Escolares del CEIP Pare Vilallonga visitan el Ayuntamiento de Burriana
  • Prop de 25 xiquets i xiquetes de segon de Primària realitzen una visita a la casa consistorial, on han estat rebuts per l'alcaldessa que els ha explicat les funcions de la institució


Alumnat de segon de Primària del CEIP Pare Vilallonga han visitat l'Ajuntament on han estat rebuts per l'alcaldessa, Maria Josep Safont, juntament amb el regidor d'Educació, J Ramon Monferrer, i la regidora d’Igualtat, Maria Romero, i han pogut conèixer les instal·lacions i les diferents dependències de l'edifici consistorial.

Els xiquets i xiquetes han estat rebuts a la sala de plens, on han pogut preguntar tots els dubtes sobre el funcionament de la casa consistorial i on Maria Josep Safont els ha explicat les activitats que es realitzen habitualment. Prèviament han visitat diverses dependències de l’edifici municipal acompanyats per Maria Romero.

La visita a la seu del govern municipal l'han realitzada 23 xiquetes i xiquets de segon de Primària, que han mostrat el seu interés per qüestions com el reciclatge o les gestions que es realitzen en cada departament. En aquesta ocasió, els escolars també han pogut conéixer alguns esportistes d’elit i preguntar-los dubtes sobre la seua activitat, ja que han coincidit amb una representació d’atletes del club Playas de Castellón que es trobava de visita a l’Ajuntament.

L'alcaldessa ha destacat que és una bona iniciativa perquè els més xicotets “coneguen les institucions democràtiques i sàpien com funciona l'administració local, ja que ells i elles seran els ciutadans que en el futur hauran de participar activament en la societat democràtica”.

I Jornadas 'Borriana Inclou'
  • L'Auditori Juan Varea es converteix des d'ahir en la seu de l'Educació Inclusiva on s’analitzen les claus de la inclusió a les aules

  • Organitzades per l'Ajuntament de Borriana a través de la Regidoria d'Educació


Més de 200 persones, docents i famílies, participen des d'ahir de vesprada a Borriana en les I Jornades Educatives municipals que sota el títol “Borriana inclou. Un ventall de possibilitats” se celebren a l'auditori Juan Varea, organitzades per l'Ajuntament de Borriana a través de la Regidoria d'Educació amb la col·laboració del Centre de Formació i Recursos del Professorat, Cefire, de Castelló.

Aquestes primeres Jornades inaugurades ahir a la vesprada per l'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, i la Cap de Servei Territorial d’Educació, Maria Josep Palmer, compten amb ponents de reconegut prestigi i està dirigit al professorat d'infantil, primària i secundària i als departaments d'Orientació, i també a les famílies i a estudiants futurs docents.

En l'obertura, l'alcaldessa va destacar la importància, “dins d'un model escolar i social que camina cap a una societat més justa, democràtica i equitativa, de pensar en una formació contínua per als professionals de l'àmbit socioeducatiu, que siga capaç de revitalitzar la seua pròpia pràctica, basada en la reflexió compartida i contrastada amb evidències d'èxit”.

Raó per la qual, Safont en la seua intervenció va mostrar el seu convenciment que aquestes Jornades “permeten incrementar el coneixement pràctic a través de l'intercanvi de visions i maneres de fer i enriquir compartint i dialogant sobre la base de les experiències d'altres professionals, contribuint a l'avanç d'una societat inclusiva a través de la promoció del desenvolupament professional”.

Per part seua, la Cap de Servei Territorial d’Educació, va explicar que en aquestes jornades “s’analitzen algunes de les claus per a oferir al professorat de totes les àrees i de les diferents etapes educatives, així com als i les especialistes de suport a la inclusió, coneixements, estratègies i ferramentes que faciliten el treball amb tot l'alumnat, per a fer efectiva la inclusió educativa”.

En aquest sentit, en l'obertura va subratllar el valor de l'orientació en “els processos de construcció de l'educació inclusiva i la importància de generar entorns educatius inclusius que donen resposta a la diversitat de l'alumnat i oferisquen oportunitats de creixement personal a totes les persones”.

Entre els continguts de les I Jornades Educatives municipals destaquen les propostes sobre eines pràctiques per a la inclusió i la pràctica de l'educació inclusiva. Així, s'aborden propostes alternatives, metodologies inclusives i innovadores en el procés d'ensenyament aprenentatge, el treball en equip del professorat, el vincle entre la comunitat educativa i l'educació inclusiva a l'aula.

