II Jornadas Educativas municipales ‘Borriana inclou’
  • - L'auditori Juan Varea i el CMA Martí de Viciana acolliran les jornades que se celebraran els pròxims dies 5 i 6 de maig

  • - Organitzades per l'Ajuntament de Borriana a través de la Regidoria d'Educació

L'auditori Juan Varea de Borriana i el Centre Municipal de les Arts Rafel Martí de Viciana acolliran les II Jornades Educatives municipals “Borriana inclou” que se celebraran els pròxims dies 5 i 6 de maig, amb l'objectiu de divulgar experiències que acosten l'escola i la família. Jornades organitzades per l'Ajuntament de Borriana a través de la Regidoria d'Educació amb la col·laboració del Centre de Formació del Professorat, Cefire.

En aquesta edició s'engloben sota el títol “Borriana Inclou Emocions” i abordaran “el repte d'educar les emocions i la pràctica de l'educació emocional amb propostes educatives basades en el coneixement de les pròpies emocions i el reconeixement i el respecte als altres”, segons ha avançat el regidor d'Educació, J Ramon Monferrer.

Aquestes segones Jornades, en què a deu dies de tancar la inscripció ja s'han inscrit més de 130 persones docents a través del Cefire, de les 150 places previstes, i més de 70 famílies a través de l'organització, compta amb ponents de reconegut prestigi i està dirigit al professorat d'infantil, primària i secundària i als departaments d'Orientació, i també a les famílies i a estudiants futurs docents. El Cefire certificarà l'assistència a les persones docents.

Amb una durada de 10 hores, les jornades es realitzaran el divendres 5 de maig de 16.30h a 21h i el dissabte 6 de maig de 9h a 14.30h. La inscripció per a les persones docents es realitza a través del Cefire i compta inicialment amb 150 places. El període d'inscripció finalitza el dimecres 26 d'abril.

Per a Monferrer, es tracta d'una proposta formativa “de qualitat i transcendental”, amb l'objectiu “d’ajudar a desenvolupar una major competència emocional en els docents en l'àmbit escolar que repercutisca també en l'àmbit familiar, teixir vincles entre la comunitat educativa i afavorir un aprenentatge significatiu i personalitzat”. A més de “fomentar l'intercanvi d'experiències en matèria d'educació emocional entre el professorat i oferir recursos i propostes d'intervencions a l'aula”.

En les jornades es tractaran propostes per a potenciar l'educació emocional com a mitjà per a la resolució de conflictes, l'autoconeixement i regulació, la millora de les relacions interpersonals i es posarà sobre la taula la importància de l'educació emocional dins i fora de l'aula. Així mateix, es proposaran bones pràctiques educatives en l'entorn pròxim.

En aquest sentit, ha valorat, “és molt satisfactori tractar aquestes qüestions tan importants per al procés educatiu, tant parental com a nivell de centres escolars, per a contribuir a crear una nova societat i adonar-nos que l'educació té un altre sentit i va més enllà del model d'ensenyament tradicional enciclopèdic”.

Així, ha manifestat, es tracta de dotar el professorat de ferramentes pràctiques per a la inclusió, divulgar experiències que acosten a l'escola i a la família, teixir vincles entre la comunitat educativa i afavorir un aprenentatge significatiu i personalitzat, i oferir recursos, propostes i bones pràctiques d'intervencions a l'aula.

- La presentació de sol·licituds per a matrícules d'Infantil i Primària serà del 20 al 28 d'abril i en ESO i Batxillerat del 4 al 12 de maig


Les famílies de Borriana comptaran per al pròxim curs 2023-2024 amb 4 aules gratuïtes d'Infantil de 2 anys en col·legis públics d'Infantil i Primària, una oferta pública de places que faciliten la incorporació primerenca al sistema educatiu, segons ha avançat el regidor d'Educació, J. Ramon Monferrer.

