• Per un import màxim de 400 euros perquè persones autònomes, petites empreses i mutualistes puguen fer front a les conseqüències originades pel coronavirus
  • Són compatibles amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents d'altres administracions o ens públics o privats
  • El termini per a presentar les sol·licituds és del 10 al 30 de juliol i els impresos estan disponibles en el tauler d'anuncis de la seu electrònica: https://burriana.sedelectronica.es/board/.

Des del 10 de juliol ja es poden sol·licitar les ajudes econòmiques de caràcter social per un import màxim de 400 euros convocades per l'Ajuntament de Borriana, amb l'objectiu de donar suport al teixit empresarial de la ciutat amb domicili fiscal en la localitat per a fer front a les conseqüències originades pel coronavirus Covid-19.


Concretament, van dirigides a col·laborar amb diverses despeses corrents així com amb els costos d'adequació de locals i de funcionament de l'activitat que hagen resultat necessaris com a conseqüència de l'emergència sanitària, de persones treballadores per compte propi o autònomes, petites empreses i mutualistes del municipi, que van cessar la seua activitat per la declaració de l'estat d'alarma i a aquelles que no van cessar la seua activitat però que es van vore afectades econòmicament pel desenvolupament de la pandèmia.


L'Ajuntament ha publicat en el web municipal les bases reguladores i convocatòria de les subvencions, així com els models de sol·licitud i d'acreditació de despeses.


Segons ha explicat l'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, aquestes subvencions són compatibles amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents d'altres administracions o ens públics o privats, autonòmics, estatals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals, “sempre que no es depasse el cost de l'actuació subvencionada i sense perjudici del que sobre aquest tema poguera establir la normativa reguladora de les altres subvencions concurrents”.


De fet, ha precisat l'alcaldessa, l'informe de la Direcció General d'Administració Local de la Generalitat, a pesar que la Subdirecció General d'Ocupació ha aprovat unes ajudes directes a persones treballadores en règim d'autònomes que tenen per objecte compensar la disminució d'ingressos derivada de la declaració de l'estat d'alarma, constata que no s'aprecia solapament de la despesa subvencionable, per la qual cosa considera que l'actuació local resulta complementària amb l'autonòmica i, per tant, no existeix duplicitat.


La quantia que destina l'Ajuntament a aquesta nova línia d'ajudes ascendeix a un import global de 400.000 euros, procedent de part del superàvit pressupostari de 2019. En tot cas, ha assegurat Maria Josep Safont, aquesta quantia “podrà ser incrementada en funció de la necessitat”.


Despeses subvencionables


Les ajudes convocades tenen el caràcter de subvencions, i seran despeses subvencionables els pagaments en concepte de lloguer, llum, aigua, manteniment de programes informàtics, dominis, hosting, despeses de gestoria, així com quotes d'autònom o mutualista i assegurances socials a què s’haja fet front durant el període comprès entre el 14 de març i el 10 de juliol d'enguany.


Així mateix, s'inclouen les despeses d'adequació de locals i/o de funcionament de l'activitat que hagen resultat necessaris com a conseqüència de l'emergència sanitària, tals com instal·lació de mampares, adquisició d'elements d'higienització i desinfecció i, en general, qualsevol despesa necessària per a la prevenció i evitar contagis.


Termini per a les sol·licituds


El termini de presentació de sol·licituds és de 15 dies hàbils, concretament del 10 al 30 de juliol i els impresos estan disponibles en el tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament: https://burriana.sedelectronica.es/board/.


Així mateix, en la pàgina web municipal està disponible la informació, requisits i documentació de la convocatòria i s’ha habilitat l'accés a la seu electrònica per a formular la sol·licitud.


Pla municipal d'activació econòmica


Cal recordar que el consistori de Borriana ha posat en marxa un Pla d'Acció municipal per a activar i reconstruir l'economia local amb mesures fiscals i ajudes, de les quals es poden beneficiar tant els comerciants autònoms com les empreses locals.