El primer dia de les jornades es va centrar en diverses experiències de centres amb els seus projectes educatius inclusius. Però, a més, es van tractar també aspectes relacionats amb la innovació i les bones pràctiques educatives des de la neurociència, la inclusió des de la perspectiva institucional, la inclusió en el centre ordinari, l'atenció inclusiva en la primera infància i en les diferents etapes educatives, les eixides professionals per a l'alumnat amb necessitats especials després de secundària, adaptació del material a l'alumnat amb necessitats educatives especials, entre altres assumptes.

Per part seua, el regidor d’Educació, J. Ramon Monferrer, ha manifestat que amb aquesta primera iniciativa formativa es tracta de “dotar el professorat de ferramentes pràctiques per a la inclusió, divulgar experiències que acosten a l'escola i a la família, teixir vincles entre la comunitat educativa i afavorir un aprenentatge significatiu i personalitzat, i oferir recursos, propostes i bones pràctiques d'intervencions a l'aula”.

Jornadas Educativas 'Borriana inclou'
  • El Centre Municipal de Cultura la Mercè acollirà les jornades que se celebraran els pròxims dies 6 i 7 de maig

  • Organitzades per l'Ajuntament de Borriana a través de la Regidoria d'Educació


El Centre Municipal de Cultura la Mercè acollirà les I Jornades Educatives municipals amb el títol “Borriana inclou”, que se celebraran els pròxims dies 6 i 7 de maig, organitzades per l'Ajuntament de Borriana a través de la Regidoria d'Educació amb la col·laboració del Centre de Formació del Professorat, Cefire.

Segons ha informat el regidor d'Educació, J Ramon Monferrer, aquestes primeres Jornades, en què s’han inscrit al voltant de 150 persones docents a través del Cefire i més de 70 famílies a través de l’organització, compta amb ponents de prestigi reconegut i està adreçat al professorat d'infantil, primària i secundària i als departaments d’Orientació, i també a famílies i a estudiants futurs docents. El Cefire certificarà l'assistència a les persones docents.

Per a Monferrer, una escola inclusiva “reconeix que les diferències existeixen en tot l'alumnat, i no només en uns pocs, i concep la diferència com un valor útil i aprofitable a l'aula per tot el grup, i no tractada en espais diferenciats”.

En aquest sentit, ha posat en relleu l'interès suscitat en la manera “d’educar per al desenvolupament humà i per a la justícia social” perquè, ha valorat, “és molt satisfactori tractar aquestes qüestions tan importants per al procés educatiu, tant parental com a nivell de centres escolars, per a contribuir a crear una nova societat i adonar-nos que l'educació té un altre sentit i va més enllà de l’ensenyament enciclopèdic”.

En les jornades, ha explicat el regidor d'Educació, “analitzarem algunes de les claus per a oferir al professorat de totes les àrees i de les diferents etapes educatives, així com als i les especialistes de suport a la inclusió, coneixements, estratègies i ferramentes que faciliten el treball amb tot l'alumnat, per tal de fer efectiva la inclusió educativa”.

Així, ha manifestat, es tracta de dotar el professorat de recursos pràctics per a la inclusió, divulgar experiències que acosten l'escola i la família, teixir vincles entre la comunitat educativa i afavorir un aprenentatge significatiu i personalitzat, i oferir recursos, propostes i bones pràctiques d'intervencions a l'aula.

Entre els continguts de les I Jornades Educatives municipals, destaquen les propostes sobre eines pràctiques per a la inclusió i la pràctica de l'educació inclusiva: propostes alternatives, metodologies inclusives i innovadores en el procés d'ensenyament i aprenentatge, el treball en equip del professorat, el vincle entre la comunitat educativa i l'educació Inclusiva a l'aula.

Finalment, el regidor d'Educació ha aprofundit sobre la convivència i la inclusió educativa, després dels canvis que hi ha hagut a nivell social, tant des d'un punt de vista global com local, i que han incidit sobretot en els temes relacionats amb la inclusió, que afecten de manera generalitzada a tots els sectors de la població, raó per la qual han adquirit ara més vigència que mai”.

