Atenció! Aquest lloc web utilitza cookies i tecnologies similars.

Si no canvies la configuració del teu navegador, acceptes el seu ús.

Accepte

Els Graus d'Artista Faller, Moble i Fusta i Comerç de l'IES Jaume I exposen els seus treballs de final de curs

Com ja és tradició, el CMC La Mercè ha acollit la inauguració de les mostres del treball de tot un any i que podran visitar-se fins a l'última setmana de juliol


L'alumnat dels diferents graus mitjans i superiors que es desenvolupen cada any en l'IES Jaume I de Borriana, estan d'enhorabona perquè com cada curs en finalitzar la seua formació, realitzen l'exposició dels treballs en els quals han estat treballant durant els últims mesos. Així, els alumnes i alumnes del Grau Superior d'Art Faller i Escenografies i els de els Graus Mitjans de Moble i Fusta i de Comerç han inaugurat al costat del professorat de cada Grau i també al costat de l'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, diversos representants municipals i la Directora Territorial d'Educació, Maria José Palmer, l'exposició que ja pot visitar-se en el CMC La Mercè i que es mantindrà oberta fins a finals de juliol.
Durant l'acte d'inauguració, tant els representants municipals, com els mateixos professors i professores i la direcció de l'IES Jaume I van poder escoltar les explicacions que cada alumne o alumna feien del treball realitzat durant el curs. Així, les primeres visites van ser per als ninots elaborats per l'alumnat del Grau Superior d'Art Faller, en la qual es va poder comprovar com l'elecció personal de cadascun d'ells i elles feia que les figures i motius creats anaren ben variats i diferents, des d'un avatar, fins a un personatge de videojoc o un clàssic a Borriana amb la utilització del porc com a figura. Així els i les alumnes de Primer curs Mari de la Fuente, Attila Farkas, Óscar Fuentes, Iván Llidó, Natalia Martinez i Carlos Sevilla, així com els i les del Segon curs Marina Delgado, Lucas Fornieles, Carmelo Martín, Sergio Monfort, Fernando Amaya i Daniel Martos han pogut mostrar i explicar tot el treball realitzat durant el desenvolupament del Grau. A continuació, van anar els alumnes i alumnes del Grau de Comerç els qui van detallar el seu treball a l'hora de crear xicotets aparadors com a mostra del treball de promoció del sector a través de la imatge individual de cada establiment. Al seu costat, també el Grau de Moble i Fusta mostraven les seues creacions en forma de taules, cadires, xicotets armaris i tot tipus de mobiliari dissenyat i creat durant els últims mesos. Tal com manifestava l'alcaldessa i regidora d'Educació a Borriana, Maria Josep Safont, “cada any ens agrada venir a conèixer de prop el treball que es desenvolupa en els diferents Graus de Formació Professional de l'IES Jaume I, i sempre ens n'anem amb la bona sensació de veure que gremis com el d'artista faller o fallera, o el de treball amb fusta i mobles, i en aquest cas també el de desenvolupament d'estratègies comercials està assegurat en el futur de la ciutat amb el treball de la gent jove de Borriana que continua formant-se al primer nivell”

El Conseller Marzà visita l'IES Jaume I per a conèixer a fons les innovadores metodologies i el seu projecte de centre

Durant la visita a la qual han assistit diferents representants municipals, el Conseller ha conegut el treball per projectes de l'alumnat de 1º d'ESO a més de la metodologia i funcionament del conjunt del centre


