- Més de 2000 agents vetlaran per la seguretat dels assistents en la celebració del festival de l'1 al 6 d'agost a Burriana

- Els accessos i aparcament de la platja de l'Arenal romandran oberts fins al diumenge previ a la realització del festival

 

L'Ajuntament de Burriana, representat pel seu alcalde, Jorge Monferrer, la Policia Local i l'organització del festival Arenal Sound han dut a terme una reunió de coordinació per a ultimar els detalls tècnics, de logística i de seguretat per a la pròxima edició del festival Arenal Sound, que se celebrarà de l'1 al 6 d'agost a Burriana.

Durant la trobada, van discutir aspectes fonamentals per a garantir la correcta realització de l'Arenal Sound 2023. Es van abordar temes com la infraestructura necessària per a albergar als assistents, la distribució d'espais i escenaris, les zones d'aparcament, així com el desplegament de serveis d'emergència i seguretat.

Com a novetat en aquesta edició, l'Ajuntament de Burriana ha decidit mantindre oberts els accessos i aparcament de la platja de l'Arenal per a ús i gaudi fins al diumenge previ a la realització del festival. L'objectiu d'aquesta mesura és facilitar durant més temps als residents locals i visitants un espai adequat per a estacionar els seus vehicles i minimitzar les molèsties prèviament al desenvolupament de l'esdeveniment.

L'Ajuntament de Burriana ha manifestat el seu compromís absolut amb la seguretat i el benestar de tots els assistents a l'Arenal Sound 2023. En aquest sentit, l'alcalde de Burriana, ha declarat que “s'estan adoptant totes les mesures necessàries per a assegurar que el festival es desenvolupe de manera segura i responsable”.

A més, ha establit un complet dispositiu de seguretat per a garantir el benestar de tots els assistents al festival. Més de 2000 agents, entre policies locals, nacionals, serveis d'emergència i personal de seguretat privada, seran presents durant els dies de l'esdeveniment per a vetlar per la seguretat dels participants i garantir un entorn segur i controlat.

La prioritat de l'Ajuntament és oferir un festival Arenal Sound 2023 segur i reeixit. S'han implementat estrictes protocols de seguretat i es realitzaran inspeccions regulars per a assegurar el compliment de totes les mesures establides. A més, es fomentarà una estreta col·laboració entre els diferents cossos de seguretat i el personal del festival per a una resposta ràpida i eficaç davant qualsevol situació que poguera sorgir.

L'Arenal Sound és un esdeveniment de gran rellevància a nivell nacional i internacional, que atrau a milers d'assistents cada any. El primer edil valora “enormement l'oportunitat d'acollir aquest festival i es compromet a brindar un entorn segur i acollidor per a tots els participants”.

S'insta els ciutadans a seguir les comunicacions oficials i les instruccions proporcionades per l'Ajuntament de Burriana i l'organització del festival per a obtindre informació actualitzada sobre l'Arenal Sound 2023.

- Raquel Estallo Blanco estarà al capdavant de la Guàrdia Civil a Borriana en substitució del seu predecessor, Javier García Josa


L'alcaldessa de Borriana i regidora de Seguretat, Maria Josep Safont, ha rebut a l'Ajuntament la nova tinenta de la caserna de la Guàrdia Civil a Borriana, Raquel Estallo Blanco, que substitueix en el càrrec el seu predecessor, Javier García Josa.

En la primera presa de contacte que ha tingut lloc en les dependències de l'Ajuntament, la nova tinenta que ha pres el comandament de Borriana aquest mes de setembre, ha estat acompanyada pel seu superior, el capità de la Guàrdia Civil Eloy Acedo Sánchez.

Safont en la trobada li ha donat la benvinguda i li ha desitjat “molta sort en la seua nova comesa”, alhora que li ha traslladat la seua intenció de “mantindre la coordinació existent entre el consistori, la Policia Local i la Guàrdia Civil”, i de “continuar treballant de manera conjunta per a garantir la seguretat ciutadana en tot el municipi”.

