La nova Agent d'Igualtat ja treballa en la primera planta de l'edifici municipal i la seua contractació ha possibilitat multiplicar fins a per tres les hores d'atenció a la dona

 

Els serveis d'atenció a la ciutadania en matèria d'Igualtat segueixen millorant-se en els últims mesos a Borriana. En aquest cas amb la nova contractació, que ha sigut possible gràcies a les noves ajudes del Consell en matèria d'Igualtat, d'una agent especialitzada que des d'aquesta mateixa setmana multiplicarà per més de tres les hores de disponibilitat del servei d'atenció i assessorament a la dona, que passen de les deu hores que fins al moment s'havien habilitat, a les trenta-cinc de la jornada completa en la qual treballarà la nova agent d'Igualtat. Aquesta mateixa setmana, la regidora de l'àrea, Maria Romero, s'ha reunit amb la nova Agent d'Igualtat, Lourdes Burdeus, amb l'objectiu de «revisar i posar al dia tots els projectes que fins al moment s'havien dut a terme des del servei d'Infodona i que ara podrà gestionar la nova Agent d'Igualtat». Després de l'anunci per part del Consell de la nova dotació per a la contractació d'Agents d'Igualtat a nivell municipal fa possible que el servei d'atenció a la Dona multiplique les seues possibilitats quant a volum i capacitat de treball, ja que com ha explicat Romero, «la nova Agent d'Igualtat estarà a la disposició de les usuàries cinc dies a la setmana, amb un total de 35 hores de treball, la qual cosa esperem que servisca per a augmentar la ja elevada eficàcia de l'anterior servei d'Infodona». Segons s'ha detallat des del mateix departament d'Igualtat, s'ha establit un catàleg d'actuacions a dur a terme a partir d'aquesta nova contractació, amb objectius que van des de la «prevenció i detecció de la violència de gènere i la coordinació amb els serveis especialitzats de la Generalitat, la detecció de necessitats en el municipi en matèria d'atenció a la violència de gènere, i la implementació i avaluació tant del pla d'igualtat de l'Ajuntament com del municipal, a més de dissenyar i impulsar la incorporació de la perspectiva de gènere en les polítiques públiques municipals»

D'aquesta forma i tal com ha explicat la màxima responsable del departament d'Igualtat municipal, Maria Romero, «seguirem millorant i dotant determinats serveis d'atenció a la ciutadania gràcies a la col·laboració i treball conjunt del Consell, la qual cosa ens anima i permet seguir amb les nostres polítiques de tolerància zero amb la violència de gènere, la conscienciació ciutadana sobre aquest tema i els projectes i iniciatives d'apoderament de la dona dins de la nostra societat».