L'alcaldessa i regidora d'Educació, Maria Josep Safont ha volgut estar present en la jornada i ha destacat “les millores” que el centre ha viscut en els dos últims anys

 

L'Escoleta Infantil Infant Felip de Borriana ha realitzat durant el matí del dissabte el seu “Festa de la Primavera” en la qual durant pràcticament quatre hores els xiquets i xiquetes que formen part del centre han pogut gaudir d'activitats, tallers i jocs infantils en les renovades instal·lacions amb les quals compta el centre. La Festa de la Primavera s'ha convertit, a més, en un Dia de Portes Obertes en el qual tants les mares i pares de l'alumnat de l'Escoleta com aquells que han volgut informar-se sobre el funcionament del centre, han pogut conèixer les completes instal·lacions i dotacions amb les quals compta. La mateixa alcaldessa i regidora d'Educació a Borriana, Maria Josep Safont, no ha volgut perdre's una jornada “en la qual podem vore com els més xicotets i xicotetes de Borriana disposen d'una Escoleta que, a més, ja té oberta la matrícula de cara al pròxim curs i que avui ha informat a alguns pares i mares sobre els avantatges de matricular als seus fills i filles en el centre, com pot ser el bo de la Conselleria de cara al pròxim curs”.

Amb totes i cadascuna de les aules del centre obertes i a disposició tant del joc i la diversió dels xiquets i xiquetes, com perquè mares i pares pogueren conèixer més de prop les dotacions i recursos del centre, la Festa de la Primavera ha aconseguit que el pati de l'Escoleta es convertira en un gran espai de jocs. Els uns visitaven l'hort que tenen a l'interior del centre. Les altres  pujaven a un tren que els transportava per totes les instal·lacions, mentre uns altres gaudien dels unflables i jocs preparats especialment per a l'ocasió. Així, pràcticament cap dels alumnes i alumnes que enguany han format part de l'Escoleta Infant Felip de Borriana han volgut perdre's una festa sobre la qual des del mateix centre han explicat que “esperem poder organitzar molts anys més, i que en properes ocasions, la participació i el nombre d'usuaris i usuàries siga cada vegada major”.

Durant dues jornades han tingut lloc diversos col·loquis i taules redones per a conèixer l'experiència de centres educatius pioners en la implantació de nous sistemes organitzatius que optimitzen el rendiment

 

Durant el passat cap de setmana han tingut lloc a l'IES Jaume I de Borriana les I Jornades sobre models Alternatius d'Organització de Centres (MAOC), en el transcurs de les quals es van presentar les experiències docents innovadores de centres de secundària de tot l'estat espanyol.  Han estat organitzades conjuntament amb Sergio Mestre, director del CEFIRE de Castelló i amb la col·laboració dels Ajuntaments de Borriana i Les Alqueries i La Caixa Rural de Borriana. Més de cent cinquanta professionals de l'ensenyament, molts d'ells membres d'equips directius, van presenciar les exposicions de centres capdavanters en la renovació del model organitzatiu i pedagògic. Durant aquests dies s'ha pogut sentir l’emoció del canvi educatiu que està emergent i que ha quedat palès en l'intercanvi d'opinions i experiències viscudes. 

El saló d’actes de l’IES Jaume I ha arribat a vibrar -no només interessat o informat- amb les experiències de centres que estan apostant per transformar la seua organització per oferir una educació de qualitat: l'IES Quatre Cantons, l'IES Sins Caderner, l'IES Càrtima, l'IES Cotes Baixes, l'INS Montgròs, l'Institut Escola Les Vinyes i l'IES Sils han compartit la seua aposta per una educació centrada en les necessitats de l'alumnat, amb una organització curricular basada en àmbits o centres d'interès i no en les tradicionals assignatures i en metodologies potenciadores de la participació i la inclusió com  l'aprenentatge cooperatiu, l'aprenentatge-servei o l'aprenentatge basat en projectes.

