Sorteo de 3.000 euros para comprar en Navidad

La regidora de Comerç , Sara Molina, així com personal municipal de la secció de Promoció Econòmica i Ocupació i representants de la Federació de Comerços de Borriana, han realitzat en el Saló de Plens de l'Ajuntament, el sorteig públic anual de Nadal de 3.000 euros a gastar en els comerços de la ciutat, emmarcat en la campanya promocional 'A Borriana, el Nadal te premi'.

Enguany la sort ha sigut per a Irene Bernet, Mª Amparo Soldevila Bort i Miguel Cano Rodríguez, ja que les seues paperetes han sigut les triades per l'atzar i tretes pel públic present a la sala, després de llançar a l'aire totes les participacions, i una vegada que han respost a la trucada que la regidora ha realitzat a cadascuna de les persones agraciades amb el premi.

Les persones guanyadores tindran tota la vesprada del dilluns 23 de desembre per a poder gastar els 1.000 euros en els comerços de Borriana que ells trien i estiguen adherits a la campanya, per a comprar totes el que desitgen i fins i tot aprofitar la seua sort per a ultimar les compres de Nadal, si és necessari.

La regidora de Comerç ha assenyalat que aquest sorteig suposa, “una manera de potenciar el nostre comerç local, ja que les participacions vénen de les compres del comerç i el premi s'inverteix en el mateix comerç”.

Es tracta, ha puntualitzat Sara Molina de “una xicoteta gran inversió comercial” i ha assegurat que cada any, “són més les paperetes en les urnes i la il·lusió de tenir un regal així de Nadal, no la perd ningú ”.

Cal recordar que la recollida de les participacions per al sorteig s'ha realitzat al llarg del mes de desembre en les tres urnes situades en diferents edificis municipals com a l'entrada del propi Ajuntament, en el Mercat Municipal de Borriana i en la Tinença d'Alcaldia del Port.

L'Ajuntament ha posat en marxa la campanya promocional 'A Borriana, el Nadal té premi' per a incentivar i promoure el comerç local, segons ha explicat la regidora de Comerç, Sara Molina, la qual ha precisat que el comerç constitueix “un important sector econòmic en el municipi”.

Aquesta campanya promocional, que es desenvoluparà fins al 18 de desembre, conclourà amb el sorteig que se celebrarà entre les persones que realitzen compres en qualsevol dels comerços de la ciutat de Borriana adherits, i hagen depositat el bitllet facilitat pels comerços en les urnes corresponents situades en la Tinença d'Alcaldia de la zona marítima (Av. Mediterrània), a l'Ajuntament (Pl. Major) i al Mercat Municipal (carrer la Tanda).

La regidora de Comerç ha destacat que se sortejaran “tres premis de 1.000 euros que hauran de gastar-se en, almenys, 5 establiments diferents situats en el terme municipal de Borriana i adherits a la campanya promocional, amb un consum mínim per local de 50 euros.”

L'import dels premis, ha indicat Sara Molina, haurà de gastar-se el dia 23 de desembre de 2019 en l'horari que s'establirà prèviament, encara que ha matisat, “excepcionalment, si per raons fundades no poguera efectuar-se la despesa del premi en el dia indicat, es fixaran altres dies per a la realització de les compres”.

En la campanya poden participar totes les persones que realitzen compres per un import mínim de 10€ en algun dels establiments comercials adherits a la campanya promocional i situats en la localitat de Borriana.

Per part del comerciant es lliurarà una papereta, identificada i segellada per l'establiment que el lliura, al comprador que haurà d'emplenar-la amb les dades personals (nom i DNI) i incloure un número de telèfon de contacte.

La papereta es depositarà en les urnes habilitades a l’efecte, fins al 18 de desembre, en l’horari d'atenció al públic d'aquests centres oficials, de dilluns a divendres.

El sorteig se celebrarà, en un acte públic, el dia 19 de desembre a les 9h a l'Ajuntament de Borriana, davant d’una mesa formada per la regidora de Comerç, un representant de la Federació de Comerç de Borriana i un empleat públic de l'Ajuntament.

En aquest sorteig s'extrauran 3 paperetes que correspondran a les persones premiades, i unes altres 3 que correspondran a les persones suplents, per si es donara el cas que no es poguera contactar a través del telèfon indicat en la papereta amb alguna de les tres persones premiades.