El Conseller d'Educació de la Generalitat Valenciana, Vicent Marzà, ha visitat les instal·lacions de l'IES Jaume I al costat dels representants municipals per a conèixer a fons la innovadora metodologia i l'aplicació del treball per projectes o a través de l'aprenentatge-servei que es duu a terme en el centre i que ho ha convertit “en referent quant a l'aplicació de les últimes tècniques pedagògiques” com assenyalava l'alcaldessa i regidora d'Educació, Maria Josep Safont. Marzà ha recorregut al costat dels regidors Vicent Granel, Santi Zorío o Maribel Martínez les diferents aules de primer d'ESO en les quals durant l'any l'alumnat ha treball a base de projectes, i així poder conèixer el nou projecte educatiu de centre, pioner a el País Valencià, i que ha combinat durant tot el curs l'aprenentatge a base de projectes (ABP), amb l'educació en valors a través de l'Aprenentatge-Servei i de l'Aprenentatge Cooperatiu, a través de la innovació educativa.
Així, el Conseller ha pogut conèixer de primera mà els “productes” que s'han elaborat com a final de cadascun dels projectes dedicats a temes com la història d'Egipte, Borriana, París i Londres, els Parcs Temàtics, el Big Ban, Viatges pel Món Natural i un altre Interplanetari o els dedicats a la figura de Pitàgores.
Després de la visita i converses amb l'alumnat de primer d'ESO, tant els representants municipals com la direcció del centre s'han dirigit fins al Saló d'Actes on el mateix Conseller s'ha mostrat molt interessat en la xarrada que la directora del centre, Mari Carmen Usó i la coordinadora del treball per projectes, Regina Rodrigo, han oferit sobre la metodologia, els nous horaris o l'esforç que ha comportat l'aplicació de tota aquesta renovació pedagògica. Tal com explicaven les representants de l'IES Jaume I «la nostra proposta per a enguany se centrava a fer un pas avant perquè el nostre alumnat tinga la millor formació possible. Creiem que ens trobem en un món canviant, i en contrast, el món educatiu no avança a la mateixa velocitat, per això l'IES Jaume I ha volgut aplicar aquest nou model metodològic d'ensenyament manipulatiu, pràctic i cooperatiu per, en definitiva, arribar al desenvolupament integral de l'alumnat».
Marzà s'ha mostrat especialment interessat en conèixer els horaris d'implantació del treball per projectes, o com explicaven des del centre «la docència compartida que hem aplicat en tot moment, amb dos docents per aula i en franges horàries simultànies». Després de l'extensa visita a les aules i la completa explicació de la metodologia aplicada durant l'últim any en l'IES Jaume I, Marzà ha volgut acomiadar-se del professorat del centre, agraint «la implicació que hem pogut comprovar que en tot moment heu tingut amb l'aplicació d'aquesta innovadora metodologia, i per a la gent que volem i ens il·lusionem cada dia amb el món de l'educació, ens dóna molta força per a seguir treballant en aquesta direcció i coordinats al màxim amb els centres».

El projecte “Despegando Juntos” segueix assessorant a mares i pares del futur alumnat d'ESO

 La “Llar-Espai de creixement familiar” segueix endavant amb les sessions de participació de mares i pares en la iniciativa desenvolupada per les regidories d'Educació i Joventut


