Plan Reestructuración Empresarial Burriana

- El programa, organitzat per la Cambra de Comerç i l'Ajuntament, es realitzarà entre el 7 de juny i el 21 de juliol


Setze empreses participen en els Plans de Reestructuració Empresarial que es van iniciar el dilluns, dia 7 de juny, a Borriana, en aquest programa de suport al teixit econòmic local organitzat per la Cambra de Comerç i l'Ajuntament.

Així, aquestes setze empreses, majoritàriament de Borriana però també de la resta de la província, participaran en el programa des del 7 de juny al 21 de juliol, en classes col·lectives i sessions de tutories individuals, amb personal expert i en horari adaptat a cada empresa.

La iniciativa té com a objectiu ajudar les empreses a adquirir coneixements clau per a mamprendre un procés de reestructuració i implementar els canvis necessaris en el seu model de negoci per a millorar la rendibilitat o avaluar altres alternatives d'expansió.

El programa gratuït va dirigit principalment a persones propietàries, gerents i responsables d'àrea de pimes i microempreses que vulguen, entre altres qüestions, millorar la visió global de la gestió empresarial, elaborar o millorar el seu propi pla estratègic d'empresa, millorar la seua capacitat de gestió i la rendibilitat, i potenciar la innovació i la modernització.

La regidora de Polítiques Actives d'Ocupació, Esther Meneu, ha explicat que els plans de reestructuració són «una bona ferramenta per a acompanyar i donar impuls a les empreses de Borriana», ja que combina «coneixements, tècniques i eines per a implementar un procés d'adaptació a les noves necessitats que es generen en l'escenari postcovid».

Així, el programa es distribueix en set mòduls impartits per cinc professors, que tractaran temàtiques com el diagnòstic de la situació i el reforç de la posició competitiva de l'empresa, el màrqueting i l'entorn digital, els sistemes d'organització i la gestió d'equips, la sostenibilitat aplicada a l'estratègia empresarial, la transformació digital, les finances i la gestió, i la definició i elaboració d'un pla de reestructuració.

El programa que s'organitza a Borriana és un dels tres que la Cambra de Comerç realitza durant aquesta edició en diferents poblacions de la Província. I, tot i que el programa ja ha començat el seu curs, encara és possible inscriure's si s'està interessat.

La iniciativa s'organitza dins del marc del conveni de col·laboració que anualment subscriu l'Ajuntament amb l'Antena Local de la Cambra de Comerç a Borriana, que presta serveis d'ocupació, empresarials i d'assessorament.

- S'han adherit a la campanya al voltant de 200 comerços

- Es podran obtindre regals com ara menjars i sopars, escapades i tot tipus d'objectes estiuencs

 

L'Ajuntament de Borriana llança des d’avui, 1 de juny, i fins al dia 30, la campanya ‘Rasca a l’Estiu’, una nova promoció del comerç local que repartirà fins a 3.000 premis directes per tota la ciutat.

En aquesta ocasió, més de 200 comerços de Borriana s'han adherit a la campanya, en la qual els clients que compren en el comerç local podran participar i optar als diferents premis.

Durant tot el mes de juny, com ha explicat la regidora de Comerç i Turisme, Sara Molina, es repartiran entre els guanyadors “tot tipus de regals i estris per a gaudir de l'estiu”, amb el que es busca “crear sinergies entre el comerç i el turisme, i donar visibilitat a la marca borrianaesmou”.

Així, es repartiran regals com, per exemple, bidons, pilotes de platja, altaveus, barrets, moneders, farcells, tovalloles i pareos, pales de platja, neveres, necessers, ventalls o bosses motxilla.

A més, per a donar impuls a l'hostaleria, també es regalen 10 menjars o sopars per a consumir de dilluns a divendres, un premi organitzat juntament amb l'Associació d'Hostaleria de Borriana.

D'altra banda, el premi gran d'aquesta campanya serà dos escapades de cap de setmana per a dos persones a destinacions en el territori nacional, amb l'objectiu de fer costat a “un sector tan perjudicat per la crisi sanitària com el de les agències de viatges”.

Com ha explicat Molina, l'Ajuntament llança aquesta campanya “després de la bona acceptació que van rebre els rasques de Nadal, per a donar suport ara al turisme estival i al comerç local en l'inici de l'estiu”.

L'objectiu no és cap altre que incentivar el consum en el comerç de proximitat, i donar notorietat i posicionar la marca borrianaesmou, que serveix de paraigua per a promocionar l'activitat comercial borrianenca”, ha informat la regidora de l'àrea.

A més, com ha destacat, “aquesta campanya se suma a la resta de campanyes del consistori de Borriana en suport al sector comercial per a pal·liar les dificultats sorgides de les restriccions sanitàries amb diverses accions, com és el cas de la segona fase de les Ajudes Parèntesi, que es poden sol·licitar fins al 21 de juny”.

Les persones agraciades amb els premis podran recollir-los a la Tinència d'Alcaldia situada al Port de Borriana, a l'avinguda Mediterrània, 35.

