Vuelve el mercado de los martes al centro de Burriana
  • - Dimarts que ve, 21 de juny, torna a la seua ubicació habitual d'abans de la pandèmia amb 110 llocs de venda, 45 de productes d'alimentació i 55 parades de tèxtil, calçat i complements

  • - Els 110 venedors de tèxtil s'alternaran en torns setmanals per a evitar els problemes de seguretat i emergències


El mercat exterior del dimarts, a Borriana, torna la setmana que ve, el dimarts dia 21 de juny, al centre del municipi, a la seua ubicació habitual d'abans de la pandèmia. Encara que temporalment i de manera provisional, amb els productes d'alimentació al cent per cent i el tèxtil, calçat i complements amb la meitat de les parades en torns setmanals per a evitar problemes de seguretat i emergències, segons ha anunciat la regidora de Comerç i Mercats, Sara Molina.

Molina ha mostrat la seua satisfacció perquè era una notícia “molt esperada i desitjada” des de diferents sectors de la ciutat i també des del govern municipal, que ha estat treballant des de fa mesos per a la tornada a la seua ubicació original, “no només pels venedors del mercat sinó també pels comerços del centre, que el necessiten, i pels veïns i veïnes de Borriana”.

Ara, ja amb totes les mesures de seguretat, amb el Pla d'Actuació davant de les Emergències per al mercat elaborat pel consistori i amb els informes del Consorci Provincial de Bombers i de Policia Local, i seguint les indicacions i criteris que s’hi marquen, el mercat del dimarts torna a la seua localització original, però amb les parades de tèxtil ocupant les voreres de la Casa de la Cultura i els carrers dels voltants al 50%, i també amb la senyalització horitzontal, vertical i l'abalisament que indiquen els informes”, ha assenyalat la responsable de l'àrea.

En total cada dimarts el mercat exterior comptarà amb 110 llocs de venda, és a dir 45 de productes d'alimentació que suposen la totalitat d'aquesta activitat, i 55 parades de tèxtil, complements i calçat, que són la meitat dels 110 llocs, i que s'alternaran setmanalment.

Ara, ha precisat, “estem treballant en una nova ordenança per a implantar el mercat al cent per cent, amb el compliment de les condicions adequades, les garanties i la seguretat necessària, i que arreplegue els condicionants de muntatge, obligacions dels organitzadors quant a accessibilitat de vehicles d'emergències, entre altres aspectes”.

Per a Molina, la dinamització i el flux de compradors que atrau el mercat exterior del dimarts al centre, als carrers limítrofs amb el Mercat municipal, beneficia als comerços de la zona”.

Cal recordar que el mercat exterior del dimarts a Borriana va canviar l’ubicació amb la pandèmia als afores de la ciutat, en les àmplies avingudes del barri de Novenes, buscant així un lloc on les distàncies de seguretat necessàries en temps de covid permeteren organitzar aquesta activitat ambulant amb seguretat.

Ara, després de les normalització sanitària i després de nombroses negociacions entre comerciants d'exterior, comerç local, Consorci de Bombers, Policia Local i Ajuntament, el tradicional mercat torna a la seua ubicació original, a l'entorn de la Mercè, en ple centre del municipi.

Un anunci esperat, perquè els comerciants adduïen una forta caiguda de les vendes respecte als temps prepandèmia a causa de la llunyania del barri de Novenes, que dificultava que moltes persones es desplaçaren fins a la zona caminant.

El retorn no ha estat exempt de dificultats perquè, tal com ha explicat Sara Molina, “en tornar a demanar els permisos necessaris per a poder organitzar el mercat en el centre, tant els bombers com la Policia Local van indicar que el lloc no compleix amb les condicions de seguretat, per la qual cosa no es podia autoritzar si no es feien canvis”.

El problema argumentat és que en alguns carrers d'aquest barri cèntric la instal·lació de les parades no permetria el pas dels vehicles d'emergència cas que fora necessari.

Des de l'Ajuntament ja s'han elaborat els plànols i, amb els informes del Consorci Provincial de Bombers i Policia Local, s'ha donat una solució provisional, amb la meitat de les parades en alternança, fins que es puga instal·lar al complet amb totes les garanties i mesures de seguretat que marca la normativa actual”, ha conclòs.

