Encuesta en Burriana de la Oficina Pateco del Consejo de Cámaras de Comercio de la CV
  • L'Oficina Pateco del Consell de Cambres de Comerç de la CV en col·laboració amb l'Ajuntament de Borriana realitza una enquesta per a quantificar-lo


L'Oficina Pateco del Consell de Cambres de Comerç de la Comunitat Valenciana en col·laboració amb l'Ajuntament de Borriana realitza aquests dies una enquesta per a quantificar l'evasió de gasto de les persones residents de la ciutat a comerços d’altres poblacions de l'entorn, segons ha informat la regidora de Comerç, Sara Molina.

Amb aquesta actualització de dades, ha manifestat, la Regidoria de Comerç espera donar per conclosa l'actualització del Pla d'Acció Comercial, el document final de la qual servirà de base per “al desenvolupament d'aquest sector estratègic en els pròxims anys i ens permetrà adoptar més mesurades per a millorar les condicions del nostre sector comercial”.

El Pla d'Acció Comercial de Borriana, ha assegurat la responsable municipal, possibilitarà a més “definir el model comercial més adequat que afavorisca el paper del comerç en el municipi, a més de conèixer quines han de ser les polítiques de planificació comercial més adequades que milloren l'atractiu comercial de la ciutat i el seu posicionament”.

El present treball de camp actualitzarà les dades obtingudes a principis de 2021 quan “ja es va avaluar aquesta evasió de despesa, juntament amb altres aspectes com la valoració de les activitats promocionals i de dinamització del comerç, i la percepció de la ciutat com a lloc de compres”, ha indicat Molina.

No obstant això, ha aclarit, a causa de les restriccions de mobilitat imposades per l'Administració central per a evitar la propagació de la covid-19, “els fluxos d'evasió de despesa obtinguts en aquell moment presenten un biaix que hauria de reduir-se amb un nou treball de camp amb la finalitat d'obtindre una anàlisi de la situació real”.

Enquesta

Determinar la despesa que les famílies de Borriana realitzen a la ciutat i també en altres municipis, respecte a sis partides de productes representatius de la cistella de la compra, és un dels propòsits de l'enquesta, i també conèixer la freqüència amb què els residents del municipi compren en els centres comercials. Igualment, en l'estudi es pretén identificar les plataformes web o comerços en línia en què realitzen compres en internet les persones residents a Borriana.

Les enquestes seran anònimes i es realitzaran de manera presencial, a peu de carrer, en els punts mostrals que permeten obtindre una mostra representativa de la població de Borriana des del punt de vista sociològic.

Sara Molina ha fet una crida “perquè tots col·laboren” per a poder obtindre així una mostra de la realitat amb la finalitat de conèixer les deficiències quant a l'oferta de serveis bàsics dirigits al client i al comerciant i establir millores en el nostre municipi.