Atenció! Aquest lloc web utilitza cookies i tecnologies similars.

Si no canvies la configuració del teu navegador, acceptes el seu ús.

Accepte

Borriana reprèn el Punt PAE de servei gratuït d'atenció al emprenedurisme i transmissió d'empreses


El Consorci Gestor del Pacte Territorial per l'Ocupació dels municipis ceràmics i la seua àrea d'influència de la província de Castelló ha aprovat el desenvolupament de la segona fase de projecte experimental denominat “EMPRÈN I TRANSMET”, del que un any més, formarà part la ciutat de Borriana, amb la reobertura del Punt PAE que ja està a la disposició d'emprenedors i empresaris en el Casal Jove de la ciutat.
Enguany, la ciutat torna a comptar amb la col·laboració de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball amb les Corporacions Locals, en l'elaboració, desenvolupament i engegada d'aquest projecte experimental denominat “Emprèn i Transmet” amb el qual es tracta d'impulsar la creació d'ocupació, fomentant la cultura emprenedora i potenciant la competitivitat de les empreses existents i la promoció econòmica de tots els municipis que participen en el Consorci.
Per a la regidora de l'àrea, Maria Romero, “el servei pretén el doble objectiu de recuperar aquells negocis que encara que funcionen han de tancar-se alhora que acompanyar als emprenedors en el seu procés d'establiment en uns casos i creixement en uns altres". El projecte abasta dues grans àrees: d'una banda, l'assessorament a emprenedors i PIMES, i per un altre, la Tutorització en la transmissió d'empreses.
Tal com ha detallat la mateixa Romero, “en l'apartat d'assessoraments a emprenedors i PIMES, el Consorci forma part de la xarxa PAE (Punt d'Atenció a l'Emprenedor), gràcies al conveni signat amb el Ministeri d'Indústria, Energia i Turisme, assessorant en tot el procés de creació d'empreses, tant a nivell d'autònoms, com si es tracta d'una societat, tramitant-se telemàticament l'alta a través del DUE (Document Únic Electrònic)”. D'altra banda, l'objectiu de la Tutorització en la Transmissió d'empreses és “proporcionar als emprenedors una alternativa per a establir-se diferent a la creació "des de zero" de la seua empresa. El Consorci a través del Ministeri d'Economia, Indústria i Competitivitat forma part del Pla de suport a la transmissió d'empreses on es donen d'alta telemàticament en la plataforma a empreses viables en perill de desaparèixer fent-se més visibles i facilitant l'accés a potencials compradors”. Un altre dels seus objectius és, no deixar perdre la riquesa d'aquells negocis que es tanquen per qüestions diferents a les econòmiques si no que oferir aquest negoci a nous emprenedors.
Així, la mateixa Romero ha volgut recordar que “l'atenció presencial a aquest servei torna a estar disponible tots els divendres a Borriana de 9-14h, però també pot visitar-se a Vila-real dimarts i dijous, i a Onda dimecres, encara que és aconsellable demanar cita prèvia a través del correu electrònic proyectos@pacteceramic.es o en el telèfon 672105256”.

 

 

Borriana reprèn el Punt PAE de servei gratuït d'atenció al emprenedurisme i transmissió d'empreses

El servei, gestionat per la regidoria de Promoció Econòmica, depèn del Consorci Gestor del Pacte per l'Ocupació dels Municipis Ceràmics i el seua àrea d'influència, i s'ha situat en el Casal Jove

 

 

El Consorci Gestor del Pacte Territorial per l'Ocupació dels municipis ceràmics i la seua àrea d'influència de la província de Castelló ha aprovat el desenvolupament de la segona fase de projecte experimental denominat “EMPRÈN I TRANSMET”, del que un any més, formarà part la ciutat de Borriana, amb la reobertura del Punt PAE que ja està a la disposició d'emprenedors i empresaris en el Casal Jove de la ciutat.

Enguany, la ciutat torna a comptar amb la col·laboració de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball amb les Corporacions Locals, en l'elaboració, desenvolupament i engegada d'aquest projecte experimental denominat “Emprèn i Transmet” amb el qual es tracta d'impulsar la creació d'ocupació, fomentant la cultura emprenedora i potenciant la competitivitat de les empreses existents i la promoció econòmica de tots els municipis que participen en el Consorci.

Per a la regidora de l'àrea, Maria Romero, “el servei pretén el doble objectiu de recuperar aquells negocis que encara que funcionen han de tancar-se alhora que acompanyar als emprenedors en el seu procés d'establiment en uns casos i creixement en uns altres". El projecte abasta dues grans àrees: d'una banda, l'assessorament a emprenedors i PIMES, i per un altre, la Tutorització en la transmissió d'empreses.