Encuesta en Burriana de la Oficina Pateco del Consejo de Cámaras de Comercio de la CV
  • L'Oficina Pateco del Consell de Cambres de Comerç de la CV en col·laboració amb l'Ajuntament de Borriana realitza una enquesta per a quantificar-lo


L'Oficina Pateco del Consell de Cambres de Comerç de la Comunitat Valenciana en col·laboració amb l'Ajuntament de Borriana realitza aquests dies una enquesta per a quantificar l'evasió de gasto de les persones residents de la ciutat a comerços d’altres poblacions de l'entorn, segons ha informat la regidora de Comerç, Sara Molina.

Amb aquesta actualització de dades, ha manifestat, la Regidoria de Comerç espera donar per conclosa l'actualització del Pla d'Acció Comercial, el document final de la qual servirà de base per “al desenvolupament d'aquest sector estratègic en els pròxims anys i ens permetrà adoptar més mesurades per a millorar les condicions del nostre sector comercial”.

El Pla d'Acció Comercial de Borriana, ha assegurat la responsable municipal, possibilitarà a més “definir el model comercial més adequat que afavorisca el paper del comerç en el municipi, a més de conèixer quines han de ser les polítiques de planificació comercial més adequades que milloren l'atractiu comercial de la ciutat i el seu posicionament”.

El present treball de camp actualitzarà les dades obtingudes a principis de 2021 quan “ja es va avaluar aquesta evasió de despesa, juntament amb altres aspectes com la valoració de les activitats promocionals i de dinamització del comerç, i la percepció de la ciutat com a lloc de compres”, ha indicat Molina.

No obstant això, ha aclarit, a causa de les restriccions de mobilitat imposades per l'Administració central per a evitar la propagació de la covid-19, “els fluxos d'evasió de despesa obtinguts en aquell moment presenten un biaix que hauria de reduir-se amb un nou treball de camp amb la finalitat d'obtindre una anàlisi de la situació real”.

Enquesta

Determinar la despesa que les famílies de Borriana realitzen a la ciutat i també en altres municipis, respecte a sis partides de productes representatius de la cistella de la compra, és un dels propòsits de l'enquesta, i també conèixer la freqüència amb què els residents del municipi compren en els centres comercials. Igualment, en l'estudi es pretén identificar les plataformes web o comerços en línia en què realitzen compres en internet les persones residents a Borriana.

Les enquestes seran anònimes i es realitzaran de manera presencial, a peu de carrer, en els punts mostrals que permeten obtindre una mostra representativa de la població de Borriana des del punt de vista sociològic.

Sara Molina ha fet una crida “perquè tots col·laboren” per a poder obtindre així una mostra de la realitat amb la finalitat de conèixer les deficiències quant a l'oferta de serveis bàsics dirigits al client i al comerciant i establir millores en el nostre municipi.

Campaña promocional Dia de la Madre 2022
  • Entre les persones que realitzen compres se sortejaran 1.000 euros en 5 premis de 200 euros i 3 sessions de fotos amb la impressió d'un llenç per sessió

  • Des del consistori es recomana a la ciutadania fer les compres en el comerç local

La Federació del Comerç de Borriana en col·laboració amb la Regidoria de Comerç de l'Ajuntament de Borriana ha posat en marxa una campanya promocional per a incentivar les compres en el comerç borrianenc amb motiu del Dia de la mare, diumenge que ve 1 de maig.

A través d'aquesta campanya de promoció, ha explicat la regidora de Comerç, Sara Molina, s'intenta conscienciar la ciutadania sobre “la importància de realitzar les compres en el comerç local, per xicotetes que siguen, i dels beneficis que aporta a la nostra ciutat”.

Segons ha indicat la Federació del Comerç de Borriana, al voltant de 90 establiments comercials i hostalers de la ciutat s'han adherit fins ara a la campanya, en què se sortejaran 1.000 euros en 5 premis de 200 euros i 3 sessions de fotos amb la impressió d'un llenç per sessió.