En el marc d'aquestes jornades també s'ha presentat el nou projecte educatiu que l'IES Jaume I implantarà el proper curs escolar 2017/18 en 1r d'ESO junt a la creació del projecte de Centres Innovadors en Xarxa que el moviment de renovació pedagógica de Castelló, Arrancapins, vol posar en marxa.

Les jornades MAOC de l'IES Jaume I de Borriana han donat cabuda a les inquietuds,  dubtes i il·lusions d'una bona  part de la comunitat educativa que es va reafirmar en la seua convicció de respondre “a una necessitat urgent de canvi en els nostres centres educatius si volem aconseguir una educació adaptada a les necessitats de l'alumnat del segle XXI, per això pensem que ha arribat el moment de fer un pas endavant i avançar cap al canvi i la il·lusió de què un dia puguem tindre els nostres centres plens d'alumnat motivat i feliç d'entrar dia a dia als seus centres educatius amb la il·lusió d'aprendre” tal com han explicat des de la direcció de l'IES i les persones encarregades de l'organització de les Jornades. Per la seua banda, l'alcaldessa i regidora d'Educació, Maria Josep Safont, que també ha participat durant les jornades MAOC, ha manifestat que “com a regidora d'Educació tinc una gran satisfacció de com Borriana seguix sent referent i aposta per la renovació pedagògica, i gràcies a aquestes jornades organitzades per l'IES Jaume I, per primera vegada hem pogut conèixer també a les nostres terres, el conjunt de nous models organitzatius que, molt prompte, també s'aplicaran i milloraran el sistema educatiu a la nostra ciutat”. 

 

 

Marta Molina i Héctor Claramonte aconseguixen així classificar-se per la fase autonòmica que se celebrarà a finals d'aquest mes de maig

 

Dos alumnes de sisè curs d'educació primària del CEIP Pare Vilallonga, Héctor Claramonte Borja i Marta Molina Carda, han guanyat la fase Provincial de l'Olimpíada Matemàtica realitzada el passat dissabte 6 de maig a l'IES Francesc Ribalta de Castelló on van arribar a participar fins a 5 alumnes del tercer cicle. A l'acte van participar un total de 397 alumnes de més de 51 centres de tota la província. La Societat d'Educació Matemàtica de la Comunitat Valenciana Al-khwarizmi convoca i organitza l'Olimpíada Matemàtica per a estudiants de tercer cicle d'Educació Primària, i de Secundària Obligatòria, amb la finalitat de gaudir amb la resolució de problemes de matemàtiques. Aquesta societat forma part de la "Federación Española de Sociedades de Profesores de Matemáticas (FESPM)" que convoca anualment la OLIMPIADA MATEMÁTICA NACIONAL, a la qual participen tres representants, seleccionats a les diferents fases. Héctor i Marta han guanyat en la fase provincial i han passat a la fase autonòmica, que tindràr lloc els propers 27 i 28 de maig de 2017. Des de la direcció del CEIP Pare Vilallonga han volgut «desitjar-los molta sort i que arriben a la fase nacional que es celebrarà a finals de juny». 

Els centres educatius de Borriana realitzen les Jornades de Portes Obertes per donar a conèixer les característiques de cadascun d'ells de cara al proper curs. La Regidoria d'Educació et trasslada els horaris dels centres d'Infantil, Primària i Secundària:

 

IES JAUME I: Dimecres,10 de maig: A partir de les 19;00 hores.

 

IES LLOMBAI: Dimecres, 17 de maig: de 09:00 a 14:00 hores.

                      Dijous, 18 de maig: de 09:00 a 14:00 hores. 

 

CEIP PENYAGOLOSA: Dilluns, 15 de maig: de 11:30 a 13:30 hores.

 

CEIP ITURBI: Dimarts, 16 de maig: de 09:00 a 11:00 hores.

                    Dimecres, 17 de maig: de 15:00 a 15:30 hores.

 

CEIP P. VILALLONGA: Dimecres, 17 de maig: A partir de les 09:30 hores.

                                 Dijous, 18 de maig: A partir de les 15:30 hores.

