Els i les responsables de la Federació de Comerç presenten al costat del regidor de Turisme la programació d'una cita que durant el cap de setmana vinent reunirà a una 30 de comerços locals en l'Antic Càmping de l'Arenal


A un parell de dies de la inauguració oficial del III Mediterrània Pop Up Market de Borriana, tot comença a estar llest en l'antic càmping de l'Arenal on per tercer any consecutiu al voltant de trenta comerços de la ciutat oferiran els seus productes i serveis “en un esdeveniment que confirma la bona resposta que els i les clients tenen quan se'ls acosten els productes i quan es dissenya una programació complementària tan variada i atractiva com la que tindrà lloc aquest cap de setmana”, tal com explicaven els i les representants de la Federació de Comerç. Ha sigut el seu president, Carlos Capella, qui al costat del regidor de Turisme, Santi Zorío, han donat a conèixer alguna de les novetats d'aquesta tercera edició, “en la qual comptarem amb fins a dues actuacions musicals tant en la nit del divendres amb el flamenc pop de Patxi Ojana i el dissabte amb Duo Twins”. Però són solament les actuacions musicals, ja que des que el divendres a les 19:00 hores tinga lloc la inauguració, fins que el diumenge a les 22:00 es realitze l'acte de clausura, seran desenes els tallers, activitats especials o mostres de productes els que es duguen a terme en la III edició de la Mediterrània Pop Up Market. Per a començar i com també destacaven les dues representants de la Federació, Raquel Ninot i Mariola Borja, “s'ha renovat i ampliat tant la decoració com la il·luminació de tot el recinte, s'ha habilitat una nova zona de descans i un photocall, i fins a a nivell gràfic s'ha encarregat el disseny a la també comerciant de Borriana Sonia Hernández, per la qual cosa tota la preparació i infraestructura prèvia serà ja un atractiu per a l'assistència a l'esdeveniment”. Dins de la programació específica, també han destacat que “tindrem activitats per a xiquets i xiquetes com el taller de bombolles de sabó o el de manualitats; els homes tindran el seu espai amb el curs d'higiene facial, i a més tant el dissabte com el diumenge a les 12:00 tindran lloc les Jornades d'anàlisis, diagnòstic i tractament de la pell, a les quals cal sumar la demostració de maquillatge, el taller de Fondant en directe, el de Oxigenoteràpia o la Desfilada de Moda del dissabte a les 20:00 hores”. Tota l'activitat es tancarà el diumenge a partir de les 21:00 hores amb el sorteig de regals que els diferents establiments participants en el Mediterrània Pop Up Maket han donat. Precisament els i les membres de l Federació han volgut agrair la col·laboració “tant de l'Ajuntament de Borriana i la regidoria de Comerç com de la Diputació, així com d'empreses com a Envasos Fenollosa pel material per a les zones de descans, Taula per la cistella especial que cada any dóna per al sorteig, així com a tots i cadascun dels establiments i comerços de Borriana que per tercer any consecutiu han confiat en l'organització del Mediterrània Pop Up Market per a seguir fent créixer el teixit comercial local i demostrar que a Borriana tenim tots els productes que la ciutadania necessita en el seu dia a dia”. En definitiva i com han resumit els i les participants en la presentació “creiem que ja el passat any el Mediterrània Pop Up Market es va consolidar com la gran cita comercial a Borriana, especialment en els mesos d'estiu, així que convidem tant als veïns i veïnes de Borriana com als dels municipis i ciutats veïnes a visitar-nos durant el cap de setmana i descobrir les opcions infinites del comerç local de la ciutat”.

