La Escola Infantil Municipal inicia el proceso de admisión
  • L'escola d'Educació Infantil Municipal Príncep Felip, amb 91 places, compta amb 61 vacants per al pròxim curs

  • Les sol·licituds hauran de presentar-se entre l'1 i el 9 de juny, ambdós inclusivament


 L'Ajuntament de Borriana ha començat el procés d'admissió de l'alumnat de l'Escola Infantil Municipal per al curs escolar 2020-2021, les sol·licituds d’inscripció hauran de presentar-se entre l'1 i el 9 de juny, ambdós inclusivament.

El regidor responsable de l’Escoleta Infantil, Javier Gual, ha explicat que l'escola d'Educació Infantil Príncep Felip, de titularitat municipal, compta amb 91 places, de les quals per al pròxim curs hi ha 61 vacants, d’aquestes, 8 són per a alumnat nascut en 2020 o 2019, 11 places per a nascuts en 2019, 30 vacants en dos aules per a nascuts en 2019 o 2018, i 14 per a l'alumnat nascut en 2018.

En relació als criteris d'admissió de l'alumnat, s'organitza en un procediment objectiu que, en concurrència, permet que s'accedisca en funció dels punts obtinguts en aplicació dels criteris que s'estableixen com a puntuables, de manera que l'escolarització tinga en compte la presència de germans i germanes matriculats en el centre; pares, mares o tutors legals que treballen en el centre; proximitat del domicili; renda per càpita de la unitat familiar; condició legal de família nombrosa, i concurrència de discapacitat funcional en l'alumne o alumna o en algun dels seus pares, mares o germans. A més, es valora la condició de família monoparental.

Les sol·licituds, segons el model de l'Annex I, publicat en el web municipal hauran de presentar-se en el registre electrònic de l'Ajuntament de Borriana, https://burriana.sedelectronica.es/info.0 degudament emplenades, signades i acompanyades de la documentació que s'hi indica.

La formalització de la matrícula es realitzarà del 23 al 30 de juny, ambdós inclusivament, una vegada finalitzat el procés previ que s'iniciarà amb el lliurament d'instàncies, informació i presentació de sol·licituds de l'1 al 9 de juny, ambdós inclusivament, la publicació de la llista provisional d'admissió prevista per al dia 16 de juny, la presentació de reclamacions a la llista provisional d'admissió, del 16 al 18 de juny, i la publicació de la llista definitiva el dia 22 juny.

El Ayuntamiento distribuye tabletas entre escolares vulnerables de Borriana

L'Ajuntament de Borriana distribuirà entre l'alumnat en situació vulnerable del municipi les 20 tauletes amb targeta de dades que ha adquirir el consistori per a complementar l’oferta de la Conselleria d’Educació de la Generalitat Valenciana, destinades a l'alumnat sense recursos perquè puga seguir el curs de manera telemàtica.

A més, les àrees d’Educació i Serveis Socials han tramitat, a través de l’Entitat Valenciana d’Habitatge i Sòl (EVHA), la instal·lació de 50 connexions wifi, per a 50 tauletes digitals més sense targeta de dades que han proporcionat els mateixos centres al seu alumnat, per tal que puguen fer ús d’internet i puguen seguir les activitats de la resta de l’alumnat en aquest període de confinament.

Aquest matí s’han entregat les vint tauletes digitals a les direccions dels centres que n’han obtingut, juntament amb les corresponents targetes amb connexió a internet, i se'ls han explicat els passos d'instal·lació i ús de les tauletes digitals. Aquesta setmana se cediran les tauletes a l’alumnat fins a final de curs, per tal d’arribar també a l'alumnat que té dificultats per a seguir l'aprenentatge en lìnia des de casa per no disposar a casa seua de dispositius electrònics. A final de curs hauran de tornar-les als centres.

El regidor d'Educació, J. Ramon Monferrer, ha destacat l’esforç de les institucions i el treball complementari en aquest tipus d’iniciatives, entre la Generalitat i l’Ajuntament, i ha mostrat el seu agraïment a la Conselleria d’Educació per aquesta iniciativa. Perquè, segons ha valorat, “les xiquetes i els xiquets de contextos més vulnerables han de tindre les mateixes oportunitats educatives que la resta de companys i companyes”.

Els dispositius adquirits per l’Ajuntament de Borriana tenen les mateixes característiques que els que han enviat la Conselleria d’Educació a l'alumnat dels instituts i col·legis; són tauletes Huawei amb targeta integrada de Telefónica. Cal assenyalar que els dispositius tenen connexió pròpia a la xarxa durant un mínim de dos mesos, si cal es poden prorrogar, i ja estan activats i preparats per a funcionar.

