creixent junts

El Casal Jove de Borriana ha acollit aquesta mateixa setmana una nova sessió del programa Creixent Junts que s'encarrega de portar avant “La Llar-Espai de Creixement Familiar” en una iniciativa promoguda per les regidories d'Educació i Joventut de l'Ajuntament de Borriana. Tal com expliquen els responsables del projecte, la psicòloga infantil i juvenil, Arantza Esteve, i el terapeuta familiar i de parella, Javi Burgos, «ja fa diverses setmanes que es van crear els grups de treball formats pels i les familiars dels i les joves de primer i segon de l'ESO, amb l'objectiu de compartir les pors, inquietuds o preocupacions que poden sorgir en l'important canvi que suposa entrar aquesta nova etapa educativa». I amb aqueixa finalitat el grup de mares i pares d'alumnes i alumnes en edat d'ESO segueixen treballant dues vegades per setmana en les instal·lacions del Casal Jove on se celebren les sessions. Així, en cadascun de les trobades es realitza una primera anàlisi sobre les diferents dinàmiques i que els mateixos pares i mares han acordat dur a terme en les seues pròpies llars al costat dels seus fills i filles, i després d'això se cerquen noves solucions o un altre tipus d'iniciatives a dur a terme per a seguir millorant eixa relació amb els fills i filles. A més, en cada trobada també es dissenyen i s'acorden les fórmules a executar per a aconseguir eixa major autonomia i una millora de la pròpia relació entre progenitors i fills i filles. Tal com assenyalaven tant les regidores que van decidir ja el passat any dur a terme la iniciativa, Maria Josep Safont d'Educació i Lluïsa Monferrer de Joventut, a més del i la responsable del projecte Creixent Junts «el balanç és realment positiu, ja que en cadascuna de les reunions sempre hem aconseguit que siguen entre set i deu les famílies que assisteixen, i per les anàlisis i les pròpies opinions dels i les participants, eixe objectiu de créixer junts i aconseguir major autonomia per als i les joves estudiants d' ESO s'està aconseguint» . Així, a través de fórmules i tècniques com compartir experiències ja viscudes i preocupacions que puguen sorgir amb altres pares i mares, estem podent aplicar diferents fórmules educatives i maneres de treballar i augmentar l'autonomia dels i les joves que estan ara mateix cursant primer o segon d'ESO i puguen tenir algun tipus de dificultat tant a nivell de socialització com de relació amb els seus propis familiars».