Brote de covid 19 en la Policía Local de Borriana
  • L'Ajuntament ha donat a conéixer la situació a Salut Publica i al departament d'Interior de la Generalitat, i s'ha iniciat el procediment per a realitzar les proves a tota la plantilla


La Policia Local de Borriana corrobora un brot de coronavirus amb 4 persones confirmades que han donat positiu en les proves de la Covid-19. El contagi es va iniciar en una reunió social fora del municipi en què va estar present un agent, que només conéixer que una de les persones assistents havia resultat positiva, ho va comunicar i encara que era asimptomàtic, de manera preventiva va ser apartat del servei.

Després de confirmar el positiu, com a mesura preventiva, des de la Policia Local es van confinar i es van realitzar les proves als altres 6 companys de la plantilla que tenien contacte directe, tots ells asimptomàtics. Com a resultat, tres d'ells més han donat positiu i els altres tres, negatius.

L'Ajuntament ha donat a conéixer la situació a Salut Publica i al departament d'Interior de la Generalitat, i s'ha iniciat el procediment per a realitzar les proves a tota la plantilla.

En aquest sentit, l'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, ha volgut fer una crida a la “tranquil·litat i a la prudència”, i ha reafirmat que la seguretat en la ciutat “està garantida” perquè els serveis no es voran afectats. Al mateix temps, encara que admet una certa preocupació pel brot, confia en les accions preventives i sanitàries que s'han dut a terme per a “contindre el virus, protegint la salut tant dels veïns i veïnes com del personal del servei de la Policia Local”.

L'alcaldessa ha confirmat, així mateix, que la Policia Local de Borriana aplica “escrupolosament” totes les mesures de prevenció dictades per les autoritats sanitàries, i ha establit les mesures extraordinàries per a minimitzar al màxim les situacions de risc, evitar contagis i mantindre el servei en les millors condicions possibles.

Així, tota la plantilla d'agents compta amb equipament complet de prevenció: mascareta, guants, gel i líquid desinfectant, i ulleres de protecció. A més, s'han pres mesures organitzatives extraordinàries oportunes per al personal, en zones de descans, en els canvis de torn, en la desinfecció d'instal·lacions, entre d’altres.

El consultorio auxiliar del Grao abrirá el lunes 1 de junio

El Departament de Salut de la Plana ha notificat que des de dilluns que ve, 1 de juny, estarà operatiu el consultori auxiliar del Grau, situat al carrer del Mestre Rodrigo, per a prestar assistència sanitària a tota la població de la zona marítima de Borriana.

Segons ha indicat el Departament de Salut, provisionalment, els pacients que eren atesos en el consultori del Port s'adscriuran al consultori auxiliar del Grau, les instal·lacions del qual estan situades al Centre Multifuncional i l’horari será de 8h a 15h de dilluns a divendres.

Opcionalment, la població del consultori del Port podrà sol·licitar la seua adscripció a qualsevol dels centres de salut del municipi, gràcies a les gestions realitzades des de la Tinença d'Alcaldia del Port, decisió que ha agraït el regidor del Port, Vicent Aparisi.

Totes les persones afectades per aquest canvi de centre, que substitueix el consultori de l'avinguda de la Mediterrània, han rebut en els domicilis la comunicació pertinent, i per a comunicar-se amb el consultori auxiliar del Grau, les persones usuàries hauran de cridar al telèfon 964 399 280.

Quant al consultori del Port, Sanitat recorda que, de moment, no és possible la seua reobertura, a causa de les seues característiques arquitectòniques, que impossibiliten mantindre una distància de seguretat entre les persones usuàries, i tampoc disposar d'una consulta diferenciada per a pacients de patologies respiratòries, sospitosos de la Covid-19.

En aquest sentit, insisteix que l’actual situació de pandèmia per coronavirus obliga a prendre mesures per a disminuir les probabilitats de transmissió en locals de pública concurrència, especialment en el cas dels centres sanitaris. Per a reduir el risc de contagi és essencial poder mantindre una distància de dos metres entre els usuaris i disposar d'espais diferenciats per a atendre pacients amb patologia respiratòria.

