Visita obras nuevo IES Jaume I
  • Conselleria també s'ha compromès a incloure la reforma del CEIP Pare Vilallonga

  • Aquestes millores en les infraestructures educatives de la ciutat se sumen a la construcció del nou IES Jaume I, que avança a molt bon ritme i reduirà a menys de 24 mesos el termini d’execució


L'Ajuntament de Borriana compta amb l'autorització de la Conselleria d'Educació de la Generalitat Valenciana per a la reforma integral del CEE Pla d’Hortolans i el compromís de reforma integral del CEIP Roca i Alcaide que suposaran una inversió d’un milió d'euros en cada cas, i la reforma del CEIP Pare Vilallonga amb 600.000 euros. Totes aquestes actuacions seran a càrrec del Pla Edificant de la Conselleria d'Educació i se sumen a la inversió de més de 13 milions d'euros per a la construcció del nou IES Jaume I, que avança a molt bon ritme.

L'Ajuntament de Borriana, per part seua, s'ha compromès a traure a licitació les memòries de les tres actuacions per a lliurar-les a la Conselleria d'Educació abans de finalitzar el present any, per a la seua posterior aprovació definitiva i poder així sol·licitar la delegació de competències per a l'execució de les obres.

L'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, acompanyada del director general d'Infraestructures Educatives, Víctor Garcia, i la cap de servei d'Educació de la Direcció Territorial d'Educació, Cultura i Esport a Castelló, Maria Josep Palmer, han visitat les obres del nou IES Jaume I, en la visita també han estat presents el regidor d'Educació, J. Ramon Monferrer, i el regidor de Cultura, Vicent Granel, així com membres de la comunitat educativa del centre i personal tècnic de les diferents administracions.

El director general d'Infraestructures, Víctor Garcia, ha agraït “la col·laboració de l’Ajuntament de Borriana en assumir les delegacions de competències del Pla Edificant amb una inversió per part de la Generalitat de prop de 17 milions d'euros en la capital de la Plana Baixa per la construcció de nou de l'IES Jaume I, les dos reformes integrals, del CEE Hortolans i el CEIP Roca i Alcaide, i per la reforma del CEIP Pare Vilallonga.

Durant la visita, l'alcaldessa ha manifestat que es tracta d'unes inversions “molt importants i fonamentals per a la ciutat”, ja que garantiran “unes instal·lacions educatives de qualitat”, i perquè la inversió pública en educació “no solament ajuda a reduir les desigualtats, sinó que crea una societat més preparada, millor formada i més competitiva per al futur.

Maria Josep Safont ha destacat que la construcció del nou IES Jaume I “avança a molt bon ritme, avançant-se als terminis establerts en el pla de construcció, per la qual cosa s'està estudiant la reducció del termini d'execució de l’obra, previst en 30 mesos, a un termini inferior a 24 mesos. Les instal·lacions que es construeixen seran 100% accessibles i contemplen espais per al foment de la coeducació, a més d'incorporar les últimes tecnologies per a afavorir una educació de qualitat per a l'alumnat.

El nou IES Jaume I de Borriana s'alçarà en la mateixa parcel·la que ocupava fins ara, que ha sigut ampliada en més de 3.000 metres i suma 19.327m². El projecte compta amb un pressupost global que ascendeix a més de 13 milions d'euros que estan finançats per la Generalitat Valenciana a través del Pla Edificant de la Conselleria d'Educació.

Cal recordar que les obres de d’enderrocament del vell edifici i la construcció del nou van ser licitades a l'empresa Acciona Construcció SA per un import de 12.385.492 euros (IVA inclòs), i el termini d'execució màxim és de 30 mesos. Per part seua, la redacció del projecte ha sigut realitzada per Santatecla Arquitectes SLP.

El Ayuntamiento repara los techos de la Escuela Municipal Infantil Príncep Felip
  • Les obres tenen un pressupost de 186.224 euros i està previst que finalitzen abans de l'inici del curs


L'Ajuntament de Borriana ha iniciat les obres de reforma de l'Escola Infantil Municipal Príncep Felip, amb les quals se substituiran les actuals cobertes de l'edifici i s'impermeabilitzarà el conjunt de teulades del centre.