 

CEIP NOVENES DE CALATRAVA: Divendres, 19 de maig: A partir de les 09:30 hores. 

 

L'Aula Mentor de Borriana funcionarà com a auxiliar de la central situada a Sogorb, tal com ja han fet poblacions com Les Alqueries, Benicàssim o Vilafamés

 

Els responsables del projecte Aula Mentor que es desenvolupa des de fa 25 anys en el conjunt de l'estat han visitat Borriana per a reunir-se amb la regidora d'Educació i alcaldessa de la ciutat, Maria Josep Safont, i d'aquesta forma, traslladar-li les claus i característiques pròpies del funcionament del projecte educatiu destinat a la formació de persones adultes. Tal com ha explicat un dels seus responsables, Eduard Mor, “l'Aula Mentor és una iniciativa de formació oberta i flexible a través d'Internet que ofereix actualment més de 150 cursos de temàtiques diverses, i que en aquesta ocasió, arribarà a Borriana a través del Centre Públic de Formació de Persones Adultes Historiador Viciana”.

Per la seua banda, l'alcaldessa i regidora d'Educació, Maria Josep Safont, ha volgut assenyalar que “a través d'aquest sistema formatiu el que pretenem és seguir dotant d'eines útils per a aquelles persones adultes d'entre 16 i 30 anys que puguen tenir alguna dificultat a l'hora d'encarar el procés de reciclatge formatiu i laboral, i per això creiem que és una opció idònia per als qui desitgen seguir formant-se i obrir d'aquesta forma nous horitzons ocupacionals”.

Segons el detall oferit també pel responsable de la seu central d'Aula Mentor a Sogorb, “els cursos estan pensats per a seguir-se des de l'aula, que és on es realitza l'examen final per a obtenir el certificat del Ministeri, però també des de casa, a través d'Internet mitjançant la plataforma CVE de l'INTEF, i amb el seguiment i avaluació d'un tutor, el suport tècnic i administratiu i l'atenció directa”. A més, també han informat sobre “la durada flexible dels cursos quant a temps màxim de realització, la qual cosa permet l'adaptació al ritme de cada persona, a més de poder realitzar la matrícula en qualsevol moment de l'any, exceptuant el mes de vacances obligatòries corresponent a agost, amb un cost total de 24 euros al mes, i la realització d'un examen final que es duu a terme cada dos mesos”.

Temàtiques com l'ofimàtica, la programació, la salut, el disseny i l'autoedició, els mitjans audiovisuals, els idiomes, l'empresa o la gestió de recursos humans són alguns dels principals cursos que es podran realitzar a través del CFPFPA Historiador Viciana, que, en aquest cas, funcionarà com a aula auxiliar de l'Aula Mentor de Sogorb. Totes aquelles persones interessades en la matrícula i realització dels diferents cursos, poden consultar tota la informació en:

https://sites.google.com/a/aulamentor.es/altopalancia/

https://fpa.burriana.es

http://www.aulamentor.es/ 

La alcaldesa de Borriana, Maria Josep Safont, y la de Les Alqueries, Esther Lara, las artistas Carme Rufino y Ángels Collado y la maestra falllera Rosa Blasco y la pirotécnica Reyes Martí exponen sus vivencias ante decenas de estudiantes

 

El Salón de actos del IES Jaume I de Borriana se ha quedado pequeño a la hora de acoger a las decenas y decenas de alumnos y alumnas que no han querido perderse la celebración de la jornada “Cultura en Femení” a través de la que la dirección del centro ha querido aportar su granito de arena en la visibilización y empoderamiento de la mujer en distintos ámbitos de nuestra vida diaria como las Artes, la Fiesta o la Política. 

