- En el ple extraordinari d'avui s'ha establit tant els 40 càrrecs de president o presidenta, com els 80 vocals i les persones suplents per a cadascun dels càrrecs que compondran les meses electorals

- Cal recordar que el local electoral de l'IES Jaume I es trasllada al CEIP Francesc Roca i Alcaide (carrer Thomas Alva Edison, 1).

- A més, el local electoral del Consultori Mèdic del Port estarà en la mateixa ubicació però ara es denomina Tinència d'Alcaldia


L'Ajuntament de Borriana ha realitzat el sorteig públic amb un programa informàtic per a designar les persones que ocuparan els diferents llocs, presidència i vocalies, en les 40 meses electorals dels 21 col·legis electorals a Borriana per a la pròxima cita electoral del 28 de maig, en què se celebraran les eleccions municipals i autonòmiques.

Per tant, en el ple extraordinari d'avui s'han triat tant les persones titulars dels 40 càrrecs de president o presidenta, com les 80 vocals titulars, i les 6 persones que constaran com a suplents per a cadascun dels càrrecs que compondran les 40 meses electorals, cosa que suposa un total de 360 persones designades.

Cadascuna de les persones que hagen estat triades en el sorteig públic celebrat a la sala de plens municipal rebrà durant les pròximes jornades la notificació amb les instruccions que ha de seguir per a prendre part en la mesa electoral que li haja correspost, ja que les dades no poden fer-se públiques i la confirmació es realitza de forma personal a través de la notificació que es farà arribar als respectius domicilis.

La designació d'aquests càrrecs s'ha realitzat amb un programa informàtic, a través d'un mètode que pretén garantir la transparència i aleatorietat, entre totes les persones censades en el municipi que sàpien llegir i escriure i siguen menors de setanta anys, si bé a partir dels seixanta-cinc anys podran manifestar la seua renúncia en el termini de set dies.

El programa informàtic també té en compte que per a ser elegit president de mesa, s'exigeix a més el títol de Batxiller o FP II, o subsidiàriament el de Graduat Escolar o equivalent.

El citat programa selecciona de la base de dades que inclou totes les persones censades, aquelles que compleixen les condicions introduïdes quant a data de naixement i nivell d'estudis i, sobre aquest conjunt, aplica una fórmula matemàtica amb números aleatoris seleccionats a l'atzar per la pròpia aplicació.

Els resultats han sigut remesos immediatament després del ple al Jutjat de pau, que els enviarà a la Junta Electoral de Zona. Serà aquest organisme el que comunique i cite a cada persona per a complir l'obligació de ser president, vocal o suplent de taula.

El diumenge 28 de maig a les 8 del matí obriran els 21 col·legis electorals a Borriana, amb un total de 40 meses, en les quals estan cridats a votar 24.853 electors, segons l'últim cens electoral.

Cal recordar que les persones electores assignades per a votar en les meses situades a l'IES Jaume I hauran de fer-ho al CEIP Francesc Roca i Alcaide (carrer Thomas Alva Edison, 1), i que en el districte del Port, el local electoral del Consultori Mèdic del Port estarà en la mateixa ubicació però ara es denomina Tinència d'Alcaldia.

Consulta censo electoral Burriana
  • - Les persones interessades poden comprovar-ne les dades i, en cas d'error, presentar al·legacions i esmenar-les

  • - Els canvis més destacables respecte a eleccions anteriors són la nova denominació de la mesa electoral del Consultori Mèdic del Port que ara es dirà de la Tinència d’Alcaldia, i que les meses ubicades a l’IES Jaume I es traslladen al CEIP Francesc Roca i Alcaide


L'Ajuntament de Borriana posa en coneixement de tota la ciutadania que fins al dilluns, 17 d'abril, totes les persones electores del municipi poden consultar en l'OAC en la planta baixa de la casa consistorial el cens electoral per a les pròximes eleccions municipals i autonòmiques del 28 de maig per a la verificació de dades o rectificació, si cal.

