L'alumnat del centre visita l'Ajuntament per a tancar el tercer projecte del curs i exposar als representants municipals l'experiència de participar en un programa tan innovador

 

Borriana i els seus centres educatius segueixen a l'avantguarda de les tècniques i noves metodologies pedagògiques, com ha quedat perfectament demostrat en l'acte celebrat avui en el Saló de Plenaris Municipal, on l'alumnat de secundària de l'IES Jaume I ha realitzat una exposició de repàs d'un any d'experiències a través del programa d'Aprenentatge-Servei. Com bé han anat explicant els alumnes i les alumnes del centre a través d'un vídeo-resum i de la lectura d'informació sobre el programa, “es tracta d'analitzar com durant un any hem aplicat la metodologia d'aprenentatge-servei en diferents àmbits de la nostra ciutat, com han sigut les experiències i treball amb les persones majors del CEAM, els xiquets i xiquetes del CEIP José Iturbi i del Roca i Alcaide, i finalment l'últim projecte d'anàlisi i propostes de millora per a l'entorn del barri on se situa el Jaume I”. I és que paral·lelament a l'acte que se celebrava en el Saló de Plenaris, la Sala de Juntes acollia a una quinzena d'alumnes que traslladaven al regidor de Via Pública, Vicent Aparisi, les seues conclusions sobre l'estudi sociològic i sobre necessitats i millores a aplicar a l'entorn de l'IES Jaume I. Tal com concloïa el mateix Aparisi, “és una forma perfecta de conèixer una altra visió sobre les necessitats de millora en la Via Pública, ja que també els i les joves poden aportar una visió que des dels ulls d'un adult o de la mateixa institució pot quedar a voltes, desdibuixada, per això hem arreplegat les seues propostes i estem segurs que moltes d'elles podran realitzar-se i millorar eixe entorn”.

Per la seua banda, l'alcaldessa i regidora d'Educació, Maria Josep Safont comentava després de conèixer el resum del programa d'aprenentatge-servei que “estem molt contents de vore com des dels centres de la nostra ciutat i amb el suport del consistori, els programes d'innovació pedagògica i les noves metodologies d'aprenentatge poden suposar un benefici directe per al conjunt de la societat, situació a la que cal sumar l'assimilació de valors i coneixements de l'alumnat, que suposen un èxit total en aquesta implementació dels programes d'aprenentatge-servei que enguany ha decidit dur a terme l'IES Jaume I”. Des de l'IES Jaume I, la seua directora, Mari Carmen Usó i una de les coordinadores del programa, Regina Rodrigo, s'han mostrat “molt satisfetes d'aquest primer any d'aplicació de l'aprenentatge-servei, i per això volem agrair tant la predisposició de l'alumnat com la col·laboració de l'Ajuntament i dels altres centres com el CEAM o els CEIP José Iturbi i Roca i Alcaide que han volgut sumar-se a aquestes noves formes d'entendre tant les metodologies d'aprenentatge com la necessitat de l'alumnat d'obrir-se a noves formes de relacionar-se i adquirir tot tipus de coneixements i valors”. 

Dins de l'acte de lliurament a l'estudiantat premiat, ha tingut lloc una interessant conferència del físic Josep Navarro Salas recentment premiat per la “Gravity Research Foundation”

 

