Atenció! Aquest lloc web utilitza cookies i tecnologies similars.

Si no canvies la configuració del teu navegador, acceptes el seu ús.

Accepte

Prop de 100 estudiants de Borriana tramiten el bo del Bus a la UJI en l'inici del nou any

La iniciativa conjunta que els Ajuntaments de Borriana i Almassora van decidir dur a terme per a disposar després de massa anys sense servici d'un Bus Mancomunat a la UJI ha rebut una positiva i contundent resposta per part dels i les estudiants d'ambdós ciutats. Si durant el primer trimestre de l'any van poder disfrutar de forma gratuïta del servici, ara arribava el moment de començar a realitzar les peticions per a disposar dels bons mensuals, trimestrals o anuals que ha posat a la seua disposició el consistori. I la resposta no ha pogut ser més positiva, ja que en els tres dies que es van habilitar en el Casal Jove de Borriana per a la recepció de sol·licituds, van ser prop de 100 les persones que van optar pel bo del bus a la UJI. En concret, van ser un total de 91 els i les estudiants que han decidit que viatjaran a la UJI de forma diària a través del Bus Mancomunat.

 

En el detalls de les peticions sobre les tres diferents possibilitats d'abonament, destaca que un total de 71 han sol·licitat directament l'abonament per a la resta del curs que s'allarga fins a inicis d'estiu, mentres que 14 persones han optat per l'abonament trimestral, mentres que tan sols 10 s'han quedat amb el mensual corresponent al mes de gener. Tal com han destacat des del mateix Casal Jove que ha gestionat la tramitació de les sol·licituds "creiem que aconseguir pràcticament el centenar de persones que han decidit sol·licitar i arreplegar el seu bo per al Bus a la UJI és una dada més que positiu, per això habilitem fins a tres dies distints per a la tramitació i que així ningú es quedara sense poder optar al servici mancomunat."

La Conselleria confirma que la renovació de l'IES Jaume I és una de les prioritats del Pla “Edificant”

L'Alcaldessa i Regidora d'Educació en l'Ajuntament de Borriana, Maria Josep Safont, i el Regidor d'Urbanisme en la ciutat, Bruno Arnandis, s'han reunit amb el Conseller de Educació, Vicent Marzà, i el Secretari Autonòmic d'Educació, Miquel Soler, dins els centenars de reunions que en aquests dos últims mesos de l'any s'han programat dins del Pla Edificant, gràcies al qual la Conselleria destinarà un total de 213 milions d'euros a la renovació, adequació i nova construcció de centres educatius en tot el territori valencià. I tal com ha explicat Safont a l'eixida de la trobada “estem molt satisfets amb la confirmació per part del Consell que l'IES Jaume I és una de les màximes prioritats a l'hora de dur a terme eixos treballs de renovació i construcció que començaran el pròxim any i que serviran per a disposar d'una infraestructura molt més moderna, adaptada als cicles i formació que s'imparteixen en el Jaume I”.
Segons han explicat tant el regidor d'Urbanisme, Bruno Arnandis, com l'equip tècnic present en la reunió, “ja hem pogut planificar els treballs de cara a 2018, especialment la divisió de les diferents tasques i gestions que durà a terme l'Ajuntament, i les parts amb les quals la Consellería es compromet, com és, assumir la totalitat el pressupost necessari per a poder executar l'obra de l'IES Jaume I”. Així, la Generalitat s'encarregarà del finançament total del nou projecte, mentre accepta la petició de cessió de determinades competències perquè siga el consistori qui s'encarregue de la licitació del disseny del projecte i de l'obra. Segons ha explicat Safont, “a més, també s'activarà una plataforma informativa perquè la mateixa ciutadania estiga informada en tot moment sobre l'evolució del projecte, i així dispose de la documentació que s'anirà implementant per a la seua consulta”. La mateixa Safont ha volgut recordar que “aquest és el treball conjunt que des que vam entrar en l'equip de govern duem a terme amb el Consell perquè, com ja hem fet durant els dos últims anys, siga la ciutadania qui es beneficie de les inversions públiques a nivell educatiu, ja que hem aconseguit acabar amb els barracons en el Cardenal Tarancón i tenir un centre referent, i ara esperem que a partir del pròxim any també l'IES Jaume I tinga unes instal·lacions a la gran altura del treball que en ell es desenvolupa”.