El Casal Jove de Borriana ha acollit aquesta mateixa setmana dues noves sessions del programa “Despegando Juntos. Camino hacia la ESO” que s'encarrega de portar avant “La Llar-Espai de Creixement Familiar” en una iniciativa promoguda per les regidories d'Educació i Joventut de l'Ajuntament de Borriana. Tal com expliquen els responsables del projecte, la psicòloga infantil i juvenil, Arantza Esteve, i el terapeuta familiar i de parella, Javi Burgos, «es tracta de crear grups de treball que van dirigits a les famílies dels xiquets i xiquetes de sisè de primària i que el pròxim curs van a passar a l'ESO, amb l'objectiu de compartir les pors, inquietuds o preocupacions que poden sorgir en l'important canvi que suposa entrar aquesta nova etapa educativa». D'igual forma que dilluns passat 21 de maig, també en aquesta segona sessió es van realitzar dos horaris diferents, de matí i de vesprada, per a adaptar al màxim la celebració de cada reunió a les possibilitats de mares i pares, ja que com es va poder comprovar en la d'aquesta mateixa setmana «moltes de les mares i pares que han decidit sumar-se a la iniciativa arriben pràcticament directes des dels seus llocs de treball, amb el que entenem que ha sigut un encert desdoblar l'horari i així oferir diverses possibilitats» com explicava la regidora d'Educació, Maria Josep Safont. Després de la celebració de les quatre primeres sessions de trobades, que es repetiran els pròxims 4 i 11 de juny en horari de matí i vesprada, el balanç és realment positiu, ja que en cadascuna de les reunions s'ha aconseguit la desena de participants, la qual cosa fa que un tant per cent bastant elevat de les famílies amb joves que s'incorporaran el pròxim any a l'ESO hagen participat o participen durant el mes de juny en les sessions d'assessorament i millora de l'autonomia dels fills i filles. Segons han volgut detallar des de la Llar «creiem que s'està aconseguint l'objectiu de compartir experiències ja viscudes i preocupacions que puguen sorgir amb altres pares i mares, i a través d'eixe intercanvi acostar-se i conèixer fórmules educatives i maneres de treballar i augmentar l'autonomia dels i les joves que el pròxim any se submergiran en l'ESO».

Educació, Joventut i La Llar assessoraran a mares i pares del futur alumnat d'ESO a Borriana

Les regidores Maria Josep Safont i Lluïsa Monferrer presenten la iniciativa al costat dels responsables del projecte a través del qual
s'aborden les pors, inquietuds o preocupacions en el pas de cicle


La psicòloga infantil i juvenil, Arantza Esteve, i el terapeuta familiar i de parella, Javi Burgos, s'han reunit amb les regidores d'Educació, Maria Josep Safont i de Joventut, Lluïsa Monferrer per a ultimar els detalls de la nova iniciativa «Despegando Juntos. Camino hacia la ESO» que duu a terme «La Llar, espai de creixement familiar» . Tal com han explicat els dos responsables del projecte «es tracta de crear grups de treball que van dirigits a les famílies dels xiquets i xiquetes de sisè curs de primària i que el pròxim curs passaran a l'ESO, amb l'objectiu de compartir les pors, inquietuds o preocupacions que poden sorgir en l'important canvi que suposa entrar aquesta nova etapa educativa». Amb la col·laboració de les regidories d'Educació i Joventut, les sessions de grup tindran lloc en el Casal Jove de Borriana els pròxims 21 i 28 de maig i 4 i 11 de juny en horari tant de matí (de 09:30 a 11:00 hores) com de vesprada (de 19:30 a 21:00 hores) er, com han explicat des de la Llar «oferir el màxim de flexibilitat horària i que així les mares i pares puguen adaptar l'horari de les sessions en grup a la seua jornada diària i puguen participar de «Despegando Juntos» de forma totalment gratuïta amb una simple inscripció». Segons han volgut detallar tots dos encarregats de dur a terme les sessions «la finalitat és compartir experiències ja viscudes i preocupacions que puguen sorgir amb altres pares i mares, i a través d'eixe intercanvi acostar-se i conèixer fórmules educatives i maneres de treballar i augmentar l'autonomia dels i les joves que el pròxim any se submergiran en l'ESO». Tal com ha volgut recordar la regidora d'Educació i alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont «creiem que aquest projecte de compartir experiències entre mares i pares i cercar noves fórmules d'interacció i creixement familiar al costat dels especialistes en el camp de la psicologia infantil, juvenil i familiar pot suposar canvis i beneficis a tots els nivells, ja siga físic, emocional, de relacions i amistats o d'autonomia, per això ambdues regidories decidim apostar i oferir aquest programa a la ciutadania de Borriana». Així, la primera de les sessions arribarà dilluns que ve i tal com han recordat els seus responsables, «encara hi ha temps per a inscriure's en «Despegando Juntos» a través del correu lallar.burriana@gmail.com, perquè així mares i pares d'aquests joves de dotze i tretze anys disposen de més eines i coneguen més de prop la realitat que viuen en el seu entorn i en eixe canvi educatiu, i puguen col·laborar per tal que el procés es realitze de la forma més natural possible, i fins i tot servisca perquè puguen fer créixer tant la seua autonomia com la seua autoestima»

