Encara estàs a temps!

Hui 31 de maig s’acaba el termini de presentació de propostes per als pressupostos participatius de 2017.

La primera fase dels pressupostos participatius - presentació de propostes- va començar el 2 de maig passat. Durant tot este mes, la ciutadania ha anat dipositant les seues propostes en les urnes dels diferents espais municipals habilitats i també en línia en participa.burriana.es. L’objectiu és que els ciutadans i ciutadanes proposen a què volen que es destinen els 200.000 euros previstos del capítol d’inversions per als pressupostos participatius.

Les inversions són la part del pressupost municipal que es dedica a dur a terme noves infraestructures o adquisicions: urbanització d'espais, senyalització, adequació de parcs i jardins, enllumenat, creació de zones verdes..., reposició de mobiliari urbà, construcció de poliesportius, zones d’esbargiment, parcs, parcs canins..., creació de pàgines web, aplicacions informàtiques...

A partir del dia 1 de juny comença un període en què els tècnics de l’Ajuntament valoraran si la proposta és tècnicament realitzable i no és contrària a la legalitat. Posteriorment, s’incorporaran al web de participació les propostes que s’hagen presentat en les urnes i es passarà a la segona fase dels pressupostos participatius.

El dia 1 de juliol, i fins al 31 del mateix mes,  començarà el període de recollida de suports de les diferents propostes. Les que tinguen més suport de la ciutadania, passaran a la votació final.

Des de la Regidoria de Participació Ciutadana i Transparència s’informarà puntualment del desenvolupament d’este procés de valoració de les propostes i també dels passos que cal seguir per a la segona fase de recollida de suports.

L’app Borriana Connecta també integra un directori comercial

Els regidors de Participació Ciutadana i Transparència, de Via Pública, i la regidora de Comerç van mantindre una reunió amb la Federació de Comerç local per a presentar-los la nova aplicació per a mòbil Borriana Connecta i oferir-los la possibilitat d’introduir en l’app de manera gratuïta tota la informació relativa al comerç i els establiments locals.

 

Els representants municipals van explicar que, a més de servir perquè la ciutadania puga comunicar a l’Ajuntament les deficiències que trobe de via pública, disposa d’un directori dels establiments comercials de la ciutat, la qual cosa li dóna un valor afegit i multiplica les seues funcionalitats.

 

Gràcies a l’app Borriana Connecta totes les persones que es descarreguen l’aplicació portaran al mòbil una guia completa dels comerços de Borriana, agrupades per categories. Amb esta utilitat, a més de donar visibilitat a l’entramat comercial de la ciutat, es facilita a tota la gent, de la ciutat o de fora, que ve a comprar a Borriana, una manera fàcil i còmoda de consultar l’àmplia oferta dels establiments comercials i de serveis locals.

 

En este directori comercial apareixerà informació de totes les empreses i comerços que ho desitgen. Amb esta finalitat s’ha enviat a les empreses i comerços un escrit amb un formulari en línia perquè indiquen la informació que volen que aparega en l’aplicació: nom, eslògan, adreça, telèfon, pàgina web, FaceBook, etc., i d’esta manera fer una guia amb la màxima informació possible.

 

Una vegada recollida la informació, en les següents actualitzacions de l’aplicació s’incorporaran totes les dades relatives a les empreses i comerços que hagen respost el qüestionari.


Els representants de l’administració municipal van manifestar que des de l’Ajuntament s’ha enviat el formulari a totes les empreses i comerços que consten en la seua base de dades. Si a alguna empresa no li ha arribat l’escrit, pot dirigir-se a  l’Ajuntament per a obtindre l’enllaç del formulari o també es pot enviar directament des d’ací:

 

https://docs.google.com/document/d/1lE3bT89gj5a171x_wxqEXwSajLwf8ST77_9AcSnvndE/edit?usp=sharing

 

El regidor de Via Pública, Vicent Aparisi, considera que ‘la incorporació del directori de comerços li dóna encara més valor, aprofitem els recursos i oferim a la ciutadania una informació útil, tot en una mateixa aplicació’. Per la seua banda, la regidora de Comerç, Inma Carda, va manifestar que ‘és un altre pas que donem en la visibilització de l’ampli complex comercial de Borriana, per a estendre i donar a conéixer el comerç de la ciutat. Crec que serà molt útil i profitosa tant per als comerços com per a la gent’.