Tal com ha detallat la mateixa Romero, “en l'apartat d'assessoraments a emprenedors i PIMES, el Consorci forma part de la xarxa PAE (Punt d'Atenció a l'Emprenedor), gràcies al conveni signat amb el Ministeri d'Indústria, Energia i Turisme, assessorant en tot el procés de creació d'empreses, tant a nivell d'autònoms, com si es tracta d'una societat, tramitant-se telemàticament l'alta a través del DUE (Document Únic Electrònic)”. D'altra banda, l'objectiu de la Tutorització en la Transmissió d'empreses és “proporcionar als emprenedors una alternativa per a establir-se diferent a la creació "des de zero" de la seua empresa. El Consorci a través del Ministeri d'Economia, Indústria i Competitivitat forma part del Pla de suport a la transmissió d'empreses on es donen d'alta telemàticament en la plataforma a empreses viables en perill de desaparèixer fent-se més visibles i facilitant l'accés a potencials compradors”. Un altre dels seus objectius és, no deixar perdre la riquesa d'aquells negocis que es tanquen per qüestions diferents a les econòmiques si no que oferir aquest negoci a nous emprenedors.

Així, la mateixa Romero ha volgut recordar que “l'atenció presencial a aquest servei torna a estar disponible tots els divendres a Borriana de 9-14h, però també pot visitar-se a Vila-real dimarts i dijous, i a Onda dimecres, encara que és aconsellable demanar cita prèvia a través del correu electrònic proyectos@pacteceramic.es o en el telèfon 672105256”. 

 

L'última sessió dels “Desdejunis al Comerç” tanca la campanya comercial amb molt bona nota


 

Més de 20 emprenedors han participat durant el matí d'avui en el Cercle Fruiter de Borriana en l'última de les sessions del cicle “Desdejunis al Comerç”. La campanya, que comptava amb 4 sessions dedicades a la imatge de l'empresa i el punt de venda, el màrqueting i les xarxes socials, ha gaudit d'una alta participació sent més de 40 les persones que s'han sumat de la iniciativa i han participat en alguna de les sessions. En concret el tema central de la càpsula formativa que ha seguit al desdejuni de networking, ha sigut la importància de la presència en xarxes socials de qualsevol empresa, tinga aquesta la dimensió que tinga com un posicionament en la xarxa de la pròpia marca. En aquesta ocasió, la formació ha sigut impartida per Juan Meneses, Oficial Executiu de l'empresa Don Beep així com professor en el programa d'alt rendiment Escola de Líders, ponent amb llarga trajectòria en el màrqueting empresarial i especialitzat en el tema de les xarxes socials.
A la càpsula formativa li ha seguit un lliurament de diplomes acreditatius de la participació en la iniciativa així com la passada d'una enquesta de satisfacció per a arreplegar de forma objectiva la valoració de les sessions i propostes de cara a les pròximes edicions. En paraules de la Regidora de l'àrea, Maria Romero “la valoració global de la iniciativa és molt positiva, tant per la qualitat de les formacions i els seus ponents com per la possibilitat de crear xarxa entre agents emprenedors de la localitat”. De fet així ho mostren les xifres de participants i inscrits en cadascuna de les sessions que no ha deixat d'augmentar des que es va llançar la iniciativa.
Com ha volgut concloure la mateixa Romero “el desdejuni d'avui, ha tancat perfectament el cicle de trobades que ja es van iniciar en el mateix Cercle Fruiter i que sens dubte continuaran el pròxim any amb noves oportunitats de trobada i formació, així com millores que han sorgit després d'aquests quatre primeres trobades”.

La tercera i multitudinària sessió dels “Desdejunis al Comerç” aprofundeix sobre l'aparadorisme