La Fundació la Cañada Blanch renova el seu compromís amb Borriana amb el lliurament dels seus tres Premis a la Trajectòria Educativa

Dins de l'acte de lliurament celebrat en l'Ajuntament, ha tingut lloc una interessant i entretinguda conferència del Doctor en Biologia Roberto Roselló Gimeno


La implicació i el compromís que la Fundació la Cañada Blanch ha mostrat des de la seua creació amb el món de l'educació i el coneixement en la ciutat de Borriana, s'ha vist una vegada més reflectida en l'acte de lliurament dels tres premis a la Trajectòria Educativa que ha tingut lloc en el Saló de Plens Municipal. Allí, l'alcaldessa Maria Josep Safont ha començat per agrair “a la Fundació la Canyada Blanch la seua implicació en el creixement cognitiu i educacional dels nostres i nostres joves, amb el lliurament d'aquests tres premis a la Trajectòria Educativa de 2017, que un any més han de servir per a incrementar les seues ganes de seguir amb els estudis, gràcies també, al suport que reben per part de la Fundació”. Però dins dels objectius de la Fundació la Cañada Blanch la divulgació i la motivació als estudis sempre han sigut grans premisses, i per això en l'acte de lliurament als premiats s'ha inclòs la conferència del Doctor en Biologia, Roberto Roselló Gimeno, qui, precisament, ha dedicat gran part de la seua xarrada al futur més pròxim dels i les estudiants que el pròxim any accediran a la Universitat. Roselló ha parlat sobre “la importància de l'estudi i la recerca en l'etapa universitària, i malgrat que en alguna ocasió us puguen cridar “empollons”, sou en realitat els qui com una pluja de primera, refresqueu avui el món educatiu”. Roselló ha parlat sobre “el camí cap a aqueixa excel·lència que avui se us premia, i que sempre anirà lligat a l'esforç i l'estudi del que vosaltres sou exemple. Recordeu que la vocació sempre és el camí i que en una societat superficial en la qual tothom vols ser “influencer”, és la metodologia de la recerca la que sempre acaba sent el motor de progrés de la felicitat i la meua recomanació és que *investigueis, perquè és alguna cosa addictiu però que fa molt feliç”. Una vegada finalitzada la conferència, els i les estudiants de Batxillerat Álex Monfort Soler de l'IES Llombai, Mar Fas Diago de Salesians i Clara Manzano Lujan de l'IES Jaume I han rebut el premi de cinc-cents euros per a seguir finançant els seus estudis i poder disposar tant de material com de recursos en el seu futur com a estudiants. Han sigut tant la Directora de la Fundació, Paula Sánchez, com el President, Juan Vinya i el patró Toni Lleó els encarregats de lliurar cadascun dels premis d'una convocatòria que, com han explicat el President “pretén seguir dinamitzant i millorant les prestacions i recursos dels i les estudiants de Borriana de cara al futur, i al seu torn, mantenir aqueixa estreta relació i col·laboració de la Fundació amb la ciutat natal de Vicente la Canyada Blanch, així que us done l'enhorabona als tres premiats, a les vostres famílies i professorat dels centres”. Finalment, l'alcaldessa de Borriana Maria Josep Safont ha agraït i iniciat l'aplaudiment per a “els professors i professores dels vostres centres pel treball que realitzen, a la Fundació la Cañada Blanch per la seua contínua implicació en el món educatiu de Borriana, i a Roberto Roselló per les seues paraules i per aqueixos consells de camí cap a la felicitat que ha oferit als i les joves premiades”.