Entre elles destaquen, a més de la línia d'ajudes per als autònoms dotat amb 400.000 euros,el pagament immediat les factures als proveïdors pimes i autònoms de l'Ajuntament, la modificació dels calendaris fiscals per a ajornar el pagament dels impostos i taxes municipals, la devolució de les taxes d'activitats anul·lades, l'exempció de pagament de les taxes a terrasses, bars, restaurants i xiriguitos, i la possibilitat d'ampliació d'aquestes. Tota la informació de les ajudes es poden consultar en el web municipal.

 

  • El consistori destina 400.000 euros en ajudes econòmiques per a col·laborar en la reactivació econòmica i comercial de Borriana
  • Podran cobrir les despeses corrents, com ara, llum, aigua, lloguer, manteniment de programes informàtics, quotes d'autònoms, modificacions en el local de treball o despeses de gestoria
  • Un total de 760 treballadors autònoms de Borriana han sol·licitat les ajudes de la Generalitat

L'Ajuntament ha aprovat les bases reguladores de la nova línia d'ajudes econòmiques dirigides a autònoms, pimes i mutualistes locals, que amb un pressupost de 400.000 euros, complementaran les proporcionades per la Generalitat Valenciana i pel Govern d'Espanya, segons ha avançat l'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont.


Sobre aquest tema ha assegurat que aquesta iniciativa constitueix “una més de les mesures implementades pel consistori dins del pla municipal per a col·laborar en la reactivació econòmica i comercial de la ciutat”, i ha indicat que compten ja amb els informes favorables de la Direcció General de l'Administració Local de la Generalitat Valenciana, tant de sostenibilitat financera com d’inexistència de duplicitat de les ajudes.


Així, ha manifestat Maria Josep Safont, la nova línia de subvencions disposa de “tots els tràmits administratius pertinents previs per a la seua posada en marxa sense impediments”, i també amb el finançament de 400.000 euros que va ser aprovada en el ple ordinari del passat mes de maig.
Les ajudes podran cobrir les despeses corrents com la llum, l'aigua, el lloguer, el manteniment de programes informàtics, les quotes d'autònoms i les modificacions que s'hagen fet en el local de treball per a complir amb les normatives sanitàries vigents, o les despeses de gestoria.


Amb aquestes ajudes, ha destacat l'alcaldessa, el consistori pretén complementar les ajudes que els governs estatal i autonòmic han posat a la disposició dels autònoms, per a fer front als costos econòmics que han patit a causa de la Covid-19, “una manera de donar suport i ajudar les petites empreses locals en la seua recuperació econòmica”.


Es tracta, ha subratllat, “d’una de les mesures que estem impulsant amb el suport de tots els grups polítics i que s'apliquen de cara a la nova normalitat, dins del pla per a la reactivació de l'economia local posat en marxa per l'Ajuntament, i que continua avançant”.


D'aquesta forma, segons ha explicat Maria Josep Safont, l'estratègia global inclou mesures i accions urgents complementàries en l'àmbit social i econòmic, vinculades, entre altres qüestions, a l'agilitació del pagament a proveïdors i a la fiscalitat amb la flexibilitat del calendari, retardant més de dos mesos el període de pagament voluntari i incrementant les bonificacions i exempcions en determinades taxes i impostos.
Cal recordar que 760 comerciants i autònoms de Borriana han optat a les ajudes de la Generalitat per a afectats per la situació de crisi sanitària. Unes subvencions de 1.500 euros en el cas de negocis que hagen hagut de tancar, i de 750 euros per a aquells autònoms, que malgrat no haver sigut obligats a tancar, han vist reduïts els seus ingressos per la crisi del coronavirus.


Paral·lelament, també han pogut sol·licitar la prestació extraordinària del Govern d'Espanya per cessament d'activitat per a autònoms, d'un 70 per cent de la base de cotització amb un mínim de 661 euros. Una de les principals mesures del Govern destinada als autònoms i autònomes amb l'objectiu de pal·liar els efectes negatius sobre els seus negocis de la pandèmia de la Covid-19, que consisteix en el fet que qui hi tinga dret la puga cobrar però a més no pagarà les cotitzacions, mentre que el temps que es perceba aquesta prestació extraordinària computarà com a cotitzat.

