- Triats per les persones comensals que han votat la seua tapa favorita, tant a través de l'app Rutappa com del passaport

- En aquesta edició han participat 13 establiments, s'han servit un total de 5.824 unitats de tapes, amb un impacte econòmic de, almenys, més de 30.000 euros

- S'han sortejat també els dos premis que consisteixen en l'estada de dos dies, una nit, per a dos persones en règim d'allotjament i desdejuni en el B&B Alqueria Calatrava i menjars en Flamingos Coffee i en Bombora’s Gastro-Heladería


El primer premi aconseguit pel major nombre de vots realitzats per les persones comensals de la Ruta de la Tapa 2023 de Borriana ha sigut per la seua elaboració “La Terreta de Flamingo”, mentre que la segona tapa més votada ha sigut “La del polp” confeccionada per Al Natural, i el tercer lloc ha sigut per a Combo i Grill gràcies a la tapa “Patacó de la Mar de Borriana”.

L'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, i la regidora de Turisme, Sara Molina, han donat els premis de les votacions en aquesta dotzena edició de la Ruta de la Tapa que es va celebrar del 28 d'abril al 28 de maig a la ciutat i en què es van servir 5.824 tapes en els 13 establiments hostalers de la localitat que hi van participar, i van oferir les seues propostes gastronòmiques, amb una beguda, per 5 euros.

Com és tradicional, aquests premis es decideixen per votació popular, i són els mateixos comensals que han degustat i gaudit de les propostes gastronòmiques de la Ruta de la Tapa els que han decidit amb els seus vots les tres millors tapes d'aquesta dotzena edició, tant a través de l'app Rutappa com del passaport.

Els bars i restaurants que han participat amb les seues innovadores propostes gastronòmiques en aquesta edició de la Ruta de la Tapa de Borriana han sigut Al Natural, Cafeteria el Raval, Ca la Rosa, Mar Abierto EE, La Pata Coja, Club Ortega, Bistro Entre 2, Nautilus, Cafeteria Flamingos Coffee, El Racó de Claudia, Combo i Grill, Restaurant Casino Caixa Rural i Restaurant Cercle Fruiter.

Sorteig Ruta de la Tapa

A més, s'ha efectuat el sortejat dels dos premis entre les persones que han participat en la ruta i han votat a través del llibret o passaport, després d’aconseguir vuit segells estampats en establiments diferents, o través de l'aplicació Rutappas.

Des de l'Oficina de Turisme de Borriana ja s'ha informat les persones afortunades. Així, a través del sorteig de passaports, Ramón Izquierdo Monfort ha sigut el guanyador de l'estada en l'Alqueria Calatrava i dinar en Flamingos Coffee en ser extret el passaport que va depositar, i Francisco Luís Pérez Rosas ha sigut el guanyador de l'estada en l'Alqueria Calatrava i dinar en Bombora’s Gastro-Heladería per ser el seu número de telèfon el que va ser extret a l'atzar en el llistat dels que van votar per l'app, número

Segons ha explicat Sara Molina, “estem més que contents amb el balanç, ja que les xifres mostre la bona acollida i l’impacte econòmic de, com a mínim, més de 30.000 euros en conjunt per als establiments, a més de la difusió aconseguida”.

Molina ha agraït el treball de totes les persones implicades en la Ruta de la Tapa 2023, tant des de l'Oficina de Turisme per tota l'organització prèvia que comporta, com als 13 restaurants que han participat i, també, a les empreses i marques patrocinadores que permeten poder lliurar els premis després de les votacions, com el B&B Alqueria Calatrava, Flamingos Coffee i Bombora’s Gastro-Heladería.

- Les tres persones guanyadores se’n van de compres per un gran nombre de comerços de la ciutat


Alexandra Andrea Lupu, Maria Pilar Imbernon Forcada i Maria Dolores Parra, les tres veïnes de Borriana guanyadores dels 200 euros del primer sorteig de “Per què compres a Borriana”, que es va realitzar el 16 de maig promogut per l'Ajuntament de la ciutat, han fet efectius els seus premis anant de compres aquesta setmana per nombrosos comerços del municipi al costat dels representants del consistori.

Les persones agraciades en el sorteig van ser rebudes a la casa consistorial per la regidora de Comerç, Sara Molina, que els va donar l'enhorabona per a, immediatament, totes juntes traslladar-se als comerços perquè cadascuna de les persones premiades es gastara els 200 euros en compres en almenys 3 establiments del municipi amb un consum mínim per local de 50 euros.

