Les funcions d'aquest Servei d'Arxiu es desenvoluparan segons les disposicions següents:

  • Llei 7/1985, de 2 d'abril, de Bases de Règim Local.
  • RDLEG 781/1986, de 18 d'abril.
  • RD 2568/1986, de 28 de novembre.
  • Llei 16/1985, de 25 de juny, del Patrimoni Històric Espanyol.
  • Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú (especialment arts. 37 i 38).
  • Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal.
  • Llei 4/1998, de 11 de juny, de la Generalitat Valenciana, del Patrimoni Cultural Valencià.
  • Llei 3/2005, de 15 de juny, de la Generalitat Valenciana, d'Arxius.
  • Decret 189/2005, de 2 de desembre del Consell de la Generalitat, pel qual es regula la Junta Qualificadora de Documents Administratius i el procediment de valoració, conservació i eliminació del patrimoni documental dels arxius públics.
  • Ordenança Fiscal Reguladora de la Taxa per Expedició de Documents Administratius del Magnífic Ajuntament de Borriana.
  • Decret d'Alcaldia, de 15 d'octubre de 2007, de Normes de l'Arxiu Municipal.
  • Decret d'Alcaldía, de 29 de gener del 2009, de Normes per a les transferències de documentació de les oficines a l'Arxiu Municipal.
  • Altra legislació estatal i autonòmica vigent en matèria d'arxius.