El cens electoral actual del municipi de Borriana està integrat per 24.853 persones que poden consultar les llistes, comprovar-ne les dades i per a saber la mesa en què cada persona electora pot exercir el dret al vot. Per a fer-ne la consulta és imprescindible presentar DNI, targeta de residència o un altre document que acredite la seua identitat.

Els electors podran també consultar o presentar reclamacions a les seues dades d'inscripció a més de l'Ajuntament, en consolats o en les delegacions provincials de l'Oficina del Cens Electoral (OCE), fins al 17 d'abril.

Com a novetat en aquestes eleccions, els electors residents a Espanya poden presentar reclamacions a través de la seu electrònica de l'INE amb el sistema Cl@ve i aportant un certificat vigent d'inscripció en el padró del seu municipi de residència.

L'Ajuntament informa que, a causa dels canvis en la distribució de la població i de les condicions dels col·legis electorals, enguany hi haurà diversos canvis. D’aquesta manera, s'informa els electors del districte del Port que la mesa del Consultori Mèdic del Port estarà en la mateixa ubicació però ara es denominarà de la Tinència d'Alcaldia. Igualment, les persones electores que votaven en les meses situades a l'IES Jaume I, hauran de votar al CEIP Francesc Roca i Alcaide (carrer Thomas Alva Edison, 1).

Els electors residents a l'estranger podran comprovar les seues dades d'inscripció en aquestes mateixes dates en les oficines consulars. També està disponible en la seu electrònica de l'INE, <https://sede.ine.gob.es>, un servei de consulta de les dades d'inscripció en el cens electoral, prèvia acreditació de la identitat de l'elector amb el sistema Cl@ve (DNI electrònic, entre d’altres).

Per a poder estar inscrit en el cens electoral de Borriana és necessari que els ciutadans i ciutadanes hagen nascut abans del 28 de maig de 2005, que estiguen empadronats en el terme municipal i inclosos en el cens electoral vigent, que tinguen la nacionalitat espanyola, que siguen espanyols residents a l'estranger i que figuren inclosos en el cens de residents absents o que siguen ciutadans estrangers residents a la ciutat i amb dret a vot en les eleccions municipals.

Targetes censals

Les targetes censals s'enviaran a partir de l'1 de maig. En les quals s'informarà de la mesa i el local electoral on ha de votar la persona electora. En la pàgina web de l'INE <http://www.ine.es> està disponible la informació d'interès sobre les actuacions de l'OCE en aquestes eleccions, recomptes d'electors, reclamacions, meses i locals electorals, vot per correu, terminis i normativa legal.

A més de la consulta del cens electoral vigent, en la seu electrònica de l'INE s'ofereixen els següents tràmits, sense necessitat d'acreditació amb certificat electrònic: consulta general de meses i locals electorals, consulta de l'estat del vot per correu i número d'enviament certificat, si s'ha enviat a Correus i emplenament de la sol·licitud de vot per correu.

Addicionalment, les delegacions provincials de l'OCE atenen les consultes sobre les actuacions de la seua competència (inscripció en el cens, meses i locals electorals, targetes censals, vot per correu, etc.) en les seues oficines i en el telèfon 900 343 232.

Vot per correu

Cal recordar que el termini per a sol·licitar el vot per correu finalitza el dia 18 de maig per a exercir aquest dret a través d’aquesta via. Per aquest motiu resulta necessari conèixer quins són els passos a seguir per a votar per correu.

Per a sol·licitar el vot per correu els ciutadans hauran d'arreplegar l'imprès de sol·licitud en l'oficina de Correus, que ja es troba disponible des de la publicació de la convocatòria. També s'haurà d’emplenar l'adreça postal a la qual la persona interessada desitja que se li envie tota la documentació electoral corresponent.