En conseqüència, ha explicat, més de 70 xiquets i xiquetes del tram de 2 a 3 anys tindran plaça gratuïta en centres públics d'Infantil i Primària en aquesta etapa no obligatòria el curs 2023-2024, ja que totes aquestes aules tenen una ràtio reduïda de 18 alumnes per unitat, concretament en els CEIP Cardenal Tarancon, Roca i Alcaide, Penyagolosa i Josep Iturbi.

Monferrer ha recordat que la Generalitat Valenciana ha invertit per al curs 2022-2023 un total de 77,5 milions per al Bo Infantil, per a “garantir la gratuïtat de l'ensenyament en el tram de 2 a 3 anys per a totes les famílies, independentment del fet que trien per als seus fills i filles una escola infantil privada, una escola infantil pública o un col·legi públic”.

Uns bons que, ha precisat l'edil d'Educació, també es podran sol·licitar el pròxim curs i suposa en el tram de 2 a 3 anys “tindre garantida l'escolarització gratuïta, independentment del nivell d'ingressos familiar, perquè la Generalitat assumeix tot el cost d'escolarització en les escoles infantils 0-3 adherides amb el Bo Infantil, amb la qual cosa les famílies no han de pagar res en concepte d'ensenyament, matrícula o per reserva de plaça per a l’escolarització de 0 a 3 anys”.

 

Calendari de matrícula

D'altra banda, ha recordat que el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV <https://dogv.gva.es/datos/2023/03/13/pdf/2023_2551.pdf>) ha publicat el calendari d'admissió i matricula per al curs 2023-2024 dels nivells d'Infantil, Primària, ESO i Batxillerat.

Les famílies de Borriana podran completar tot el procediment telemàtic d'admissió, matrícula inclosa, a través de la plataforma <telematricula.es>, sense que calga acudir al centre educatiu si així ho desitgen. Aquesta nova opció no impedeix que les famílies que ho preferisquen puguen fer la matrícula de manera presencial com sempre.

El procediment d'admissió, ha manifestat, “és especialment important per a les famílies que matriculen els fills i les filles per al pròxim curs per primera vegada en Infantil de 3 anys, a les aules gratuïtes de 2 anys dels CEIP i en escoles infantils de titularitat de la Generalitat de 0-3 anys.

El regidor d’Educació ha insistit en el fet que “des de la Inspecció Educativa s’haja recalcat la importància de formalitzar la matrícula en el termini establert, ja que en cas de no formalitzar-la la plaça passarà a considerar-se una vacant i podria cobrir-se per una altra persona”.

En l'admissió escolar del pròxim curs 2023-2024, a les places d'Infantil 2 anys opten les xiquetes i els xiquets nascuts en 2021, i a les d'Infantil de 3 anys la població nascuda en 2020.

El procés d'admissió és el primer tràmit que es fa per a l'escolarització per primera vegada o per a sol·licitar canvi de centre educatiu. El realitzen les famílies i es tracta d’aportar tota la informació i posar les opcions dels centres preferents per a poder fer la baremació, si fora necessari, i la determinació del centre educatiu en què s'escolaritzen els fills i filles.

 

Sol·licituds Infantil i Primària

La presentació de sol·licituds d'admissió telemàtica en Infantil i Primària serà del 20 al 28 d'abril. El 14 de juny, amb la publicació de les llistes definitives d'alumnat admès en cada centre, començarà la matriculació. Des d'aquest mateix dia fins al 30 de juny, podran formalitzar la matrícula les famílies que opten a fer-ho en línia, i del 22 de juny al 5 de juliol les que vulguen fer-la de manera presencial en els centres.

 

Sol·licituds ESO i Batxillerat

Quant a l'admissió telemàtica en ESO i Batxillerat serà del 4 al 12 de maig. En el cas de l'ESO, les llistes definitives d'alumnat admès es publicaran el 19 de juliol i aquest mateix dia començarà la matriculació en línia, que estarà oberta fins al 24 de juliol. Les famílies que opten per formalitzar la matrícula de manera presencial podran fer-ho del 20 al 25 de juliol.

