La sessió plenària de l'Ajuntament de Borriana corresponent al mes de setembre però que s'ha avançat al 31 d'agost per a evitar la seua coincidència amb les Festes de la Mare de Déu de la Misericòrdia, ha servit per a confirmar “la tendència que des de fa dos anys estem intentant mantenir a la baixa des de l'equip de govern respecte al deute municipal heretat de l'anterior equip, i que segueix complint les expectatives, ja que després de molt temps hem aconseguit situar-la per davall dels deu milions d'euros, concretament ha quedat fixada després del segon trimestre en 9,2 milions d'euros”, tal com ha explicat la regidora d'Hisenda, Cristina Rius. A més, i també dins de la dació de comptes d'aqueix segon trimestre de l'any, Rius ha detallat que “la ràtio de deute que es fa pública a final de cada exercici, estava situada en el 48 per cent a inici de legislatura, i l'última xifra del desembre passat és del 37,4 per cent, i pel que a pagament a proveïdors es referix, durant eixe segon trimestre ha sigut de 12,6 dies, una altra de les xifres que indica el bon funcionament i el compromís amb aquelles persones i empreses que treballen directament amb el consistori”. Finalment, Rius ha volgut afegir que “el mateix Informe d'Intervenció que marca clarament la idoneïtat del nostre treball assenyala en aquesta ocasió que «l'Ajuntament compleix amb l'objectiu d'estabilitat pressupostària», la qual cosa és el reflex de la responsabilitat i rigor amb el qual treballem amb els comptes municipals”. A més, el ple corresponent al mes de setembre també ha servit per a aprovar una moció per la qual l'Ajuntament de Borriana passarà a formar part del Grup d'Acció Local del Sector Pesquer “GALP LA PLANA”, amb l'objectiu de “millorar i augmentar la defensa dels interessos dels veïns i veïnes de la ciutat de Borriana, especialment del seu sector pesquer”, tal com ha comentat l'edil de l'àrea, Vicent Aparisi, qui a més ha citat algun les finalitats establides en els Estatuts de GALP com “servir com a fòrum de debat i cerca de consens en qüestions relatives al desenvolupament del sector pesquer, sensibilitzar a diverses administracions públiques i a la resta d'agents soci-econòmics del nostre territori; promoure, dinamitzar i racionalitzar el desenvolupament integral pesquer de les comarques de la La Plana Baixa i La Plana Alta; afavorir la dinamització social i cooperació institucional per al desenvolupament comarcal; informar a la població local i afavorir l'impuls del sector; contribuir a la conservació i foment del patrimoni cultural, històric i natural del nostre entorn o servir a les entitats associades del centre receptor i distribuïdor de tota la informació relativa al camp del desenvolupament pesquer”. 

La Junta de Govern Local aprova el contracte de lloguer del terreny i la nau situada en l'Avinguda Corts Valencianes que millorarà la proximitat, seguretat i vigilància del Dipòsit Municipal

 

 

La regidora d'Hisenda de l'Ajuntament de Borriana, Cristina Rius, ha volgut informar públicament sobre l'aprovació del contracte de lloguer que permetrà disposar d'un nou Dipòsit Municipal de Vehicles a partir del pròxim mes d'agost. Segons ha volgut remarcar inicialment Rius, «cal agrair l'enorme esforç extra realitzat per part de serveis municipals com la Policia Local, Via Pública i Serveis Tècnics que en els últims tres mesos ha treballat a un alt ritme per a solucionar les qüestions pendents del que a partir del pròxim mes ja serà l'antic dipòsit, situat en la carretera de Vila-real». I és que els més de cent vehicles retinguts per via judicial ja han sigut traslladats per tal que “d'una banda, es tanque el contracte amb els propietaris de l'espai on se situava el dipòsit i que finalitza el 31 de juliol, i per un altre, mantenir a la disposició del servei el major espai possible en el nou dipòsit».