El regidor d'Educació, responsable de l'àrea, J. Ramon Monferrer, ha indicat que “l'edifici, que data de mitjan dels anys 70, necessitava una reforma per a reparar els elements en mal estat, després d'observar els usuaris del centre algunes deficiències en el sostre per estar afectat daluminosi”.

Així, en advertir-se el despreniment progressiu de part de les biguetes d'una de les sis cobertes del centre, l'Ajuntament va encarregar una inspecció per a conèixer l'estat de conservació, que va confirmar la pèrdua de resistència del ciment aluminós de les biguetes, sobretot en el bloc que correspon al menjador.

Per això, Monferrer ha explicat que “s'aprofitaran els mesos d'estiu en què el centre no tindrà activitat per a poder executar aquesta obra que posarà l'escola infantil a punt per al pròxim curs”.

L'obra, projectada per l'estudi borrianenc ATG Enginyers, compta amb un pressupost de 186.224 euros per a substituir les biguetes autoportants que formen les cobertes inclinades i impermeabilitzar el conjunt del sostre de l'edifici, construït l'any 1974.

Els treballs, que es van iniciar a principis de juliol, tenen prevista una duració de 8 setmanes, per la qual cosa es preveu la finalització abans de l'inici del curs 2021-2022.

El consell escolar municipal decide los días no lectivos del curso 2021-2022
  • Davant el plantejament formulat pel col·lectiu faller per a la celebració de les Falles 2021 del 8 al 12 d'octubre

  • La proposta ha sigut aprovada avui en la reunió del Consell Escolar Municipal


L'Ajuntament de Borriana sol·licitarà a la Conselleria d'Educació que el dia 11 d'octubre d'enguany siga no lectiu a la ciutat de manera extraordinària per la celebració de les Falles 2021 del 8 al 12 d'octubre, segons ha anunciat el regidor d'Educació, J. Ramon Monferrer, després de plantejar la proposta en la reunió telemàtica del Consell Escolar Municipal (CEM) celebrada avui.

Monferrer ha explicat que en la reunió s'ha acordat, amb el consens majoritari dels centres escolars del municipi, incloure per al pròxim curs 2021-2022 com a dia no lectiu l'11 d'octubre, a suggeriment de la Junta Local Fallera de Borriana, qüestió que suposa sol·licitar a la Conselleria d'Educació aquesta alternativa a canvi d'incloure com a dia lectiu el dilluns de Sant Vicent, últim dia de les vacances de Pasqua.

Cal recordar que el regidor d'Educació va plantejar a tots els centres educatius fa tres setmanes aquesta possibilitat per a conèixer “el parer de la comunitat educativa de cada centre”, és a dir, dels equips directius, claustres, consells escolars, AMPA, i alumnat, per a poder-la traslladar al Consell Escolar Municipal i, així, “actuar en conseqüència”.

Com a conseqüència, en la reunió presidida per J. Ramon Monferrer s'ha acordat també establir els tres dies no lectius de caràcter local que conformen el calendari escolar de tots els centres educatius situats en el municipi durant el pròxim curs acadèmic 2021-2022. Sobre aquest tema, ha aclarit, les dates no lectives de lliure disposició municipal a Borriana seran les habituals, “els tres dies previs a la festivitat de Sant Josep, 16, 17 i 18 de març de 2021”, a més de les festes locals els dies 8 de setembre, festivitat de la Misericòrdia, i 3 de febrer, Sant Blai.

El regidor d'Educació ha aprofitat per a agrair a les persones presents, com a representants de tots els sectors educatius, “l'esforç i la dedicació que ha significat per part de la comunitat escolar mantindre la normalitat durant tot el curs en els col·legis i instituts”. Per la qual cosa, més enllà de la funció formativa, els centres escolars han desenvolupat “un paper clau des del punt de vista social i sanitari en el control de la pandèmia, especialment durant curs 2020-21, sense deixar d’estar exempts de les seues conseqüències”.