Xarrades per a mares i pares de xiquets i xiquetes menudes

El dia 27 de Setembre es va iniciar  al Centres de Salut I de Borriana  el cicle de xerrades periòdiques dirigides a futurs pares i mares, i a pares i mares de xiquets menuts, per part de les professionals de l'ADI (Servei Municipal d'Atenció al desenvolupament infantil).

 

A través de les xerrades, es pretén, d'una banda reflexionar conjuntament sobre diferents  temes educatius, que els poden ajudar a interactuar amb els seus xiquets de forma més beneficiosa per al seu desenvolupament i per un altra donar a conèixer a les famílies el servei ADI, amb la finalitat que puguen beneficiar-se de les seves prestacions.

Concretament demà a les 10 del matí tindrà lloc al Centre de Salut II la xarrada que hem titulat Entorns competents i la seua influència en el desenvolupament” a la qual  tots aquells que teniu fills menuts  esteu  convidats.

 

Dia 17 d'octubre: “Entorns competents i la seua influència en el desenvolupament” 

Hora: 10 h

Centre de salut II

 

Dia 29 de novembre: “Beneficis del vincle estable entre l'adult i el bebé” 

Hora: 9.30 h

Centre de salut I

 

Dia 7 de febrer: “L'arribada del bebé. La importància d'un bon principi en la seguretat emocional"

Hora: 9.30 h 

Centre de salut I

 

Dia 27 de març: “Beneficis del joc no dirigit en el desenvolupament infantil” 

Hora: 10 h

Centre de salut II

 

Dia 18 d'abril: “El desenvolupament emocional en la primera infància”

Hora: 9.30 h 

Centre de salut I

 

Dia 13 de juny: “Entendre el plor”

Hora: 9.30 h

Centre de salut I

 

                                                                 

 

l'ADI es un servei psicopedagògic municipal d'atenció a la infància de l'Ajuntament de Borriana.

La nostra intervenció es dirigeix a tots els xiquets i xiquetes de 0 a 3 anys, a les seues famílies i al seu entorn. Es tracta d'un Servei d'Atenció Primaria de caràcter comunitari. Les seues prestacions principals son:.

 

Prestacions:

Atenció professional a xiquets menuts i les seues famílies:  

Atenem consultes relacionades amb l'aprenentatge, l'adquisició d'hàbits, el comportament, el llenguatge... i tots aquells temes de caràcter psicopedagògic i educatiu que solen ser d'interés per a famílies amb xiquets menuts. Una intervenció professional a temps pot ser suficient per a prevenir possibles dificultats posteriors.

 

Avaluació del desenvolupament infantil:

Realitzem estudis del desenvolupament a fi d'efectuar valoracions diagnòstiques que permeten atendre xiquets que presenten alguna classe d'alteració, desajust o que presenten factors de risc biològic o social. La intervenció primerenca afavoreix una millor evolució del xiquet .

 

 

Orientació psicopedagògica: 

Atenem individualment les famílies que ho sol·liciten i proporcionem un acompanyament i intervenció professional durant tot el període comprés entre el naixement i els tres anys.

 

Organització d'activitats educatives de caràcter preventiu: 

Organitzem activitats adreçades a famílies i professionals de l'entorn dels xiquets menuts: xarrades, conferències, tertúlies educatives, tallers... Jornades, cursos, trobades...

 

 

En definitiva, treballem per oferir, a familiars i professionals de l'entorn dels xiquets menuts, recursos psicopedagògics que els ajuden a millorar l'àmbit dels infants. 

 

 

L'ADI està format per Ana Vicent, psicòloga, i Lina Puig, pedagoga. Totes dues, especialistes en atenció primerenca.