Des de la regidoria d'Educació, ha indicat el regidor de l'àrea, s'ha acordat amb els centres educatius el repartiment de les tauletes, que són de propietat municipal i estaran gestionades per cada centre i, quan s’acabe el curs, les famílies tornaran les tauletes al centre i l’Ajuntament podrà demanar-les o cedir-les per al proper curs al mateix centre o a un altre que puga necessitar-les.

La direcció dels centres també haurà de seguir un protocol per a recollir aquest material, adquirit per a "disminuir la bretxa digital a Borriana", ha explicat Monferrer. Membres dels equips directius inclosos en aquesta iniciativa arreplegaran els dispositius en dependències municipals, on s'han pres mesures per a garantir el distanciament.

Pla 'MULAN' de formació a distància

Cal recordar que des de la Conselleria d'Educació s’està potenciant la formació asincrònica de tot l'alumnat d'Infantil, Primària, Secundària, FP i Batxillerat mitjançant el pla 'MULAN', que disposa d’eines informàtiques diverses organitzades per nivells educatius.

A més, l'alumnat disposa de seguiment i aprenentatge en línia mitjançant la comunicació telefònica amb el personal docent, que va marcant les pautes d'aprenentatge mitjançant els llibres de text de Xarxa Llibres i els materials curriculars elaborats.

Burriana ha adquirido 5.500 mascarillas infantiles

L'Ajuntament de Borriana ha adquirit les primeres 5.500 màsqueres infantils per a repartir-les entre escolars del municipi de 3 a 14 anys, a partir de la propera setmana, segons ha avançat el regidor d'Educació, J. Ramon Monferrer.

Durant aquesta setmana, Monferrer ha mantingut reunions virtuals amb diferents centres educatius per a ultimar els detalls del primer repartiment de màsqueres per a la població infantil, tals com horaris, llocs, metodologia i les mesures sanitàries de contenció per a garantir la protecció davant la Covid-19, a més d'instruir sobre la forma correcta d'utilitzar-les per a evitar un possible contagi”.

En aquesta primera distribució, a cada xiquet o xiqueta li correspondrà una unitat. Posteriorment, i ja per al curs pròxim, l'Ajuntament col·laborarà amb l'administració autonòmica perquè aquest col·lectiu continue proveït del material necessari per a protegir-se quan isca de casa i en els centres escolars.

El regidor d'Educació ha precisat que les 5.500 màsqueres infantils que es distribuiran des de la setmana vinent “són de dos grandàries, reutilitzables i estan homologades, per la qual cosa poden aguantar almenys cinc cicles de llavat i assecat mantenint les seues prestacions”.

Aquesta iniciativa se suma a totes les que s'estan duent a terme en el municipi amb motiu de la crisi sanitària de la Covid-19, per a protegir-se i evitar la propagació del virus.

“Aconseguir aquest tipus d'elements de protecció per a la població infantil ha sigut més complicat que adquirir-los per a les persones adultes, motiu pel qual ha tardat una miqueta més”, ha matisat Monferrer.

El regidor ha recordat que en el curs escolar 2019-2020 hi ha matriculats més de 5.000 alumnes i alumnes d'Infantil, Primària i Secundària, en els 12 centres educatius de Borriana.

L'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, i el regidor d'Educació, J. Ramon Monferrer, han rebut a la Sala de Plens de l'Ajuntament de Borriana l’alumnat i el professorat de Romania que visiten Espanya i formen part del projecte Erasmus +, finançat per la Unió Europea, l'objectiu principal del qual és motivar l'alumnat en l'àmbit acadèmic.

L’alumnat visitant ha estat acompanyat en tot moment per l’alumnat i el professorat de l'Institut Jaume I de Borriana que, amb les samarretes del projecte, guiaran l’estudiantat estranger en aquesta setmana de visita i es prepararan per a viatjar als països dels altres centres, dins d'aquest projecte, el curs que ve.

Els alumnes de 3r de l'ESO de l'institut Jaume I de Borriana han assistit avui a l'Ajuntament per a realitzar una activitat sobre els diferents sistemes educatius europeus. El debat s'ha centrat en les diferents metodologies educatives tradicionals i innovadores dels països: Espanya, França, Alemanya, Romania, Croàcia, Turquia i Finlàndia.

La directora de l'institut, Mari Carmen Usó, explicava: "Es tracta d'una activitat recollida en un dels tres projectes que es realitzen aquest curs en l’IES Jaume I, que aquesta vegada se centra en l'Educació i, més concretament, en els sistemes educatius dels països amb els quals el nostre centre té contacte a través d'Intercanvis i Projectes Erasmus ".