L'obertura de les instal·lacions sanitàries d'atenció primària en la zona de salut de Borriana respon a criteris organitzatius d'acord amb consideracions assistencials i el Departament de Salut ha comunicat que l'activitat programada es manté suspesa i que l'atenció sanitària és preferentment i prioritàriament telefònica.

Per tant, el restabliment no comporta la lliure presència de persones en els centres sanitaris, ja que continua activa l'alerta sanitària. D'aquesta forma, els usuaris hauran d'establir contacte telefònic previ amb el centre de salut o consultori i seguir les indicacions del personal assistencial.

Sanidad restablece cenros y servicios del área de salud de Burriana

 

El Departament de Salut de la Plana ha notificat que restableix l'activitat assistencial en els centres de salut i consultoris del municipi des d'avui dilluns, 18 de maig. Hi haurà noves mesures assistencials amb la garantia que tota la ciutadania rebrà el tipus d'assistència sanitària més d'acord amb la seua situació clínica a través de l'atenció telefònica, l'atenció domiciliària i l'atenció urgent.

Segons ha indicat el departament de Salut, el restabliment no comporta la lliure presència de persones en els centres sanitaris, ja que continua activa l'alerta sanitària. D'aquesta forma, els usuaris hauran d'establir contacte telefònic previ amb el centre de salut o consultori i seguir les indicacions del personal assistencial.

L'atenció en la zona bàsica de salut de Borriana queda restablida amb la següent organització assistencial: Centre de Salut Borriana I en horari de matí i vesprada de 8h a 21h i el Centre de Salut Integrat Borriana II en horari de 8h a 15h de dilluns a divendres.

Quant als consultoris, el del Port, de moment, no serà possible reobrir-lo a causa de les seues condicions arquitectòniques, perquè impossibiliten mantindre una distància de seguretat entre les persones usuàries, ni tindre una consulta diferenciada per a pacients de patologies respiratòries, sospitosos de la Covid-19.

Provisionalment, la població adscrita al consultori del Port serà atesa en les instal·lacions del consultori auxiliar del Grau en horari de 8h a 15h de dilluns a divendres, i opcionalment, gràcies a les gestions realitzades per la Tinència d’Alcaldia del Port, podran sol·licitar la seua adscripció a qualsevol dels centres de salut del municipi, decesió que ha agraït el regidor del Port, Vicent Aparisi. El consultori de les Alqueries també reobri en horari de 8h a 15h de dilluns a divendres.

Finalment, el Punt d'Atenció Continuada (PAC) situat en Centre de Salut Borriana I, que atén les urgències fora de l'horari normal de funcionament, segueix amb el mateix horari assistencial, per la qual cosa l'assistència sanitària en la zona bàsica de Borriana té horari 24 hores, inclosos caps de setmana i festius.

L'obertura d'aquestes instal·lacions respon a criteris organitzatius d'acord amb consideracions assistencials i el Departament de Salut ha comunicat que l'activitat programada es manté suspesa i que l'atenció sanitària és preferentment i prioritàriament telefònica.

Així, davant la necessitat d'assistència sanitària, s'ha d'establir contacte telefònic prèviament amb el centre, excepte urgències, també la sol·licitud de cites, informes i tràmits es realitzarà per via telefònica i tan sols s'ha d'acudir al centre en el cas de necessitat d'assistència urgent.

Perquè el contacte assistencial siga àgil i efectiu, aquelles persones que estiguen esperant atenció sanitària telefònica, han de romandre atents al seu dispositiu telefònic (mòbil o fix).

A més, el Departament de Salut de la Plana ha informat que el nombre de persones dins dels centres de salut i consultoris estarà limitat per a incrementar la seguretat de pacients, usuaris i treballadors. Igualment, és obligatori l'ús de màsquera, tant per a les consultes presencials com per a les visites, sol·licitud o altres tràmits i respectar en tot moment la distància de seguretat de dos metres.

Així mateix, es prega puntualitat en les cites programades. Les persones que requerisquen assistència han d'acudir al centre sense acompanyants, excepte en el cas de menors d'edat i persones dependents. L'atenció domiciliària continuarà segons criteri clínic.

Des del Departament de Salut de la Plana, i en nom del personal implicat en l'activitat assistencial, traslladen el seu agraïment a totes les persones de la zona bàsica de salut de Borriana, per la seua comprensió davant aquesta excepcional situació sanitària i per complir amb les normes de confinament poblacional i desescalada.

