El Ayuntamiento triplica las prestaciones  en el mes de estado de alarma por el COVID 19

L'Ajuntament de Borriana celebrarà una gran festa d'aniversari de tots els xiquets i xiquetes que l’han commemorat a casa seua cases durant el confinament provocat per la crisi sanitària del COVID 19, a la qual estan també convidats tots els seus amics i familiars, segons ha anunciat l'alcaldessa del municipi, M. Josep Safont.

Per a això, ha dictat un bàndol especial dirigit a la població més xicoteta del municipi, que arreplega aquesta iniciativa en la qual està treballant el departament de Joventut del Consistori que organitzarà "la major festa d'aniversari de la història" d'aquesta ciutat i que es durà a terme, ha explicat Safont, “una vegada finalitze el confinament i puguem tornar a reunir-nos amb totes les garanties”.

"Quan tot acabe i puguem tornar a ajuntar-nos, l'Ajuntament organitzarà la major festa d'aniversari de la història de Borriana, per a celebrar tots els aniversaris d'aquesta època de confinament i a la qual estaran convidats tots els xiquetes i totes les xiquetes de Borriana", arreplega el ban infantil. Aquesta gran festa es realitzarà en una data que es farà pública en el seu moment i es comunicarà pels canals oficials de l'Ajuntament en xarxes socials

Per part seua, la regidora de Joventut, Lluïsa Monferrer, ha assenyalat que molts xiquets i xiquetes s'han vist obligats a celebrar els seus aniversaris “en temps de coronavirus a sa casa sense una festa amb amics, amigues i familiars i han comprés la situació d'una forma admirable”, per això, ha aprofitat per a donar les gràcies per la paciència que estan demostrant els més xicotets als quals demana que “continuen sent forts” i aguanten “una miqueta més”, perquè “estem molt orgullosos del que esteu fent".

A més, Safont ha transmés “la felicitació més sincera a tots els xiquets i xiquetes de Borriana” de part de la Corporació Municipal per “la seua ajuda en la lluita contra el Coronavirus”, i “pel seu exemplar comportament i actitud positiva per a suportar aquesta situació”.

“Els xiquets i les xiquetes de Borriana estan demostrant la seua valentia i la seua responsabilitat quedant-se a casa seua. A més, estan decorant les seues finestres i balcons amb dibuixos i ajudant els seus pares en les tasques de la llar”, ha destacat.

Aquesta actitud, assenyala l'alcaldessa, "mereix un premi que compense la tremenda injustícia que és no poder celebrar un dia tan important amb els amics i les amigues", per aquest motiu l'Ajuntament ha previst la celebració d'aquesta gran festa quan per fi es guanye la batalla a la pandèmia del coronavirus”.

L'objectiu d'aquesta activitat, ha indicat, és que “tots els xiquets i xiquetes de la nostra ciutat puguen vindre a celebrar de forma conjunta el seu aniversari, independentment que haja sigut al principi o final de la crisi sanitària. També, els amics, les amigues i, en general, tota la població infantil de la ciutat estaran convidats a aquesta celebració d'alegria”, ha puntualitzat, a més de considerar que aquesta “celebració particular i aportació d'alegria són molt importants en aquest moment”.

La Corporación y la Policía Local rinden homenaje a la residencia de ancianos de Cáritas

Avui han sigut les persones majors i el personal de la residència d'ancians de Càritas Interparroquial de Borriana, els que han rebut la visita i els aplaudiments de la Corporació municipal i de la Policia Local del municipi. L'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, ha destacat que, per ara, continua sense haver-hi cap cas positiu del virus COVID 19 en les dos residències de majors del municipi, la qual cosa és motiu d’alegria i reconeixement de la faena ben feta per part de tota la ciutadania de Borriana.