En l'informe elaborat per la mateixa Policia Local de Borriana, es detallen les raons i millores que suposarà el canvi d'ubicació del Dipòsit Municipal de Vehicles, ja que com ha detallat Rius «fins ara hi havia algunes reclamacions per l'excés de distància entre el casc urbà de Borriana i el lloc on se situava el dipòsit, així que el canvi fa que tant els temps destinats a recuperar els vehicles com la seguretat i vigilància del nou Dipòsit Municipal milloraran el servei de forma notable». A més, el mateix informe policial detalla que «en l'actual dipòsit, l'escassa distància entre porta i carril de circulació dificultava tant l'accés com el pas de vehicles», la qual cosa es veurà solucionat amb la nova ubicació. A més, les instal·lacions de l'Avinguda Corts Valencianes «ofereixen altres possibilitats d'implementació de serveis, ja que comptaran amb un dipòsit d'objectes i gèneres intervinguts per la Policia Local, per la qual cosa tant l'operativitat com la seguretat i la proximitat del dipòsit es veuran ostensiblement millorades».

Per tant, també la màxima responsable municipal, l'alcaldessa Maria Josep Safont, que en les últimes setmanes també ha coordinat els treballs amb els diferents serveis municipals implicats, s'ha mostrat «satisfeta de veure com les expropiacions que en el seu moment va fer l'Ajuntament s'estan aprofitant, com en aquest exemple, per a millorar i seguir optimitzant els serveis públics prestats pel consistori, amb el que el nou dipòsit acabarà amb algunes situacions conflictives com la dels llargs desplaçaments o la vigilància dels vehicles que es troben en les instal·lacions». 

 

La mayor parte de la partida irá destinada a costear indemnizaciones a terceros, intereses de demora, asistencia jurídica y la unidad de ejecución A-30-31 de la Serratella

 

La concejalía de Hacienda del Ayuntamiento de Borriana ha anunciado que llevará a la próxima sesión plenaria municipal una propuesta de modificación de créditos procedente del remanente de tesorería para gastos generales para “poder hacer frente a varios gastos correspondientes a mantenimientos generales y conservación, pero también para costear cuestiones pendientes de anteriores legislaturas, que suponen una parte importante de la modificación”. Así lo ha explicado la máxima responsable del área, Cristina Rius, quien ha detallado que “una vez más nos encontramos con que la falta de previsión y de cierre de asuntos por parte del anterior equipo de gobierno nos obliga a realizar este tipo de modificaciones, que en esta ocasión deberemos destinar a pagar, por ejemplo, 14.000 euros para finiquitar la unidad de ejecución A-30.31 correspondiente a la zona de la Serratella, donde el Partido Popular prefirió no ejecutar el 0,22 pendiente de la obra, lo que ha supuesto el aumento de costes ahora que si hemos completado el proceso de ejecución”. Otro de los puntos que han hecho que la modificación se eleve por encima de los 260.000 euros es el pago del Justiprecio correspondiente a la finca de la calle La Vieta de Borriana, por el que el ayuntamiento deberá pagar un total de 98.700 euros, “ya que se trata de una sentencia que se ha confirmado ahora y que debemos solucionar, ya que el consistorio debe hacer frente a las sentencias que así lo indican y cumplir con nuestras obligaciones, como ya hicimos hace un año, cuando para evitar mayores intereses abonamos 85.000, dentro del pago de cuatro expropiaciones que ascendían a 1,1 millones”. Además, hay que sumarles otros 20.000 euros que en esta ocasión servirán para costear la asistencia jurídica que en su momento contrataron concejales y funcionarios por su cuenta y que tendrá que sufragar el Ayuntamiento, precisamente por la denuncia de otra de las representantes municipales que hoy está en la oposición. Dentro de la misma modificación, también se destinarán 43.000 euros a mantenimiento y conservación de la vía pública, que en este caso “ha sido una cuestión sobrevenida, ya que las inundaciones que ha sufrido la ciudad de Borriana durante el último año hicieron que se tuvieran que destinar más recursos a solucionar y reparar las consecuencias de los temporales”. 

Després de la publicació d'avui de la sentència del TC, el Ministeri deu ara legislar establir els criteris amb els quals els Ajuntaments han de començar a treballar

 

 