Constitución nuevo Consell Escolar Municipal
  • Finalitzats els diferents processos d'elecció i designació dels membres del Consell Escolar Municipal de Borriana, la sala de plens de l'Ajuntament ha acollit l'acte de constitució


Finalitzats els diferents processos d'elecció i designació dels membres del Consell Escolar Municipal de Borriana, la sala de plens de l'Ajuntament de Borriana ha acollit l'acte de constitució del nou Consell Escolar Municipal, presidit per l'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont.

En l'acte de constitució ha participat també el regidor delegat d'Educació, J. Ramon Monferrer, que presidirà per delegació les sessions del consell escolar, així com de la resta de membres que formen el nou Consell, que és l'òrgan de màxima representació de la comunitat educativa del municipi, en què es prenen les decisions de manera conjunta i participativa sobre tots els assumptes que afecten el funcionament dels centres.

El Consell Escolar Municipal de Borriana, òrgan de participació i assessorament col·lectiu que representa a tots els sectors de la comunitat educativa, té com a objectiu reforçar la gestió democràtica i garantir la participació dels diferents sectors implicats en l'educació, està format per 29 persones dels diferents sectors que formen la comunitat educativa.

A més del regidor delegat d'Educació, J. Ramon Monferrer, el consell escolar està format per professorat designat per les diferents organitzacions sindicals i personal d'administració i de serveis; pares i mares de l'alumnat i representants de l'alumnat; directors i directores de centres públics i privats; representants d'associacions de veïns, i representants de l'administració educativa. També d'acord amb la legislació vigent, s'ha incorporat al nou consell escolar un representant dels Serveis Socials municipals.

Entre les seues funcions, J Ramon Monferrer ha destacat l'elaboració de propostes referents a “la construcció, renovació o millores en unitats escolars; actuacions i disposicions municipals relatives a l'ensenyament en matèries com ara educació especial; la gestió dels recursos i altres fons per a accions educatives; així com dur a terme acords per a millorar la prestació del servei educatiu”.

L'alcaldessa de Borriana, després de donar la benvinguda als membres del consell escolar i agrair la seua participació en el projecte, ha destacat la seua importància perquè l'educació “és necessària en tots els sentits, a més de proveir coneixements, enriquir la cultura, l'esperit, els valors i tot allò que ens caracteritza com a éssers humans”.

En aquest sentit, Safont ha valorat la participació de tots els sectors, tant pares i mares, professors i professores, i representants de la comunitat educativa en tots els sectors, perquè és “una oportunitat molt valuosa i la vostra aportació serà fonamental per al desenvolupament de la tasca educativa a la ciutat”.

És per això que, a judici seu, el nou Consell Escolar Municipal “té un treball molt important” que dur a terme, i ha demanat a les persones que el componen “molta implicació, ambició i intentar crear la consciència col·lectiva global i complir els objectius que realment volem per a la nostra ciutat del futur”.

D'altra banda, el regidor d'Educació, J Ramon Monferrer, ha declarat que una vegada constituït el nou consell escolar municipal “toca posar-se a la faena per a oferir a la societat el que se'ns exigeix en l'àmbit educatiu, sempre tenint en compte les nostres competències”.

També ha repassat la situació de les infraestructures educatives del municipi i ha subratllat que en breu serà una realitat la reivindicació de la comunitat educativa per a dignificar i visibilitzar l'entrada al centre al CEIP Josep Iturbi, amb la inauguració del nou vial que donarà accés directe al centre, després de 19 anys des de la inauguració de la reforma del centre, “una anomalia urbanística que l'Ajuntament havia d'haver realitzat fa vint anys, abans de la construcció del nou edifici del col·legi, i que mai es va dur a terme”.

Amb l'obra, també es legalitzarà la situació del centre, ja que la Conselleria d'Educació, des de la seua construcció fa 19 anys, encara no ha signat la recepció de l'obra per incompliment de l'Ajuntament en la urbanització dels accessos.

Igualment, Monferrer ha destacat la repercussió en el municipi d'algunes de les pròximes reformes en infraestructures educatives, obres importants a través del programa Edificant en molts centres, com la construcció del nou IES Jaume I, la remodelació del CEE Pla d’Hortolans o el CEIP Roca i Alcaide. “Estem parlant que en pocs anys crearem o renovarem infraestructures educatives importantíssimes per a una oferta integral a la nostra ciutat”.