Després, segons explica el Ministeri d'Interior, l'Oficina del Cens Electoral enviarà a l'adreça indicada la documentació. El ciutadà que ha sol·licitat el vot per correu haurà de rebre personalment la documentació. A continuació, elegirà la papereta de votació i la introduirà en el sobre corresponent. Aquest sobre, juntament amb el certificat d'inscripció en el cens, es col·locaran dins del sobre que té escrita l'adreça la seua mesa electoral.

- L'Ajuntament i els veïns es reuneixen per a abordar una solució que passaria per urbanitzar la zona


L'Ajuntament de Borriana s'ha reunit amb els veïns i veïnes propietaris d'habitatges i solars dels voltants del camí Fondo i del camí Ribesalbes de la zona marítima per a informar-los de les possibles solucions tècniques per a acabar amb els problemes d'inundabilitat, que passaria per urbanitzar la zona.

En la reunió han participat l'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, altres membres de l'equip de govern, així com un tècnic municipal i una tècnica jurídica, els dos de l'àrea d'Urbanisme, en què s'ha informat les persones propietàries perquè valoren les propostes tècniques.

Es tracta d'un problema encallat des de fa més de 20 anys i en el qual no es posen d'acord els propietaris. Entre les propostes figura el desenvolupament de la Unitat d'Execució A13-34, corresponent a les zones del camí Fondo i del camí de Ribesalbes, ja que aquesta actuació permetrà ordenar la zona i dotar-la de tots els serveis necessaris, i es respectarien les edificacions i el sòl urbà consolidat.

En pròximes reunions amb les persones afectades, es perfilaran els passos a seguir abans d'iniciar qualsevol procés d'execució.

- Amb la finalitat que els espectacles públics, activitats recreatives i establiments públics reunisquen les condicions necessàries de seguretat, salubritat i higiene

- També per a evitar molèsties al públic assistent i a tercers durant les festes


L'Ajuntament de Borriana ha emès un ban d'Alcaldia en què es concreten les mesures de compliment obligat que cal seguir durant les Falles 2023, a fi que els espectacles públics, activitats recreatives i establiments públics durant les festes reunisquen les condicions necessàries de seguretat, salubritat i higiene i per a evitar molèsties al públic assistent i a tercers.

Així ho ha anunciat l'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, després de confirmar que ja ha signat l'edicte i ha fet una crida des de l'Ajuntament “a la “bona convivència”, i ha apel·lat al “civisme i respecte que haurà de prevaldre en tota l'activitat festiva que es desenvolupe als casals i carpes de totes les comissions falleres” perquè, combinats amb l'oci i l'entreteniment “siguen la tònica diària i s'ocasionen les mínimes molèsties”.

En aquesta línia, i amb la finalitat de facilitar la convivència i respectar el descans durant algunes hores en la setmana fallera, el ban de l'alcaldessa suggereix i recomana “no fer ús d'artificis de pirotècnia d'ús individual o col·lectiu entre les 15h i les 17h de cada dia”.

 

Festes inclusives i accessibles

A més, l'Ajuntament ha volgut deixar patent que la festa popular de les Falles, declarada Patrimoni Immaterial de la Humanitat, històricament “està compromesa amb els valors d'igualtat i el respecte a la pluralitat i la diversitat, existents en la pròpia festa”.

Així mateix, el ban municipal reivindica el caràcter inclusiu de la festa que a través de “l'art, l'enginy, la sàtira i el foc denuncia les desigualtats existents en la societat” i, per això, convida el conjunt de la societat i les persones que visiten la ciutat a “continuar demostrant durant les falles el seu rebuig a qualsevol tipus de discriminació o discurs d'odi per raó de gènere, creences, cultura, orientació sexual, diversitat funcional, color de pell o origen”.

També incita a “continuar mostrant-se vigilant amb la tolerància zero contra les agressions sexistes contra dones”. De la mateixa manera, conscients de l'elevada ocupació de l'espai públic que acompanya la festa al carrer, Maria Josep Safont fa una crida al conjunt dels agents implicats i molt especialment als col·lectius fallers per a “minimitzar tot el possible les potencials barreres afegides per a les persones amb diversitat funcional i continuar treballant per la màxima inclusió en la festa fallera”.

