la nit del mercat

La regidora de Mercats i Comerç de l'Ajuntament de Borriana, Maria Romero, ha volgut estar junt els i les venedores del Mercat Municipal de Borriana per a donar a conèixer la programació especial que han preparat de forma conjunta de cara a la celebració de la primera “Nit al Mercat” que com han explicat “tindrà lloc divendres que ve set de desembre, i en la qual comptarem amb diverses actuacions musicals, a més de degustacions en cadascuna de les parades que s'obriran eixa nit, així com l'encesa oficial de l'arbre que també ens acompanyarà durant totes les festes nadalenques”.
Així, serà divendres que ve 7 de setembre i a partir de les 21:00 hores quan s'inicie la programació especial amb l'obertura de cadascuna de les parades del Mercat per a poder gaudir d'una degustació de productes. I mitja hora més tard, arribarà el moment d'encendre l'arbre que durant el nadal il·luminarà la instal·lació municipal, per a més tard començar amb les actuacions musicals, que en aquest cas tindran com a protagonistes al grup F&F Pop-Rock, qui animarà l'inici de “La Nit al Mercat” amb el seu recorregut per la música rock espanyola dels 80 i els 90. A més, també s'esperen les actuacions del Blüe o de sorpreses en forma de dj's per a una celebració que es tancarà a les dotze de la nit.
Tal com ha declarat la regidora de Mercats, Maria Romero, “des que a l'estiu es realitzara la remodelació i l'aplicació de notables millores en el conjunt de la instal·lació, el Mercat Municipal no ha parat d'acollir programacions culturals i d'oci especials que estan funcionant a la perfecció i compleixen amb eixe doble objectiu de, d'una banda dinamitzar la vida cultural d'aquesta zona de la ciutat, i per una altra serveixen com a al·licient per a les compres que es realitzen en les diferents parades del Mercat. Així, que una vegada més convidem a passar una nit diferent amb música i gastronomia amb aquesta primera edició de “La Nit al Mercat”.

Festes Halloween

La regidoria de Promoció Econòmica i Comerç i la Federació de Comerç de Borriana han volgut dinamitzar tant l'activitat comercial de Borriana en aquesta última setmana del mes d'octubre, com la celebració d'Halloween que arriba la vesprada i la nit del pròxim dimecres. I per això han iniciat una campanya de repartiment de tiquets quan es realitzen compres en els establiments i comerços de Borriana federats, per a repartir entre els xiquets i xiquetes de la ciutat que podran canviar-los per dolços, caramels i llepolies el mateix dia 31 d'octubre. Segons han explicat tant des de la regidoria com des de la pròpia Federació “durant l'última setmana i mitja qualsevol persona que realitzara una compra en algun establiment federat de Borriana, rebia els tiquets que es canviaran en fins a sis punts concrets de la ciutat aquest dimecres entre les cinc i les vuit de la vesprada”. Així, seran cadascuna de les diferents associacions comercials de la ciutat les que han habilitats els següents punts de recollida de dolços i llaminadures: l'Associació de Calatrava realitzarà el repartiment en Mundipark, mentre que la de L'Escorredor ho farà davant del comerç de Teresa Casinos; els i les venedores del Mercat ho faran en la mateixa instal·lació municipal, mentre que l'Associació de Sant Vicent ho farà en el bar restaurant Aralar i l'Associació de comerciants del Raval realitzarà l'intercanvi de dolços en la Joieria Sole. Així, tal com ha recordat la regidora de Comerç i Promoció Econòmica, Maria Romero, “seguim duent a terme iniciatives amb aqueix doble objectiu de dinamització tant del propi comerç com de l'oci dels més xicotets i xicotetes de Borriana, i sempre coordinant-ho amb altres celebracions tradicionals de la ciutat, com és la festa d'Halloween que sempre s'organitza des de l'Associació de Veïns del Port, a qui volem agrair que un any més s'hagen animat a organitzar la seua festa d'Halloween en la qual cada any participen desenes i desenes de xiquets i xiquetes de Borriana”.

Durant tota la jornada centenars de persones visiten tant el tradicional mercat ambulant del Camí de l'Ecce Homo com la Fira del Comerç celebrada al carrer Almessies