 

Centres Educatius i Ajuntament renoven el seu compromís amb les activitats conjuntes del nou curs

La direcció de col·legis i instituts es reuneixen amb la regidoria de Seguretat i Policia Local per a seguir augmentant la col·laboració entre la URCE i l'alumnat dels centres

 

L'alcaldessa de Borriana i regidora d'Educació, Maria Josep Safont, ha estat present aquest mateix matí en la trobada entre diferents regidories i la direcció de tots els centres educatius de Borriana en la qual s'han repassat les dades de les activitats que es promouen des del consistori per als i les escolars de la ciutat, a més de coordinar el programa de cara al nou curs. Així, com a representants de l'àrea de Seguretat, tant el regidor, Javier Gual, com els responsables de la Policia Local, Francisco Javier Catalán i Raúl Amat, han repassat les dades de les activitats realitzades durant l'últim curs per la Unitat de Relacions amb la Comunitat Escolar (URCE) en els centres educatius, remarcant que “una vegada més el nombre d'alumnes i alumnes que han participat ha superat els 1.600, un xifra que es ve superant en els últims quatre anys i que tenen especial atenció en problemàtiques actuals com la xarxes socials i el ciberbullying o la prevenció de la violència de gènere entre els més xicotets i xicotetes de la ciutat”. Tal com ha assenyalat Gual, “es tracta de combinar entreteniment amb conscienciació en temes tan importants com els desenvolupats en els diferents tallers, per això cada any intentem sumar o aportar novetats quant a les matèries tractades”.

Però a més, la regidora d'Educació, Maria Josep Safont, també ha volgut parlar de les novetats del nou curs “tant a nivell d'horaris que s'adaptaran les jornades contínues que es realitzen en alguns centres, com del tipus d'activitats que realitzarem de forma conjunta entre regidories com les de Medi Ambient, Joventut, Igualtat o Festes que es tornaran a sumar a la programació per a intentar completar una oferta diversa i atractiva per a tot tipus d'alumnes”. 

L'alumnat de l'IES Jaume I coneix de ben prop la gestió municipal i la història de Borriana


L'Alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, ha rebut avui en l'Ajuntament a l'alumnat de primer d'ESO de l'IES Jaume I per a completar la jornada de coneixement de la història de Borriana amb una explicació sobre el treball que diàriament es realitza en el consistori. Al costat de la màxima representant municipal, diversos regidors i regidores han explicat la gestió que es fa en departaments com el de Comerç, Via Pública, Hisenda, Turisme, Esports o Cultura, gràcies a les explicacions que cada regidor i regidora han fet en la Sala de Plenaris. I mentre la meitat de l'alumnat escoltava les explicacions dels i les representants municipals, xicotets grups d'entre 15 i 20 persones accedien al Templat per a poder contemplar de forma global la ciutat, ja que el campanar de la Basílica del Salvador els ha servit com a mirador perfecte per a identificar els llocs i racons que han conegut o descobert gràcies al projecte de treball que ja es va iniciar la passada setmana. Va ser Enrique Safont qui va visitar a alumnat primer d'ESO de l'IES Jaume I per a mostrar-los algunes imatges i fotografies antigues de la ciutat, a més de curiositats o detalls desconeguts de la història de la ciutat. Sobre la base de les imatges antigues que van poder descobrir divendres passat, l'alumnat anava cercant per la ciutat els diferents racons i fent les fotografies pertinents per a anar completant el projecte. Després de la pujada al campanar a la qual han pogut accedir tots i totes els alumnes de primer d'ESO, fins i tot han realitzat xicotetes enquestes a la gent que anaven trobant pel carrer preguntant-los per diverses de les llegendes sobre les quals van ser informats la passada setmana. Així, han descobert perquè hi ha un xicotet punyal de ferro clavat en la façana de la Basílica, perquè diuen que una vegada sonava una campana inexistent en el Clot de la Mare de Déu, i fins i tot han descobert cançons tradicionals en valencià cantades històricament en la ciutat. Tal com ha conclòs l'Alcaldessa i Regidora d'Educació, Maria Josep Safont, “estem encantats de rebre en l'Ajuntament als i les estudiants de Borriana que vénen disposats a sumar coneixements sobre el seu entorn més proper com és la ciutat de Borriana, seguir aprenent la història de la ciutat i conèixer com treballem en l'Ajuntament per a gestionar la vida municipal, així que la iniciativa de seguir aplicant el concepte d'aprenentatge-servei que ja el curs passat portava endavant l'IES Jaume I segueix demostrant que és una gran metodologia de treball sobre  coneixements de l'entorn que ens envolta”. A més, tal com ha explicat el regidor de Turisme, Santiago Zorío, “les fotografies que avui han pogut fer els i les alumnes de l'IES Jaume I serviran per il·lustrar una guia sobre la “Borriana Antiga” en el projecte paral·lel en el qual participarem tant la regidoria de Turisme com la d'Educació, i que es presentarà de forma oficial el pròxim dia 21 de desembre en la visita que aquesta vegada nosaltres farem a l'Institut i que ha de servir per a conèixer la Borriana que la seua ciutadania del futur, l'alumnat d'ESO, vol”. 

