- 20 xiquets i xiquetes de segon de Primària realitzen una visita a la casa consistorial, on han sigut rebuts per l'alcaldessa que els ha explicat les funcions de la institució


Alumnat de segon de Primària del CEIP Francesc Roca i Alcaide ha visitat l'Ajuntament on ha sigut rebut per l'alcaldessa, Maria Josep Safont, acompanyada de la regidora de Comerç, Sara Molina, i han pogut conèixer les instal·lacions i les diferents dependències de l'edifici consistorial.

Els xiquets i les xiquetes, que estan fent un treball sobre l'Ajuntament, han sigut rebuts en la sala de plens municipal, on han pogut preguntar tots els dubtes sobre el funcionament de la casa consistorial i on Maria Josep Safont els ha contat les activitats que s’hi realitzen habitualment.

L'alcaldessa ha destacat que és una bona iniciativa perquè els més xicotets “s'acosten a les institucions democràtiques i s'interessen per l'administració local, ja que ells i elles seran els que en el futur hauran de participar en l'activitat democràtica”.

erán los que en el futuro deberán participar en la actividad democrática”.

- El servei d'Atenció al Desenvolupament Infantil reprèn l'activitat “Juguem en família” dirigida a xiquetes i xiquets de 0 a 3 anys i les seues famílies

- Dissabte que ve 26 de novembre al Centre Municipal de les Arts Martí de Viciana

- L’ADI alerta de la cada volta més freqüent exposició a les pantalles des de la infància i proposa recuperar la interacció positiva amb els més menuts


L'Ajuntament de Borriana, a través del servei d'Atenció al Desenvolupament Infantil (ADI) i el Jardí Artístic, ha organitzat per a dissabte que ve 26 de novembre l'activitat “Juguem en família” dirigida a xiquetes i xiquets de 0 a 3 anys i a les famílies, que tindrà lloc al Centre Municipal de les Arts Martí de Viciana.

A través d'aquesta activitat es pretén oferir recursos per a facilitar a les famílies la interacció positiva amb els més menuts a través del joc, evitant oferir-los pantalles en una edat tan primerenca, i amb el propòsit que aquests jocs es traslladen a casa, on es poden dur a terme d'una forma relaxada, i on es pot compartir amb els xicotets moments de gaudi, tranquil·litat, alegria i aprenentatge.

Segons han explicat les professionals de l’ADI, Lina Puig i Ana Vicent, es tracta de “llançar un crit d'atenció sobre la importància de recuperar temps de joc amb els nostres fills, de recuperar mirades, de recuperar moments de tranquil·litat, d'assossec, de contes, de gaudi compartit”.

En aquesta activitat, han explicat, adults i xiquets “gaudiran de diferents propostes i recursos lúdics, i de compartir junts joc i aprenentatge”. Així, durant tot el matí se’ls oferiran tres tallers en què els xiquets i xiquetes realitzaran activitats de psicomotricitat, joc simbòlic, comunicació i activitats sensorials: el racó ‘Juguem a ser...’, el racó ‘Experimentem amb les mans’, i el racó ‘En moviment’.

Des de l’ADI, veuen amb preocupació l’exposició cada volta més freqüent des de molt menuts a les pantalles, i és molt habitual la imatge d'un xiquet xicotet en un carro amb un mòbil o un altre dispositiu, “considerem que no cal afanyar-se a oferir-los pantalles i que cal tindre’n moltíssima precaució en l’ús”.

En aquesta línia, han alertat que s'està associant aquesta pràctica freqüent a “un major nombre de xiquets amb dificultats d'inatenció, impulsivitat, adquisició tardana de vocabulari, etc.”. A més, les pantalles són altament addictives perquè introdueixen l’infant en un cercle de recompensa ràpida.

Amb aquests dispositius, els menuts “no poden descobrir, no poden desenvolupar degudament les funcions executives i aprenen amb més dificultat, ja que l'aprenentatge en la primera infància es produeix fonamentalment a través de la interacció amb humans, no amb les pantalles”, han precisat Puig i Vicent.

Les inscripcions es poden realitzar cridant a lADI (964 033208) de dilluns a divendres de 9 a 14 hores, o bé al CMA (964 033230), de dilluns a divendres de 15.30 a 19 hores.