Calendari escolar 2020-2021

El calendari escolar de la Comunitat Valenciana publicat en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, comú per a tot el territori en l'àmbit autonòmic, contempla l'inici del curs escolar en funció de les etapes educatives.

El dimecres 8 de setembre s'iniciarà el curs escolar 2021-2022 per a l'alumnat d'Educació Infantil, Primària, ESO, Batxillerat, Formació Professional Bàsica i cicles de grau mitjà i superior d'FP, i les classes finalitzaran el divendres 17 de juny de 2022 en ESO, Batxillerat i FP, i el dimarts 21 de juny en el cas d'Infantil i Primària.

Quant al calendari de la resta d'ensenyaments, tant l'alumnat dels programes formatius de qualificació bàsica com també el de Formació Professional Bàsica de segona oportunitat començaran les classes el dimecres 15 de setembre. En el primer cas, acabaran el curs el 17 de juny i en el segon cas, el dimecres 22 de juny.

En Formació de Persones Adultes l'inici de curs serà el 20 de setembre i la finalització el 17 de juny. En ensenyaments esportius i artístics de règim especial es proposa l'inici de les classes el dimecres 22 de setembre i la finalització el 16 de juny. A les Escoles Oficials d'Idiomes les classes arrancaran el dilluns 27 de setembre i finalitzaran el dilluns 27 de juny.

Vacances i dies festius

Quant a les vacances escolars en la Comunitat Valenciana, s'han establit els períodes de vacances de Nadal, del 23 de desembre al 7 de gener els dos inclosos i de Setmana Santa, del dijous 14 al dilluns 25 d'abril, també els dos inclusivament.

Així mateix, seran dies festius en la Comunitat Valenciana el dimarts 12 d'octubre, el dilluns 1 de novembre, el dilluns 6 i el dimecres 8 de desembre, i també el divendres 24 de juny. A partir d'ací, cada ajuntament incorpora tres dies no lectius locals, així com els festius locals, cas que un o els dos dies que els toca a cada municipi se celebren en jornada lectiva.

A més, els CEM poden sol·licitar un quart dia no lectiu de caràcter recuperable, però en aquest últim cas es tracta d'una modificació del calendari escolar que ha d'autoritzar la Direcció General de Centres Docents. Aquest dia recuperable de classes, en el cas que se sol·licite, sol establir-se acurtant un dia les vacances de Nadal o Pasqua.

Coeducació Borriana

- El CEIP Iturbi, el col·legi Illes Columbretes i l'IES Jaume I acaben la formació impulsada per l'Ajuntament

- Se sumen així a altres centres que ja han elaborat els plans en anys precedents, com els CEIP Penyagolosa, Tarancon, Vilallonga, Novenes, Roca i Alcaide, i el CMA Rafel Martí de Viciana

 

El CEIP Josep Iturbi, el col·legi Illes Columbretes i l'IES Jaume I han finalitzat la formació en coeducació i l'assessorament per a realitzar els seus Plans Coeducatius impulsats per l'Ajuntament de Borriana a través de les regidories d'Igualtat i Educació.

Aquests tres centres educatius, se sumen així a uns altres que ja han elaborat el treball en cursos anteriors, com ara els CEIP Penyagolosa, Cardenal Tarancon, Pare Vilallonga, Novenes de Calatrava, Francesc Roca i Alcaide, i el CMA Rafel Martí de Viciana.

La regidora d'Igualtat, Maria Romero, ha anunciat que el pròxim curs “ja són dos els centres que han manifestat el seu interès de dur a terme la formació i la redacció del Pla, incloent-lo en el Pla Anual de Formació i esperem que encara en siguen més”.

Segons ha explicat Romero, per a la realització d'un Pla Coeducatiu de Centre resulta necessària “la capacitació per part del professorat en una sèrie de conceptes introductoris sobre sexisme, diferencia sexe / gènere, androcentrisme, igualtat real / igualtat formal, equitat, etc.”.

