Fitur 2019

Els regidors de Turisme, Vicent Garcia, i de Cultura, Vicent Granel han sigut els encarregats de promocionar la ciutat de Borriana i els seus productes i recursos turístics durant l'edició de FITUR 2019. I ho han fet amb diversos actes i cites que han tingut lloc durant la jornada del dijous, que han començat amb una de les grans novetats que enguany la capital de la Plana Baixa ha volgut que siga protagonista en la Fira Internacional de Turisme. Es tracta del recentment inaugura Museu Faller de Borriana, que com ha explicat Granel “durant aquests primers mesos d'obertura al públic ha rebut fins i tot moltes més visites de les esperades, per la qual cosa hem comprovat com s'ha convertit en un dels al·licients més atractius per a visitar per aquelles persones que visiten la nostra ciutat”. Així, ha sigut la roda de premsa en la qual tots dos representants municipals han explicat tant el procés de creació i construcció del Museu situat en el CMC La Mercè Borriana com el bon funcionament des de la seua inauguració, la que ha iniciat a primera hora del matí la participació i difusió dels recursos locals en FITUR. A més, l'acte de presentació del Museu Faller de Borriana s'iniciava amb un vídeo promocional sobre les festes josefines que la ciutat viurà en menys de dos mesos, així com altres tradicions i atractius locals, com la celebració de la Creus de Maig que també té gran arrelament a la ciutat.
A penes un parell d'hores després, el protagonisme de les Falles i el Museu Faller es traslladava a un dels productes gastronòmics més representatius de Borriana, com són els Coents. Si ja en els dos últims anys, la marca Coents de Borriana” va atraure desenes i desenes de persones que volien conéixer els secrets del producte típicament borrianenc, el showcooking que hui ha tingut lloc en FITUR i on diversos cuiners han mostrat la infinitat de possibilitats culinàries dels Coents, ha fet que encara més gent haja degustat per primera vegada el producte. En paraules del mateix regidor de Turisme, Vicent Garcia, “productes tan nostres com els Coents, i el treball que en els últims anys han realitzat aquells restauradors i carnissers de Borriana que treballen amb ells, han fet que s'haja convertit en un emblema i una forma més de donar a conèixer la nostra ciutat, així que tan sols cal veure el número de públic i d'autoritats que ser han acostat a gaudir del showcooking per a veure el creixement tant a nivell de vendes com de promoció que ha suposat la marca “Coents de Borriana”. Així, personalitats com el Molt Honorable President de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, o la Vicepresidenta del Consell, Mónica Oltra, han volgut conèixer les diferents propostes presentades per Borriana en FITUR, tant optant per la possibilitat de conèixer les Falles de Borriana a través del muntatge 3D que es pot gaudir en el mateix Museu Faller, com degustant algun dels plats cuinats en FITUR i on el Coent ha sigut protagonista. Tal com concloïen tots dos representants municipals “estem molt satisfets de veure com Borriana continua atraient gràcies als seus productes i als seus recursos turístics a tanta gent desitjosa de conèixer més i visitar la nostra ciutat, per la qual cosa entenem que l'objectiu de continuar difonent les nostres possibilitats com a municipi acollidor i que sempre tracta bé al i la visitant”.