L'alcaldessa, acompanyada de diversos regidors i responsables de la Policia Local de Borriana, han rendit en forma d'aplaudiments un emotiu homenatge a les portes de la residència per a “traslladar-los el suport en nom de tota la ciutat, en un moment en què sens dubte el necessiten, i reconèixer la força i l’enteresa que estan demostrant en aquesta complexa conjuntura”.

Safont ha manifestat “el franc agraïment i enèrgic alè a tot l'equip de professionals de la plantilla de la residència”, i també ha mostrat el reconeixement “pel seu gran treball i per les qualificades cures que proporcionen als nostres majors, tan valuosos en aquesta difícil situació que estem vivint”.

Les persones majors que estan ara mateix confinades en la residències de Borriana, ha exterioritzat l'alcaldessa, “travessen circumstàncies intenses d'incertesa i sense poder rebre la visita dels seus familiars i amistats”. Per això, “més que mai, els hem de mostrar el nostre suport i solidaritat, a ells i al personal que està acurant la vigilància per a atendre'ls i mitigar el seu patiment”.

Aplausos para los mayores de la residencia

Emotiu moment el que s'ha viscut aquest matí a les portes de la residència per a persones majors dependents de la Generalitat, i és que fins allí s'han desplaçat l'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, acompanyada d’alguns regidors, al costat d’un vehicle amb els responsables de la Policia Local de Borriana, per a dedicar-los un aplaudiment afectiu tant al personal del centre com a les persones resident, per la seua força i enteresa.

L'alcaldessa i la Policia Local han volgut, d'aquesta manera, retre’ls un homenatge en aquests moments tan difícils de la pandèmia que castiga Espanya i el món pel COVID 19, que són “especialment delicats per a les persones majors dependents, i compromesos per al personal que els atén”.

Aquests aplaudiments, ha indicat Safont, simbolitzen i mostren “el nostre suport en nom de tota la ciutat de Borriana, en un moment en el qual, sens dubte, el necessiten” i suposa manifestar públicament “el nostre més sincer agraïment a tot l'equip de professionals de la plantilla de la residència i el nostre reconeixement pel seu gran treball i per les qualificades cures als nostres majors, tan transcendentals i més en aquesta situació.

Les persones majors que estan ara mateix confinades en la residència de majors no poden rebre la visita dels seus familiars, i el personal està acurant els tractaments per a atendre'ls, per això, ha explicat l'alcaldessa, “hem volgut enviar un missatge amb la intenció de motivar-los perquè no decaiguen i donar-los un impuls d'ànims i de força en aquests moments”.

L'alcaldessa ha posat en relleu que, per ara, no hi ha cap cas positiu del virus COVID 19 en les dos residències de majors del municipi. També ha indicat que dilluns que ve seran les persones majors i el personal de la residència d'ancians de Càritas Interparroquial de Borriana, els que rebran la visita i els aplaudiments de la Corporació i la Policia Local.

Los servicios sociales de Burriana multiplican su actividad por la crisis sanitaria del COVID 19

L'emergència sanitària provocada pel COVID 19 i la consegüent declaració de l'Estat d'Alarma ha multiplicat de forma exponencial el treball d'atenció primària dels serveis socials municipals a Borriana, que està rebent una mitjana de 25 cridades al dia.

Amb molt més treball i com a prevenció, ara preval l'atenció a través de plataformes telemàtiques i atén telefònicament les sol·licituds de cita que demanen els ciutadans i l'atenció i ajudes prioritàries se centra en els col·lectius més vulnerables.

Per a una eficaç cobertura, des del primer moment, els serveis socials municipals han concentrat els seus esforços, reforçat i dissenyat protocols d'actuació i reorganitzat l'atenció, amb la finalitat de donar resposta a les situacions derivades d'aquesta situació excepcional.

Així, l'estat d'alarma i l'obligatorietat d'estar-se en els domicilis particulars ha obligat el servei d'ajuda a domicili a cancel·lar algunes de les prestacions a favor d'unes altres, com ara, la compra d'aliments, medicines o el seguiment de les 108 unitats familiars actives que es beneficien en aquests moments, amb fitxes de seguiment i intervenció programada segons la necessitat detectada.