El superávil de 2019 se destina a servicios sociales  ante el covid 19

 

  • El decret de l'alcaldessa dota de crèdit per a la contractació de personal destinat a serveis socials amb la finalitat d'atendre l'augment de prestacions i serveis provocats per la Covid-19

  • A més, incrementa la seua aportació en els convenis amb Creu Roja i Càritas per a enguany, 2020, amb l'objectiu que puguen ajudar les famílies borrianenques en aquesta crisi

  • També se suplementa la partida d'ajudes d'emergència en 300.000€ que dupliquen els 300.000 inicials dels quals ja s'han gastat dos terços


L'Ajuntament de Borriana destina part del superàvit pressupostari de 2019 a finançar despeses de serveis socials i promoció social derivats de la crisi sanitària, econòmica i social provocada per la pandèmia de la Covid-19, segons el decret signat per l'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, que serà convalidat en el primer Ple municipal que celebre la corporació.

Maria Josep Safont ho ha anunciat aquest matí, alhora que ha explicat que s'ha efectuat una modificació de crèdits que ascendeix a un total de 374.419 euros, a través de suplements i crèdits extraordinaris en el Pressupost Municipal de 2020, per a adoptar mesures urgents complementàries en l'àmbit social i econòmic per a fer front a la Covid-19. Les mesures s’han pres en tres sentits: incrementar les subvencions a entitats, suplementar ajudes d'emergència per a persones vulnerables i contractar personal destinat a serveis socials.

El total de la modificació pressupostària, ha precisat l'alcaldessa, “es finança amb el 20% del romanent de tresoreria que l'Estat ens permet utilitzar per a serveis socials i promoció social, segons el RDL 8/2020”. És a dir, “uns 711.000 euros, que estem utilitzant segons les necessitats”.

Concretament, en aquesta ocasió, s'incrementa l'aportació del consistori als convenis amb Creu Roja i Càritas per a enguany, amb l'objectiu que puguen ajudar les famílies borrianenques en aquesta difícil situació.

Safont ha posat en valor “la labor i el compromís” de les dos entitats a la ciutat i el seu “inestimable” treball amb persones en risc d'exclusió social del municipi, i ha indicat que la seua col·laboració per a mitigar la crisi resulta “indispensable i essencial”.

Així, a la vista de les necessitats creixents que estan atenent com a conseqüència igualment de la pandèmia que es viu per la Covid-19, el conveni amb Creu Roja que implicava una aportació de l'Ajuntament de 13.000 euros, s'augmenta en 23.000 euros més, mentre que l'acord amb Càritas, també de 13.000 euros, duplica la quantitat amb 13.000 euros més.

Per a Maria Josep Safont, “aquesta crisi ha provocat que persones que mai havien pensat que haurien de sol·licitar ajuda per a menjar, ho hagen de fer, i s'està donant resposta a totes les famílies”. Per això, ha manifestat, amb el decret també “suplementem amb 300.000 euros la partida d'ajudes d'emergència que efectua directament el consistori per a atendre persones vulnerables, xifra que duplica els 300.000 inicials dels quals s'han gastat ja dos terços”.

A més, la resolució d'alcaldia inclou un crèdit extraordinari que s'eleva a 38.419,58 euros, per a la contractació de personal destinat a serveis socials, un/a treballador/a social i un/a auxiliar administratiu/a, amb la finalitat d'atendre l'increment de tasques que ha de tramitar l'àrea de serveis socials per l'augment de prestacions i serveis a causa de la Covid-19.

L'alcaldessa ha recordat que, amb anterioritat, l'Ajuntament ja havia realitzat una altra modificació de crèdit, finançada així mateix amb el 20% del romanent de tresoreria disponible que l'Estat permet utilitzar per a comprar material de protecció sanitari (EPI).

retraso del cobro de tasas municipales por el covid19

L'Ajuntament de Borriana ha decidit modificar el calendari del contribuent per a aquest exercici amb la finalitat de retardar el període voluntari de pagament dels principals impostos municipals, amb l'objectiu de reduir la pressió fiscal a les famílies mentre s'afronta la crisi sanitària ocasionada pel coronavirus.