Reunión coordinación Plan de Emergencias municipal Arenal Sound 2022
  • - El Pla s'activarà de manera preventiva el dia 2 d'agost a les 7h amb la declaració de la fase de preemergència i es constituirà el Lloc de Comandament Preventiu (PMP), per a “previndre i coordinar les possibles emergències que puguen donar-se en el transcurs del festival


L'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, ha presidit aquest matí la reunió tècnica de coordinació per a acabar de perfilar el Pla d'Emergència municipal per al festival Arenal Sound 2022, entre els dies 2 i 8 d'agost, previ a la signatura i perquè realitzen les aportacions que haja de realitzar cadascun dels organismes implicats en cas que hi haguera una emergència.

A la reunió han assistit representants d'Emergències de la Generalitat Valenciana, del Consorci Provincial de Bombers, Policia Local, Guàrdia Civil, Policia de la Generalitat, Protecció Civil, Salvament Marítim, responsables de l'Àrea de Salut de la Plana, del Servei d'Emergències Sanitàries de la Generalitat (SES), del Servei de Salvament i Socorrisme en platges de l'Ajuntament de Borriana i de l'organització del festival.

També han participat el primer tinent d'alcalde i regidor de la Zona Marítima i Serveis Públics, Vicent Aparisi, la regidora de Sanitat, Lolín Carbonell, i el director Territorial de Justícia i Interior, Miguel Ángel Guillén.

Segons ha explicat l'alcaldessa, després de la tramitació de l'autorització per a la celebració del festival i tenint en compte que l'aforament supera amb escreix les 10.000 persones, “és necessària la realització amb caràcter previ, d'un Pla d'esdeveniments especials per part de l'Ajuntament, un dispositiu preventiu integrat pels membres dels serveis d'urgències, emergències i seguretat”.

Així, el Pla s'activarà de manera preventiva el dia 2 d'agost a les 7 hores, amb la declaració de la fase de preemergència i es constituirà el Lloc de Comandament Preventiu (PMP), per a “previndre i coordinar les possibles emergències que puguen donar-se en el transcurs del festival en què està prevista una gran afluència de persones”, ha indicat.

Segons ha assegurat l'alcaldessa, qualsevol emergència que puga donar-se en el transcurs de l'Arenal Sound “requerirà l'actuació coordinada de tots els recursos operatius col·laboradors en matèria de protecció civil, bombers, recursos sanitaris, voluntaris, forces i cossos de seguretat, entre d’altres.”

Aquest pla, ha aclarit Safont, conté el dispositiu d'autoprotecció que realitza l'organitzador de l'esdeveniment i el dispositiu preventiu de suport extern que organitza l'Ajuntament, així com els esquemes de coordinació, direcció i activació dels diferents plans aplicables en funció del tipus d'emergència que puga donar-se i les competències de la gestió.

L'objectiu principal, ha manifestat, és “aconseguir reduir al mínim les conseqüències desfavorables, tant humanes com materials, que pogueren derivar-se d'una emergència en el transcurs del festival Arenal Sound, a causa de la gran afluència de públic prevista, aproximadament 60.000 persones diàries”.

Es tracta de planificar i organitzar els recursos humans i materials necessaris per a la prevenció i actuació contra els riscos que puga provocar una situació d'emergència. Per a la qual cosa s'establirà, amb caràcter preventiu, un Lloc de Comandament Preventiu (PMP) que actuarà com a òrgan de coordinació dels dispositius preventius d'urgència i emergència previstos en el Pla, per a garantir una actuació coordinada entre el Pla d'Autoprotecció i els diferents Plans de Protecció Civil.

Punts violeta

Finalment, l'alcaldessa ha destacat que en el festival es comptarà amb 3 punts violeta informatius sobre violència de gènere i discriminació, en els quals a més serà possible denunciar l'assetjament i la violència física contra les dones. i que es distribuiran tant en recinte de concerts com en les àrees de descans

Aquests punts informatius estaran atesos per un equip de persones especialitzat que vetlarà pel compliment de les normes de convivència i seguretat especialment en supòsits de violència de gènere, atenent i assessorant les víctimes d'abusos sexuals o qualsevol altre tipus de violència de gènere que puguen haver patit.