La implicació i el compromís que la Fundació la Canyada Blanch ha mostrat des de la seua creació amb el món de l'educació i el coneixement en la ciutat de Borriana, s'ha vist una vegada més reflectida en el lliurament dels tres premis a la Trajectòria Educativa. L'acte ha tingut lloc en el Saló de Plens Municipal, on l'alcaldessa Maria Josep Safont ha començat per agrair “a la Fundació la Cañada Blanch la seua implicació en el creixement cognitiu i educacional dels i les nostres joves, amb el lliurament d'aquests tres premis a la Trajectòria Educativa de 2017, que un any més han de servir per fer créixer  les seues ganes de seguir amb els estudis, gràcies també, al suport que reben per part de la Fundació”. Però dins dels objectius de la Fundació Cañada Blanch des de la  seua creació, la divulgació i la motivació als estudis sempre han sigut grans premisses, i per això en l'acte de lliurament als premiats s'ha inclòs la conferència del Doctor en Física Josep Navarro Salas, un borrianenc que recentment ha sigut premiat per la prestigiosa institució “Gravity Research Foundation”, i que ha tingut suficient amb poc més de vint minuts per a enlluernar a tots i totes les assistents. La seua capacitat per a la motivació del seu alumnat i companyes i companys en els camps de la recerca i la investigació ha sigut l'exemple perfecte per als i les futures estudiants avui premiades. Una vegada finalitzada la conferència, els estudiants de Secundària Lluís Eixerés Ros de l'IES Jaume I, Manuel Bueno Gozalbo del Col·legi Salesianos i Wiam Rifi Aida de l'IES Llombai han rebut el premi de cinc-cents euros per a seguir finançant els seus estudis i poder disposar tant de material com de recursos en el seu futur com a estudiants. Ha sigut l'alumna de l'IES Llombai Wiam Rifi qui ha rebut de mans del fins a fa uns dies President de la Fundació la Cañada Blanch, Juan López-Trigo, el seu premi tant pel seu expedient acadèmic com per la seua capacitat empàtica i social amb la resta dels seus companys i companyes de centre. A continuació, han sigut les familiars de Manuel Bueno i Lluís Eixerés qui han arreplegat en nom dels dos alumnes els premis que se'ls havien atorgat, ja que precisament, tots dos estan participant en el viatge de finalització de curs juntament amb la resta de companys i companyes de curs dels seus respectius centres. El també director fins a fa menys d'una setmana de la Fundació la Cañada Blanch, Luís Aznar ha tancat l'acte recordant que “el premi que avui rebeu ha de ser una motivació més i una ajuda per a eixos futurs estudis universitaris que sabem que aneu a completar amb èxit a causa de les vostres provades capacitats”. Finalment, l'alcaldessa de Borriana Maria Josep Safont ha agraït i iniciat l'aplaudiment per a “els professors i professores dels vostres centres pel treball que realitzen, a la Fundació la Cañada Blanch per la seua contínua implicació en el món educatiu de Borriana, i a Josep Navarro per les seues paraules i per ser l'exemple perfecte per als i les premiades d'avui”. 

La alcaldesa, Maria Josep Safont, asiste a los actos y hace entrega de los galardones a estudiantes de cada uno de los cuatro ciclos que se imparten en el centro

 

La alcaldesa de Borriana, Maria Josep Safont, ha querido estar presente en los actos de celebración del día de María Auxiliadora que cada año, y en la fecha del 24 de mayo, se programan de forma especial en el colegio Salesiano. Tras la interpretación tanto de las canciones más conocidas entre el alumnado del centro, como de varios de los bailes que durante las últimas semanas han estado preparando para realizar durante la jornada, ha llegado el momento de la entrega de los galardones a cuatro estudiantes pertenecientes a cada uno de los cuatro ciclos educativos que se imparten en el colegio Salesiano. Previamente, la alcaldesa Maria Josep Safont ha tomado la palabra para “agradecer la labor tanto social como educativa que durante tantísimos años ha realizado y sigue realizando el conjunto de docentes y equipo directivo del colegio Salesiano de Borriana, por ello no quería perderme la celebración de este día de María Auxiliadora”. 

A continuación ha sido Marta Falomir Felip la primera en ser aplaudida por todos y todas sus compañeras, especialmente las de su misma clase, antes de recoger el premio correspondiente a su ciclo. Seguidamente ha sido Ariadna Mercado Martí la segunda en recibir de manos de la alcaldesa su reconocimiento. Pascual Colonques Sanmartín ha sido el tercero en recibirlo, mientras que la entrega la ha cerrado como representante del último ciclo educativo, Jose María Sabater Feliu. Con la interpretación del himno del colegio Salesiano al que se han sumado tanto madres, como padres, amigos y familiares presentes en el patio del centro, ha terminado esta matinal dedicada a la celebración del día de María Auxiliadora, que se cerraba durante la tarde con la eucaristía celebrada en la misma parroquia. 