En aqueixa línia ha insistit que per a la seua aplicació efectiva “resulta de vital importància dotar el professorat dels centres i l'equip directiu de formació i l’assessorament oportú en la redacció del seu propi Pla”.

Per aquest motiu, ha aclarit el regidor d'Educació, J. Ramon Monferrer, dins de l'objectiu de facilitar que tots els centres puguen elaborar el seu Pla Coeducatiu “amb les majors garanties i possibilitats d'èxit”, les regidories d'Igualtat i Educació porten tres anys unint esforços amb l'aportació de l'experta en aquest tema Sandra Molines i per a sufragar les despeses derivades de la implementació dels plans en els centres.

Per a elaborar els Plans Coeducatius, els claustres dels centres que ho demanden a l'Ajuntament reben formació en sensibilització i en el disseny, la qual cosa permet, segons el parer de Monferrer, “desenvolupar de manera consensuada una sèrie d'actuacions i reflexions al voltant de la inclusió de la perspectiva de gènere en diferents àrees de treball”.

A més d'aquestes 13 hores de formació, ha manifestat Maria Romero, els centres reben assessorament en el diagnòstic del centre, “amb l’anàlisi de la convivència de l'alumnat tant a les aules com al pati i al menjador escolar”. Igualment, atès que la pretensió és que tota la comunitat educativa participe en el Pla Coeducatiu, es realitza també una jornada dirigida a les famílies.

La responsable municipal d'Igualtat ha recordat que la coeducació “suposa un imperatiu legal per a tots els centres”, però per a fer-lo realitat, ha assegurat, “a vegades els centres educatius no disposen dels recursos econòmics i formatius suficients, i és per això que des de l'Ajuntament s'ha optat per donar suport als centres que volen implementar el Pla”.

Convé remarcar que tots els centres educatius compten amb una persona per a la Coordinació d'Igualtat i Convivència (CIC), per a donar suport a les iniciatives dirigides a l'eliminació del sexisme en tots els espais educatius de l'escola, des de 2015, segons instrucció de la Conselleria d'Educació.

Des de la regidoria d'Igualtat es realitzen reunions trimestrals amb aquestes persones per a coordinar les accions d'igualtat i coeducació amb tots els centres de la localitat. Fruit d'aquestes col·laboracions són les campanyes anuals del 8 de març i el 25 de novembre, i altres accions que també es fan en coordinació amb la regidoria d'Educació, com ara el projecte “Maletes Coeducatives”.

Cal destacar també que aquestes accions se sumen a les que ha iniciat enguany la Conselleria d'Educació amb el programa pilot Coeducacentres que ha comptat amb la participació de només 16 centres de tota la Comunitat, entre els quals hi havia l'IES Jaume I. A més, l'any que ve serà el CEIP Penyagolosa el segon centre a sumar-se en el programa, cosa que per a Maria Romero “és una bona notícia, tot tenint en compte els pocs centres que avui dia participen en la proposta”.

La inclusió de la perspectiva de gènere, l'eliminació del sexisme i la implantació de la coeducació dins de l'àmbit educatiu suposa, segons el parer de la regidora d'Igualtat, “una de les grans preocupacions que tots els governs han mostrat des del punt de vista legal”, i ha afegit que fruit d'això és la redacció d'una sèrie de normes i de lleis que “van disseccionant i promovent que el principi d'igualtat d'oportunitats entre dones i homes puga fer-se realitat a les a les aules de les nostres escoles avui en dia”.

Entrega de los premios y becas Cañada Blanch 2021
  • Tres premis de 500 euros a la Millor Trajectòria Educativa i sis beques, dotades amb 1.000 euros cadascuna, per a donar suport als estudis universitaris


L'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, i el regidor d'Educació, J. Ramon Monferrer, han participat avui en l'acte de lliurament dels premis a ‘la Millor Trajectòria Educativa de la Fundació Cañada Blanch’ i de les ‘beques Cañada Blanch’ que anualment atorga la Fundació Cañada Blanch a 9 estudiants de Borriana, com a mostra de la preocupació per la cultura i l’educació del seu fundador, el borrianenc Vicente Cañada Blanch, el seu compromís amb la ciutat i la implicació i el suport al progrés intel·lectual i acadèmic.