El CEIP Villa Fátima presenta una completa programació per a una nova edició del Cafè Teatre

 

Cada any s'amplia la varietat de les actuacions de música, teatre, poesia o dansa, i que en aquesta ocasió estan dedicades temàticament a Andalusia i la cultura flamenca

 

Fins a quatre dies consecutius seran els que ocuparà la programació especial que cada any es dissenya des del col·legi Vila Fátima de Borriana per a la celebració d'una nova edició del seu “Cafè Teatre. Música i Poesia”. Així ho han explicat tant l'equip de coordinació encarregat del disseny de la programació, com la regidora d'Educació a Borriana, Maria Josep Safont, que han donat a conèixer al detall tant els horaris com la temàtica especial que enguany s'ha triat perquè servisca com a fil conductor de les diferents expressions artístiques que s'engloben en el Cafè Teatre. Tal com han explicat els representants del col·legi Vila Fátima que s'han encarregat de la coordinació i disseny de la programació, Claudia Pérez, Javi Fernández i Juanjo Domingo, “es tracta d'un projecte de centre global, ja que emmarca i dóna visibilitat al treball que es realitza en cada aula i curs del centre, perquè a pesar que les actuacions són a càrrec dels xiquets i xiquetes d'a partir de cinquè de primària, tots i totes participen d'alguna forma en la preparació del Cafè Teatre, en labors com la creació d'escenografies o preparació de diferents treballs artístics que també formen part de les actuacions”. En total seran fins a quatre dies de programació, ja que les actuacions arrancaran el dijous 7 de juny a partir de les 20:00 hores, mentre que el divendres i el dissabte l'horari serà nocturn a partir de les 22 hores, i el diumenge les actuacions finals tindran lloc a partir de les sis de la vesprada. Una altra de les novetats d'enguany és la temàtica triada per a fer de fil conductor de tota la programació, que en aquest cas serà l'art relacionat amb el món del flamenc i Andalusia com a lloc imaginari al que viatjar a través de les actuacions. Des del col·legi Vila Fátima també s'ha informat que els qui vulguen col·laborar a través del donatiu de cinc euros, ho podran fer a través del correu cafeteatro18@gmail.com o en la secretaria del centre en horari de 09;00 a 10:00 i de 12:00 a 17:00 hores. Tal com ha resumit l'alcaldessa i regidora d'Educació a Borriana, Maria Josep Safont, “un any més animem a tothom a gaudir de la programació del Cafè Teatre del centre Vila Fátima, que una vegada més ha aconseguit implicar a professorat, alumnat i mares i pares per a tancar el curs d'una forma artística i que a més fomenta el treball en equip, així que esperem que torne a ser un èxit de públic i participació”.

L'IES Jaume I i el CEIP Cardenal Tarancón mostren les seues experiències educatives de l'any també a Castelló

Amb la coordinació del mateix Cefire i de la regidoria d'Educació, l'exposició final dels centres d'educació tant de Castelló com de Borriana exhibeix el treball realitzat des del passat mes de novembre

 