La Regidoria d'Hisenda de l'Ajuntament de Borriana, juntament amb els responsables del Departament de Rendes, han traslladat avui al conjunt de l'oposició “la metodologia i política informativa que s'està duent a terme en el cobrament o pagament de les plusvàlues, ja que com a marca la sentència, ha de ser el Ministeri qui a partir de la publicació de la mateixa, que s'ha fet pública avui, ha de modificar la normativa i indicar als municipis els criteris a seguir”, tal com ha resumit la regidora Cristina Rius. A més, també des del Departament de Rendes del consistori s'ha volgut traslladar “la informació i atenció que estem prestant a cadascuna de les persones que la sol·liciten en l'Ajuntament, atenent una per una les peticions d'informació”. La mateixa Rius ha volgut deixar ben clar que “no s'està negant cap informació, més bé al contrari, ja que des dels serveis tècnics s'està assessorant cada cas individual que ho sol·licite, i per tant, qui ha de començar a accelerar el treball i informar als ajuntaments sobre els criteris a seguir en el cobrament d'aquest impost, és el Ministeri d'Hisenda”. Eixa és la raó per la qual els serveis tècnics han recepcionat cadascun dels recursos presentats pels ciutadans, a l'espera de la modificació que de forma obligatòria ha de realitzar el Ministeri després de la publicació, avui mateix, de la sentència del TC.

A més, la màxima responsable del Departament, Cristina Rius ha volgut afegir que “la gran majoria dels casos estan perfectament liquidats, i tal com ens han indicat des dels mateixos serveis tècnics és un contrasentit pretendre informar o notificar a al voltant de 15.000 subjectes passius a través d'una carta nominal, ja que no s'ha seguit aquesta fórmula informativa en cap de les campanyes de cobrament de tributs o impostos”.

Finalment Rius ha volgut recordar que “la mateixa Federació de Municipis i Províncies ja ha remès fa dues setmanes una proposta perquè el Ministeri promoga, com més prompte millor, una reforma de l'impost, l'adapte a la sentència del Tribunal Constitucional i, finalment, compense les pèrdues per recaptació que també estem estudiant reclamar des del nostre Ajuntament”.

A més, des dels mateixos serveis tècnics del departament s'ha demanat prudència a l'hora “de fer declaracions públiques” sobre el tema ja que com han fet saber a l'oposició “ens limitem a aplicar la llei i no s'hauria de confondre a la ciutadania sobre la informació que donem des del departament”.

El Pleno Ordinario de este jueves aprobará las modificaciones de crédito que permitirán al consistorio destinar parte del remanente a obra pública

 

El Pleno Ordinario del Ayuntamiento de Borriana correspondiente al mes de abril permitirá aprobar dos modificaciones de crédito que se destinarán tanto a la mejora de varias infraestructuras públicas como el vial de unión del Port y la ciudad o las actuaciones de mejora de caminos rurales. Así lo ha dado a conocer la responsable del área económica municipal, Cristina Rius, quien ha querido puntualizar que “realizamos las modificaciones para, como hemos hecho hasta ahora, continuar con nuestras inversiones de mejora del conjunto de infraestructuras viales de nuestro término municipal, destinando 300.000 del remanente tanto a la luminaria del vial del Port como a la demandada adecuación de caminos rurales”. Según ha detallado la misma Rius “en el caso de la nueva iluminación para el vial del Port, debemos substituir las antiguas farolas del margen derecho de la obra por nuevo mobiliario urbano, que por una parte reducirá los costes por gasto de luz, y por otro, mejorará la visibilidad al situar farolas con un doble brazo, y por tanto, con mayor capacidad lumínica”. 

Pero no será la única de las modificaciones que se aprobarán en el Pleno municipal, ya que Rius ha querido dejar claro que “estas modificaciones se realizan para poder adecuar las inversiones a las necesidades reales y más urgentes de la ciudad, pese a que en el segundo de los casos, el destino final del cambio de inversión es totalmente obligado y viene generado por deficiencias en la gestión económica de etapas anteriores”. Y es que se realizará una modificación por valor de 234.000 euros, en la que se incluyen varios pagos pendientes o intereses de demora procedentes de anualidades como las de 2009, 2013 o 2014. Tal y como ha pormenorizado Rius “un ejemplo claro son los más de 50.000 euros que deberemos destinar al pago de la Tasa de Vertidos Marítimos, aprobada por el Partido Popular en la Generalitat en 2012 y que después no abonaron durante las tres siguientes anualidades”. Además, también hay que sumar más de 30.000 euros por “el exceso de ocupación que se dio en el año 2009 en las zonas de los chiringuitos de Borriana, y otros 30.000 euros por los intereses de demora que se derivan del incumplimiento de los plazos de pago a los proveedores municipales, situación que ha cambiado por completo durante 2016 pese a tener que hacer frente a los retrasos del anterior equipo de gobierno”. 