El president de la Fundació Cañada Blanch, Juan Viña Ribes, i el patró, Antonio Lleó García, han lliurat els tres premis a la millor trajectòria acadèmica d'enguany a Lucía Lin Fuentes Molinos de l'IES Jaume I, a Inés Tena de la Fuente del col·legi Salesians i a Natalia Blanco Colomer de l'IES Llombai, dotat de 500 euros cadascun, amb la finalitat de contribuir al finançament dels seus estudis universitaris.

En el mateix acte, han fet lliurament també de les sis beques a estudiants del municipi a proposta dels centres educatius de Batxillerat de la ciutat, tot tenint en compte els expedients acadèmics, i que en aquesta edició han sigut per a Pablo Usó Benages i Anna Pedroche Gumbau de l'IES Jaume I, Patricia Oliver Granell i Axel Valton Juan del col·legi Salesians, i per a Reyes Pérez Fortea i Lourdes Grau Martínez de l'IES Llombai.

Igual que l'any passat, en aquesta edició i per les especials circumstàncies, la Fundació Vicente Cañada Blanch ha substituït les sis beques que atorga per a cursar estudis d'anglès al Regne Unit, per sis ajudes de caràcter econòmic dotades amb 1.000 euros cadascuna destinades a donar suport als estudis universitaris. Una decisió adoptada davant la situació actual derivada de la crisi sanitària provocada per la pandèmia.

L'alcaldessa, Maria Josep Safont, ha volgut agrair a la Fundació “la implicació i compromís” que ha demostrat des de la seua creació amb el món de l'educació i el coneixement a la ciutat de Borriana que, segons el seu parer, es reflecteix un any més, malgrat les circumstàncies, en la decisió de “continuar recolzant el creixement intel·lectual i educatiu de la joventut de la ciutat de manera efectiva amb aquesta col·laboració directa en l'educació, la cultura i la formació de la joventut”.

També ha destacat el “fonamental” paper dels centres educatius , el professorat i de les famílies en la formació i en els assoliments tant acadèmics com vitals dels estudiants i la seua "important” contribució a aconseguir aquests reconeixements docents.

Per part seua, el president de la Fundació, Juan Viña, ha lamentat que enguany tampoc es puga realitzar el curs al Regne Unit, ni gaudir de la programació especial que la Fundació Cañada Blanch ha preparat tradicionalment per a aquest projecte de formació lingüística que els porta, entre altres experiències, a conèixer l'Institut Vicente Cañada Blanch de Londres i a realitzar una visita a l'ambaixada d’Espanya i a ser rebuts personalment per l'ambaixador.

No obstant això, ha precisat, “continuarem recolzant la trajectòria acadèmica dels joves i de les joves de Borriana, i premiant estudiants que vulguen millorar el seu nivell educatiu de cara al futur”. Al mateix temps, ha mostrat la intenció de la Fundació de “continuar mantenint una estreta relació i col·laboració amb la ciutat natal del senyor Vicente Cañada Blanch”.

En la seua intervenció, l'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, ha recordat que Vicente Cañada Blanch va ser reconegut com el primer importador de taronges espanyol al Regne Unit. Però, a més d'aquesta activitat comercial, “també va realitzar una important labor social per a ajudar moltes persones, especialment en referència a problemes en l’àmbit de l’educació a l’estranger dels fills i les filles d'immigrants espanyols a Anglaterra que van haver de fugir d’Espanya com a exil·lats de la Guerra Civil”. Per això, ha afegit, “avui agraïm molt que la Fundació que porta el seu nom continue contribuint i col·laborant amb l'educació, la cultura i la formació dels joves i les joves de Borriana”.