 

Horaris

Segons reflecteix el ban, la nit de la Cavalcada del Ninot, dissabte 4 de març, per al supòsit que alguna associació fallera pretenga realitzar alguna activitat que requerisca l'ambientació o utilització de música, haurà d'acabar o desconnectar els aparells de qualsevol tipus a les 3.30h i desallotjar el públic totalment a les 4h

L'horari de funcionament per a la celebració dels actes i activitats per tractar-se de festes de caràcter tradicional i popular, amb caràcter excepcional per a les nits dels dies 11, 16, 17 i 18 de març, no podran començar abans de les 17.30h i acabaran i seran desconnectats els aparells de qualsevol tipus a les 4h, els locals o instal·lacions de reunió han d’estar totalment tancats a les 4.30 hores.

La norma serà aplicable tant per als casals fallers com per a les instal·lacions portàtils, les actuacions musicals, així com en els actes d'amenització o ambientació musical.

Mentre que els dies 10, 15 i 19 de març, l'horari establert indica que no podran començar abans de les 17.30h i acabaran i seran desconnectats els aparells de qualsevol tipus a les 3h, els locals o instal·lacions de reunió hauran d'estar totalment tancats a les 3.30h.

Quant a l'horari per a traslladar a via pública els ninots dels monuments fallers, a l'efecte d'evitar problemes en el trànsit rodat i per motius de seguretat no s'autoritza fins a les 22 hores del dia 10 de març, sempre que no s'interrompa ni el trànsit rodat ni el pas de vianants i amb l’excepció de la zona de mercat.

 

Carpes

Quan no afecta el trànsit rodat es podran instal·lar les carpes, o qualsevol altre element que s’hi relacione, en la via pública a partir de les 8h del diumenge 5 de març, excepte en la zona de mercat, mentre que quan puga afectar el trànsit rodat no podran instal·lar-se fins a les 14h del dilluns 6 de març.

Les carpes hauran de quedar totalment desmuntades el dia 20 de març, no obstant això, segons el parer del servei de bombers, podrà ordenar-se el desmuntatge abans de l'acte de la cremà.

 

Activitats en via pública

La celebració de dinars, sopars, esmorzars o altres menjars en via pública sense instal·lació de carpes estarà subjecta a la presentació prèvia de declaració responsable segons model municipal. En tot cas assumiran la normativa específica d'hostaleria en el moment de la celebració, incloent nombre de comensals per taula i distància entre taules.

- L'Ajuntament s'ha sumat avui a la convocatòria de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies


Borriana s'ha sumat avui a la convocatòria de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies d'una concentració silenciosa a les portes del consistori com a mostra de solidaritat amb el poble ucraïnès. Així com per a urgir a la finalització del conflicte bèl·lic originat pel president rus i per al restabliment de la pau i legalitat democràtica internacional.

En l'acte, presidit per l'alcalde en funcions, Vicent Aparisi, han participat una àmplia majoria de membres de la corporació municipal i veïns i veïnes de la ciutat. L'Ajuntament de Borriana s'està bolcant per a canalitzar tota l'ajuda humanitària aportada per la societat borrianenca que s'està recollint des d'un primer moment i que no para d'arribar des d'iniciatives molt diverses, mostrant una vegada més el compromís del municipi davant qualsevol catàstrofe humanitària.

El govern local ha volgut traslladar el seu suport i afecte a totes les persones que estan patint en aquests moments les conseqüències del conflicte bèl·lic desencadenat per la Federació Russa contra Ucraïna. Suport i afecte que se suma a les actuacions humanitàries que es desenvolupen d'acord amb la Generalitat Valenciana i el Govern d'Espanya en coordinació amb la Unió Europea.