El Saló de Plens de l'Ajuntament de Borriana ha acollit l'acte de lliurament dels tres xecs valorats en 500 euros per a les tres persones afortunades que, durant les últimes setmanes, van emplenar la seua butlleta de participació després de realitzar les compres en fins a sis establiments federats de la ciutat. Així, han sigut l'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, i el Tinent d'Alcalde Vicent Granel els qui han volgut estar presents al costat dels representants de la Federació, Carlos Capella i Raquel Ninot, per a fer lliurament de cadascun dels tres premis. Tal com explicava Safont “avui hem d'agrair tant el treball de dinamització comercial de la Concejalia i la Federació de Comerç, com a les tres premiades per demostrar que a Borriana tenim tot tipus de productes a la venda i que han confiat en els comerços de la ciutat a l'hora de realitzar les seues compres”. Així, Glòria Olivares, Mireya Vicent i Maria Dolores Silvestre s'han emportat a casa el seu “gran” xec i podran realitzar les compres en algun dels establiments federats de Borriana per valor de 500 euros. 

La setmana vinent hauran d'informar al consistori sobre l'interès per la prorrogació de contractes d'adjudicació, i disposaran fins al dia 10 de juliol per a retirar el producte dels seus llocs per a la posterior obra de renovació en la coberta


L'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, i la regidora de Comerç, Maria Romero, han tornat a reunir-se amb els venedors i venedores que disposen d'un lloc en el Mercat Municipal de la ciutat, per a analitzar l'actualitat de l'edifici municipal i acordar i traslladar els períodes d'execució de les obres de la coberta, que s'iniciaran a mitjan juliol per a “donar fins al dia deu d'eixe mateix mes perquè es retiren els productes que puguen estar emmagatzemats en cadascun dels llocs, i així preveure amb la suficient antelació els treballs de substitució de la coberta de l'edifici”, com ha detallat Romero. Però no ha sigut l'únic punt tractat durant la trobada, ja que a més també “hem traslladat als adjudicataris dels llocs la necessitat de seguir adaptant-nos a una Ordenança Municipal que en alguns punts puga crear controvèrsia, ja que precisament fa unes setmanes ja vam parlar amb ells i elles per a l'adaptació de l'Ordenança als horaris, serveis i labors que en el Mercat es realitzen, perquè tant els venedors i venedores com els propis usuaris i usuàries puguen gaudir a partir del mes de setembre d'un servei municipal millor gestionat i adaptat a les seues necessitats i reclamacions”. La mateixa alcaldessa, també ha volgut deixar clar el període d'execució de les obres de substitució de la coberta del Mercat, ja que com els ha traslladat, “el període d'execució serà de 45 dies, la qual cosa sumat a les possibles jornades festives dels mesos de juliol i agost, o els problemes que esperem que no sorgisquen però que no es poden controlar a nivell de meteorologia, faran que s'haja pogut allargar fins al dia 10 de juliol el final de període en el qual els llocs han de quedar totalment buits perquè els treballs d'extracció en la coberta siguen segurs i es puguen realitzar dins del termini i en la forma escaient”. Les representants municipals ja han informat sobre “el compliment per part de l'empresa encarregada dels treballs en la coberta en la redacció del pla d'extracció o del projecte global de l'obra, així que esperem que una vegada iniciades les obres, puguen estar acabades en eixe màxim de dos mesos que s'havia plantejat des del primer moment”.

Després de la gran acceptació del passat any, la regidoria de Comerç ha escoltat les peticions dels i les participants per ampliar el nombre de sessions i seleccionar les temàtiques més atractives

 

 

La regidoria de Comerç ha tornat a engegar la iniciativa «Desdejunis al Comerç» que ja va tenir lloc en diferents establiments de la ciutat de Borriana amb l'objectiu de «millorar i optimitzar la capacitat de venda dels i les comerciants de Borriana, així com modernitzar els diferents processos de distribució, venda o imatge de cada comerç» tal com ha explicat la màxima responsable de l'àrea, Maria Romero. Han sigut els Salons de la Caixa Rural de Borriana, on fa unes setmanes ja es presentava aquesta segona edició, els que han acollit la primera de les sessions dedicada a les Xarxes Socials i la seua importància a l'hora de donar a conèixer el producte que distribueix i ven cada comerciant, així com per a augmentar o fidelitzar a la clientela de cadascun d'ells i elles.

