pimes i micropimes formació cambra de comerç

Una vintena d'empreses varen iniciar ahir el Programa de Consolidació Empresarial a Borriana gràcies al conveni que la Cambra de Comerç té signat amb l'Ajuntament de Borriana des d'el mes de gener passat. Aquest programa inclou formació grupal en finances, màrqueting, sostenibilitat empresarial i estratègia així com una mentoria individual i privada a cadascuna de les participants amb la persona experta que imparteix la formació. 
Així en paraules de la regidora de l'àrea, María Romero "si és important impulsar aquelles idees innovadores de les persones que vulguen iniciar un negoci més ho és dedicar esforços al fet que les pimes i micropimes locals es consoliden per a garantir riquesa en el municipi". 
El programa té com a objectiu principal ajudar les persones al capdavant de la gerència dels negocis perquè facen un repàs al plantejament de la seua empresa i siguen capaces de dur a terme les mesures que els facen millorar la seua gestió i planificar la seua acció diària sobre la base d'uns objectius futurs. Sens dubte, la part més important del programa que s'allargarà fins a juliol, són les mentories on les participants podran revisar amb una persona experta com estan duent a terme l'aprés en el seu propi negoci el que els permetrà aterrar l'aprés i esprémer al màxim els coneixements adquirits per a aconseguir el seu èxit empresarial. Prova que està pensada per a millorar el dia a dia dels negocis i que busca ser un element palanca des del qual impulsar cap a la millora és que faciliten un horari 24h per a dur a terme les mentories que tenen lloc en cites programades segons l'agenda de l'empresa.
Cal assenyalar que aquest curs que té lloc tant en el Casal Jove com en el Centre de Formació de Borriana, és gratuït per a les empreses participants malgrat l'elevat nivell d'aquesta.

CEVISAMA

Una representació municipal formada per l'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, la regidora d'Ocupació i Promoció Econòmica i el regidor de Personal i Seguretat, Javier Gual, ha volgut hui abrigallar a les empreses borrianenques presents en una nova edició de la Fira Internacional de la Ceràmica, CEVISAMA 2019, que se celebra durant tota la setmana en el recinte de la Fira de València. Així, els tres representants municipals han recorregut les diferents estades de CEVISAMA per a visitar a cadascuna de les set empreses borrianenques que enguany porten els seus productes fins a la trobada internacional, per a donar a conèixer i promocionar les seues principals novetats de cara a 2019. I és que la presència de les empreses de la capital de la Plana Baixa en CEVISAMA, representa a la perfecció la diversitat de productes i serveis oferits per les marques locals, que sense dedicar-se directament a la producció ceràmica, tenen en aquest sector el mercat al qual destinen bona part dels seus productes i idees. D'aquesta forma, Borriana està present en la Fira Internacional de la Ceràmica amb empreses com EMAT, que un any més ha portat fins a València els seus treballs més nous quant a disseny i mobiliari expositiu, clau dins de l'organització i difusió dels estands de la pròpia CEVISAMA. A més, la representació municipal també ha visitat personalment l'estand de Infinity Arq., qui si és una empresa de decoració ceràmica, i a més s'ha convertit en la principal distribuïdora a nivell estatal de Ceràmica Catalano, un producte que continua exemplificant la millor qualitat productiva en el sector sanitari, des que en 1996 se situara la delegació estatal a Borriana.
Una altra de les grans empreses borrianenques, sempre present en la Fira de la Ceràmica, Sanycces, ha sigut un altre dels estands visitats per alcaldessa i regidors. Des que fa 25 anys es creara aquesta empresa familiar a Borriana dedicada a l'equipament de banys i especialitzada en disseny, fabricació i comercialització de banyeres, plats de dutxa o hidromassatges, Sanycces, ha aconseguit que fins i tot el tan pròxim Mar Mediterrani estiga sempre present en els seus innovadors dissenys, fusionant-los amb els últims avanços tecnològics en el procés de fabricació.
Safont, Romero i Gual també han visitat als responsables d'Alea i de Col·leccions Alexandra. La primera d'elles és un concepte de producte que ofereix acabats superficials decoratius per a la els professionals del disseny d'interiors, i que es defineixen per la seua composició gràfica, disseny creatiu, textura i innovació de materials. Per la seua banda, Col·leccions Alexandra, com ha recordat Romero en el reconeixement posterior a la visita, “pràcticament no necessita presentació, ja que des de fa tants anys suposa una ambaixadora perfecta de la nostra ciutat, per això, i pel seu elevat volum de treball no pot estar hui present, encara que vulguem des d'ací oferir-los el nostre reconeixement”. Però a més, Borriana també compta amb dues presències més importants dins de la Fira, ja que l'empresa de Comunicació, DOBLE ESSA, forma part de l'edició d'enguany. Tal com expliquen “les regles del joc comunicatiu han canviat. Noves formes de comunicar emergeixen cada dia de la mà de les noves tecnologies. Els mercats s'han convertit en converses i la major rendibilitat és la relació amb el client. L'usuari ja no és només receptor, sinó que participa activament en el procés de comunicació aportant un feedback constant que conté un alt valor per a les empreses”, per això també han volgut formar part de la difusió que suposa participar en CEVISAMA. Finalment, també s'ha visitat als responsables de GRUPOOM, una empresa ja més que tradicional en CEVISAMA, ja que fa quasi 20 anys que desenvolupa l'espai Trans Hitos en la Fira, on pot veure's la seua capacitat innovadora i la potència del seu treball a l'hora d'oferir serveis pioners en el camp de la Comunicació i el màrqueting per a tota mena d'empreses, els que els ha portat fins i tot a col·laborar amb entitats com la Universitat d'Harvard.
Han sigut les set empreses borrianenques que han rebut la visita municipal i que també han protagonitzat el posterior acte de reconeixement realitzat en l'estand de la Diputació de Castelló, on Romero ha volgut “agrair el treball que realitzen, que ofereixen i que tan bé duen a terme a la nostra ciutat, així com la seua capacitat per a continuar innovant, creixent i portant el nom de Borriana fins a qualsevol racó del món”, paraules a les quals s'ha sumat l'alcaldessa, Maria Josep Safont, qui ha manifestat “l'alegria de veure com cada any són més les empreses de la nostra ciutat que participen en CEVISAMA, que desenvolupen nous productes i serveis i que eleven el nivell competencial de diferents sectors econòmics de la nostra ciutat”. Finalment, la mateixa regidora d'Ocupació també ha volgut “agrair l'interés que totes les empreses que avui hem visitat amb mostrat pel servei d'Intermediació que ja està funcionant a la Càmera Agrària de Borriana i que de ben segur donarà bons resultats tant per les pròpies empreses com pels i les professionals del sector que voran ampliades les seues opcions laborals”.

