visita consolación

L'alcaldessa de Borriana Maria Josep Safont i la regidora Cristina Rius, han rebut aquest mateix matí a l'alumnat de segon de primària del col·legi La nostra Senyora de la Consolació.
Els i les alumnes del centre han visitat les instal·lacions de l'Ajuntament de Borriana, així com han demostrat quant saben del mateix, a més de buidar els seus dubtes fent una sèrie de preguntes que tant María Josep Safont com Cristina Rius han respost.
Maria Josep afegia “és important que es realitzen aquest tipus d'activitats perquè els més xicotets del municipi coneguen millor els detalls del consistori i aprenguen com és el seu funcionament.”

café música Villa Fátima

 

Un més que renovat Café Música que cada any organitza el CEIP Vila Fátima amb l'arribada del final del curs, ha alçat el teló en l'edició de 2019 amb un espectacle musical a la seua “sala de concerts”. I fins allí es van desplaçar tant l'alcaldessa i regidora d'Educació, Maria Josep Safont, com la de Joventut, Lluïsa Monferrer, que van poder gaudir al costat del nombrós públic assistent les primeres actuacions, en aquest cas amb les cançons dels anys 70, 80 i 90 com a protagonistes, i que van aconseguir omplir el Col·legi Vila Fátima del millor Rock&Roll.
Una d'aqueixes novetats del Café Música d'enguany ha sigut la combinació de familiars i alumnat a l'hora de realitzar les actuacions. Així, alumnes de primària i secundària formaven el cor acompanyats pels millors músics: Juanma García a la guitarra elèctrica, i el seu fill Jaume a la bateria; Jose Vicente Guinot al teclat; el component del mític grup Jose María Vergara al baix i Pascual Ortolá a la guitarra elèctrica, pares d'alumnes i alumnes del col·legi que han dedicat el seu temps i la seua passió al projecte musical del Col·legi Vila Fátima. A més, han estat acompanyats per dos alumnes en pràctiques, María Robles i Ramón Sebastià, que s'han volgut sumar a la comunitat educativa del centre.
Així, des de dijous passat i fins ahir diumenge amb l'última de les jornades, el públic assistent va poder gaudir d'un espectacle de música amb referents com Sabina, Mclan, U2, Els Secrets o Queen, i sobretot amb l'objectiu de compartir la il·lusió que cada any torna a pujar a l'escenari del col·legi Vila Fátima.

 

 

 

 

 

oberta matrícula EOI 2019-2020

L’Escola Oficial d’Idiomes (EOI) de la Plana Baixa i la resta d’EOI de  la Generalitat Valenciana han iniciat el primer període d’admissió i  matrícula per al curs 2019 – 2020, per a l’alumnat actual i per a  l’alumnat de nou ingrés. La novetat d’enguany és que tot el  procediment es farà per via telemàtica i l’alumnat que actualment  cursa estudis en una EOI també haurà de participar en el procés  d’admissió i matrícula, tot i que es respectaran les preferències de  l’alumnat actual sobre les de l’alumnat de nou ingrés, d’acord amb les  instruccions de matrícula de la Conselleria d’Educació.

L'EOI Plana Baixa ha habilitat un enllaç directe al procediment  d’admissió i matrícula des de la seua pàgina web. L'adjudicació de  vacants serà centralitzada, cada alumne/a farà una única sol·licitud  en què podrà triar més d'una EOI o secció i un màxim de tres idiomes,  amb diferents possibilitats horàries. Posteriorment, el dia 15 de  juliol, l'alumnat admés rebrà una notificació de l'assistent telemàtic  perquè procedisca a matricular-se fins al dia 10 de setembre, d’acord  amb les seues preferències i les vacants existents en els centres,  idiomes i horaris sol·licitats.