Per motiu d'aforament i a fi de complir els protocols sanitaris, l'acte de lliurament ha sigut més reduït i íntim que altres anys i, com és habitual, en aquest lliurament de les Beques i Premis de la Fundació s'ha comptat amb una intervenció d'alguna persona del municipi destacada per la seua trajectòria acadèmica i professional.

Enguany, les germanes burrianenses Maria del Mar i Juana Maria Delgado Saborit, prestigioses professionals en les àrees de l'enginyera i la ciència respectivament, han sigut les encarregades, però han disculpat la seua absència en no poder estar presents en l'acte per estar treballant i residint al Regne Unit. No obstant això, han fet arribar un vídeo de felicitació per a l'alumnat premiat i una breu xarrada sobre la importància de comptar amb noves incorporacions d'estudiants tan brillants en tots els camps de l'estudi i la investigació.

Consell Escolar Borriana
      • - Davant la proposta formulada pel col·lectiu faller per a la celebració de les Falles 2021 del 8 al 12 d'octubre

      • - La possibilitat serà plantejada en la pròxima convocatòria del Consell Escolar Municipal prevista per a principis de juliol


L'Ajuntament de Borriana sondeja l'opinió dels centres escolars del municipi per a conèixer el seu parer, quant a la proposta formulada pel col·lectiu faller, perquè el dia 11 d'octubre d'enguany siga no lectiu a la ciutat de manera extraordinària per la celebració de les Falles 2021 del 8 al 12 d'octubre.

Segons ha avançat el regidor d'Educació, J. Ramon Monferrer, s'ha enviat un correu a tots els centres educatius en què a més de desitjar-los “un bon final de curs a pesar del treball que suposa tancar un curs i posar-ne en marxa un altre”, els ha plantejat la possibilitat d'incloure per al pròxim curs 2021-2022 com a dia no lectiu l'11 d'octubre, com a suggeriment de la Junta Local Fallera de Borriana, qüestió que suposaria sol·licitar a la Conselleria d'Educació aquesta alternativa a canvi de convertir en lectiu el dilluns de Sant Vicent, últim dia de les vacances de Pasqua.

Davant aquesta perspectiva, Monferrer, com a responsable d'Educació, ha indicat que li agradaria conèixer “el parer de la comunitat educativa de tots els centres educatius de Borriana”, és a dir dels equips directius, claustres, consells escolars, AMPA, i alumnat per a poder-la traslladar al Consell Escolar Municipal i, així, “actuar en conseqüència”.

Aquesta alternativa, ha explicat el regidor d'Educació serà plantejada en la pròxima convocatòria del Consell Escolar Municipal, prevista per a principis de juliol, en la qual s'ha de decidir i aprovar els tres dies no lectius de caràcter local que conformen el calendari escolar de tots els centres educatius situats en el municipi durant el pròxim curs acadèmic 2021-2022. Sobre aquest tema, ha aclarit, les dates no lectives de lliure disposició municipal a Borriana fins avui són habitualment els tres dies previs a les Falles de Sant Josep, al març.

Actes fallers en els centres escolars

Paral·lelament, Monferrer ha traslladat als centres la petició de la regidora de Falles i presidenta de la Junta Local Fallera, Sara Molina, respecte a la possibilitat de realitzar actes fallers en els centres educatius de Borriana el dia 8 d'octubre amb la presència de les Reines Falleres i les seues corts, si la situació pandèmica ho permet i si els mateixos centres ho consideren oportú. En aquest cas, ha manifestat Monferrer, “podríem coordinar els actes i les visites amb la JLF, si bé és una decisió que caldrà confirmar a mitjan setembre entre tots”.

III Jornada de deoprte adaptado en el CEIP Novenes de Calatrava
  • L'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, i el regidor d'Educació, J. Ramon Monferrer, han participat en la jornada del CEIP en què quatre alumnes del centre n’han sigut els protagonistes: l'atleta Hamza, la nadadora Melany, l'atleta Ángel i el nadador Éric


L'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, i el regidor d'Educació, J. Ramon Monferrer, han participat hui en la jornada sobre esport adaptat que, amb el títol ‘Jo he fet el primer pas, m’acompanyes?’, ha organitzat el CEIP Novenes de Calatrava i en què quatre alumnes del centre han sigut els protagonistes: l'atleta Hamza, la nadadora Melany, l'atleta Ángel i el nadador Éric.

