Safont entrega  los diplomas de educación vial a los niños y las niñas de l'Escola d'Estiu

L'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, i el regidor d'Educació, Joan Ramon Monferrer, han donat els diplomes als xiquets i a les  xiquetes de l'Escola d'Estiu que han realitzat el curs d'Educació Viària, impartit al llarg de la setmana del 8 al 12 de juliol per la Policia Local de la ciutat en l’Escola d’Estiu, que es desenvolupa enguany en el CEIP Cardenal Tarancon.

En el curs d'Educació Viària han participat al voltant de 90 xiquets i xiquetes, de 7 a 9 anys, als quals durant una setmana se'ls ha ensenyat les normes bàsiques de la seguretat viària amb classes teòriques amb exercicis i la projecció de vídeos. Després del descans, es feien les pràctiques d’educació viària amb bicicletes a través d’un parc instal·lat expressament al pati de l’escola.

Així, han aprés algunes qüestions fonamentals com la importància de portar sempre el casc amb la bicicleta, no creuar el pas de vianants en roig, caminar per les voreres sense envair el carril bici, posar-se el cinturó de seguretat dins del vehicle i respectar els stops i altres senyals de trànsit, tant si es condueix amb bicicleta com si es va a peu. En general, han conegut les senyals de trànsit, els sentits de circulació, apujar o abaixar del cotxe o de l’autobús i com viatjar-hi, la prioritat de pas i semàfors, entre altres qüestions.

En l'acte de lliurament l'alcaldessa s'ha referit a l'Escola d'Estiu com, probablement, el projecte “més important de Borriana en aquesta època de l'any” i una de les alternatives idònies per a “millorar l'estiu de les xiquetes i els xiquets i de les seues famílies”.

Així mateix, ha destacat que el projecte suposa una “gran contribució” a la conciliació de la vida familiar i laboral de més de 300 famílies perquè “som conscients que amb l'arribada de les vacances escolars, moltes mares i pares tenen dificultats i per això, facilitem la conciliació i la corresponsabilitat en igualtat de condicions i oportunitats de totes les famílies”.

En eixa línia, el regidor d'Educació ha precisat que les activitats del projecte es plantegen amb la premissa d'afavorir els hàbits saludables,”tant des del punt de vista de l'alimentació com del foment de les activitats educatives, esportives i d'oci”.

Igualment ha assenyalat que l'Escola d'Estiu serveix per a “crear espais d'inclusió on conviuen xiquets, xiquetes i adolescents del municipi, amb independència de la situació econòmica en la qual es troben les seues famílies” i en la .que es dóna “especial rellevància” a l'atenció “d’activitats complementàries de temps lliure, socials, culturals, recreatives, cíviques i educatives”.

Cal recordar que l'Escola d'Estiu de Borriana és un projecte desenvolupat per l'Ajuntament des de fa 34 anys que afavoreix a 375 xiquetes i xiquets del municipi de 3 a 16 anys. El programa ofereix un servei de menjador i activitats educatives des de les 9h i fins a les 15h durant tot el mes de juliol i també durant el mes d'agost amb el campament d'estiu.

Eixides a la piscina, al barri antic, manualitats, jocs, esports, xarrades, educació viària o classes de repàs, són algunes de les activitats programades en aquesta iniciativa. També existeix la possibilitat de contractar servei de menjador fins a les 15 hores.