I si ja el passat any la resposta per part del teixit comercial de Borriana va anar creixent fins a aconseguir la trentena de participants en les últimes sessions, en aquesta segona edició la resposta ha sigut immediata, i la primera sessió celebrada en la Caixa Rural ha sigut novament multitudinària. Ha sigut l'especialista en màrqueting i comunicació d'empresa, Mar Arambul, qui s'ha encarregat de dirigir estar primera sessió en la qual l'ús de les xarxes socials com a «gran recurs» a l'hora de donar a conèixer els productes i fer-los arribar el més lluny possible i al major nombre de clients, ha sigut el protagonista. Tal com explicava la regidora de Comerç, Maria Romero, «els «Desdejunis al Comerç» van suposar ja el passat any una forma diferent d'interactuar amb el teixit comercial de Borriana, i un nou mètode perquè els i les mateixes comerciants decidiren en aquesta segona edició quins són els seus principals interessos i temes a tractar a l'hora d'optimitzar la seua capacitat comercial i de venda de productes, per la qual cosa estem molt satisfetes de veure que ja en aquesta primera sessió la resposta haja sigut tan bona». Finalment, la mateixa Romero ha recordat que «les sessions dels «Desdejunis al Comerç» se celebraran de forma mensual fins a finals d'any, intentant respondre en tot moment a les peticions temàtiques dels i les comerciants i amb especialistes en cadascun dels camps tractats, com a conceptes de venda, distribució o imatge de producte, per a així, seguir recolzant el creixement del nostre Comerç local i oferir possibilitats de formació i millora de l'activitat en cada establiment de la ciutat que decidisca participar en la iniciativa realitzant la seua inscripció a través de la web de promoció econòmica». 

La Caixa Rural ha acollit la presentació en la qual ja s'ha avançat que el nombre de sessions i els establiments participants creixerà respecte a la ja exitosa iniciativa estrenada el passat any

 

 

La regidora de Comerç de l'Ajuntament de Borriana, Maria Romero, ha presentat avui al costat de la coordinadora i especialista en comunicació i màrqueting, Mar*Arambul, la segona edició de la iniciativa “Desdejunis al Comerç”, que pretén “seguir donant més recursos i noves eines als nostres comerciants per a modernitzar tant la seua capacitat de venda, la seua imatge o la distribució exterior dels seus productes”, com ha explicat inicialment Romero.

Tan sols fent una ullada al cartell informatiu de la segona edició, i tal com ha destacat Romero “ja es pot veure com enguany hem volgut respondre a les peticions i demandes dels i les comerciants participants del passat any, i per això hem passat de les sis sessions del passat any a un total de deu en aquesta segona edició”. Així, els “Desdejunis al Comerç” se celebraran a Borriana amb periodicitat mensual a partir d'aquest mateix mes de març, i tal com ha volgut informar Romero “es traslladen a cada últim dimecres del mes, ja que vam veure que el passat any la celebració del Mercat ambulant dels dimarts podia tenir una afecció negativa en la participació, per això s'ha decidit traslladar al tercer dia de la setmana”. A excepció del mes de desembre per a no coincidir amb el calendari i les celebracions nadalenques, serà cada últim dimecres de mes quan un dels deu establiments aculla els “Desdejunis al Comerç”. Romero ha volgut explicar que “en aquest segon any, hem volgut apostar per que els i les ponents tinguen un clar perfil emprenedor, perquè així la formació específica que es done en cada sessió siga molt més directa i els i les participants puguen comprovar com la implicació de l'emprenedor és clau per a l'èxit”. A més, Romero ha indicat que “després de veure quins eren els temes i ítems que més interessaven als i les comerciants, vam decidir establir junt a Mar Arambul el calendari de sessions i així respondre a les seues demandes”. Ha sigut l'especialista en màrqueting i comunicació qui ha explicat que “el passat any ja vam testejar i preguntar per una futura programació dels “Desdejunis al Comerç” i amb un total de deu sessions hem volgut respondre a les demandes o peticions temàtiques que ens van fer arribar”. A més, Arambul ha volgut “d'una banda agrair la col·laboració dels establiments participants i de la Federació de Comerç de Borriana, a més d'animar a participar a qualsevol persona interessada a complir amb els objectius de la iniciativa, com són millorar i consolidar el comerç en la nostra ciutat”. 