- Una verificació in situ realitzada pel Ministeri de Política Territorial conclou que el municipi ha executat els projectes Edusi de fons Feder de manera satisfactòria i sense incidències


L'Ajuntament de Borriana ha passat “satisfactòriament i sense incidències” l'auditoria sobre el terreny de diferents operacions realitzades en el municipi amb Fons Europeus de Desenvolupament Regional (Feder) per un import superior a 4 milions d'euros, segons ha comunicat el Ministeri de Política Territorial en un informe oficial rebut pel consistori, d’acord amb el que ha avançat l'alcaldessa Maria Josep Safont.

Es tracta de la verificació sobre el terreny de les actuacions incloses en l'apartat d'Actuacions de foment de la mobilitat urbana sostenible, l'import executat de la qual fins ara s'eleva a 1.029.023 del total pressupostat d'1.050.000 euros, que comprèn entre altres actuacions el PMUS, el carril de ciclovianants del Grau, o la realització d'aparcaments i accessos en l'estació ferroviària.

Igualment, abasta l'apartat de Condicionament de la xarxa de museus de la ciutat amb un import executat per part del consistori de 626.449 euros sobre un pressupost de 690.175 euros, que conté entre altres accions el condicionament de l'entorn Sant Blai, el condicionament del Refugi Antiaeri, o la rehabilitació i posada en valor de les restes arqueològiques del jardí de l'Hospital de Sant Blai.

A més, la verificació ha inclòs les operacions de Regeneració física i econòmica de la ciutat, del qual l'Ajuntament ha executat fins a la data de la visita un total de 2.474.212 euros dels 2.830.000 euros pressupostats per a actuacions sobre l'elaboració d'un diagnòstic de barri a la Bosca per a identificar de manera participativa les principals necessitats d'intervenció en el barri, les obres de regeneració dels espais públics en la Bosca o la reforma del nou edifici de Serveis Socials i CAISS.

Durant la revisió realitzada el passat 20 de gener i després de les comprovacions efectuades, l'informe del Govern assenyala “que les operacions verificades es realitzen satisfactòriament d'acord amb el que es preveu en el DECA de cada operació”, i que “no s'han detectat incidències en l'execució de les operacions visitades”.

Tal com assenyala en el seu informe, aquestes verificacions administratives i sobre el terreny permeten comprovar i inspeccionar el desenvolupament de les accions subvencionades i l'elegibilitat de la despesa certificada. En concret, les auditories realitzades permeten la verificació sobre el terreny d'operacions concretes a partir d'un mètode de mostreig que garantisca la representativitat d'acord amb el grau de realització.

Safont ha valorat que les inversions dutes a terme a Borriana amb Fons Europeus “han merescut el reconeixement i la valoració positiva per part de les inspeccions que hem rebut en relació al bon ús dels diners públics, transparència i alt compliment dels objectius, que fan que Borriana meresca la confiança d'Europa".

Aquest treball de fiscalització que ha dut a terme el Ministeri de Política Territorial i Funció Pública, focalitzada en projectes cofinançats al 50 per cent pel consistori amb fons europeus, segons el parer de l'alcaldessa, ha posat en relleu que Borriana “s'ajusta als projectes aprovats i els trasllada a una realitat tangible per a la ciutadania amb els beneficis i l'impuls a la modernització que suposa i, fins i tot, va més enllà amb la millora dels objectius amb aportació econòmica pròpia”.

Com a reflex de la valoració que es fa des del municipi, ha manifestat, “Una vegada més comprovem que no hi ha cap incidència en els expedients, sinó que, com destaquen els informes, s'observen realitats que reverteixen en la generació d'oportunitats per a la nostra localitat”.

Per a finalitzar, ha subratllat que "seguim avançat en aquesta direcció per a posar la nostra ciutat en el lloc que es mereix” i, ha afegit, “Borriana ara és respectada entre altres qüestions “per la seua gestió econòmica, no sols per haver-la sanejada o per captar projectes d'inversió, sinó pel bon ús dels diners públics, perquè al govern local ens importa l'eficiència, però també l'ús dels recursos de la ciutadania”.

