Modificación presupuestaria para las cuotas del PAI Sant Gregori
  • El consistori planteja una modificació de crèdit de prop de 2 milions d'euros per a liquidar les quotes pendents
  • Els diners no eixiran de les arques municipals ja que una part serà compensada amb deutes de l'IBI i una altra part es conservarà com a garantia

 L'Ajuntament de Borriana farà una modificació de crèdit d'1.919.892,35 euros per a liquidar les quotes zero i 00 pendents a l'empresa Golf Sant Gregori, que el Partit Popular de Borriana va comprometre en el seu moment, encara que realment els diners no eixiran de les arques municipals, ja que una part serà compensat amb el deute de l'IBI i l'altra part es conservarà com a garantia.

Així ho ha avançat l'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, després de plantejar l'assumpte en la Junta de Portaveus celebrada avui, i que serà un dels punts per al pròxim Ple municipal previst per a aquest dijous, 5 de novembre.

En aquest sentit, l'equip de govern ha decidit que una part del pagament de la quota es realitzarà compensant l'IBI que deu l'empresa i la resta es mantindrà com a garantia, d'acord amb el punt desè de l'acord transaccional, segons el qual, l'Ajuntament mantindria com a garantia una part de la quota 00 de tots els propietaris de terrenys del PAI, que suposaria més de 3,2 milions d'euros.

L'alcaldessa de Borriana ha assegurat que la intenció de l'equip de govern és “traure a pública subhasta els terrenys municipals residencials que posseeix en la zona del PAI Sant Gregori”.

Sobre aquest tema, ha recordat que l'Ajuntament de Borriana igual que tots els propietaris en un PAI, estan obligats al pagament de quota zero, una vegada s'aprova el projecte de reparcel·lació. A més, en 2008 i en 2010, quan governava el Partit Popular, va acordar quedar-se amb tots els terrenys i pagar les quotes d'urbanització.

No obstant això, l'actual equip de govern pretén vendre els terrenys, en pública subhasta, lliures de càrregues, per la qual cosa s'ha de realitzar obligatòriament el moviment comptable.