Així, la primera sessió arribarà el pròxim dia 28 de març en la mateixa Caixa Rural on s'ha presentat la iniciativa amb la Xarxes Socials i la mateixa Arambul com a protagonistes. I cada mes aquests seran els locals i establiments que acolliran les sessions: Tròpic, Rte. Arenal, Bómbora, A bordo, + Qué Cafè, Club Nàutic, Bar Europa, La Brasa i Cercle Fruiter.

Manuel Sánchez, Irene Bernet i Nuria Ibáñez, acompanyats per amics i familiars i la Regidora de Comerç, Maria Romero, recorren el centre comercial de la ciutat per a fer les seues compres amb el premi

 

 

Els principals carrers comercials de la ciutat de Borriana han rebut una visita molt especial amb la presència de les tres persones agraciades en el Sorteig de Nadal del Comerç de Borriana organitzat de forma conjunta per la Regidoria i la Federació de Comerç. Acompanyats per la màxima representant a nivell municipal del Comerç, la regidora Maria Romero, s'han citat a les cinc de la vesprada en la Plaça Major de Borriana per a iniciar les tres hores de temps amb les quals explicaven per a realitzar el màxim nombre de compres fins a arribar als 1.000 euros que corresponien a cadascun dels tres afortunats en el sorteig celebrat aquesta mateixa setmana en el Saló de Plens Municipal.

Cadascuna de les tres persones agraciades amb els 1.000 euros en compres en els establiments de la ciutat havien tingut temps de fer una xicoteta llista i fins i tot consultar prèviament alguns dels productes que han adquirit. Així, han començat amb la roba i els complements o les colònies per a més tard adquirir algun que un altre electrodomèstic, i fins i tot complements com a ulleres. Amb el pas dels minuts, a poc a poc s'han anat acostant fins als 1.000 euros de compres, i encara que alguns dels productes adquirits hauran de ser arreplegats en dies posteriors a causa de la seua grandària, les tres persones afortunades s'han mostrat «molt contentes i agraïdes per aquest premi que fa molt més suportables les despeses d'aquesta època de l'any». La mateixa Romero ha volgut explicar que «el Sorteig de Nadal del Comerç de Borriana serveix tant per a la fidelització dels clients en la nostra ciutat, com per a aportar l'alegria que un premi d'aquestes característiques dóna a les persones agraciades, així que cal agrair tot el treball previ dels departaments de Comerç, Hisenda, i fins i tot Via Pública, a més de la Federació de Comerç pel treball realitzat perquè el Sorteig fóra possible». 