 

La regidora de Consum, Comerç i Mercats, Sara Molina, en col·laboració amb l'Associació AFDEM de Borriana, han confeccionat una corona de Nadal per als comerços de la ciutat. Gràcies als usuaris d’AFDEM, organitzadors, i la mateixa regidoria, s'han pogut repartir 501 corones realitzades a mà amb pinces al llarg d'un mes, per portar i representar el veritable esperit del Nadal a Borriana.

Avui l'alcaldessa ha penjat la corona a l'Ajuntament en reconeixement de l'esforç, el treball i la participació de l'associació amb un gest tan solidari.

La Fallera Calavera, creat pel jove valencià Enric Aguilar, és un joc de cartes inspirat en la cultura i el folklore valencià. El joc va nàixer a partir del personatge de La Fallera Calavera d'un curtmetratge que va fer l'autor en una pràctica d'animació audiovisual mentre estudiava a la universitat.

A partir de la fusió del personatge valencià de la fallera zombi i el joc, va sorgir aquesta baralla de cartes amb milers de seguidors, amb un clar caràcter divulgatiu de la cultura valenciana. Ja ha sobrepassat les fronteres de la Comunitat Valenciana i ha impulsat la publicació d'una novel·la en 2015, La Fallera Calavera 2 (2015) i la tercera edició del joc, a la venda el proper 9 de desembre de 2019 a les botigues. Com a novetat en aquesta nova edició de La Fallera Calavera 3: Més enllà de la paella, que inclou 55 cartes, 1 tauler amb 2 cares, 1 peó de la Reina Calavera i 1 reglament amb dubtes resolts, l'autor ha introduït una carta totalment borrianenca en la qual apareix el conegut ‘coent’ de la ciutat de Borriana. La regidora de Comerç, Consum, Mercats i Turisme, Sara Molina, assenyalava "És un plaer que un joc tan conegut a la nostra Comunitat, done aquesta oportunitat a Borriana i als seus productes tradicionals i històrics. Estic molt contenta que aconseguim potenciar, a poc a poc i dia a dia, el comerç i els productes de la nostra ciutat que, amb aquest joc, reben un punt a favor". A més, Vicent Llopis, president de l'Associació d'Artesans del coent de Borriana, afegeix "Que el nostre gènere isca en un joc tan conegut i que està en auge a la nostra Comunitat, vol dir que el treball i l'esforç que estem fent en els nostres comerços és efectiu. Gràcies a això, seran moltes més persones fora de Borriana que coneixeran el "coent" i voldran provar aquest tradicional producte de la ciutat" Periòdicament, es realitzen tornejos de La Fallera Calavera en els quals moltes persones de tots els llocs i generacions es reuneixen per a jugar i divertir-se amb llegendes, zombis i molt més. A Borriana, la venda d’aquest joc serà a partir del 9 de desembre a La Llibreta, papereria i llibreria (carrer la Tanda, 64) i la Llibreria Martí Vilar (carrer del Raval, 79). Per informar-se de tots els esdeveniments, podeu visitar la pàgina https://zombipaella.com/.

La regidora de Comerç i Mercats, Sara Molina, juntament amb el president de la Federació de Comerç de Borriana, Emilio Dávila, han presentat una nova edició de la Fira al comerç de Nadal a la plaça del Pla per als dies 6, 7 i 8 de desembre.

Tal com apuntava el president de la federació: "Aquest any, estem més contents que mai. Tenim una participació de gairebé trenta comerços de Borriana que, juntament amb l'esforç i la il·lusió que hem posat en aquest projecte, permetrà omplir i potenciar el comerç local, és a dir, complirem amb l'objectiu d'acció unilateral de la Federació de Comerços i l'Ajuntament de Borriana ".

La fira s'inaugurarà el proper 6 de desembre a les 18 hores amb la popular encesa de llums de Nadal, que estarà acompanyada d'un castell de focs artificials i l'actuació del grup borrianenc Trebedé. A més, fins a les 21h, hi haurà una fira infantil nadalenca amb tallers de malabars, màquines de cotó de sucre i un espectacle meravellós del Pallasso Show.

A l'endemà, la fira obrirà les portes d'11h a 21 hores amb la col·laboració dels comerços de Borriana i una fira infantil on es podrà gaudir d'un taller de ciris de Nadal i un taller de boles per a l'arbre de Nadal d’11h a 13 hores i d’11h a 14 hores, respectivament, en el mateix recinte de la fira.