El Ayuntamiento ofrece el progama formativo de reestructuración empresarial  de formación
  • L’Ajuntament de Borriana i la Cambra de Comerç de Castelló ultimen un programa gratuït de suport al teixit econòmic local

  • Amb l'objectiu d'ajudar les empreses a obtindre els coneixements clau per a mamprendre un procés de reestructuració i implementar els canvis necessaris


L'Ajuntament de Borriana i la Cambra de Comerç de Castelló posen en marxa un programa gratuït de suport al teixit econòmic local denominat Pla de Reestructuració Empresarial per a ajudar les empreses a escometre un procés de reestructuració amb la finalitat d'aconseguir l’adaptació a les noves necessitats operatives que planteja la situació econòmica post-Covid.

Aquesta iniciativa té com a objectiu ajudar les empreses a obtindre els coneixements clau per a mamprendre un procés de reestructuració i implementar els canvis necessaris en el seu model de negoci per a millorar la rendibilitat de l’empresa o avaluar altres alternatives d'expansió.

El programa gratuït va adreçat principalment a propietaris/as, gerents i responsables d'àrea de pimes i microempreses que desitgen, entre altres qüestions, millorar la visió global de la gestió empresarial, elaborar o millorar el seu propi pla estratègic de l'empresa, millorar la capacitat de gestió i la rendibilitat, i potenciar la seua innovació i la modernització.

El programa es desenvoluparà presencialment, entre el 18 de maig i l'1 de juliol, en sessions grupals les vesprades dels dimarts i dijous a l'auditori Juan Varea de Borriana. A més, comptarà amb sessions individuals amb personal expert en horari flexible i adaptat a cada empresa.

La regidora de Polítiques Actives d'Ocupació, Esther Meneu, ha manifestat que aquest programa pretén ser “un vehicle per a ajudar i donar impuls a les empreses de Borriana, i posar a la seua disposició coneixements, tècniques i eines clau per a mamprendre un procés de reestructuració i implementar els canvis necessaris en el seu model de negoci amb la finalitat d'aconseguir-ne l’adaptació a les noves necessitats”.

Les persones interessades, poden inscriure's en el següent enllaç: https://www.camaracastellon.com/es/formacion/cursos/pre21_02/inscripcion

 

Per a ampliar informació: 617 30 81 62 i mmontesinos@camaracs.es

Nuevas fechas para el programa de reestructuración empresarial
  • Noves dates per al programa de suport al teixit econòmic local impulsat per l'Ajuntament de Borriana i la Cambra de Comerç de Castelló

  • A fi d'ajudar les empreses a obtindre els coneixements clau per a mamprendre un procés de reestructuració i implementar els canvis necessaris

  • Les persones interessades, poden inscriure's en l’enllaç següent: https://www.camaracastellon.com/es/formacion/cursos/pre21_02/inscripcion


L'Ajuntament de Borriana i la Cambra de Comerç de Castelló han ampliat fins al 6 de juny la data per a poder inscriure's en el programa gratuït de suport al teixit econòmic local denominat Pla de Reestructuració Empresarial, impulsat per les dos institucions per a ajudar les empreses a mamprendre un procés de reestructuració amb la finalitat d'aconseguir la seua adaptació a les noves necessitats operatives que planteja la situació econòmica post-Covid.

Així mateix, també han canviat les dates de desenvolupament del programa que es realitzarà presencialment, entre el 7 de juny i el 21 de juliol, concretament en sessions grupals les vesprades del dilluns i dimecres, dies 7, 9, 14, 16, 21, 22, 28, i 30 de juny i 5, 7, 12, 14, 19 i 21 de juliol, a la Sala de Plens de l'Ajuntament, en horari de 18h a 21h. A més, comptarà amb sessions individuals amb personal expert en horari flexible i adaptat a cada empresa.

Aquesta iniciativa té com a objectiu ajudar les empreses a obtindre coneixements clau per a escometre un procés de reestructuració i implementar els canvis necessaris en el seu model de negoci per a millorar la rendibilitat de la seua empresa o avaluar altres alternatives d'expansió.

El programa gratuït va dirigit principalment a propietaris/as, gerents i responsables d'àrea de pimes i microempreses que desitgen, entre altres qüestions, millorar la visió global de la gestió empresarial, elaborar o millorar el seu propi pla estratègic de l'empresa, millorar la capacitat de gestió i la rendibilitat, i potenciar la seua innovació i la modernització.

La regidora de Polítiques Actives d'Ocupació, Esther Meneu, ha manifestat que aquest programa és “un instrument per a ajudar i donar impuls a les empreses de Borriana”, per a la qual cosa posa a la seua disposició els coneixements, tècniques i eines decisius per a “iniciar un procés de reestructuració i implementar els canvis necessaris en el seu model de negoci amb la finalitat d’aconseguir l’adaptació a les noves necessitats”.