Servei a domicili que es reforça amb trucades de treballadores socials que aborden amb major profunditat la situació a fi d'avaluar la possible vulnerabilitat i adoptar més mesurades de suport, si es requereixen, i que recorden les mesures recomanades per sanitat, els telèfons d'atenció i es preocupen per la salut física i psicològica de les persones usuàries.

No és l'únic servei que ha intensificat el contacte telefònic, la primera actuació des que es va decretar l'emergència sanitària va ser anticipar-se a estats de necessitat que pogueren afectar la població especialment vulnerable, generant un document de treball per àrees diferenciades d'intervenció, a fi de poder contactar amb ells i valorar en quina situació es trobaven.

Aquest document incloïa 17 persones majors, 9 especialment vulnerables per presentar malalties mentals, 23 unitats familiars sense cap tipus d'ingrés i 11 unitats familiars més amb persones amb diversitat funcional. Amb tots ells s'ha contactat i s'ha establit el seguiment de la intervenció a realitzar.

A més, el personal de serveis socials crida de forma periòdica les persones majors que viuen soles i no utilitzen els serveis d'atenció a domicili de l'Ajuntament de Borriana, amb l'objectiu tant d'interessar-se pel seu estat en general com de controlar si compten amb suport familiar per a fer front a les necessitats quotidianes.

S'ha actualitzat també el llistat de persones usuàries del servei de teleajuda de la Diputació Provincial de Castelló, i s'ha realitza contacte telefònic amb les 123 persones usuàries d'aquest dispositiu dirigit a persones majors, a fi de determinar les seues necessitats. La majoria de les situacions són ateses per la xarxa sociofamiliar pròxima, únicament en quatre ocasions ha sigut necessari establir un seguiment, bé de caràcter setmanal bé de caràcter diari.

Una altra labor que es coordina i desenvolupa des de serveis socials, per a evitar desplaçaments a les persones malaltes i familiars, és la recollida i distribució de la medicació de determinats medicaments que reglamentàriament només es dispensen en la farmàcia de l'hospital i que els pacients havien d'acudir a arreplegar als hospitals. Es tracta de fàrmacs per a múltiples patologies, des d'oncològiques a hematològiques, per a l'esclerosi múltiple o l'artritis reumatoide, teràpies biològiques i un llarg etcètera.

41 ajudes d'emergència

També han augmentat les actuacions dirigides a garantir la cobertura de necessitats bàsiques de la població més vulnerable. Així, s'han tramitat un total de 41 ajudes d'emergència dirigides a adquirir productes de primera necessitat, a través de la gestió de vals de menjar a adquirir en l'establiment habilitat a aquest efecte i s'ha flexibilitzat l'horari d'adquisició, a fi de minimitzar les conseqüències dels desproveïments inicials.

S'ha tramitat una ajuda d'allotjament urgent d'una unitat familiar, i una prestació econòmica individual d'emergència en concepte de subministraments energètics per a proveir d'aigua a una persona major molt vulnerable.

Altres actuacions

Així mateix, respecte a les beques de menjador de la Conselleria d'Educació, s'han coordinat amb tots els centres escolars de la localitat i contactat amb les unitats familiars amb menors perceptors d'aquestes beques a fi d'assessorar-los sobre el funcionament, i oferir-los igualment el servei, en cas que tingueren dificultats per a fer-les efectives.

A més d'aquestes gestions més protocolitzades, s'han atès les cites prèvies ja concertades mitjançant atenció telefònica, al mateix temps que s'han realitzat actuacions derivades des del centre de salut com a compres, receptes, atenció domèstica puntual i repartiment domiciliari de medicació a malalts especialment vulnerables.

