”. Si a això se li suma que “la tanca instal·lada durant el passat any i que es va revisar abans d'aquesta segona temporada, segueix complint la seua funció d'evitar que els residus plàstics es dipositen amb tanta facilitat en la platja de l'Arenal, com si succeïa anteriorment”, les millores del servei des dels seus municipalització són realment notables.


Així, fins a l'arribada del pròxim estiu, els i les usuàries del Mercat de la Mar podran tornar a gaudir cada diumenge de la seua celebració en la zona marítima, i tal com recorda Romero, “esperem que ho seguisquen fent de forma tan massiva com a responsable, i que així es puga tornar a gaudir d'un servei ben gestionat, respectuós amb l'entorn en el qual se celebra i oferint la varietat de productes que la seua clientela espera”.