El sorteig d'aquests premis, que se celebrarà el divendres 6 de maig a les 13.30h en acte públic en la sala de plens de l'Ajuntament, serà entre les persones que realitzen compres i consumicions en qualsevol dels comerços i establiments hostalers de la ciutat de Borriana adherits a aquesta campanya promocional, entre els dies 22 d'abril i 3 de maig de 2022, i hagen depositat els tiquets facilitats en les urnes corresponents situades en els comerços on hagen efectuat les compres.

Els premis de 200€ s’hauran de gastar en 3 establiments diferents dels adherits a la campanya promocional L'import dels premis de 200 euros s’haurà de gastar dijous següent, 12 de maig, en horari de 17h a 20h. Excepcionalment, si per raons fonamentades no poguera efectuar-se la despesa del premi el dia indicat, es fixaran altres dies per a la realització de les compres.

La regidora de Comerç ha expressat que el govern municipal amb el suport a la campanya “mostra el seu interès a continuar apostant i promocionant el comerç borrianenc, perquè el comerç local és imprescindible per al nostre municipi”.

Per a Molina, aquesta campanya representa “un pas més per a intentar impulsar les vendes en el comerç local i pal·liar els efectes de les grans superfícies”, i espera que s’efectuen a Borriana “una bona part de les compres que es realitzen amb motiu del Dia de la Mare”. Al mateix temps, ha volgut manifestar el seu agraïment per “la implicació de prop d’un centenar de comerços i establiments hostalers adherits a la campanya promocional”.

 

 

Durant la jornada informativa “Accelera la transformació digital de la teua empresa”, el consistori ha donat a conèixer les ajudes del Govern d'Espanya en els processos de digitalització


L'Ajuntament de Borriana, a través de l'Agència de Desenvolupament Local i en col·laboració amb la Cambra de Comerç de Castelló, dona suport a la digitalització del teixit empresarial del municipi amb el Kit Digital. Un conjunt d'ajudes dirigides a fer costat a les empreses en el seu procés de transformació digital, amb finançament europeu, que ha sigut presentat durant la jornada informativa “Accelera la transformació digital de la teua empresa”.

En la trobada, que ha congregat a la sala de Plens del consistori a més d'una trentena d'autònoms, comerciants, empresaris i emprenedors, han participat també les regidores de Polítiques Actives d'Ocupació, Esther Meneu, i de Comerç, Sara Molina, i representants de la Cambra de Comerç de Castelló.

El Kit Digital, una iniciativa del Govern d'Espanya a través del Ministeri d'Assumptes Econòmics i Transformació Digital mitjançant Red.es, té com a objectiu aconseguir un avanç significatiu en el nivell de maduresa digital de les pimes espanyoles, especialment microempreses, empreses menudes i treballadors/es autònoms/es.

Bàsicament, consisteix en un bo amb una quantia econòmica que varia en funció dels treballadors de l'empresa i que, una volta concedit, s'ha d'invertir en serveis de digitalització.

Depenent del volum de l'empresa i nombre de persones empleades, autònoms i pimes poden tindre accés a ajudes directes de 2.000 a 12.000 euros, per a afavorir els processos de digitalització, que són oportunitats per a penetrar en nous mercats, millorar la competitivitat i fer front al complex escenari en què es troben les empreses des del punt de vista geopolític, sanitari, etc.

En la presentació de la jornada, les regidores de Comerç i de Polítiques Actives d'Ocupació han destacat la col·laboració “fonamental” de la Cambra de Comerç, i li han agraït el treball que realitza per a “continuar avançant i desenvolupar la funció social que tenen les empreses, que és contribuir al progrés i al desenvolupament econòmic de la nostra ciutat”.

Respecte al projecte de Kit Digital, han assegurat que es tracta d'una iniciativa “molt interessant” i s'han mostrat convençudes que “realment digitalitzarà a totes les pimes i autònoms”.