La tradició a Borriana d'aprofitar el dia festiu del 12 d'octubre per a visitar tant l'Ermita de l'Ecce Homo que es manté oberta durant la jornada, com el mercat ambulant en el qual tradicionalment els xiquets i xiquetes de la ciutat es fan amb joguets de tot tipus, ha crescut enguany amb la celebració de la primera Fira de l'Ecce Homo del Comerç de Borriana, que ha tingut lloc des de les deu del matí en el carrer Almessies, just al costat del mateix camí on té lloc el mercat ambulant. Fins a allí s'han desplaçat tant l'Alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, com diversos regidors i regidores entre els quals es trobava la de Comerç, Maria Romero, qui ha comentat que “una nova col·laboració entre la Federació de Comerç de Borriana i l'Ajuntament ha fet que es puga celebrar aquesta segona edició de la Fira que creiem que és perfecta per a complementar la tradició de centenars i centenars de borrianencs i borrianenques que durant la jornada s'acosten fins al Camí de l'Ecce Homo per a viure el dia festiu”.
Tal com explica la tradició, va anar en aquest mateix dia de l'any 1787 quan en la partida del Rovellat de Borriana, un agricultor va trobar la imatge de l'Ecce Homo mentre treballava. Després de la construcció de l'ermita, es va convertir en un lloc habitual de peregrinació per a aquelles persones que desitjaven sanar algunes malalties o esperaven la protecció. Avui, desenes i desenes de persones han tornat a acudir a l'ermita per a dipositar un ciri i posteriorment recórrer els gairebé dos quilòmetres de camí en els quals se situen les parades de, especialment, joguets. Encara que la tradicional pilota de cuir amb el fil que permet el moviment de jo-jo entre la mà i el terra que durant anys va ser el millor regal del dia per a xiquets i xiquetes, haja sigut substituïda per tot tipus de joguets i entreteniments molt més moderns, segueix sent un dia molt especial per als més xicotets de la ciutat. Encara així, s'han pogut escoltar diversos xiulets que durant anys també era la tradicional compra. En canvi, amb la segona edició de la Fira de l'Ecce Homo del Comerç de Borriana s'ha volgut “seguir augmentant eixa oferta comercial durant el dia, ja que centenars de persones s'acosten fins a la zona i des de la Federació i la Regidoria vam creure ja el passat any que era una gran oportunitat perquè els establiments locals pogueren traure al carrer i acostar a la seua clientela els productes que habitualment dispensen en les seues tendes i comerços”. A més, l'oferta es completava, pensant precisament en els més xicotets, amb diverses activitats i tallers que durant la jornada han entretingut a tots i totes les que per la Fira passaven.
Després del seu pas per la Fira, l'Alcaldessa Maria Josep Safont, acompanyada per diversos dels representants municipals també s'ha desplaçat fins al quarter de la Guàrdia Civil i l'Església de la Mercè on s'ha celebrat la missa en honor a la Mare de Déu del Pilar i on han estat presents els diferents responsables de la Guàrdia Civil a Borriana, dels qui és patrona. Junt a les Reines Falleres, Judit Pesudo i Ana Giménez, la mateixa alcaldessa comentava que “una vegada més Borriana uneix devoció i tradició en una jornada festiva com la d'avui, en la qual hem pogut veure com les diferents cites i celebracions del dia han sigut seguides per centenars de persones, i que s'han culminat amb, també, la missa en honor a la Mare de Déu del Pilar, un acte en el qual hem volgut acompanyar a la Guàrdia Civil en el seu moment gran”.

El Restaurant A Bordo situat en la zona del Port de Borriana, ha sigut el lloc triat per la regidoria de Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Borriana per a la celebració de la cinquena sessió dels “Desdejunis al Comerç” en la segona edició de la iniciativa que va començar a l'inici de l'any. En aquesta ocasió, la temàtica triada per a la formació i ampliació de coneixements per part dels i les comerciants de Borriana que han volgut assistir, ha estat dedicada a les claus dins del món de l'Assessoria Financera per a xicotetes empreses i emprenedors. Ha sigut l'assessor Josep Romero qui s'ha encarregat de dirigir tant una primera part teòrica referent als recursos econòmics i la seua gestió dins de cada empresa o xicotet comerç, així com de dur a terme una dinàmica inicial de networking que també ha tingut lloc durant la sessió celebrada aquest mateix dimecres i que se sol utilitzar per part de la direcció de cada sessió per a conèixer millor als i les participants i, posteriorment, traslladar les claus per a optimitzar la gestió de la tresoreria de cada negoci, empresa o comerç.
Tal com han informat des de l'organització dels “Desdejunis al Comerç”, “vist l'èxit del passat any, enguany es van ampliar la sessions a una per cada mes de l'any, així que el pròxim 29 d'agost tornarem a reunir-nos, en aquesta ocasió en el +Qué Cafè de Borriana per a una nova celebració dels Desdejunis al *Comerç, que en aqueixa sessió de finals de mes tindrà a el “Escaparatisme en el local Comercial” com a protagonista, gràcies a l'especialista en la matèria Olga Batalla. Una vegada més, el desdejuni al que es convida a tots i totes les assistents tornarà a estar acompanyat pels millors consells, recomanacions i models de gestió d'empresa oferits a través de la iniciativa de la regidoria de Comerç i Promoció Econòmica.

.