 

 

El Ayuntamiento intensdifica el tratamiento contra los mosquitos

L'Ajuntament de Borriana ha intensificat aquest mes els tractaments per a evitar la proliferació de mosquits com a conseqüència de les pluges recents i de la pujada de temperatures, tot i que la regidoria de Salut que dirigeix Dolores Carbonell realitza actuacions de control de plagues de mosquits durant tot l'any a través de l'empresa concessionària Lokímica, encarregada de la seua gestió.

Segons ha confirmat la regidora, “en les últimes setmanes ja hem començat a reforçar aquests treballs, després dels primers episodis de pluges d'aquesta primavera i davant la pujada de temperatures, per evitar l'aparició de focus de mosquits”, fins i tot abans que el consistori rebera l'informe elaborat pel director del Pla Provincial Contra els Mosquits, el catedràtic de la Universitat de València Ricardo Jiménez, que ratificava la presència de focus d'immadurs d'aquestes espècies després de la visita de control a mitjan abril.

Així, s'han reforçat els tractaments terrestres de fumigació per termonebulització per a mosquits adults, que es realitzen a la nit i a l'alba, i també en els tractaments per a larves en sèquies, en la zona marítima i diferents punts urbans. Concretament, s'han efectuat desinsectacions els dies, 6, 8, 10, 20 ,24 i avui 25 d'abril en diferents àrees del municipi.

Tal com reconeix Carbonell, precisament, la situació actual d'estat d'alarma i de confinament de la població és un bon moment per a fer tractaments més intensius, “ara que hi ha menys presència de persones en la via pública i en prevenció que el problema dels mosquits puga anar a més”.

A més, ha recordat als veïns i veïnes del municipi la importància de “evitar els estancaments d'aigua en poals, bidons i basses en parcel·les privades”.

Paral·lelament, dijous passat la Diputació de Castelló va aplicar tractaments aeris amb helicòpter en les zones de la marjal de Borriana, séquies de la zona de la platja de l'Arenal, llit del riu i en el Clot de la Mare de Déu, per a fer front a la proliferació de larves i exemplars adults de mosquit, detectats en les últimes setmanes. Es tracta d'un tractament líquid que s'aplica sobre concentracions d'aigua allunyades de les vies urbanes, que és eficaç contra les larves i els mosquits adults i no afecta ni a la resta d'insectes ni a la fauna aquàtica.

La responsable de l'àrea ha recordat que amb la finalitat de mantindre el terme municipal de Borriana en les millors condicions sanitàries possibles, i evitar a més “els efectes molestos que els mosquits causen a la ciutadania, com ara picades i reaccions al·lèrgiques locals”, l'Ajuntament desenvolupa un tractament terrestre contra els mosquits “durant tot l'any que es potencia i intensifica en cas de necessitat, com ha passat ara o en el període estival”.

En el municipi el tractament durant tot l'any està orientat a “evitar l'aparició d'insectes en qualsevol estat, larves o adults, i a més es completa amb el monitoratge de les zones i el detall de resultats”, la qual cosa permet, segons Carbonell, “avaluar permanentment el servei i determinar les actuacions a realitzar”.

També ha concretat que els tractaments es realitzen tots els mesos de l'any, i els productes emprats, ha assegurat, “són innocus per al medi ambient, no afecten en cap cas la qualitat de les aigües ni les zones protegides, o no, de fauna i flora”.

Respecte a les zones de tractament, la regidora de Salut ha explicat que s'estén “des del nucli urbà a la zona marítima, en àrees on pot produir-se estancament d'aigua i zones on existeix vegetació abundant a més d'estancament d'aigües”.

Al llarg de l'any, el tractament és mensual, quinzenal o setmanal, depenent de l'època, i durant alguns mesos l'obtenció de dades es realitza en 20 punts de monitoratge del terme municipal.

Aquestes actuacions es complementen amb els tractaments que realitza la Diputació de Castelló, que se centren en les zones agrícoles, de marjal i fluvials en el terme municipal.

Reorganización de los centros del Salud de Burriana

El Departament de Salut de la Plana ha notificat els canvis organitzatius en els centres de salut del municipi, amb la finalitat de garantir l'assistència sanitària de la població d'acord amb les necessitats assistencials sorgides en aquesta pandèmia de coronavirus.