 

desdejunis al comerç

L'especialista en màrqueting i comunicació d'empreses, Mar Arambul ha sigut l'encarregada de dirigir la que ja ha sigut penúltima sessió de la inIciativa “Desdejunis al Comerç” durant el present 2018. Així, ha sigut el restaurant La Brasa el que un dimecres més ha acollit la sessió en la qual la gestora de marcomunicacion.com, Mar Arambul, ha explicat algun dels principals secrets perquè la labor comunicativa que tota empresa ha de tenir en compte a l'hora de fer arribar informació o els propis productes a la seua clientela, siga exitosa. D'aquesta forma s'arriba a l'onzena sessió de l'any 2018 dins de la iniciativa “Desdejunis al Comerç” que des de fa dos anys se celebra en la ciutat de Borriana, i per a la qual sempre hi ha hagut una gran resposta per part dels i les comerciants, empresaris i professionals dels diferents sectors als quals van dirigides. En aquesta ocasió, les explicacions de Mar Arambul sobre les millors tècniques per a una comunicació amb èxit final i les noves possibilitats d'interacció entre client i venedor que han sorgit en els últims anys, han sigut les principals claus tractades durant aquesta sessió del mes de novembre, en uns “Desdejunis al Comerç” que tancaran l'edició de 2018 el pròxim 18 de desembre amb l'“Organització d'Esdeveniments” com a tema triat i que serà a càrrec de l'especialista en la matèria, Marta Mor.