Por último, las modificaciones permitirán la adquisición de un nuevo vehículo en forma de Pala Mixta, por valor de 110.000 euros, que desde hace meses el consistorio reclamaba a las instituciones que se habían comprometido con la cesión de maquinaria de este tipo. Tal y como ha explicado el edil de Vía Pública, Vicent Aparisi “tuvimos una avería prácticamente irreparable en el vehículo de estas características del que disponíamos, y tras varias peticiones a la Diputación de Castellón, tuvimos que sufragar el alquiler desde el consistorio, pese a que se nos había asegurado que se colaboraría para poder realizar obras en caminos o labores de limpieza en las zonas de playa. Una vez más, realizamos estas modificaciones para poder seguir adecuando y mejorando las infraestructuras del conjunto del término municipal, pero sin contar todavía con la ayuda provincial que se nos había prometido”. 

Després de l'informe de contractació de l'operació de préstec, l'interès que s'haurà de pagar a ABANCA pels 433.000 euros serà de tan sols el 0,301

 

La regidoria d'Hisenda de l'Ajuntament de Borriana ha fet públic l'acord aconseguit amb l'entitat financera ABANCA per a la contractació de l'operació de préstec destinat a part de les inversions que el consistori portarà endavant durant l'exercici de 2017. Després que el passat 17 de febrer es tanqués el termini de presentació d'ofertes per part de les entitats bancàries, l'adjudicació ha correspost a ABANCA, que imposarà tan sols un 0,30% d'interessos de la xifra total per la qual es contracta el crèdit, 433.000 euros destinats a un bon nombre d'inversions contemplades per executar pel 2017. Tal com ha explicat la màxima responsable de l'àrea econòmica municipal, Cristina Rius “es tracta de projectes com el de la renovació informàtica, la construcció de nínxols en el cementiri, l'accessibilitat als carrers de la ciutat, els terrenys necessaris per al carril bici del Grau, la pavimentació de vies públiques, la millora per al centre comercial de Borriana o l'adquisició d'un vehicle especialitzat per al departament de Via Pública, amb el que creiem que són inversions realment importants per a la ciutat i que a més es pagaran amb un préstec amb un interès que permet seguir no pressionant a les arques municipals”.

Tal com ha explicat la mateixa Rius, “tenint en compte les pautes marcades des del Ministeri en matèria de contractació de préstecs i veient que el límit en la Prudència Financera és del 0,64 per cent, creiem que el conjunt de la ciutat de Borriana ix guanyant en haver de pagar un interès que a penes supera el 0,3 per cent, encara que aquestes limitacions marcades pel govern central fan poc atractiva l'oferta i, en ocasions, dificulten trobar entitats que vulguen realitzar els préstecs”. Segons es detalla en la documentació de l'adjudicació, el termini total és de sis anys, amb un de carència i cinc d'amortització, que a més queda estipulat que es realitzarà de forma “constant i trimestral” i amb un interès inicial del 0,301 per cent. 

La concejal de Hacienda, Cristina Rius, recuerda que “una vez más debemos hacer frente a facturación pendiente desde hace años por la desidia del PP que, en su momento, no abonaba el pago por los servicios”

 

La concejalía de Hacienda del Ayuntamiento de Borriana ha hecho público el pago de 42.000 euros por los servicios de mantenimiento que la empresa Eninter realizó en edificios municipales entre los años 2007 y 2011. Según ha explicado la principal responsable del área económica municipal, Cristina Rius, “una vez más debemos hacer frente a facturas que en su momento el Partido Popular no pagó por unos servicios de mantenimiento que la empresa adjudicataria realizaba pese a la falta de pagos”.  Tal y como se explica en el fallo de la sentencia que, una vez más, obliga al Ayuntamiento de Borriana a abonar facturas de hace más de seis años, quedó demostrado, incluso con la declaración de testigos, que los servicios de mantenimiento se prestaronen edificios muinicipales entre los años 2007 y 2011, en base a un contrato que firmó el mismo alcalde en ese momento, Alfonso Ferrada. Además, en la sentencia también se explica que tanto las costas del proceso judicial como los intereses generados desde el momento en que dejaron de pagarse las facturas también correrán a cargo de las arcas municipales. Rius ha criticado duramente “la dejadez que en diversas etapas de gobiernos encabezados por el Partido Popular ha hecho que años después suponga grandes costes para el consistorio, con ejemplos flagrantes como la conocida sentencia a favor de la Cadena Ser por el veto que impuso el PP o hasta tres sentencias de intereses de demora que superan los 60.000 euros por ir retrasando una vez tras otra pagos a proveedores o de contratos municipales”

