Després d'informar detingudament als membres de l'equip de govern, l'empresa encarregada de la redacció i el regidor de l'àrea, exposen els principals punts del nou document

 

 

Després de més de deu anys sense que Borriana comptara amb un full de ruta per a la combinació d'un turisme desenvolupat i alhora sostenible que marcara les pautes sobre les possibilitats de la ciutat, la regidoria de Turisme ha presentat públicament el document elaborat durant els últims mesos en col·laboració amb l'empresa encarregada del disseny i redacció. Així, el representant de l'empresa, Alberto Galloso, ha començat parlant sobre «els cinc programes o subdivisions que ens serveixen com a eix de treball a l'hora de posar en valor el potencial turístic de Borriana, i que es concreten amb un llistat de fins a 25 accions concretes a dur a terme durant els pròxims cinc anys, en els quals esperem que es puguen implementar tota eixa sèrie d'actuacions per a la millora i posada en valor del sector turístic de la ciutat». Així els cinc grans camps en què ha quedat dividit el Pla Estratègic de cara a la seua implantació en els pròxims cinc anys en la ciutat, comencen amb «On naix la Taronja», en el qual es destaca la importància d'utilitzar un producte tan representatiu i autòcton com la taronja per a oferir possibilitats com experiències turístiques en camps, la possible realització d'una Fira de la Taronja o reforçar iniciatives que ja es duen a terme com les jornades gastronòmiques o la possible pròxima reobertura del Museu de la Taronja. Com a segon ítem apareix «Borriana, Pur Mediterrani», en el qual destaquen les possibilitats de sol i platja que Galloso ha especificat que «poden aprofitar-se durant tot l'any i no solament en època estival, la qual cosa sumat a entorns naturals com el del Clot, les activitats nàutiques que ja estan en auge en la ciutat o el coneixement de llocs com la Llotja, completaria una bona oferta i posada en valor de la façana marítima». A continuació, «Borriana, Activa 365» posa l'accent principalment en la potencialitat d'ens com el Club Nàutic, les Escoles de la Mar, els festivals que es ja se celebren periòdicament en la ciutat…. Li segueix l'apartat històric amb «Borriana, Acosta't a la seua història» sobre la qual Galloso ha destacat «els grans recursos a nivell de Modernisme, el creixement del Museu Arqueològic o els esdeveniments culturals amb una clara relació amb la història de la ciutat». I finalment, la gastronomia també pren especial força en l'apartat «Sabors de Borriana» sobre els quals el Pla aporta un major aprofitament de «les nombroses jornades gastronòmiques que ja tenen lloc en la ciutat, la gran oferta de restauració amb la qual compta Borriana, a les quals cal complementar amb major difusió i inversió en donar-les a conèixer al tipus de públic concret que creguem que és potencialment més participatiu».

Així, el regidor de l'àrea, Santi Zorío, ha volgut concloure que «era necessari tornar a redactar un Pla Estratègic de Turisme que ja fa més de deu anys que es va realitzar per última vegada i sobre el qual pràcticament no hem vist cap aplicació en els últims anys, així que esperem que, a poc a poc, les 25 actuacions directes que concreten els cinc apartats avui exposats puguen aplicar-se en la ciutat i comencen a millorar l'oferta i posada en valor del turisme a Borriana». Zorío també ha afegit que «com bé deia el representant dels encarregats de redactar el Pla Estratègic, la evolució no en depèn exclusivament del consistori, per això en tot moment s'han realitzat reunions i sessions informatives amb col·lectius i associacions de caire social de Borriana, i també amb l'empresariat de la ciutat que n'és una part fonamental per al benefici futur de tota una ciutat».