xarla María

El Casal Jove de Borriana ha acollit durant l'última setmana i mitjana el curs de “Formació en atenció al client presencial i telefònica”, organitzat gràcies a la col·laboració de la regidoria de Promoció Econòmica, els Centres de Dinamització Econòmica i Social i la Diputació. I fins a allà ha volgut desplaçar-se la responsable de l'àrea ocupacional en la ciutat, Maria Romero, per a “comprovar el bon funcionament i bona participació en aquesta iniciativa, i alhora, agrair tant la implicació de les i els participants, com el treball realitzat pels especialistes encarregats de portar-lo endavant”. D'aquesta forma, Romero ha pogut vore com aquelles persones que en aquest moment estan en situació de desocupació han pogut formar-se i incorporar noves tècniques i mètodes en llocs de treball orientats a l'atenció al client, per “d'aquesta forma poder, d'una banda, reciclar conceptes i adaptar-se tant a les noves tècniques com a exigències dels treballs d'atenció al client, i a la vegada, seguir ampliant el currículum formatiu i facilitant la seua reinserció al món laboral”.
Així durant les quaranta hores de durada del curs, s'han tractat aspectes essencials i bàsic en l'atenció al client, tant a nivell presencial com telefònic. Un contingut que s'ha ampliat amb el tractament de conceptes com la qualitat en la prestació d'un servei, les tècniques de comunicació més adequades per a dirigir-se tant a clients com a consumidors i consumidores, o la importància de la comunicació tant verbal com no-verbal a l'hora de desenvolupar eixa atenció al client. A més, també la gestió de queixes i la tramitació de sol·licituds o reclamacions han completat una formació que en paraules de Romero “ha seguit ampliant les diversa oferta que durant tot l'any intentem oferir quant a formació per a una millor i més ràpida incorporació al mercat laboral, així que també hem parlat sobre els futurs cursos, els canals de comunicació més òptims per a la cerca de treball o els recursos que a nivell municipal oferim a les persones desocupades, tant amb formacions com amb programes d'inserció laboral i ocupació”.

nou taller de gestió electrònica

L'Ajuntament de Borriana, a través de la regidoria de Promoció Econòmica ha engegat un taller gratuït per a professionals del sector comercial perquè aprenguen els fonaments bàsics per a poder relacionar-se amb l'administració a través de plataformes electròniques, on aprendran a familiaritzar-se amb els tipus de signatures digitals existents, així com saber on aconseguir-les o que utilitats tenen. Però això no és tot, ja que el curs també està dissenyat perquè els i les assistents es formen en la facturació online, des de com preparar-la fins a com presentar-la.
Atès que el taller està pensat perquè siga el més pràctic possible, els usuaris i usuàries que participen, han de complir una sèrie de requisits perquè la formació siga el més òptima possible: d'una banda, han de disposar de signatura digital en el moment d'inici del curs i, per una altra, hauran d'assistir a les sessions de formació amb un ordinador portàtil en el qual la signatura digital ja estiga instal·lada.
El taller tindrà lloc els dies 12, 19 i 26 de novembre en l'Aula d'informàtica de la Casa de la Cultura en horari de 15:00h a 17:00h de la vesprada.
Les persones interessades en participar, hauran d'inscriure's a través del següent enllaç: https://goo.gl/forms/ulgeg907urnalgdd2, on s'ha de destacar que hi ha un nombre limitat de places, per la qual cosa l'admissió al curs quedarà subjecta a l'ordre d'inscripció. Tal com ha explicat la regidora de l'àrea, Maria Romero, “es tracta de seguir oferint noves eines de gestió electrònica a aquells comerços que han vist com en els últims anys la bona utilització dels recursos electrònics és bàsica per al bon funcionament i creixement del seu negoci, així que animem a tots i totes les interessades a inscriure's en una jornades que estaran dividides en tres sessions per a desenvolupar millor cadascuna de les tres temàtiques que es tractaran durant els pròxims tres dilluns en el CMC La Mercè”.


El Saló de Plens Municipal ha acollit aquest matí el sorteig que organitzen de forma conjunyeix la regidoria de Comerç de l'Ajuntament de Borriana i la Federació de Comerç de Borriana, els representants de la qual han volgut estar presents en el moment d'informar a cadascuna de les 16 persones afortunades. I és que són un total de 15 els sopars romàntics per a dues persones que es lliuraven durant el sorteig, a més del premi gros d'un viatge a París per a dues persones. Ha sigut el president de la Federació, Carlos Capella, i la regidora de Comerç, Maria Romero, qui un a un han anat informant a les persones afortunades que durant l'última setmana havien dipositat les butlletes de participació en les urnes habilitades en llocs com el mateix Ajuntament o el Mercat Municipal. El sorteig “Borriana T'enamora” consisteix a emplenar una butlleta per cada deu euros de compra en algun dels establiments federats de la ciutat, i vistes les urnes plenes a vessar en les quals es dipositaven els bitllets, l'èxit de convocatòria ha tornat a ser la nota dominant. Després de traure a l'atzar els noms de les setze persones premiades, la regidor Maria Romero s'ha encarregat d'informar directament a cada afortunat amb un sopar en els diferents restaurants de la ciutat que s'han volgut sumar a la campanya de fidelització de clients que acaba amb aquest sorteig de la jornada posterior al dia dels enamorats. Així, els guanyadors han sigut:

