Entrega de maletas coeducativas a los centros educativos para el curso 2021-2022
  • La iniciativa, en la qual participen tots els centres de la ciutat, tracta de treballar valors relacionats amb la igualtat, l'equitat, la resolució pacífica de conflictes, la diversitat social, el respecte o l'ecologia


L'Ajuntament de Borriana ha repartit per quart any consecutiu les Maletes Coeducatives entre els centres escolars de la ciutat, una iniciativa per a treballar a les aules els valors relacionats amb la igualtat, l'equitat, la resolució pacífica de conflictes, la diversitat social, el respecte o l'ecologia.

El regidor d'Educació, J. Ramon Monferrer, i l'edil d'Igualtat, Maria Romero, s'han reunit avui en la sala de plens de l'Ajuntament amb les coordinadores d'igualtat dels centres educatius i els han entregat les maletes per al curs 2021-2022 per a les escoles.

D'aquesta manera, cadascun dels 10 centres d'Infantil i Primària de la ciutat i el CEE Pla d’Hortolans rebran una d'aquestes maletes amb material pedagògic adaptat als diferents nivells, des dels 2 fins als 12 anys, i que contenen cinc contes, la base temàtica dels quals gravita a l’entorn de l'educació emocional, les famílies diverses, la igualtat de gènere o la diversitat afectiva.

A més, els maletins també inclouen altres materials per a il·lustrar aquests temes a les aules, com un dossier amb informació per a treballar sobre els contes, fullets sobre llenguatge inclusiu i informació de l'oficina Orienta de la Generalitat o rètols de punts violeta. “Es tracta d'una eina més sobre la qual treballar les noves maneres d'entendre la societat”, ha explicat Romero.

Com a novetat, enguany s'uneixen al projecte els centres d'educació Infantil de primer cicle, que en col·laboració amb l’ADI han volgut sumar-se a aquesta iniciativa per a treballar en pro de la igualtat”, ha assegurat Romero.

Així, com ha explicat Monferrer, el projecte iniciat en 2018 pel consistori es posa un altre curs escolar més en marxa per a “consolidar Borriana com una ciutat educadora, gràcies al treball de l’alumnat, pares i mares, AMPA i equips docents”.

Tant Monferrer com Romero han agraït “la implicació dels centres d'Infantil i Primària amb l'execució d'aquest projecte que tracta de construir una societat futura més inclusiva i justa des d'un format que tracta de ser atractiu per als xiquets i xiquetes”.

Aquest curs participen en la iniciativa els col·legis Illes Columbretes, Salesians Sant Joan Baptista, Vilafàtima, la Consolació, els CEIP Pare Vilallonga, Penyagolosa, Roca i Alcaide, Josep Iturbi, Novenes de Calatrava, Cardenal Tarancon i el centre d’educació especial Pla d’Hortolans.

El projecte pretén fer de les maletes un element motivador, que canvia cada any, i que van rodant entre els diferents centres. Enguany s'han afegit més contes i un dispositiu USB amb materials de treball i consulta, així com micropíndoles en vídeo preparades per l’ADI per a facilitar la difusió entre les famílies i la renovació constant del professorat.

En la preparació i elecció de les lectures que s'inclouen en les maletes del projecte hi ha participat la Biblioteca Municipal i l'Agència de Desenvolupament Infantil (ADI), així com el personal d'Igualtat de l'Ajuntament.