 

El regidor de Participació Ciutadana, Christopher del Moral, va mostrar la seua satisfacció per la bona acollida que ha tingut l’aplicació ‘un altre  instrument de participació ciutadana que facilitarà la gestió municipal; la integració del món comercial local en l’app suposa, a banda d’incorporar totes les persones que desenvolupen la seua feina en els comerços, oferir a la ciutadania una informació de qualitat, aprofitant els avantatges que ofereixen les noves tecnologies de la comunicació’.


L’aplicació està disponible per a IOs i Android, i ja es pot descarregar.

Els pressupostos participatius i l’elaboració dels pressupostos i dels contractes municipals, destaquen en l’ordre del dia.


Ahir de vesprada va tindre lloc una reunió de treball del Consell Social amb la finalitat d’informar els seus membres sobre l’organització i desenvolupament dels pressupostos participatius.


Tot i que els membres d’este òrgan ja tenien informació detallada sobre esta consulta ciutadana que va començar el passat 2 de maig, en la primera part de la reunió el regidor de Participació Ciutadana i Transparència, Christopher del Moral, va informar del procés de recollida de propostes i sobre com es pot vehicular la participació de les associacions constituïdes a l’hora de presentar propostes, recollir suports, etc., les quals poden trobar en esta consulta un instrument molt important per a portar a terme els seus objectius.


En la segona part es va començar a desenvolupar el que serà una tasca important del Consell Social a través dels cinc grups de treball que es van crear, com és la presentació de propostes per sectors d’activitat per als pressupostos de 2017. Amb esta finalitat, i tal com s’havia demanat en sessions anteriors,  la interventora municipal va informar els membres del Consell Social sobre l’elaboració del pressupost municipal, els capítols que el componen, la distribució dels fons, etc., i també sobre els mecanismes que el Consell Social pot utilitzar per a presentar les propostes que considere oportunes.


Finalment, es va informar sobre els procediments de contractació que es fan servir en l’administració municipal. El regidor de Participació Ciutadana i Transparència va destacar que les reglamentacions existents tenen moltes possibilitats de millora, i per això “obrim esta part tan important per a la bona gestió dels pressupostos al Consell Social, ens en què esta representada la ciutadania de Borriana i que transmet les seues inquietuds, perquè, si ho considera oportú, propose nous criteris per a elaborar els plecs de contractació municipals. El Consell Social, juntament amb els pressupostos participatius i les noves eines de consulta ciutadana i participació que entraran en funcionament molt prompte, van a fer possible que la veu dels ciutadans i ciutadanes troben un espai ampli en l’administració municipal i, el que és encara més important, que puga tindre molt de pes en algunes qüestions tan fonamentals com els pressupostos o les contractacions”.


Per la seua part, la regidora d’Hisenda, Cristina Rius, va remarcar la importància d’este òrgan per a “portar a terme les polítiques de participació ciutadana que ens hem marcat des de l’Equip de Govern. El Consell Social és una peça clau, juntament amb la resta de mecanismes de consulta que s’han posat en marxa, perquè la ciutadania, a través de les associacions i agrupacions, s’expresse, plantege les seues propostes i estes es vehiculen per a millorar la nostra ciutat amb la participació de totes i de tots».
Finalment, el regidor Participació Ciutadana i Transparència va agrair l’assistència a la sessió dels seus membres i va destacar també el bon funcionament d’este òrgan de participació, que ja ha començat a reunir-se amb una periodicitat notable des que es va convocar per primera vegada.

App per a comunicar incidències de via pública i rebre les notícies de l’Ajuntament al mòbil

L'Ajuntament de Borriana, a través de les regidories de Participació Ciutadana i Transparència i de Via Pública, ha desenvolupat una aplicació gratuïta per a dispositius mòbils de comunicació d’incidències de via pública, informació municipal i participació ciutadana: Borriana Connecta.

En este vídeo s’explica com funciona l’aplicació Borriana Connecta.