La Cafeteria + Que Cafè de Borriana ha sigut l'escenari triat per al desenvolupament de la tercera de les sessions dels “Desdejunis al *Comerç” que de forma mensual reuneixen a desenes de comerciants de la ciutat per a tractar alguna de les temàtiques directament relacionades amb l'optimització de recursos comercials a l'hora d'augmentar vendes, redirigir la distribució o aconseguir majors cotes de mercat. En aquesta ocasió, i sota la direcció una vegada més de l'especialista en Marqueting, Mar Arambul, que s'ha encarregat de la coordinació general dels “Desdejunis al Comerç”, ha sigut l'especialista en aparadorisme, Olga Batalla, qui ha dut a terme la sessió en la qual ha oferit algun dels secrets sobre les possibilitats que a nivell comercial pot arribar a aportar un bon aparador en els establiments dels i les comerciants participants. Malgrat que inicialment havien sigut unes 15 les persones inscrites, a mesura que ha arribat l'hora de l'inici d'aquesta tercera sessió, la participació de comerciants de Borriana ha arribat a les 25 persones. Així, Batalla ha aconsellat als i les comerciants locals presents sobre les tècniques que tant a nivell general d'aparador com de detalls i treballs puntuals dins del mateix espai d'exhibició de productes, pot arribar a suposar una gran optimització dels recursos destinats i de les futures vendes i distribució de productes.
Després que la mateixa regidora de Comerç i Promoció Econòmica, Maria Romero, obrira la sessió amb la presentació i l'agraïment a totes les persones que han assistit, la conclusió general ha sigut “molt positiva”, com explicaven algunes de les assistents, ja que “moltes de les tècniques o millores que podem també realitzar en els nostres aparadors, eren desconegudes per a moltes de nosaltres fins avui, amb el que segur que acabem traient profit dels consells i recomanacions d'Olga Batalla”. La mateixa regidora, Maria Romero, ha recordat que “el pròxim 12 de desembre acabarem amb la quarta i última sessió de treball dels “Desdejunis al Comerç” que tindrà lloc en el Cercle Fruiter de Borriana, on tractarem al costat de ponent Juan Meneses les estratègies en les xarxes socials per a millorar la nostra prestacions comercials”. Romero ha volgut també afegir que “estem molt contentes amb l'evolució de les jornades, ja que en cadascuna de les sessions l'assistència ha anat creixent i tenint en compte les confirmacions de cara a l'última sessió, sembla que fins i tot superarem els 40 comerciants en el tancament dels “Desdejunis al Comerç”. 

 

 

El Taller d'Ocupació de Jardineria T'AVALEM continua adequant zones verdes i jardins de Borriana

Els programes i tallers d'Ocupació implantats en els dos últims anys en la ciutat de Borriana a través de la Regidoria de l'àrea segueixen donant els seus fruits tant a nivell laboral amb la inserció d'aturats, com en la millora directa dels diferents camps i àrees en les quals es duen a terme les contractacions. Així, dins del programa T'AVALEM de la Generalitat Valenciana, el 2018 ha començat amb la continuació del Taller de Jardineria que ja ha realitzat diferents treballs en diferents emplaçaments públics del terme municipal, i que durant els pròxims mesos continuaran amb les actuacions de les deu persones que el formen en parcs i jardins públics de la ciutat. Una de les últimes actuacions correspon a la millora de la zona d'entrada al Polígon Industrial de Carabona, ja que com ha explicat la regidora de l'àrea d'Ocupació, Maria Romero, “en les últimes setmanes les persones contractades a través del programa T'AVALEM han estat realitzant labors de plantació d'arbres i adequació de zones com la coneguda com a rotonda de Carabona, en la qual s'han replantat nombrosos arbres i elements naturals de decoració, a més d'adequar tota la zona tant per a millorar la visió de conductors o vianants com perquè a nivell estètic els jardins i parcs públics seguisquen presentat un aspecte agradable i cura”. La mateixa Romero ha recordat que “les persones contractades continuaran durant els pròxims mesos treballant en diferents zones de la ciutat, especialment en parcs públics o jardins en els quals hem analitzat i vist que és necessari realitzar millores en l'apartat de jardineria”. Així, llocs com el parc de Santa Berta o els Horts d'Oci, estan veient i veuran com en les pròximes setmanes es renova l'arbrat o elements decoratius naturals perquè tant les prestacions de cadascun dels espais, com l'estètica mateixa, milloren i seguisquen responent a les peticions de la ciutadania respecte a l'estat d'eixos parcs i jardins públics de Borriana. La mateixa regidor d'Ocupació, Maria Romero, ha volgut “agrair tant l'efectiu treball que estan duent a terme les deu persones contractades per al servei de jardineria, així com la col·laboració que en tot moment estem tenint des del departament de Via Pública, amb el qual s'analitza, coordinar i duu a terme cadascun dels treballs que afecten als parcs i jardins públics”. 