 

L'IES Jaume I presenta a la comunitat educativa el seu innovador projecte metodològic docent per a 1r d'ESO

 

L'IES Jaume I de Borriana ha presentat aquest matí als seus deu patrocinadors i en presència de les alcaldesses de Borriana, Maria Josep Safont i Les Alqueries, Esther Lara, així com la Directora Territorial d'Educació, Maria José Palmer, i altres autoritats, el seu nou projecte educatiu, pioner a la Comunitat Valenciana i que consisteix a combinar la metodologia de l'aprenentatge basat en projectes (ABP), l'educació en valors (Aprenentatge Servei i Aprenentatge Cooperatiu) i la innovació educativa.


El projecte, que ja porta més d'un mes en marxa i ha generat els seus primers productes que van ser exposats per l'alumnat de 1r d'ESO en el saló d'actes de l'IES Jaume I (base de dades de parcs naturals, història d'Egipte com a exemples), és pioner i centra l'atenció de l'Administració i tota la comunitat educativa perquè s'ha implantat de forma coordinada i col·lectiva en tot un nivell, els sis grups de primer de l'ESO que enguany té el centre, les aules del qual han canviat radicalment la seua disposició (es treballa en grups cooperatius) i dotació (compten amb tauletes, ordinador per al professorat, tauletes gegants que substitueixen a les pissarres digitals i xarxa wifi.


“La nostra proposta se centra a fer un pas avant perquè el nostre alumnat tinga la millor formació possible. Estem en un món canviant i, en contrast, el món educatiu canvia molt a poc a poc, per això l'IES Jaume I ha volgut aplicar un nou model metodològic d'ensenyament. Estem impartint un ensenyament manipulatiu, pràctica, cooperativa i, a més, amb l'Aprenentatge Servei demostrem que el centre està viu perquè l'alumnat va als centres de majors, a una ONG, a una protectora d'animals… i treballen allà. Se senten útils, estan motivats… És el que cerquem, un desenvolupament integral de l'alumnat”, afirmava Mari Carmen Usó, directora del centre educatiu.


El projecte inclou docència compartida (dos docents per aula) en franges horàries simultànies, sempre a últimes hores de cada jornada, amb dues sessions seguides per grup que és quan es gesten els projectes amb totes les seues fases. “Ningú ens va dir que anava a ser fàcil, però un mes després de començar el curs, amb els primers productes acabats en cada grup, podem assegurar que el projecte gaudeix de bona salut. Hem hagut de cercar finançament per a dotar tecnològicament les aules, per això cal agrair a les empreses la seua ajuda. Però també cal agrair al nostre equip humà el seu treball, tenim docents molt valents que han fet realitat aquest repte educatiu”, afegia Usó. En el mateix sentit, l'Alcaldessa i regidora d'Educació, Maria Josep Safont mostrava la seua satisfacció en veure “com s'ha implicat el professorat, com han aconseguit que la iniciativa privada col·labore directament en el projecte i com els centres educatius de Borriana continuen a l'avantguarda de les noves metodologies de treball”.