La duració del nou consell escolar serà de quatre anys, en els quals hauran d'afrontar reptes de tots aquells temes d'educació importants del municipi, com pot ser l'escolarització, la distribució de recursos educatius, els criteris de construcció de noves infraestructures i promoure accions de millora i qualitat educativa com a pilar bàsic del nostre municipi, com ha de ser l'educació en una ciutat educadora com Borriana que aposta pel coneixement”.

dos nuevas aulas gratuitas de 2 años en colegios públicos de Burriana en Infantil y Primaria para el curso 2022-2023
  • La presentació de sol·licituds d'admissió telemàtica en Infantil i Primària per al curs 2022-2023 serà del 26 d'abril al 4 de maig, i del 26 de maig al 3 de juny en ESO i Batxillerat

  • Com a novetat enguany, les famílies, una vegada obtinguda la plaça, podran optar a fer la matrícula també en l'espai web <telematricula.es>


Les famílies de Borriana comptaran per al pròxim curs 2022-2023 amb dos noves aules gratuïtes d'Infantil de 2 anys en col·legis públics d'Infantil i Primària, la qual cosa suposa incrementar el doble l'oferta pública de places que faciliten la incorporació primerenca al sistema educatiu, segons ha avançat el regidor d'Educació, J. Ramon Monferrer.

En conseqüència, ha explicat, més de 70 xiquets i xiquetes del tram de 2 a 3 anys tindran una plaça gratuïta en centres públics d’Infantil i Primària en aquesta etapa no obligatòria en el curs 2022-2023, ja que totes aquestes aules tenen una ràtio reduïda de 18 alumnes/as per unitat.

Fins ara, tan sols dos centres públics del municipi, concretament el CEIP Cardenal Tarancon i el Roca i Alcaide, comptaven amb aules per a xiquets i xiquetes de dos anys, i el curs que ve s'afigen el CEIP Penyagolosa i el CEIP Iturbi, ha indicat Monferrer.

A més, amb la universalització de la gratuïtat anunciada fa mesos per la Generalitat Valenciana en el tram de 2 anys per al curs que ve, “a aquestes places en col·legis públics se sumarà l'oferta privada del municipi, perquè les aules d'aquestes característiques en les Escoles Infantils de 0-3 anys, siguen de titularitat pública o privada, seran totes gratuïtes”, ha destacat Monferrer.

Calendari matriculació

D'una altra banda, ha recordat que el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) ha publicat el calendari d'admissió i matricula per al curs 2022-2023 dels nivells d'Infantil, Primària, ESO i Batxillerat. <https://dogv.gva.es/datos/2022/03/29/pdf/2022_2679.pdf>

El procediment d'admissió, ha manifestat, “és especialment important per a les famílies que matriculen els fills i les filles per al pròxim curs per primera vegada en Infantil de 3 anys i en les aules de 2 anys en els centres educatius sostinguts amb fons públics”.

En l'admissió escolar del pròxim curs 2022-2023, a les places d'Infantil 2 anys opten les xiquetes i els xiquets nascuts en 2020, i a les d'Infantil 3 anys la població nascuda en 2019.

El procés d'admissió és el primer tràmit que es fa per a l'escolarització per primera vegada o per a sol·licitar canvi de centre educatiu. L’han de realitzar les famílies i se centra a aportar tota la informació i posar les opcions dels centres preferents per a poder fer la baremació, si escau, i la determinació del centre educatiu on s'escolaritzaran els fills i les filles.

La forma principal per a fer aquest tràmit és de manera telemàtica a través de l'espai web <telematricula.es>, en el qual les famílies tenen al seu abast totes les vacants disponibles, tutorials que els guiaran en el procediment i les respostes a les preguntes freqüents que puguen sorgir durant la tramitació.

Com a novetat en el procediment telemàtic d'admissió a través de la plataforma <telematricula.es>, les famílies, una vegada hagen obtingut la plaça escolar, podran per primera vegada fer la matrícula en línia sense que calga acudir al centre educatiu, si així ho volen. Aquesta nova opció no impedeix que les famílies que ho preferisquen puguen fer la matrícula de manera presencial com sempre.

Sol·licituds Infantil i Primària

La presentació de sol·licituds d'admissió telemàtica en Infantil i Primària serà del 26 d'abril al 4 de maig. El 3 de juny, amb la publicació de les llistes definitives d'alumnat admès en cada centre, començarà la matrícula. Des d'aquest mateix dia fins al 21 de juny podran formalitzar la matrícula les famílies que opten per la nova modalitat en línia, i del 22 de juny al 6 de juliol les que vulguen fer-la de manera presencial.