Aquesta iniciativa s'emmarca en la campanya promocional que amb el lema “Per què compres a Borriana” realitza l'Ajuntament amb l'objectiu de promoure i donar valor al comerç local.

El concurs consistia a respondre la pregunta que dona nom a la campanya i les respostes guanyadores han estat les següents: “Perquè encara que no tinguem els mateixos pares, som una família i a la família cal ajudar-la” d'Alexandra Andrea Lupu; “Perquè m'agrada comprar on em coneixen i m'atenen com si fora una amiga” de Maria Pilar Imbernon Forcada, i “I per què comprar en una altra ciutat? Potenciem la nostra ciutat, les nostres arrels i el nostre futur” de Maria Dolores Parra.

Per a l’Ajuntament, aquestes campanyes i concursos són una bona manera de donar suport al comerç local, que no és una altra cosa que consumir i comprar en comerços que tenim al nostre voltant.

Campaña  PicTea tu comercio  en Buarriana
  • - Coincidint amb la celebració, avui 2 d'abril, del Dia Mundial de Conscienciació sobre l'Autisme

  • - Als establiments, se’ls proporcionarà uns pictogrames individualitzats i identificatius de l'activitat comercial perquè, una vegada col·locats a les portes d'entrada, puguen ser molt més accessibles i inclusius per a tota la clientela


L'Ajuntament de Borriana, a través de la Regidoria de Comerç i en col·laboració amb l'associació Espai Autisme i la Federació de Comerç, llança la campanya “PicTea el teu Establiment”, amb l'objectiu de facilitar a les persones amb trastorns de l'espectre autista (TEA) o amb problemes d'aprenentatge la comprensió de l'entorn urbà en què desenvolupen part de les seues activitats quotidianes.

Coincidint amb la celebració, avui 2 d'abril, del Dia Mundial de Conscienciació sobre l'Autisme, la regidora de Comerç, Sara Molina, la presidenta de la Federació de Comerç de Boriana, Susana Ibáñez, i la presidenta de l'associació Espai Autisme, Irene Socorro Gómez, han donat a conèixer aquesta singular campanya inclusiva dirigida als establiments locals.

Molina ha indicat que l'objectiu d'aquesta campanya consisteix a proporcionar als establiments uns pictogrames individualitzats i identificatius de l'activitat comercial que realitzen; perquè, una vegada col·locats a les portes d'entrada, “puguen ser molt més accessibles i inclusius per a tota la clientela, especialment per a aquelles persones amb discapacitats cognitives com l'autisme”.

El TEA és una condició que afecta el neurodesenvolupament, la comunicació, la interacció social i la integració sensorial. Algunes ferramentes de transmissió d'idees, com ara els pictogrames, poden ser molt útils per a ajudar les persones amb trastorn de l'espectre autista a relacionar-se de manera efectiva en les situacions socials diàries.

Les persones amb TEA són pensadores visuals, és a dir, processen molt bé les imatges i tenen una millor capacitat per a processar les imatges, per aquest motiu, els resulta molt més fàcil comunicar-se i entendre missatges a través d'il·lustracions o pictogrames.

Els pictogrames poden servir no sols com a sistema de comunicació augmentativa o per a treballar les rutines, sinó també per a l'orientació espacial o per a interpretar una activitat.

Aquesta campanya estarà oberta en el temps amb l'objectiu d'involucrar la major quantitat possible d'establiments. Es podran adherir tots els locals i negocis de Borriana que tinguen un espai físic obert al públic, emplenant el formulari adjunt <https://forms.gle/DhoHseX8MzmQza6m9>.

Una vegada s'inscriguen com a participants, la regidoria de Comerç posarà a la seua disposició, sense cap cost per a l'establiment col·laborador, el pictograma corresponent al seu sector d'activitat perquè puguen col·locar-lo a la porta.

Els símbols pictogràfics utilitzats en aquesta campanya són propietat del Govern d'Aragó i han sigut creats per Sergio Palao per a ARASAAC <http://www.arasaac.org>, que els distribueix amb Llicència Creative Commons BYNC- SA.A.

- La campanya consisteix en un concurs en el qual cal respondre per escrit a la pregunta “Per què compres a Borriana?”

- Les tres millors respostes seran premiades amb un val de 200€ per a comprar en el comerç local


L'Ajuntament de Borriana, a través de la Regidoria de Comerç, ha llançat la campanya promocional “Per què compres a Borriana?” amb l'objectiu de promocionar i incentivar les compres en el comerç local.