CEIP Penyagolosa

Al Ceip Penyagolosa li va ser concedida el passat dia 4 de juny una subvenció per a un projecte de mobilitat de les persones per motius d'aprenentatge, Acció Clau 1, del programa Erasmus+. La subvenció és de 16.000 euros perquè el professorat del centre realitze 7 mobilitats. Els dos objectius clau del projecte són: la internacionalització del centre; procés que va començar fa ja 5 anys amb l'aplicació del Portfolio Europeu de les llengües, i la millora de la qualitat de l'ensenyament a partir de la formació en metodologia CLIL, treball per projectes, inclusió i tècniques cooperatives, així com en docència amb tauletes digitals, aspecte que ja ha constituït un dels pilars de formació del recentment acabat curs 2018-2019. Aquest projecte Erasmus+ donarà l'oportunitat a 7 docents del CEIP Penyagolosa, Borriana, de desenvolupar i millorar les seues competències lingüístiques i professionals mitjançant la realització de cursos de formació contínua a Irlanda i un període d'observació de bones pràctiques educatives en centres de Finlàndia. Aquestes activitats, que es duran a terme durant 2 cursos escolars, permetran que aquests docents compartisquen experiències amb altres companys europeus per a abordar reptes comuns i convertir-se en futurs socis per a la realització de projectes col·laboratius.
La coordinadora del projecte en el CEIP Penyagolosa, Ana Muñoz, va dir: “Estem encantats de poder participar en Erasmus+ i amb moltes ganes de començar aquest projecte. Set docents es beneficiaran de les mobilitats incloses en el projecte i de les oportunitats que proporcionarà aprendre a l'estranger, per a així continuar millorant la nostra pràctica educativa i qualitat docent en el nostre centre. Amb aquest projecte continuem avançant cap a la internacionalització educativa del CEIP Penyagolosa.
Erasmus+ (2014-2020) és el programa integrat de la Unió Europea (UE) en els àmbits de l'educació i la formació, joventut i esport, que ofereix oportunitats per a totes les persones i en tots els sectors educatius (Educació Escolar, Formació Professional, Educació Superior i Educació de Persones Adultes). A Espanya, el programa Erasmus+ es gestiona per part del Servei Espanyol per a la Internacionalització de l'Educació (SEPIE), que actua com a Agència Nacional del programa en els àmbits de l'educació i la formació i que està adscrit al Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats.

escola d'Estiu 2019

L’Escola d’Estiu és un projecte que hui dia afavoreix a un 375 xiquets i xiquetes del municipi d'edats compreses entre els 3 i els 16 anys, de manera que ajuda a la conciliació familiar i laboral de més de 300 famílies.
Aquest projecte ofereix activitats de temps lliure, tallers, excursions i jocs esportius i aquàtics en la piscina, a més d'activitats educatives i servei de menjador des de les 9.00 hores fins a les 15.00 hores de la vesprada.
L’Escola d’Estiu és tot un esdeveniment que ajuda a millorar l'estiu dels xiquets i les xiquetes, així com també a les famílies.
Així, aquest projecte es durà a terme durant tot el mes de juliol i també durant el mes d'agost amb el campament d'estiu.

visita consolación

L'alcaldessa de Borriana Maria Josep Safont i la regidora Cristina Rius, han rebut aquest mateix matí a l'alumnat de segon de primària del col·legi La nostra Senyora de la Consolació.
Els i les alumnes del centre han visitat les instal·lacions de l'Ajuntament de Borriana, així com han demostrat quant saben del mateix, a més de buidar els seus dubtes fent una sèrie de preguntes que tant María Josep Safont com Cristina Rius han respost.
Maria Josep afegia “és important que es realitzen aquest tipus d'activitats perquè els més xicotets del municipi coneguen millor els detalls del consistori i aprenguen com és el seu funcionament.”

café música Villa Fátima

 