En el mes de setembre s’habilitarà un segon període per al procediment  telemàtic d’admissió i matrícula centralitzat, del 16 al 19 de  setembre, per a l’alumnat que estiga pendent de les proves de  certificació de setembre i per a aquelles persones que no hagen  participat, o no hagen estat admeses, en el període d’admissió de  juny. Finalment, a partir del dia 1 d’octubre les EOI oferiran totes  les vacants disponibles, per a la matrícula de les persones que ho  desitgen, en les secretaries dels centres de forma presencial i sense  cap tipus de preinscripció, fins que s’exhaurisquen les places.

L'EOI Plana Baixa, amb seu a Vila-real, compta amb sis seccions:  Borriana, la Vall d’Uixó, Onda, Nules, Segorbe i l’Alcora. Actualment  ofereix cinc idiomes (anglés, francés, valencià, italià i alemany), es  va crear en setembre de 2018 i enguany espera superar els 2.000 alumnes.


premis cañada blanch 2019

La implicació i el compromís que la Fundació la Cañada Blanch ha mostrat des de la seua creació amb el món de l'educació i el coneixement a la ciutat de Borriana, s'ha vist una vegada més reflectida en l'acte de lliurament dels tres premis a la Trajectòria Educativa que ha tingut lloc en el Saló de Plens Municipal. Allí, l'alcaldessa Maria Josep Safont ha començat per agrair “a la Fundació la Cañada Blanch la seua implicació en el creixement cognitiu i educacional dels nostres i nostres joves, amb el lliurament d'aquests tres premis a la Trajectòria Educativa de 2018-19, que un any més han de servir per a incrementar les seues ganes de seguir amb els estudis, gràcies també, al suport que reben per part de la Fundació”. Així, han sigut el President de la Fundació, Juan Viña Torres, la Directora, Paula López Marín i un dels patrons, Toni Lleó, els qui en nom de la Fundació la Cañada Blanch han presidit l'acte al costat de l'alcaldessa i regidora d'Educació a Borriana Maria Josep Safont i el regidor de Cultura, Vicent Granel, i han anat entregant els fins a tres premis de 500 euros, que com han explicat des de la Fundació “sempre van destinats a sufragar les despeses que a nivell econòmic puguen tindre en la seua trajectòria acadèmica”. Així, el primer a rebre el seu premi ha sigut l'alumne de l'IES Llombai, Pau Musoles Borja, qui ha cursat el Cicle Mitjà d'Electricitat destacant per uns resultats acadèmics excel·lents. A continuació, ha sigut l'alumna de 2n de Batxillerat de l'IES Jaume, Andrea Capella Gómez qui rebia el seu premi, per a finalment donar pas a la tercera de les premiades, Alba Cabedo Amador del Col·legi Salesià qui també rebia el seu diploma i la felicitació tant de la Fundació com dels propis representants municipals presents en l'acte. Tal com explicaven des de la pròpia Fundació, aquests premis “pretenen continuar dinamitzant i millorant les prestacions i recursos dels i les estudiants de Borriana de cara al futur, i al seu torn, mantindre aqueixa estreta relació i col·laboració de la Fundació amb la ciutat natal de Vicente la Cañada Blanch, així que us donem l'enhorabona als tres premiats, a les vostres famílies i professorat dels centres”. Finalment, l'alcaldessa de Borriana Maria Josep Safont ha agraït i iniciat l'aplaudiment per a “els professors i professores dels vostres centres pel treball que realitzen, a la Fundació la Cañada Blanch per la seua contínua implicació en el món educatiu de Borriana”.