Meneu i Molina han destacat que des del govern municipal “impulsem conjuntament amb el Ministeri un programa de gran interès per a afavorir la digitalització de les pimes al nostre municipi”, i han afegit que “contribuir a aquest fet significa afavorir la millora de la seua competitivitat, l'obertura de nous canals i més oportunitats per al nostre teixit empresarial”.

L'oficina Accelera Pime donarà suport personalitzat a cada empresa en disseny i sobre estratègia de digitalització en el seu salt al món digital. A través del programa d'ajudes Kit Digital es pretén oferir ajuda per a trobar solucions i suport d'acord amb les necessitats del seu negoci, com la creació de pàgines web, gestió de xarxes socials, lloc web i presència en internet, comerç electrònic, gestió de xarxes socials, gestió de clients, serveis i eines d'oficina virtual, gestió de processos, factura electrònica o qüestions més tècniques com la ciberseguretat.

Així mateix, el programa Kit Digital fa una crida a aquelles empreses del sector tecnològic (agents digitalitzadors) per a subscriure acords de col·laboració amb els beneficiaris de les ajudes del programa i acompanyar-los en els seus processos de transformació digital, amb la implementació de les solucions tecnològiques objecte de subvenció. Per a la qual cosa hauran de registrar-se i subscriure un acord d'adhesió en <www.red.es>.

Actualment, està oberta la convocatòria d'ajudes per a empreses d'entre 10 i 49 empleats, i està previst que en els pròxims mesos s'òbriga el termini perquè la puguen sol·licitar les microempreses i els treballadors/es autònoms/es.

El programa Kit Digital s'emmarca en el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, l'agenda Espanya Digital 2025 i el Pla de Digitalització de Pimes 2021-2025. A més, és finançat per la Unió Europea - NextGenerationEU.


Enllaços d'interès: <https://www.acelerapyme.gob.es/kit-digital>

La Agencia Española de Protección de Datos archiva la denuncia de Vox sobre el bono comercio local de Burriana
  • Amb aquesta notificació “s'ha constatat la falta d'indicis racionals de l'existència d'una infracció en l'àmbit competencial de l'Agència Espanyola de Protecció de Dades”


L'Agència Espanyola de Protecció de Dades ha rebutjat la denúncia presentada per un regidor del grup municipal Vox contra l'Ajuntament de Borriana i la Confederació d'Empresaris del Comerç Serveis i Autònoms de la Comunitat Valenciana (Confecomerç CV), per una presumpta vulneració i bretxa de seguretat de dades personals durant la campanya dels bons de comerç local.

Així ho ha anunciat l'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, que ha indicat que aquesta agència ha resolt arxivar la reclamació, “una camí analitzades les raons exposades pel Consistori i Confecomerç CV”, ha notificat la seua resolució i estima que “no procedeix l'inici d'un procediment, i acorda l'arxiu de la reclamació”.

Safont ha insistit que amb aquesta notificació “s'ha constatat la falta d'indicis racionals de l'existència d'una infracció en l'àmbit competencial de l'Agència Espanyola de Protecció de Dades”, argument que ja havia sigut exposat i posat de manifest tant al regidor de Vox com al ple municipal, ha precisat.

Igualment, la responsable municipal, a partir del rebuig de la denúncia ha apuntat que resulta "evident la incompetència dels representants de Vox, que a pesar que tenien tota la documentació i l'informe sobre la presumpta bretxa de seguretat han volgut seguir endavant amb aquesta denúncia que ara es refusa”.

Així mateix, ha indicat que Vox, "més enllà de demanar obsessivament dimissions a pesar de tindre tota la informació sobre la gestió” hauria d’“evitar denúncies falses i la difusió de fakes que només duen al desprestigi dels serveis públics". És per això que els ha convidat a "donar la informació de la manera més objectiva possible".

A més, Safont ha lamentat la “injusta cacera” contra la regidora de Comerç i contra la campanya dels bons de comerç perquè “no beneficia a ningú i posa en dubte el rigorós treball de l'administració municipal”. Potser l’explicació a aquest comportament radica en “els bons resultats de la iniciativa i les bones dades econòmiques que, amb la inversió al voltant de 400.000 euros en les dos campanyes de bons, ha suposat un impacte de més d'un milió d'euros en compres en el comerç local”, ha valorat.