La reorganització assistencial en la zona bàsica de salut de Borriana es modifica amb la reagrupación dels recursos assistencials i la unificació de l'atenció que serà efectiva a partir de demà, 31 de març.

Així, l'atenció primària sanitària se centralitza en el centre de salut Borriana I i amb l'horari de treball de 8h a 20h, i estaran tancades les instal·lacions del centre de salut Borriana II i els consultoris auxiliars del Port i de les Alqueries, amb els consegüents desviaments de trucades telefòniques perquè no es perda cap necessitat assistencial.

Així mateix, el Departament de Salut ha comunicat que queda suspesa tota l'activitat programada, tot i que es mantindrà tota l'activitat urgent i preferent.

A més, ha informat que es continua treballant de forma preferent i prioritària en l'atenció telefònica, per tal d'assegurar una correcta assistència sanitària amb la inclusió en el seguiment telefònic de cada pacient dels diferents centres i consultoris que estan tancats. Igualment, es garanteix l'assistència telefònica i a domicili de tots els centres de salut i consultoris auxiliars de la zona bàsica de salut de Borriana.

Finalment, el Punt d'Atenció Continuada (PAC), que atén les urgències fora de l'horari normal de funcionament, segueix amb el mateix horari assistencial del centre de salut Borriana I, per la qual cosa l'assistència sanitària en la zona bàsica de Borriana té horari 24 hores.

Decreto alcaldia de prevención de la epidemia del coronavirus

L'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, ha informat de l'adopció de les primeres actuacions i mesures preventives, davant la situació per la crisi del coronavirus en el municipi, en el marc del Pla de Contingència Municipal per a prevenir les conseqüències d'aquesta epidèmia, seguint les recomanacions i instruccions de la Generalitat Valenciana.

Safont ha recordat que la competència per a establir els criteris de suspensió o anul·lació d'activitats correspon a les autoritats sanitàries amb les quals l'Ajuntament està en permanent coordinació i contacte. Així mateix, ha subratllat que des de la responsabilitat pública municipal, estan "obligats a minimitzar el risc de les aglomeracions humanes o desplaçaments massius".

Sobre aquesta base, l'Ajuntament ha resolt mitjançant un decret d'alcaldia suspendre les activitats esportives i culturals que es realitzen en les instal·lacions esportives municipals, Centre de les Arts Rafel Martí de Viciana, Casa de la Cultura, Casal Jove, Local d'Assaig de la banda de música i, en general, qualsevol activitat d'aquesta índole que es desenvolupe en un centre de titularitat municipal, procedint-se al tancament de les citades instal·lacions, amb excepció dels llocs habilitats per a l'atenció administrativa a usuaris.

Tampoc es farà cap activitat municipal que implique la participació de grups nombrosos de persones tenint en compte la transmissibilitat del patogen, i com a mesures de contenció del coronavirus adoptades en el municipi per a limitar la propagació i contagi pel COVID-19.

De fet, la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública de la Generalitat Valenciana, valorada la situació actual i tenint en compte que es confirma el risc de propagació del coronavirus, ha avançat avui un grau més en l'adopció de mesures preventives dirigides a frenar o pal·liar el risc de contagi o transmissió. En conseqüència, ha resolt establir la mesura especial de caràcter preventiu de suspendre l'activitat, en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, relativa a centres d'oci especialitzats d'atenció a majors (CEAM), clubs socials de jubilats, llars del pensionista o similars tots ells de qualsevol titularitat, l'objectiu de la qual siga cultural o d'oci.

Aquesta mesura es mantindrà pel termini de quinze dies, sense perjudici que puguen ser objecte de pròrrogues o modificacions successives.

Quant a les activitats d'altres entitats, l'alcaldessa ha insistit que el Consistori no té cap competència per a decidir sobre la seua suspensió. No obstant això, sí que ha informat als possibles organitzadors sobre “la situació actual i sobre les possibles conseqüències” i els ha traslladat les recomanacions. En aquest sentit, ha apel·lat a la responsabilitat de cada persona perquè valoren “la conveniència o no de celebrar certes activitats que congreguen moltes persones”.