Les persones interessades, poden inscriure's en l’enllaç següent: https://www.camaracastellon.com/es/formacion/cursos/pre21_02/inscripcion

Per a ampliar informació: 617 30 81 62 i mmontesinos@camaracs.es

Ajudes Parèntesi Borriana

- El BOP ha publicat avui l'extracte de la convocatòria i ja es poden sol·licitar a partir de demà divendres 26 de febrer i durant un mes

- Són compatibles amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents d'altres administracions o ens públics o privats

- La informació i els impresos estan disponibles en el tauler d'anuncis de la seu electrònica https://burriana.sedelectronica.es/board/

 Des de demà divendres 26 de febrer, els autònoms i les microempreses de Borriana més afectats per les restriccions per a afrontar la crisi sanitària del coronavirus, poden sol·licitar les ajudes directes Parèntesi dins del Pla Resistir de la Generalitat Valenciana, convocades per l'Ajuntament de Borriana, amb l'objectiu de donar suport al teixit empresarial del municipi, segons ha anunciat l'alcaldessa, Maria Josep Safont, per a “fer front a les conseqüències originades pel coronavirus Covid-19”.

Aquesta línia d'ajudes directes suposarà en total una injecció de quasi un milió d'euros per als sectors i negocis del municipi més afectats per les restriccions sanitàries, ha recordat l'alcaldessa, que ha informat que el Butlletí Oficial de la Província (BOP) ha publicat avui l'extracte de la convocatòria, per la qual cosa, a partir de demà, a Borriana ja es poden sol·licitar les ajudes durant el termini d'un mes, fins al 25 de març, inclusivament.

Cal recordar que aquestes ajudes van dirigides als sectors d'hostaleria i restauració, el turisme, la cultura, l'entreteniment i els esdeveniments o les activitats esportives. L'import total de les ajudes Parèntesi per als negocis de Borriana ascendeix a un total de 988.267 euros, finançades en un 15% amb càrrec al pressupost municipal per a l'exercici 2021, concretament 148.240 euros, i la resta, amb l'aportació d'un 62,5% realitzada per la Generalitat, i per la Diputació Provincial amb el 22,5% restant.

Sobre aquest tema, l'alcaldessa ha valorat l'esforç conjunt de les tres administracions per a “ajudar a alleujar la situació econòmica i financera dels sectors més afectats per la crisi sanitària” i, ha subratllat, “l'obstinació i esforç” realitzat per l'equip de govern per a, “gestionar amb la màxima rapidesa el procés administratiu per accelerar al màxim els terminis i activar com més prompte millor la convocatòria i, per tant, el pagament de les ajudes”.

Les bases municipals reguladores per a la concessió aprovades la setmana passada estableixen els sectors que poden beneficiar-se i estan identificats en un annex. Les sol·licituds per a participar es presentaran en el registre electrònic de l'Ajuntament, i tant les bases reguladores com la convocatòria i els models d'impresos estan disponibles en la web municipal, en el tauler d'anuncis de la seu electrònica, https://burriana.sedelectronica.es/board/

A més, davant qualsevol dubte, l'Ajuntament ha habilitat canals extraordinaris per a la resolució immediata, que atendrà personal especialment assignat a aquesta tasca, tant a través del correu electrònic plaresistir@burriana.es com del telèfon 674 35 66 88, amb horari d'atenció de dimarts a dissabte de 10h a 15h.

En concret, les ajudes per autònom o microempresa són de fins a 2.000 euros, quantitat que s'incrementarà en 200 euros per persona treballadora, i van orientades a cobrir les despeses de l'activitat realitzada per les persones treballadores autònomes i microempreses amb un màxim de 10 persones a càrrec.

Les sol·licituds, ha aclarit Maria Josep Safont, “es resoldran per decret a mesura que es vagen revisant i complisquen els requisits, al mateix temps, ha ressaltat la possibilitat d'efectuar les transferències econòmiques setmanalment”. També ha precisat que l'aportació municipal per a les ajudes “podrà ser incrementada amb la finalitat d'atendre totes les sol·licituds que es presenten i reunisquen els requisits exigibles”.

Segons ha aclarit l'alcaldessa de Borriana, aquestes subvencions són compatibles amb altres procedents de qualsevol Administració o ens públic o privat nacional, de la Unió Europea o d'organismes internacionals, concedides per a la mateixa finalitat, “sempre que no es depasse el cost de l'actuació subvencionada i sense perjudici del que sobre aquest tema poguera establir la normativa reguladora de les altres subvencions concurrents”.

Requisits

Per a poder optar a les ajudes és necessari complir una sèrie de requisits, entre els quals destaquen: que l'activitat econòmica siga desenvolupada per un autònom o una microempresa que no tinga més de 10 treballadors en la plantilla; que els empleats estiguen donats d'alta en data 31 de desembre de 2020 en el règim de la Seguretat Social o en la mútua professional corresponent, així com en l'Agència Estatal d'Administració Tributària.

Es consideren despeses corrents subvencionables els pagaments en concepte de lloguer, llum, aigua, telefonia, manteniment de programes informàtics, dominis, hosting, despeses de gestoria, assegurances, interessos d'hipoteca vinculada a l'establiment comercial i qualsevol altre que corresponga al funcionament habitual de l'activitat. Així com les nòmines, assegurances socials i quotes d'autònom o mutualista.

Tota la informació es pot consultar en la pàgina web www.burriana.es