Durant la propera setmana  es convocarà a les parts per tancar, entre altres punts, la campanya promocional de Nadal

La màxima responsable de l'àrea de Comerç de Borriana, Inma Carda ha volgut aclarir que “després del conflicte obert per la Federació del Comerç i tenint en compte que molts comerços, a títol personal, s'han posat en contacte amb nosaltres per postular-se en contra de les reivindicacions plantejades per la Federació”, pretén “tancar aquest capítol mantenint una reunió amb els representants del comerç la setmana vinent per parlar sobre aspectes concernents a la campanya de nadal que tenim pendent i que, davant el desacord, havíem ajornat”.
Com és habitual des de l'arribada al consistori de Carda, la forma de treballar amb el comerç ha estat mantenir reunions periòdiques per anar planificant les diferents campanyes o esdeveniments del comerç. Fruit d'aquestes trobades ha estat possible la creació de la Federació del Comerç que aglutina a prop de 350 comerços i l'aprovació del Consell Local del Comerç que tindrà la seva primera reunió a l'octubre. Des de les primeres reunions, la regidora ha defensat una marca comercial que identifiqui a un comerç proper, amb gran varietat de productes i de qualitat. Tal com ha assenyalat carda “el comerç de proximitat o local és un motor econòmic que necessita del suport institucional per això una de les visites que rebem a principi d'any va ser la del Director General de Comerç i Consum, Natxo Costa, qui va explicar l'ànim del govern autonòmic de no liberalitzar l'horari comercial en pro del comerç local, així com potenciar les fires i productes artesans.
Seguint aquesta línia, Carda sempre ha defensat potenciar el comerç local amb els recursos que es tenen, d'una banda recursos autonòmics com és l'Ordre d'ajudes destinades al Comerç que es va publicar la setmana passada i que ha estat comunicada al comerç i s'ha ofert al tècnic AEDL de l'Ajuntament per assessorar, informar i orientar, així com de Diputació on no hi ha ajudes per al comerç i per això l'edil va mantenir una reunió amb el diputat popular de Promoció Econòmica a l'abril per expressar el seu malestar per la falta de suport de la Diputació al sector. A nivell municipal, el pressupost per a Comerç de 2016 ascendeix a 37.000€, dels quals 10.300€ són per a Promoció Comercial i es va procedir a decretar una subvenció per la Fira de Sant Antoni de 6.032€ i dos Convenis, un per a l'Associació dels Coents de Borriana de 3.900€ i un altre per la Federació del Comerç de Borriana de 16.750€ signats a principi de juliol i que en principi serviria perquè la Federació gestionés aquests diners en la dinamització del comerç en dos esdeveniments principalment, Pop Up Market a l'estiu i Campanya de Nadal. Comparativament, en 2015 el pressupost va ser de 31.338€ i el de 2014 de 27.225€.
Independentment a les dotacions econòmiques, des del principi de la legislatura, Carda ha apostat per les xarxes socials per promocionar el comerç, i des d'agost de 2015 ha posat a la disposició del comerç el Web, facebook i twitter de Promoció Econòmica, apostant per arribar a un públic digital que pugui interactuar amb el comerç local.
Respecte a la polèmica del Mercat de la Mar, Carda ressalta que si es pretén crear una marca de Comerç Local de qualitat cal diferenciar-se de la venda ambulant: ”són dos sectors econòmics diferents amb un públic objectiu diferent. No obstant això, el període de presentació de sol·licituds va ser públic i es van presentar comerços locals que han estat assignats amb una parada, si bé per a això havien d'estar al corrent en impostos relatius a la venda ambulant”. L'altra opció que va plantejar fora de termini la Federació del Comerç és poder disposar d'un espai de 12m per a ús privatiu no obstant això, el consistori entén que és interessant un espai per a associacions i federacions però no amb caràcter exclusiu a una.
La regidora espera que aquestes discrepàncies sorgides puguen “solucionar-se per poder continuar treballant pel Comerç Local com hem vingut fent des que vam entrar a formar part de l'equip de govern municipal”.