Més informació sobre desenvolupament infantil en: <https://adi.burriana.es/>

Maria Josep Safont participa en la SAME 2022 del colegio Salesiano
  • - Enguany amb el lema Alça la veu pel professorat


L'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, al costat de diversos representants municipals, ha participat aquest matí en l'activitat que posa fi enguany a la Setmana d'Acció Mundial per l'Educació (SAME), en el col·legi Salesià Sant Joan Baptista de Borriana, que des de fa anys porta avant amb la participació de tots i totes les alumnes dels diferents cicles i cursos que s'imparteixen en la institució educativa.

Es tracta d'un gest solidari en què han participat tota la comunitat educativa: l'alumnat del centre, l'equip docent i el PAS; per a posar fi a una setmana de sensibilització sobre la importància de l'Educació amb el lema Alça la veu pel professorat.

Tots s'han reunit al pati del col·legi per a participar en l'acte final en què diverses alumnes han fet una crida per a “millorar l'educació i la situació del personal docent, i demandar que els fons de cooperació s'ajusten a les necessitats educatives actuals”.

La campanya d'enguany aborda la importància de l'educació com a dret fonamental de totes la persones a tot el món, i té com a objectiu visibilitzar el paper fonamental del professorat, educadors i tot el personal de suport com a garants del dret a l'educació. I també reclamar un finançament d’acord a les necessitats educatives actuals, tot tenint en compte les pèrdues educatives provocades per la pandèmia.

Donat que la pandèmia ha posat de manifest el valor insubstituïble de la professió docent en la societat, però també les difícils condicions de treball que pateixen. Els i les docents, amb una àmplia majoria de dones, han estat en primera línia per a garantir la continuïtat de l'aprenentatge quan les escoles estaven tancades i per a proporcionar suport socioemocional als seus alumnes, especialment a l’estudiantat més vulnerable.

L'alcaldessa ha dirigit unes paraules a tota la comunitat educativa del centre en què ha agraït “el lema i el treball que heu realitzat tots i totes durant la setmana, i mostrar a Borriana i al món la necessitat de continuar fent costat al professorat i visibilitzar la sobrecàrrega de treball, l'estrès acumulat, l'estat psicològic o la falta de suport als docents que són algunes de les causes que poden produir major desmotivació”.

En la seua intervenció Maria Josep Safont ha volgut reiterar el seu suport i solidaritat amb el personal docent, educadors i tot el personal de suport, i ha reivindicat el seu “paper vital per a fer realitat el dret de la persona a una educació de qualitat, equitativa, inclusiva i transformadora.”

el Ayuntamiento de Alfafar interesado en el ADI de Burriana
  • - Representants de l'Ajuntament d'Alfafar visiten la capital de la Plana Baixa per a conèixer l'experiència pionera a fi de crear enguany un servei similar


L'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, el regidor d'Educació, J. Ramon Monferrer, i les professionals del servei d'Atenció al Desenvolupament Infantil (ADI), Lina Puig i Ana Vicent, han rebut la regidora delegada d'Educació i Infància d'Alfafar, Raquel Vidal, acompanyada de tres professionals, interessades a conèixer de primera mà l'experiència del servei pioner de Borriana, per a poder crear un servei similar subvencionat per la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives

En la reunió se'ls han explicat les característiques i peculiaritats, metodologia d'intervenció i organització municipal del projecte, que és una iniciativa municipal original, pionera i singular en la seua especialitat en els municipis de la Comunitat Valenciana. Es tracta d'un servei psicopedagògic municipal d'atenció primerenca.

Durant aquest any la iniciativa s'estendrà a aproximadament 15 localitats amb la creació de serveis similars, seguint l'exemple i el patró de Borriana, que compta amb les professionals Lina Puig i Ana Vicent, les dos amb una dilatada i qualificada experiència professional.

L'ADI és un servei d'atenció primària de caràcter comunitari, a través del qual es pretén proporcionar recursos que ajuden a generar entorns favorables al desenvolupament de xiquetes i xiquets de fins a tres anys d'edat, amb tot el que això comporta en relació a la prevenció de posteriors dificultats, així com atendre de manera individualitzada a les famílies dels xiquets i xiquetes de 0 a 3 anys que ho sol·liciten, bé perquè la família necessita el servei, bé perquè és derivat des de Sanitat, Educació o Serveis Socials.