Segons ha explicat l'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, aquesta decisió de retardar i flexibilitzar els terminis de pagament forma part del paquet de mesures fiscals i econòmiques que l'equip de govern està duent a terme, amb l’objectiu “d’alleujar la càrrega econòmica que poden tenir les famílies del municipi després de la parada de l'activitat econòmica derivada de l'estat d'alarma”.

Cal recordar que una de les primeres mesures adoptades per l'equip municipal de govern va ser deixar sense efecte els períodes de pagament de tributs en voluntària així com els càrrecs domiciliats, i paralitzar el repartiment immediat de rebuts del primer padró que començava justament el mateix dia que el confinament, el 16 de març, fins al 5 juny, i que els notificadors tenien ja amanits per a repartir.

També es va acordar pagar immediatament les factures que arriben dels proveïdors, sense esperar els 30 dies de tramitació, per a injectar liquiditat als autònoms i pimes, així com les Prestacions Econòmiques Individuals que es tramiten en Serveis Socials i que en mes i mig ja s'han abonat per un valor de més de 2 milions d'euros.

Igualment, va decidir suspendre la tramitació de totes les remeses de cobrament de tributs i retardar-les, almenys 2 mesos, per a no saturar el contribuent en un moment de confinament.

Amb aqueix propòsit s'ha retardat el termini dels nous períodes de cobrament de padrons en voluntària. D'aquesta manera, els càrrecs domiciliats es passarien cada 2 mesos, i els rebuts no domiciliats es permetria flexibilitzar el pagament dins del període, en cas de necessitat i, per descomptat, sense pagar interessos. La proposta és mantindre el primer període de dos mesos i mig, fins a l’agost, i acabar el segon període en l'últim mes de l'any.

Concretament, el primer padró estaria obert del 25 de maig al 5 d'agost, amb càrrecs el 27 de maig i el 27 de juliol corresponents a l'Impost de Vehicles, Taxa de Gestió de Residus i la Taxa de Gual.

A més d'aquestes mesures de suport a les economies familiars, Safont ha recordat que l'Ajuntament també ha pres una altra sèrie de mesures de suport a les empreses, com ara “l'exempció del cobrament de la taxa de terrasses de bars i restaurants per ocupació de via pública”, o reduir proporcionalment les taxes i cànons al període no utilitzat de serveis municipals esportius, del Centre d'Arts, de mercats, del bus de l'UJI o per edificis municipals.

El retard de més de dos mesos en el cobrament de tributs, ha manifestat l'alcaldessa, no comporta cap aportació econòmica del consistori, però “sí que afavoreix a la gent treballadora, pimes i autònoms en moments de confinament. Com a conseqüència que la majoria de les activitats econòmiques estan parades, malgrat que perjudica l'Ajuntament perquè provoca un problema de tresoreria”.

El Ayuntamiento porpone exención de tasas de terrazas a bares y restaurantes ante el covid-19

L'equip municipal de govern ha plantejat avui en la Junta de Portaveus modificar l'ordenança de Tributs per a deixar exemptes del pagament de les taxes d'ocupació de via pública les terrasses de bars i restaurants durant tot 2020, segons ha indicat la regidora d'Hisenda, Cristina Rius.

Aquesta proposta és una mesura més de les adoptades pel govern municipal en l'àmbit econòmic, dirigides a autònoms, comerços i petites empreses locals per a contribuir a la reducció de l'impacte econòmic en la seua activitat, provocada per l'emergència sanitària de la Covid19.

Rius ha assenyalat que la iniciativa s'ha traslladat ja al personal tècnic per a iniciar la modificació de l'ordenança i, un camí redactada, serà traslladada al Ple municipal per a la seua aprovació.