Un més que renovat Café Música que cada any organitza el CEIP Vila Fátima amb l'arribada del final del curs, ha alçat el teló en l'edició de 2019 amb un espectacle musical a la seua “sala de concerts”. I fins allí es van desplaçar tant l'alcaldessa i regidora d'Educació, Maria Josep Safont, com la de Joventut, Lluïsa Monferrer, que van poder gaudir al costat del nombrós públic assistent les primeres actuacions, en aquest cas amb les cançons dels anys 70, 80 i 90 com a protagonistes, i que van aconseguir omplir el Col·legi Vila Fátima del millor Rock&Roll.
Una d'aqueixes novetats del Café Música d'enguany ha sigut la combinació de familiars i alumnat a l'hora de realitzar les actuacions. Així, alumnes de primària i secundària formaven el cor acompanyats pels millors músics: Juanma García a la guitarra elèctrica, i el seu fill Jaume a la bateria; Jose Vicente Guinot al teclat; el component del mític grup Driada Jose María Vergara al baix i Pascual Ortolá a la guitarra elèctrica, pares d'alumnes i alumnes del col·legi que han dedicat el seu temps i la seua passió al projecte musical del Col·legi Vila Fátima. A més, han estat acompanyats per dos alumnes en pràctiques, María Robles i Ramón Sebastià, que s'han volgut sumar a la comunitat educativa del centre.
Així, des de dijous passat i fins ahir diumenge amb l'última de les jornades, el públic assistent va poder gaudir d'un espectacle de música amb referents com Sabina, Mclan, U2, Els Secrets o Queen, i sobretot amb l'objectiu de compartir la il·lusió que cada any torna a pujar a l'escenari del col·legi Vila Fátima.

 

 

 

 

 

oberta matrícula EOI 2019-2020

L’Escola Oficial d’Idiomes (EOI) de la Plana Baixa i la resta d’EOI de  la Generalitat Valenciana han iniciat el primer període d’admissió i  matrícula per al curs 2019 – 2020, per a l’alumnat actual i per a  l’alumnat de nou ingrés. La novetat d’enguany és que tot el  procediment es farà per via telemàtica i l’alumnat que actualment  cursa estudis en una EOI també haurà de participar en el procés  d’admissió i matrícula, tot i que es respectaran les preferències de  l’alumnat actual sobre les de l’alumnat de nou ingrés, d’acord amb les  instruccions de matrícula de la Conselleria d’Educació.

L'EOI Plana Baixa ha habilitat un enllaç directe al procediment  d’admissió i matrícula des de la seua pàgina web. L'adjudicació de  vacants serà centralitzada, cada alumne/a farà una única sol·licitud  en què podrà triar més d'una EOI o secció i un màxim de tres idiomes,  amb diferents possibilitats horàries. Posteriorment, el dia 15 de  juliol, l'alumnat admés rebrà una notificació de l'assistent telemàtic  perquè procedisca a matricular-se fins al dia 10 de setembre, d’acord  amb les seues preferències i les vacants existents en els centres,  idiomes i horaris sol·licitats.

En el mes de setembre s’habilitarà un segon període per al procediment  telemàtic d’admissió i matrícula centralitzat, del 16 al 19 de  setembre, per a l’alumnat que estiga pendent de les proves de  certificació de setembre i per a aquelles persones que no hagen  participat, o no hagen estat admeses, en el període d’admissió de  juny. Finalment, a partir del dia 1 d’octubre les EOI oferiran totes  les vacants disponibles, per a la matrícula de les persones que ho  desitgen, en les secretaries dels centres de forma presencial i sense  cap tipus de preinscripció, fins que s’exhaurisquen les places.

L'EOI Plana Baixa, amb seu a Vila-real, compta amb sis seccions:  Borriana, la Vall d’Uixó, Onda, Nules, Segorbe i l’Alcora. Actualment  ofereix cinc idiomes (anglés, francés, valencià, italià i alemany), es  va crear en setembre de 2018 i enguany espera superar els 2.000 alumnes.