 

VIATGE A PARÍS PER A DUES PERSONES :  Elvira Herrero

SOPARS ROMÀNTICS PER A DUES PERSONES:
Rest. Don Pepe: Elodia Font
Pizzeria Pinocchio: José López
Pizzeria Roma: Héctor Garrido
Cercle Fruiter: Montse Zaurín
Restaurant Nàutic: Mercedes Monfort
Restaurant l'Orà: Verónica Onica
Mestral: Yolanda García
Savarín: M.ª José Micó
L'Andalusa: M.ª José Ruiz
La Rústica: Lourdes Aparicio
Tobiko: Manuel Olivera
Rte. Casa Pepe: Nieves Llop
Rte. Rita & Pepa: Laia Gil
Marc Restaurant: M.ª Nieves Guerola
Rte. l'Arenal: Alba Sánchez


Sanycces, EMAT i Infinity Arq. són les tres empreses borrianenques que enguany han decidit prendre part en una nova edició de la Fira CEVISAMA, amb l'objectiu de seguir donant a conèixer els seus productes i serveis al gran públic i aprofitar l'aparador que suposa formar part del major esdeveniment del sector ceràmic a nivell estatal. I amb l'objectiu d'aconseguir una major difusió i recolzar el treball que dia a dia es realitza en les empreses participants en la mostra, diversos representants municipals han volgut estar presents en la presentació de la participació de Sanycces, EMAT i Infinity Arq. en *CEVISAMA, ja que com ha explicat la mateixa Alcaldessa, Maria Josep Safont “tant el capital humà com l'empresarial de la nostra ciutat acaba sent un representant de Borriana en l'exterior, per això creiem bàsic seguir recolzant a les empreses avui presents en CEVISAMA perquè sàpiguen que l'Ajuntament de la seua ciutat oferirà sempre el recolzament necessari per a la difusió, reconeixement i polítiques d'ocupació necessàries perquè les empreses locals seguisquen creixent com fins ara, i fins i tot augmenten la seua capacitat de distribució de productes a curt, mitjà i llarg termini”. Per la seua banda, la regidora de Promoció Econòmica, Maria Romero ha parlat sobre “l'exemple que suposen les tres empreses que avui presenten els seus productes i presència en CEVISAMA, ja que són la mostra de la innovació constant, expansió i presència en l'avantguarda del sector amb els seus productes, a més del seu bon fer i valors com el treball en equip i l'ambient familiar, la cura pel local i la dedicació amb la qual sabem que impregnen cada dia de treball, al que fins i tot cal sumar la seua capacitat inclusiva, ja que són tres les dones al capdavant de cadascuna de les tres empreses”. Dins de la participació de Borriana en CEVISAMA, també han rebut la visita i el reconeixement de les autoritats locals, tant el dissenyador Jordi Font de Mora, de GrupoOm, que enguany s'ha encarregat de l'elaboració de la zona central de la mostra, i la representant de Doble Essa, Sandra Broch, empresa a la qual s'ha adjudicat el disseny de l'estand de la Diputació de Castelló on s'ha realitzat la presentació. Fins i tot, Alcaldessa i regidors han visitat a Pepa Guinot, de Col·leccions Alexandra, que també està present en la Fira.
Des de l'empresa EMAT, que va ser fundada en 1970, es treballa amb el metall com a matèria primera, especialitzant-se a partir d'intervinguts dels vuitanta en el disseny i la producció de mobiliari expositiu, creant la seua pròpia marca en 1999. Tal com s'ha destacat durant la presentació, EMAT compta amb nombrosos models industrials i d'utilitat patentats en l'Oficina Espanyola de Patents i Marques, i la seua incessant cerca de la innovació i la recerca de nous productes va sempre lligada al manteniment dels valors que com a empresa familiar vol mantenir malgrat el seu exponencial creixement.
Per la seua banda, Sanycces va nàixer a Borriana en 1993 com a empresa d'equipament de banys, especialitzant-se en el disseny, fabricació i comercialització de banyeres, plats de dutxa, mampares, hidromassatges i accessoris relacionats. En el procés de fabricació d'aquesta companyia conviuen els últims avanços tecnològics amb els acabats tècnics especialitzats i artesans, capaços de transformar un producte estàndard en el desig del client. I tot sota els exhaustius controls d'excel·lència de Sanycces, una sèrie de valors que els ha convertit en líders al sector de l'equipament de bany espanyol amb vocació continua d'expansió com mostren les xifres: actualment exporten més del 60% de la seua producció total per tot el món, mantenint sempre l'esperit mediterrani i les seues arrels a Borriana com mostren les seues últimes col·leccions inspirades en aqueixos conceptes. 
Infinity Arq. és una empresa borrianenca que a més de dedicar-se al sector de la decoració, és la principal distribuïdora de Ceramica Catalano a la península. Aquesta és, sens dubte, la seua marca diferencial que, sumada a la seua innovació constant i la seua atenció de servei complet que ofereix a la seua clientela, la converteixen en una empresa capdavantera dins del sector.
Ceramica Catalano, producte d'interès principal d'aquesta fira, es va fundar al 1967 a Itàlia i s'ha convertit amb el pas dels anys en la fàbrica que ofereix la millor qualitat productiva en el sector sanitari en Ceràmica Italiana. En 1996, va nàixer SPAIN CATALANO SERVICE S.L, com a societat de Catalano, i es va situar a Borriana amb l'objectiu de realitzar tota la representació i distribució dels materials de Catalano per tota la península ibèrica.
Al 2008, Ceramica Catalano, es va adaptar en les noves tecnologies i va ampliar instal·lacions a més d'adaptar maquinària d'alta qualitat i innovació per a la producció de la seua ceràmica que a dia d'avui continua sent l'única a nivell mundial que compta amb aquesta tecnologia, la qual combina amb la seua màxima de cercar la sostenibilitat i el respecte pel medi ambient, tant en els seus materials com la seua producció. Tal com han coincidit a assenyalar l'Alcaldessa i la Regidora de Promoció Econòmica presents en la CEVISAMA, “queda clar que les empreses borrianenques del sector aposta clarament per la innovació, per reinventar-se sempre que el mercat o exigeix i mantenint aqueix esperit de gran ambient de treball i de mantenir-se en el seu lloc original, la nostra ciutat, així que cal agrair el treball que realitzen i la seua capacitat per a seguir mostrant una imatge de Borriana moderna, que aposta per la seu empresariat i recolza a les marques que la trien com a lloc de producció”. 