A les 17 hores, les acadèmies de ball Cris-Olé i Luisa Piquer sorprendran amb unes actuacions musicals, al mateix temps que el Pare Noel visitarà la fira i als més menuts de la ciutat per donar-los l'oportunitat er donar-los l'oportunitat de lliurar-li la carta plena d'il·lusions i de fer-se fotos. A les 18.30 hores, El Mag Perete i Carlos Ferrer realitzaran una actuació de màgia fins el tancament de la fira a les 21 hores.

El diumenge 8 de desembre, la fira seguirà amb tallers de cuina i xapes de Nadal a partir de les 11 hores i al llarg del matí amb la fira infantil situada a la plaça Major. El primer concurs de cançons de Nadal a les 17 hores, protagonitzats per alguns centres educatius de Borriana, la visita del Pare Noel i un taller de Scrapboking Infantil ocuparan la vesprada del diumenge. Finalment, a les 19.30h es realitzarà el sorteig presencial de Nadal i el tancament de la fira a les 20 hores, amb la cloenda de la Fira del comerç de Nadal de 2019 a Borriana.

Un any més, la Regidoria de Mercats i Comerç de l'Ajuntament de Borriana ha volgut celebrar "La nit al mercat" juntament amb els venedors i les venedores del Mercat Municipal de Borriana dijous que ve 5 de desembre.

Les portes del mercat s'obriran de 20h a 24h per a poder gaudir d'una degustació dels productes tradicionals a preus populars en cadascuna de les parades obertes. La celebració s'iniciarà amb la inauguració de la decoració nadalenca del mercat, que ens acompanyarà al llarg de les festes nadalenques. A partir de les 21h, el grup musical F&F animarà l'inici de "La Nit al Mercat" amb el seu recorregut per la música pop-rock espanyola dels 80 i els 90.

Tal com ha declarat la regidora de Mercats, Sara Molina, "És un esdeveniment molt positiu per donar a conèixer totes les parades que formen part del nostre mercat municipal. L'any passat va ser un èxit i, per això, els venedors i les venedores estan molt il·lusionats que aquest any es puga repetir, ja que és una nit diferent en què es pot conjugar la venda de productes de qualitat del mercat amb la diversió, la música i el Nadal"

Sara Molina ha afegit que, una vegada més, “convidem totes les persones que ho desitgen a passar una nit diferent plena de música, color i gastronomia amb aquesta segona edició de La Nit al Mercat".

La IV edición del Mediterráneo Pop Up Market se consolida como el gran escaparate de verano del comercio local de Borrianaa

 

Aquest cap de setmana l'Antic Càmping de l'Arenal reunirà al voltant de 25 de comerços locals que oferiran els seus productes i serveis en la IV edició del Mediterrània Pop Up Market de Borriana que es consolida com el gran aparador d'estiu del comerç local de la ciutat.

La regidora de Comerç, Sara Molina, ha convidat tant els veïns i veïnes de Borriana com els dels municipis i ciutats pròximes a visitar el mercadet durant el cap de setmana i descobrir les “infinites i diverses” opcions del comerç local de la ciutat.

Al Mediterrània Pop Up Market de Borriana s'acosten els productes més diversos als visitants i, a més a més, es pot gaudir d'una programació complementària tan variada i atractiva com la que tindrà lloc aquest cap de setmana.

Segons ha indicat la regidora de Comerç, l'organització del Mediterrània Pop Up Market és una “bona ocasió per a seguir fent créixer el teixit comercial local i demostrar que a Borriana tenim tots els productes que la ciutadania necessita en el seu dia a dia”.

Cosmètica, roba, complements, bijuteria, joies, calçat, llibres, articles de papereria, regals, refrescos, pastissos, dolços, i també actuacions, tallers , desfilades, demostracions gratuïtes, mostres de productes i diverses activitats infantils, es donaran cita en l’esdeveniment del comerç

En aquesta quarta edició es comptarà amb dues actuacions musicals, tant la nit del divendres amb el grup 'Helios', com la nit del dissabte amb el grup 'Dealer'.

Dins de la programació específica, també cal destacar les activitats per a xiquets i xiquetes com el taller de molinets de vent, el castell tobogan aquàtic i piscina amb boles aquàtiques, o el taller de manualitats de ventalls xinesos, pai-pai. A més hi haurà demostracions gratuïtes de diverses activitats en el 'Hall Escape' de temàtica pirata i realitat virtual.

La inauguració oficial de la IV edició del Mediterrània Pop Up Market de Borriana serà demà divendres 12 de juliol a les 19 hores en l'antic càmping de l'Arenal. Dissabte i diumenge obrirà des de les 11 del matí fins a les 23 hores.