premis cañada blanch 2019

La implicació i el compromís que la Fundació la Cañada Blanch ha mostrat des de la seua creació amb el món de l'educació i el coneixement a la ciutat de Borriana, s'ha vist una vegada més reflectida en l'acte de lliurament dels tres premis a la Trajectòria Educativa que ha tingut lloc en el Saló de Plens Municipal. Allí, l'alcaldessa Maria Josep Safont ha començat per agrair “a la Fundació la Cañada Blanch la seua implicació en el creixement cognitiu i educacional dels nostres i nostres joves, amb el lliurament d'aquests tres premis a la Trajectòria Educativa de 2018-19, que un any més han de servir per a incrementar les seues ganes de seguir amb els estudis, gràcies també, al suport que reben per part de la Fundació”. Així, han sigut el President de la Fundació, Juan Viña Torres, la Directora, Paula López Marín i un dels patrons, Toni Lleó, els qui en nom de la Fundació la Cañada Blanch han presidit l'acte al costat de l'alcaldessa i regidora d'Educació a Borriana Maria Josep Safont i el regidor de Cultura, Vicent Granel, i han anat entregant els fins a tres premis de 500 euros, que com han explicat des de la Fundació “sempre van destinats a sufragar les despeses que a nivell econòmic puguen tindre en la seua trajectòria acadèmica”. Així, el primer a rebre el seu premi ha sigut l'alumne de l'IES Llombai, Pau Musoles Borja, qui ha cursat el Cicle Mitjà d'Electricitat destacant per uns resultats acadèmics excel·lents. A continuació, ha sigut l'alumna de 2n de Batxillerat de l'IES Jaume, Andrea Capella Gómez qui rebia el seu premi, per a finalment donar pas a la tercera de les premiades, Alba Cabedo Amador del Col·legi Salesià qui també rebia el seu diploma i la felicitació tant de la Fundació com dels propis representants municipals presents en l'acte. Tal com explicaven des de la pròpia Fundació, aquests premis “pretenen continuar dinamitzant i millorant les prestacions i recursos dels i les estudiants de Borriana de cara al futur, i al seu torn, mantindre aqueixa estreta relació i col·laboració de la Fundació amb la ciutat natal de Vicente la Cañada Blanch, així que us donem l'enhorabona als tres premiats, a les vostres famílies i professorat dels centres”. Finalment, l'alcaldessa de Borriana Maria Josep Safont ha agraït i iniciat l'aplaudiment per a “els professors i professores dels vostres centres pel treball que realitzen, a la Fundació la Cañada Blanch per la seua contínua implicació en el món educatiu de Borriana”.

Pla Coeducatiu

Els centres d'Educació Infantil i Primària de Borriana 5Novenes de Calatrava, CEIP Penyagolosa, CEIP Cardenal Tarancón i CEIP Pare Vilallonga han rebut durant l'últim mes la visita de l'especialista en matèria coeducativa, Sandra Molines Borrás, qui ha sigut l'encarregada de les formacions per a la creació de futurs Plans Coeducatius d'Igualtat en els diferents centres d'educació de la ciutat. A través de les regidories d'Educació i Igualtat que s'han encarregat de la coordinació prèvia i dissenys de les diferents sessions a desenvolupar en cada centre, han sigut un total de 1.461 persones les que han pres part en aquesta intervenció inicial que com explicava la regidora d'Igualtat, Maria Romero, “suposen un pas més dins de la consecució dels Plans Coeducatius de Centre en els que la perspectiva de gènere i la cerca de la igualtat i l'equitat entre totes les persones que formen la comunitat educativa, ja que en varis dels quatre centres participants en aquesta primera edició de les formacions, ja tenien a la seua esquena diverses experiències sobre aplicació de mesures per a la consecució real i total de la igualtat”.
Així, una vegada analitzats les dades sobre l'abast de les sessions celebrades en cadascun dels quatre centres educatius de Borriana, “la conclusió no pot ser més positiva ja que les intervencions en cada centre han fet que entre alumnat, professorat i famílies hagen sigut prop de 1.500 persones les que han conegut de prop i podran aplicar en un futur aqueixa redacció del Pla Coeducatiu”. Tal com van destacar tant la regidora de Educació, Maria Josep Safont, com la d'Igualtat, Maria Romero en les visites que van fer a diverses de les formacions que Sandra Molines va oferir al professorat de cada centre “cal agrair, primer, la implicació que ha tingut la comunitat educativa en aquesta iniciativa, ja que en els quatre centres han sigut més del 80 per cent els i les professores que han volgut prendre part en les formacions, a més de l'alumnat que en futur veurà millorats els aspectes relatius a igualtat i equitat en els seus centres, i que suposa un total de 1.300 alumnes”.