Els i les responsables de la Federació de Comerç presenten al costat del regidor de Turisme la programació d'una cita que durant el cap de setmana vinent reunirà a una 30 de comerços locals en l'Antic Càmping de l'Arenal


A un parell de dies de la inauguració oficial del III Mediterrània Pop Up Market de Borriana, tot comença a estar llest en l'antic càmping de l'Arenal on per tercer any consecutiu al voltant de trenta comerços de la ciutat oferiran els seus productes i serveis “en un esdeveniment que confirma la bona resposta que els i les clients tenen quan se'ls acosten els productes i quan es dissenya una programació complementària tan variada i atractiva com la que tindrà lloc aquest cap de setmana”, tal com explicaven els i les representants de la Federació de Comerç. Ha sigut el seu president, Carlos Capella, qui al costat del regidor de Turisme, Santi Zorío, han donat a conèixer alguna de les novetats d'aquesta tercera edició, “en la qual comptarem amb fins a dues actuacions musicals tant en la nit del divendres amb el flamenc pop de Patxi Ojana i el dissabte amb Duo Twins”. Però són solament les actuacions musicals, ja que des que el divendres a les 19:00 hores tinga lloc la inauguració, fins que el diumenge a les 22:00 es realitze l'acte de clausura, seran desenes els tallers, activitats especials o mostres de productes els que es duguen a terme en la III edició de la Mediterrània Pop Up Market. Per a començar i com també destacaven les dues representants de la Federació, Raquel Ninot i Mariola Borja, “s'ha renovat i ampliat tant la decoració com la il·luminació de tot el recinte, s'ha habilitat una nova zona de descans i un photocall, i fins a a nivell gràfic s'ha encarregat el disseny a la també comerciant de Borriana Sonia Hernández, per la qual cosa tota la preparació i infraestructura prèvia serà ja un atractiu per a l'assistència a l'esdeveniment”. Dins de la programació específica, també han destacat que “tindrem activitats per a xiquets i xiquetes com el taller de bombolles de sabó o el de manualitats; els homes tindran el seu espai amb el curs d'higiene facial, i a més tant el dissabte com el diumenge a les 12:00 tindran lloc les Jornades d'anàlisis, diagnòstic i tractament de la pell, a les quals cal sumar la demostració de maquillatge, el taller de Fondant en directe, el de Oxigenoteràpia o la Desfilada de Moda del dissabte a les 20:00 hores”. Tota l'activitat es tancarà el diumenge a partir de les 21:00 hores amb el sorteig de regals que els diferents establiments participants en el Mediterrània Pop Up Maket han donat. Precisament els i les membres de l Federació han volgut agrair la col·laboració “tant de l'Ajuntament de Borriana i la regidoria de Comerç com de la Diputació, així com d'empreses com a Envasos Fenollosa pel material per a les zones de descans, Taula per la cistella especial que cada any dóna per al sorteig, així com a tots i cadascun dels establiments i comerços de Borriana que per tercer any consecutiu han confiat en l'organització del Mediterrània Pop Up Market per a seguir fent créixer el teixit comercial local i demostrar que a Borriana tenim tots els productes que la ciutadania necessita en el seu dia a dia”. En definitiva i com han resumit els i les participants en la presentació “creiem que ja el passat any el Mediterrània Pop Up Market es va consolidar com la gran cita comercial a Borriana, especialment en els mesos d'estiu, així que convidem tant als veïns i veïnes de Borriana com als dels municipis i ciutats veïnes a visitar-nos durant el cap de setmana i descobrir les opcions infinites del comerç local de la ciutat”.

El Saló de Plens de l'Ajuntament de Borriana ha acollit l'acte de lliurament dels tres xecs valorats en 500 euros per a les tres persones afortunades que, durant les últimes setmanes, van emplenar la seua butlleta de participació després de realitzar les compres en fins a sis establiments federats de la ciutat. Així, han sigut l'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, i el Tinent d'Alcalde Vicent Granel els qui han volgut estar presents al costat dels representants de la Federació, Carlos Capella i Raquel Ninot, per a fer lliurament de cadascun dels tres premis. Tal com explicava Safont “avui hem d'agrair tant el treball de dinamització comercial de la Concejalia i la Federació de Comerç, com a les tres premiades per demostrar que a Borriana tenim tot tipus de productes a la venda i que han confiat en els comerços de la ciutat a l'hora de realitzar les seues compres”. Així, Glòria Olivares, Mireya Vicent i Maria Dolores Silvestre s'han emportat a casa el seu “gran” xec i podran realitzar les compres en algun dels establiments federats de Borriana per valor de 500 euros. 