Primera reunión del Ayuntamiento con la nueva junta directiva de la Federació de Comerç de Borriana
  • Una primera trobada per a conèixer les persones que componen el nou organigrama i continuar la línia de col·laboració mútua


L'Ajuntament de Borriana ha rebut la nova junta directiva de la Federació de Comerç de Borriana, renovada el passat 25 de gener, ara amb el presidència de Susana Ibáñez. Una primera trobada oficial per a conèixer les persones que componen el nou organigrama i continuar en la línia de col·laboració mútua, segons ha explicat la regidora de Comerç, Sara Molina.

En la reunió, la responsable municipal ha mostrat la intenció de l'equip de govern de l'Ajuntament de Borriana d'acompanyar la junta directiva en el seu “nou projecte” i mostrar el “suport i les ganes de continuar treballant colze a colze” per a realitzar les activitats i accions oportunes per a “promocionar el comerç de la ciutat i col·laborar en la generació de riquesa i llocs de treball en l’àmbit local”.

Sara Molina en aquesta primera presa de contacte amb la nova directiva ha reconegut “l’important pes econòmic i laboral que té aquest sector a la nostra ciutat”, i s'ha interessat per les diferents línies “estratègiques” que vol impulsar la Federació de Comerç de la localitat, que compta actualment amb 154 comerços federats.

Així mateix, ha traslladat a la Federació la intenció del govern municipal de “continuar donant suport i col·laborar a través de campanyes de promoció, programes de formació i assessorament i amb les ajudes i subvencions que el consistori ha posat en marxa aquests últims anys”. A més, s'ha mostrat oberta a incloure noves propostes i projectes que s’impulsen des de la Federació”.

La nova junta directiva, que ha començat a funcionar fa una setmana, compta ja amb una nova acció de suport per part de l'Ajuntament, ja que ha prestat a la Federació de Comerç un magatzem per a poder guardar el material, així com un despatx a l'edifici de l'antiga Cambra Agrària per a poder fer les activitats pròpies de l'associació i atendre els seus associats.

En la trobada la nova presidenta, Susana Ibáñez, ha destacat la “il·lusió de totes les persones que componen la nova junta davant el nou repte i ha marcat com a objectiu “unir més el comerç i tractar d'integrar també l'hostaleria i el sector serveis, perquè la unió fa la força”.

En aquesta trobada, la Junta Directiva de la Federació de Comerç ha presentat el seu nou organigrama directiu conformat per la presidenta, Susana Ibáñez; la vicepresidenta, Sayo Planelles; la secretària, Úrsula Villena; la tresorera, Raquel Márquez, i com a vocals María Ángeles González, Emilio Dávila, Mari Carmen Marín i María José Ballester.

Finalment, Sara Molina ha reiterat l'enhorabona als nous càrrecs de la Federació de Comerç i els ha desitjat “sort en el nou projecte”, i ha volgut posar en valor la “constància i la dedicació” del fins ara president, Emilio Dávila, a qui ha donat les gràcies en nom del consistori pel “llegat” que deixa, “fruit del seu saber fer” en el sector del comerç local.

Inicio de la campaña 'Borriana t'enamora 2022'
  • La campanya promocional impulsada per l'Ajuntament i la Federació de Comerç de Borriana es desenvolupa en el municipi del 28 de gener a l'11 de febrer


L'Ajuntament de Borriana i la Federació de Comerç han posat en marxa la campanya promocional ‘Borriana t’enamora 2022’, una iniciativa per a promocionar el comerç local, i que es desenvolupa en el municipi entre els dies 28 de gener i 11 de febrer.

L'edil de Comerç i Turisme, Sara Molina, ha assenyalat que es tracta de “la primera campanya promocional de les moltes i diverses que el consistori i la Federació de Comerç desenvolupen al llarg de l'any”, amb l'objectiu de “potenciar el comerç local, ja que les participacions venen de les compres del comerç. Ens agradaria que amb aquestes iniciatives, augmentara cada dia més la compra en el xicotet negoci local durant tot l'any”.