Així mateix, ha precisat que en vistes a l'aprovació de la desescalada del confinament en quatre fases, en les quals s'inclou l'obertura gradual de bars i restaurants, s'ha plantejat que aquesta proposta pot contribuir al fet que el retorn a l'activitat, després de la crisi sanitària, siga el menys dur possible per a autònoms, xicotetes i mitjanes empreses, i comerços”.

Finalment, la responsable d'Hisenda ha manifestat que la previsió pressupostària d'ingressos del consistori en taxes per ocupació de via pública de terrasses i restaurants enguany seria al voltant de 120.000 euros, quantitat que es veuria incrementada davant la probabilitat que augmentaren les sol·licituds de terrasses i que si, finalment no es cobren, “serà la minva que tindrà la nova mesura en els ingressos municipals per a enguany”.

El Ayuntamiento paga más de 2 millones de euros a empresas y proveedores  en menos de un mes

Durant el confinament per la crisi de la Covid-19, l'equip de Govern municipal ha aprovat i transferit el pagament de factures a proveïdors, alguns de compres i serveis públics, per un import que ascendeix a 2.084.884 euros, i dirigits a petites i mitjanes empreses, autònoms i persones que necessiten urgentment ajudes socials.

Segons ha explicat la regidora d'Hisenda, Cristina Rius, s'han abonat els més de 2 milions d'euros, en la segona quinzena de març i la primera d'abril, perquè s'està “actuant de manera diligent amb la tramitació de les factures per a no demorar el pagament a proveïdors” amb l'objectiu “d’injectar liquiditat als autònoms, petites i mitjanes empreses i a les persones vulnerables i alleujar, en la mesura que siga possible, la seua difícil situació”.

Així, ha assegurat Rius, actualment, els autònoms i empreses que treballen per al Consistori estan cobrant en “una mitjana de 10 dies”, consolidant la reducció del període mitjà de pagament a proveïdors, “fins i tot en l'actual crisi sanitària provocada per la pandèmia del coronavirus”.

Precisament, ha aclarit la regidora de l'àrea d'Hisenda, “en aquests dies de confinament, ara més que mai, s'estan tramitant més ràpidament les factures de proveïdors perquè obtinguen prompte liquiditat i puguen fer front a les seues despeses”.

De la mateixa manera, l'Ajuntament, “agilitza les transferències a les persones i famílies més vulnerables o que estan en un moment puntual de necessitat d'ajudes socials per a subministres bàsics i d'alimentació. D’aquesta manera, es resolen decrets d’ajudes setmanals a fi de reduir al mínim els temps d’espera per al cobrament de les ajudes”, ha puntualitzat.

Sobre aquest tema, ha insistit Rius, el Govern Municipal de Borriana “no escatimarà en recursos dirigits a les persones que necessiten ajuda per a superar aquest període de crisi sanitària” i, si cal, “contractarem les operacions de crèdit que siguen necessàries per a poder pagar puntualment, entre altres despeses, les ajudes socials i les factures d'autònoms i empreses”, ha posat l'accent.

Rius ha destacat que el personal municipal, des de casa, amb el teletreball “continua la seua comesa en la tramitació de les factures i les prestacions bàsiques d'alimentació, entre altres tasques”, amb la finalitat que el Consistori incidisca en “la línia de pagament ràpid” i, d'aquesta forma, “contribuir a alleujar els efectes de la crisi econòmica i social provocada per l'emergència sanitària de la Covid-19”.

D'aquesta forma, ha manifestat la responsable municipal d'Hisenda, “el Consistori promou que els sectors econòmics locals puguen cobrar els serveis prestats dins del termini i de forma adequada, i contribueix al fet que els autònoms i les petites i mitjanes empreses que treballen per al consistori tinguen liquiditat en aquesta difícil situació”.

Se consolida el pago a proveedores en el primer trimestre de 2020

L'equip de Govern municipal ha consolidat la reducció del període mitjà de pagament a proveïdors, fins i tot en l'actual crisi sanitària provocada per la pandèmia del coronavirus, i ha aprovat en la segona quinzena de març l'abonament de dos relacions de factures de compres i serveis públics que ascendeixen a quasi 1 milió 7d’euros.