L'aplicació permet als veïns i veïnes notificar directament a l'Ajuntament, en temps real diversos tipus d'incidències, avaries o desperfectes que puguen trobar en la localitat, i també enviar suggeriments sobre millores dels espais públics.


Borriana Connecta ja es pot descarregar en l’App Store i en Google Play.

Gràcies al seu sistema de geolocalització, s’ubica la situació exacta on s'ha detectat la incidència. Es pot fer una fotografia o triar-ne una prèvia de la galeria, i en l'apartat d'observacions es té l'opció de descriure els detalls de la incidència.

Només cal fer uns passos molt senzills i la comunicació arriba directament al responsable municipal de l'àrea corresponent, que t’informarà quan s’haja resolt la incidència.

Borriana Connecta és un servei totalment gratuït a través del qual la ciutadania contribueix a millorar el funcionament dels serveis municipals proporcionant als tècnics la informació necessària per a mantindre  el municipi en bon estat.

Borriana Connecta és també una eina que facilita als responsables municipals tota la informació sobre les incidències registrades a la localitat i permet millorar la seua gestió i coordinació amb els diferents proveïdors de servicis.

Borriana Connecta inclou un apartat de bans municipal amb informació d’interés i les notícies locals amb tota l'actualitat de l'Ajuntament.


També disposa d’una completa guia de comerços locals per sectors, en què s’indica la seua ubicació, telèfon i una breu descripció de l'activitat. Esta guia és dinàmica i amb cada actualització de l’aplicació s’hi incorporaran noves empreses i establiments comercials.

A més, també ofereix un apartat de telèfons i adreces d'interès, una agenda d'esdeveniments i activitats i la possibilitat de rebre avisos de recordatori.
 
Borriana Connecta és una aplicació d'informació i participació ciutadana que l'Ajuntament de Borriana posa a les teues mans.

Per al regidor de Participació Ciutadana, Transparència i Noves Tecnologies, Christopher del Moral «Borriana Connecta obri una nova via de comunicació directa entre la ciutadania i l’administració municipal, en concret, amb els serveis de via pública, que d’una manera àgil i senzilla possibilita a qualsevol persona col·laborar activament en la millora de les labors de manteniment de Borriana, i aporta, a més, el valor afegit de poder rebre les notícies al mòbil o una guia de comerços que s’implementarà en la pròxima actualització.»

Per la seua part, el regidor de Via Pública, Vicent Aparici, considera que «esta aplicació ens va a ajudar a realitzar millor la nostra feina i el funcionament del servici que prestem a tots els veïns i veïnes. Vull animar a la ciutadania a utilitzar esta app perquè amb això contribuirem a millorar l’estat del nostre municipi.»

Descarregeu-vos l’aplicació en l’App Store i en Google Play.



Enllaços:

Vídeo: https://youtu.be/q8-yZtEsnrY

App Store: https://itunes.apple.com/es/app/borriana-connecta/id1093623782?l=ca&mt=8

Google Play: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.vicopo.com.borriana

 

Els veïns i veïnes de Borriana participaran hui dijous en el Ple corresponent al mes de maig a través de l'Escó de la Ciutadania, des d'on podran formular distintes qüestions als membres de l'equip de govern.

 

 

 

En aquesta primera sessió plenària participativa, iniciativa de la Regidoria de Transparència i Participació Ciutadana, s'han presentat a registre un total de set preguntes, encara que s'atendran cinc intervencions, tal com indica el Reglament de participació ciutadana en els plens.

 

 

 

El primer a formular la seua pregunta serà el CEAM, que presentarà una petició adreçada a la regidora de Comerç, Inma Carda, sobre els terminis i mesures que cal prendre en les parades del mercat perquè possibiliten el pas del personal sanitari i de bombers en cas d'emergència al CEAM o al Centre d'Estudis Rafel Martí de Viciana.

 

 

 

En segon lloc, el veí Pascual Traver Ferrer preguntarà al regidor de Via Pública, Vicent Aparisi, quan es netejarà i tancarà el solar ubicat a l'encreuament del carrer de Jacinto Benavente amb el carrer de l'Esperança.