 

 

 

Borriana i la Fundació Isonomia tornen a col·laborar en 2018 amb el projecte “GIRA Dones: el viatge de la dona emprenedora”

 

L'Ajuntament de Borriana, a través de la Fundació Isonomia de la Universitat Jaume I, col·labora en la província de Castelló en el desenvolupament de la segona edició del projecte «GIRA Dones: el viatge de la dona emprenedora», una iniciativa de la Fundació Coca-Cola que té com a objectiu impulsar l'emprenedurisme de les dones mitjançant un procés de motivació, formació i acompanyament per a la presa de decisions i l'engegada, si escau, de la idea de negoci, a través d'un itinerari formatiu compost per 3 parades que conformen el viatge de la dona emprenedora.
Actualment està obert el procés de selecció de les dones beneficiàries del projecte, el termini del qual de presentació de sol·licituds s'allarga fins al 28 de gener de 2018 a través del següent link: https://preinscripcion.giramujeres.com/dona, encara que cal assenyalar que el límit de places és de 20.
L'itinerari formatiu està compost per un total de tres “parades” que es resumeixen de la següent forma:

Parada 1. FORMACIÓ PRESENCIAL “TROBA LA TEUA RUTA”

L'objectiu d'aquesta primera parada és ajudar a conèixer les possibilitats personals i trobar idees de negoci (potencialment relacionades amb l'activitat del sector alimentació i begudes: agrícola, alimentari, energètic, industrial, distribució i logística, serveis, hostaleria i xicotet comerç i reciclatge). El taller serà presencial i es realitzarà en dues sessions diferents de cinc hores cadascuna els dies 14 i 15 de febrer en la seu de la Fundació Isonomia de la Universitat Jaume I.
La segona de les parades fa referència a la FORMACIÓ ON-LINE “INICIA EL TEU VIATGE” (març-juny 2018), la finalitat del qual és aprofundir en les claus de l'emprenedurisme i elaboració d'un projecte empresarial per a poder participar en el Concurs Final Projecte. Es tracta d'un curs on-line de trenta hores.
Finalment la Parada 3 té com a títol ETAPA INCUBADORA I MENTORIA “T'ACOMPANYEM” i tindrà lloc entre juliol i desembre de 2018. Els 10 millors projectes empresarials de la formació on-line triats per un jurat, seran seleccionats per a participar en la tercera fase que oferirà 6 mesos d'acompanyament per al negoci de la següent manera:
▪ Etapa Incubadora: 3 mesos amb un equip de professionals que li donaran suport i eines per a engegar el projecte.
▪ Etapa Mentoria: 3 mesos més per a ajudar amb les diferents parts del desenvolupament del negoci.
Els 3 millors projectes triats per un jurat gaudiran de 6 mesos extra de mentoria i una ajuda de 3.000€ de capital inicial per a llançar el projecte (Més informació i bases de participació del Projecte GIRA Dones promoció 2017/2018 en www.cocacolaespana.es [1])
Pots trobar tota la informació disponible relacionat amb el projecte en:http://isonomia.uji.es/proyecto-gira-mujeres-el-viaje-de-la-mujer-emprendedora/

La Fira de Nadal del Comerç de Borriana creix en la seua segona edició en públic i participants


Borriana ha tancat aquesta vesprada la II edició de la *Fira de Nadal del Comerç de Borriana, que per segon any consecutiu després de la seua estrena del passat any ha omplert El Pla amb fins a 36 establiments locals participants en el que la regidora de Comerç de la ciutat, Maria Romero ha qualificat com “una gran èxit, ja que després de tan sol dues edicions hem aconseguit augmentar tant el nombre de comerços i establiments participants, com el públic que, sense poder comptar amb xifres oficials, creiem que fins i tot ha sigut major que en la Fira del passat any”.
Segons ha explicat la mateixa regidora responsable de l'àrea comercial a Borriana, “hem volgut aportar algunes novetats per a seguir cridant l'atenció dels veïns i veïnes de Borriana, i al costat de la Federació del Comerç de Borriana hem programat activitats i tallers paral·lels per als i les més xicotetes, regals en forma de xocolata calenta, i fins al sorteig de diversos productes oferits pels mateixos establiments participants amb el qual s'ha tancat la jornada del diumenge”.
Així, ja el divendres una nodrida representació municipal encapçalada per l'Alcaldessa Maria Josep Safont inauguraven la segona edició de la Fira de Nadal fent-la en coincidir amb l'encès oficial de les llums nadalenques i el gran arbre situat en El Pla.  En aquest acte es va poder comprovar com aquesta coincidència d'actes va fer que la presència de públic fora bastant major. D'aquesta forma i tal com ja van coincidir a assenyalar en la presentació d'aquesta segona edició tant la regidora Maria Romero com el President de la Federació de Comerç, Carlos Capella, “l'objectiu és el d'acostar al màxim els productes i serveis que ofereix el Comerç de la nostra ciutat als veïns i veïnes que durant aquestes dates ixen a buscar els seus regals nadalencs, i vista la participació tant d'establiments com de públic, sembla que l'objectiu de seguir fidelitzant al públic i fent-li veure que a Borriana pot trobar qualsevol tipus de producte, ha funcionat”. Així, la Fira de Nadal del Comerç de Borriana ha tancat la seua segona edició amb una “valoració molt positiva a l'espera de poder conèixer dades concretes sobre les vendes que s'haja pogut produir, però tan sol amb l'ambient que ha generat un any més en El Pla ha valgut la pena el treball de tanta gent que ha participat, a qui volem agrair la seua col·laboració per seguir fent créixer la Fira i el comerç de la nostra ciutat”.