En opinió de l'alcaldessa, “s'haurien de suspendre les activitats que no siguen imprescindibles, no per la gravetat de la malaltia, sinó per la capacitat de contagi que té el virus i per la capacitat del sistema de salut de fer front a un pic elevat de contagis".

El protocol municipal per la crisi del COVID-19 inclou també l'enviament d'una circular a tots els departaments municipals, així com a les entitats o associacions que ocupen espais municipals, amb les recomanacions de la Conselleria per a prevenir el contagi.

L'alcaldessa ha assegurat que les actuacions previstes en el municipi per a la contenció de l'epidèmia, s'estan adoptant en estreta coordinació amb les definides per les autoritats competents en Salut Pública, OMS, Ministeri i Conselleria de Sanitat, que són els qui lideren l'estratègia general.

Respecte a nova data per a la celebració de les Falles en el municipi, ha assenyalat que està "subjecta a l'evolució dels esdeveniments i l'opinió dels agents implicats". En relació als centres educatius ha assenyalat que són competència de la Generalitat i és la Conselleria d’Educació qui ha de donar les instruccions sobre el seu funcionament.

Primera circular para los Ayuntamientos sobre el coronavirus

En el marco de las actuaciones extraordinarias con motivo de la epidemia ocasionada por el COVID-19, y como continuación de lo establecido en el Decreto 4/2020, de 10 de marzo, se remiten las siguientes recomendaciones a aplicar por los Ayuntamientos de la Comunitat Valenciana para prevenir las consecuencias de esta epidemia. La epidemia ocasionada por el COVID-19 plantea graves problemas por la elevada demanda de medios sanitarios que supone.

Por otro lado, el efecto que tiene sobre la población, no solo en términos de la propia enfermedad sino también de la alarma social que pueden desencadenar efectos concatenados y llegar a limitar el funcionamiento de las actividades económicas y empresariales de las zonas donde se producen. Por lo tanto, además de los efectos sobre la salud que provocan, hay que considerar todos aquellos problemas que se pueden derivar de la reacción de la población ante la situación de riesgo, por otro lado lógica y entendible y también el impacto sobre ciertas actividades económicas, sociales y los servicios básicos, por causa de una incidencia elevada de la enfermedad en los y las trabajadoras y trabajadores.

En este sentido, desde la perspectiva de la gestión de la crisis se hacen necesarias actuaciones orientadas a disminuir la propagación de la enfermedad y a evitar la alarma social a través de una transmisión de información clara y actualizada sobre la situación y su actualización constante en el tiempo. Aun así, dadas las características sanitarias de este tipo de situaciones, las actuaciones tienen que ser realizadas en estrecha coordinación con las definidas por las autoridades competentes en Salud Pública (OMS, Ministerio y Conselleria de Sanidad) que son quienes lideran la estrategia general.

VULNERABILIDAD: GRUPOS DE POBLACIÓN DE RIESGO Teniendo en cuenta la vulnerabilidad de la población y la transmisibilidad del patógeno, se tienen que definir los grupos de riesgo y de más transmisibilidad de acuerdo con las instrucciones de las autoridades sanitarias. VULNERABILIDAD DE LOS SERVICIOS: Ante una elevada tasa de afectación, es previsible un absentismo laboral por enfemedad, aislamiento, contención o para cuidar a familiares enfermos, causado por ello una afección real en la población y posiblemente incrementado por una cierta alarma social. Todo esto hará disminuir la productividad de las empresas, y habrá que asegurar los servicios imprescindibles para el funcionamiento de la sociedad para minimizar los efectos de la emergencia y para evitar la paralización de la sociedad.

Se distinguen, a nivel operativo, tres tipologías de servicios imprescindibles para el funcionamiento de la sociedad:

1. Servicios de salud, seguridad y emergencias: Servicios sanitarios, Servicios de seguridad ciudadana, Servicios de prevención, extinción de incendios y Salvamento, Servicios de Protección Civil y logísticos.