 

L'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont va estar ahir present en la inauguració de l'exposició fotogràfica “Coses de Borriana”, elaborada i realitzada per alumnes del curs de fotografia impartida en el centre durant el curs 2017-2018. Des d'aquesta mateixa setmana fins al pròxim 9 de juny, la mostra es podrà visitar en les instal·lacions del centre situat en el carrer Albert Einstein s/n de Borriana en horari de 09:00 a 12:00 hores durant el matí i de 15:00 a 20:00 hores a la vesprada. Tal com recordava l'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont durant la inauguració de la mostra que repassa la forma particular de veure la seua pròpia ciutat dels participants, “és molt satisfactori vore plasmat en aquesta exposició el treball i l'aprenentatge que durant el conjunt del curs han viscut els i les participants en el curs de fotografia, i a més comprovar com tant el nivell artístic com a qualitatiu de les imatges està a un elevat nivell, la qual cosa també cal agrair a la contínua labor de formació que es desenvolupa en el Centre per a Adults Historiador Viciana”. 

L'alcaldessa i regidora d'Educació, Maria Josep Safont ha volgut estar present en la jornada i ha destacat “les millores” que el centre ha viscut en els dos últims anys

 

L'Escoleta Infantil Infant Felip de Borriana ha realitzat durant el matí del dissabte el seu “Festa de la Primavera” en la qual durant pràcticament quatre hores els xiquets i xiquetes que formen part del centre han pogut gaudir d'activitats, tallers i jocs infantils en les renovades instal·lacions amb les quals compta el centre. La Festa de la Primavera s'ha convertit, a més, en un Dia de Portes Obertes en el qual tants les mares i pares de l'alumnat de l'Escoleta com aquells que han volgut informar-se sobre el funcionament del centre, han pogut conèixer les completes instal·lacions i dotacions amb les quals compta. La mateixa alcaldessa i regidora d'Educació a Borriana, Maria Josep Safont, no ha volgut perdre's una jornada “en la qual podem vore com els més xicotets i xicotetes de Borriana disposen d'una Escoleta que, a més, ja té oberta la matrícula de cara al pròxim curs i que avui ha informat a alguns pares i mares sobre els avantatges de matricular als seus fills i filles en el centre, com pot ser el bo de la Conselleria de cara al pròxim curs”.

Amb totes i cadascuna de les aules del centre obertes i a disposició tant del joc i la diversió dels xiquets i xiquetes, com perquè mares i pares pogueren conèixer més de prop les dotacions i recursos del centre, la Festa de la Primavera ha aconseguit que el pati de l'Escoleta es convertira en un gran espai de jocs. Els uns visitaven l'hort que tenen a l'interior del centre. Les altres  pujaven a un tren que els transportava per totes les instal·lacions, mentre uns altres gaudien dels unflables i jocs preparats especialment per a l'ocasió. Així, pràcticament cap dels alumnes i alumnes que enguany han format part de l'Escoleta Infant Felip de Borriana han volgut perdre's una festa sobre la qual des del mateix centre han explicat que “esperem poder organitzar molts anys més, i que en properes ocasions, la participació i el nombre d'usuaris i usuàries siga cada vegada major”.

Durant dues jornades han tingut lloc diversos col·loquis i taules redones per a conèixer l'experiència de centres educatius pioners en la implantació de nous sistemes organitzatius que optimitzen el rendiment

 

Durant el passat cap de setmana han tingut lloc a l'IES Jaume I de Borriana les I Jornades sobre models Alternatius d'Organització de Centres (MAOC), en el transcurs de les quals es van presentar les experiències docents innovadores de centres de secundària de tot l'estat espanyol.  Han estat organitzades conjuntament amb Sergio Mestre, director del CEFIRE de Castelló i amb la col·laboració dels Ajuntaments de Borriana i Les Alqueries i La Caixa Rural de Borriana. Més de cent cinquanta professionals de l'ensenyament, molts d'ells membres d'equips directius, van presenciar les exposicions de centres capdavanters en la renovació del model organitzatiu i pedagògic. Durant aquests dies s'ha pogut sentir l’emoció del canvi educatiu que està emergent i que ha quedat palès en l'intercanvi d'opinions i experiències viscudes. 

El saló d’actes de l’IES Jaume I ha arribat a vibrar -no només interessat o informat- amb les experiències de centres que estan apostant per transformar la seua organització per oferir una educació de qualitat: l'IES Quatre Cantons, l'IES Sins Caderner, l'IES Càrtima, l'IES Cotes Baixes, l'INS Montgròs, l'Institut Escola Les Vinyes i l'IES Sils han compartit la seua aposta per una educació centrada en les necessitats de l'alumnat, amb una organització curricular basada en àmbits o centres d'interès i no en les tradicionals assignatures i en metodologies potenciadores de la participació i la inclusió com  l'aprenentatge cooperatiu, l'aprenentatge-servei o l'aprenentatge basat en projectes.