La jornada de presentació ha acabat amb una ruta guiada per les sis aules de l'ESO on s'està desenvolupant un projecte que tindrà un futur prometedor. La coordinadora del ABP (Aprenentatge Basat en Projectes) de l’IES Jaume I, la professora Rocío Montolío, assegurava que “tenim la convicció de canviar un sistema educatiu obsolet, no fem açò per qüestió de modes, simplement perquè partim de les necessitats de l'alumnat, ho fem per ells. Hem observat en aquest temps que els i les alumnes se senten importants, són més participatius i aprenen cooperant, s'ajuden els uns als altres, estan més motivats i senten que tots poden aportar. Estem orgullosos del nostre treball, de l'equip de 13 docents que assumeixen el repte aquest curs i que, malgrat les dificultats, donen exemple perquè el projecte tinga continuïtat en 2º el pròxim any”. 

 

El CEIP Cardenal Tarancón instal·la les dotacions esportives per completar tots els serveis bàsics

 

El nou CEIP Cardenal Tarancón que va ser triat per la Generalitat Valenciana com a centre en el qual s'inaugurava de forma oficial el curs 2017-18 per ser l'exemple de la nova política educativa valenciana, “està funcionant a ple rendiment des d'eixe mateix dia 11 de setembre quan rebem tant la visita oficial de la Generalitat com la dels representants dels centres educatius de Borriana, que van poder comprovar com tot estava llest per a l'inici de curs, tan sols mancant el muntatge de les dotacions per a la pràctica d'esport en el pati que  ja s'està realitzant”.


Safont ha volgut eixir al pas d'algunes afirmacions publicades en la premsa, “ja que és realment preocupant informar a la ciutadania sobre la falta de gas en la instal·lació quan la cuina està funcionant junt del servei de menjador des del primer dia de curs i aquesta mateixa setmana s'ha començat a utilitzar el servei de gas”. Igualment, serveis com el de l'aigua o de la llum han estat habilitats des de l'inici de curs 2017-18 en el centre educatiu.


L'últim dels aspectes sobre el qual Safont ha volgut puntualitzar les informacions aparegudes en premsa “és el de les diferents dotacions esportives amb les quals explica el CEIP Cardenal Tarancón, ja que, malgrat haver sigut rebudes i estar en el centre des de fa dies, no havien pogut començar a instal·lar-se fins a aquesta setmana”. Amb l'objectiu d'aclarir la situació, Safont ha explicat que “es tracta de diversos tràmits administratius que gestionen tant la mateixa empresa constructora del col·legi que fins i tot es va anticipar dos mesos als terminis establits per a la finalització de l'obra, com de les diferents Conselleries que s'encarreguen de la tramitació dels diferents serveis bàsics amb els quals ha de comptar el centre educatiu, al que l'Ajuntament també ha sumat la seua col·laboració a l'hora d'agilitzar aquesta tramitació i després s'encarregarà de realitzar els pagaments corresponents”. Safont ha explicat a més que “precisament el treball conjunt entre Ajuntament i Generalitat a l'hora d'agilitzar al màxim aquestes últimes tramitacions no podia entorpir el funcionament i desenvolupament normal del curs, per això des d'un principi s'ha comptat amb eixos serveis de llum, aigua o gas perquè el gran treball que es realitza tant des de la direcció del centre com en el conjunt del professorat seguisca el seu curs i, ja des d'avui, els xiquets i xiquetes puguen gaudir d'eixes últimes dotacions esportives que completen els serveis del conjunt del centre”. 

Borriana exemplifica les millores en l'Educació pública en l'inici del nou curs escolar