La setmana vinent hauran d'informar al consistori sobre l'interès per la prorrogació de contractes d'adjudicació, i disposaran fins al dia 10 de juliol per a retirar el producte dels seus llocs per a la posterior obra de renovació en la coberta


L'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, i la regidora de Comerç, Maria Romero, han tornat a reunir-se amb els venedors i venedores que disposen d'un lloc en el Mercat Municipal de la ciutat, per a analitzar l'actualitat de l'edifici municipal i acordar i traslladar els períodes d'execució de les obres de la coberta, que s'iniciaran a mitjan juliol per a “donar fins al dia deu d'eixe mateix mes perquè es retiren els productes que puguen estar emmagatzemats en cadascun dels llocs, i així preveure amb la suficient antelació els treballs de substitució de la coberta de l'edifici”, com ha detallat Romero. Però no ha sigut l'únic punt tractat durant la trobada, ja que a més també “hem traslladat als adjudicataris dels llocs la necessitat de seguir adaptant-nos a una Ordenança Municipal que en alguns punts puga crear controvèrsia, ja que precisament fa unes setmanes ja vam parlar amb ells i elles per a l'adaptació de l'Ordenança als horaris, serveis i labors que en el Mercat es realitzen, perquè tant els venedors i venedores com els propis usuaris i usuàries puguen gaudir a partir del mes de setembre d'un servei municipal millor gestionat i adaptat a les seues necessitats i reclamacions”. La mateixa alcaldessa, també ha volgut deixar clar el període d'execució de les obres de substitució de la coberta del Mercat, ja que com els ha traslladat, “el període d'execució serà de 45 dies, la qual cosa sumat a les possibles jornades festives dels mesos de juliol i agost, o els problemes que esperem que no sorgisquen però que no es poden controlar a nivell de meteorologia, faran que s'haja pogut allargar fins al dia 10 de juliol el final de període en el qual els llocs han de quedar totalment buits perquè els treballs d'extracció en la coberta siguen segurs i es puguen realitzar dins del termini i en la forma escaient”. Les representants municipals ja han informat sobre “el compliment per part de l'empresa encarregada dels treballs en la coberta en la redacció del pla d'extracció o del projecte global de l'obra, així que esperem que una vegada iniciades les obres, puguen estar acabades en eixe màxim de dos mesos que s'havia plantejat des del primer moment”.

Després de la gran acceptació del passat any, la regidoria de Comerç ha escoltat les peticions dels i les participants per ampliar el nombre de sessions i seleccionar les temàtiques més atractives

 

 

La regidoria de Comerç ha tornat a engegar la iniciativa «Desdejunis al Comerç» que ja va tenir lloc en diferents establiments de la ciutat de Borriana amb l'objectiu de «millorar i optimitzar la capacitat de venda dels i les comerciants de Borriana, així com modernitzar els diferents processos de distribució, venda o imatge de cada comerç» tal com ha explicat la màxima responsable de l'àrea, Maria Romero. Han sigut els Salons de la Caixa Rural de Borriana, on fa unes setmanes ja es presentava aquesta segona edició, els que han acollit la primera de les sessions dedicada a les Xarxes Socials i la seua importància a l'hora de donar a conèixer el producte que distribueix i ven cada comerciant, així com per a augmentar o fidelitzar a la clientela de cadascun d'ells i elles.

I si ja el passat any la resposta per part del teixit comercial de Borriana va anar creixent fins a aconseguir la trentena de participants en les últimes sessions, en aquesta segona edició la resposta ha sigut immediata, i la primera sessió celebrada en la Caixa Rural ha sigut novament multitudinària. Ha sigut l'especialista en màrqueting i comunicació d'empresa, Mar Arambul, qui s'ha encarregat de dirigir estar primera sessió en la qual l'ús de les xarxes socials com a «gran recurs» a l'hora de donar a conèixer els productes i fer-los arribar el més lluny possible i al major nombre de clients, ha sigut el protagonista. Tal com explicava la regidora de Comerç, Maria Romero, «els «Desdejunis al Comerç» van suposar ja el passat any una forma diferent d'interactuar amb el teixit comercial de Borriana, i un nou mètode perquè els i les mateixes comerciants decidiren en aquesta segona edició quins són els seus principals interessos i temes a tractar a l'hora d'optimitzar la seua capacitat comercial i de venda de productes, per la qual cosa estem molt satisfetes de veure que ja en aquesta primera sessió la resposta haja sigut tan bona». Finalment, la mateixa Romero ha recordat que «les sessions dels «Desdejunis al Comerç» se celebraran de forma mensual fins a finals d'any, intentant respondre en tot moment a les peticions temàtiques dels i les comerciants i amb especialistes en cadascun dels camps tractats, com a conceptes de venda, distribució o imatge de producte, per a així, seguir recolzant el creixement del nostre Comerç local i oferir possibilitats de formació i millora de l'activitat en cada establiment de la ciutat que decidisca participar en la iniciativa realitzant la seua inscripció a través de la web de promoció econòmica».