Molina ha explicat que amb aquesta proposta se sortejaran 5 premis de 200 euros que hauran de gastar-se en 3 establiments diferents, i 10 sopars per a dos persones amb un consum mínim per local de 40 euros i un màxim de 100 euros.

Per a participar, es disposarà d'un díptic-cartilla, que haurà d'estar segellat per tres establiments adherits a la campanya, que es depositarà en les urnes habilitades a aquest efecte, entre els dies 28 de gener i les 12h de l'11 de febrer de 2022, situades a l'Ajuntament (plaça Major, núm. 1) i en el Mercat Municipal (carrer la Tanda).

Poden participar en el sorteig totes les persones que realitzen compres i consumicions per un import mínim de 10 euros en algun dels comerços i establiments hostalers de Borriana adherits a la campanya i que hagen segellat el díptic de la promoció en, almenys, 3 establiments diferents.

Aquests establiments hauran de ser diferents, un triat per la persona premiada dels adherits a la campanya promocional 2022, un altre triat entre els tres que hagen segellat el díptic premiat i, un altre, l'establiment que resulte del sorteig de tots els adherits a la campanya promocional. Igualment, els sopars es podran realitzar en qualsevol dels establiments hostalers adherits a la campanya.

Sorteig

El sorteig se celebrarà el divendres 11 de febrer a les 13 hores en acte públic en la sala de Plens de l'Ajuntament, davant una mesa formada per la Regidora de Comerç o un altre representant municipal que la substituïsca, un representant de la Federació de Comerç i un empleat públic de l'Ajuntament, que actuarà com a secretari. S'extraurà un díptic-cartilla amb 3 segells i, a continuació, una papereta amb el nom de l'establiment en què la persona afortunada haurà de realitzar una de les compres. Aquesta operació es realitzarà 5 vegades. Tot seguit, s'extrauran els 10 díptics agraciats amb un sopar per a 2 persones.

L'import dels premis de 200 euros haurà de ser gastat el dimecres 17 de febrer de 2022 en horari de 17h a 20h. En el cas de l'hostaleria, els sopars podran realitzar-se entre el 12 i 19 de febrer de 2022, inclusivament.

SEgundo Sorteo 'A Borriana el Nadal i els Reis tenen premi'
  • Les tres persones guanyadores del segon sorteig promogut pel consistori van fer efectiu el seu premi ahir de vesprada i van anar de compres per un gran nombre de comerços de la ciutat

  • El sorteig anterior de tres premis de 1.000 euros cadascun es va efectuar el dia 10 de gener


Ahir de vesprada, les tres persones guanyadores dels 3.000 euros del segon sorteig de la campanya A Borriana, Nadal i Reis tenen premi”, que es va realitzar el passat 10 de gener promogut per l'Ajuntament de Borriana, van fer efectius els seus premis i van anar de compres per molts comerços de la ciutat, acompanyats dels representants municipals.

Les persones agraciades en el sorteig, Juana Monfort Soler, Carlos Francisco Ferreres Baptista i M. Pilar Martí Lapiedra, van ser rebudes a la casa consistorial per les regidores de Comerç, Sara Molina, i d'Hisenda, Cristina Rius, que els van donar l'enhorabona.

Immediatament, tots junts es van traslladar als comerços perquè cadascuna de les persones premiades gastara els 1.000 euros en compres en almenys 5 establiments del municipi amb un consum mínim per local de 50 euros.

Aquesta iniciativa s'emmarca en la campanya promocional que, sota el lema A Borriana, Nadal i Reis tenen premi”, desenvolupa l'Ajuntament durant les festes nadalenques, dins del pla de dinamització dissenyat pel consistori “Borriana es mou al Nadal”, amb la col·laboració de la Federació del Comerç local per a promocionar els comerços minoristes amb establiment obert al públic situats a la ciutat.

D’aquesta manera, l'Ajuntament ha repartit durant aquest Nadal un total 6.000 euros en sis premis de 1.000 euros, a través de dos sortejos, per a les persones que han realitzat les compres en el comerç local de Borriana entre el 10 de desembre i el 5 de gener de 2022, els dos inclusivament.