 

La Fira CEVISAMA ha arrancat a València amb la presència de les representants municipals de Borriana Maria Josep Safont, Alcaldessa, i Maria Romero, regidora de Promoció Econòmica de l'Ajuntament. Fins allà s'han desplaçat ambdues per a assistir a la inauguració d'una nova edició de CEVISAMA, i tornaran a fer-ho en la jornada de dimarts per a recolzar a les tres empreses de Borriana que enguany compten amb estand propi en la fira. Es tracta d'EMAT, Sanycces i Infinity Arq, els qui a partir de la una del migdia del dimarts realitzaran la presentació dels seus productes i la seua presència en CEVISAMA, per això “estarem recolzant-los i presents en una edició de CEVISAMA en la qual Borriana està més present que mai, ja que a més de les empreses locals que participen, també hem pogut xarrar i donar suport a diversos dissenyadors i marques de la nostra ciutat que s'han encarregat del disseny d'alguns estands o zones concretes de la Fira”. Es tracta de l'empresa Doble Essa de Borriana que s'ha encarregat del disseny de l'estand de la Diputació de Castelló i del també borrianenc Jordi Font de Mora, que en aquest cas ha sigut l'encarregat de dissenyar i elaborar l'espai central de la Fira CEVISAMA. Tal com han explicat tant Safont com Romero “una forma de recolzar i promocionar al teixit empresarial de la nostra ciutat és fer visible el seu treball amb la presència en esdeveniments com CEVISAMA, per això creiem que és important estar avui en la inauguració de la Fira i dels estands en els quals han participat empresaris o dissenyadors de la nostra ciutat, i el dimarts en la roda de premsa de presentació de les empreses que directament estan presents en CEVISAMA mostrant la seua producció i el treball que es realitza en la nostra ciutat”. Així, ambdues han recordat que “a partir de la una del migdia seran els representants de Sanycces, EMAT i Infinity Arq qui presenten els seus estands en la Fira, una presentació en la qual també estarem presents per a seguir recolzant el creixement empresarial de la nostra ciutat i les marques més capdavanteres i innovadores que treballen en la capital de la Plana Baixa dins del sector”.