Paral·lelament, s'atén persones majors o vulnerables que tenen els familiars fora de la localitat i que manifesten alguna necessitat relacionada amb la provisió d'aliments de primera necessitat o medicació, o la immediatesa del subministrament de menjar via el menjador social, programant-se la realització de compra.

També es realitzen atencions telefòniques puntuals que sol·liciten informació genèrica i que són ateses per les treballadores socials de zona o derivades al recurs corresponent.

Contacte serveis socials municipals

La regidora de Serveis Socials, Lolín Carbonell, ha assegurat que en aquests moments “durs i d'incertesa” es posa en valor “més que mai els serveis socials del municipi, pròxims a la ciutadania, sobretot a les persones més vulnerables: majors i dependents i famílies amb escassos recursos”. Per a aquests col·lectius, ha assegurat, els serveis socials municipals són “garantia de respostes precises a les seues necessitats bàsiques”.

Respecte a les vies de comunicació amb els serveis socials municipals, Carbonell ha indicat que davant el possible col·lapse de les línies telefòniques del 964 515 014, la comunicació via correu electrònic és una ferramenta àgil serveis.socials@burriana.es

Així, en cas de voler comunicar alguna situació de necessitat poden enviar un correu amb una breu ressenya de la situació que dona lloc a la consulta amb el nom, cognoms i telèfons de contacte. Personal de serveis socials es posaran en contacte amb la persona al més prompte possible.

Finalment, ha destacat que també han contactat amb serveis socials “moltes persones que de forma desinteressada s'han oferit per a col·laborar”, encara que, de moment, des dels serveis socials no s'ha activat cap servei d'aquestes característiques. Així mateix, ha explicat que es manté una comunicació fluïda i la col·laboració amb les diferents entitats socials de la localitat (Creu Roja, Càritas, Salesians…), “les quals han mostrat el seu tarannà col·laborador i facilitat atencions en què, per la seua peculiaritat, ha sigut necessària la seua participació”.

Constituido el Consell Municipal de la Gent Gran

El Consell Sectorial Municipal de la Gent gran ha quedat constituït avui en la sessió constitutiva presidida pel regidor delegat de l'àrea de Gent gran, Hilario Va usar, per delegació de l'alcaldessa M. Josep Safont.

Formen part d'aquest Consell, com a vocals, els representants de les quatre associacions de persones majors del municipi, en concret, de l'Associació del Major Borriana, de Pensionistes i Jubilats el Calvari, de l'Associació de Jubilats i Pensionistes la Bosca i de l'Associació de Jubilats de la Plana Baixa, així com la tècnica en cap dels Serveis Socials municipals, Cristina Marco.

Després de la reunió de constitució, Usó ha explicat que el Consell Municipal de la Gent Major és “un òrgan assessor i consultiu mitjançant el qual s'articula la representativitat dels ciutadans amb la finalitat de propiciar un espai de debat i comunicació”. Considera que així, s'ha creat “un marc de participació per a la proposta i promoció d'iniciatives en l'àmbit de les polítiques públiques que afecten especialment les persones majors del municipi”.

En concret, ha assenyalat, el Consell de la Gent Major té la finalitat d'instrumentar la participació i la col·laboració de les persones majors per a “millorar l'atenció a les seues necessitats, així com per a la defensa dels seus drets i la promoció del seu benestar”.

El responsable municipal de l'àrea ha explicat que en aquesta sessió constitutiva s'ha creat, a més, una primera mesa de treball que es reunirà el pròxim 25 de març, i s'ha acordat que la primera reunió del Consell se celebrarà el 22 d'abril a la sala de Plens, a la qual podran assistir les persones que ho desitgen i a la qual es convidarà a totes les entitats del municipi.

En la mateixa sessió, l'Associació de Majors ha presentat un escrit amb algunes reivindicacions, com ara, la creació d'un autobús circular que facilite els desplaçaments a les persones majors entre els diferents espais i serveis del municipi, per exemple, ambulatoris, mercat dels dimarts, cementeri, etc.