 

 

 

El president de la Comissió de Festejos, Cultura i altres esdeveniments del Grau, José Manuel Montoya Gil, s'adreçarà al Ple en general per tal d'abordar la constitució d'aquesta entitat independent i dels seus plans organitzatius de futur, en els quals es té prevista una exposició i les festes tradicionals d'agost.

 

 

 

En quart lloc, s'atendrà la sol·licitud d'Acodis Cocemfe adreçada al regidor de Via Pública, Vicent Aparisi. Aquest col·lectiu demanarà que, en la renovació del clavegueram i l'adequació de les voreres que s'està duent a terme, es tinga en compte l'accessibilitat de les voreres i s'adeqüen les voreres tal com s'han fet les del Pla i l'Escorredor.

 

 

 

Finalment, Gabriel Ferrándiz, coordinador d'Esquerra Unida al País Valencià – Unitat Popular Borriana, s'adreçarà al regidor de Transparència i Participació Ciutadana, Cristofer del Moral, a fi de preguntar pels criteris dels contractes municipals, demanant que s'incorporen aspectes socials, ètics, mediambientals i de consum responsable d'ara endavant.

 

 

 

Des de la Regidoria de Transparència i Participació Ciutadana es recorda que aquells veïns que desitgen participar en els plens en el torn públic de precs i preguntes, hauran de presentar una sol·licitud a l'Ajuntament de Borriana amb les seues dades i la qüestió que desitgen formular, la qual quedarà registrada per rigorós ordre d'entrada, amb almenys 10 dies d'antelació.

 

 

 

El regidor de Transparència i Participació Ciutadana, Cristofer del Moral, ha assenyalat que “en aquest Ple del mes de maig donarem veu, per primera vegada, a la ciutadania de Borriana, que podrà adreçar-se directament a un regidor o regidora per fer-li les preguntes i sol·licituds que crega oportunes. Creiem que aquesta és una via de participació que ens permet conéixer d'una manera més directa les preocupacions i inquietuds dels veïns i veïnes i, en conseqüència, millorar la gestió municipal”.

 

 

 

Per la seua banda, l'alcaldessa de Borriana, ha explicat que “estem molt satisfets amb l'acollida que ha tingut aquest primer ple participatiu. A partir d'ara comptarem amb aquest Escó de la Ciutadania, una eina que ens aproximarà a les preocupacions reals dels nostres veïns i veïnes”.

 

 

 

 

 

 

 

 

L'Ajuntament de Borriana ha presentat els nous pressupostos participatius del 2017. El regidor de Transparència i Participació Ciutadana, Cristofel del Moral, ha sigut l'encarregat d'explicar el procediment de participació habilitat perquè la ciutadania puga decidir en què s'inverteixen els 200.000 € del capítol d'inversions municipal.

 

Aquest procés contempla 3 fases, la primera de les quals correspon a la Recollida de propostes, iniciada aquest mes de maig. En aquesta primera fase la ciutadania pot manar les seues propostes a través del portal participa.burriana.es o dipositant les seues propostes en les 17 urnes habilitades en les dependències municipals de la població.

 

Després d'aquesta primera fase, les propostes se sotmetran a un filtre tècnic d'un mes en què la Regidoria de Participació Ciutadana i els tècnics municipals classificaran en viables i no viables les propostes rebudes, les quals hauran de complir tres requisits. En primer lloc, no hauran de sobrepassar els 200.000 € d'inversió, hauran de ser del capítol d'inversions i hauran de ser viables i legals segons els tècnics municipals.

 

La segona fase del procés és la Fase de Suports, que es realitzarà en el mes de juliol i en la qual la ciutadania podrà recolzar les propostes amb un m'agrada o un no m'agrada, de manera que les 15 propostes que reben més suports passaran a la fase final, que tindrà lloc a l'octubre. Els mesos d'agost i setembre es dedicaran a l'elaboració de 15 informes tècnics en els quals es detallarà el cost, el lloc i els períodes de realització dels projectes.

