El servei municipal d'Atenció al Desenvolupament Infantil (ADI) i el Jardí Artístic del Centre Municipal de les Arts Martí de Viciana de Borriana oferiran una xarrada col·loqui sobre 'Emocions i criança', dirigida a pares i mares de xiquets i xiquetes de 0 a 6 anys.

La xarrada prevista per al dissabte que ve, 26 d'octubre, d'11h a 12.30h serà impartida per la psicòloga i terapeuta familiar Raquel Regal i tindrà lloc en el segon pis del CMA Martí de Viciana (C/ Pere Pascual s/n). Les persones interessades poden inscriure's en el servei municipal ADI o en el Jardí Artístic del CMA Marti de Viciana.

Segons han explicat les responsables del ADI a Borriana, Lina Puig i Ana Vicent, les emocions són un punt “clau i, de vegades, desconcertant” en la criança i educació dels fills i de les filles.

Per això, han indicat, l'eix central de la xarrada versarà sobre l’aprenentatge de les causes i la manifestació sana de les emocions i també en com poder regular-la entre els pares, les mares i els xiquets i les xiquetes, i proporcionar eines a les famílies per a augmentar els recursos emocionals.

Des de l’ADI s’ha indicat que les xarrades col·loqui són un “bon mètode pedagògic” per a reflexionar conjuntament sobre diferents temes educatius que poden ajudar els pares i mares a interactuar amb els seus xiquets i xiquetes de la forma més beneficiosa per al seu desenvolupament.

ADI és un servei municipal d'atenció primària format per una psicòloga i una pedagoga i especialitzat en l'atenció i suport a l'educació en la primera infància, entre els 0 i els 3 anys, amb la finalitat que puguen beneficiar-se de les seues prestacions.

Aquest servei pretén contribuir a generar entorns favorables al desenvolupament infantil, proporcionant recursos per a millorar el clima familiar i prevenir possibles problemes, així com abordar de forma precoç els que es detecten.

En aqueix sentit l’ADI ofereix als pares i a les mares instruments perquè els xiquets i les xiquetes visquen en les condicions més adequades possibles i adquirisquen el millor nivell emocional, motriu, cognitiu, lingüístic i social, dins de les seues possibilitats; aportant una adequada intervenció professional.

En aquesta línia, proporciona eines a les famílies per a augmentar els recursos emocionals i intel·lectuals dels seus fills, i preveu les necessitats educatives especials per a sol·licitar els recursos pertinents.

Així mateix, organitza nombroses activitats de caràcter preventivoeducatives, dirigides tant als pares com als educadors, tals com tertúlies, tallers o activitats de formació.