El nou CEIP Cardenal Tarancón ha sigut el centre triat per la Generalitat Valenciana per a l'obertura oficial del nou curs escolar, ja que com ha explicat la mateixa alcaldessa de Borriana i regidora d'Eduación en la ciutat, Maria Josep Safont "ha sigut un projecte en què desenes i desenes de persones han treballat des de fa molts anys, i hui és un orgull per a Borriana i la seua comunitat educativa que siga una realitat i que el resultat siga tan òptim com el que estem veient hui amb esta inauguració del curs escolar" . La màxima representant municipal ha rebut a les portes del centre educatiu al Conseller d'Educació, Vicent Marzà en primera instància, i al Molt Honorable President de la Generalitat, Ximo Puig, a més de la Vicepresidenta del Consell, Mónica Oltra, els que han realitzat una completa visita a les instal·lacions del nou centre escolar a través de l'aula d'informàtica, una de les aules de primària, el gimansio, el pati, l'hort escolar o el nou menjador. Un centre "acabat de construir inclús abans dels terminis establits, per la qual cosa volem donar les gràcies tant a l'empresa, com a les mares i pares de l'alumnat, a la comunitat educativa de Borriana i a totes les persones que han treballat molt dur perquè fora una realitat en este curs 2017-18" com ha començat destacant el Conseller Marzà en la roda de premsa posterior a la visita realitzada en el mateix centre. Allí, la directora del centre, Eva Moros ha sigut la primera a voler "agrair l'esforç de tanta gent perquè després d'onze cursos hui podem estar començant el curs en un centre com este i fent ús d'unes excel·lents instal·lacions, ja que alumnat, pares i mares i tota la comunitat educativa així ho mereixien". El mateix Marzà ha recordat que "este inici de curs és el reflex dels fruits que ha donat el treball dels últims dos anys, ja que estem en les mateixes xifres, o inclús per damunt, d'inversió en educació des que van arribar els retalls, i així revertir les condicions educatives. No som triomfalistes, i queda molt treball per fer, però hui el curs s'inicia amb 4.508 mestres i professors més".  A continuació, la Vicepresidenta del Consell, Mónica Oltra, ha destacat que "el lema triat per a l'inici de curs, L'alumnat és el centre"  és perfecte per a explicar que les polítiques van dirigides a ells i elles, i que al mateix temps, són el més important dels centres educatius, ja que l'educació ha de ser la ferramenta que iguale les desigualtats d'origen, amb iniciatives com Xarxallibres que un any més ajudarà a les famílies que ho necessiten. L'alcaldessa de Borriana i regidora d'Educació, Maria Josep Safont, ha continuat afirmant que "si ahir tancàvem les nostres Festes patronals, hui obrim una altra festa, la de l'Educació, amb l'inici de curs, i hui en la nostra ciutat hem pogut obrir una noves portes d'un centre molt necessari i reclamat com el Cardenal Tarancón, que ha sigut possible gràcies a tantíssima gent com la mateixa empresa constructoria, el claustre de professors, la comunitat educativa de tota la ciutat, la direcció del centre i les mares i pares d'alumnes, ja que hui podem dir que el vostre alumnat, els vostres fills i filles tenen un centre nou com mereixen; hui“va de bo”, i per fi els xiquets i xiquetes que són el "centro" de l'educació i el "centre"de la nostra obligació, disposen de les condicions que no han tingut en els últims deu anys.

Finalment, ha sigut el Molt Honorable President de la Generalitat, Ximo Puig, el qual ha tancat la compareixença manifestant que "Comencem un curs en què hi ha bones notícies, notícies en què parlem de que hi ha 1.000 professores i professors més que l'any passat, de que hi ha 16 col·legis nous i de que eixe programa de dignificació de totes les infraestructures de l'educació s'anirà produint els pròxims anys per a garantir que s'acaben per sempre els barracons." A més, Així mateix, el president ha posat en relleu la importància que les administracions i les famílies col·laboren en la tasca de l'educació. "No podem deixar la responsabilitat de l'educació als professionals, que, per descomptat, són la peça clau del sistema", ha dit Puig, que ha apostat per que eixa coresponsabilitat siga "permanent i sense data de finalització".

Visita al CEE Pla d'Hortolans. Després de la inauguració ofical del curs escolar 2017-18 en el nou CEIP Cardenal Tarancón, els representants del Consell i del consistori també s'han dirigit al CEE Pla d'Hortolans, on la Vicepresidenta del Consell i Consellera d'Educació, Mónica Oltra ha conversat amb el professorat i direcció del centre, i inclús ha visitat unes quantes aules en què els i les usuaris desenrotllaven els programes del centre amb instruments musicals o activitats coordinació i psicomotricitat.

 

 

 

Idioma