2. Suministros básicos y saneamiento: producción, transporte y distribución de agua, gas, electricidad, recursos energéticos (combustibles), alimentos de primera necesidad y medicamentos. Incluye también la recogida y tratamiento de residuos urbanos y de aguas residuales. de aguas residuales

3. Otros servicios imprescindibles para el funcionamiento de la sociedad: Transporte, Servicio portuario y aeroportuario, Finanzas, Comunicaciones, Comercio, Turismo, Administración pública y servicios de atención al ciudadano, Educación, Servicios Judiciales, Servicios Funerarios Para todos estos servicios los organismos responsables ya sean de ámbito público o privado deben establecer un plan de contingencia con las medidas necesarias para garantizar su funcionamiento, al menos en situación de "servicios mínimos".

PLANES DE CONTINGENCIA MUNICIPALES Las actuaciones de un municipio ante esta emergencia se desarrollarán en el marco de su Plan de Contingencia Municipal. RESPONSABILIDADES DE LOS AYUNTAMIENTOS: Las responsabilidades del Ayuntamiento, para mitigar las consecuencias de esta emergencia son:

 Determinar los elementos especialmente vulnerables.

 Conocer los medios y recursos del municipio.

 Estudiar la situación en la cual se encuentran los servicios imprescindibles para el funcionamiento del municipio así como el estado de prestación de los suministros básicos y otros servicios imprescindibles

 Informar la población en general.

 Organizar y movilizar los Servicios Municipales así como el Voluntariado.

 Organizar la logística, a nivel municipal que pueda ser necesaria en el transcurso de la emergencia.

 Reforzar los servicios sociales de atención a colectivos de población especialmente vulnerable

 Requerir a entidades privadas y particulares la prestación de colaboración si ello es necesario. En función de la evolución de la situación en el municipio, éste podrá activar el Plan Territorial de Emergencia municipal, con la constitución del CECOPAL, comunicando dicha activación al CCE Generalitat. 

3 LA AUTOPROTECCIÓN EN EL SECTOR DE SERVICIOS BÁSICOS: Resulta imprescindible que las empresas de suministros básicos y de saneamiento, y las de servicios imprescindibles para el funcionamiento de la sociedad prevean las medidas necesarias para mantener el funcionamiento de sus instalaciones en el supuesto que la emergencia asociada a la enfermedad sea de dimensiones tal que implique la imposibilidad de trabajar de gran parte del personal de la misma. Estas medidas tienen que orientarse en las siguientes direcciones:

 Aplicar las medidas de autoprotección recomendadas por las autoridades sanitarias para minimizar el contagio del agente causante de la enfermedad.

 Elaborar procedimientos telemáticos de trabajo, en los casos en qué sea posible por el tipo de trabajo y por el grado de afectación de los trabajadores.

 En los casos en que no sea posible el teletrabajo, elaborar protocolos que garanticen una rápida sustitución del personal afectado por personal con una formación adecuada por las funciones a realizar.

Se adjunta a esta circular una recomendación en materia de autoprotección a adoptar en los establecimientos relacionados con la prestación de Servicios Básicos / Imprescindibles para el funcionamiento de la comunidad. Por último y en lo referente a aquellos centros de cuidado, reunión o esparcimiento de personas pertenecientes a los grupos de riesgo, se deberán seguir las recomendaciones que se están dictando por las Autoridades Sanitarias y las de Bienestar Social y en cualquier caso, se deberán adoptar las medidas de autoprotección que se acompañan en el anexo, prestando especial atención a aquellas de carácter higiénico y aquellas de limitación de actividades y control de accesos. 

4 Medidas preventivas a nivel laboral para el personal y centros de trabajo de los Servicios Esenciales (11/marzo/2020) Debido a la epidemia sanitaria relacionada con el COVID-19, desde la AVSRE, siguiendo las recomendaciones de la Conselleria de Sanidad, se está trabajando en las medidas técnicas y operativas para atender demandas extra derivadas de este episodio, así como garantizar la continuidad de la prestación de los servicios a la ciudadanía. Se trasladan las siguientes recomendaciones a implantar en sus servicios y centros de trabajo. Conforme a lo anterior, y con carácter inmediato, se recomiendan las siguientes medidas individuales y colectivas:

1. Reducción de visitas y reuniones con personal externo a las absolutamente imprescindibles y necesarias para garantizar el funcionamiento del Centro de Trabajo.

