Proyecto del carril bici que unirá el Puerto y el Grao
  • El consistori prepararà pròximament el projecte municipal de connexió entre el carril bici del vial del Port amb el del vial del Grau per l'avinguda de la Mediterrània

  • Amb un pressupost per a aquest exercici de 840.000 euros, la solució proposada pel consistori consisteix en un carril bici i en paral·lel un de runnig, el traçat del qual discorrerà pel costat del mar

L'Ajuntament de Borriana preveu iniciar enguany les obres del carril ciclopeatonal de l'avinguda de la Mediterrània, el traçat del qual discorrerà pel costat de la mar i connectarà el carril bici del vial del Port amb el que es va executar recentment en el vial del Grau. Un camí completada l’obra, permetrà tancar l'anell ciclopeatonal de la salut entre la ciutat i la zona marítima.

Amb un pressupost per a aquest exercici de 840.000 euros, segons ha avançat el regidor de Serveis Públics i Zona Marítima, Vicent Aparisi. La solució proposada pel consistori consisteix en un carril bici i en paral·lel un de runnig que comencen des de la carretera del Port amb una secció de vial composta per una vorera en el costat de 4 metres d'ample a la qual se li adossa una línia d'aparcaments en línia de 2,2m d'ample.

La calçada tindrà 2 carrils de circulació i se separarà de l'espai reservat per a vianants i bicicletes mitjançant una jardinera. La secció transversal modificarà la seua amplària a partir del carrer Juan Lugo, en què s'afegirà 5 metres d'aparcament en bateria en el costat de la mar.

Així, ha indicat Aparisi, en el costat del mar “se situarà una franja de 2 metres per als vianants i, a continuació, es materialitzarà el carril bici amb una altra franja de 2 metres d'amplària”. El tipus de paviment del carril per als vianants i carril bici del costat de la mar, ha precisat, “encara no s'ha decidit, és un dels aspectes pendents a definir en el projecte d'execució de les obres que es realitzarà pròximament”.

El projecte, igualment, preveu unificar la vorera actual de l'avinguda de la Mediterrània dotant-la d'un únic paviment i realitzar l'asfaltat de la calçada de la mateixa avinguda. A més, també comprèn la col·locació d'una canonada d'impulsió de polietilè de diàmetre 315mm que substituirà en un futur la canalització actual de fibrociment des de l'estació de bombeig d'aigües residuals ‘EBAR Mediterrani’.

Per part seua, el regidor d'Urbanisme i Sostenibilitat Mediambiental, Bruno Arnandis, ha destacat els seus “beneficis” quant a “mobilitat i seguretat ciutadana” i ha assegurat que el projecte es realitzarà en dos fases per a “evitar la demora en l'execució de les obres en la zona on es necessitaria autorització o concessió de Costes”.

D'aquesta forma, ha puntualitzat, “la primera fase abastarà el tram entre l'avinguda del Port i el carrer Joan Carles I, tram en què no hi ha afecció amb la zona de Domini Públic Marítimoterrestre, mentre que el segon tram no es realitzarà fins que no es tinguen els permisos de Costes”.

Aquesta iniciativa, han manifestat Bruno Arnandis i Vicent Aparisi, s'emmarca en la línia de l'Ajuntament de continuar amb “els projectes de millora i modernització de les comunicacions, carrers i vies de la ciutat”, dins del “nostre objectiu de convertir Borriana en un referent quant a mobilitat sostenible”.