Cita previa telemàtica y telefónica en el Ayuntamiento por el covid 19

 - Per a permetre l'accés a la ciutadania a les dependències municipals és imprescindible la confirmació de la cita

 - L'obtenció de cita per via telefònica en la centraleta estarà habilitada de dilluns a divendres de 9h a 14h

 L'Ajuntament de Borriana ja ha implantat la cita prèvia per als serveis municipals disponible en la pàgina web municipal https://burriana.sedelectronica.es/citaprevia. A més, el consistori també ha  configurat l'obtenció de la cita per via telefònica, per a una adequada atenció a la totalitat de la ciutadania.

Així, amb la finalitat de proporcionar un accés fàcil i un servei de qualitat, s'ha habilitat tant en el web com en la centraleta telefònica municipal una opció de ‘Cita Prèvia’ centralitzada que podrà donar cites per a tots els departaments municipals que estiguen en disposició d'oferir-la, tot i que, com és habitual, continuarà atenent-se qualsevol consulta telefònica que es faça als diferents departaments. No obstant això, davant la possibilitat de col·lapse de la central telefònica, es recomana la sol·licitud de cita online, disponible 24h al dia, els 365 dies a l'any.

L'obtenció de cita per via telefònica en la centraleta estarà habilitada de dilluns a divendres, de 9h a 14h. Sense perjudici de l'opció ‘Cita prèvia’ en la centraleta telefònica municipal i en la web, les diferents unitats administratives departamentals municipals poden donar cita presencial directament a la ciutadania si davant d'una demanda telefònica s'estima que no es pot resoldre la consulta d'una altra manera.

Quan se sol·licita una cita per la pàgina web o telefònicament a través de la centraleta, la primera data disponible és per a l'endemà, encara que cada unitat administrativa pot donar cites en la seua agenda per al mateix dia i confirmar-la per a aquells casos d'urgència que puguen produir-se.

Cal destacar que per a permetre l'accés a la ciutadania a les dependències municipals, tot seguint les recomanacions higienicosanitàries, és imprescindible la confirmació de la cita. A més, el Pla de Desescalada de l'Ajuntament aprovat amb motiu de la pandèmia ocasionada per la Covid-19, en l'apartat d'atenció al públic, estableix que en els serveis d'atenció al públic es prioritzarà l'atenció telefònica i telemàtica.

Sobre aquest tema, la regidora de l'àrea de Transparència, Tecnologies de la Informació i Modernització, Maria Romero, ha agraït una vegada més el treball del departament de Sistemes de Telecomunicació i de tot el funcionariat per “l'esforç d'adaptar-se a les noves circumstàncies”. En paraules de Maria Romero “atenent a les circumstàncies, hem d'adaptar-nos i vore la part positiva d'implantar el servei de cita prèvia que ens evitarà llargues esperes i permetrà també al personal de l'Ajuntament treballar de forma més eficient”.

Així mateix, ha insistit, “es contínua, com sempre, amb l'atenció telefònica però millorem en amplitud d'horari en poder autogestionar-se la ciutadania en qualsevol moment els seus tràmits i cites a través de la seu electrònica, en la qual s'ha treballat amb afany per part del departament d’Informàtica per a adaptar-la a la circumstàncies actuals”.

Quant a l'atenció presencial, serà indispensable la cita prèvia i es limitarà l'aforament, i també hauran d'adoptar-se les mesures necessàries per a minimitzar els possibles riscos per a la salut, en els termes que determinen les autoritats sanitàries.

La implantació de la cita prèvia per als serveis municipals ja està en marxa i disponible en la pàgina web municipal https://burriana.sedelectronica.es/citaprevia.1 i en el telèfon 964 510 062.