Pla Coeducatiu

Els centres d'Educació Infantil i Primària de Borriana 5Novenes de Calatrava, CEIP Penyagolosa, CEIP Cardenal Tarancón i CEIP Pare Vilallonga han rebut durant l'últim mes la visita de l'especialista en matèria coeducativa, Sandra Molines Borrás, qui ha sigut l'encarregada de les formacions per a la creació de futurs Plans Coeducatius d'Igualtat en els diferents centres d'educació de la ciutat. A través de les regidories d'Educació i Igualtat que s'han encarregat de la coordinació prèvia i dissenys de les diferents sessions a desenvolupar en cada centre, han sigut un total de 1.461 persones les que han pres part en aquesta intervenció inicial que com explicava la regidora d'Igualtat, Maria Romero, “suposen un pas més dins de la consecució dels Plans Coeducatius de Centre en els que la perspectiva de gènere i la cerca de la igualtat i l'equitat entre totes les persones que formen la comunitat educativa, ja que en varis dels quatre centres participants en aquesta primera edició de les formacions, ja tenien a la seua esquena diverses experiències sobre aplicació de mesures per a la consecució real i total de la igualtat”.
Així, una vegada analitzats les dades sobre l'abast de les sessions celebrades en cadascun dels quatre centres educatius de Borriana, “la conclusió no pot ser més positiva ja que les intervencions en cada centre han fet que entre alumnat, professorat i famílies hagen sigut prop de 1.500 persones les que han conegut de prop i podran aplicar en un futur aqueixa redacció del Pla Coeducatiu”. Tal com van destacar tant la regidora de Educació, Maria Josep Safont, com la d'Igualtat, Maria Romero en les visites que van fer a diverses de les formacions que Sandra Molines va oferir al professorat de cada centre “cal agrair, primer, la implicació que ha tingut la comunitat educativa en aquesta iniciativa, ja que en els quatre centres han sigut més del 80 per cent els i les professores que han volgut prendre part en les formacions, a més de l'alumnat que en futur veurà millorats els aspectes relatius a igualtat i equitat en els seus centres, i que suposa un total de 1.300 alumnes”.

 nova edició del “Club Lo Blanc, Tirant de la Llengua”

Maria Josep Safont, regidora d'Educació i Alcaldessa de Borriana, juntament amb Lluïsa Monferrer, regidora de Joventut de l'Ajuntament de Borriana, han presentat una nova edició que el “Club Lo Blanc, Tirant de la Llengua” ha fet per a continuar donant a conèixer aspectes de la vida social, cultural o històrica de Borriana, ja que en la qual ja és la tercera edició del llibret, es dedica a conèixer els “jocs populars” que de manera històrica han practicat els xiquets i xiquetes de la ciutat, després que en les dues edicions anteriors els volums es dedicaren a les festes de les Falles de Borriana i a l'època històrica de la “Conquesta” explicar la conquesta de Borriana als xiquets i xiquetes de quart, cinqué i sisé de primària dels diferents centres educatius amb els quals compta la ciutat de Borriana.
Tal com ja es va fer amb les dues primeres les edicions dedicada a les Falles i la Conquesta, de nou s'han arribat a imprimir i es repartiran en els centres educatius un total de 1.600 exemplars, en aquest cas destinats a l'alumnat més major de primària, ja que a diferència de la primera edició, en aquesta ocasió el text és major i compta amb una major profunditat a l'hora de narrar les aventures de Laia a l'hora de conèixer eixos jocs populars i practicar-los amb els seus amics i amigues.
En aquesta edició, novament, trobem seccions en les quals destaca la història central a través de la qual i gràcies a la seua protagonista Laia, els i les estudiants de primària podran conèixer jocs tan fàcils i barats de practicar com el marro, les xapes o el mocador. A més, en finalitzar el conte s'inclouen unes seccions amb jocs i passatemps que serviran de suport per a familiaritzar-se amb el nou vocabulari, mentre els alumnes i alumnes es diverteixen aprenent i coneixent més de prop els jocs tradicionals valencians. Tal com han assenyalat totes dues representants municipals, “es tracta de continuar donant a conèixer entre els xiquets, xiquetes i joves de Borriana la rica història i tradició de la nostra ciutat, en aquest cas amb un volum dedicat als jocs populars en el qual, a més, també es tracten temàtiques i conceptes transversals com la igualtat, la tolerància i el treball en equip, així que esperem que siga tan del grat com les dues edicions anteriors”.