 

La petició unànime del Consell Escolar Municipal perquè el divendres 20 de març siga no lectiu a Borriana, a canvi de prolongar el curs un dia més al juny, ha sigut autoritzada per la Direcció General de Centres de la Conselleria d’Educació. Al juny, el curs acabarà en Infantil i Primària el dia 19 de juny, i en Secundària, Batxillerat i Cicles Formatius, el 17 de juny.

Finalment, la setmana de falles completa serà no lectiva per als centres educatius de Borriana, que no tindran activitat acadèmica del 14 al 22 de març. A més, aquest any les festes de falles coincideixen amb la Magdalena amb la qual cosa Borriana i Castelló coincidiran en el calendari acadèmic festiu per a aquesta setmana.

El passat dissabte 22 de febrer, al Centre Municipal de les Arts, es va realitzar l'activitat "Juguem en família", organitzada pel servei municipal d'Atenció al Desenvolupament Infantil (ADI) i el Jardí Artístic del Centre Municipal de Cultura la Mercè, juntament amb la regidoria d'Educació i la regidoria de Cultura de l'Ajuntament de Borriana .

Van ser més de 120 xiquets i xiquetes de 0 a 3 anys els que van gaudir, juntament amb els seus pare o familiars, d'aquesta activitat, l'objectiu de la qual era fer un toc d'atenció sobre la importància de recuperar mirades, moments de tranquil·litat, d'assossec, de contes i gaudi però, sobretot, recuperar el temps de joc amb els fills i les filles.

Cada vegada veiem amb més freqüència xiquets i xiquetes molt menuts davant de mòbils, tauletes tàctils i altres dispositius. Vivim en un món en què les noves tecnologies tenen un paper cada vegada més rellevant i on cal que els xiquets i les xiquetes aprenguen a manejar-les bé, però les pantalles són altament addictives perquè introdueixen l'infant en un cercle de recompensa ràpida.

Amb aquests dispositius, els infants no poden descobrir, ni desenvolupar degudament les funcions executives. Al mateix temps, aprenen amb major dificultat, ja que l'aprenentatge en la primera infància es produeix fonamentalment de la interacció amb humans, no amb les pantalles.

Per això, "Juguem en família" va facilitar un conjunt de recursos per a una interacció positiva amb els nens a través del joc, amb l'objectiu de traslladar-les a la llar on es poden dur a terme d'una manera relaxada, i compartir amb els més menuts moments de gaudi, tranquil·litat, alegria i aprenentatge.

Una trentena de docents de tota Espanya han visitat aquest matí l'IES Jaume I de Borriana per a conéixer el model i experiència d'emprenedoria i innovació educativa desenvolupats pel centre, com a institut públic de referència a treballar la docència compartida des de primer de l'ESO dins d'un context de treball per projectes interdisciplinars.

La visita s'emmarca en el programa ‘Expedicions Pedagògiques’ que promou la Fundació Princesa de Girona des del curs 2017-2018, dirigides a docents de tot Espanya, amb el doble objectiu de donar a conéixer les millors pràctiques d'emprenedoria educativa, perquè suposen una font d'inspiració per a altres centres, i també per a fomentar la consolidació d'una xarxa espanyola de líders en innovació educativa compromesos en la transformació del sistema.

Durant la visita, els 30 docents han pogut conéixer els nous mètodes de l'IES Jaume I de Borriana i dialogar amb el professorat i amb l'alumnat per a recopilar les idees més interessants i estudiar l'aplicabilitat. També han pogut comprovar que l'institut té un protagonisme especial amb la xarxa que han construït amb agents externs al centre, gràcies a projectes d'aprenentatge servei, i també han valorat la manera d'enfocar el cicle superior de Formació Professional d’Artista Faller i Construcció d’Escenografies.

Els viatges pedagògics reuneixen un màxim de trenta docents procedents de diferents comunitats autònomes. En aquesta experiència es visiten alguns dels models més interessants i es presenten experiències transformadores de centres de diferents nivells educatius, Infantil, Primària i Secundària, i inclou tallers i espais de debat i reflexió amb agents de canvi externs al context educatiu.

En definitiva, és tracta d’una ruta per a fer una autèntica immersió en el treball del talent emprenedor a l'aula. Fins ara, s'han realitzat tres expedicions pedagògiques. La primera a Andalusia, la segona al País Basc i la tercera a Galícia, la quarta s'està desenvolupant a la Comunitat Valenciana, durant aquesta setmana.

Concretament, a la Comunitat Valenciana dins de la programació s'han visitat, per a conèixer els models educatius, dos centres públics, l'IES Veles i Vents de Gandia i l'IES Jaume I de Borriana, també un centre privat, el Col·legi Mas Camarena de Paterna, i dos centres concertats, la Comarcal de Picassent i Trilema a la Pobla Llarga.