Borriana ha tornat un any més a estar present en la Fira Internacional del Turisme (FITUR) donant a conèixer els seus recursos turístics i promocionant les principals novetats que en 2018 arribaran a la ciutat en forma de noves programacions culturals i festives, però sobretot amb la difusió del nou Pla Estratègic de Turisme elaborat durant 2017 i que començarà a implantar-se amb tot el seu potencial durant enguany. I tal com en el seu moment ja va explicar el regidor de l'àrea, Santiago Zorío, i ha tornat ha donar a conèixer en FITUR, “tenim cinc pilars bàsics sobre els quals s'assenta el desenvolupament turístic que volem per a la nostra ciutat, per això hem volgut que a més de les programacions i esdeveniments que durant tot l'any celebrem en la ciutat i atrauen als i les visitants, també es conega la previsió i els projectes que es contemplen en el Pla Estratègic i que esperem que milloren les prestacions, serveis i polítiques turístiques en la nostra ciutat”. Així, Zorío ha estat present al costat del també regidor de l'Ajuntament, Vicent Aparisi en el dia en el qual el territori valencià és protagonista en FITUR, ja que és durant la jornada del dijous quan la Fira li dedica una especial atenció. Així, els cinc pilars sobre els quals es pretén desenvolupar el turisme borrianec es basen en: la citricultura, ja que com s'explica en la redacció del PET, Borriana és el que és gràcies a la taronja, des del modernisme fins al seu Port passant pel seu entorn natural, la qual cosa es pretén recuperar com un motor més del turisme, precisament en les dates en què s'inicien les conegudes Jornades Gastronòmiques de la Taronja. I tal com també ha recordat durant la seua visita a FITUR el regidor de Poblats Marítims, Vicent Aparisi, “el mar és un altre dels punts forts de Borriana com a destinació turística ja que ja expliquem en la presentació del PET som Mediterrani en essència i el que estem fent ja des de fa dos anys és fer que aqueix mar es més accessible per a tots i cresca la participació com així ha sigut en les diferents programacions culturals, festives o esportives que s'organitzen en la nostra platges i costa”. El Modernisme és un altre dels punts més forts de la ciutat, ja que amb el pla de rehabilitació d'edificis es podrien aconseguir un desenvolupament encara major del turisme, per la qual cosa se seguirà apostant per donar a conèixer la riquesa arquitectònica de la ciutat amb visites i activitats temàtiques que ja s'han realitzat en l'últim any. Pel que al potencial Cultural respecta, i fusionant les extenses i diverses programacions culturals amb les expressions artístiques i festives de tot un poble com poden ser les Falles, també Borriana té un atractiu realment potent. I finalment, i com el mateix Zorío ha traslladat en la seua visita a FITUR, “la força i recursos de la nostra Gastronomia és quasi única, ja que poques poblacions disposen de mar, port pesquer i horta, per això en tan sols deu mesos es duen a terme fins a cinc certàmens i jornades gastronòmiques dedicades a productes tan nostres com la taronja, el coent, la gamba… el que ha seguit cridant l'atenció de turistes i visitants durant la totalitat de l'any”.
Així, tant Zorío com Aparisi han volgut destacar després del seu pas per FITUR que “sabem i coneixem el potencial de Borriana, i ara amb la redacció d'un Pla Estratègic que era més que necessari en la ciutat, esperem que eixes potencialitats es convertisquen de forma definitiva en un motor més de la dinamització econòmica i cultural de la ciutat”.