Tota l'activitat es tancarà el diumenge a partir de les 21 hores amb el sorteig de regals que els diferents establiments participants en el Mediterrània Pop Up Maket han donat.

El Mediterrània Pop Up Market està organitzat per la Federació de Comerç de Borriana amb la col·laboració de l'Ajuntament de Borriana, la Diputació de Castelló, la Caixa Rural i TAULA Supermercats Burriana.

cursos promoció econòmica

Dins de la línia de formació oferida per la regidoria d'ocupació i dins de l'objectiu de regenerar el Centre de Formació Municipal situat en el Camí Xamusa, la setmana vinent donaran inici dos nous cursos de formació per a l'ocupació. Així el primer d'ells és el curs de «col·locació de rajola amb revestiment ceràmic» que tindrà lloc també en el Centre de Formació i que donarà formació a deu persones resultants del procés de selecció dut a terme tant per Labora com per l'Agència de Desenvolupament Local en col·laboració amb el Consorci Gestor del Pacte d'ocupació dels Municipis Ceràmics i la seua àrea d'influència. Cal destacar que aquesta formació sorgeix de la necessitat provincial expressada per l'entitat Proalso, associació professional d'àmbit nacional de enrajoladors i soldadors, de personal qualificat per a ocupar els llocs de treball de les empreses associades. Així l'entitat en col·laboració amb el Consorci ha aconseguit dissenyar una formació eminentment pràctica que compta amb 15 dies de pràctiques no laborals en empreses associades a l'entitat. Així com assenyalava Romero «s'ofereix una formació tan dirigida a l'ocupabilitat que són les pròpies empreses els qui l'han demandada i dissenyat per necessitar a personal amb aquests coneixements de manera imperiosa». Cal assenyalar que aquest curs ja va tindre lloc fa uns mesos a Onda amb un èxit notori finalitzant amb una ocupabilitat molt alta entre l'alumnat. A més s'ha buscat llançar-ho en la temporada adequada perquè finalitzen a temps de poder donar resposta a les ocupacions que sorgeixen de cara a l'estiu en el sector.

D'altra banda, dilluns que ve 1 d'abril donarà començament la formació que dins del Pla PICE (programa Integral de qualificació i ocupació) realitza la cambra de comerç. Se de un programa individualitzat i integral d'acompanyament per a joves l'objectiu últim dels quals és la seua inserció en el mercat de treball o l'autoocupació però que consta de diversos eixos entre els quals està la formació, l'assessorament i la millora de les habilitats laborals. Així, la formació, que va destinada a la població inscrita en Garantia Juvenil, per la qual s'ha optat de tot el catàleg que s'ofereix és el curs de «Auxiliars de comerç i activitats de logística i magatzem». Es realitzarà per el matí en un horari de 09-14h, amb l'objectiu de dotar d'eines pràctiques i teòriques a l'alumnat en la matèria específica i també en qüestions troncals com la informàtica, les habilitats d'ocupabilitat i idiomes. A més el grup de joves obtindrà el carnet de carretó elevador així com el de manipulador d'aliments, tots dos molt demandats en el mercat laboral.
Resulta destacable també que els i les joves que participen en aquests cursos entren en una borsa d'ocupació gestionada per la Cambra de Comerç que ofereix subvencions molt interessants a les empreses que contracten persones del programa. En paraules de la regidor de l'àrea Maria Romero «no es tracta únicament d'oferir formació, que també, sinó que a més busquem acostar als joves al món empresarial oferint no solament habilitats i capacitats molt demandades per les empreses sinó també amb la incorporació als serveis de la Cambra de Comerç que ofereixen una alta ocupabilitat». Aquest tipus de formacions finançades per la Cambra són el resultat del conveni signat el mes de gener passat entre l'entitat i l'Ajuntament de Borriana per a establir en la localitat una Antena Cameral la qual ofereix els seus serveis en la Cambra Agrària de Borriana cada dimarts i dimecres entre les 08h i les 14h. Aquelles persones que vulguen interessar-se pel curs, poden cridar a l'Antena Cameral al telèfon 617308162 o bé dirigir-se a l'Agència de Desenvolupament Local.

Des de l'àrea de promoció econòmica es mostraven molt satisfets amb el funcionament del Centre de Formació que ha passat a ser un espai dinàmic i de trobada de persones que es formen en diferents programes que van succeint-se i que van donant resposta a les necessitats de la població.