L'alcaldessa ha destacat la importància d'aquesta jornada i ha agraït al CEIP Novenes de Calatrava la seua implicació per a promoure la pràctica esportiva inclusiva, donar a conéixer els diferents esports adaptats i paralímpics i conscienciar sobre la situació de les persones amb discapacitat en la pràctica esportiva.

També ha destacat que l'escola és “el pilar fonamental per a formar ciutadans solidaris i compromesos amb la diversitat que els envolta”, i ha assegurat que l'esport és “una de les eines més adequades per a la inclusió per a fomentar un canvi d'actituds en la societat a través del coneixement de la realitat de les persones amb discapacitat física o orgànica, i posar en marxa accions positives”.

La jornada de sensibilització i esport inclusiu compta amb activitats interactives, xarrades, tallers, activitats esportives, representacions de dansa i balls per a visibilitzar la pràctica d'esports adaptats, de com l'esport pot servir com a mitjà d'integració, per conscienciar sobre la discapacitat, així com reconéixer, des de les experiències d'esportistes adaptats com són alumnes del centre com Ángel, Éric, Hamza i Melany, els resultats que han aconseguit i les dificultats que han de superar.

Així, al llarg de tot el matí, s'ha dividit el pati en nou estacions amb nou esports adaptats, per les quals els diferents cursos i grups d’escolars han anat alternant-se: bàsquet en cadira de rodes, eslàlom, boccia, volei en cadira de rodes, atletisme per a invidents, paratriatló, A-ball, Goalball i tir amb arc.

Amb aquestes activitats, el CEIP Novenes de Calatrava ha celebrat un any més les Jornades d’Esport Adaptat (JEA), que ja sumen amb aquesta la tercera edició, amb la col·laboració del Servei Municipal d’Esports (SME), en la qual s'han implicat entitats com la la Federació d'Esports Adaptats de la Comunitat Valenciana, la Federació de Triatló de la Comunitat Valenciana, Relleu Paralímpic de la Comunitat Valenciana, el club de Tir amb Arc de Borriana, l'Associació de Pintors amb la Boca i amb el Peu, l'Associació de persones sordes de Castelló, ONCE, Creu Roja, el CEE Hortolans i el Centre d'Educació Especial la Panderola.

Alumnado del colegio  de la Consolación visitan el Ayuntamiento de Burriana
  • 40 xiquets i xiquetes de segon de Primària del col·legi Consolació realitzen una visita a la casa consistorial

  • L'alcaldessa ha rebut l'alumnat i els ha explicat les funcions de la institució


El matí de divendres, alumnes de segon de Primària del col·legi Nostra Senyora de la Consolació han visitat l'Ajuntament de Borriana, on han sigut rebuts per l'alcaldessa, Maria Josep Safont, juntament amb el regidor d'Educació, Joan Ramon Monferrer, el regidor de Cultura, Vicent Granel, i el portaveu municipal del Partit Popular, Juan Fuster.

L'alumnat ha sigut rebut a la Sala de Plens municipal, on han pogut preguntar tots els seus dubtes sobre el funcionament de la casa consistorial, i Maria Josep Safont els ha contat les activitats que es realitzen habitualment.

La visita a la seu del Govern municipal l'han realitzada 40 xiquetes i xiquets de dues classes de Primària, que han mostrat el seu interès per qüestions com el reciclatge, la seguretat o les dificultats de governar i gestionar un Ajuntament durant un any de pandèmia.

Com ha destacat l'alcaldessa, “és una bona iniciativa que els més xicotets coneguen les institucions democràtiques i sàpien com funciona l'administració local, ja que ells i elles seran els ciutadans que en el futur hauran de participar activament en la societat democràtica”.