En el marc d'aquestes jornades també s'ha presentat el nou projecte educatiu que l'IES Jaume I implantarà el proper curs escolar 2017/18 en 1r d'ESO junt a la creació del projecte de Centres Innovadors en Xarxa que el moviment de renovació pedagógica de Castelló, Arrancapins, vol posar en marxa.

Les jornades MAOC de l'IES Jaume I de Borriana han donat cabuda a les inquietuds,  dubtes i il·lusions d'una bona  part de la comunitat educativa que es va reafirmar en la seua convicció de respondre “a una necessitat urgent de canvi en els nostres centres educatius si volem aconseguir una educació adaptada a les necessitats de l'alumnat del segle XXI, per això pensem que ha arribat el moment de fer un pas endavant i avançar cap al canvi i la il·lusió de què un dia puguem tindre els nostres centres plens d'alumnat motivat i feliç d'entrar dia a dia als seus centres educatius amb la il·lusió d'aprendre” tal com han explicat des de la direcció de l'IES i les persones encarregades de l'organització de les Jornades. Per la seua banda, l'alcaldessa i regidora d'Educació, Maria Josep Safont, que també ha participat durant les jornades MAOC, ha manifestat que “com a regidora d'Educació tinc una gran satisfacció de com Borriana seguix sent referent i aposta per la renovació pedagògica, i gràcies a aquestes jornades organitzades per l'IES Jaume I, per primera vegada hem pogut conèixer també a les nostres terres, el conjunt de nous models organitzatius que, molt prompte, també s'aplicaran i milloraran el sistema educatiu a la nostra ciutat”. 

 

 

Marta Molina i Héctor Claramonte aconseguixen així classificar-se per la fase autonòmica que se celebrarà a finals d'aquest mes de maig

 

Dos alumnes de sisè curs d'educació primària del CEIP Pare Vilallonga, Héctor Claramonte Borja i Marta Molina Carda, han guanyat la fase Provincial de l'Olimpíada Matemàtica realitzada el passat dissabte 6 de maig a l'IES Francesc Ribalta de Castelló on van arribar a participar fins a 5 alumnes del tercer cicle. A l'acte van participar un total de 397 alumnes de més de 51 centres de tota la província. La Societat d'Educació Matemàtica de la Comunitat Valenciana Al-khwarizmi convoca i organitza l'Olimpíada Matemàtica per a estudiants de tercer cicle d'Educació Primària, i de Secundària Obligatòria, amb la finalitat de gaudir amb la resolució de problemes de matemàtiques. Aquesta societat forma part de la "Federación Española de Sociedades de Profesores de Matemáticas (FESPM)" que convoca anualment la OLIMPIADA MATEMÁTICA NACIONAL, a la qual participen tres representants, seleccionats a les diferents fases. Héctor i Marta han guanyat en la fase provincial i han passat a la fase autonòmica, que tindràr lloc els propers 27 i 28 de maig de 2017. Des de la direcció del CEIP Pare Vilallonga han volgut «desitjar-los molta sort i que arriben a la fase nacional que es celebrarà a finals de juny». 

Els centres educatius de Borriana realitzen les Jornades de Portes Obertes per donar a conèixer les característiques de cadascun d'ells de cara al proper curs. La Regidoria d'Educació et trasslada els horaris dels centres d'Infantil, Primària i Secundària:

 

IES JAUME I: Dimecres,10 de maig: A partir de les 19;00 hores.

 

IES LLOMBAI: Dimecres, 17 de maig: de 09:00 a 14:00 hores.

                      Dijous, 18 de maig: de 09:00 a 14:00 hores. 

 

CEIP PENYAGOLOSA: Dilluns, 15 de maig: de 11:30 a 13:30 hores.

 

CEIP ITURBI: Dimarts, 16 de maig: de 09:00 a 11:00 hores.

                    Dimecres, 17 de maig: de 15:00 a 15:30 hores.

 

CEIP P. VILALLONGA: Dimecres, 17 de maig: A partir de les 09:30 hores.

                                 Dijous, 18 de maig: A partir de les 15:30 hores.

 

CEIP NOVENES DE CALATRAVA: Divendres, 19 de maig: A partir de les 09:30 hores.