Les professionals de Borriana, Lina Puig i Ana Vicent, a partir de la setmana que ve participaran en els cursos de formació dirigits als nous equips i municipis interessats en el projecte de les províncies d'Alacant i València.

Concretament, dimecres que ve 26 d'octubre es desplaçaran a Alacant per a impartir sessions de formació als nous ADI i professionals de municipis interessats a crear aquest servei a la província, i el 21 de Novembre es desplaçaran a València amb la mateixa finalitat.

Per a més informació sobre activitats, funcions del servei o per a sol·licitar atenció individualitzada es pot obtenir informació en la pàgina web de l'Ajuntament <www.adi.burriana.es>

- Representants de l'Ajuntament de Gandia s'han desplaçat fins a Borriana per a conèixer l'experiència de l'ADI a fi de crear enguany un servei similar

- L'ADI de Borriana va complir el mes de setembre passat 18 anys, i serveix de model a altres municipis


Professionals de Gandia, acompanyats d'una representant de la corporació, s'han desplaçat fins al consistori de Borriana per a conèixer de primera mà l'experiència de l'ADI, i poder crear un servei similar subvencionat per la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives.

En la trobada han participat la regidora delegada d'Infància de Gandia, Liduvina Gil, i personal tècnic d’aquell Ajuntament, Vicente Roig i Eva Mauri, que s'han reunit amb l'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, el regidor d'Educació, J. Ramon Monferrer, i les professionals del servei, Lina Puig i Ana Vicent, els quals els han explicat les característiques i peculiaritats, metodologia d'intervenció i organització municipal del projecte.

L'ADI de Borriana, que va celebrar el mes de setembre passat els 18 anys de funcionament, és una iniciativa municipal original, pionera i singular en la seua especialitat en els municipis de la Comunitat Valenciana. Es tracta d'un servei psicopedagògic municipal d'atenció primerenca.

L'ADI és un servei d'atenció primària de caràcter comunitari, a través del qual es pretén ajudar a generar entorns favorables al desenvolupament de xiquetes i xiquets de fins a tres anys d'edat, amb tot el que això comporta en relació a la prevenció de posteriors dificultats, així com atendre de manera individualitzada les famílies dels xiquets i xiquetes de 0 a 3 anys que ho sol·liciten (abans de l’escolarització).

Cada vegada en són més, els municipis que s'interessen pel servei que presta el consistori borrianenc, i ha sigut el model que ha servit a la Generalitat Valenciana per a estendre, a partir d'aquest any 2022, aquesta experiència com a proposta de programes a realitzar en els municipis de la Comunitat Valenciana.

Durant aquest any, la iniciativa ja s'ha estès a 6 localitats amb la creació de serveis similars seguint l'exemple i el patró de Borriana, que compta amb les professionals Lina Puig i Ana Vicent, les dos amb una dilatada i qualificada experiència professional.

Pròximament participaran en els cursos de formació dirigits als nous equips i municipis interessats en el projecte, de les províncies d'Alacant i València. Concretament el pròxim 26 d'octubre les professionals de Borriana es desplaçaran a Alacant i el 21 de Novembre començaran la formació als nous ADI i professionals de municipis interessats a crear aquest servei a la província de València.

 

Microvídeos

Dins de les activitats programes per l'ADI per als pròxims mesos, cal destacar el llançament entre els pròxims dies 7 i 10 d'octubre d'un nou microvídeo «Estratègies per a contar contes».

Aquesta iniciativa s'emmarca en la ferramenta comunicativa que el servei va crear fa 10 mesos, com a canal informatiu per a reforçar el treball que realitza l'ADI, a través de continguts audiovisuals que proporciona periòdicament amb microvídeos educatius per a facilitar recursos, afavorir la reflexió i orientar sobre temes relacionats amb el desenvolupament infantil.

La situació actual i al creixent impacte de la transmissió de la comunicació i la informació a través de xarxes socials, són el germen que va motivar a les professionals a crear un canal ràpid, senzill i directe. Per a això l'ADI elabora i proporciona periòdicament microvídeos educatius per a facilitar recursos que ajuden a reflexionar i a orienten sobre temes relacionats amb el desenvolupament infantil.