 

dia de Maria Auxiliadora

L'alcaldessa i regidora d'Educació a Borriana, Maria Josep Safont, ha volgut estar present en els actes de celebració del dia de Maria Auxiliadora que cada any, i en la data del 24 de maig, es programen de forma especial en el col·legi Salesià. Després de la interpretació tant de les cançons més conegudes entre l'alumnat del centre, com de varis dels balls que durant les últimes setmanes han estat preparant per a realitzar durant la jornada, ha arribat el moment del lliurament dels guardons a quatre estudiants pertanyents a cadascun dels quatre cicles educatius que s'imparteixen en el col·legi Salesià. Prèviament, l'alcaldessa Maria Josep Safont ha pres la paraula per a “agrair la labor tant social com educativa que durant tantíssims anys ha realitzat i continua realitzant el conjunt de docents i equip directiu del col·legi Salesià de Borriana, per això no volia perdre'm la celebració d'aquest dia de Maria Auxiliadora”. Abans de fer efectiu el lliurament dels reconeixements, l'adreça del centre i la pròpia alcaldessa recordaven que “aquests premis són realment especials, ja que lluny de fomentar la competitivitat o ésser un reconeixement sol a nivell acadèmic, té en compte l'opinió de cada alumne i alumna del centre, ja que són ells i elles mateixes les que trien al company que per les seues aptituds a nivell social, de convivència i respecte, creuen que són els qui més ho mereixen cada any”.
A continuació ha sigut Teresa Fenollosa Muñoz de cinquè de primària la primera a ser aplaudida per tots i totes les seues companyes, especialment les de la seua mateixa classe, abans de recollir el premi corresponent al seu cicle. Seguidament ha sigut Pepe Vilallonga González el segon a rebre de mans de l'alcaldessa el seu reconeixement com a representant de segon d'ESO. Patricia Oliver Granell ha sigut la tercera a rebre-la, mentre que el lliurament l'han tancada com a representants de Batxillerat, Nuria Mora Usó i Álex Del Moral Edo. Amb la interpretació de l'himne del col·legi Salesià al qual s'han sumat tant mares, com a pares, amics i familiars presents a la zona coberta de les instal·lacions que recentment s'estrenaven al col·legi Salesià per evitar la pluja, ha acabat aquesta matinal dedicada a la celebració del dia de Maria Auxiliadora, que es tancava durant la vesprada amb l'eucaristia celebrada en la mateixa parròquia.

 

 

 

reunió escoles infantils

La regidora d'Educació a l'Ajuntament de Borriana, Maria Josep Safont, i el regidor delegat responsable de l'Escola Infantil Municipal Infant Felip, Javier Gual, han atès la petició que recentment els feien arribar les direccions dels diferents centres infantils existents a la ciutat de Borriana, per a com ha explicat el mateix Gual “atendre tan ràpid com ens ha sigut possible aquesta petició de reunir-nos per a treballar en la millora de l'educació infantil a la nostra ciutat en un futur immediat”. En la trobada entre els representants municipals i els dels centres de la ciutat de Borriana, els i les representants de les escoles d'infantil han traslladat diferents peticions i han plantejat algunes propostes de cara al futur immediat per a “intentar millorar la gestió i el funcionament dels propis centres, amb el compromís que hem adquirit de fer tot el possible per a fer realitat eixes peticions”, com assenyalava el mateix Gual. Entre els principals suggeriments que han fet arribar als representants municipals, destaca la de “complementar, millorar o ampliar les ajudes i subvencions que faciliten la labor educativa en aquests centres d'infantil, en aquest cas les ajudes que es reben des de la Conselleria de Educació de la Generalitat Valenciana, perquè tal com també considerem nosaltres, l'educació de 0 a 3 anys també deu ser considerada com a Educació en majúscules”. Finalment Gual ha assenyalat que “els hem traslladat nostra més ferma intenció de millorar aqueixes subvencions i treballar com a canal intermediari entre la Generalitat i els propis centres, ja que els governs progressistes entenem que és l'Educació, també la infantil, la que ens fa a tots iguals, per això hem de continuar fomentant l'accés per a qualsevol xiquet i xiqueta de Borriana i així assegurar l'equitat total també en els centres d'infantil de la nostra ciutat”.