- Aproximadament preveu 365 serveis que suposen una mitjana de 36 efectius diaris

- L'alcaldessa destaca que garantiran la seguretat en tots i cadascun dels actes de les celebracions patronals”


El dispositiu de seguretat preparat per a les festes de la Misericòrdia d'enguany comprendrà aproximadament 365 serveis de vuit hores i mitja entre els dies 2 i 11 de setembre, amb una mitjana de 36 efectius diaris que, segons ha destacat l'alcaldessa, Maria Josep Safont, “garantiran la seguretat en tots i cadascun dels actes de les celebracions patronals”.

 

Així ho ha manifestat després de presidir, al costat de la subdelegada del Govern a Castelló, Soledad Ten Bachero, la Junta de Seguretat prèvia a les festes patronals de la Mare de Déu de la Misericòrdia en la qual s'han acordat els dispositius de trànsit i seguretat establits per a les festes d'enguany.

En la reunió han participat també les regidores de Festes, Lluïsa Monferrer, i d'Igualtat, Maria Romero, i comandaments de la Guàrdia Civil, de Policia Local de Borriana, i de la Unitat del Cos Nacional de Policia adscrita a la Comunitat Valenciana.

Sobre aquest tema, l'alcaldessa i regidora de Seguretat ha assegurat que des d'aquest divendres amb l'entrada de Penyes i l'Esclafit, i fins al coet final del castell de focs artificials del diumenge dia 11 de setembre, la Policia Local “coordinarà els diferents serveis de seguretat amb totes i cadascuna de les forces i cossos de seguretat que també se sumen al dispositiu de prevenció, com són la Policia de la Generalitat, la Guàrdia Civil o el servei de voluntaris de Protecció Civil”.

Per part seua, el cap de la Policia Local del municipi, Francisco Javier Catalán, s'ha referit al dispositiu especial que es realitzarà per als actes taurins, i especialment per al dissabte dia 10 a la vesprada “tenint en compte l'expectació generada pel bou Zahonero de Miura, en què es preveu una gran afluència de públic per l'exhibició i en el qual s'ampliaran els efectius perquè es realitze “de la forma més segura possible”.

També establirà dispositius especials per a la processó en honor de la Patrona, la festa de les Paelles, la Batalla de Flores i el Castell de Focs Artificials. Al mateix temps, els actes principals i espais festers que comptaran amb dispositiu i presència de la Policia són el Casal del Vi i la Tapa, els recintes de Festes, i els diferents festejos taurins.

Igualment, ha subratllat la quantitat d'actes organitzats per penyes en casals i en la via pública, al costat d'aquests locals, que figuren en el programa oficial de festes i en aquest sentit ha indicat que la Policia disposa del llistat amb les penyes i casals autoritzats i vetlarà pel compliment de les normes.

Safont s'ha referit al ban municipal de les Festes en què s'han establit els horaris per a la desconnectar la música, per al tancament i desallotjament tant de casals de penyes com dels recintes de festes en què se celebraran actes durant la nit.

També ha informat que, durant els dies de celebració de les festes, la parada de taxis es trasllada al carrer la Carrera i que s'han previst com a pàrquings de referència les zones de l'Av. 16 de juliol, Av. Cardenal Tarancon i Novenes de Calatrava.

Respecte a l'assistència sanitària, el punt mèdic principal que comptarà amb UCI mòbil se situarà al carrer Major i estarà assistit per metge i ATS, a més al carrer Barranquet hi haurà una ambulància i es distribuiran lliteres en llocs degudament senyalitzats.

Al mateix s'ha fet referència a la campanya impulsada per la Unitat d'Igualtat amb la col·laboració de la Regidoria de Festes, que sota el lema #FestesResponsables, té com a objectiu de la prevenció d'agressions sexistes, i de manera coordinada, accions LGTBI, de defensa del medi ambient, oci saludable i prevenció d'abús de substàncies nocives, així com de respecte al veïnat.

En aquesta línia, en la Junta de Seguretat s'ha fixat també el protocol i les pautes d'actuació davant les agressions sexuals, que inclou a més els casos de sospita de submissió química per objecte punxant.

Per a finalitzar, l'alcaldessa ha fet una crida a la “bona convivència” i ha apel·lat al “civisme i respecte” perquè combinats amb l'oci i l'entreteniment “siguen la tònica diària i s'ocasionen les mínimes molèsties”.