Sol·licituds ESO i Batxillerat

Quant a l'admissió telemàtica en ESO i Batxillerat serà del 26 de maig al 3 de juny. En el cas de l'ESO, les llistes definitives d'alumnat admès es publicaran el 18 de juliol i aquest mateix dia començarà la matricula en línia, que estarà oberta fins al 21 de juliol. Les famílies que opten per a formalitzar la matrícula de manera presencial podran fer-ho del 19 al 22 de juliol.

Les llistes definitives d'alumnat admès en Batxillerat es publicaran el 22 de juliol i des d'aquest dia fins al 27 de juliol es podrà formalitzar la matrícula de manera telemàtica i, si s'opta per fer la matrícula de manera presencial, cal acudir als centres educatius del 25 al 28 de juliol.

La Conselleria d'Educació treballa en l'actualització de <telematricula.es> i l'espai web estarà habilitat perquè estiga en funcionament en el calendari previst d'admissió que s'ha assenyalat.

No obstant això, qualsevol família que necessite ajuda o no dispose d'accés a internet pot acudir al centre educatiu en què vulga matricular els seus fills i filles per a fer l'admissió telemàtica.

Inicio del proceso de admisión para el curso escolar 2022-2023 en la Escuela Infantil Municipal
  • L'Escoleta, amb 91 places, compta amb 64 vacants per al pròxim curs

  • El termini per a entregar instàncies, informació i presentació de sol·licituds, s'ha establit entre els dies 6 i 25 d'abril


L'Ajuntament de Borriana ha aprovat el procediment d'admissió i el calendari del procés per a l'alumnat de l'Escola Infantil Municipal Príncep Felip per al curs escolar 2022-2023, i ha resolt el termini per a entregar les instàncies, informació i presentació de sol·licituds, entre els dies 6 i 25 d'abril, els dos inclusivament.

El regidor responsable d'Educació, J. Ramon Monferrer, ha explicat que l'escoleta d'Educació Infantil Príncep Felip, de titularitat municipal, compta amb 91 places, de les quals per al pròxim curs hi ha 64 vacants, distribuïdes de la forma següent: 8 són per a l'alumnat nascut en 2022 (aula 0-1 anys), 22 places per a nascuts en 2021 (aula 1-2 anys), 34 vacants en dos aules (2-3 anys) per a nascuts en 2020.

En relació als criteris d'admissió de l'alumnat, s'organitzen segons un procediment objectiu que, en concurrència, permet que s'accedisca en funció dels punts obtinguts en aplicació dels criteris que s'estableixen en la resolució municipal del procediment publicada en la web municipal.

D'aquesta manera, per a l'escolarització es té en compte la presència de germans i germanes matriculats en el centre; pares, mares o tutors legals que treballen en el mateix centre; proximitat del domicili; renda per càpita de la unitat familiar; condició legal de família nombrosa, i concurrència de discapacitat funcional en l'alumne o alumna o en algun dels seus pares, mares o germans. A més, es valora la condició de família monoparental.

Les sol·licituds, segons el model de l'Annex I, publicat en la web municipal hauran de presentar-se en el registre electrònic de l'Ajuntament de Borriana, <https://burriana.sedelectronica.es/info.0> degudament emplenades, signades i acompanyades de la documentació que s'hi indica.

L’entrega de sol·licituds es pot realitzar del 6 al 25 d'abril i la llista provisional d'alumnat admès eixirà el 29 d'abril, mentre que la presentació de reclamacions a la llista provisional d'admissió serà del 2 al 3 maig, els dos inclusivament.

Segons estableix la resolució del procediment d'admissió, la publicació de la llista definitiva eixirà el 6 de maig i, una volta finalitzat el procés previ que s'iniciarà amb el lliurament d'instàncies, informació i presentació de sol·licituds, s'efectuarà la formalització de la matrícula del 9 al 20 de maig, els dos inclusivament.

El ADI de Burriana exporta su proyecto a los municipios de la Comunitat Valenciana
  • Representants de l'Ajuntament de Riba-roja s'han desplaçat aquesta setmana fins al consistori de Borriana per a conèixer l'experiència de lADI amb la finalitat de crear un servei semblant


El servei d'Atenció al Desenvolupament Infantil (ADI) de l'Ajuntament de Borriana, pioner a la Comunitat Valenciana, ha sigut el model que ha servit a la Generalitat Valenciana per a estendre, a partir d'enguany 2022, aquesta experiència com a proposta de programes a desenvolupar en els municipis de la Comunitat Valenciana, i que enguany ja s'estendrà a 5 localitats amb la creació de cinc serveis similars, tot seguint l'exemple i el model de Borriana.