Aquest contingut audiovisual, amb una duració cadascun al voltant de 5 o 6 minuts, s'emet de manera periòdica i es pot accedir a través de la web de l'Ajuntament de Borriana <www.adi.burriana.es>. A més, es compta amb la col·laboració de diferents especialistes en desenvolupament infantil i atenció primerenca.

 

Pròximes activitats

En la Fira del llibre de Borriana, que se celebrarà aquest mes d'octubre, l'ADI participarà convidant a les famílies, des del seu estand, a les activitats programades i difonent el servei, amb la finalitat que hi puguen accedir aquelles famílies que el necessiten.

A més, el 23 de novembre, Ana Vicent i Lina Puig oferiran, dins del cicle de xarrades periòdiques dirigides a futurs pares i mares, una xarrada en què es reflexionarà sobre 'El desenvolupament emocional en la primera Infància'. Aquesta xarrada tindrà lloc al Centre de Salut 1.

El 26 de novembre es durà a terme una nova edició presencial de l'activitat Juguem en Família el principal objectiu de la qual és oferir a les famílies estratègies de joc alternatives a les pantalles, ja que és preocupant l'increment de l'exposició a pantalles dels xiquets i xiquetes des d’una edat primerenca.

Per a més informació sobre activitats, funcions del servei o per a sol·licitar atenció individualitzada, es pot obtindre informació en la pàgina web de l'Ajuntament <www.adi.burriana.es>.

- L'alcaldessa, Maria Josep Safont, i el regidor d'Educació, J. Ramon Monferrer, els han donat la benvinguda a la sala de plens del consistori


L'alcaldessa, Maria Josep Safont, i el regidor d'Educació, J. Ramon Monferrer, han rebut a la sala de plens de l'Ajuntament de Borriana l’alumnat i el professorat de l'escola Victoria School Praga, que visiten la localitat a través d'un programa Erasmus+ K121 d'intercanvi amb l'IES Jaume I, l'objectiu principal del qual és motivar l'alumnat en l'àmbit acadèmic.

En el projecte han participat 21 alumnes de l'IES Jaume I que han estat prèviament una setmana convivint amb famílies txeques, i ara és el torn de l'alumnat txec, que està convivint a Borriana i visitant la ciutat acompanyats per l’alumnat i el professorat.

L'objectiu del projecte educatiu se centra principalment a fomentar la competència lingüística i cultural en anglès i fomentar la ciutadania europea, alhora que es beneficien de l’experiència que suposa conèixer i viure en un país estranger i els reptes d'adaptar-se i aprendre de les noves situacions, cooperant i formant part de l'equip Erasmus.

Durant la setmana d'estada a Borriana, els 21 xiquets i xiquetes txecs d'edats compreses entre els 12 i 14 anys estan realitzant diverses activitats en el municipi. Entre les quals, les de tipus esportiu, nàutiques a l'Escola de la Mar, i les mediambientals, en el Clot de la Mare de Déu amb ruta guiada en anglès per a conèixer la fauna i la flora de l'espai protegit, amb Itinerantur i l’Ajuntament.

També han comptat amb una visita guiada històrica i modernista en anglès per diferents punts de Borriana realitzada per l'Ajuntament, una altra visita guiada a les instal·lacions del Jaume I realitzada per alumnat i professorat de l’Erasmus de l'IES Jaume I en anglès, i als tallers dels Cicles d’Artista Faller i de Fusta, on han tingut l'oportunitat d'utilitzar alguns dels materials.

- Representants de l'Ajuntament de Burjassot s'han desplaçat fins al consistori de Borriana per a conèixer l'experiència de l'ADI amb la finalitat de crear enguany un servei similar

 

El servei d'Atenció al Desenvolupament Infantil (ADI) de l'Ajuntament de Borriana continua sent model per a diferents municipis de la Comunitat Valenciana en la creació de programes sobre el desenvolupament infantil. Durant aquest any ja s'ha estès a 6 localitats amb la creació de serveis similars seguint l'exemple i el model de Borriana.

De fet, representants de l'Ajuntament de Burjassot s'han desplaçat fins al consistori de Borriana per a conèixer de primera mà l'experiència de l'ADI i poder crear un servei semblant, que estarà constituït per 4 professionals. Tres d'elles, Pilar Royo, María Marco i Ana Isabel Lujan s'han reunit amb l'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, el regidor d'Educació, J. Ramon Monferrer, i les professionals del servei, Lina Puig i Ana Vicent, que els han explicat les característiques i peculiaritats, metodologia d'intervenció i organització municipal del projecte.