Pel que fa a les llistes definitives d'alumnat admès en Batxillerat, es publicaran el 24 de juliol i des d'aquest dia fins al 27 de juliol es podrà formalitzar la matrícula de manera telemàtica i, si s'opta per fer la matrícula de manera presencial, caldrà acudir als centres educatius del 25 al 28 de juliol.

Proceso de admisión  Escola Infantil Príncipe Felipe curso 2023-2024
  • - L’escoleta, amb 91 places, compta amb 68 vacants per al pròxim curs

  • - El termini d’informació i presentació de les sol·licituds s'ha establit entre els dies 3 i 28 d'abril


L'Ajuntament de Borriana ha aprovat el procediment d'admissió i el calendari del procés per a l'alumnat de l'Escola Infantil Municipal Príncep Felip per al curs escolar 2023-2024, i ha resolt el termini per a presentar les instàncies, informació i presentació de sol·licituds, entre els dies 3 i 28 d'abril, tots dos inclusivament.

El regidor responsable d'Educació, J. Ramon Monferrer, ha explicat que l'escoleta d'Educació Infantil Príncep Felip, de titularitat municipal, compta amb 91 places, de les quals per al pròxim curs hi ha 68 vacants, distribuïdes de la següent forma: 8 són per a l'alumnat nascut en 2023 (aula 0-1 anys), 25 places per a nascuts en 2022 (aula 1-2 anys), 35 vacants en dos aules (2-3 anys) per a nascuts en 2021.

Respecte als criteris d'admissió de l'alumnat, s'organitzen segons un procediment objectiu que, en concurrència, permet que s'accedisca en funció dels punts obtinguts en aplicació dels criteris que s'estableixen en la resolució municipal del procediment publicat en el web municipal.

D'aquesta manera, per a l'escolarització es té en compte la presència de germans i germanes matriculats en el centre; pares, mares o tutors legals que treballen en el centre; proximitat del domicili; renda per càpita de la unitat familiar; condició legal de família nombrosa, i concurrència de discapacitat funcional en l'alumne o alumna o en algun familiar: pare, mare o germans. A més, es valora la condició de família monoparental.

Les sol·licituds, segons el model de l'Annex I, publicat en el web municipal hauran de presentar-se en el registre electrònic de l'Ajuntament de Borriana, <https://burriana.sedelectronica.es/info.0>, degudament emplenades, signades i acompanyades de la documentació que s'hi indica.

Les persones sol·licitants que no tinguen possibilitat de presentar la sol·licitud a través del registre electrònic de l'Ajuntament, podran enviar el model de sol·licitud al següent correu electrònic <borriana.23-24@geim.es>. En aquest cas la sol·licitud s'entendrà presentada quan conste l’entrada en el registre de l'Ajuntament.

El lliurament de sol·licituds es pot realitzar del 3 al 28 d'abril i la llista provisional d'alumnat admès eixirà el 5 de maig, mentre que la presentació de reclamacions a la llista provisional d'admissió serà del 8 al 9 de maig, els dos inclusivament.

Segons estableix la resolució del procediment d'admissió, la publicació de la llista definitiva eixirà el 12 de maig i una vegada finalitzat el procés previ que s'iniciarà amb el lliurament d'instàncies, informació i presentació de sol·licituds, s'efectuarà la formalització de la matrícula del 15 al 26 de maig, els dos inclusivament.

 

- Dirigida a les famílies i als professionals relacionats amb el món de la primera infància, amb la finalitat d'oferir-los suport professional


El servei d'Atenció al Desenvolupament Infantil (ADI) de l'Ajuntament de Borriana ha programat una campanya de suport al desenvolupament infantil dirigida a les famílies i als professionals relacionats amb el món de la primera infància, amb la finalitat d'oferir-los suport professional, segons ha anunciat el regidor d'Educació, J. Ramon Monferrer, acompanyat de les professionals Ana Vicent i Lina Puig.

En la presentació de la campanya han manifestat que “si tenim la informació adequada i recursos durant la primera infància dels nostres fills i filles, gaudim més de la criança i prevenim dificultats posteriors”.