 

El programa ‘Comença a exportar’ s'acosta a les empreses de la comarca amb quatre tallers pràctics per a eixir a l'exterior

L'àrea empresarial que conformen els municipis de Vila-real, Borriana, Almassora, les Alqueries i Nules a La Plana Baixa comptarà en els mesos de novembre i desembre amb el nou programa «Comença a exportar», impulsat per l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), de la Generalitat Valenciana, i per la Cambra de Comerç de Castelló, gràcies al cofinançament de la Unió Europea, a través del Fons Europeu de Desenvolupament Regional. Així s'ha explicat en la presentació del programa realitzada a Vila-real en la qual ha participat la regidora de Comerç i Promoció Econòmica de Borriana, Maria Romero i on ha quedat clar que l'objectiu  és repassar d'una forma eminentment pràctica els aspectes bàsics que ha de tenir en compte una empresa que vulga començar el seu procés d'internacionalització.

Ha sigut el regidor d'Economia de Vila-real, Xavier Ochando, qui ha presentat la iniciativa indicant inicialment que “erròniament, sempre associem exportació amb grans empreses, però no és així, ja que moltes xicotetes i mitges empreses, sobretot familiars, també han sabut obrir-se pas en un món molt competitiu on el suport institucional és fonamental perquè nous negocis s'animen a eixir amb èxit”.
El responsable de la Cambra de Comerç, Joaquín Andrés, ha explicat que el programa consta de quatre tallers amb una durada de tres hores cadascun. El primer tindrà lloc el 30 de novembre en el Viver d'empreses de Vila-real, igual que el segon, previst per al 4 de desembre. Les dues últimes jornades seran el 12 i 14 de desembre en el Cercle Fruiter de Borriana. “En aquestes sessions pràctiques abordarem qüestions com la selecció de mercats exteriors i com accedir als mateixos, els plans de màrqueting, com emprar les eines financeres per a l'eixida a l'exterior i temes relacionats amb la documentació i tràmits necessaris”, indica. “Encara que encara espanta, la internacionalització està cada vegada més a l'abast de tots”, assegura. Des de Borriana, la regidora Maria Romero la regidora de Comerç i Promoció Econòmica de Borriana, Maria Romero, assegura que “tenim un teixit empresarial amb una gran vocació exportadora, però així com hi ha empreses ja consolidades en l'exterior, encara hi ha moltes xicotetes companyies que no tenen un pla estratègic i que necessiten ajuda per a treballar amb una planificació que els garantisca fer el pas amb èxit”. Així mateix, ha assenyalat el doble objectiu d'aquest programa, com és “ajudar a les empreses locals i crear una xarxa de proximitat amb totes elles per a donar-los la cobertura necessària”.
D'altra banda, el regidor de Comerç i Desenvolupament Local de Nules, César Estañol, ha explicat que “el nostre municipi compta amb una indústria altament exportadora, però encara hi ha xicotetes empreses que no tenen accés a les eines necessàries per a fer el pas i des de l'Administració local volem ajudar al fet que arriben a tots els mercats i, sobretot, volem anar tots de la mà per a fer-ho amb garanties”.
L'edil d'Indústria d'Almassora, per la seua banda, assegura que “encara que tenim moltes empreses fortes en els nostres polígons industrials, volem ajudar a millorar la seua gestió i aquest projecte pot ser molt positiu per a eixir a un mercat potencial”. Tots els representants municipals han fet una crida als interessats a inscriure's de manera gratuïta en les diferents àrees implicades dels municipis participants, o bé en la Cambra de Comerç i també de manera virtual. 

Idioma