L'auditoria els resultats de la qual s'han remès recentment, sobre l'ús per part de l'Ajuntament dels fons europeus destinats a la localitat en el Programa operatiu pluriregional Feder i en les Estratègies de Desenvolupament Urbà Sostenible Integrat (Edusi), ha conclòs “satisfactòriament la verificació sobre el terreny, i ha observat que les operacions s'ajusten al projecte aprovat”.

- S'afegiran als 216 nínxols ja realitzats després de finalitzar la primera i segona fase d'ampliació del cementeri


Amb un pressupost de 300.000 euros, el govern local de Borriana preveu la construcció aquest any al voltant de 240 nínxols més en el cementeri municipal, que se sumaran als 216 que es van crear després d’acabar la primera i la segona fase d'ampliació del recinte, segons ha avançat el regidor responsable de Cementeri, Hilario Usó.

Les obres, ha explicat l'edil, suposaran l'execució de la tercera fase del projecte d'ampliació del cementeri municipal que consta de 4 fases, en la parcel·la municipal de 13.165 metres quadrats situada al costat de la carretera d’Almassora, d'accés a la localitat. Dels 13.165 metres de solar, 10.135 es destinen a l'ampliació del cementeri i la resta, 3.030 metres, es mantenen com a zona exterior.

En aquesta tercera fase, a més de la construcció de nous nínxols, s'inclouran també els treballs d'urbanització del solar amb la creació dels carrers i zones verdes i, també, la xarxa de clavegueram i aigua potable, així com el tancament i els accessos a aquesta zona annexa al recinte actual, l'ampliació de la instal·lació de videovigilància i la instal·lació del nou mobiliari.

Per als nínxols, ha indicat Hilario Usó, s'ha plantejat novament la solució prefabricada per “la seua rapidesa en la col·locació i el correcte compliment de la normativa”. L'acabat final del mur que l'envolta, ha precisat, “es realitzarà a base de morter monocapa fi blanc”, i disposarà també d'una volada d'acer inoxidable sobre els nínxols en la cara sud per a “aportar ombra en les hores de més calor i protegir-los davant de les inclemències del temps”.

Així mateix, les obres contemplaran les demolicions prèvies necessàries per a l'execució del projecte, consistents principalment en l'adequació de la tanca que comunica amb la fase següent a executar, i també l'eliminació de la capa vegetal per a posteriorment rebaixar la parcel·la.

Per al drenatge correcte de les escorrenties superficials procedents de pluges, segons ha indicat el responsable municipal, es configurarà un sistema de pendents en el paviment acabat, per a “desguassar en les jardineres repartides per tota la superfície de la parcel·la”.

En el cas de fortes precipitacions, en què la capacitat d'infiltració de les zones verdes es poguera superar, ha precisat, “es disposarà una xarxa de canonades dren perforades recobertes de grava drenant en les mateixes jardineres, per a canalitzar l'excés d'aigua del terreny saturat i abocar-la a la séquia que hi ha adossada al cementeri actual”.

D'altra banda, la xarxa d'aigua potable proveirà les fonts i les connexions d'aigua instal·lades en el corredor central de l'actuació, a partir del punt de connexió a la xarxa municipal, on s'ha creat una xarxa principal, que es repartirà en dos xarxes secundàries.

Respecte a l'equipament, Hilario Usó ha exposat que es dotarà de bancs lineals prefabricats de formigó i fonts, situades en el corredor central de la parcel·la, a més de la plantació d'arbratge divers en escocells o clots repartits per la superfície de la parcel·la, així com diverses plantacions en les jardineres.

Convocatoria ayudas Ivace 2023
  • - El ple extraordinari de l’Ajuntament de Borriana celebrat avui ha aprovat la participació en la nova convocatòria per a la millora de polígons i zones industrials de la Comunitat Valenciana en 2023


L'Ajuntament de Borriana sol·licitarà a l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) una ajuda per a la millora, modernització i dotació d'infraestructures i serveis en l'àrea industrial de La Joya, al camí de Nules. El projecte de remodelació suposarà una inversió de 76.167,22 euros.