El nostre objectiu –ha assegurat– sempre és anar millorant i augmentant la seguretat a través de la prevenció en les festes patronals i, alhora, que siguen igual d'atractives i divertides per a tots i totes”, ha puntualitzat Safont, i ha agraït a totes les forces i cossos de seguretat i emergències, així com als voluntaris, la seua "bona" labor, perquè "estem en les millors mans".

Junta de Seguridad Arenal Sound 2022
  • - Avui s'ha celebrat a l'Ajuntament de Borriana la Junta de Seguretat Local davant la celebració de l'Arenal Sound


Prop de 2.000 efectius de les forces i cossos de seguretat i d'emergències participaran enguany en el dispositiu de seguretat del festival Arenal Sound 2022. El més multitudinari dels que es realitzen cada any a Espanya i que se celebrarà a Borriana del 2 al 8 d'agost.

Aquest dimarts s'ha celebrat a l'Ajuntament de Borriana la Junta de Seguretat Local davant la imminent celebració de l'Arenal Sound, amb l'assistència de la subdelegada del Govern, Soledad Ten, de l'alcaldessa de la ciutat, Maria Josep Safont; la directora territorial de Presidència de la Generalitat Valenciana a Castelló, Eva Redondo, a més de representants de l'organització del festival, de comandaments de la Guàrdia Civil, de Policia Local de Borriana, de Policia de la Generalitat Valenciana, de la Unitat de Seguretat privada, del Cos Nacional de Policia, i del Consorci Provincial de Bombers

Després de la Junta, l'alcaldessa i regidora de Seguretat, Maria Josep Safont, acompanyada de la subdelegada del Govern, Soledad Ten, han donat a conèixer alguns dels detalls que marcaran el dispositiu de seguretat i emergències, així com algunes millores que l'empresa ha introduït enguany, com són la millor perimetració i identificació de les zones de descans dels sounders, l'ampliació dels corredors de seguretat entre el recinte de concerts i l'àrea de descans A. A més a més, els sounders que arriben amb autobusos de l'organització s'acreditaran en la zona del polígon del Caràmit, per la qual cosa es minimitzarà l'impacte de cues en la zona del festival.

Aquestes millores se sumen a les realitzades altres anys amb l'increment de personal de serveis i millores en les postes sanitàries i hospitals de campanya, entre d’altres.

Per a l'alcaldessa “conviure amb les grans concentracions del festival comporta molèsties i situacions incòmodes per als nostres veïns i veïnes, però és una situació excepcional que aporta també molts beneficis i satisfaccions”. Així, ha assegurat, la nostra màxima prioritat és “minimitzar en tot el possible les molèsties i les incomoditats durant els sis dies del festival”.

Quant al dispositiu, Safont ha valorat que en seran prop de 2.000 els efectius per a vetlar per la seguretat i les emergències, tots ells pertanyents a diferents especialitats i destinats a garantir la seguretat de les persones, unes xifres similars respecte a l'última edició de 2019.

Així mateix, Safont ha volgut posar en valor l'esforç de la Policia Local i el seu comissari, Francisco Javier Catalán, "que vetlaran per la seguretat viària i, el trànsit i la mobilitat durant tot el festival i col·laboraran en matèria de seguretat amb la resta de forces i cossos de seguretat”.

Per a la qual cosa, com en anys anteriors s'incrementaran els serveis i les hores i es comptarà amb la col·laboració d'altres policies locals de la Comunitat Valeciana per a reforçar l'operatiu, així com persones voluntàries de l'agrupació de Protecció Civil.

El dispositiu de trànsit serà similar al d'anys anteriors i s'ha anunciat que, des de les 18 hores del dijous 4 d'agost, el trànsit en l'avinguda de la Mediterrània tindrà un sol sentit, direcció Grau-Port, que a partir de les 23 hores aproximadament es tancarà al trànsit.

Finalment, l'alcaldessa ha indicat que aquest any, igual que en 2019, durant el festival la venda ambulant habitual en parades no s'autoritzarà en el passeig, per a facilitar-ne la mobilitat i la seguretat.

Així mateix, ha fet una crida a la “bona convivència” i ha agraït a totes les forces i cossos de seguretat i emergències, així com als voluntaris, la seua "bona" labor, perquè "estem en les millors mans", i ha convidat els veïns i veïnes de Borriana a gaudir i "demostrar que som una ciutat acollidora".