 

En aquesta Fase Final la ciutadania podrà votar entre aquestes 15 propostes tenint en compte la informació detallada en cadascun dels 15 informes tècnics. Finalment, les propostes més votades seran les que formaran part d'aqueix capítol d'inversions de 200.000 € per a l'any 2017.

 



 

Des de la Regidoria de Participació Ciutadana, s'ha recordat que poden participar en la segona i tercera fase els majors de 16 anys empadronats en el municipi. Un altre dels requisits indispensables per a formar part de la segona i tercera fase és el registre i l'autenticació a través de la nova plataforma consulta.burriana.es o en les dependències municipals. També es van a posar ordinadors en diferents punts del municipi on la gent podrà registrar-se i fer les votacions corresponents a la segona i tercera fase.

 

En la roda de premsa, també s'ha indicat que en el Ple Municipal d'aquest pròxim dijous la ciutadania de Borriana va a participar per primera vegada en la sessió plenària. Des de l'Escó de la Ciutadania es van a formular les 5 primeres intervencions als diferents regidors de l'equip de govern en el capítol de precs i preguntes.

 

El regidor de Transparència i Participació Ciutadana, Cristofer del Moral, ha explicat que “creiem que és molt important que la ciutadania faça ús d'aquestes noves eines de participació. A través dels pressupostos participatius van a tenir la possibilitat de decidir en què s'inverteix i com es gestiona els diners públics. Enguany hem introduït alguns canvis respecte a l'any passat per a millorar el procediment. Ara el procés és més llarg i hem inclòs la fase de suports perquè la ciutadania puga triar les propostes que es duguen a terme l'any següent”.

 

Per la seua banda, l'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, ha assenyalat que “amb aquests procediments estem obrint les portes a la participació perquè pensem que els veïns i veïnes del municipi tenen dret a aportar les seues opinions i a formar part del procés de decisions. Aquestes eines aporten pluralisme i una nova manera de fer les coses que pensem és positiva per a tots”.

 

 

Els interessats a intervenir en el Ple corresponent al mes de maig podran presentar una instància en l'Ajuntament de manera presencial o enviar-la telemàticament a través de la web http://participa.burriana.es/index.php/va/participacion-ciudadana-2 fins a dijous que ve 21 d'abril, ja que les sol·licituds han de lliurar-se amb un mínim de 10 dies hàbils anteriors a la celebració de la sessió.

 

El Consell Social de Borriana s'ha reunit i ha aprovat la incorporació de cinc nous representants del sector comercial, hostaler, cultural, agrícola i escolar del municipi.
Carmen Sorolla s'ha incorporat com a representant del comerç i Juan Miguel Anda en representació dels hostalers. Per part de les associacions culturals del municipi, Joan Verdegal s'ha unit a aquest òrgan, mentre que Paco Usó s'hi ha adherit com a representant del sector agrícola i Elena Fuster per part de l'associació de mares i pares.
Una altra de les qüestions incloses en aquesta reunió ha estat l'obertura de termini per a recollir propostes amb vista als pròxims pressupostos participatius de 2017, que quedarà obert del 2 al 31 de maig, període en el qual els ciutadans podran aportar aquelles propostes per a inversions que consideren necessàries per al municipi.
Aquestes propostes podran fer-se en línia a través del portal participa.burriana.es o dipositant una papereta als espais públics habilitats.
En aquesta reunió s'ha fixat també el calendari de reunions d'aquest òrgan, a més de sotmetre a modificacions el reglament d'aquest Consell.
El regidor de Transparència i Participació Ciutadana, Cristofer del Moral, ha explicat que “la incorporació d'aquests cinc nous representants converteix el Consell Social en un òrgan molt més participatiu i plural. Els distints sectors del teixit econòmic i social del municipi han de tenir veu en aquest Consell, perquè les seues opinions contribuiran a enriquir la nostra gestió municipal en benefici de tots”.
Per la seua banda, l'alcaldessa del municipi, Maria Josep Safont, ha assenyalat que “la nostra aposta per la participació ciutadana en els assumptes públics es constata amb accions concretes com la recollida de propostes dels pressupostos participatius i amb la incorporació d'aquests nous membres al Consell Social, els quals coneixen en profunditat el seu sector i per això tenen dret a aportar les seues idees”.