Així, amb la finalitat de beneficiar aspectes del desenvolupament en la primera infància, la campanya consta de dos fases: una primera, amb accions de reactivació de la detecció precoç i, una segona, d'activitats per a proporcionar estratègies beneficioses per al desenvolupament infantil tant a familiars com a professionals.

Ana Vicent i Lina Puig han explicat que en la primera fase es mantindrà la coordinació amb professionals de l'educació i la sanitat, amb l’objectiu d'afavorir la reactivació de la detecció precoç de xiquetes i xiquets que puguen presentar algun factor de risc biològic o social o que presenten signes d'alerta en el desenvolupament, amb la intenció de poder oferir suport professional com més prompte millor.

En aquest sentit, consideren necessari, després d'aquests anys de pandèmia, “reactivar i tornar a donar prioritat a la detecció precoç, ja que a través de la detecció propiciem la intervenció professional com més prompte millor, i augmentem les possibilitats de millora”.

Per a les professionals de l’ADI, aquesta acció en edats primerenques “té un marcat caràcter preventiu i compensador”. I, per a això, l’ADI ha elaborat un nou material específic que es farà arribar als professionals a partir del proper mes d'abril, per a afavorir aquest objectiu, que inclou una sèrie d'ítems a tindre en compte per a la detecció de factors de risc o algun signe d'alerta.

Amb la detecció precoç de xiquets i xiquetes que puguen presentar factors de risc o desajustaments en el desenvolupament, des de l’ADI, han assegurat Lina Puig i Ana Vicent, “propiciem la intervenció professional i augmentem les possibilitats de millora, per la qual cosa aquesta acció en edats primerenques té un marcat caràcter preventiu i compensador”.

Paral·lelament, amb la finalitat d'oferir estratègies i recursos, tant a professionals com a famílies, per a beneficiar el desenvolupament dels menuts, l’ADI ha programat una sèrie d'activitats.

Entre les quals, han destacat una nova Jornada d'Educació Infantil i Atenció primerenca amb el títol “Acte comunicatiu infant-adult durant els primers anys (0-6). Context escolar i familiar", amb la qual es pretén oferir estratègies per a millorar la comunicació entre la infància i els adults, que tindrà lloc el pròxim 22 d'abril en el Centre Municipal de les Arts de 9.30h a 13.30h.

Organitzada per l’ADI amb la col·laboració del Cefire, la Jornada estarà impartida per dos excel·lents i reconegudes professionals: Rosa Vidiella Badell, pedagoga i educadora especialitzada, formadora de mestres i orientadora d'espais, edificis i equipaments, i Núria Ferrando Arrufat, fisioterapeuta infantil i psicomotricista i formadora de mestres.

Les inscripcions per a mestres i educadors en actiu serà a través de la pàgina web del Cefire <http://cefire.edu.gva.es/sfp/index.php?seccion=edicion&id=11019147>. Els altres professionals de l’educació infantil, famílies de xiquetes i xiquets menuts, han d’inscriure’s en l’Ajuntament de Borriana en el telèfon 630 717 097 de 9h a 13h de dilluns a divendres, fins que es cobrisquen les places.

D'altra banda, des de l’ADI es realitzaran una sèrie d'activitats per a continuar oferint estratègies que ajuden les famílies i afavorisquen una interacció positiva amb xiquetes i xiquets xicotets. Entre aquestes activitats les professionals han destacat l'edició de 4 nous microvídeos que es podran vore en la pàgina web de l’ADI <adi.burriana.es>, les temàtiques dels quals estan relacionades amb estratègies beneficioses per al desenvolupament infantil. Així mateix, es continuaran oferint microtertúlies relacionades amb aspectes del desenvolupament.

 

Microvídeos

Des de l’ADI es va valorar fa més d'un any la creació d’un canal informatiu amb continguts audiovisuals sobre el desenvolupament infantil, que comunicara i reforçara el seu treball a fi de disposar d'un canal ràpid, senzill i directe. S'han anat creant periòdicament microvídeos educatius per a proporcionar recursos, afavorir la reflexió i orientar sobre temes relacionats amb el desenvolupament infantil, en els quals han participat diversos professionals, amb la finalitat d'aportar estratègies als pares, mares i educadors per a ajudar els xiquets en el seu desenvolupament.