Así, las dos primeras en ofrecer sus explicaciones sobre su carrera profesional y como el hecho de ser mujer “incluso las ha motivado más para conseguir sus sueños”, han sido la maestra fallera, Rosa Blasco y la pirotécnica Reyes Martí quienes han hablado sobre los difíciles comienzos alrededor de las tradiciones festivas y culturales valencianas, y como con el tiempo y mucho trabajo “hemos conseguido el respeto y la admiración de nuestro gremio, lo que esperamos que en un futuro no tengan que hacer las jóvenes que hay hoy aquí”, ya que eso significará que hemos avanzado en la igualdad de derechos y oportunidades entre géneros. A continuación han sido las artistas Carme Rufino y Àngels Collado las encargadas de ofrecer su punto de vista sobre su carrera profesional y como el hecho de ser mujeres no “debería suponer en ningún momento ningún tipo de discriminación, y por eso debemos seguir luchando día a día”. Por último, las alcaldesas de Borriana, Maria Josep Safont y de Les Alqueries, Esther Lara han cerrado las charlas con su experiencia como máximas representantes municipales de sus respectivas poblaciones, con lo que se han convertido en referentes para la igualdad y posibilidades acceso a cargos públicos por parte de las mujeres. La concejala de Igualdad, Maria Romero, no ha querido perderse el acto y ha señalado que “durante la tarde noche celebramos en el consistorio una mesa redonda sobre la mujer y su papel en el mundo del deporte, y que servirá junto a esta jornada como cierre de un Mes de la Dona del que estamos muy satisfechas, tanto por los niveles de participación en los actos de reivindicación y concienciación que hemos celebrado, como por los avances que día a día vemos a nuestro alrededor por lo que a igualdad de oportunidades y trato entre mujeres y hombres, lo que nos da mucha fuerza para seguir luchando por la igualdad total entre géneros".

Bajo el título “El Piso de Abajo de la Escuela” : Afectos y emociones en la primera Infancia”, se contará con la maestra, psicopedagoga y especialista en educación Mari Carmen Diez Navarro, referente en el mundo de la educación Infantil

 

La concejala de Educación del Ayuntamiento de Borriana, Maria Josep Safont, ha presentado junto a las representantes del servicio municipal de Atención al Desarrollo Infantil, Lina Puig y Ana Vicent, la programación que este próximo viernes y sábado se incluye dentro de la celebración en Borriana de las V Jornadas de Atención a la Primera Infancia.

Tal y como ha comenzado explicando la alcaldesa y concejala de Educación, Maria Josep Safont, “el ADI sigue siendo un servicio de referencia en la mejora del desarrollo infantil, en el que ,además del asesoramiento personalizado, que desde hace años y día a día ofrece al conjunto de la población,también es muy activo en cuanto a la organización de eventos o jornadas dedicadas a familiares y profesionales del entorno de la población infantil.”

En esta ocasión y durante el fin de semana tendrá lugar  quinta edición de las Jornadas de Atención a la primera Infancia, que llegan este viernes a nuestra ciudad”. 

Por su parte, las dos responsables del servicio ADI de Borriana se han mostrado una vez más “muy satisfechas de poder continuar un año más con la celebración de las jornadas, que en cada edición pretendemos mejorar y que en esta ocasión bajo el título “El Piso de Abajo de la Escuela: Afectos y Emociones en la Primera Infancia” serán conducidas por la maestra y psicopedagoga, especialista en Educación Infantil, Mari Carmen Díez Navarro . 

Según han explicado las organizadoras de las jornadas y responsables del ADI, “a día de hoy ya  contamos con un centenar de profesionales inscritos , en su mayoría  vinculados al mundo de la educación infantil, por lo que estamos muy satisfechas con la respuesta”. Será a partir de las cinco de la tarde del viernes cuando la misma alcaldesa Maria José Safónt , y la asesora de educación infantil del CEFIRE de Castellón, Lidón Zabalza, que coorganiza las jornadas, den inicio con la recepción e inauguración a la que seguirá la primera de las dos sesiones ofrecidas por Mari Carmen Díez Navarro, que como han explicado desde el ADI “es una profesional, con la que, desde hace  tiempo queríamos contar  en las Jornadas que organizamos desde el Ayuntamiento de Burriana, por su gran conocimiento sobre el mundo de los afectos y emociones en niños pequeños, por tanto, su presencia durante dos días en nuestra ciudad es un gran aliciente para unas jornadas en las que ya prevemos que se llenará el Salón de Plenos municipal” , según las responsables del ADI. 