La campanya consisteix en un concurs en què podran participar totes aquelles persones que realitzen compres i consumicions en qualsevol establiment de Borriana i que responguen a la pregunta que dona nom a aquesta campanya en la papereta que serà entregada en els establiments col·laboradors.

Un jurat seleccionarà les tres millors respostes, que seran premiades amb un val de 200 € cadascuna per a comprar en el comerç local de Borriana. Els premis s’hauran de gastar en un mínim de 3 establiments diferents. Un dels establiments, amb una compra no inferior a 50 euros, haurà de ser obligatòriament el que va entregar la papereta on es va transcriure la frase guanyadora. La resta del premi podrà gastar-se en qualsevol establiment de Borriana, sempre realitzant una compra mínima de 50 €.

Els establiments depositaran les paperetes emplenades i segellades en les urnes instal·lades en la planta baixa de l'Ajuntament de Borriana, en la Tinència d'Alcaldia del Port i en el Mercat Municipal, fins al 5 de maig de 2023. Per a qualsevol consulta tenen a la seua disposició el telèfon 964 03 30 37.

En aquest sentit, la regidora de Comerç, Sara Molina, ha ressaltat que “Aquestes campanyes i concursos són una bona manera de donar suport al comerç local, que no és una altra cosa que consumir i comprar en comerços que tenim al nostre voltant”.

- L'alcaldessa, Maria Josep Safont, acompanyada de la regidora de Falles i Comerç i de les reines falleres van lliurar els 6 guardons


L'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, la regidora de Falles i Comerç, Sara Molina, i les reines falleres, Sílvia Navarro i Maria Olivas, entreguen a la floristeria Pètals i a Soledad Eventos Personalizados els premis als millors aparadors del concurs de Falles 2023.

Ahir a la vesprada, després de la missa d'inici de les falles a l'església de Sant Josep dels pares Carmelites, es va realitzar la visita i l’entrega de premis als establiments guanyadors per part de la comitiva fallera presidida per l'alcaldessa de Borriana, amb la regidora de Falles, Comerç i Mercat, les reines falleres, la cort d'honor i els representants de les diferents comissions.

Cal recordar que el concurs compta amb 6 premis en dos modalitats, aparador xicotet i aparador gran, amb recompenses en metàl·lic de 300 euros per al primer premi i de 250 euros per a cada accèssit, al millor treball artesanal i a l'originalitat, en les dos categories.

Els establiments als quals es va lliurar el banderí acreditatiu en categoria d'aparador xicotet van ser, Soledad Eventos Personalizados que ha aconseguit el primer premi, i també a Llanes Ana per l'accèssit al millor treball artesanal i a Yolanda Devís Estilista per l'accèssit a l'originalitat.

En la categoria d'aparador gran, després del màxim guardó aconseguit per la floristeria Pètals, l'accèssit al millor treball artesanal ha sigut per al comerç la Pequeña Cigüeña, mentre que l'accèssit a l'aparador més original ha sigut per a la perruqueria Andrea García. Cal destacar que la floristeria Pètals revalida així, un any més, un premi que ja ha aconseguit en 9 edicions anteriors i s'ha convertit en un dels aparadors més visitats durant les Falles.

Sara Molina ha mostrat la seua satisfacció amb el resultat del concurs, “especialment per la participació”, i ha assenyalat que “esperem que els establiments i comerços de Borriana continuen participant en aquest tipus d'iniciatives que també ajuden al desenvolupament econòmic de la nostra ciutat i a seguir fidelitzant el públic”.

Es tracta, ha manifestat, “d’una manera de premiar la implicació dels comerços que han participat en aquest concurs a l'hora de dissenyar un aparador propi i purament faller”, i ha volgut felicitar a “tots i cadascun dels participants, que han aconseguit elevar el ja gran nivell de cada any”.

Per a Sara Molina, el comerç representa “un important sector econòmic a Borriana” i aquests premis en metàl·lic, ha assegurat, suposen “un incentiu més per a promoure l'aparadorisme en els comerços del municipi, amb la finalitat de fer més atractiva l'oferta de béns i serveis dels comerços locals i, amb això, buscar un augment de la demanda dels consumidors durant les festes de Falles”.

 

Els sis premiats en el concurs d'aparadors de Falles 2023 han sigut

  • Aparador gran

    • Primer premi, Floristeria Pètals

    • Accèssit, millor treball artesanal, Pequeña Cigüeña

    • Accèssit, més original, Peluquería Andrea García

  • Aparador xicotet

    • Primer premi, Soledad Eventos Personalizados

    • Accèssit, millor treball artesanal, Lanas Ana

    • Accèssit, més original, Yolanda Devís Estilista