Segons ha assegurat la regidora d'Hisenda, Cristina Rius, aquestes factures del primer trimestre “s'han tramitat, com sempre, amb la major diligència per a poder pagar-les dins del període legal que ens marca la Llei de Morositat, per davall dels 30 dies després de registrar la factura”, dins del full de ruta en la gestió econòmica del Consistori “per a reduir els períodes de pagament a proveïdors”, que en l'últim trimestre de 2019 “es va situar en una mitjana de 10,07 dies”.

Des de casa amb el teletreball, ha precisat Rius, el personal municipal “no ha cessat en la seua comesa de tramitar les factures i les prestacions bàsiques d'alimentació, entre altres tasques”, amb la finalitat que el Consistori continue en “la mateixa línia de pagament immediat i, d'aquesta forma, contribuir a alleujar els efectes de la crisi econòmica i social provocada per l’emergència sanitària del COVID 19”.

D'aquesta forma, ha manifestat la responsable municipal d'Hisenda, “el Consistori promou que els sectors econòmics locals puguen cobrar els serveis prestats dins del termini i en la forma adequada, i contribueix al fet que els autònoms i les petites i mitjanes empreses que treballen per al Consistori tinguen liquiditat en aquesta difícil situació”.

El Ayuntamiento suspende el cobro de tributos

L'Ajuntament de Borriana ha adoptat una sèrie de mesures extraordinàries en matèria d'ingressos municipals, mitjançant una resolució d'Alcaldia, com a conseqüència de la situació derivada de l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19, segons ha anunciat avui l'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont.

Així, el Consistori ha determinat suspendre el cobrament de remeses de les taxes corresponents a serveis o activitats que actualment es troben suspesos, prohibits o afectats, com són les relatives a serveis esportius, mercat exterior i de la Mar, taxes d'ocupació de domini públic amb terrasses, taxes BUS UJI i taxes del Centre de les Arts Rafael Martí de Viciana.

També ha resolt deixar sense efecte el període de cobrament dels padrons de l'Impost de Vehicles de Tracció Mecànica (IVTM) i Taxes Urbanes de l'exercici 2020, el període de cobrament del qual s'havia fixat del 16 al març al 5 de juny.

Així mateix, ha establit suspendre l'emissió de remeses d'altes de tributs a través de liquidacions d'ingrés directe en una entitat col·laboradora, és a dir, les altes d'IBI, de l'Impost sobre l'Increment del Valor dels Terrenys de Naturalesa Urbana (plusvàlua) i de l'Impost d'Activitats Econòmiques (IAE).

Sobre aquest tema, Safont ha precisat que depenent de l'evolució i les circumstàncies”, s'adoptaran noves resolucions sobre l'alçament de les suspensions adoptades i es fixaran “nous períodes de cobrament dels padrons de l'IVTM i Taxes Urbanes de l'exercici 2020, així com de la resta de tributs reportats i que hagen de ser objecte de liquidació i exigència de pagament”.

L'alcaldessa ha manifestat que l'Ajuntament pretén “ajudar a tota la ciutadania de Borriana, en tot el que estiga al nostre abast, per a garantir al costat de totes les institucions la millor resposta a la crisi provocada pel COVID-19”.

Aquestes mesures se sumen a unes altres ja adoptades dies anteriors com el tancament de les instal·lacions, serveis i centres municipals, dels mercats exteriors del dimarts i de la Mar, el tancament de l'atenció al públic presencial, la suspensió del pagament de l'aparcament regulat en la zona ORA en tot el municipi, o el tancament de les instal·lacions el cementeri a les visites, excepte per als serveis estrictament necessaris com els enterraments, durant el període en què es prolongue l'estat d'alarma decretat pel Govern.

Finalment, ha volgut agrair a la ciutadania de Borriana “el sentit de la responsabilitat i el civisme que estan demostrant en un moment tan crític complint les restriccions”. També ha mostrat la seua gratitud a “les nombroses entitats socials i associacions, a comerços i empreses, i a les persones particulars de la localitat, que han oferit la seua predisposició i mitjans per a col·laborar davant aquesta situació”.