A més de la Generalitat, són moltes les localitats que s'han interessat pel servei que presta el consistori i que ha obtingut el reconeixement de bones pràctiques per part de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies i per altres entitats com a l’Agrupació Borrianenca de Cultura, ABC.

De fet, l'Ajuntament de Riba-roja s'ha desplaçat aquesta setmana fins al consistori de Borriana per a conèixer de primera mà l'experiència de lADI i poder crear un servei semblant. La regidora d'Igualtat i Polítiques Inclusives de Riba-roja, Lola Verdaguer, i la coordinadora del departament i treballadora social, Rosa Segarra, s'han reunit amb l'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, el regidor d'Educació, J. Ramon Monferrer, i les professionals del servei, Lina Puig i Ana Vicent, que els han explicat les característiques i les peculiaritats, la metodologia d'intervenció i l’organització municipal del projecte.

L’ADI de Borriana, que celebrarà el proper mes de setembre els denou anys d'existència, és una iniciativa municipal original, pionera i única en la seua especialitat en els municipis de la Comunitat Valenciana.

Es tracta d'un servei psicopedagògic municipal d'atenció primerenca de caràcter comunitari, a través del qual s'ajuda a generar entorns favorables al desenvolupament de xiquetes i xiquets de fins a tres anys d'edat, a previndre possibles problemes que puguen sorgir sobre dificultats de criança i a crear una relació molt més estreta amb les famílies i amb tots els professionals que intervenen en el seu entorn: serveis socials, sanitat, i educació.

El servei ADI de Borriana, que depèn de l'àrea municipal d'Educació, compta amb les professionals Lina Puig i Ana Vicent, amb una dilatada i qualificada experiència professional i que han estat reclamades com a formadores per als nous equips que s'estan formant a les províncies d'Alacant i València.

En la reunió amb la regidora de Riba-roja, l'alcaldessa ha destacat “l’excel·lent trajectòria de més de 18 anys prestant un magnífic servei, necessari per a les famílies de Borriana i per a detectar les necessitats educatives i proporcionar atenció professional des dels primers anys, fonamentals per al desenvolupament dels més menuts”.

"Borriana, ha assegurat, pot sentir-se orgullosa de comptar amb un servei com lADI, que celebrarà el seu dinovè aniversari treballant i reflexionant sobre com continuar millorant i innovant".

Per part seua, l'edil d'Educació, J. Ramon Monferrer, ha subratllat “l'acollida i l'èxit de lADI, que és tota una referència a nivell autonòmic en la detecció primerenca d'alteracions en el desenvolupament o dificultats de criança en la primera infància, i la manera d'enfocar-los i canalitzar-los, sempre en contacte amb els professionals de l'àmbit educatiu, social i sanitari de la ciutat".

Així mateix, Safont i Monferrer han reiterat el seu agraïment a les professionals de lADI “pel seu gran treball que té com a repte l'ajuda a les famílies en l'adaptació al nou entorn en el qual creixen els seus fills", i han reiterat el “suport incondicional i el compromís del govern municipal”.

L’ADI compta, a més, amb la implicació d'altres administracions i serveis amb els quals treballa en xarxa, com les conselleries de Sanitat i d'Igualtat i Polítiques Inclusives, la Biblioteca Municipal, el Centre Municipal de les Arts Rafel Martí de Viciana, especialment a través del Jardí Artístic, i el Servei Municipal d'Esports, entre d’altres.

Programes ADI de la Generalitat

Els programes ADI que impulsa i finançarà a partir d'enguany per primera vegada la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, va dirigit a municipis de més de 20.000 habitants, basat en el model d'intervenció comunitària i de proximitat de Borriana, en tota la seua amplitud, des dels objectius i finalitat, la població destinatària, funcions, prestacions, metodologia, tasques, nivells d'actuació, models d'intervenció i funcionament.