 

Microtertúlies

En les microtertúlies sobre desenvolupament infantil i educació que s'ofereixen des de l'espai de l’ADI es pot compartir en grup reduït inquietuds en relació a la criança de fills i filles amb altres famílies i amb acompanyament professional. Amb les microtertúlies “tractem de promoure la cultura d'una interacció familiar beneficiosa per als xiquets i xiquetes des d'edats primerenques, que contribuïsca a augmentar la qualitat de vida de pares i fills, a previndre possibles problemes que puguen sorgir sobre dificultats de criança, i que ajude a crear entorns favorables a un millor desenvolupament emocional, cognitiu, i social”, han precisat.

- El període d'inscripció estarà obert des del 21 de març fins al 28 d'abril

- La inscripció podrà ser presencial en el centre social amb cita prèvia telefònica, o telemàtica amb certificat digital

- Es realitzarà del 3 al 28 de juliol amb activitats lúdiques i manuals, tallers i excursions per a gaudir durant el mes de juliol


L'Ajuntament ha obert el termini per a inscriure's en la XXXVII Escola d’Estiu Municipal que organitza el Centre Social Antonio Pastor per a aquest estiu, amb activitats lúdiques i manuals, tallers, eixides i excursions. Una proposta socioeducativa en la qual es pot triar l’opció quinzenal o mensual i de menjador.

Enguany, l'Escola d’Estiu té prevista una capacitat de matrícula de 350 places per a menors entre 3 i 14 anys, i de 25 places per a adolescents entre 14 i 16 anys, i s'organitzarà atenent la normativa sanitària vigent en el moment de la celebració.

Per a aquest estiu el centre social municipal ha preparat 15 tallers de jocs i de manualitats amb diferents materials, en classes que s'organitzaran per edats i per grups d'alumnes que ja es coneguen per ser d'un mateix col·legi, per a no trencar la seua unitat de convivència.

Les activitats s'allargaran durant tot el mes de juliol, concretament del 3 al 28 de juliol, i s'organitzaran en dos quinzenes. A més, les famílies podran inscriure els xiquets i les xiquetes en un d'aquests períodes o en els dos, si així ho prefereixen. També tenen l'opció de menjador.

Com cada any, també s'organitzarà amb la col·laboració de la Conselleria d'Educació un campament centrat en activitats esportives, que serà a l'agost i estarà destinat a xiquets i xiquetes majors de 8 anys.

L'Ajuntament planteja l'Escola d’Estiu com una ferramenta de respir familiar, per a afavorir la conciliació laboral i familiar, i per a l'ocupació del temps lliure d'una forma inclusiva. Per això, en la baremació s'atorguen punts per a optar a una plaça en situacions com ara que tots dos progenitors es troben treballant, per a les famílies nombroses i les monoparentals o les que compten amb pocs ingressos econòmics.

Les inscripcions ja es poden fer en el mateix centre i el termini de sol·licituds estarà obert des de demà dimarts 21 de març fins al pròxim 28 d'abril, amb cita prèvia telefònica a través del 964 512 525.

- L'alcaldessa, Maria Josep Safont, i la regidora de Turisme, Sara Molina, els han donat la benvinguda a la sala de plens del consistori


L'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, i la regidora de Turisme, Sara Molina, han rebut a la sala de plens de l'Ajuntament l’alumnat i el professorat del centre Gymnasium Penzberg d'Alemanya, que visiten la localitat a través d'un programa Erasmus+ K121 d'intercanvi amb l'IES Jaume I l'objectiu principal del qual és motivar a l'alumnat en l'àmbit acadèmic.

En el projecte han participat 11 alumnes de l'IES Jaume I, de Borriana i de les Alqueries, que han rebut a sa casa 11 alumnes del centre Gymnasium Penzberg d'Alemanya. D’aquesta manera, l'alumnat alemany està convivint a Borriana i visitant la ciutat acompanyats per l’alumnat i el professorat. El proper mes d'abril serà el torn de l’alumnat de l'IES Jaume I que passaran també una setmana convivint amb famílies alemanyes a la seua ciutat.

