Personalitats i veus autoritzades com el jugador Waldo, Tona Català, Fredi i especialistes en el món del patrocini marquen les bases sobre les quals “articular el futur del nostre esport”

 

L'Auditori Juan Varea de Borriana ha substituït per unes hores al Trinquet com el lloc de referència d'aficionats i especialistes en el món de la pilota valenciana, i s'ha convertit durant la jornada del dissabte en l'epicentre del debat esportiu i comunicacional valencià. I és que allí ha tingut lloc gran part de la Jornada Tècnica “La comunicació i el màrqueting a la pilota valenciana", en la qual jugadors, empresaris, periodistes, aficionats i especialistes en comunicació han analitzat l'actual situació de l'esport valencià per excel·lència i les iniciatives, projectes i projecció futura per seguir fent créixer a la pilota.

Des de primera hora del matí, els assistents a la jornada s'han donat cita per començar amb l'anàlisi de la presència de la pilota en els mitjans de comunicació, ponència que ha estat a càrrec de la periodista Tona Català i en la qual s'ha repassat la irrupció en els últims anys de l'esport valencià en els mass media i s'han plantejat les opcions futures per seguir augmentant la visualització en tot tipus de premsa. Amb la presència de diversos responsables municipals entre els quals es trobava l'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, i els regidors Santi Zorío, Vicent Aparisi i Vicent Granel, aquest últim, regidor d'Esports, ha volgut manifestar que «estem molt satisfets amb que Borriana s'haja convertit durant un dia en la capital de la pilota valenciana, i com a partir dels que s'ha debatut i analitzat en la jornada, es puguen extreure conclusions i dissenyar estratègies per retornar al nostre esport al lloc que li correspon a nivell de visualització i de recepció de patrocinis». A la jornada també ha volgut estar present el Director General d'Esports de la Generalitat, Josep Miquel Moya. 

L'organitzador de les jornades, el doctor en Comunicació i membre del CPV Borriana, Guillermo Sanahuja, també ha analitzat les "Tendències de patrocini en l'actualitat. Oportunitats per a la pilota", per més tard incorporar-se a la taula rodona que s'ha convertit en un dels actes més multitudinaris de la Jornada. Amb la presència del jugador de raspall, Waldo Vila, del jugador i «trinqueter» a Borriana, Dani Gómez, el responsable de ValNet, Fredi i l'especialista en comunicació de la Federació de Pilota, Diego Martí, s'ha debatut sobre “La captació de fons per a la pilota valenciana: un model per a 2025?”. Els protagonistes de primer nivell de la pilota valenciana, han coincidit en assenyalar que «a nivell d'aficionats, la salut de nostra pilota està més que assegurada, però cal seguir buscant fórmules, analitzant altres esports i buscant les potencialitats de nostra pilota, perquè la professionalització que ens agradaria que estigués més present en aquest món, arribe de forma definitiva i servisca perquè la gent que dedica la seva vida a aquest esport, puga dedicar-se plenament a aquest treball». Tant jugadors com especialistes en comunicació i màrqueting han assenyalat que «la professionalització i la cerca de nous i millors patrocinis és el gran repte de la pilota a dia d'avui, i si a poc a poc anem donant passos com els que estem donant amb aquestes jornades, cada vegada serà més senzill caminar cap a una professionalització en tots els àmbits que permeta que més i més valencians i valencianes es dediquen a la pilota i cresca exponencialment el nombre de seguidors del nostre esport».

Les conclusions extretes en la jornada serviran per elaborar tota una documentació que replegue les fortaleses i necessitats de la pilota en els mitjans de comunicació i que serà traslladada tant a la Conselleria com a la Càtedra de Pilota per establir un coneixement el més realista possible sobre el present i el futur immediat de l'esport valencià.