Cada vegada en són més, els municipis que s'interessen pel servei que presta el consistori borrianenc, que ha sigut el model que ha fet servir la Generalitat Valenciana per a estendre, a partir d'enguany 2022, aquesta experiència com a proposta de programes a desenvolupar en els municipis de la Comunitat Valenciana, seguint l'exemple i l'experiència de Borriana, que ha obtingut el reconeixement de bones pràctiques per part de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies i per altres entitats com a l’Agrupació Borrianenca de Cultura, ABC.

L'ADI de Borriana, que celebra aquest mes de setembre els 18 anys d'existència, és una iniciativa municipal original, pionera i singular en la seua especialitat en els municipis de la Comunitat Valenciana. Es tracta d'un servei psicopedagògic municipal d'atenció precoç de caràcter comunitari, a través del qual s'ajuda a generar entorns favorables al desenvolupament de xiquetes i xiquets de fins a tres anys d'edat.

El servei de Borriana, que depèn de l'àrea municipal d'Educació, compta amb les professionals Lina Puig i Ana Vicent, amb una dilatada i qualificada experiència professional i que són reclamades com a formadores per als nous equips que s'estan formant a les províncies d'Alacant i València.

En la reunió l'alcaldessa ha destacat la “importància d'aquest servei com a suport a les famílies de Borriana per a ajudar en tots els aspectes relacionats amb el desenvolupament Infantil en la primera Infància. "Borriana –ha assegurat– pot sentir-se orgullosa de comptar amb un servei com l'ADI, que celebra el seu divuitè aniversari treballant i reflexionant sobre com continuar millorant i innovant".

Per part seua, l'edil d'Educació, J. Ramon Monferrer, ha subratllat “l'acollida i l'èxit de l'ADI, que és tota una referència a nivell autonòmic en atenció precoç". Des de l'ADI, ha manifestat, es contribueix a generar entorns favorables al desenvolupament infantil i a ampliar les xarxes de detecció precoç de xiquetes i xiquets que puguen presentar alteracions en el desenvolupament o dificultats de criança en la primera infància amb la finalitat de proporcionar-los una atenció de qualitat de manera primerenca i sempre en contacte amb els professionals de l'àmbit educatiu, social i sanitari de la ciutat".

Així mateix, Safont i Monferrer han reiterat el seu agraïment a les professionals de l'ADI “per la seua gran labor que té com a repte l'ajuda a les famílies en l'adaptació al nou entorn en què creixen els seus fills", i han reiterat el “suport incondicional i el compromís del govern municipal”.

L'ADI compta a més amb la implicació d'altres administracions i serveis amb què treballa en xarxa, com les conselleries de Sanitat i d'Igualtat i Polítiques Inclusives, la Biblioteca Municipal, el Centre Municipal de les Arts Rafel Martí de Viciana, especialment a través del Jardí Artístic, i el Servei Municipal d'Esports, entre d’altres.

 

Programes ADI de la Generalitat

Els programes ADI que impulsa i finançarà a partir d'enguany per primera vegada la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, van dirigits a municipis de més de 20.000 habitants, basats en el model d'intervenció comunitària i de proximitat de Borriana, en tota la seua amplitud, des dels objectius i finalitat, la població destinatària, funcions, prestacions, metodologia, tasques, nivells d'actuació, models d'intervenció i funcionament.

- El curs escolar 2022-2023, amb mesures escasses en el protocol anticovid, ha començat avui en els 12 centres educatius del municipi


Més de 5.500 alumnes d'Infantil, Primària, Secundària, i Batxillerat i Formació Professional han començat avui sense incidències el curs escolar 2022-2023 en els 12 centres educatius de Borriana, en els quals durant les últimes setmanes s'han intensificat els preparatius, segons ha manifestat el regidor d'Educació, J. Ramon Monferrer, el qual ha destacat que el 100% de l’alumnat que enguany iniciava l’escolarització ha entrat en el centre de triat en primera opció.