L'objectiu del projecte educatiu se centra principalment a fomentar la competència lingüística i cultural en anglés i impulsar la ciutadania europea, al mateix temps que es beneficien de l'experiència que suposa conéixer i viure en un país estranger i els reptes d'adaptar-se i aprendre de les noves situacions, cooperant i formant part del programa europeu Erasmus. A més, treballen continguts relacionats amb la sostenibilitat, dins dels objectius del seu projecte Erasmus.

Durant la seua setmana d'estada a Borriana, els alumnes de quart d'ESO amb edats compreses entre els 15 i 16 anys estan realitzant diverses activitats en el municipi. Entre les quals hi ha les de tipus esportiu com ara les nàutiques a l’Escola de la Mar, una visita guiada històrica i modernista per diferents punts de Borriana realitzada per l'Ajuntament, una altra visita guiada a les instal·lacions del Jaume I realitzada per alumnat i el professorat de l'Erasmus de l'IES Jaume I en anglés, i visites a València, Castelló i Peníscola.

- En un acte a la sala de plens presidit per l'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, i el regidor d'Educació, J. Ramon Monferrer, i amb la presència de l'alumnat premiat acompanyat de representants de cada centre i familiars


L'Ajuntament reconeix públicament els 19 joves de Borriana que han sigut guardonats amb els premis extraordinaris al rendiment acadèmic d'Educació Primària i d'Educació Secundària Obligatòria (ESO) corresponents al curs 2021-2022, concedits per la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.

L'acte, que ha tingut lloc a la sala de plens, presidit per l'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, i el regidor d'Educació, J. Ramon Monferrer, ha comptat amb la presència de l'alumnat premiat acompanyat d'alguns representants de cada centre i un nombre limitat de familiars.

Safont i Monferrer han donat l'enhorabona als 15 alumnes de Primària i als 4 de Secundària i els han felicitat en nom de tot el consistori i de la ciutat, i han posat en valor que tots han destacat “pel seu esforç des d’una edat primerenca” i per això mereixen un “reconeixement de la seua ciutat”.

Tots i totes mereixen aquest reconeixement públic per aquest èxit acadèmic, molt important en uns moments molt difícils, que comporta també una responsabilitat per a mantindre aquests resultats en el futur”, ha afirmat l'alcaldessa que ha manifestat dirigint-se a l'alumnat guardonat que són una “nova generació amb molt de futur”, perquè “teniu talent, heu demostrat que sabeu aprofitar-lo i treballar molt bé per a obtindre aquests resultats”.

Safont també ha fet extensiva la felicitació a les famílies, perquè encara que l'esforç d'estudiar és individual “sense un ambient propici és difícil aconseguir resultats com aquests”, així com als centres d'ensenyament, especialment a l'equip docent que han tingut al llarg d'aquests anys “i que són també una part important d'aquest èxit”.

Maria Josep Safont els ha animat a continuar treballant en aquesta mateixa línia en l'ESO i en el Batxillerat, “i que puguem tornar a rebre-vos pels premis extraordinaris de Secundària i també de Batxillerat”, al mateix temps que els ha desitjat una fructífera i reeixida vida acadèmica i educativa, arreplegant els fruits de la seua tenacitat i treball”.

Els 15 alumnes de Primària de Borriana que han obtingut el Premi Extraordinari al Rendiment Acadèmic han sigut Izan Corral Corbalán i Ainhoa Garayalde Aymerich, del CEIP Josep Iturbi; Elena Rodríguez Plaiasu, del CEIP Cardenal Tarancón; Daniel González Ferrer, Marc Gabriel Martínez Lecca i Vega Román Salazar, del CEIP Novenes de Calatrava; María Oliver Iserte e Irene Fernández Castellanosdel CEIP Pare Vilallonga; Olaia Dauden Oyanguren i Sienna Egea Pitarch, del CEIP Penyagolosa; Irene Bernard Hernández i Marina Bernard Hernández, del col·legi Illes Columbretes, i Natxo Domingo Manzana, Marcos Ingelmo García i Nerea Mozas Crespo del col·legi Vila Fàtima.