Diversos representants de les direccións dels centres d'educació de Borriana, IES Jaume I i Cardenal Tarancón, amb les seues directores al capdavant, Mari Carmen Usó i Eva Moros, van rebre a la alcaldessa i regidora d'Educació a Borriana, Maria Josep Safont, en l'exposició final que han realitzat a Castelló de la Plana sobre les diferents experiències educatives i noves metodologies de treball que han dut a terme en els seus centres des del passat mes de novembre quan s'iniciaren en el curs 2017-18. El conegut com «Palau de la Festa» va ser el lloc triat perquè tant els col·legis participants de la ciutat, com aquells que ja s'havien sumat a la iniciativa des de Borriana, Onda, La Vall d'Uixó i altres municipis, pogueren mostrar els diferents treballs de recerca, treball en equip i desenvolupament de projectes que han realitzat durant l'any. Així, l'IES Jaume I va traslladar fins a Castelló bona part de l'exposició que ja es va poder visitar en el CMC La Mercè i on mostren els seus treballs per projectes en els quals els diferents alumnes i alumnes de primer d'ESO han treballat durant l'any, dedicats a temàtiques tan diferents com Egipte, un Parc Temàtic, Borriana, París i Londres, un Viatge pel Món Natural i un altre Interplanetari o els dedicats a l'Impacte del Big Ban o a la figura de Pitàgores, després dels quals s'elabora un producte com a conclusió i aportació final a tot el treball. Per la seua banda, des del CEIP Cardenal Tarancón van mostrar el seu treball al voltant sobre «Les dónes, les nostres protagonistes», en el qual han treballat durant el curs analitzant el paper de la dona en els diferents àmbits de la societat, i en la qual s'inclou l'entrevista grupal que van realitzar a l'alcaldessa de la ciutat. Tal com explicaven les mateixes responsables dels centres de Borriana, i com apuntava la regidora d'Educació en la ciutat, Maria Josep Safont, «una vegada més, aquesta mostra del treball dels nostres centres educatius serveix com a exemple perfecte dels beneficis que aporta a l'alumnat, tant a nivell responsabilitat, major autonomia en el dia a dia o més capacitat d'expressió i de treball en equip, amb el que creiem que les experiències educatives es repetiran i seguiran millorant el teixit educatiu de la nostra ciutat».

Els set Graus que s'imparteixen a Borriana ofereixen tota la informació en les seues Jornades de Portes Obertes

Tant l'IES Llombai com l'IES Jaume I han dedicat tot el matí a informar sobre les diferents ofertes formatives que es poden cursar en tots dos centres

 


Durant tot el matí els halls d'entrada dels centres públics de Secundària de Borriana, L'IES Llombai i l'IES Jaume I, presentaven un aspecte molt diferent a l'habitual, ja que ha sigut allà on s'han situat els diferents estands i personal encarregat d'informar sobre les diferents ofertes de graus mitjans, superiors i formació professional que es poden cursar en la ciutat de Borriana. En l'IES Llombai es podia consultar qualsevol tipus d'informació de cara al pròxim curs tant en la Formació Professional Bàsica de Fabricació i Muntatge, el Grau Mitjà d'Electromecànica de Vehicles Automòbils o també sobre els Cicles i Graus Mitjà i Superior d'Instal·lacions Elèctriques i Automatismes. Fins a allí s'ha desplaçat la regidora d'Ocupació i Promoció Econòmica, Maria Romero, per a comprovar de primera mà «que l'oferta formativa de la nostra ciutat és cada vegada més completa, i tan sols cal veure l'organització per a la difusió de la informació durant aquestes Jornades de Portes Obertes per a veure la professionalitat amb la qual es treballa una any més en el conjunt de Graus i Formacions professionals de tots dos instituts». I és que seguidament, Romero també ha volgut visitar l'IES Jaume I on desenes de joves ja havien començat a prendre part en la Jornada de Portes Obertes del centre on els fins a quatre graus oferien tota la informació de cara al pròxim curs. Així, molts centraven la seua atenció en la Formació Professional Superior sobre Administració de Sistemes Informàtics en Xarxa, però també les encarregades del Grau Superior de Comerç Internacional explicaven el funcionament, estructura o opcions professionals que ofereix. Al costat d'ells, també el Grau Mitjà de Producció de Fusta i Moble atenia a les desenes d'estudiants interessats tant en aquesta formació com en la del Grau Superior d'Artista Faller i Construcció d'Escenografies. Tal com ha explicat la mateixa Romero «l'oferta de formació en Graus de Borriana és realment difícil de trobar en altres ciutats de característiques semblants, per la qual cosa és més que d'agrair l'esforç i treball dels professionals que imparteixen cadascuna de les formacions a l'hora de difondre al màxim l'oferta i explicar cada detall que vulguen conèixer els futurs i futures estudiants durant aquestes Jornades de Portes Obertes».

Idioma