De momento, el pasado 6 de febrero ya se abonaron los 42.510 euros de esta última sentencia, a la espera del cálculo de costas e intereses que también abonará en un futuro el Ayuntamiento. Según la misma Rius “es un nuevo episodio de cinismo por parte de los populares, que desde hace año y medio hablan de despilfarro del equipo de gobierno cuando parte del presupuesto del que disponemos se ha de destinar tras las sentencias judiciales a resolver los impagos o demoras que durante años se acumularon en el consistorio”. Además Rius ha querido puntualizar que “es bastante contradictorio que desde el gobierno central se establezcan límites de gasto, la oposición critique nuestras inversiones, y a su vez tengamos que destinar estas cantidades tan importantes a solucionar problemas y pagar juicios por la mala gestión de los anteriores equipos de gobierno como el de Ferrada y los retrasos en los pagos a aquellas empresas que trabajaron durante años para el consistorio”. 

Rius, Granel i Del Moral expliquen que “l'objectiu és seguir oferint a la població tots els recursos perquè coneguen el funcionament de la institució i elevar al màxim els nivells de transparència”

 

La regidora d'Hisenda de l'Ajuntament de Borriana, Cristina Rius, ha presentat avui al costat de l'edil de Transparència, Cristofer Del Moral, i el Tinent d'alcalde Vicent Granel, el vídeo explicatiu sobre el nou Pressupost Municipal de cara a 2017. Ha estat el regidor de l'àrea de Transparència, Cristofer Del Moral qui ha realitzat una xicoteta introducció sobre el vídeo en la qual ha destacat que “amb aquest document d'explicació resumida del pressupost municipal, aportem una eina més a la nostra llarga llista de projectes i treballs que augmenten cada dia més la transparència i el nostre objectiu d'oferir tota la informació possible sobre la gestió municipal al conjunt de la ciutadania”. Del Moral ha recordat que “una de les prioritats d'Acord per Borriana durant aquest any ha estat augmentar el contacte directe, la comunicació, la participació i la transparència de l'Ajuntament de la ciutat, i creiem que els nivells en cadascun d'aquests camps ha experimentat un gran canvi respecte a legislatures anteriors, on l'equip de govern era molt més opac i no oferia fins a l'últim detall de contractes municipals, facturació o dades que haurien d'estar, com ara ho estan, a l'abast de tots i totes”.

Per la seva banda, la regidora d'Hisenda, Cristina Rius, que s'ha encarregat del disseny del nou pressupost de cara al proper any ha començat declarant que “la intenció és que qualsevol persona que desitge accedir al conjunt de la informació municipal puga fer-ho amb totes les facilitats i comoditat possible, per això hem realitzat aquest vídeo explicatiu en el qual es detallen algunes de les parts més destacades del pressupost que vam aprovar durant el mes de desembre”. Rius ha volgut recordar alguns dels detalls del pressupost, que “de nou té com a gran objectiu l'augment de més del seixanta per cent de les inversions respecte a l'any anterior, la crescuda en partides per a nosaltres primordials com els Serveis Socials o l'Ocupació, en els quals, per exemple, s'invertiran més de 220.00 euros més”.

Finalment, ha estat el Tinent d'Alcalde, Vicent Granel qui ha volgut sumar a les explicacions “la visió diferent, la forma de treballar completament distinta, i la nova gestió que des de fa més d'un any i mig duem a terme des de l'Acord per Borriana, que es veu perfectament reflectida en un Pressupost Municipal per 2017 realista i que conjuga l'augment de les inversions amb qüestions tan importants com la reducció de deute municipal que esperem situar en el 30 per cent en finalitzar l'any”. Segons afegia Granel “aquesta és la nostra resposta a algunes acusacions per part de l'oposició sobre la nostra gestió econòmica. Del 116 per cent de deute que l'Ajuntament tenia fa menys de deu anys a les xifres que hem aconseguit en poc més d'un any de nou equip de govern. Si a això li sumen que es destinarà una quart del pressupost a serveis i àrees com la Cultura, l'Esport, els Serveis Socials o la Promoció Econòmica, creiem que la gent quedarà més que satisfeta quan veja reflectida en el vídeo la nostra intenció de seguir oferint oportunitats, recursos i serveis bàsics al conjunt de la ciutada.