2. Suspensión de:

 Visitas divulgativas

 Impartición / recepción de cursos

 Cesiones de lugar de reunión a otras organizaciones

3. Proceder a la declaración de "zonas sensibles". En estas zonas confluye proximidad y presencia de más personas de lo habitual, siendo preciso en ellas: acceder en condiciones de higiene individual y reforzar la frecuencia de su limpieza y desinfección. Estas zonas deben ser conocidas por la totalidad del personal para adoptar las medidas de higiene individual necesaria:

 Salas 24 horas (y salas extraordinarias que se activen al efecto)

 Salas de descanso  Aseos  Salas de reunión 4. Higiene individual

 Evitar el estrechamiento de manos en los saludos de cortesía.

 Lavado regular de manos.

 Evitar tocarse ojos, nariz o boca si no hay lavado previo y adecuado de las manos.

 Control de la tos: En caso de acceso de tos, toser sobre pañuelo, codo o manga.

 No compartir bebidas ni alimentos ni menaje común. Utilización de menaje personal o desechable.

 En el caso de compartir ordenadores y teclados, se aplicarán las medidas de lavado de manos antes y después de iniciar el turno.

5. En caso de presencia de síntomas avisar al responsable inmediato,

 En el caso de estar en el puesto de trabajo, salir del mismo siguiendo indicaciones.

 En el caso de estar fuera del puesto de trabajo: contactar con Sanidad a través del 900.300.555 y avisar al responsable de su organización.

6. Higiene colectiva:

 proceder a la ventilación de todas las dependencias 2 ó 3 veces al día.

 Limpiar las superficies de baños y cocinas con legía en dilución.

 Limpiar los platos y vasos en el lavavajillas con temperatura superiores a 60ºC

7. Accesos: restringir el acceso al personal no absolutamente necesario a las Salas y zonas 24 horas.

8. Acceso al puesto de trabajo al comienzo de la jornada laboral: adoptar previamente a la incorporación diaria al centro de trabajo, o después de una salida del mismo, las medidas mencionadas de higiene individual para evitar riesgos en el grupo de trabajo. En particular el lavado minucioso de manos.

9. Acorde con todas estas medidas, deberán extremarse las medidas en materia de seguridad y limpieza de las instalaciones. Es importante el mantenimiento y la vigilancia de esta serie de medidas de autoprotección. Estas medidas tienen carácter recomendatorio y son complementarias y subsidiarias a las que defina cada establecimiento, a través de su Servicio de Prevención de Riesgos Laborales.

firma Borriana i COCEMFE

L'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, i el regidor de Serveis Socials i Sanitat de l'Ajuntament, Manel Navarro, s'han reunit avui amb els representants de la Federació Provincial de Persones amb Discapacitat Física i Orgànica (dins de la Confederació COCEMFE) per a la signatura del contracte administratiu del servei de transport adaptat per a persones amb mobilitat reduïda de la ciutat de Borriana. Ha sigut el representant de la Federació Provincial, Carlos Laguna Asensi qui al costat de l'alcaldessa han rubricat un acord que ascendeix a un pressupost anual màxim de 31.000 euros, amb l'autorització i disposició d'un total de 5.166,67 euros IVA inclòs, corresponent al període de l'1 de novembre al 31 de desembre de 2018. D'entre les diferents millores presentades per l'adjudicatari per al contracte administratiu destaquen el preu per dia del vehicle de substitució que aportarà l'empresa, a partir de les 48 hores 0,00 euros, a pagar per l'Ajuntament, a més del nombre de setmanes a l'any en les quals l'empresa ofereix dues hores extra, i que han quedat elevades a un total de 20. El mateix succeeix amb el nombre de dies festius a l'any que la empresa ofereix per a activitats d'oci i temps lliure que en aquesta ocasió han quedat en un total de 14 jornades. Finalment, i dins de l'apartat de les millores aportades per al nou contracte per part de l'adjudicatari, també s'inclouen els accessoris d'adaptació de trasllat per a menors, amb cinturons de peto amb ancoratges especials de subjecció, bé siga al seient del vehicle o a la seua cadira ancorada. Tal com ha assenyalat l'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, “estem satisfets de poder haver efectuat la signatura del nou contracte ja que les millores que en ell s'inclouen per part de l'empresa adjudicatària seran en benefici dels usuaris i usuàries del servei i redundaran en una major qualitat en els desplaçaments que hagen de fer les persones de Borriana amb mobilitat reduïda”.