El ple extraordinari de la corporació municipal celebrat avui ha aprovat per unanimitat la participació del consistori en la nova convocatòria d'ajudes que concedeix l’IVACE per a projectes d'inversió per a la millora, modernització i dotació d'infraestructures i serveis en polígons, àrees industrials i enclavaments tecnològics de la Comunitat Valenciana en 2023.

Segons ha indicat el regidor d'Urbanisme, Bruno Arnandis, amb aquest projecte de remodelació de l'àrea industrial de La Joya es pretén garantir “la seguretat de les indústries i de les persones usuàries” i, alhora, “millorar, modernitzar i dotar de les infraestructures i serveis que requereix la zona per a potenciar i millorar la productivitat”.

Concretament, ha indicat, la intenció és intervindre en la zona per a garantir la seguretat viària, amb la millora i ampliació dels aparcaments, i substituir i condicionar la senyalització horitzontal i vertical actual que regula la circulació de vehicles i la interferència amb els vianants. També es garantirà el compliment de l'accessibilitat urbanística amb les corresponents modificacions i adaptacions dels elements urbans com ara guals, passos per als vianants, voreres, rampes, etc.

A més, amb l’actuació, s'implementaran els elements necessaris per a disposar d'una xarxa contra incendis que complisca amb la reglamentació vigent i es millorarà la imatge del polígon amb l'adequació i condicionament de les zones verdes existents.

Quant a la millora dels serveis urbans, el regidor ha assenyalat que en l'actualitat el servei de recollida selectiva de l'àrea industrial es troba en situació precària, per la qual cosa es planteja la instal·lació de nous contenidors per a arreplegar els residus de les indústries.

Igualment, s'actuarà en la millora de l'eficiència energètica de l'àrea industrial, atès que en l'actualitat l'àrea industrial està il·luminada amb lluminàries de vapor de sodi alta pressió, raó per la qual se substituiran aquestes lluminàries per lluminàries tipus LED, per a millorar l'eficiència energètica de l'enllumenat públic

D'altra banda, Arnandis ha destacat que s'invertirà en la seguretat del polígon amb la implantació de càmeres de control de trànsit connectades al servei de Policia Local. Així mateix, es milloraran els serveis d'enllumenat, xarxa d'aigua potable i sanejament.

Sobre aquest tema ha ressaltat que totes aquestes actuacions de millora en l'espai industrial-empresarial “redunden directament en les empreses allí instal·lades, en els treballadors i treballadores, així com en la ciutadania i els usuaris del polígon”.

Més de 730.000 euros en 4 anys

En els últims quatre anys, la inversió global per a la millora d'àrees industrials a Borriana per part de l'IVACE s'eleva a més de 730.000 euros, tenint en compte que realment es tracta de quatre anys, perquè en 2020 la convocatòria de l’IVACE es va anul·lar a causa de la pandèmia.

Així, amb la convocatòria de l'IVACE de l’any passat, 2022, el govern local de Borriana continuà amb les obres per a millorar, modernitzar i dotar d'infraestructures i serveis l'àrea industrial compresa entre el camí Fondo, camí Xamussa i camí l'Eccehomo, una actuació subvencionada per l’IVACE amb 57.738 euros.

En 2021 va executar les obres per a la millora, modernització i dotació d'infraestructures i serveis en l'àrea industrial del camí de Nules, amb una inversió d'un poc més de 141.500 euros, subvencionats en gran part per l'IVACE. Un projecte que ha implementat també un carril bici al llarg del carrer l’Argila per a connectar amb el ja existent en la CV-18, per a fomentar la mobilitat sostenible en els desplaçaments al polígon.

L'any 2019 l'Ajuntament va invertir juntament amb l'IVACE, dins d'aquesta iniciativa, un total de 156.960 euros en la remodelació del polígon industrial de Carabona, i 376.863 euros més en la millora de la zona industrial del camí Fondo i l'Eccehomo entre les convocatòries de 2018 i 2019.