El Saló de Plens de l'Ajuntament de Borriana ha acollit aquest matí el tradicional sorteig que cada any ofereix la regidoria de Comerç i la Federació de Comerç de Borriana a través del qual se sortegen tres mil euros a gastar en els diferents establiments i comerços afiliats a la mateixa Federació. Des de les onze del matí, aquelles persones que volien seguir en directe el sorteig celebrat en el consistori, han anat accedint al Saló de Plens. Entre totes elles fins a tres xiquetes que han sigut les encarregades de ser les “mans innocents” que acabarien per definir a les tres persones agraciades en el sorteig. Així, amb la formació d'una gran muntanya de paperetes que durant les últimes dues setmanes s'han arreplegat en les diferents urnes habilitades per a tal fi, ha començat un sorteig que, a través de via telefònica ha sigut comunicat a les tres persones agraciades. Amb la incertesa de l'espera de la resposta de la persona afortunada, han acabat sent Manuel Sánchez que havia realitzat la seua compra i arreplegat la papereta en la carnisseria Hermanos Roig Barberà, Irene Bernet que ho havia fet en la tenda de roba infantil 3Petits, i Nuria Ibáñez, que havia adquirit articles i els seus corresponents bitllets per al sorteig en Inforcopy. En tot el procés del sorteig dels 3.000 euros han volgut estar presents la regidora d'Hisenda, Cristina Rius, el president de la Federació de Comerç, Carlos Capella, i la mateixa regidora de Comerç, Maria Romero, qui ha volgut “agrair el treball realitzat per a la consecució d'aquest sorteig, ja que en totes les labors prèvies han treballat les persones del taller T'Avalem i la plantilla de Via Pública en el repartiment i recollida d'urnes, els i les funcionàries de Promoció Econòmica que s'encarregaven de la gestió, així com l'àrea econòmica per seguir fent possible any rere any el sorteig. I finalment també l'important paper que en la difusió i organització del sorteig han realitzat tant la mateixa Federació de Comerç com la Associació d'Hostaleria de Borriana”.
Segons ha assenyalat la mateixa Romero, “es van distribuir un total de 80.000 paperetes per al sorteig que es lliuraven per cada deu euros de compra, i vista la participació estem molt satisfetes de veure com les urnes de la Piscina Municipal, La Bosca, la Tinença de Alcaldia del Port, el Mercat Municipal i el mateix Ajuntament estaven completament a vessar abans de l'inici del sorteig”. Malgrat que les tres persones afortunades tenien temps fins a les 14:30 hores per a fer oficial el premi acudint al consistori, al migdia les tres havien confirmat ser els agraciats que podran gaudir dels 1.000 euros que hauran de gastar en els locals i establiments de Borriana divendres que ve dia 29 entre les 17:00 i les 20:00 hores, comprant en un mínim de 5 establiments i per una quantitat mínima de 50 euros.





La campanya de promoció “Pessics de Mar” que duen a terme de forma conjunta la Generalitat Valenciana, el Ministeri d'Agricultura i Pesca i el Fons Europeu Marítim i de Pesca ha arribat a Borriana de la mà de les regidories de Pesca i Comerç i de la col·laboració de la Confraria de Pescadors i l'Associació de Mercaders. Per això, durant el matí els representants municipals de Pesca, Vicent Aparisi, i de Comerç, Maria Romero, s'han desplaçat fins als voltants del Mercat Municipal on s'ha dut a terme el treball de promoció i informació per a totes les persones que desitjaven conèixer més de prop el producte pesquer procedent de les llotges valencianes, entre les quals la de Borriana ocupa un important lloc. Així, tal com ha explicat la regidora de Comerç, Maria Romero, “es tracta d'informar i donar a conèixer més, si cap, la varietat de productes procedents del mar que podem trobar en els nostres comerços gràcies al treball que es realitza en les llotges valencianes, per això a més dels objectes de regal com davantals o bosses, també s'ha oferit una completa guia de les diferents espècies comestibles procedents del mar”. Per la seua banda, el regidor de Pesca, Vicent Aparisi, ha volgut recordar que “ja vam voler estar presents en la promoció de la campanya realitzada fa pocs dies a Castelló, i ara, amb la importància i el treball que estem dedicant en els últims mesos a la millora de les condicions de treball dels nostres pescadors i pescadores, creiem que era el moment perfecte perquè la campanya “Pessics de Mar” acoste encara més i millore la venda i distribució de peix i marisc”. Tal com es recorda en la informació distribuïda a través de la campanya, “la pesca dóna treball a la Comunitat Valenciana a unes 3.000 persones solament de forma directa”, per la qual cosa tots dos representants municipals han coincidit en assenyalar que “és molt d'agrair la col·laboració i el treball conjunt de les institucions i també de diferents sectors comercials de la nostra ciutat per a seguir recuperant i situant en el lloc que li pertany, la riquesa de productes de la nostra llotja, i així aconseguir que tant la visió social de la ciutadania com el consum continue millorant en els pròxims anys tant a Borriana com en el conjunt de terres valencianes”.