Tots ells han rebut a més del reconeixement públic de l’Ajuntament, un diploma a l'excel·lència en el rendiment acadèmic expedit per la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport. A més, l'obtenció del premi extraordinari d'Educació Primària es farà constar en l'historial acadèmic i en l'expedient acadèmic per mitjà d'una diligència específica, que emplenarà el centre docent en què l'alumne o alumna haja finalitzat l'etapa.

Les alumnes d'Educació Secundària Obligatòria de Borriana que han obtingut el Premi Extraordinari al Rendiment Acadèmic són Anna Martí Rochera, Martina Micó Cabrera i Claudia Monsonís Andrés, del col·legi Vila Fàtima, i Paula Fernández Cana, de l'IES Llombai. Les quatre, a més del reconeixement del consistori, obtenen l'exempció de taxes per a serveis acadèmics en el primer curs d'estudis superiors en un centre públic i la distinció que els serà anotada en el seu expedient i en el seu historial acadèmic. També podran optar, prèvia inscripció i sempre que complisquen els requisits, al premi nacional.

 

Premis extraordinaris al rendiment acadèmic/ BORRIANA

Educació Primària 2021-2022

 

CEIP Josep Iturbi

- Izan Corral Corbalán

- Ainhoa Garayalde Aymerich

 

CEIP Cardenal Tarancón

- Elena Rodríguez Plaiasu

 

CEIP Novenes de Calatrava

- Daniel González Ferrer

- Marc Gabriel Martínez Lecca

- Vega Román Salazar

 

CEIP Pare Vilallonga

- María Oliver Iserte

- Irene Fernández Castellanos

 

CEIP Penyagolosa

- Olaia Dauden Oyanguren

- Sienna Egea Pitarch

 

Col·legi Illes Columbretes

- Irene Bernard Hernández

- Marina Bernard Hernández

 

Col·legi Vila Fátima

- Natxo Domingo Manzana

- Marcos Ingelmo García

- Nerea Mozas Crespo

 

Educació Secundària Obligatòria 2021-2022

Col·legi Vila Fátima

- Anna Martí Rochera

- Martina Micó Cabrera

-Claudia Monsonís Andrés

 

IES Llombai

- Paula Fernández Cana

  • L'alumnat elabora articles de Nadal per a recaptar fons per a activitats del centre


El passat dia 3 de desembre es va celebrar el Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat. Per aquest motiu, l’alumnat del CEE Pla d’Hortolans, amb el professorat, han volgut celebrar aquest matí l’efemèride i donar visibilitat al centre amb l'organització d'un mercat ambulant nadalenc al carrer la Tanda de Borriana.

Per a l'ocasió, l'alumnat ha elaborat productes de Nadal com ara jardineres de vímet o centres de taula per a la venda. També, com cada any, s'ha oferit el calendari protagonitzat pels mateixos alumnes, en aquesta ocasió acompanyats pel mag Yunque. Tota la recaptació d'aquests articles es destinarà a activitats per a l'alumnat del centre.

A més de la venda d’articles, també s'han mostrat diferents activitats i jocs que realitzen els alumnes en el dia a dia, relacionats amb els diferents tipus de comunicació, el benestar emocional o les relacions interpersonals.

Han assistit a l'esdeveniment, l'alcaldessa Maria Josep Safont i una representació del govern municipal. Safont s'ha interessat per les diverses activitats que s'han estant realitzant” tan necessàries per a l'eliminació de barreres i uns grans passos per a la total inclusió de totes les persones”.

Durant la realització de les activitats de visibilització del centre i celebració del Dia de les persones amb discapacitat, com a acte central, s'ha procedit a la lectura d'un manifest en favor de les persones amb diversitat funcional i la implicació que sol·liciten per part de tota la societat.