 

 

L'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, visita les sessions que tenen lloc en les instal·lacions del CEAM on els alumnes de l'IES Jaume I són els encarregats de treballar diferents habilitats amb els majors del centre

 

L'IES Jaume I de Borriana i el CEAM van arribar fa uns mesos a l'acord de portar endavant la nova tècnica de l'“aprenentatge-servei” al seu programa de treball conjunt entre l'alumnat del centre educatiu i els usuaris i usuàries del CEAM. Precisament durant aquesta setmana, l'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, ha visitat al costat de la directora del centre educatiu, M. Carmen Usó i el del Centre d'Atenció als Majors, Diego Becerra, per comprovar de primera mà com “és més que palpable i podem observar com l'objectiu dels programes d'aprenentatge-servei que és que tots els participants traguenn algun profit a nivell cognitiu o d'acumulació d'experiències, es compleix a la perfecció, ja que tant els i les joves estudiants guanyen en seguretat, capacitat explicativa o, simplement, paciència, i els majors reforcen les seves habilitats cognitives, s'acosten a l'ús de noves tecnologies o realitzen exercicis físics per millorar o mantenir la seua salut”.

Així ha pogut veure-ho en primera persona la màxima representant municipal que ha visitat els tres espais especialment habilitats a l'edifici del CEAM de Borriana on es duu a terme aquesta primera part del programa, en el qual és l'alumnat de l'Institut el que s'encarrega d'impartir les classes, guiar a les persones majors en la navegació per internet o convertir-se en monitors de les activitats físiques. Més endavant, seran els i les majors del CEAM els qui es desplacen fins a l'Institut per compartir experiències i ser qui traslladen coneixements a l'alumnat, per completar el programa amb una acció de barri, en la qual els mateixos alumnes seguiran aplicant els conceptes de “poder convertir un aprenentatge en un servei a l'entorn social o físic que els envolta a través de l'anàlisi de les necessitats o urgències de la zona de la ciutat en la qual se situa el centre i així poder aplicar solucions consensuades i dialogades entre tots i totes”, com explicava la directora del centre educatiu, Maria José Palmer.

Per la seua banda, el director del centre per a majors, Diego Becerra, es mostrava “molt satisfet del funcionament i la resposta dels nostres usuaris i usuàries, ja que tan sols cal pegar una mirada a les tres aules que tenim i vore com s'han bolcat en la iniciativa ja que han entès amb molta rapidesa les millores que tant a nivell cognitiu, com a físic o de relacions socials els pot aportar”.

En la primera de les sales s'ha pogut veure com fins a quatre alumnes de l'Institut s'encarregaven de dos grups en els quals aplicaven diferents tècniques a través de fitxes, exercicis de comunicació o de càlcul per a l'estimulació a nivell cognitiu d'aquells majors amb majors problemes de memòria o percepció de conceptes matemàtics o lingüístics. En la segona de les sales, era l'activitat física a través del programa d'“envelliment actiu” la que marcava el ritme. Prop de trenta majors del CEAM s'esforçaven per seguir les directrius de l'alumnat del Jaume I. I en l'última de les sales, eren els ordinadors amb la navegació per internet, les comunicacions a través de les xarxes o el simple tractament de textos els que encuriosien i entusiasmaven uns majors que tal com comentaven “estem encantats amb aquest programa que entre altres coses ens serveix per experimentar a la xarxa, descobrir que podem comunicar-nos amb familiars que estan a milers de quilòmetres i, alhora, mantindre ben activa la nostra ment i el nostre cos”.

L'alcaldessa, Maria Josep Safont, ha aprofitat la visita per “felicitar a professors, alumnat i responsables del CEAM que s'han llançat a portar endavant aquest programa que avui també signem les tres parts implicades i que ha quedat clar que és més que beneficiós tant pels i les joves de Borriana, com per als usuaris i usuàries del CEAM”.