També inclou la petició de la creació d'un Casal, com a primer pas per a la posada en marxa d'un altre CEAM, en una zona oposada a la ubicació de l'actual, per a poder atendre un major nombre de persones. Aquesta sol·licitud, ve argumentada per l'envelliment gradual de la població i la demanda mensual d'usuaris de l'actual CEAM, que segons addueixen té llistes d'espera.

Acto benéfico de apoyo a AFDEM

L'alcaldessa M.Josep Safont va assistir al monòleg 'Curiositat valenciana' del còmic valencià Raul Antón, un acte benèfic organitzat per l'Associació de Familiars de Malalts Mentals de Borriana (AFDEM), amb la col·laboració de l'Ajuntament.

Es tracta d'un dels actes organitzats per l'entitat FDEM a Borriana per a commemorar el Dia Mundial de la Salut Mental que se celebra el 10 d'octubre, amb diverses activitats que cerquen concentrar l'atenció en la identificació, tractament i prevenció d'algun trastorn emocional o de conducta destacat per a aqueix any.

L'alcaldessa va manifestar el suport de l'equip de govern a AFDEM, al mateix temps que va sol·licitar la “necessària implicació dels ciutadans i les ciutadanes per a poder dur a terme la labor tan important que desenvolupa l'associació amb la finalitat d'ajudar a millorar la qualitat de vida de les persones amb malaltia mental crònica».

A l'acte benèfic van assistir també les regidores d'Hisenda, Cristina **Rius, de Serveis Socials, Lolin Carbonell, d'Igualtat, Maria Romero i de Turisme, Sara Molina.

Safont suscribe el convenio de colaboración con Cáritas 2019

L'alcaldessa, Maria Josep Safont, i la presidenta de Cáritas Interparroquial de Borriana, Pilar de Miguel, han subscrit el conveni anual de col·laboració, pel qual el Consistori destinarà 13.000 euros a l'entitat per a la seua organització i per a projectes socials en 2019. En la firma de l'acord ha estat present també la regidora de Serveis Socials de l'Ajuntament, Lolín Carbonell.

Durant la signatura del conveni, l'alcaldessa ha reconegut a l'entitat “la seua labor social i el seu treball diari i de proximitat amb els col·lectius que més ho necessiten i al qual moltes vegades les institucions públiques no poden arribar”, per la qual cosa, segons ha manifestat, “l'acció de Cáritas és bàsica i tremendament necessària per a continuar treballant per la igualtat d'oportunitats de tota la ciutadania”.

A més ha mostrat el seu agraïment a l'entitat recordant “l’esforç i el compromís dels voluntaris i de les voluntàries” i també ha destacat els serveis que presta amb programes d'ocupació, l'economat, el rober, l'acolliment i les classes.

Segons es desprèn del conveni de col·laboració, en primera instància l'Ajuntament abonarà el seixanta per cent de la quantitat estipulada en concepte de pagament anticipat com a finançament per a poder dur a terme les actuacions inherents a la subvenció, i el 40% restant un camí justificada la totalitat de l’ajuda i amb l’informe previ de la Comissió de Seguiment.

El CEAM dispone de un aula en la Casa de Cultura para actividades

El regidor de Gent Gran, Hilario Usó, coincidint amb el Dia Internacional de les Persones d'Edat, va acompanyar un grup d'alumnes d'expressió corporal del CEAM (Centre Especialitzat d'Atenció als Majors) a l'inici de les classes a la sala multiusos del Centre Municipal de Cultura la Mercé.

Usó ha explicat que després de la seua gestió amb la delegació municipal de Cultura, la regidoria ha cedit un espai a la Casa de la Cultura per a la realització d'algunes de les activitats més demandades en el CEAM. Amb aquesta acció, ha assegurat el regidor, “hem tractat de pal·liar la llista d'espera que hi ha en el CEAM en diverses activitats”.