La normalitat i la seguretat” han sigut la “tònica generalitzada” en aquest inici del nou curs i en la reobertura de tots els centres escolars borrianencs, ha indicat el regidor d'Educació, i ha precisat que del conjunt de l'alumnat que ha començat les classes, més de 3.400 ho ha fet en els 8 centres públics i poc més de 2.000 en els 4 concertats.

Monferrer ha posat l'accent en el fet que la situació sanitària actual permet que en els centres «s'hagen reduït significativament les mesures del protocol anticovid, com ara la desinfecció i la neteja extra, i també deixa de ser necessària la ventilació creuada permanent i, a més, s'elimina la distància interpersonal i els grups ‘bambolla’ desapareixen, amb la qual cosa les classes poden interactuar entre elles». Així doncs, ha recalcat, «les restriccions només queden en el transport escolar en què, com en la resta del transport públic, la mascareta és obligatòria a partir dels 6 anys».

Com a novetat en aquest curs, les famílies de Borriana compten amb dos noves aules gratuïtes d'Infantil de 2 anys en col·legis públics d'Infantil i Primària, la qual cosa suposa incrementar el doble l'oferta pública de places que faciliten la incorporació primerenca al sistema educatiu. De fet, 52 xiquets i xiquetes de 2 a 3 anys han començat amb plaça gratuïta en els 4 centres públics d'Infantil i Primària en aquesta etapa no obligatòria aquest curs 2022-2023.

Fins ara, tan sols dos centres públics del municipi, concretament el CEIP Cardenal Tarancon i el Roca i Alcaide, comptaven amb aules per a xiquets i xiquetes de dos anys, a les quals enguany s'han afegit les del CEIP Penyagolosa i el CEIP Iturbi, ha indicat Monferrer.

El regidor d'Educació ha especificat que en els 10 centres d'ensenyament d'infantil i primària (CEIP) del municipi, els alumnes que han iniciat el seu període escolar en són 832 en infantil, i 2.085 en primària. Mentre que en els centres de secundària i batxillerat n’han sigut un total de 1.825 els que han començat les classes en ESO i 462 en batxillerat.

L'alumnat de Cicles Formatius, d'Escola d'Adults i FP Bàsica sumen al voltant de 250 persones, i a la secció de Borriana de l'EOI Plana Baixa acudiran 250 persones més i, així, s'assolirà la quantitat de 5.700 alumnes en el municipi.

Excepcionalment, l'alumnat que cursa programes formatius de qualificació bàsica iniciarà les activitats escolars el 14 de setembre i en formació de persones adultes el curs començarà el 19 de setembre. Per la seua part, els ensenyaments d'idiomes començaran les seues activitats lectives el 26 de setembre a les instal·lacions de l’IES Llombai.

Monferrer ha indicat que després de les vacances estivals “la tornada al col·le” comporta “l’adaptació a nous horaris, als ritmes de les aules i a assumir o reprendre les tasques escolars i els estudis”.

Per a facilitar l'adaptació dels fills i les filles a la nova etapa escolar, sobretot en etapes d'Educació Infantil i Primària, el regidor d'Educació recomana “ajustar els horaris de dormir i tractar tots els temes que els acosten a la vida escolar en positiu per a afavorir el procés d'adaptació al nou any escolar”.

El regidor d'Educació ha aprofitat aquest inici del curs escolar per a agrair a tots els membres dels diferents sectors educatius “l'esforç i la dedicació que ha significat per part de la comunitat escolar mantindre la normalitat durant els cursos anteriors en els col·legis i instituts de Borriana”.

I ha reiterat la seua confiança plena en “el treball i la capacitat dels equips directius dels centres educatius de Borriana per a afrontar el nou curs escolar”, i també en “la implicació i responsabilitat de tota la comunitat educativa davant els canvis i situacions que puguen aparèixer”.

D'acord amb el calendari escolar 2022-2023 establit per la Conselleria d'Educació, la data final de l'activitat lectiva serà el 21 de juny de 2023 per a Educació Infantil, Primària, Educació Secundària Obligatòria, Batxillerat, Formació Professional Bàsica, Cicles de grau mitjà i de grau superior, programes formatius de qualificació bàsica i ensenyaments de Formació Professional Bàsica de segona oportunitat. En Formació de Persones Adultes acabaran el 16 de juny de 2023.