El servicio de Atención al Desarrollo Infantil (ADI) municipal proporcionará periódicamente microvídeos educativos
  • El servei d'Atenció al Desenvolupament Infantil (ADI) municipal proporcionarà periòdicament microvídeos educatius sobre temes relacionats amb el desenvolupament infantil

  • El primer vídeo, disponible des d'avui, versa sobre el joc en la primera infància

  • Es pot accedir a través de la web de l'Ajuntament de Borriana adi.burriana.es


El servei d'Atenció al Desenvolupament Infantil (ADI) de l'Ajuntament de Borriana ha creat un canal informatiu amb continguts audiovisuals que proporcionarà periòdicament microvídeos educatius per a proporcionar recursos, afavorir la reflexió i orientar sobre temes relacionats amb el desenvolupament infantil.

Segons ha explicat el regidor d'Educació J. Ramon Monferrer, es tracta d'una ferramenta de comunicació per a “reforçar el treball que realitza l'ADI amb la finalitat de proporcionar recursos que ajuden a generar entorns beneficiosos per al desenvolupament dels xiquets des d'edats primerenques i que contribuïsquen a augmentar la qualitat de vida de pares i fills”.

Les responsables del servei ADI, Lina Puig i Ana Vicent, han indicat que aquesta iniciativa respon a la situació actual i al creixent impacte de la transmissió de la comunicació i la informació a través de xarxes socials, raó per la qual “hem considerat convenient disposar d'un canal ràpid, senzill i directe” i, per això, “elaborem i proporcionarem de forma periòdica microvídeos educatius per a facilitar recursos que ajuden a reflexionar i orienten sobre temes relacionats amb el desenvolupament infantil”.

Aquest contingut audiovisual, amb una duració cadascun al voltant de 5 o 6 minuts, s'anirà emetent de forma periòdica, i es pot accedir a través de la web de l'Ajuntament de Borriana <adi.burriana.es>. A més, s'afegiran enllaços relacionats amb els temes i es publicarà en el Whatssap de la Biblioteca Municipal, tan sols cal cridar perquè ens incloguen en la llista de difusió, i en el Telegram de CMA.

El primer vídeo, disponible des d'avui, versa sobre el joc en la primera infància. Sobre aquest tema, Lina Puig i Ana Vicent han manifestat que pretén que es reflexione sobre alguns aspectes essencials a tindre en compte respecte al joc de les filles i els fills. Així, “trobem imatges de pares jugant amb els fills, a través de les quals pretenem posar en valor la importància de jugar junts, de compartir moments de plaer com a font d'aprenentatge i de desenvolupament”.

Aquest microvídeo també evidencia la “transcendència del joc i la importància de fugir d'oferir-los qualsevol tipus de pantalla durant la primera infància, i de dosificar-la molt en temps i en contingut a mesura que es fan majors”.

També, en un segon vídeo, han continuat, “hem volgut transmetre, d'una forma senzilla, una sèrie d'orientacions imprescindibles a tindre en compte durant els primers anys en el joc infantil, amb la finalitat que es puga reflexionar sobre totes i cadascuna de les frases i de les imatges, ja que si les seguim s'ajudarà a proporcionar un desenvolupament més equilibrat als menuts”.

En posteriors vídeos, s'ha comptat amb la col·laboració de diferents especialistes, Dario Rico, Raquel Regal i Yolanda Montoro, tots ells especialistes en desenvolupament infantil i atenció primerenca, i Anna Sales, d'Isonomía (igualtat), els quals tractaran en els vídeos curts temes que poden ajudar els pares i les mares a interactuar de forma positiva amb els fills i les filles.

Servei psicopedagògic municipal

L'ADI és un servei psicopedagògic municipal que atén xiquetes i xiquets xicotets abans de l’entrada a l'escola, a les seues famílies i l’entorn. Es tracta d'un servei d'atenció primària de caràcter comunitari, a través del qual es pretén ajudar a generar entorns favorables al desenvolupament infantil.

És essencial la intervenció des de l'àmbit municipal per la proximitat i d'aquesta manera es pot crear una relació molt més estreta amb les famílies i amb tots els i les professionals que intervenen al voltant del xiquet: serveis socials, sanitat, educació, etc.

En l'ADI també es treballa per a previndre possibles problemes que puguen sorgir de dificultats de criança, així com per a ampliar la detecció primerenca de xiquets i xiquetes que puguen presentar alguna dificultat, o que presenten factors de risc i desajustaments en el seu desenvolupament, a fi de poder proporcionar una adequada intervenció professional que els ajude a incrementar les seues possibilitats de desenvolupament.